[МСП] Уводни чланак, јун 2013
eSerbian MoFA
Поштовани грађани еСрбије,
априлски сазив МСП-а поново јаше...додуше, с мањим изменама. Као што сте могли видети у чланку Председника еСрбије, тим МСП за месец јун чине ГрифинНС, Ханибал ЛА, никол000, Угац, Ник Слотер, Мр. Ја, голубгокс и Манча ХКу.
И сам Председник је најавио да ће овај месец највећа одговорност бити пребачена управо на овај Тим, због сложене геополитичке ситуације у еСвету и дешавања, која еСрбију као важног фактора у еСвету, једноставно не могу заобићи. Тим је у потпуности спреман на све изазове и учинићемо све како би еСрбија изашла из сваке приче као победник, јер она то и јесте.
САВЕЗ - избори
Како то бива сваког 7-ог у месецу, тако су и јуче су одржани избори на нивоу Савеза. Као што знате, сваки месец, државе/државници предлажу и бирају највише инстанце Савеза.
За Генералног Секретара је изабран британски играч Митекемуис, док је за Врховног Комаданта Савеза поставњен Фандареј.
Секретар за спољне послове је Мининунс.
Међутим, из месеца у месец, јавља се један те исти проблем, а то је што појединци након што им истекне мандат или га чак нису ни имали, не желе да напусте фотеље, већ праве проблеме и саботирају Владу која је тај мјесец на власти. Позивају се на то да су учествовали у оснивању Савеза, те да им то даје неограничене могућности, што је апсолутни апсурд, јер оснивач Савеза може бити само Држава Србија и нико више, ниједан њен појединац.
Председник еСрбије је у договору са еПољском делегацијом изнио предлог промене Статута Савеза (основни документ Савеза). Предлажу се измјене у три тачке:
-Систем гласања
-Правила приступа каналима и документима савеза
-Правила вета
За понедељак су најављене прве консултације, након што сви представници чланица Савеза размотре тачке приједлога и договре даље акције. Детаљније о овим дешавањима прочитајте у чланку Председника еСрбије.
МСП - нови јавни канал
У еСрбији можете да видите све и свашта, па тако да и појединац преузме одређене функције на себе без ичијег одобрења. Тако је пре пар месеци играч Балтазар8, без ичије сагласности одлучио да себе именује “чуварем званичног канала МСП”. Нажалост, механизми нам не дозвољавају да такве испаде санкционишемо и канал вратимо у власништво Владе еСрбије, али да самовољу нећемо толерисати, показали смо отварањем новог јавног канала МСП. Нико нема право да условљава и уцењује Владу и ову Државу.
Од сада, сва питања, сугестије и критике, а везано уз послове МСП, можете изнети на #serbian.mofa
Сва дипломатска предтавништва су обавештена о овој измени, па се надамо да неће бити проблема у даљем функционисању МСП.
Толико за сада од нас.
Ускоро се јављамо са детаљним извештајима везано уз НАП са Италијом, развојем ситуације на терену, као и односима између савеза али и земаља појединачно.
До следећег читања,
јунски МСП ТИМ
for english version go here
Comments
За шаут:
[МСП] Уводни чланак, јун 2013
http://www.erepublik.com/en/article/-20131-2273718/1/20
Prvi \o/
zabranili mi ijekavicu botovi...
ma ka ko god pisao samo radi posao na dostojan nacin
\o/
Hanibal LA o7
TWO is ours aahahahaha
Cipelici, cipelici everywhere! aaaaaaaaaaaa
Ханибале инператору о7
ahahahah HANIBAL ANTE PORTAS 😃
vrhovni komandant buahahahahahahahaha
За разлику да се у прошлости нико није ни трудио да било шта промени или предложи ,свиђа ми се што сте овог пута изашли са неким планом(иако по мени, лично, нема никакве везе са везом, из текста су сви старији савезници препознали старе ране садашњег председника еСрбије), али важно је да се трудите.
Само напред о7
aj mi objasni kako nema veze s vezom. koja je logika da da neko, ko ne vrsi nikakvu drzavnu funkciju i nije predstavnik Vlade, bude predstavnik te iste Vlade i Drzave u Savezu. Savez nije sastavljen od pojedinaca, nego drzava clanica, pa samim tim, predstavnici tih drzava bi trebali da i budu tamo.
Sad nije poenta price da li se politika tih old fegova i Vlade poklapa ili ne, da li jedni druge sabortiraju i sl, vec sama logika...
"ko ne vrsi nikakvu drzavnu funkciju i nije predstavnik Vlade, bude predstavnik te iste Vlade i Drzave u Savezu. Savez nije sastavljen od pojedinaca, nego drzava clanica, pa samim tim, predstavnici tih drzava bi trebali da i budu tamo. "
Сада мала исправка, ти ниси више представник еСрбије већ представник савеза ТWO. Од тренутка избора па до краја мандата радиш у интересу савеза не појединачне државе.
Иначе сваког 7. у месецу може да се кандидује ко жели уколико га подржи тј. кандидује нека влада из Савеза. Свако има једнак бр. гласова у TWO i ACT, само другачији систем рачунања за Core чланице и чланице које су дошле касније. Тако је вазда било и биће.
Kao diplomata morao bi da znas sta su predstavnici drzave u savezu. To nije Fandarey, to si ti, to je Mod, to su CP i vCP. Clanovi vlade predstavljaju drzavu u savezu niko vise. U HQu niko ne predstavlja odredjenu drzavu, da je tako svaka drzava bi morala da ima bar po jednog clana u istom, sto skoro nikada nije slucaj.
Clanovi izabranog HQa ne sluze drzavama iz kojih poticu vec savezu kao celini. Ako favorizuju jednu drzavu vise od drugih bez realnih osnova mogu biti smenjeni.
Tako je sad, ja samo pricam kako bi bilo logicno, zato je i podnijet prijedlog izmjene glavnog dokumenta Saveza. Slazem se da funkcioner Saveza ne predstavlja drzavu, nego savez i da radi samo u interesu saveza, ali isto tako, smatram da bi ti ljudi trebali da se biraju iskljucivo izmedju onih koje je drzava poslala kao predstavnike.
Jer, evo u cemu je problem. Nastaje jedinstven monopol, jedni te isti ljudi koji guraju jedni druge iz mjeseca u mjesec, a nije rijedak slucaj. Po vasem, svi ljudi u savezu bi mogli biti Srbi i Poljaci ili neki treci, nebitno.
Zato je najlogicnije, da se od onih koji su poslani kao predstavnici drzava, biraju i ljudi koji ce voditi savez, jer jedino tako moze da se napravi balans u savezu i da se politika saveza uskladi sa politikom drzava clanica...
" ali isto tako, smatram da bi ti ljudi trebali da se biraju iskljucivo izmedju onih koje je drzava poslala kao predstavnike. "
Само се такви и бирају нема других. Поздрав из еМађарске.
"Иначе сваког 7. у месецу може да се кандидује ко жели уколико га подржи тј. кандидује нека влада из Савеза." - ово значи да може да се кандидује и еСрбин, који није представник Владе, ако га нека друга држава предложи...
Ne vidim nista sporno u tome sto si rekao. Gde to statut saveza brani?
Svaka drzava moze da predlozi ljude za HQ, neretko moraju da se mole ljudi da se kandiduju za funkcije (osim za SoFA, tu uvek ima kandidata 😛 ), bas zato sto ti "jedni isti ljudi" ne zele da vode bilo sta, da l zato sto nemaju volje ili im je dosadilo.
Ne mozes da me ubedis da 2-3 ljudi moze da oredi vise od pola drzava clanica saveza kako ce glasati. A ako mogu, onda izvini, neka budu muda ako vec imaju tolike diplomatske sposobnosti.
Kazem opet, svaka drzava moze da predlozi nekoga za HQ, kao sto moze i da se zalaze kod drugih drzava da podrze tog kandidata. Da li ce to raditi zavisi iskljucivo od drzave u pitanju.
Nije istina, Poljaci, Mađari, Britanci, Slovenci, Španci,.. uvek rade u savezu sa agendom interesa svojih država. Ne znai da rade protiv drugih ali odlučno lobiraju za ono što vide kao svoje vitalne interese. Samo neko ko ne razume strategiju na bazičnom nivou može da priča kako je on negde iznad na nivou opštih interesa a da pri tom stvara disfunkcionalan savez jer to je protiv opštih interesa.
Babo, daj bre, idi heklaj, nije ovo za tebe
ovaj se povampirio o.0
Канибале - изједи их, поцијепај
zivjela ijekavica xD
english version pobedio! xD
dont spik amerikano xD
о7
Bravo!!!
Konacno novi kanal mofe! a ne da vlasnici budu samoproklamovani cuvari kanala! : )
Realno, tebi je oduvek smetalo to sto nemas ownera na tom kanalu, isti si problem pravio oko ownera na saveznim kanalima, tako da ova "novina" uopste nije nesto sto se nije ocekivalo... A btw, Balta cuva taj kanal ko zna koliko dugo...
Nisam ja nikad hteo ownera, samo sam hteo da svi imaju jednak tretman... Po zasluzi : ) Nikad nista nisam trazio vise od onog sto mi pripada.. ako sam glavni mofa daj kanal, kad ne bude dajem onom ko jeste : ) cist racun, duga ljubav : )
Ali je poenta u tome, da si ti toliku frku pravio uvek do sada, oko ownera na tom kanalu, to su cinjenice. Sada imas svoj kanal i nadam se da ti je igrica puno bolja.
Ja nisam owner... Niti cu biti... Glavni mofa ce biti owner i svaki sledeci glavni mofa : ) U tome je poenta sve vreme bila... Mora da se zna neki red : )
Ja se iskreno nadam, da ce kada dodje do promene vlasti, ponovo koristiti stari kanal, jer je ovo po meni nepotrebno, ispunjavaju se neciji hirovi. : )
ako se bude koristio stari kanal, onda jos vece sra*e ispada. MI taman pocnemo neku logiku uvoditi, a to je ovo sto Strajder kaze, htjeli se vi sloziti ili ne. MoFa je bogotac na kanalu i to je to, kakvi crni cuvari...
Slozio bih se da su stranke zajedno predlozile nekog uticajnog Srbina za tu poziciju ili da je 5 ljudi iz TOP5 stranaka tamo ili tako nesto..a da se neko svojevoljno odluci na to i da ga neko moli posle da ti da status, to ne dolazi u obzir.
Ovo je drzava i drzava je ispred i iznad svih. TO se mora ispostovati. Kad neko drugi dodje na poziciju MoFa, dobice ownera na #serbian.mofa i gotova prica
@Hanibal
"Slozio bih se da su stranke zajedno predlozile nekog uticajnog Srbina za tu poziciju"
dok je Balta zario i palio ti nisi znao sta je levi klik
Capone ti je objasnio. Sto rece pshio u komentarima ispod, op je dovoljan za normalan rad a Balta je bio tu da ti da op ili sop i mogao bi nesmetano da radis.
a cek, ko je on i zasto on. ne moze mi niko reci da je to ispravno.
btw kapone, ako na ovom nalogu stoji 2011, en znaci da i ja igram od 2011
Meni stoji 2012 pa opet znam ko je Balta
Reci cu ti u jednoj recenici ko je on: "Mozda jedini covek pored Klua i Kistrua koji je na najbolji i normalan nacin predstavljao Srbiju u savezima (PHX, ONE), ovo sada sto vi glumite u poslednjih godinu dana je go kurac (da se tako duhovito izrazim) posto ste umislili da ste neka virtualna muda"
Ko zna koliko dugo je taj kanal kod njega i niko nikada nije pravio problem, sve dok nisu dosli neki pojedinci kako bi lecili svoje komplekse tako sto ce imati ownera na nekom chat kanalu @rizon
svako me je to bio trn u oku, samo zbog guzica koje su se uvalile u fotelje i da ne bi talasali, samo zato su cutali.
Druze, ti se vodis logikom, da zato sto je neko nekad nesto ucinio za ovu zajednicu, treba da ima odrijesene ruke i potpunu slobodu.
Sad uzme Lipec da kenja i radi sra*a i to je ok jer je on Lipec...
ownera ce da ima MoFa i gotova prica. Tako je Vlada odredila i tako ce da bude. Kome smeta, kad dodje na vlast nek mijenja nanovo i tako cemo ukrug...
Pa to je i receno, pri promeni vlasti, menja ce se onako kako ekipa koja je na vlasti misli da treba. : )
Koje su tvoje zasluge?
Sto se teksta tice, standardno, ko o cemu vi o saveznim foteljama, i posle kazete kako neko tamo od tih ljudi se zalepio za fotelju. Pa vama je koliko mogu da zakljucim vise stalo do njihove fotelje nego njima samima... xD
TT sindrom, clanak sam pisao ja, po svom nahodjenju i definitivno nisi u pravu. Bar se ja nikada nisam cimao oko fotelja i pozicija niti sam nekome lizao pedu zbog toga.
Jednostavno nisi u pravu. ne bi ni bio problem da pojedinci tamo instalirani ne prave problem ako dodje opcija koja njima ne pase.
Kad mi Srbi ne bi bili ovo sto jesmo, bilo bi logicno da nas covjek gleda da ugura jos koga tamo, da Srbija jaca, a ne da se jedni drugima inatimo i zaziremo jedni od drugih..
Па што не угурате још неког него избацујете наше људе? : )
o7
o/
ja mislim da clan u savezu treba da bude predsednik drzave a ne neki za koje 90% gradjana nikad nije culo
MoFa je predstavnik Srbije u svakom pogledu, bar sto se tice spoljne politike, a to ukljucuje Savez.... i naravno CP. Koga oni predloze da predstavlja Srbiju, samo ta osoba bi i trebala da je predstavlja i samo iz kruga takvih predstavnika da se bira vodjstvo Saveza...
Стридеру
Сећаш се да смо ми из НСС рекли да статут не ваља и инсистирали на промени система гласања и избора на функције, како у савезу не би било падобранаца оптерећених унутрашњом политиком.
Прошло је 9 месеци и то се тек сада ради, али боље икад него никад.
Мада сам скептик пошто и овај месец видим падобранце у савезу.
ONE је пропао због истих ствари, видећемо хоће ли TWO...