Много хтео, много започео...
The Other One
Наслов је могао бити и «Извештај о унапређењу функционисања војног апарата еСрбије» или «Како је пропао рокенрол у еСрбији» или... Ма има још мали милион наслова... Но, тема чланка је иста – неуспеле реформе војске у еСрбији. Сад ће сви да кажу «Зашто нема званичног извештаја?», а мој одговор је: Написано је оно што је урађено, не и шта је рађено. Требао је ићи званичан извештај али није из неких ... разлога... Делове тог извештаја користио сам као материјал за овај чланак.
Чланак ће бити преобиман, па кога шта занима нека изабере:
1)Војска еСрбије (ВеС)
2)Паравојне јединице (ПВЈ)
3)Специјалне Снаге еСрбије (ССФ)
4)БХ правилник
Пре него почнем да кажем и то да је немогуће је овакав посао урадити у једном мандату, али доста тога је рађено или се требало привести крају. Последњих дана Милановог мандата сам одустао од приче о реформи због превеликог притиска у јавности који није права слика ствари које су се дешавале. Поготово сам убеђен да команданти јединица нису својим војницима пренели шта се уствари желело постићи.
Војска еСрбије
Након разговора са представницима Војске еСрбије (у даљем тексту ВеС) утврђено је следеће: Чланице ВеС су сва уложена средства за изградњу јединица вратила држави. То је учињено одавно, али оно што није учињено је решавање статуса ВеС под тим околностима. Закључено је на састанку са представницима ВеС да јединице које припадају ВеС групацији више нису државна војска, те да држава нема права интервенције у унутрашња питања ВеС. Шта то значи? То значи да држава има однос према ВеС јединицама исто као и према свакој паравојној јединици. Међутим, команданти ВеС јединица имају став да када ВеС има нека права – онда су државне јединице, а када су дужности и обавезе у питању – онда нису државне јединице. Хммм... Мало чудно, зар не? Или није чудно. То је заоставштина нерашчишћених рачуна између државе и ВеС и ту се како међу њима, тако и у јавности стварају проблеми у односу, ставу и свести шта је ВеС.
Ја сам то стање хтео да решим новим моментом. ВеС јединице су се до 28. априла имале изјаснити о томе да ли на бази добровољности желе или не желе да буду државне јединице у оквиру «новог» ВеС-а, свака појединачно. Уколико не желе статус им се мења и оне постају паравојна јединица. Уколико желе остају под окриљем ВеС, али постају државна јединица у чије унутрашња питања интервенцију има држава. Принцип одлучивања је добровољност. Свако је појединачно имао право да се изјасни.
Оне јединице које би се изјасниле као државне стављају се под директну контролу Вискоког Савета ВеС који би чинити команданти јединица, тренутни Председник и тренутни Министар Одбране. У даљем раду би се омогућила још једна ствар, а то је могућност прикључивања паравојних јединица у ВеС, али са дужностима и обавезама које таква војна групација има и уз пристанак Високог Савета ВеС. У том смислу требао се мењати и начин финансирања ВеС, тј. економске промене у функционисању јединица које ће довести да кроз 3-4 месеца имамо бесплатну војску (што ћу касније појаснити).
И ту је испао проблем... ВеС не жели да се држава меша у унутрашња питања државне војске. Хмммм... Чекај, па зар би ВеС да буде држава у држави? Кажу да неће да дозволе да се политичари мешају у рад ВеС. То је погрешна перцепција ствари. Иако су политичари – то су ипак функционери, а овде, у овој игри смо сви војници. Е, сад проблем је што су мислили да ће Председник или Мин. Одбране самостално имати могућност да мењају команданте, што је велика глупост и нема везе са истином. Ту моћ би имао само Високи Савет ВеС у којем би било 8 чланова ВеС јединица и 2 функционера. И не разумем како је то могуће урадити без пристанка осталих јединица...? Математика ми није слабија страна, али неким јесте очигледно. Такође, мислили су да им неко може мењати аватаре – што исто нема везе са истином. Додуше, да сам командант у ВеС јединици било би ме срамота да аватар јединице која се назива државном нема бар у позадини српску заставу...
Углавном, наступио је један од команданата (бивши) ВеС јединице и искуцао гомилу оваквих ствари које немају везе са здравом памећу. Што је најгоре, то је један од играча од којих сам имао највише поверења у овој игри. Више га немам. И сам је знао колико волим и ценим ВеС, али је то заборавио изгледа... Ја сам «дете ВеС-а», а то многи заборављају. И сам сам рекао да ВеС одлчно функционише, само да сматрам да може и боље, јер сам идеалиста, а што можете видети овде.
Такође, у плану је било и оснивање нове државне јединице која је требала бити део тог «новог» ВеС у коју би се одмах почело улагати од стране државе по економском плану који сам замислио. Е, а сада мало о том економском плану... План је крајње једноставан, осим што је потребно мало времена да се оствари. У тај «нови ВеС» би се улагало тако што би се сваком војнику, припаднику државне војске, дао новац да уложи у Q4 фирме за сировине за тенкове, тако да би себи могао да на дневном нивоу обезбеди оружје за 2 «фуд фајта». То би се обезбедило из државних средстава, а то јеу разговору са економистима оцењено као оствариво. Уосталом погледајте тренутно стање Народне Банке еСрбије.
Али , не... Неће да саслушају до краја, јер немају стрпљења. Или поједини команданти имају и лични интерес. Како? Па лепо, ВеС има дневни буџет који је константан, ма колико војника долазило на удар. Нпр. дође дневно њих 5 из Елите (и то углавном и они што висе на Титанима) и 40 Јуришника, али им је буџет исти сваки дан. Хммм.. Видите ли ту неке нелогичности и места за «уградњу» команде, па и самих војника? А колики је буџет ВеС јединицама на дневном нивоу? Па ево га:
Јединица/број војника/просечна снага/дневни буџет
1 ELITА /60 / 9,932 / 8,964
2 JURISNICI / 82 / 6,907 / 8,511
3 KOBRE / 68 / 8,193 / 8,608
4 LAVOVI / 62 / 7,021 / 6,906
5 LEGIJA / 39 / 6,278 / 3,751
6 MEDVEDI / 71 / 6,339 / 6,830
7 PANTERI / 47 / 7,684 / 5,593
8 SKORPIONI / 50 / 8,720 / 6,709
*Totals / 479 / 7,634 / 55,872
Сад ће да се појаве и да кажу неки – их, па то је 3-4 голда. А ја им кажем – хајде ви зарадите у данашње време толико и бројте колико је тенкова то, а не бројте ми у голдима 😉
Све у свему хоће своја права, неће дужноси и обавезе... Не мислим при томе на све јединице и њихове команданте, већ на поједине. Иначе, очекивао сам сарадњу, давање предлога и сугестија, али кад год сам питао за предлог – нико ништа није износио. Такође, они који се слажу са предлозима ћуте и не јављају се, а они који су против су најгласнији. Изгледа да је проблем у ВеС што се и они сами међусобно не подносе, још кад им дође неко са стране... Да не причам више, мислим да је јасно све...
Што се тиче осталих активности, ВеС јединицама је исто тако дат рок да до 28. априла у 20 часова унесу податке о војницима у бот (о којем можете прочитати у редовном извештају Председника) и да се изјасне о Правилнику за лов на медаљу „Херој Битке“. Замислите, одбили су и једно и друго. Ту су ПВЈ испали џентлмени у односу на њих. Они су унели војнике у бот, а за БХ правилник су се бар потрудили да дају предлог (који је додуше компликован до бола).
Идемо на лепшу страну сарадње са ВеС, а то је РАВеС:
Са представницима Регрутне Академије Војске еСрбије (РАВеС) обављен је ефикасан састанак и у најкраћем року договорен план и програм рада. РАВеС воде официри ВеС који дневно организују поделе за своје припаднике који су еБебе. На тај начин они у игри задржавају младе играче и од њих стварају будуће војнике. У РАВеС-у има око 250 војника од којих су 50 редовно на поделама, те је на тај начин утврђена оптимална помоћ РАВеС-у као јединици од државног значаја. Дневно ће им се испоручивати новац у висини цене 250 тенкова квалитета 6 (тренутно је то сума од око 7.500 рсд). Представници РАВеС су дужни да подносе дневне извештаје о раду и утрошеним средствима. За сада овај пројекат се одлично одвија.
Паравојне јединице
Са представницима паравојних јединица (у даљем тексту ПВЈ) је обављено неколико разговора. Држава нема права интервенције у унутрашња питања, али за новац који преко рефунда издвоји има право да тражи минимум обавеза. Једине обавезе захтеване од стране ПВЈ је прихватање Правилника за лов на медаљу „Херој Битке“ и контрола штете кроз бот. Први предлог Правилника није прошао. Да будем искрен и јесам био мало престрог у одређивању санкција. Зато је са ПВЈ усаглашен нови предлог али је и он одбијен иако је био скоро па «њихов». То довољно говори о озбиљност и организованост ПВЈ. Они су изгледа јединствени само кад нешто треба да се одбије. Једино на шта су пристали је увођење бита за контролу штете, али ни ту нису све јединице испоштовале. Разлог: «Па ни ВеС није унео, нећемо ни ми!» Иначе, ово је став команданта јединице РСЂ, кога сам сматрао озбиљнијим с обзиром на године живота, али изгледа да још увек има оно у себи што га чини дететом из вртића које наступа са тим ставом.
Даље, услед нових цена сировина за тенк дошло је и до промене у висини рефунда. Рефунд је смањен на 10 рсд иако би по садашњој формули требао бити и нижи. Проблем настаје када неки команданти кажу да јединица може да им функционише са рефундом од 10 рсд, док други кажу да не може ни са 14 рсд. Команданти то углавном правдају немогућношћу да испрате рад са еБебама са толиким рефундом. Као што је познато, рефунд не укључује рад са еБебама, али смо и ту изашли у сусрет ПВЈ – рефунд до 30. априла је требао бити 13 рсд, а након тога смањен на реалну вредност. Међутим, до 30. априла све јединице које имају еБебе имале су обавезу да доставе списак тих играча, те да организују академију еБеба коју ће водити официри ПВЈ.
Пројекат је пресликан пројекту РАВеС, тј. еБебе би у будућој ПВЈ академији биле од јачине ударца 0 до јачине ударца 1000. Након тога се такви играчи би се распоређивале у ПВЈ и стављане на редован систем финансирања. Лично мишњење је да то могла да буде једна перспективна академија од државног значаја. Поента је да држава контролише новац који иде еБебама, а на да неки команданти као изговор за систем «лева рука, десни џеп» користе еБебе у јединици. 🙂
Наравно, ово је одбијено, јер неки од њих немају еБебе, неки не желе да се еБебе финансирају на тај начин, неки немају личне користи од тога...
Углавном, једина битна ствар ПВЈ је рефунд XD
Ја се питам само, како је уопште једна оваква јединица доспела на рефунд. Не прозивам никог, ово су чињенице. Што је најјаче, командант такве јединице је био најгласнији, најбезобразнији и најнекултурнији у свим разговорима. ВеС јесте своја прича, али волео бих да су команданти ПВЈ присуствовали неком од састанака са ВеС. Можда би се неки научили реду и култури, а не би после кукали што су избачени са састанка. 😉
Најсмешније је и то што је дотична јединица отишла у „плаћенике“... Само се питам ко ће да купи њихову штету...
Друга јединица која је прва правила проблеме је СЈеБ. Додуше, од њих сам то и очекивао, ипаке неки имају батхрт од пораза на изборима. ; ) Нажалост, СЈеБ је некада био јединица за пример. Од када МикиМаус79 не води ту јединицу постали су то што су постали.
Опет, захваљујем командантима ПВЈ јединица који су били коректни. Мало их је, али им хвала.
Serbian Special Forces (ССФ)
Са ССФ је било најмање разговора. У старту ми је ставњено до знања да је ССФ од државе независна формација која неће прихватати било која правила која им држава наметне. Тада сам затражио од представника ССФ да ми преко поруке у игри да званично саопштење и став ССФ што је он и учинио.
Након тога ССФ је искључен са било којег вида финансирања од стране државе. Ова одлука је донета након речи о томе да ССФ не жели да стаје на пут променама и реформама у војном апарату еСрбије. Можемо им приговарати свашта, али ово је било професионално и одговорно.
Правилник о лову на медаљу „Херој Битке“
Предлог Правилника можете видети овде.
Вероватно је највише проблема задавало то неко време у које је забрањен лов на медаљу. Читајући правилник та забрана би могла да траје сваки дан, по цео дан, али то у суштини није тако.
Постоје само две ситуације:
Случајеви када је на снази „BH mode OFF“:
а) Када су еСрбији нападнуте оригиналне регије, а када је очигледна намера једног или више противника да се еСрбија обрише.
У пракси ово је константно стање за време организованих удара од стране Министарства Одбране. То значи да је од првог до последњег момента организованих удара забрањен лов на наведену медаљу.
б) Када је у току битка изузетне стратешке важности за савез ОНЕ и еСрбију.
У пракси је такви случајеви се дешавају највише два пута недељно.
Ово нико не прихвата иако је ово минимум минимума које држава тражи. Шта то говори, закључите сами.
****************************************************************************************
За крај да додам још пар ствари... Ја можда јесам грешио у неким ситуацијама, али ако икога занимају логови са састанака – нека ми се јави поруком у игри, доставићу му све, па да види мој став, понашање и стрпљење које сам имао. Грешка је што са нисам са сваким командантом јединице причао лично и појединачно, али ... Није се имало времена за то у једном мандату, поготово што нисам био задужен само за војску, већ и за друге ствари. Тако растрзан и по 16 сати онлајн на еРепу нисам могао да урадим много, иако сам радио много. Последњих дана сам се искључио и повукао, разочаран људима и системом.
Драги пријатељу, ти, што мислиш да можеш боље од овога... Изволи, али имај на уму пар ствари. Срби и еСрби су отпорни на промене. Рачунај да ће ти потребно неких 100 кг живаца и да ћеш првих 50 потрошити у прва два дана. Рачунај да ће те свака шуша саплитати, подметати ти ногу, да ћеш бити јавно прозван на све стране, да ћеш трпети и псовке и увреде, да ћеш мати и несанице поред премора, да су војне јединице затвореније од појединих политичких странака, јер многи ту играју за своју јединицу и себе, а не за еСрбију...
...рачунај на то да се свету не може угодити.
Иди, играј се, гледај себе и своје двориште, јер туђа су овде ограђена зидинама, не плотом.
Научи се на туђим грешкама, не на својим...
Уздравље о/
The Other One
Comments
Судите ми поштено па да ме стрељамо!
jer znate sta???/ja sam shvatio nesto vi ustvari ovu igru shvatate ozbiljno mislite da je ovo ko pravi zivot........... opustite se malo ljudi...........
ko procita ovo dam mu 10g
Za BH pravilnik je receno da ce ili da vazi za sve ili za nikog, ne moze da vazi za VeS a da ne vazi za PVJ i SSF jer bi onda vojska otisla tamo. A i to da BH pravilnik ne odgovara VeSu je glupo jer ga je sastavio jedan od komandanata VeS jedinice
Procitao brate, iako imam drugacije glediste na neke stvari eto nesto si pokusao, neko ce se sloziti neko ne, ali si pokusao. Sve ide ka tome da se budzet refund...ukine i to je ok ali ja postavljam pitanje gde ce ici drzavna sredstva i kome!
@Demokrata
SSF nije zeleo pravilnik - skinuti su sa refunda i drzava nije imala obaveze prema njima, a ni oni prema drzavi. PVJ je cekao VeS, VeS je cekao PVJ i sve tako u krug - vrzino kolo ; )
Mnogo sam vremena bio offline dok se ovo dešavalo, nijesam stigao sve da ispratim.
Od početka mi se čini da je ovo preveliki zalogaj za jedan mandat i za jednog čovjeka (iako kapiram da si imao i neku pomoć).
U svakom slučaju, izvanredan članak, jako dobro objašnjeno, djeluje iskreno, iako očekujem da će te popljuvati u komentarima... Izbaci onaj buthurt sa izbora i za mene je ovaj članak 10/10.
Svaka čast za trud.
VUJ
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ratnici regrutuju - http://tinyurl.com/bokkgp6
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Lepo je znati ovakve stvari. Prija mi ton clanka jer nije napadan, samo podstice na razmisljanje.
Ne verujem da ce se neko u skorije vreme hvatati reformi ovih sistema.
PozZ o7
Ne radi se ovde o parama, vec o tome da ima sve manje ljudi i da se za svakog vojnika moras boriti, ako mu ja ogranicim da ne sme da se bavi politikom, da ne sme da juri bh, da ne sme jos 100 cuda da radi, a SSF kaze sve to sme da se radi, zasto bi on ostao kod mene?
bez uvrede SSFu ovo je samo hipoteticki : )
@Demokrata
Procitaj ceo clanak, pa vidi privilegije koje bi imao VeS vojnik. Nemoj parcijalno da komentarises.
Paune bre uradi ko i ja iz svega sam se povukao i igram samo za sebe i zezam se koliko ja hocu realno eSrbija je sranje vec duze vreme i nista se tu ne moze promeniti koliko god da se trudis
@demokrata, iz tog razloga ni mi nismo prihvatili pravilnik. Ja licno smatram da ovo nije V1 kada je zelja ljudi za igrom bila mnogo veca pa si mogao lako da ih sankcionises. Sada svako sam se postavlja neke ciljeve i juri za njima. Jedino sto mi mozemo da im pruzimo i sto ih drzi ovde je igra na malo drugaciji nacin.
Ne osecam ovo sto si napisao kao uvredu, naprotiv, to je cinjenicno stanje. Samo se ja ne plasim da ce neko preci negde, nego otici iz igre skroz...
glas za korektan clanak!
Meni nije jasno zasto se VeS zove VeS...nije logicno.
podrska
Tvoja jedina greska je to sto si nam postavio pitanje ... Jel ste vi drzavna vojska ili ne ???!!
A koliko znam ta tema nije postojala na sastancima koje spominjes. Hoces da ti osvezim pamcenje? PA evo ...
Uh bre.. namuci me : D
[22:16:55] vezano za promene i VES
[22:17:07] - Sanckionisanje prestupnika (za nepostovanje pravinika)
[22:17:10] - Unosenje pravila o jurenju BH medalja
[22:17:11] - Uvodjenje bota koji meri stetu
[22:17:13] - Sredjivanje MU
[22:17:15] - Sredjivanje uniformisanosti (avatara)
[22:17:17] - Izmene u pravilniku (pravila koja se smatraju zastarelim i prevazidjenim)
Procitao sam ceo clanak i jedina pogodnost je udaranje, mi smo udarali stalno i kada nije bilo refunda, ni sada ne preskacemo udare jer nemamo opremu, preskocimo neki udar eventualno jer nemamo ljudi sa wellnesom
[22:17:19] - Rad RAVeS
[22:17:22] - Uvodjenje Generala VeS
[22:17:57] svima je manje vise jasno sta su po stavkama stvari koje treba uraditi
[22:17:59] ko ima konkretno pitanje
Sve ok, odličan članak. Krenulo se sa nečim i bitno je da je neko rekao šta je imao na umu i dokle se stalo, koji su stavovi VeS i SSF i PVJ... Upoznati igrače od čijih se para sve ovo finansira. Ekonomski model postoji i treba da bude javna stvar. Čestitam na strpljenju, ima prostora za rad u buduće.
To su bile tacke koje si izneo na prvom sastanku, i rekao si da se formira radna grupa. Niko se nije bunio i bili smo spremni za rad. Svi smo poslali oficire u radnu grupu. I onda se odjednom saziva sastanak visokog saveta na kojem dobijamo pitanje ... ne od tebe, nego od posrednika .... Jel jednica drzavna ili ne ?
o7
Onda krece bura u javnosti ... da priznajem i ja sam kriv za to. Da sam znao da ce ovoliko govana da ispliva na povrsinu nikada ne bi izdao clanak VeS politicka marioneta. Onda su se i SSF nasli prozvani u celoj prici, PVJ je vec bio u statusu da nece da puca po komandi MOD-a ... itd itd ... I sada imamo jos jednu totalno kretensku situaciju u Srbiji gde je jasna podela izmedju jednica koje treba da se bore zajedno protiv neprijatelja ???
Vote naravno. Jedan si od retkih koji je barem pokusao ono sto je i zamislio da ostvari. Za to ne treba da ti bude zao. To sto nekome ne odgovaraju uslovi koji su sasvim korektni, neka se zapitaju malo.
Clanak je korektan.
Drugo sta se desavalo necu komentarisati jer nisam bas bio aktivan, pa i ne znam.
Nabijem te budalo, ti ćeš da menjaš ves, bolje da si sa mnom pio pivo nego vreme sa konjima gubio...
MCMOOX je bio ovde!!!
Jedino resenje je potpuno ukidanje refunda na odredjeno vreme.
A ti se TOO zapitaj zasto su ti okrenuli ledja tvoji politicki drugari i svi cutali ko pi **** ? Ne verujem da su ti na pocetku mandata rekli da te nece podrzati u reformama. Ali na kraju nije bilo nikog. Na kraju ste poslali Unihorn na sastank sa VeS-om. A ona manje vise nije ni bila detaljno upucena u celu situaciju.
I kamo srece da ljudi u eSrbiji malo vise gledaju svoje dvoriste a ne tudje. Mozda bi nesto i uspeli da urade.
Izem ti clanak, umesto pljuvanja izgleda da cemo imati konstruktivne razgovore.. Ocekivao sam vise od tebe : P
ok clanak
clanak je ok napisan,slazem se da nije napadan,ali opet ne slazem se sa tim uopste.zato sam i napravio jediicu,gde je pre sve ekonomski modul,a ne vojni,necemo refund,udaramo za srbiju.ali kad svi vec udaraju od svojih para ili ako ja ili neko od mojih"jacih" igraca napravi podelu za bas bitnu bitku to je ok.ali ovako,svako o svom trosku.kao sto je neko rekao,ocete da ukinete refund,ocigledan namera,i ja sam potpuno za ukidanje istoga,jer samo crpe pare od drzave a nista od toga nema,svako
šta si ti sad rekao bg-pobednik? da imaš bolje drugare?
hoće li iko objasniti zašto ves idalje ima budžet kada im sve oko te priče u vezi sa državom smeta? meni je to potpuno nejasno kao posmatracu svega ovoga...
za sebe,kad vec udaraju iz svog dzepa.ali takodje bi i mene veoma interesovalo gde ce onda pare da idu,ako se svi skinu sa refunda,u sta ce drzava onda da ulaze?veliki podrav
ako može neko da mi objasni kako se SSF ne meša u državnu politiku i organizaciju vojske kada su prethodni i sledeći predsednik srbije iz SSF? koja je tu logika?
Aj da prozborim koju.. Ne mozes ocekivati od VeSa koji je vratio sve firme, koji se sam organizovao bez podrske drzave da mu uvalis nekoga ko ce moci da im menja osnovna pravila. Da je drzava ostavila firme i da je nastavila da ulaze u VeS imala bi mogucnost da ga kontrolise. Jedino je dobra volja komandanata ta koja drzi VeS pod "kontrolom" Srbije. Jel VeS puca gde mu drzava kaze? Da. BH hunteri su izolovan slucaj. Mozda bi bilo bolje da se VeS placa po aktivnosti a ne po prosecnoj snazi...
.. ali to su neke stvari koje su za razmatranje. Mozda neki dnevni budzet koji je relativno nizak + aktivnost koji ce biti glavni deo budzeta. Jbm li ga stvarno mi nista pametno ne pada na pamet trenutno.
@Stefanio
SSF kao formacija se ne mesa u drzavnu politiku. To sto pojedinci vode drzavu to je druga stvar.
Ja predlazem kad se ukinu refundi i budzeti da se pare posalju nasem Miretu da fila acceve i da ih prodaju, ipak on to zna kako se radi a i jos neki iz ove sad vec prosle vlade. Svi ste tenkani drzavnim parama pola vas je prodalo original acceve.
TOO bio si patka uesa ovaj mesec, to samo pokazuje podrska koju si imao unutar same vlade za bilo kakve reforme.
U prevodu nista nisi uradio dupla finansiranja ostala.
Као што написах у чланку
http://www.erepublik.com/en/article/-1-2013966/1/20
морало се кренути "малим кораком".
Написао бих сада повећи коментар, али мислим да нема смисла.
До данас сам о теби мислио да си барем упоран и истрајан, читајући закључак увиђам своју грешку, надам се да си и ти после ових (скоро) месец дана "реформи" увидео своје грешке.
Ako sam dobro skapirao, u zadnjih godinu dana je u visokom savetu VeS-a (ili kako se vec zove) bilo 8 predsednika koji su clanovi jedinica SSF-a (negde sam procitao podatak da je bilo 8 predsednika, nisam siguran da li je to tacno)
Pa normalno da tu nesto ne valja :😁
VeS bi trebao da bude stub odbrane eSrbije i kao takav se mora tretirati. Znaci pristup drzavnim novinama preko kojih bise objavljivala regrutacija, ulaganje u RAW firme kako bi se smanjivao budzet u buducnosti itd... Paravojne formacije treba da dopunjuju ukoliko VeS ne moze sam da izdrzi bitku. Isto tako treba omoguciti nekim paravojnim formacijama "veze" da pucaju za strance kada nema bitnih bitaka za eSrbiju i da iste te formacije zauzvrat pucaju besplatno ili uz minimalnu doplatu za...
eSrbiju..
Mislim da je sada na redu drzava. Neka se okrene VeS-u neka ulozi u te (ili nove jedinice) i tek posle toga moze da prica o vecoj kontroli. Deluje mi da je VeS izdan od drzave ranije i da sada bez ulaganja ne sme biti price o sankcijama i kontroli.
@Stefanio dovoljno objasnjenje ti je to sto iako su nasi clanovi u vladi, mi se ne slazemo sa nekim njihovim akcijama i ne prihvatamo sve sto zamisle. Oni rade svoje u vladi a kada su u jedinici, obicni su clanovi.
PozZ
TOO
Realno brate ne komentarisi clanak...
Sve si rekao u jako OK tonu (99% : D)...
Sve preko toga je samo uvod u novu raspravu za kojom nema potrebe...
Svaka čast na trudu, ovoliko ga nisam uložio u 28 meseci igranja.
Мун, грешиш, ове реформе нису имале никакве везе са УеСом.
zemo dobra zamisao ali kao sto demos rece za sve ili nista, da si prosao sa promenama svi bi se utrkivali da sebi prepisu uspeh za reforme ovako su prali ruke od svih tvojih ideja i predloga ... razmisli dobro sta i sa kim budes radio sl. put
da si imao i zrno takticnosti, mozda bi nesto uradio. ovako je sve sto zapocnes bilo osudjeno na propast.