Предизвикателство към играчите
DonBobolino
Здравейте приятели!
В интернет вървят какви ли не предизвикателства. Много от тях са откровено безумни. Още не мога да разбера какъв е смисълът от заливането с ледена кофа в името на някаква кауза. Яденето на капсули за пране пък спокойно може да влезе в класцията за Дарвинови награди.
Днес обаче бях предизвикан с нещо, което грабна вниманието ми. Идеята е да се измъти благополучно яйце, закупено от супермаркета и така да се даде отговор на въпроса кое е по-първо – яйцето или кокошката. И така предизвиквам Бакалина да измъти едно. Аз вече успях...да се оплескам с жълтък отзад.
Шегувам се!
Предизвикателството е следното. Всеки от предизвиканите трябва да сподели снимки на седем книги от своята библиотека, които са му любими или просто са грабнали вниманието му по някакъв начин.
Моята библиотека не е от най-големите, но след като се разрових все пак изрових седем романа, които по няккаъв начин са ме накарали да ги прочета повече от веднъж.
1. „Quo vadis?“ на Хенрик Сенкевич. Лично за мен това е книга номер едно в световната история. Любовна история между римлянин и робиня, която се развива времето на император Нерон и гоненията срещу християните. Невероятна фабула, изключителни герои. По някакъв начин книгата вдъхновява.
2. Втората книга открих подвързана във вестник. Причината, че от много четене през годините е силно повредена. Не знам колко път съм чел през юношестките си години „Наследникът от Калкута“ на Роберт Щилмарк, но е възможно и да са над 100. Нормално е, в тази книга има всичко - пирати, индианци, бандити, дори социалисти, които мечтаят за утопичен остров. Приключения, невероятни обрати и хепи енд – всичко, за което един младеж може да мечтае.
3. Третата книга е приказка, но пък каква приказка! Най-любимата ми! Изключително подходяща както за деца, така и за възрастни. „Приказка за Стоедин“ от Никола Русев е историята на един простодушен младеж, който в името на истинската любов преживява много. Приказката е поднесена на читетелите по невероятен начин, който ги кара да се усмихват непрекъснато.
4. Четвъртата книга е „Лъженерон“ на Лион Фойхтвангер. Честно казано съм я чел няколко пъти преди години и бях забравил за нея. Когато преди малко я зърнах в библиотеката си, си казах, че това е книга, която си струва да бъде споделена. Историята разказва за обикновен римлянин, който е двойник на Нерон. Заради своята алчност се забърква в събития, които не са особено лицеприятни.
5. Точно до „Лъженерон“ седеше друга книга за Древния Рим, която няма как да подмина. Помня, че преди да открия този роман преди неизвестен брой години по телевизията вървеше телевизионна адаптация по него. Беше добра, но книгата е по-добра – „Аз Клавдий“ на Робърт Грейвз.
6. „Картографирането на рая“ е написана от моя приятел Влади Киров. Светла му памет! Някой ден се надявам критиката да признае заслужената гениалност на този роман. Тук правя една прогоза – сигурен съм, че ще бъде изучаван в училище някога. В книгата се разказва за много неща, но осовното е историята на млад австрийски картограф, който трябва да картографира делтата на Дунав, докато тя все още е османска територия.
7. Последната книга е всъщност цяла сага. „Вещерът“ на Сапковски е най-доброто фентъзи, което съм чел. Написано умело, с чувство за хумор, с интересна фабула, запомнящи се перосонажи.
И така аз приключих с моя списък и отправям предизвикателство за същото към следните играчи:
1. Док (Морфеус)
2. Бакалина
3. НоФлай
4. Шилето
5. Емре
6. Не паниката
7. Олда
8. Апачи
9. Лунната сянка
10. Цуци
11. Андромеда
12. Перин
13. Лозаря
14. Солам
15. Всеки, който иска да се включи – омръзна ми да изброявам – прекалено много сте.
Нека пуснат по една статия с книги...или с мътене на яйца.
Comments
o/
Надявам се да се включиш 🙂
1ви,ще четъ после
Първи, ама друг път. 😉
предизвиквам те 🙂
Аз пък те предизвиквам да погледнеш защо наистина точно с кофа ледена вода е предизвикателството. Не всички интернет-приумици са тъпи. Не че е чак толкова важно, но това специално не е от глупавите идеи.
Her (2013) - IMDb - https://www.imdb.com/title/tt1798709/ 9/10 е 😉 хехе
Her (2013)
R | 2h 6min | Drama, Romance, Sci-Fi | 10 January 2014 (USA)
Her Poster
Trailer2:32 | Trailer12 VIDEOS | 149 IMAGES
In a near future, a lonely writer develops an unlikely relationship with an operating system designed to meet his every need.
Director: Spike Jonze
Writer: Spike Jonze
Stars: Joaquin Phoenix, Amy Adams, Scarlett Johansson
Тя
HER 2013 | Романтичен, научна фантастика|12+|8/10
Любими Рейтинг: 4.4/5 (2902)
Някъде в близко бъдеще в Лос Анджелис живее Тиодор Томбли – особен и самовглъбен мъж, чиято работа се състои в това да пише емоционални и лични писма до различни хора. Наскоро приключил дълга и болезнена връзка, той е заинтригуван от начина, по който новата операционна система, която усеща всяка негова мисъл и има собствена индивидуалност, може буквално да задоволи всичките му нужди. Когато я включва, той е приятно изненадан от запознанството си със Саманта – млад и приятен женски глас, който е проницателен, чувствителен и много забавен. Докато нуждите и желанията й растат, заедно с неговите, взаимната им симпатия прераства в нещо като любовна връзка.
Режисьор Spike Jonze
С участието на: Joaquin Phoenix, Amy Adams, Rooney Mara, Olivia Wilde, Chris Pratt
Страна САЩ
Звук английски
субтитри английски, български
Дължина 121 минути
Според едни познати поляци, името му било Шенкевич, а не Сенкевич. Това го писах, просто за да дам коментар 🙂 Чудесна идея. Не ме предизвикавай 🙂
Сори, няма как да снимам библиотеката си (има едни 1800 км между мен и нея), а тук имам доста малко книги, повечето на английски.
Само ще посоча моите любими 7:
1. Старогръцки легенди и митове - Николай Кун. ти като казваш подвързаан с вестник - моя екземпляр вече няма корици от толкова четене. Затова си купих и нов.
2. Лъвовете на Ал-Расан - тя даже е и при мен и мога да я снимам, ама ме мързи. Гай Гавриел Кай е недооценен (поне за мен).
3. Лявата ръка на мрака - новото издание на Бард - може би най-великата фантастика (поне за мен).
4. Като каза "Аз, Клавдий" се сетих за "Клавдий" от 70-те или там някъде (една дебела тухла без картинки в която са и двата романа на Грейвз. Мерси, че ме подсети. Кво вадис на Сенкевич също е страхотна, но не е мойта любима книга (беше любимата на татко и вуйчо, лека им пръст).
5. "Живи и мъртви" и "Хората не се раждат войници" - Константин Симонов. Това са единствените две книги-бози, които съм чел на един дъх. Надъхваща съветска литература.
6. Властелинът на пръстените ми беше най-любимата книга до 20=тата ми годишнина и после екземплярът ми изчезна. та сега само в оригинал 🙂
7. Черният корсар и Скарамуш - Рафаело Сабатини е човекът, като стане дума з априключенски романи 🙂
2. и 3. твърдо ДА
Супер. Черният Корсар ми е била любима, ама сега я нямам в библиотеката. Властелинът - също. Старогръцките легенди и митове я имах, но не мога да я намеря къде ми е. 🙁 кОлкото до Клавдий - да имам и тухлата - ама на тая дето снимах корицата е по-яка 🙂
Черният корсар е на Емилио Салгари 🙂
Странно, може, забравил съм автора 🙂
Все пак предпочитам Скарамуш 🙂
Много си прав, сега се сетих и с какво се бъркам...
Не е Скарамуш, а е Сандокан, който е на Салгари 🙂
И аз харесвам повече Емилио Салгари. Имахме много хубава негова поредица с дебели гланцирани корици и книгите си останаха отлично запазени.
Моите книги (всъщност ги е купувал баща ми де) също са далеч от мен и без да са пред очите ми не мога да направя класация.
Иначе много отдавна не съм чел художествена литература (ако изключим нещо за кратко в тоалетната, например от Старогръцки легенди и митове 🙂 ).
Всички харесваме Емилио Салгари - все пак повечето писатели от онова време просто пишат неща от ежедневието си или си помагат като Майн Рид с местната библиотека. Емилио обикаля всички места, за които е писал и дори завършва живота си със сепуку, което за мен показва крайна отдаденост в изучаването на чуждите култури. Книгите за Сандокан са толкова велики, че дори има чалга за него 😃
С 11 ръце гласувам за Гай Гавриел Кай и, въпреки че Лъвовете са много добра книга, Сарантийска мозайка том 1 и 2 още повече ми харесаха.
Лявата ръка на мрака не съм я чувал, което е прекрасно, ще я погледна 🙂
Властелинът за мен е по-слаб от Песен за огън и лед и честно казано чаках книгите с много по-голямо нетърпение от сериала, ама пустинякът спря да пише...
Ами, Властелинът е писан само около 60 години преди Песента, нормално е да има някакво развитие.
Поне за мен нещото, което ужасно ме впечатлява е Силмарилион....
Сарантийската мозайка някак не ме вдъхнови. Повече се радвах на Фионавар, въпреки, че е доста странна. Може би точно това ми хареса.
Специално вторият том ми е ужасно ужасно любим.
А,да , още един въпрос - как си с Бритиш Инглиш?
Ако се оправяш свободно - Бен Ааронович е твоят човек. Мисля, че все още не е издаван на български (поне миналата година не беше). Ама е най-умопомраченият писател на кримифентъзи, който някога съм чел. Няма как да го опиша, трябва да се прочете.
Чел ли си Пръстенът на Александър Велики?
https://chitanka.info/book/5994-prystenyt-na-aleksandyr-veliki
Не съм и не ми говори много 🙂
Дай ѝ шанс.
Приемам предизвикателството....🙂
Да ви таковам в тъпите предизвикателства.. киндле-а ли да си снимам? Пратих преди няколко години два чувала с книиги от София към Козлодуй...
сложи обложки бре 🙂 В нета е пълно 🙂
малко съм бавен не се сетих
ей мързел с мързел, ай ти помогна с обложките 😃
https://tinyurl.com/y8dqg4wt
Как позна че това препрочитамв момента 😃
Не знам как ли му е хрумнало, че това четеш в момента, "Ранд Ал Тор"...
Карам по хронологичен порядък.
==========================
1. Вадим Лазаркевич, "Гъбарко"
https://cdn.ozone.bg/media/catalog/product/cache/1/image/a4e40ebdc3e371adff845072e1c73f37/g/a/ebcf3014b5f4ff476a2e2b54db05fb16/gabarko-30.jpg
2. "Френски приказки"
https://static.framar.bg/product/frenski_prikazki_jar.jpg
3. Джеймс Уайт, "Галактическа болница".
https://assets.chitanka.info/thumb/?book-cover/04/1034.max.jpg
4. Владимир Леви, "Нестандартното дете"
http://zapalenchitatel.blog.bg/photos/75725/original/nestandartnoto%20dete.jpg
5. Тери Пратчет, "Цветът на магията"
https://cdn.ozone.bg/media/catalog/product/cache/1/image/a4e40ebdc3e371adff845072e1c73f37/3/6/239960b9beb0a3e5097ab21c301bee18/tsvetat-na-magiyata-31.jpg
6. Стефан Симеоновн( d3bep в blog.bg), "Eгипет - ключ към тракийската култура".
http://d3bep.blog.bg/photos/107433/original/Korica_Traki_20-12-2011a%20copy.jpg
7. Мила Михова, "Не може да бъде".
https://cdn.ozone.bg/media/catalog/product/cache/1/image/a4e40ebdc3e371adff845072e1c73f37/n/e/5d1fc78ab78a159ad968335baad07d4c/ne-mozhe-da-bade-30.jpg
"Гъбарко" е супер 🙂 Трябва да я купя за моя син 🙂
Бях го научил наизуст. Но се оказа, че и други деца са го правели.
Първата (книга)
https://www.erepublik.com/bg/article/-1344-2699951/1/20
[removed]
DONE
1. Чернишка на Емилиян Станев - ех първата ми книжка пускам сълза
https://cdn.ozone.bg/media/catalog/product/cache/1/image/a4e40ebdc3e371adff845072e1c73f37/c/h/23194779ac9c68d6880357b915295b1e/chernishka-31.jpg
2. Граф Монте Кристо на Александър Дюма . Жалко ,че не съм в другия ми апартамент да снимам изданието много сантиментално за мен .
https://cdn.ozone.bg/media/catalog/product/cache/1/image/a4e40ebdc3e371adff845072e1c73f37/g/r/030d94ea9d9bd30d7fb41c0fbe479756/graf-monte-kristo---tom-1-31.jpg
3. Колелото на Времето на Робърт Джордан - все още съм до 6та книга трябва да довърша , но е страхотна поредица .
https://cdn.ozone.bg/media/catalog/product/cache/1/image/a4e40ebdc3e371adff845072e1c73f37/5/0/3e8e9b32954f0add1944a6ced3d847f0/okoto-na-sveta-koleloto-na-vremeto-1-30.jpg
4. Хари Потър и Даровете на Смъртта на Дж. К. Роулинг - тази книга първия път я прочетох за една вечер
https://cdn.ozone.bg/media/catalog/product/cache/1/image/a4e40ebdc3e371adff845072e1c73f37/h/a/9b6c7847d7f585179d0199538c9acf4d/hari-potar-i-darovete-na-smartta-31.jpg
5. Денят на трифидите на Джон Уиндъм - страхотна книга , защо ми трябваше да гледам филма след това.
https://assets.chitanka.info/thumb/?book-cover/04/1206.250.jpg
6. Здрач на Стефани Майър - и тук филма доста слаб пред книгите.
https://cdn.ozone.bg/media/catalog/product/cache/1/image/a4e40ebdc3e371adff845072e1c73f37/z/h/c872616e71fd8ef13cafda9795b102f1/zdrach--yubileyno-izdanie---zhivot-i-smart-33.jpg
7..Живата Факла на Стивън Кинг - страхотна книга
http://i970.photobucket.com/albums/ae188/deadface79/Bd/firestarter_zps32fe825b.png
Все хуабви неща. не съм чел са Хари Потър, Здрач и Колелото на времето. Но някой ми беше казал, че Колелото на Времето е готина. Живта факла си е класика. А денят на Трифидите беше доста готина - помня я добре.
Робърт Грейвз из дa шизъл! Чел съм и Камо Грядеши на Сенкевич - негови яки са и Потоп и Рицари (малко прекалява с полската надъханост, но иначе стават).
" Камо Грядеши" според мен звучи смешно. Не знам защо така са решили да преведат заглавието. А подозиирам, че "Рицари" е несполучлив опит да се преведе заглавието "Кръстоносци".
да, и аз съм го чел като Quo Vadis, но реших да се избазикам 🙂 Иначе Римската История на Теодор Момзен е задължително четиво 🙂
Супер предизвикателство. Веднага си записвам книги за четене. Интересно ми е, че повечето дори не съм ги и чувал. Ама като намалих четеното с възрастта... Сега давам мои любими. Вкъщи имам цяла тетрадка с каталог и оценки, ама ще карам каквото се сетя.
1. Без дом. - Хектор Мало. - Просто разтърсваща
2. Лорна Дун. - Ричард Блекмоор. - Също
3. Двуликият Янус - Наумов и Яковлев мисля бяха
4. Гробище за домашни любимци--няма как да не включа нещо на Стивън Кинг
5. Шогун. - Джеймс Клавел. - Класика
6. Тримата мускетари. - А. Дюма. - Няма нужда от реклама.
7. Ще оставя празно тук. Има много качествени романи за Древен Рим, фентъзита, класически български романи. Така че за тях е моят номер 7.
Все готини неща. "Шогун" ме накара да се заинтересувам по-внимателно от японската култура 🙂 Чак изречения на японски наичух от тази книга 🙂
Цар Плъх никак не е лоша на Клавел. А освен Джон Уиндъм, харесвах много е Артър Кларк, Айзък Азимов ... почти всичко от библиотека Галактика и Фантастика 🙂
Тери Прачет е много интересен, изключително въображение и интересен поглед над света ... на диска 🙂
Наскоро ми хареса от криминалетата Ю Несбьо - норвежец