Ambient on/off

Sign up

 

Continue

Continue By creating an account you agree to the Terms of Service & Privacy Policy
Resend email   |  Can't find the email? confirmation@erepublik.com

Resend the confirmation email to this address

Resend email Can't find the email? confirmation@erepublik.com

[MK] Hadügyi, külügyi kitekintő

Day 2,276, 08:52 by eMagyar Kormany


Tisztelt Honfitársaim!

Kezdjük mai közlönyünket a hadügyi helyzet elemzésével!

Napjaink legfontosabb és egyben számunkra is legnagyobb jelentőségű háborúja a lengyel-román összecsapás. Nem azért, mert bármelyik oldalt is támogatni kéne, hanem mert mindkét félnek a felvonulási területe történetesen a mi hídrégiónkon, azaz Kárpátalján vezet keresztül. Így kerülhetett sor arra, hogy egy gyengébb pillanatban a lengyelek megindították az RW-t a bónuszainkat biztosító területen, majd a horvátok, az ukránok, illetve a rebellis görög ellenzéki erők hathatós segítségével felszabadították azt, elvágva minket 3 nyersanyagtól.

Ez időközben egyébként újra 4-re emelkedett, hiszen az oroszokkal sikerült megújítani a bérleti szerződést, aminek keretei között egy rövid, egyrégiós háborúval visszavettük North Caucasust, ami az olaj bónuszt biztosítja majd nekünk, amint sikerül visszavenni Kárpátalját.

A terveknek megfelelően magyarok egy csoportja tegnap kiutazott Kárpátaljára és a kormány támogatásával RW-t indított a lengyelek által megszállt tartományban. Eleinte a lengyelek megpróbálták tartani a védő oldali ütésekkel, de aztán, amikor látták, hogy sok sebzést vonna el az egyéb frontoktól és később jelentősebb magyar sebzés is megjelenhet, a kormány tudatára adták, hogy hagyják felszabadulni a régiót. Innentől kezdve simán ment a dolog.

Ukrajna már korábban a térképre került Siveria felszabadulásával, így esélyünk sem volt, hogy hamarabb adjunk be NE-t ellenük, ezért a kezdeményezés most náluk lesz. Kétségtelen, hogy jól taktikáztak észak-keleti szomszédaink és kivárták szinte az utolsó percet, mielőtt beadták volna a javaslatot.

Így a bónuszaink visszaszerzése nagyjából 2-3 napot fog igénybe venni. Ehhez ki kell védeni az ukránok első támadását, majd el kell foglalni Kárpátalját. Mindkét csata kiemelt prioritást fog élvezni, így tehát megkérek mindenkit, hogy figyelje a hivatalos csatornákat és üssön ezekben a harcokban, ha szükség van rá!

Prekmurje régiót egyébként visszaadtuk a szlovéneknek annak érdekében, hogy a Burgenlandban a szövetségeseink által ideiglenesen elérhetetlen horvátokhoz hozzáférést biztosítsuk. Azzal ugyanis, hogy a horvát NE leesése után téves ukrán NE-t adott be a tisztelt kongresszus, elvesztettük a lehetőségét annak, hogy az orosz NE-ig hátralévő egy-két napban befejezzük a horvátok kitakarítását a szomszédságunkból, így ez most a szlovénekre maradt.

Visszatérve a lengyel-román konfliktusra, azt mondhatjuk el, hogy az első csatát a polákok nyerték meg, gigantikus tankolások közepette. Sajnos ebben a másik oldal, az Asteria erőinek szervezetlensége is közrejátszott, ugyanis a támadást megelőző napon egy eléggé hamvába holt kísérletet tettek a román és a szerb erők arra, hogy a lengyeleket RW-kkel eltántorítsák. A felkeléseket szinte mind lehozták a polákok, így az első, máramarosi támadás idejére nyugodt légkört biztosítottak maguknak.

Ma már azonban nem ez a helyzet. Az Erdély elleni támadásukkal párhuzamosan szövetségünk erői jelentős számú és komoly sebzéssel megtámogatott felkeléseket indított szinte minden, a lengyelek által megszállt ország területén. Ahogy az várható volt, egykori szövetségeseink a bónuszokat választották és a felkelések megindulása, illetőleg komolyra fordulása után azonnal áttették a CoD-ot az éppen rosszul álló felkelésre. Személy szerint örülnék neki, ha egy szép kis bónusz-elvágással megmutatná szövetségünk azt a lengyeleknek, hogy büntetlenül nem lehet csak úgy belegyalogolni más ország érdekszférájába.

Persze a mi szerepünk nem az ebben a háborúban, hogy a lengyelek ellen közvetlenül harcoljunk, hiszen erre talán sokan nem lennének még képesek. A mi feladatunk egyértelműen az, hogy a lengyelek szövetségeseit lekössük, illetve a saját barátainkat segítsük. Így például a szlovén csatában a horvátok ellen, vagy a szerb felkelésekben.

A lengyel háború és a felkelések élesedése egyébként azt is magával vonta, hogy jelentősen lecsökkent az ukrán RW-ben harcoló rebellis görögök, illetve horvátok száma, aminek köszönhetően tegnap nagyszerű szervezettséget mutatva meg tudtuk védeni Dniprot. Ezúton is köszönöm mindenkinek, aki a csatában akár csak egyetlen ütésével is közreműködött!

Az új szövetségi rendszerünk kialakítása javában zajlik, szinte minden nap van valamilyen egyeztetés, tárgyalás, meeting, de ezekről és az eredményekről majd karaj22 külügyminiszter úr fog részletesebb tájékoztatást adni, ha a folyamat lezárult.

Sajnálattal kell közölnöm azt a hírt, miszerint a megkeresésünkre az indonéz vezetés úgy válaszolt, hogy nem kíván velünk és/vagy az új szövetségünkkel kooperálni, úgyhogy egyelőre biztosan nem lesz indonéz MPP. Azért teljesen nem adjuk fel a viszony javításának programját, próbálkozni fogunk tovább, hátha a ciklus későbbi szakaszában meggondolják magukat a derék indonézek.

Általánosságban elmondható, hogy ebben a változó időszakban mindenki igyekszik tapogatózni, szövetségeseket keresni, így többirányú tárgyalásokat is folytatunk olyan országokkal, akik potenciális szövetségeseink lehetnek az elkövetkezendő idők harcaiban. Ezek folyamatáról, illetve eredményeiről szintén egy későbbi közlönyben fogunk beszámolni.

Maradok tisztelettel:
Istencsaszar
alelnök

Utóirat: felhívnám minden kedves játékostársam, különösképpen a helyzettel elégedetlen emberek figyelmét, hogy az egyet nem értés kifejezésére nem az a követendő módszer, hogy PM-ben az egyes kormánytagok édesanyját a szánkra vesszük, illetve összefüggésbe hozzuk az egyik legősibb foglalkozás követőinek megnevezésével. Az emberségünket azért tartsuk meg, főleg egy játékon belül!
 

Comments

Tankred Orfeusz
Tankred Orfeusz Day 2,276, 09:00

...és így lettek a jetikből románok, lengyelekből polákok.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,276, 09:45

Én közlönyben sosem neveztem jetiknek a románokat, a polákot meg régebben is használtam a lengyel szó helyettesítésére a szóismétlés elkerülése végett. Nem gondolnám, hogy sértő volna.

Eheslo
Eheslo Day 2,276, 10:57

Szerencsétlen jetICSicska, a megfelelési kényszeretek szánalmas, de egyben rendkívül szórakoztató.
Az is vicces, ahogy jákob kezéből kicsavarva a hm-et te nyomulsz már minden csőből a bábod helyett is.
Szóval alapos bukta készül, jó buli lesz, tutira!

Olvasgass egy keveset, miként látnak benneteket a régi "szövetségeseitek", nagyon jó összefoglaló, nem olyan jetiszartól bűzlő, mint amit idehazudtál:
http://www.erepublik.com/en/article/-ford-t-s-glob-lis-had-gyi-elemz-s-euk-b-l--2373085/1/20

fsb1000
fsb1000 Day 2,276, 12:05

Nem rólad van szó, te szerencsétlen jetibérenc, hanem hogy magyar közlönyben ez és így jelenik meg.
Mit nem értesz ezen?
Szégyellhetnéd magad, ha tudnád mi az.

TankAranka
TankAranka Day 2,276, 13:41

Azt hittem végre kibírod szó nélkül, de láss csodát: nem bírtad ki. Kár.

Pety
Pety Day 2,277, 23:22

mert a lengyel és polák nem ugyanaz? vagy a polák miért is lenne bánto? tudtommal nem az

Daelin Proudmoore
Daelin Proudmoore Day 2,276, 09:01

Üss a lengyelek mellett!!

DarthVadR
DarthVadR Day 2,276, 09:08

minek?

Linkinstile
Linkinstile Day 2,276, 09:03

Ajánlom olvasásra az Indonéz külügy mai cikkét, melyben világosan leírják, h macedón bolgár és chilei testvéreikkel tartanak, valamint a spoland oldalt kívánják támogatni. Ja és külön szövit akarnak alapítani. Ennyike.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,276, 09:47

Olvastam az indonéz külügy cikkét, de attól még, hogy most ezt gondolják, meg lehet próbálni jobb belátásra bírni őket. Ha nem sikerül, akkor maximum fölöslegesen rááldoztunk néhány órányi csetes, vagy PM-es beszélgetést az életünkből.

Linkinstile
Linkinstile Day 2,276, 10:02

Ahogy gondolod, én nem szeretek fölöslegesen fáradozni.

Mvhely
Mvhely Day 2,276, 09:21

Az erdélyi csatánál a lengyeleknél valahogy kimaradt úgy félórára a kétszeres sebzés bónusz.
Elnézést kértek az adminkák de az előny maradt.

Anyázni valóban nem helyénvaló.

Eheslo
Eheslo Day 2,276, 10:58

ÁÁÁÁÁ, adminnlandia mindig becsületesen és tisztességesen "játszik".
Pont mint a magyar álrhualos csicskái.

fsb1000
fsb1000 Day 2,276, 12:06

soon

praetorianus74
praetorianus74 Day 2,276, 09:32

"Persze a mi szerepünk nem az ebben a háborúban, hogy a lengyelek ellen közvetlenül harcoljunk, hiszen erre talán sokan nem lennének még képesek."

ICS drága, miért, mi fog változni?
az újságcikkekkel, a tökéletes kommunikációval majd átmossátok a birkák agyát, aztán már kenni fogják a lengyel bajtársakat úgy, ahogy azt a román szövetségesetek diktálja

hánynom kell

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,276, 09:50

Nem, csak egyszerűen másik szövetségbe kerültünk, így természetes, hogy ellentétesek az érdekeink. Ennek felismerése és elfogadása kinek hosszabb, kinek rövidebb ideig tart, attól függően hogy mennyire érezte barátnak a lengyeleket. Lásd a spanyolok elleni ütés. Az nem okozott senkinek gondot, mert mindenki tudja, hogy milyen egy népség az.

DrFeherKonrad
DrFeherKonrad Day 2,276, 10:03

A szövetség változik, a barát és az ellenség marad... nálunk, embereknél. Hogy nálatok mi a helyzet, azt kezdem látni...

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,276, 10:07

A barát az nálunk is marad. Azért maradt az ország a szerbekkel, a lengyelekkel ellentétben. Az egyetlen igazi barátunk Szerbia, a lengyelekkel csak érdekkapcsolat volt. A részükről biztosan. Nálunk többen mást gondoltak, de azért titkon ők is érezték. Ezáltal viszont az ellenség is maradt: ukrajna.

Thorongil
Thorongil Day 2,276, 10:26

Új csapatosztás volt. Megesik az ilyen.

Hipper23
Hipper23 Day 2,277, 04:29

Mintha erep történetében sose lettek volna a lengyelek az ellenfeleink

bannme
bannme Day 2,277, 05:04

bezony én emlékszem amikor külön szerveződés volt itthon a lengyel fakek reportolására:D

4RN0
4RN0 Day 2,276, 10:10

eh

Tankred Orfeusz
Tankred Orfeusz Day 2,276, 10:17

Akinek nem jön be annyira ez a szószátyár stílus, íme egy összefoglaló némileg tömörebben, de a pozitívumokat kiemelve:
http://www.erepublik.com/en/article/-2373170/1/20

GregoryG
GregoryG Day 2,276, 14:10

"Magyarország ősellenségei Lengyelek megtámadták Magyarország egyik legkedvesebb barátját és hű szövetségesét a Románokat."

Ez a mondat kimaradt a közlönyből ICS

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,276, 15:30

A lengyelek nem ősellenségek, ahogy a románok sem hű szövetségesek. A lengyelek választottak egy utat és maguknak választották, mert az egész TWO felbomlása körüli balhét ők meg a spanyolok gerjesztették és ők voltak az elsők, akik leálltak szervezkedni az akkor még szövetséges országok ellen. A magyarokat csak azért környékezték meg tessék lássék módon, hogy pajzsként használjanak minket, felfogva a román és a szerb sebzést, hogy a mi eltörlésünkkel foglalkozzanak, ne az ő bónuszaikkal.

Miután mi ebből nem kértünk, de a semleges viszonyt fenn kívántuk tartani, az első adandó alkalommal bemasíroztak az érdekszféránkba.

Most ennek (és az arroganciájuknak) isszák meg a levét. Lehet, hogy sikerült egy kicsivel több sebzést odacsábítani, bár ezt is kétlem, de az az oldal dugig van önző országokkal, akik szarnak a másik fejére magasról. Hiába mutat szépen a török meg az usa sebzés, abból a lengyelek nem fognak látni egy dekát sem.

Jól mutatja ezt a mai nap. Lengyelek védték volna a bónuszt, de nem segített nekik senki, mindenki shoutolgatta a saját kis csatáit.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,276, 15:31

Egy szó mint száz, szerintem most rossz lóra tettél GG

Bikkin
Bikkin Day 2,278, 07:56

eMagyarország eRomániával van szövetségben. eMagyarország mindig is eRomániával volt szövetségben.

GregoryG
GregoryG Day 2,276, 15:47

Sok dologban egyetértünk. Abban nem, hogy ki gerjesztette. Mert alapvetően szerintem az egész onnan jött, hogy a szerb és szlovén vezetésben volt néhány ember, alapvetően egy hangos kisebbség, aki nagyon rühelli a Lengyeleket (meg persze a Spanyolokat, de az csak amolyan ürügy volt). Erre, az alapvetően paranoid, Lengyel vezetés úgy reagált, hogy a már-már élőhalott TWO utáni idők tekintetében elkezdett itt-ott puhatolózni, később konkrétan szervezkedni, ez tagadhatatlan.

Ami szintén tagadhatatlan, hogy alapvetően olyan országok vannak a Lengyel oldalon akik először a saját jőlétüket nézik. De ezzel azért igen nagy mértékben eMO is így van, nem különb az átlag Magyar kormány, MU, vagy játékos sem.
Nyilván a Szerbek más tészta, temperamentumos balkáni délszláv játékstílusukkal sokkal inkább hajlamosak önfeláldozásra, de ez alapvetően azért nem egy racionális játékstílus, tehát számomra nem tud szimpatikus lenni.

Igazából én úgy látom, hogy most senki se boldog. Se eMO, se Románia, se a Lengyelek, se a Görögök, senki. És itt van két alapvetően teljesen instabil és meglehetősen Frankenstein-i magasságokat (vagy méginkább mélységeket) elérő szövetség aminek se multja, se jelenje, se jövője nincs.

Voltak Szerb-Lengyel konfliktusok 2011 óta többször, csak az elmúlt fél évvel ellentében megvolt valami nagyon fontos. Egy határozott, vasököllel a szöviben rendett tartó és eMO-t jól képviselő Magyar külügy. Ami ebben a 6-7 hónapban tényleg teljesen eltűnt, de legalábbis már nem volt akkora befolyása. Mert ugyebár vegyük észre, a Lengyel-Szerb kooperáció alappillére az eMO volt mint diplomáciai láncszem, amint ez nem volt elég erős az eVilág két legerősebb állama megszakította ezen -kölcsönösen pozitív(!)-jellegű kapcsolatát.

Az egésznek az egyik legnagyobb vesztese eMagyarország, hogy ki a hibás azt nem tudom, csak sejtem.

Istencsaszar
Istencsaszar Day 2,277, 23:52

Az igaz, hogy mindkét félnek vannak/voltak sáros dolgai. Nem kizárólag egyik vagy másik volt a hibás, de szerintem az sem tett jót, hogy a - ahogy írod - paranoid lengyel vezetés már augusztusban, sőt, már májusban azzal az indokkal erőltette volna az ukrán NAP-ot, hogy gondoljunk a TWO utáni helyzetre. Ez sem segítette a két nagy kibékülését.

A magyar külügy szerepével abszolút egyetértek. Sajnos sokáig nem volt olyan külügy, aki felismerte volna, hogy mit kell tenni a két fél egyben tartására.

A mostani szövetségek nem ideálisak, de majd az idő eldönti, hogy melyik mire megy. Szerintem fél évet mindenképpen megélnek majd.

Tuzerjanos
Tuzerjanos Day 2,277, 03:32

Unsub!

Joz76
Joz76 Day 2,278, 08:08

No ez érdekes egy volt HM "tollából". A jelenlegi kormány éppúgy élvezi a többség támogatását, hisz megválasztották, mint annó mikor Te HM voltál. Sőt ez a kormány még nem is csak össze-vissza viccből csinál dolgokat. Persze megteheted, ezzel csak ráerősítesz arra a gyanúra, hogy igen fiatal vagy. Ők heveskednek, no meg dobják be a durcát, ha nem minden úgy megy, ahogyan szeretnék.

Fekete Gyorgy
Fekete Gyorgy Day 2,277, 13:47

Addig rotyogott a Jetibéke, míg végre(?) kifő. De Éhesló nem kér belőle, és továbbra is éhes marad.

Minden esetre tisztelet a kitartásáért, lehet hogy most igaza lesz végre 1-2-3? évnyi jeticsicskázás, bérencezés és rotyogtatás után. De azért előtte az 1-2-3 év alatt nem volt mindig igaza ....
Cooltúrált számonkérés, ellenvélemény mindig hasznos, de azért.....

A rotyogtatás szó nekem tetszik, úgyhogy rotyogtasson mindenki valamit, és ha lesz irl eReptalálkozó, tömjük meg éheslovat a sok rotyogtatmánnyal, hogy tele legyen a hasa és a szája!

Joz76
Joz76 Day 2,277, 22:58

Nem hinném, hogy egyszer is eljönne IRL megmutatni magát. Ő inkább amolyan verbális antihős. De majd mindjárt jön, és kapok a fejemre

Thorongil
Thorongil Day 2,278, 06:40

van az 5 év is.

B O P O H
B O P O H Day 2,278, 06:09

ПНХ from Ukraine!

AtmAsfera
AtmAsfera Day 2,278, 07:52

Not vote! Get out from Ukraine!

HungaryanWarrior
HungaryanWarrior Day 2,278, 09:00

román szövetséges, lengyel ellenség? Nem vagyok egy tapasztalt játékos, meg értem én, hogy ez egy román játék... Na de akkor is, nem gáz ez egy kicsit??

 
Post your comment

What is this?

You are reading an article written by a citizen of eRepublik, an immersive multiplayer strategy game based on real life countries. Create your own character and help your country achieve its glory while establishing yourself as a war hero, renowned publisher or finance guru.