Ambient on/off

Sign up

 

Continue

Continue By creating an account you agree to the Terms of Service & Privacy Policy

Ani duży, ani mały- czyli jak to z tym BB naprawdę jest.

Day 1,824, 04:11 Published in Poland Poland by El Reto

Artykuł jest odpowiedzią na Taki duży, taki mały.... Chciałem swoje zdanie opublikować w komentarzach, ale limit 500 znaków nie pozwala na rozbudowaną wypowiedź (dodatkowo artykuł pozwala mi umieścić cycki na koniec).

Echhh... Nie ma to jak punkt widzenia laika.
Dam Wam małe sprostowanie i rzucę nowe światło na kilka spraw poruszonych w owym tekście.
Może nie wszyscy wiedzą, MENem opiekowałem się przez 4 kadencję i przez przynajmniej dwie intensywnie szukałem drogi do BB. Pomysły są, niektóre lepsze inne gorsze, ale wszystkie solidarnie czekają na lepsze czasy...

ePoland cannot into BB?
W Polsce nie ma już potencjału na BB. To już nie są czasy, kiedy po puszczeniu jednego demota czy kwejka do gry przychodzą tysiące ludzi. Teraz jest wręcz przeciwnie, takie próby spotykają się z krytyką użytkowników i jakby nie patrzeć mają rację. Co tu dużo mówić, gra jest ujowa i jeśli nie masz za grubego portfela żeby kupować golda to raczej dużo nie osiągniesz. Nie będę wkładał wysiłku w reklamę kiepskiej gry. I nie widzę też powodu, żeby marnować wysiłek innych ludzi- szanuję ich czas poświęcony grze i chcę by ich działania przynosiły wymierne efekty.
Jeśli znasz jakiś portal, na którym można zareklamować erepa za darmo i bez większego wysiłku, a ponadto dotrze ta reklama do więcej niż 100 osób, to poproszę linki na priv.
"Nasze państwo liczy ponad 38 milionów obywateli, a nas jest tylko 10 tysięcy… Coś tu się nie zgadza."
Beka.
Chiny mają ponad 1 400 000 000 (miliard czterysta milionów) w grze niewiele ponad 3000. Japonia ma ponad 100 000 000 (sto milionów) mieszkańców a tu nie ma nawet 700. Zdziwko, nie?
(Tu zostawiam wymowne niedopowiedzenie, nakłaniające czytelnika do samodzielnego wyciągnięcia wniosków).

No właśnie, BB i co dalej?
Obecnie, liczba młodych graczy, grających aktywnie jest na stałym poziomie- ok 25-25 osób. Jedni dorastają, inni przychodzą na ich miejsce.
Dalej mamy mały zabieg erystyczny i użycie dużego kwantyfikatora- "wszyscy" (ach, to obiektywne dziennikarstwo). Otóż nie. Bodajże wczoraj, gracz zarejestrowany tego dnia pytał się mnie o... geopolitykę ePolski. Nie sprawiał wrażenia zagubionego, dokładnie wiedział, co ma robić w grze. Ponadto, mimo mojej codziennej pracy z młodymi graczami nigdy nie spotkałem się z pytaniem typu "Jak pracować?", "Jak walczyć?", "Jak trenować?". Dominują raczej pytania jak spożytkować dobrze pierwszy gold, albo jak szybko się dorobić.
Nie każdy jest zagubiony, niektórzy są po prostu nieogarnięci.
Często też, spotykam się ze stwierdzeniem gracza (grającego 2-3 dni), że ta gra ssie, bo nie działa w niej moduł ekonomiczny a w militarnym nie ma szans, szczególnie w wyższych dywizjach. Najpierw Plato zrobi Nam ładnego, ciekawego eRepa w którym będę mógł rozwinąć się na każdym polu, potem zajmę się jego reklamą. Nie palmy resztek zainteresowania tej resztki ludzi w Polcsce zainteresowanej grą.

"Przywrócenie projektu „Mentor”"
Lolwut.
Jak można przywrócić coś, co działa?
Nie dość, że działa świetnie i lepiej niż kiedyś to do tego z błogosławieństwem i pomocą Plato.
Ale, żeby nie być gołosłownym powiem o tym parę słów.
Plato zaimplementował do gry specjalny moduł czatu. Jest on dostępny dla specjalnie wybranych graczy starszych- mentorów i każdego gracza do 21-go poziomu. W każdej chwili młody gracz może odezwać się do jednej z siedmiu osób z których przez większość czasu dostępne są przynajmniej dwie. Na swoje pytanie odpowiedź otrzymuje natychmiastowo, w razie wątpliwości może się dopytać. Od początku września pomogliśmy ponad 200 graczom, do dziś gra ok. 3/4 z nich.
Więc nie ma powodów do narzekania, eświat leży u stóp młodych, trzeba tylko chcieć.

Nacjonalizacja? Fuuuu!
Ostatnio namnożyło się fundacji. Pewnie dla tego, że gdyby można było, ludzie sprzedawaliby chleb za 0.00. Nie ma to jak hojność w czasie bogactwa, dlatego tak bardzo doceniam FPeD.
Nie widzę powodu by łączyć je w jedna państwową. Z zasady prywatne inicjatywy działają lepiej, niż cokolwiek co upaństwowione, więc nie psujmy tego. Reklama fundacji jest prowadzona ciągle pod szyldem patronatów. Sam ostatnio zadbałem, by linki do wszystkich fundacji były w jednym miejscu: [MEN]- Gdzie dostać darmowy chleb?

Pozostaje Nam polerować karty kredytowe czekając na treningi q5 i fabryki q8, albo po cichu liczyć na rewolucję.
Jak będzie? Tego nie wie nikt.

Na sam koniec dorzucę cycki, gdyż te od Cellomana są brzydkie.

 

Comments

Leo Vince
Leo Vince Day 1,824, 04:18

BEZ WOTA.

Cze

Leo Vince
Leo Vince Day 1,824, 04:23

Ale po 'głębszym' zastanowieniu dam wota za ostatnie cycki : s

DrizztDrow
DrizztDrow Day 1,824, 04:34

cycki zakryte ale dobrze gada, wódki mu polać ; )

Frugo31
Frugo31 Day 1,824, 04:35

vote

Samar
Samar Day 1,824, 04:41

Napisałeś cała prawdę "możliwościach" BB, takie są fakty i trudno je będzie obejść. Jako osobą, która była MEN podczas naszego największego BB mogę się tylko pod tym podpisać. Erepublik nadal będzie niszowe bo mimo, że czerpie znaczne profity, to chyba brakuje tam kogoś od PR i reklamy, albo po prostu to "Plato" zachowuje się niczym bohater kreskówki Sknerus McKwacz, co jest o wiele bardziej prawdopodobne. Już dawno minęły czasy gdy to gracze reklamowali gry, teraz to gry powinny docierać cdn.

Samar
Samar Day 1,824, 04:42

z reklamą do graczy, a na tym polu nic się nie dzieje i raczej nie musimy się spodziewać rewolucji w tej kwestii.

DeJoT
DeJoT Day 1,824, 04:58

Jak widzę w tytule BB to nawet nie czytam. Ta gra nie zasługuje na BB.

Dziękuję dobranoc

El Reto
El Reto Day 1,824, 05:50

A ja właśnie o tym piszę Dejot

hubertuses
hubertuses Day 1,824, 05:53

To po co co miesiac byly zapowiedzi staran o bb? Najlepiej polozyc laske, bo nie warto : P A tak naprawde - zero pomyslow, zadnej widocznej inicjatywy.

leporis
leporis Day 1,824, 09:20

A jak można zostać mentorem? Tak z ciekawości pytam.

El Reto
El Reto Day 1,824, 09:49

Tuses, miałem ekipę budowlaną, ale nie miałem ani narzędzi ani gdzie robić.
Konkurs na film promujący erepa- nikt się nie zgłosił (mimo zapowiedzi obsypania goldem), konkurs na grafikę- zgłosiły się dwie osoby (namówione przeze mnie).
Listy do redakcji- jak grochem o ścianę.
Powiedziałem sobie, że nie będę pruł nerwów na coś co nie da efektów i mam to BB gdzieś.

Leporis, trzeba napisać do odpowiedniego moderatora.

klapekboy
klapekboy Day 1,824, 10:02

Zrobimy Baby Boom to o nas szumi miasto,
Katowice znów się kojarzą z dziewiętnastką.
Zrobimy Baby Boom- to o nas miasto dudni
Katowice- dziewiętnasty południk.
Yo!

klapekboy
klapekboy Day 1,824, 10:03

I zajrzyj w spam żeby mnie zaktywizować...

Kherehabath
Kherehabath Day 1,824, 19:47

Chiny mają zablokowanego erepa i bardzo utrudniony dostęp do proxy. Chińczycy w grze to albo spryciarze albo (i tych jest więcej) Ci którzy siedzą w stanach i innych państwach, które okradają po żółtemu aby trzepać nad potęgą swojego państwa w grze internetowej. Dziwie się, że jest ich tak mało w erepie.

Kherehabath
Kherehabath Day 1,824, 19:52

Oczywiście twierdzę, że erep nie zasługuje na kolejny pl bb. Co zaś do słów Samara.... Myślę, że sam właściciel nie jest w stanie reklamować gry w tylu państwach z powodu zbyt wysokich kosztów (i często braku możliwości). Natomiast powinien stworzyć przyjazny graczom interfejs i rozwiązania, które by przekonały graczy, że warto zapraszać swoich znajomych.

Kherehabath
Kherehabath Day 1,824, 19:58

Niestety moje konto jest najlepszym przykładem. Z niemałej ilości refów (jako administrator dwóch PL gier via browser miałem możliwość zaproszenia setek graczy) do 6 wtedy levelu doczołgało się 11. Później o erepie nikt już nie chciał słyszeć. Po dwóch latach w tej grze wstyd mi już było zapraszać. I tak ma większość graczy. Nie chcemy BB. Chcemy aby erep zdechł.

Pozdrawiam

Dryblas
Dryblas Day 1,825, 00:02

"Ta gra nie zasługuje na BB."
"Nie chcemy BB. Chcemy aby erep zdechł."

Jak erep jest taki tragiczny to przestańcie grać. Nikt Was tu na siłę nie trzyma.
Dziękuję, dobranoc.

Kherehabath
Kherehabath Day 1,825, 04:55

Właśnie po to gram by uświadamiać coraz większe rzesze graczy, że nie ma sensu. Uznaj to za dywersje. Mogę? Mogę.

Pozdrawiam

ChaoSS
ChaoSS Day 1,825, 05:37

"(...) takie próby spotykają się z krytyką użytkowników i jakby nie patrzeć mają rację. Co tu dużo mówić, gra jest ujowa (...) "

No to logout and never come back. NIe rozumiem narzekaczy, graja zeby narzekac ?

"Pozostaje Nam polerować karty kredytowe czekając na treningi q5 i fabryki q8, albo po cichu liczyć na rewolucję."

A w v1 to sie kazdy rodzil od razu bogaty i wykoksowany.

ChaoSS
ChaoSS Day 1,825, 05:40

@Kherehabath
W takim razie po co tyle czasu poswieciles/poswiecasz na bycie w rzadzie, dowodzeniu bojowka, egov, etc? Brak mi tu logiki

Duddo77
Duddo77 Day 1,825, 05:54

Przed ostatnie Cycki fajne Vote! a art nie czytalem:d

szqlny v2
szqlny v2 Day 1,825, 06:01

/me dla przykladu nie gra ale codziennie siedzi na irc (samo work i prasa graniem nie mozna nazwac)
dlaczego?
dla ludzi, to jedynie trzyma wiekszosc przy erepie
Plato ostatnimi dzialaniami (tak od roku) pokazuje ze chce zamknac interes i przy okazji wyciagnac kase od kazdego

BB - ok ale znajomym bym tej gry nie polecil

szqlny v2
szqlny v2 Day 1,825, 06:02

PS. dzieci w lodowce i brzydkie cycki
postanowiles dac kazdego rodzaju by choc jedne sie komus spodobaly?

szqlny v2
szqlny v2 Day 1,825, 06:08

PS.2
podobno poziom 20 wbija sie w 20 minut wiec twoje wypociny na temat "mentorow" o pupsko rozbic

hesar
hesar Day 1,825, 10:38

@Dryblas @ChaoSS
naszym zasranym prawem jest narzekac a waszym zasranym prawem sie o to czepiac
tylko tyle i az tyle a uwagi o logoucie sobie odpusccie

90% ludzi gra w to z przyzwyczajenia i dla ludzi z IRCa a pozostale 10% zaspokaja swoje ego probujac sie wybic nieco ponad szary tlum

zgadzam sie w calosci z trescia arta dotyczacego BB - ja tez nie zapraszam swoich znajomych i kolegow i rodziny bo ta gra nie zasluguje na to
moje refy wszystkie zdechly w okolicach 15 lvl bo prosilem

hesar
hesar Day 1,825, 10:38

zeby chcociaz tyle dotrwali zeby miec szanse na SB

Superferro
Superferro Day 1,825, 16:04

@ El Reto
"limit 500 znaków nie pozwala na rozbudowaną wypowiedź "
to i ja będę musiał artykuł w tej sprawie zamieścić.
"Jeśli znasz jakiś portal, na którym można zareklamować erepa za darmo i bez większego wysiłku, a ponadto dotrze ta reklama do więcej niż 100 osób, to poproszę linki na priv."
no tak jest o wiele łatwiej się wykazać.
""Przywrócenie projektu „Mentor”"
Lolwut.
Jak można przywrócić coś, co działa?"
ooo.. Na 10 nowych osób w eRepie, z którymi rozmawiałem do tej pory...

Superferro
Superferro Day 1,825, 16:08

...nikt się nie odezwał jako pierwszy. Ani z MENu, ani z bojówki, do której przystąpili pierwszego dnia.
Pytam, kto jest dla kogo?
To chyba tym instytucjom (bojówki są polecane przez państwo) powinno zależeć na zatrzymaniu graczy?
"Pozostaje Nam polerować karty kredytowe czekając na treningi q5 i fabryki q8, albo po cichu liczyć na rewolucję.
Jak będzie? Tego nie wie nikt."
będziesz kandydował piąty raz na MENa??

Mam nadzieję, że nie.

Do zobaczenia w moim arcie.

Superferro
Superferro Day 1,825, 16:13

aha, jeszcze jedno.
Najlepsze jest to, że 4-krotny MEN zniechęca młodego gracza z zapałem : D

ale moje komentarze dla Ciebie El Reto są i tak flejmem przecież, bo Crolak to pisał.
I śmie się troszczyć o polski BB. Skandal!! ;p

El Reto
El Reto Day 1,825, 17:47

Tak, jesteś crolakiem, zdrajcą i burakiem. Nie będę z Tobą rozmawiał, bo Wy ciągle tylko jątrzycie i trollujecie. I jeszcze na dodatek wtykacie nos w nie swoje sprawy. Won do Crolandii, siedźcie tam i nie wyściubiać nosa.
A, zapomniałem, Serbia Was wymazała. :<

El Reto
El Reto Day 1,825, 17:51

Artykuł mój ma ponad 4000 znaków, to daje przynajmniej 9 komentarzy. Trochę dużo. Poza tym, wyszła z tego komentarza rozbudowana i sensowna wypowiedź swego rodzaju eksperta. Dodatkowo to normalne, że redaktorzy o odmiennych poglądach publikują arty ze swoim zdaniem.

No niestety, ani Onet ani WP ani nawet CDA (chęci mają i czasem coś o eRepie napiszą, ale dużych skutków nie widać) nie chcą Nas zbytnio wspomagać. Nie widzą w tym profitów dla siebie. Szukałem po wielu stronach, nie znalazłem.

El Reto
El Reto Day 1,825, 17:57

Wiesz o jakieś stronie? Zarzuć linkiem, zobaczę co da się zrobić, napiszę do nich. Może przyniesie efekt.

To fakt, nie odzywamy się do każdego. Nie zawsze, ale często. Zresztą trudno jest dorwać wszystkich- gdyż niektórzy na eRepa przeznaczają dziwne godziny (jest 3-cia w nocy, a na czacie siedzi 5 osób, z którymi nikt nie nawiązał kontaktu). Chcesz pomóc? Droga wolna, status mentora uzyskać nietrudno.

El Reto
El Reto Day 1,825, 18:03

Tak, startuję już w prawyborach na MENa.
Powoli zbieram głosy elektorskie, mam już zapewnione głosy z 5-ciu stanów, w przyszłym tygodniu mam tournee po swinging states.
Mam nadzieję, że uzyskam poparcie.

Na sam koniec, nigdy nie zniechęciłem gracza z zapałem. Nigdy.
Wręcz przeciwnie, do wielu takich wyciągnąłem rękę, dzięki mnie dziś są kimś.
Uważam jednak, że masa ludzi, która przychodzi w BB nie ma aż takiego zapału. Wielu z nich nie interesuje moduł polityczny i poznawanie ludzi-

El Reto
El Reto Day 1,825, 18:06

wolą być drobnymi przedsiębiorcami, szarymi myszkami będącymi podstawą zdrowej gospodarki.
Dopóki nie dostanę od Plato gry kierowanej do szerokiej publiki, dopóty nie będę jej reklamował szerokiemu gremium. To się po prostu mija z celem- dostaniemy BB który umrze (i żarty o martwych płodach przestaną być tak śmieszne).

El Reto
El Reto Day 1,825, 18:08

I zmusiłeś mnie do napisania 6-ciu komentarzy, nieładnie...
Mogłem kolejnego arta wydać. Tytuł: "JKM, eee... El Reto masakruje Crolaka".
Do zobaczenia w Twoim arcie i dobranoc.

Pit Sever
Pit Sever Day 1,826, 01:03

no dobra cwaniaczki skoro juz wiemy ze potraficie narzekac, to moze ktos sie pokusi o troche konstuktywnych propozycji, ale nie takich ze modul ekonomiczny ssie, tylko jak zrobic zeby nie ssal, milego dnia zycze

hesar
hesar Day 1,826, 02:28

Pit Sever - odwracam pytanie
jedna dobra idea dla kogos kto chce skorzystac z benefitow modulu ekonomicznego albo politycznego (ktory rowniez ssie jak odkurzacz) - choc jeden dobry pomysl poprosze

od razu uprzedzam - ja nie mam zadnych pomyslow w tej grze poza wbiciem tony influ tam gdzie chce MON
to nie ja biore kase za rozwijanie tej gry i znajdowanie jej klientow

El Reto
El Reto Day 1,826, 07:33

Niestety, aby naprawić ekonomię w tej grze trzeba zmienić wiele.
Po prostu- występuje zjawisko nadpodaży.
Na rynku jest za dużo towarów, a ponadto nie ma na nie popytu (bo nie opłaca się bić z innej broni niż q7).
Trzeba przestać rozdawać darmowe firmy na początku, usunąć 'Work as manager', zwiększyć koszt firm w goldzie. Wtedy mało kto będzie mógł sobie na nie pozwolić, i tym samym ceny wszystkich produktów pójdą w górę.

El Reto
El Reto Day 1,826, 07:37

Przydałoby się też jakieś stopniowanie pensji w zależności od długości gry (work skile, tak). Wtedy najmłodszych nie będzie stać na bronie wyższych q, i zacznie się popyt również na te słabsze. Dobrze by było też zmienić ilość rodzajów broni, do 4-5 spowoduje to większą konkurencję na rynku.
Ale chyba nie możemy się spodziewać zmian na taką skalę.

 
Post your comment

What is this?

You are reading an article written by a citizen of eRepublik, an immersive multiplayer strategy game based on real life countries. Create your own character and help your country achieve its glory while establishing yourself as a war hero, renowned publisher or finance guru.