Capcana Referendumului EDEN
msriasu
Acest articol se adreseaza exclusiv persoanelor care isi doresc si un exercitiu al mintii nu doar propagarea unei idei ce li se pare la moda…
Intuiam inca de saptamana trecuta viitoarea tema de campanie a candidatilor la functia de CP (“referendumul privind ramanerea sau plecarea din EDEN) precum si forta discursului patriotard al actualului CP!
Iata ca aceste lucruri s-au intamplat peste weeken😛
“ajutat” de o actiune a Templierilor fara prea multa logica (referendum pentru demiterea CP – cu rezultat final NU, dar totusi cu initiere a Impeach-ului), Valahian are mingea la fileu si isi asuma esecul razboiului huno-polon vs. eRO!
Valahian, in schimb, are marea arta de a exploata nevoia de lupta a multora dintre razboinicii eRomaniei. Pana la urma, nu toti isi doresc medalii de mercenari ci lupta pt eRomania si pentru acumularea de puncte la TP!
Valahian, desi ar trebui sa isi asume esecul diplomatiei Romaniei, face o mutare exceptionala: il demite pe MoFA (nu stiu daca nu a fost un sacrificiu asumat – nu ma mai acuzati ca-I suspectez de prea multa inteligenta pe unii, dar in acest caz chiar cred ca MoFA a facut orice pentru a fi demis) si anunta cu surle si trambite referendumul pentru ramanere sau nu in EDEN!
Astazi, cu aceste mutari, Valahian se afla in pole position pentru un nou mandat de CP al eRomania. Nu imi doresc aici sa dezbatem nici daca e potrivit Valahian pentru un al 3-lea mandat nici daca e potrivit un alt viitor candidat!
Imi doresc, sa ne gandim bine, la EDEN! Iar in spiritul acestui referendum imi pare rau ca desi persoane importante din viata politica erau pe chat vineri la ora prezentei lui Alpho pe #ero.congress aveau lucruri mai bune de facut pe alte canale de chat.
In schimb, ne putem adresa cateva intrebari de bun simt:
1. Mai are eRO o diplomatie performanta?
2. Care este situatia RO in contextul international? (se pare ca exista un sondaj – efectuat la nivelul tuturor tarilor din eRep - in care RO a fost nominalizata in 40% din respondenti drept “cea mai de neincredere comunitate din erep, urmata de Serbia – 24😵
3. Cum este perceputa RO in EDEN astazi? ( se pare ca desi noi ne plangem ca ne-am ajutat aliatii din EDEN de fiecare data cand a fost nevoie, acestia nu au simtit sprijinul nostru – in acest caz avem un prim raspuns la intrebarea nr.1)
4. Ce se intampla daca iesim astazi din EDEN? Avem o solutie? O strategie? ( de fapt aici este marea intrebare la care trebuie sa raspunda atat actualul Guvern cat si opozitia ce isi doreste la fel de mult iesirea din EDEN). Nu poti iesi astazi dintr-o alianta al carei membru fondator esti, daca nu ai o solutie de backup! Iar neutralitatea nu reprezinta o solutie de backup! Neutralitatea nu face altceva decat sa te arunce intr-o stare, aproape identica cu cea din ultimele saptamani, in care nu mai poti conta nici macar pe sprijinul infim al aliatilor din EDEN! Intrebarea, de fapt se poate reduce la alte 2 intrebari mai mici:
a. Putem castiga razboaie ca natiune independenta?
b. S-a negociat cu o alta alianta la nivel mondial?
Iar lucrurile se pot simplifica si mai usor daca ne raspundem la alte 2 intrebari:
1. RO mai are nevoie de EDEN? Daca nu, ce punem in loc? Daca da, cine joaca extrem de bine cartea rezultata din raspunsul la intrebarea 2!
2. EDEN mai are nevoie de RO? Da, iar avantajul RO este cel creat alaturi de CRO, de membru fondator!
De aici incolo, cred eu, se poate incepe reconstructia RO! Cu o echipa ce se numeste DIPLOMATIE! Cu un MoFA si un CP care sa cunoasca extrem de bine mecanismele si sa isi joace corect interesele! Si, cred eu, cu o strategie de reatragere a “dinozaurilor” in Reconstructia Romaniei!
In cazul “dinozaurilor” nu trebuie sa uitam una din cele mai importante pilde romanesti “ Cine n-are batrani, sa-si cumpere!”, iar noi ii avem nu numai pe cei mai batrani din erep, ci si pe cei mai puternici! Va trebui sa-I aducem inapoi, iar viitorul CP, oricare ar fi el, va trebui sa reuseasca acest lucru! Sa lase mandria si orgoliul la o parte si sa-I readuca ACASA!
Comments
Cine n-are batrani.... sa-i dezgroape !
dinozaurii (majoritatea) nu mai au de mult aceasi interese ca si noi restul. Eu sunt pt neutralitate, mai rau ca acum nu are cum sa fie
pro Eden 100%.
cine face campanie cu "iesirea din Eden" o sa piarda presedintia...
@Yakuzini: o7!
@dark: eu cred ca sunt dispusi sa ajute macar la nivel de sfaturi si strategii, poate apoi si la nivel de influenta
@8-3: eu sper ca macar in ultimul ceas sa fim o natie cerebrala care sa discearna dincolo de o propaganda ieftina!
ps: fa-mi o oferta de cumparare : )
Este tipic eRO in ultima vreme sa faca anumite lucruri in contratimp. Iesirea eRO din EDEN ar fi avut sens in urma cu cateva luni cand situatia geopolitica era favorabila pentru formarea unei noi aliante ( ma refer la momentul in care ONE a fost dizolvata ). In momentul de fata o data cu iesirea din EDEN a eRO am avea doar doua solutii nu tocmai propice eRO, si anume neutralitate pe termen destul de indelungat ( 4-5-6 luni ) care ar veni o data cu stergerea eRO sau sa devenim vasalii unei alte aliante ( practic sa devenin sclavii altora doar sa nu fim stersi ).
Singura optiune viabila ar fi dizolvarea EDEN si reformarea lui sub un alt nume 2-3 saptamani mai tarziu. Practic aceasi miscare pe care a facut-o ONE/TWO. Un suflu nou sau mai bine spus impresia de nou ar fi tot ce am avea nevoie sa ne punem pe picioare si ar oferi si posibilitatea se ne debarasam de anumite tari mici care acum nu fac altceva decat sa ne incurce mai mult la nivel de alianta. Plus de asta ne-ar oferi posibilitatea sa cooptam alte tari in alianta care in momentul de fata nu doresc sa mai aibe treaba cu EDEN.
@8-3: n-am nici prea mult gold si nici cc...ca deh, economia-i la pamant! dar cred ca ne dorim cu totii o Romanie Dodoloata! 🙂
PS la PS: cred ca m-ai aruncat tu mai devreme in gura lupului!...asa ca ma gandesc in sinea mea ... ca n-o sa ma lasi la greu! 🙂
Oau..., trebuie sa fiu de acord cu Lego 😁)
@ Mihai_Ch: baietzash, ai grija 🙂 da' ti-ai propus s-o aduci pe Inna in erep? cred ca ar face, astazi, mai mult decat toata diplomatia noastra la un loc! 🙂
bun articol o7
Întrebarea nr. 1 nu avea nevoie de ultimul cuvânt. Răspunsul oricum ar fi fost același, nu.
@msriasu S-a cerut la un moment dat sa includem tricolorul la avatar si au fost diverse polemici pe tema layoutului.., decizia mea se vede 😛
1.Valahian nu va mai candida
2.Refendumul este cerut de o parte din populatie
3.Schmitd a fost demis pt ca a dat call-uri pt serbia la nervi
Foarte bun articolul, exact asta vroiam sa citesc: ceva mai mult decat Huoooaaa EDEN, hai sa iesim din el!
Intrebarile sunt suficiente pentru un om inteligent.
@Mihai ML: reciteste cu atentie articolul. pentru rezumat iti raspund la fel de punctual:
1. asteptam reactia lui Valahian
2. reciteste atat preambulul de astazi cat si prima parte a primului articol de vineri. daca agitatorii si trollerii vor nu inseamna ca trebuie sa acceptam neconditionat. Rolul oricarui initiator de asa ceva este de a explica, argumenta si, mai ales, de a oferi si variante de backup
3. iti redau din articol: " il demite pe MoFA (nu stiu daca nu a fost un sacrificiu asumat – nu ma mai acuzati ca-I suspectez de prea multa inteligenta pe unii, dar in acest caz chiar cred ca MoFA a facut orice pentru a fi demis)". Nervii puteau reprezenta o "justificare" a.i. veriga slaba sa fie demisa si aratata cu degetul!
A facut o mutare exceptionala ca a demis unul dintre cei mai slabi MoFA ai eRO (if that was possible..) care a adus mai multe deservicii decat beneficii e-tarii si ca anuntat un referendum al carui scop este sa se ascunda in spatele vointei populare in loc sa-si asume raspunderea pentru o decizie grea? "Poporul" a decis cand l-a ales, acum fiind CP el este cel care ia deciziile bune sau rele.
Referitor la referendum, avem vreun standard conform caruia il declaram valid sau invalid? Sau daca isi vor exprima opinia 20 de oameni, atunci ei vor reprezenta majoritatea?
Nu sunt de acord cu Gray Tabby.
Si nu sunt de acord ca el sa fie implicat in absolut nici o negociere, facilitare, mediere, sau conducere a unei potentiale noi aliante. De asemenea nu sunt de acord ca cei care au furat, si care au tinut eRomania in jugul lor cat au fost la EDEN sa fie implicati.
Sa fim seriosi, vorbiti ca o sa fie o perioada grea?
Pai stati putin... acum 3 luni, acum 6 luni a fost vreo perioada mai usoara la EDEN? NU... NU A FOST.. tot capra stateam ca sa nu fim stersi, tot nu ne ajuta nimeni, in schimb noi dadeam pentru Eden, pentru mercenarii platiti de Eden, si pentru posturile pe care le ciupeau unii din Romanii cu interese de grup.
Ca in orice ruptura, va urma o perioada mai dificila, evident.
Dar uitati-va la Bulgaria.. cand au iesit din EDEN au fost stersi vreo 2 saptamani, intr-adevar.. dar apoi si-au revenit.
Noi le-am facut jocurile Croatilor in Asia, iar unele UM-uri au fost platite de catre cei care au controlat visteria lor. Apoi s-au indreptat spre China, unde de vreo 2-3 luni papa de la borcanel.
Didei, sa nu uitam a fost instruit si cizelat de SMR-istii aia mercenari care fac nazuri, exploateaza si santajeaza cetatenii nostri. ii doare direct in cur de eRomania
SI DA, EXISTA STANDARDE LA REFERENDUM.
Propun sa se voteze deschis, cu comentariu in Articol (DA sau NU), si apoi sa se numere voturile la sfarsit. Sa stie toata lumea care sunt clone si care nu, si care sunt interesati. E cel mai corect si echidistant posibil.
@Naufragiatu: "Referitor la referendum, avem vreun standard conform caruia il declaram valid sau invalid? Sau daca isi vor exprima opinia 20 de oameni, atunci ei vor reprezenta majoritatea?" . Perfect de acord cu tine, dupa cum sunt perfect de acord cu demiterea MoFA. doar ca am rezerve ca acea demitere nu a fost iarasi o "mutare electorala". ce ne facem astazi, daca oricine are puterea, in baza unui "asa-zis" referendum muta total gresit? se trece oare de la devalizari BNR la "lovituri si mai grele?" gen "gropari ai eRomaniei"?
@zmeu: cand lumea urla ca vrei sa vorbesti doar de dragul de a vorbi, ma gandeam ca sunt prea rai cu tine! dar, hai sa iti spun, din acea discutie extrem de interesanta cu Alpho:
1. BG are cea mai puternica diplomatie in acest moment la nivel de eRep! cand au iesit din EDEN aveau backupul negociat si pregatit!
2. diplomatia noastra = 0! niciunul dintre ultimii CP nu au stiut sa-si joace cartea in EDEN..."s-au speriat la primul full-contact!".
si, te rog, reia punctul 3 din acest articol! eu am inteles perfect de unde vine problema! sau sa recitez din Alpho: "cati dintre voi ati avut DO pe luptele aliatilor?". "sprijinul aliatilor inseamna in primul rand si sustinere intre liderii UM-urilor mari!"
diplomatia noastra e zero de cand a fost distrusa orice tentativa de corp diplomatic prin care se mentinea "ciorba calda" cu mai toate tarile importante din eRep (bulgarii aveau inca de atunci o prezenta puternica in Romania, si probabil si pe chaturile din multe alte tari; la fel probabil polonezii pe linia ONE- mie de ex mi se pare ca diplomatia poloneza o bate pe cea bulgara, doar o opinie...).
in Romania s-a dorit ca diplomatia sa o faca doar CP si MoFA care nu se pot concentra in toate directiile. pe vremuri erau 5-6 tari importante in eRep si CP/MoFA puteau face lucrul acesta, acum sunt 15-20 tari care "conteaza". mai greu sa tii legatura direct cu toate, nu?
tentativele cu CD din ultimele luni, cu recrutari de oameni care nu stiu pe ce lume se afla si fara nici o pregatire prealabila, au facut si mai mult rau...
scuze pt "pasarica" cu care va tot bat la cap de doi ani aproape...probabil ca o parte din vina imi apartine si mie.
A venit alpho sa dea decrete, dupa ce de aproape un an de zile de cand eu joc nu l-am vazut nici pe chaturi, nici prin presa.
Excuse me, dar egal cu 0 (zero)
Diplomatia noastra nu exista pentru ca la putere au fost un grup de avari paranoici si bolnavi sa controleze doar ei destinurile, posibilitatile, sau interesele eRomania.
Mai mult decat explicatia din propozitia de mai sus, nu am ce sa iti spun despre Diplomatia noastra, deci nu e nimic de mirare, cand stiti bine ca s-au promovat nu mai lingaii, cei care sufla in bucium unde trebe, clonele altora, sau cei usor de controlat.
Acum e timpul sa alegem intre
1. Comunism (SMR, Dinozaurii, grupuri de interese, exploatatori, etc.)
2. FSN (cei pregatiti de ei, clonele lor, sau surogatii lor)
3. Ion Ratiu (cei care sunt facuti nebuni)
@8-3: poate reiei respectiva "pasarica"...eu unul eram in alte zari pana acum 6 sapt 🙂
numai cu existenta unui CD in care sa activeze oameni foarte buni si care sa fie independenti politic putem sa ne reasezam la masa negocierilor cu natiuni ce au luat-o mult inaintea noastra. iar respectivul CD da-mi voie sa cred si sa sper ca va avea si sprijinul Dinozaurilor daca va arata viziune si strategie pe termen lung. NU putem visa ca maine se va naste acest CD, dar poate fi o constructie pe termen lung! eu unul vad astazi eRomania exact ca o tara pe care toata lumea din eRep o vrea sub picioarele sale si, din pacate, cam asta se intampla: fie ca vorbim de aliati, fie ca vorbim de dusmani!
eu revin la ceva dispute cu cativa dintre cei vocali de astazi: trebuie tinut neaparat cont de psihologia "jucatorului". iar psihologia asta spune ca tinta fiecarei comunitati este de a depasi si invinge initiatorul! din pacate, observ, ca noi le si permitem sa faca asta! dar daca stim, in primul rand, sa ni-i reapropiem pe Dinozauri, nu cred ca ne va mai sta cineva in cale!
si revin la Alpho: "stiti ca mi-a luat o noapte de stat pe chat sa-l conving pe bulgar de rolul EDEN? a doua zi aveam articol PRO-EDEN in presa bulgara!". "stiti ca am fost 5 luni, inclusiv guvernator si am adus aprox. 20000 gold si tot echivalent in cc, in BNR?". "oricand aveti nevoie de sfaturile mele, dati-mi PM si va indrum!"
deci, despre ce vorbim? ce facem noi acum? suntem practic exact ca o natie nou aparuta in eRep fara sa tinem cont de ce profesori buni avem!
PS: 8-3: cat si ce vrei ca sa ne ajuti la elaborarea unei strategii adevarate?
8-3=1 aici se inseala romanul. Crede ca totul cade in rolul CP/MoFA. Pe langa altele, inclusiv CD tre' sa vina cel putin la nivel de HR si fundatie/baza organizationala de la un grup omogen si echilibrat cu ceva experienta diplomatica si care sa isi doreasca sa faca munca asta. Daca tu mai ai 2-3 insi cu care formezi un grup prin care ti legaturi stranse cu 7-8 tari crezi ca un CP te-ar da la o parte? Nu avem nevoie de "functii" de ambasador (forma) ci de un grup de oameni care efectiv sa o faca, indiferent cine e CP/MoFA/MoD (fond). In timp un astfel de grup are domina scena diplomatica pentru Ro, indiferent cine ar fi CP. Mie mi se pare imposibil sa gasesti HR acum. Sau poate sunt eu prea pesimist si sictirit.
mai Zmeu nu vrei tu sa iti iei o cetatenie de pe noua harta si sa iei totul acolo de la 0? eu unul vreau sa fiu intr-o eRomanie puternica si de temut! iar fara unitate militara - intre principalele forte de dmg ale Ro (cred ca asta e SMR, nu?) coroborata cu o unitate intru o diplomatie de exceptie nu vom fi altceva decat un sparring partner pentru marile si noile puteri mondiale din erep! cat despre analogia lu' matale, se contrazice nitel: Ion Ratiu a fost un mesager al istoriei adevarate romanesti! din cate vad eu, tu cam mictionezi pe istoria Romaniei in eRep!
scuzați intervenția, două mesaje scurte:
ZmeuNY: multe succesuri în călăuzirea destinurilor celor pe care-i conduci!
msriasu: am uitat să menționez mai sus că mă bucur că ai revenit la articole serioase, sper că precedentul a fost doar o rătăcire.
@ Roman Daco: cat voi reusi, ma voi tine de articole serioase! cel de fun a fost un mic test pentru mine insumi! din pacate, testul a avut un rezultat asteptat: mai citite si votate sunt articolele la mistocareala! de aceea cred din pacate ca si eRO va iesi din EDEN, pentru ca aidoma existentei din RL: nu putem sa vedem dincolo de paiul din proprii ochi!
acum contează și dacă te interesează numărul cititorilor sau numele lor.
mai ales la început de drum ; )
@ Alpho: iti multumesc ca ne-ai vizitat si aici! eu cred ca se poate si sunt convins ca daca maine vom avea o directie buna, vei pune umarul! dar sa vezi ca exista PLAN! eu inca de vineri, inainte de discutia in cadru lung avuta cu tine, astept de la partizanii iesirii din EDEN, alternativa! din pacate, nu se arata! cred ca unii nici macar nu au habar de ce inseamna o negociere!
In alta ordine de idei, degeaba vrei sa fii MoFA sau membru in CD daca nu iti asumi anumite lucruri, prietenii si cunoastere a fiecarei natii din RL! e ca si cum m-as duce eu maine la sarbi, identific ca avem pasiuni comune, dar le zic la sfarsit ca sunt niste nemernici ca nu asigura o minima independenta culturala romanilor din valea Timocului!
@ Roman Daco: revenim la "psihologia jucatorului": 1. intentia initiala ar fi sa adun "tinichele" ca de aia exista Media Mogulul, dar sa stii ca apreciez mai mult ,astazi, numele unora dintre cei ce comenteaza (V nu stiu cine da, ca sa stiu cine ma mai si citeste fara a comenta) 🙂
cum zicea Vallahian acuma's cateva luni in urma... il doare in cur de ROMANIA si EDEN, el si cu prietena lui Cosmin_s.
JustNosfe, te rog sa faci public logul unde spuneam asa ceva sau sa iti ceri scuze.
Desigur, asta daca nu esti doar un papagal care vorbeste la porunca stapanului sau.Astept logurile.
@JustNosfe: ???
@Valahian: nu te mai ambala atat! mai bine ne-ai zice ceva despre mult trambitatul referendum PRO/Vs. EDEN! daca poporul te vrea si referendumul este impotriva EDEN, ai solutie de backup? umblau astazi pe chaturi inclusiv alte zvonuri la adresa ta, zvonuri carora nici macar nu as vrea sa le dau crezare! de aceea nici nu le-am amintit si nici nu le amintesc!
http://www.erepublik.com/en/article/general-considerations-on-diplomacy-and-military-systems-case-study-romania1-1173632/1/20
http://www.erepublik.com/en/article/despre-rolul-diplomatului-1686785/1/20
din negura vremurilor...
PS: alpho, nu erai si tu printre aia care nu voiau diplomatie ci doar militareala? : )
http://www.erepublik.com/en/article/introduction-to-diplomacy-1142516/1/20
@8-3 chiar ca din vremuri imemoriale! de ce a esuat proiectul?
PS: primul link nu are destinatie!
pai de ce a esuat... din comentariile vremii:
"M-ai facut sa rad. Pe bune. Daca tu crezi ca tot ce-ai scris acolo se aplica intr-un joc, esti naiv.
Nici 1% din userii eRepublik nu dau 1 RON pe diplomatie si alte idiotenii de-astea. E un joc ce se vrea a imita realitatea doar ca iti ofera sansa sa dai in cap la ungur fara sa-i dai cu adevarat in cap. Intelegi tu .
Concluzia: Diplomatia excesiva (ceea ce propui tu) nu are ce cauta in eRepublik. Pur si simplu ar omori jocul. "
Mi se pare relevant comentariul asta pentru ce a fost si ce a devenit diplomatia in Romania...
In contextul in care spui ca RO a fost nominalizata in 40% din respondenti drept “cea mai de neincredere comunitate din erep" e clar ca nu mai putem reface EDEN. Noi, nu!
Avem nevoie de suflu nou, dar cu oameni competenti si vechi in joc, dupa cum spui. Avem nevoie de un grup hotarat sa faca asta din care sa nu faca oameni blamati in presa noastra (ex: Gray Tabby).
Eu cred ca se poate reface EDEN de la temelie, dar avem nevoie de un alt nume, o alta structura organizatorica (sau una veche, care a dat roade in trecut), o alta sigla, oameni noi in HQ, dar vechi in joc si cateva tari noi ca sa para intr-adevar o noua alianta. Si mai ales, avem nevoie de tari puternice la baza (probabil cele cu care am fost "brootherhood-ul" adevarat precum croatia, grecia, china) ca mai apoi sa atragem si alte tari dotate precum SUA, Brazilia, Argentina etc.
pai tocmai diplomatia a dus BG si PL sus, iar lipsa acesteia ne-a adus pe noi azi cu un picior in groapa!
Dar cine sa faca toate astea? Romania??? 40%??? NU merge!!! Convinge-ti pe croati sau greci sa puna la cale formarea unei noi aliante... noi stam deoparte in tot acest timp, lasam tarile puternice sa apara si apoi intram si noi : ))))
8-3=1 eu m-am opus CD in forma in care s-a prezentat pentru ca eu faceam munca lor de unul singur in 10-20 de minute pe zi ; ). CD de fapt a existat dar sub alta forma, fara denumire, cu alte persoane.
"poate reiei respectiva "pasarica"...eu unul eram in alte zari pana acum 6 sapt"
hai lasa vrajeala.. spune drept ce cont ai avut pana acum 6 sapt. mie imi pari (am spus "imi pari", nu "esti") a fi clona lui lego & alpho & CO.
@alpho
te-am mai intrebat intr-un articol mai vechi, dar te-ai facut ca ploua:
nu esti tu ala care acum ceva mai bine de juma' de an spuneai ca EDEN e mort (in forma actuala) ?!?
(sursa: http://www.erepublik.com/en/article/eden-si-gata-sau-atat--2096373/1/20 )
sau acum ai prins din nou un loc caldut (si tu si lego si care mai sunteti) si EDEN poate fi dintr-odata salvat cu eRO pe post de erou (soldat de sacrificiu) ?
@Mad Spider: daca nu ma insel te-am mai provocat odata: daca eu sunt clona cuiva imi atarn de nick si respectivul nume. daca nu, imi donezi tot goldul pe care l-am achizitionat pana acum! mai mult postezi zilnic in rubricuta la tine : SCUZE!
ma intreb oare de ce atunci cand cineva vede limpede anumite lucruri, trebuie sa fiti cativa care aruncati invective de genul CLONA!
te deranjeaza ceva? gandeste, spune si argumenteaza! cand vei putea trece peste frustrari si balcanism ( am vrut sa spun romanisme ieftine dar inca imi mai respect poporul) te invit la dialog!
Oricum de gold, sa stii ca am nevoie!
am specificat si in paranteza... NU ESTI CLONA cuiva.. DOAR PARI A FI.
un jucator de 6 saptamani, abia invata mecanismele jocului, nu face analize "geostrategice" la nivel global; si asta asa, sa nu-mi aduc aminte ca tu ai inceput sa faci astfel de lucruri inca de acum vreo 2 saptamani, cand aveai doar o luna de joc (sau poate nici atat). ; )
poate atat mi-a trebuit sa inteleg mecanismele incipiente ale erep, la asta te-ai gandit? si poate ca "norocul" a fost sa fiu convins de 2 prieteni foarte buni din RL care intamplator nici nu sunt in aceeasi barca, la asta te-ai mai gandit? si poate ca am vazut inclusiv presa din trecut, postari de la summit, poate am auzit povesti adevaratae si neadevarate trecute prin propriul filtru, si poate mai am si ceva ratiune, la asta te-ai gandit?
si ca despre Lego Kun mi s-a spus numai de rau, la asta te-ai gandit? si ca pe Alpho l-am cunoscut pe chatul congressului vinerea trecuta, te-ai gandit?
dar la faptul ca sunt roman si imi doresc in orice spatiu ca Romania sa castige mereu, te-ai gandit?
la faptul ca s-ar putea sa fiu fascinat si de o psihologie a jucatorului de browser-games te-ai gandit?
Multumesc, tot astept Gold-ul! sau macar scuzele, ca nu imi plac cadourile otravite!
Valahian papagal esti tu. Loguri nu mai am, de acuma's 6-7 luni mi-am formatat hardul de 2 ori, oricum cunosti foarte bine discutia pe care am avut-o pe canalul de guvernare acuma's 6-7 luni, dupa ce Tudor_soim s-a dat la fund, ati aparut voi 2, tu si cu amicul comin, sa ne explicati cum sta treaba cu Nemesis, Brazilia, Romania si EDENUL.
Oricum, Valahian dc atata graba cu referendumul din aceasta seara? Hmmmm....
Mda, eram convins ca esti inca unul care brusc a pierdut dovezile pentru care ma acuza...
erai convins... esti un papa lapte dinala caruia nu ii miroase nici gura, si nici usturoi nu a mancat
@Dark: Idunno, neutralitatea mi se pare imposibila, in conditiile in care pe moment suntem inconjurati de dusmani. Ce motiv ar avea TWO sa ne respecte neutralitatea, daca ungurii pot ocupa regiunile noastre fara sa le fie frica ca ne ajuta aliatii, si stiindu-se cu sprijin polonez?
Sarbii hai sa zicem ca ne-ar vrea aliati (cel putin unii dintre ei), dar ungurii? Ucraina a demonstrat in repetate randuri ca nu ne poate respecta nici macar cand suntem in aceeasi alianta, asa ca presupunand ca scapa de unguri crezi ca se vor duce mai degraba peste Rusia sau Polonia decat peste noi?
Bulgaria poate s-ar abtine, ca sarbii, desi sunt convins ca si acolo exista destui care abia asteapta sa devenim un os usor de ros.
In plus, cata vreme reusim sa asiguram aprovizionare, chiar daca nu pe canale oficiale, din China, mi se pare mai OK sa ne luptam si macar sa adunam puncte, decat sa stam degeaba, fara bonusuri prea mari, fara actiune, si cu o plictiseala in mod cert de natura sa convinga diversi jucatori sa renunte la joc.
@msriasu iei lucrurile prea in serios.
Prosteala pe fatza, circul ieftin si cusutul ..., ca sa fie tzara plina de virgine e sport national.
Crezi ca stie vreunul in ce directie sa o apuce? Crezi ca neuronul vreunuia s-a gandit 3 pasi in fatza?
Crezi ca s-a gandit vreunu sa faca un sondaj normal?
Stai linistit. o sa iasa acelasi circ ieftin, or sa se umple ziarele de aceleasi "dragalasenii" si apoi se va uita tot.
Vina nu e in EDEN ci la noi in casa. Cat timp ascundem gunoiul sub covor, treburile vor merge din rau in mai rau.
19:50:02: [Cosmin_S] Thank you, thank you, you're far too kind!
19:50:08: salut
19:52:03: vali71: ai idee de ce mi-a fost scos IAR accesul pe roarmy?
19:52:44: nu am idee
19:53:10: o sapt am, 3 luni nu
19:53:18: e cam bataie de joc
19:53:38: vorbeste cu cine ti l-a scos
19:53:47: eu nu ma ocup de prostii de genul asta
19:54:28: Cosmin_S: da-i un PM lui uxini
19:54:52: vali71: de unde sa stiu eu cine mi l-a scos?
19:55:14: mi-a ajuns cu odiseea braziliano-romana
19:55:27: si eu de unde vrei sa stiu?
19:55:40: nu mai plec din Brazilia nici de-al dracu
19:55:45: vb cu MoD-ul
19:55:52: poate sa moara EDEN in chinuri
19:55:58: eu nu am puteri de genul asta
19:56:01: esti un idiot
19:56:02: Cosmin_S: ajunge
19:56:12: Radu_Pangaiu: mai mic ca tine oricum
19:56:17: opriti-va
19:56:32: de azi ma bucur ca ai pelcat de la noi
19:56:38: Valahian: eu nici nu am inceput
19:56:44: Radu_Pangaiu: nu mai minti
19:56:44: pana acum am fost neutru pe subiect
19:56:51: te-ai bucurat inca de atunci
19:56:51: dar realizez ca colegii mei au avut dreptate
19:56:59: nu m-am bucurat deloc
19:57:02: nu aveam de ce
19:57:06: bre, rufele se spala in familie
19:57:12: asta e canal oficial
19:57:24: valabil pentru toata lumea
19:57:29: oficial este un idiot
19:57:40: ne balacarim in particular daca nu ne putem abtine
19:57:46: Radu_Pangaiu: pt o persoana care te doresti a fi elevata
19:57:56: jignesti f usor
19:58:07: nu doresc sa fiu considerat elevat
19:58:16: Pangayu, realizezi ca pana acum esti singura persoana care jigneste de pe canalul asta?
Logul asta dovedeste ca nici macar nu erai acolo si, contul asta e vandut de adevaratul JustNostfe.