Maaliskuun 2019 eduskuntalista osa 1

Day 4,125, 10:18 Published in Finland Finland by Haamu
Huhuu!

Tässä viimeisin eduskuntalista. Julkaisuhetkellä tässä on viimeisimmät eduskunnan viestit.

Eduskuntalista helmi-maaliskuu, Haamun kausiKammoli
Kammoli to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85744995
Moiiii!

Tämä on Haamun loppukauden eduskuntalista, jossa ovat mukana eduskunta+hallitus. Mikäli jäit kyydistä niin hihkaise.

Ei mulla muuta.

Cincinnatus358
Cincinnatus358 to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85748678
Mikäs tämä eLiettuan sodanjulistus on?

Heketsu
Heketsu to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85748689
Ollaan solmittu harkkasota niiden kanssa.

VanhaLikainenKettu
VanhaLikainenKettu to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85748946
Oulun voisi poistaa sopprista 🙂

Heketsu
Heketsu to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85748956
Mennään nyt kuukausi tällä ja sitten katsotaan, muutetaanko sopimusta.

Samueru
Samueru to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85749640
Koska taksikortit jaetaan?

mahtiankka
mahtiankka to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85749706
koska se sote-uudistus tulee?

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85749710
OL3

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85749715
koska saan pistorasiastani OL3-sähköä?

SirDr
SirDr to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85749780
OL3 ja Sote valmistuu samana vuonna 2081

MonkeyManFIN
MonkeyManFIN to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85750395
Onnitelut kaikille EK-seen pääsystä. Hieno olla täällä taas :3

Ei mulla muuta

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 7 days ago #85750592
Onnittelut kaikille eduskuntaan pääsystä. Kansanedustajan tehtävä on tärkeä ja vastuullinen pesti, ja toivonkin kaikkien suhtautuvan siihen vakavuudella.

Yleiskatsauksena tilanteeseen:
- olemme harkkasodassa Unkarin kanssa ja nykyinen sopimus on voimassa 16.3 asti. Aikanaan tämä EK käsittelee harkkasodan jatkoa. Harkkasota sitoo Ahvenenamaan, joka on Unkarin vallassa pysyvästi ja Länsi-Suomen, jonne kohdistuvat hyökkäykset Unkarin pitää hävitä.
- Olemme vuokranneet Lapin salpietarin ja öljyn Bulgarialle, mikä tarkoittaa mukavaa lisätuloa valtiolle, mutta toisaalta Lapin resot eivät ole kotimaisten tehtaiden käytössä.
- Liettuan kanssa on sovittu harkkasodasta jo tovi sitten, ja nyt he ovat vihdoin tulossa kylään. Liettuan harkkasota käydään Itä- ja Etelä-Suomessa sekä Oulussa. Liettua voittaa suorat taistelut ja Suomi vapauttelee alueita RW:llä.
- Edellinen eduskunta antoi vihreää valoa tehdassiirtotukiesityksen tekemiselle. Hallitus pyrkii tuomaan esityksen EK:lle mahdollisimman nopeasti ja on avoin keskustelulle asiasta.

Jokainen kansanedustaja voi luonnollisesti tuoda omia ehdotuksiaan pöydälle. Kannattaa kuitenkin pyrkiä siihen, ettei samanaikaisesti ole valtavaa määrää asioita keskustelussa, jotta saadaan homma sujumaan jouhevasti.

Kostaja
Kostaja to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85750676
Minun ehdotus on, että vaihdetaan Westerni ja Ahvenanmaa päittäin jos tuota harkkasotaa meinataan jatkaa. Näin helpotetaan Ahvenanmaalaisten tehtailijoiden tilannetta nopeasti, ennen kuin tehtaiden tuettu siirto alkaa.

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85750695
^ kannatan

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 7 days ago #85750714
Tuo on ihan hyvä ajatus. Seuraavan kerran Unkarin TW sopimus on katkolla parin viikon päästä, ja silloin on helpointa tehdä tuo muutos sopimukseen. Harkkasotaa kannattaa ehdottomasti jatkaa joka tapauksessa.

Kostaja
Kostaja to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85750751
Eikö me voitais jo nyt kysyä tuota asiaa suoraan?

Kostaja
Kostaja to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85750754
Sanotte vaikka, että ilmapiiri Suomessa on sellainen, että tämä siirto kannattaa jatkoa ajatellen toteuttaa mahdollisimman nopeasti.

mahtiankka
mahtiankka to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85750763
itekin näkisin että tää on sellanen keissi ettei siitä tarvi tehdä tällä hetkellä virallista sopimusta, sanot vaan hunneille et muuttaa westiin

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 7 days ago #85750783
Voihan sitä toki kysyä ja järjeställä, jos asia koetaan kiireelliseksi. Toisaalta tuossa on riskinsä, sillä nytkin taistelut ovat monesti ihan siinä hilkulla mennä väärinpäin, kun kumpikaan osapuoli ei ihan hallitse omia voimiaan ja liittolaisia.

Kostaja
Kostaja to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85750821
Eihän meidän tarvi muuta kuin hävitä yks suora hyökkäys ja sen jälkeen vapauttaa Ahvenanmaa RW:llä. Tiedotetaan asiasta riittävästi niin tämä ei tule sitten yllätyksenä kenellekkään.

VanhaLikainenKettu
VanhaLikainenKettu to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85751061
Kannatan

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 7 days ago #85751075
Ei unkarilaisille pitäis olla mitään väliä, ovatko he Ahvenanmaalla vai Westernissä. Virallista, kirjallista sopparia ei mielestäni tarvii muuttaa vielä tässä vaiheessa vaan tuon vaihdos pystytään sopimaan "epävirallisesti". Ihan normaalia et TW-sopparit joustaa tarvittaessa, jos löytyy yhteisymmärrys.

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 7 days ago #85751709
Unkarille tuo olisi ok. Western tosin menossa meille jo aika selvin numeroin varsinkin, kun ilmaerä on noin tukevasti meillä. Koitan saada vielä Unkarin näkemyksen siitä koitetaanko vielä kääntää vai odotetaanko seuraava sykli.

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 7 days ago #85751747
Mun mielestä parempi odottaa seuravaa, mutta ei toki haittaa, vaikka Unkari veisi jo tuon nykyisen battlen.

MonkeyManFIN
MonkeyManFIN to Haamu and 41 more people | 6 days ago #85752697
Kannatan, ja myöskin luonnollisesti ahvenanmaalaisena pienyrittäjänä toivon tietynlaista ripeyttä asiaan. Rahaa eikä esimerkiksi ruokavarastoa ei ole tullut pitkään aikaan, yhdellä työntekijälläni juuri ja juuri ruokin DO:n suorittamisen

Pentti Matlock
Pentti Matlock to Haamu and 41 more people | 6 days ago #85752835
Kannatan kannatuksen vuoksi.

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | 6 days ago #85752894
On.
Tiril
Tiril to Haamu and 41 more people | 6 days ago #85752978
EIOOREILUU, ensin se tehtaiden ilmainen siirto tuli muutama viikko sen jälkeen kun siirsin talotehtaat Venäjälle ja nyt on tulossa siirtotukia.

No ei vaineskaan, ei kai se oikeesti niin paljoa maksanu, en minä sillon siirtäny kuin muistaakseni yhen tai kaks tehdasta ja tein toisen holdingin, jonka sitten purin kun siirsin loputkin tehtaat ilmatteeks.

SauronEnwrath
SauronEnwrath to Haamu and 41 more people | 6 days ago #85753126
Ahvenanmaan vapauttaminen sotahulluuden aiheuttamasta kärsimyksestä edes hetkittäin on erittäin toivottavaa kehitystä. Fria Åland!

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 6 days ago #85755664
Tiedotan vain että Ranskasta on kyselty TW-halukkuutta meidän alueilla. Hallitus on siihen toki asianmukaisesti vastannut, että nyt on täyttä. Tämä saattaa kuitenkin pompata joskus tulevaisuudessa esiin, esim. parin viikon päästä kun Unkarin TW:n jatkosta päätetään, joten jääköön edustajien mieliin hautumaan.

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 6 days ago #85755855
Myös Albania on kysellyt pari kertaa, mutta meille ei mahdu, eikä myöskään heille. Tiedoksi jos jotakuta kiinnostaa.

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 6 days ago #85756129
[VALTIO] Tiedotus sotaharjoituksien kulusta:
erepublik.com/en/article/2691887

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 6 days ago #85756651
Albania olis kova juttu. COlinin botit järjestää eeppisiä hetkessä eikä taatusti olis AntiAsterian hyökkäyksen uhkaa :3

Heketsu
Heketsu to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85757179
Ei kiitos millekkään Colinin Albanian bottiarmeijalle.

Pekka Siitoin
Pekka Siitoin to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85757751
Koskas Heketsu sitten rupeaa rakentamaan sitä suomen bottifarmia, että aletaan pärjäämään maailmalla?

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85757915
Nnnooo, mutteri mutterilta sanoisin.. Ajankohtaa en toki tiedä.

Pentti Matlock
Pentti Matlock to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85758009
Aina on tilaa yhdellä joka käyttää rexonaa. Albania sopii oikein mukavasti TW-portfolioomme rikastuttamaan hallituksen ja eduskunnan keskusteluita ja kanssakäyntiä ulkomaiden kanssa. Täältä vahva tuki Albanian TW:lle.

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85758027
MAtslokki-Penan kanssa smaa mielipuolta. Tänne saatana kaikki ja nyt

Otus Leucotis
Otus Leucotis to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85758165
Nopeasti kun karttaa katsoin, Ranskalla näyttäisi olevan aika runsaasti alueita. Olisikohan niillä halua päästää meidät rantalomalle Rivieralle?

Albanian suhteen olen vähän varautunut, vaikka toisaalta Colin olisi parempi ystävänä kuin vihollisena.

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85758228
Täysin samaa mieltä Repen, Otuksen ja Pentin kanssa. Colin on todellakin parempi ystävänä kuin vihollisena. Aika helposti voitais neuvotella sopimus, joka antais meille oikeat turvatakuut, eeppisen kerran viikossa ja myös rahallisen korvauksen.

Tulkitsen myös, että Pekka oli samaa mieltä. Suomessa on niin vanhanaikainen ilmapiiri ettei tänne bottifarmia saada mut voitais lähteä vaikka nykyisen puolustusministerin erottamisesta. Hän ei ole tehtäviensä tasalla

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85758254
Minä lahoitan ne tarvittavat mutterit omistani. Niitä nimitäin löytyy. Toki siitä on pitkä matka vielä armeijaan mutta soturi soturilta...

SauronEnwrath
SauronEnwrath to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85758335
Puheet bottifarmin käynnistyksestä ovat vastuuttomia ja ikäviä. Rekisteröityessänne peliin hyväksyitte Terms of Servicen, jonka osa 3.1 yksiselitteisesti kieltää usean hahmon luomisen. eSuomen tulee olla oikeudenmukaisuuden ja rehtiyden esimerkkihahmo, eikä ehdotettu toiminta sovi tähän.

Sotahullut harjoitelkoon patongeilla miekkojen sijasta jos välttämättä haluavat.

Pentti Matlock
Pentti Matlock to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85758411
Ehdotan että eduskunta perustaa korruptionvastaisen työryhmän pohtimaan bottifarmien eettisiä ja moraalisia ongelmakohtia. Samaan hengenvetoon ehdotan ko. työryhmän puheenjohtajaksi toveri edustaja SauronEnwrathia.

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85758463
Kerrassaan loistava ehdotus

SirDr
SirDr to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85758477
Ehdottaisin ryhmän pj:ksi Cendor... Cersei Lannisteria! Tämä suomen järkkymätön multien metsästäjä/ tuomitsija sekä myös sturmhausführer olisi tähän pestiin kaikkein paras.

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85758484
ÄÄNI

Matsuuu
Matsuuu to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85758486
Onhan meillä Cendorr, sillä on kokemusta multailusta niin kai siinä ny yks bottiarmeija ohessa hoituu.

Mutta kyllä Albania, jos pysyy sopimuksessa, olis mukavampi kumppani kuin Ukraina. Ukrainan TW kun on suoraa jatkoa rauhansopimuksessa pakotetusta TW😒tä. Colinin kanssa ei tässä edellisessä konfliktissa tainnut ollut ongelmia, vaikka aiemmin ollaankin sodittu kunnolla vastakkain. (Korjatkaa jos väärässä).

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 5 days ago #85758495
Albania ei ole mitenkään varsinaisesti nyt pöydällä. Niiltä tuli pyyntö viikkoja sitten. Toki vapaasti voi spekuloida.

Pentti Matlock
Pentti Matlock to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85758606
psst, se on unkari ei ukraina

Matsuuu
Matsuuu to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85758620
Ei se ny niin justiinsa näin yhdeltä yöllä oo, oli mikä oli, niin vaihtoon pitäis mennä.

Kendo Yanar
Kendo Yanar to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85758939
Albania ois mun mielestä kyl ihan kiva treenisotakumppani 🙂 Oon jo pidemmän aika toivonut, että oltais Colinin frendejä, se on ihan hyvä tyyppi. Ja yleensä sen sympatiat on tällaisten eSuomen kaltaisten pienten ja sorrettujen valtioiden puolella

VanhaLikainenKettu
VanhaLikainenKettu to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85759387
Albania ois ihan jees, mutta kyllä Liettualtakin löytyy potkua joten mun puolesta voidaan jatkaa nykyisillä harkkasodilla... toistaiseksi.

Heketsu
Heketsu to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85759550
Siitoinille: En ole aikeissa rakentaa mitään bottiarmeijaa Suomelle, koska se on vastoin periaatteitani.

Kendo Yanar
Kendo Yanar to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85760468
Entäs bottomarmeija? 😮

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85760470
Hyissssaaatanah

Kendo Yanar
Kendo Yanar to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85760509
Joo yököttävä idea, ja se olis kyllä täysin vastoin mun periaatteita! 😕

VanhaLikainenKettu
VanhaLikainenKettu to Haamu and 41 more people | 5 days ago #85760550
Peppubotti Kendolle!

Tiril
Tiril to Haamu and 41 more people | 4 days ago #85762496
En kyllä innostu Albaniasta yhtään. Sen Bottiarmeijan kanssa olis toki helppo järjestää eeppisiä taisteluita, mutta voitettaisko me niistä taisteluista ite yhtään? Tai sitten vaihtoehtoinen riski on se että meillä ois vaikeuksia voittaa mitaleita. Muuten ei kai se nyt niin kauhee ois mut nuo. Ja mielellään tosiaan ei Colinia viholliseksi, on jo nähty mitä siinä voi käydä kun ovat käyneet täällä pitämässä alueita.

Saint Tropezille harjoittelemaan menolle kannatus täältä. Samoin miekkojen vaihtaminen Pierreihin ja Jacqueseihin lyömäaseina. Sitä kai tarkoitettiin patongeilla?

Pekka Siitoin
Pekka Siitoin to Haamu and 41 more people | 4 days ago #85764759
Nyt on pakko kysyä Tirililtä, että anteeksi mitä?
Mitä väliä sillä on vaikka eeppinen D1 taistelu hävittäisiin kunhan swapit menee oikein?
Ja miten mitalit olisivat riski? Kumpikin maa farmaa omiaan ja jos 30min jälkeen vielä auki niin sitten se on vapaata riistaa.

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 4 days ago #85765931
Päästäkää Huima takaisin kotiin:
erepublik.com/en/country/Finland/citizenship/applications/1

Tiril
Tiril to Haamu and 41 more people | 4 days ago #85765995
Kirjotin tun viestin alunperin yöllä muistiin ja sitten vaan copypastesin myöhemmin kun en sitten ehtiny laittaa tuota tänne. Varmaankin sanan "riski" paikalla ois pitäny olla sana "ongelma", mut siis treenisotien tarkoitushan on se että voidaan ite voittaa mitaleita ja se ei oikein toteudu jos vastapuoli vie ne kaikki mitalit. Ei hyvä. TP-mitaleihin toki kertyy damagea, mutta sitä voi kerätä näistäkin treenisodista jotka meillä jo on.

Niin ja taistelujen voittamisessa meinasin sitä että voitettaisiinko me Albaniaa niissä treenisodan taisteluissa kun niillä on se bottiverkko? Ollaan aika paljon heikompia kuin ne. Tai jos ne ite sotii kummankin puolella niin mitä me siitä treenisodasta hyödyttäisiin? Pääasia että ne ois mieluummin meidän kavereita kuin vihollisia.

Pekka Siitoin
Pekka Siitoin to Haamu and 41 more people | 4 days ago #85766071
Ymmärrän kyllä ihan täysin, että et ymmärrä mitä käsite "harjoitussota" tarkoittaa. Suosittelen kuitenkinn tulevaisuutta ajatellen, että kannattaa kysyä ensin ennenkuin rupeaa huutelemaan.

Harjoitussodan tarkoitus on farmata mitaleja ja sodan jatkuvuuden kannalta sovittujen pelisääntöjen noudattaminen on yleistä. Eipä esimerkiksi Unkarikaan meidän BHoita hae, joten miksi Albania olisi jotenkin isompi paha?

Et myöskään taida käsittää bottiverkon etuja. Bottien ansiosta damagen koordinointi on huomattavasti helpompaa verrattuna joukkoon tavallisia pelaajia. Esimerkiksi melkein paskoimme Liettuan TW:n kääntämällä jokaisen ilmaerän väärälle puolelle, koska idiootit eivät osaa hallita damageaan. Tällaistä ongelmaa ei pahemmin tule hyvien bottien kanssa.

Pentti Matlock
Pentti Matlock to Haamu and 41 more people | 4 days ago #85766210
botit > ihmiset

t. rovotti

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | 4 days ago #85766290

Pentti Matlock
Pentti Matlock to Haamu and 41 more people | 4 days ago #85766320
> oikea jalka kytketty
> heiluttaa vasenta
>
>
>
>mitä vattua?

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 4 days ago #85766350
Päästäkää Urpo kotiin. Se on hakenut kansalaisuutta.

Pekka Siitoin
Pekka Siitoin to Haamu and 41 more people | 3 days ago #85766698
Eikö olisi parempi pitää kaikenmaailman Urpot muualla?

Tiril
Tiril to Haamu and 41 more people | 3 days ago #85767484
Juu, minulla ei ole yhtään bottiverkkoa joten en tosissaan tunne henkilökohtaisesti sellaisen etuja. Kuten en myöskään kahdellakymmenellä tunnarilla pelaamisen tai tosielämän rahan käyttämisen selainpeliin, mutta ei kai se väärin ole 🙂

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 3 days ago #85769346
"Et myöskään taida käsittää bottiverkon etuja. Bottien ansiosta damagen koordinointi on huomattavasti helpompaa verrattuna joukkoon tavallisia pelaajia. Esimerkiksi melkein paskoimme Liettuan TW:n kääntämällä jokaisen ilmaerän väärälle puolelle, koska idiootit eivät osaa hallita damageaan. Tällaistä ongelmaa ei pahemmin tule hyvien bottien kanssa."


Tämä oli juuri se mitä itsekin hain. Ja tietysti ne eeppiset.

Hallituksen taholta vastustus on kuitenkin niin suurta, ettei tämä liene realismia lähitulevaisuudessa..

Matsuuu
Matsuuu to Haamu and 41 more people | 3 days ago #85769936
Siitä vaan rupeat luomaan bottiverkostoo, mihinkä siinä hallitusta tarvii

Heketsu
Heketsu to Haamu and 41 more people | 3 days ago #85769952
"Make Finland Great Again with the Army of Bots!"

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 3 days ago #85769983
No esimerkiks haamu muistaakseni jokunen viikko sitten ilmoitti lähettäneensä tikettiä kaikista multeistani, jotka hänellä oli tiedossa. Ja hänellä on tietysti siihen oikeus. Mut jos valtiovallan asenne on tämä ja hallitus jopa pyrkii pääsemään eroon multeista, olisi aivan järjetöntä lähteä rakentamaan bottiverkkoa..

Kyllä siitä pitäisi löytyä laaja yhteisymmärrys ja myös hallituksen tuki tai vähintäänkin hyväksyntä, jotta bottiverkon voisi saada toimimaan.

Ihan hyvä keskustelu ja tulipahan tämäkin asia käsiteltyä.

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 3 days ago #85769985
erepublik.com/en/main/law/Sweden/217388

Ruotsi hyökkkää suunnitellusti. Hyökkäys torjutaan ja vallataan Norrland. Tarkoitus on siirtää Ruotsin pääkaupunkia.
Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 3 days ago #85770158
Valtion tehdassiirtotuesta keskusteltiin edellisessä EK😒sa. Asiasta tehtiin selvityksiä mm. kysely (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Cd1UUnpvbNZs5we28iNb2xwwvNVAMTV_W9dStUFywOQ/edit?usp=sharing)

Kyselyn antina oli, että tehtaiden siirtäminen maksaa 1.66M - 8.28M riippuen siirtomatkasta (4%-20% tehtaan arvosta on siirtomaksu siirron välimatkasta riippuen). Kyselyyn ei toki ole kerrottu kaikkia tehtaita (vastaajia oli 56).

Ehdotan, että valtio varaa siirtotukeen 2 miljoonaa. Tuki maksetaan todellisten kulujen perusteella niin, että valtio maksaa puolet kuluista. Siirtotuki on haettavissa kuukauden ajan päätöksestä ja sitä maksetaan niin kauan kuin rahaa riittää. Siirrosta on esitettävä kuvakkaappaukset ja erittely kuluista.

Tämä on vain keskustelun lähtökohta ja voidaan yhdessä sorvat yksityiskohtia ja mallin periaatteita. Kuitenkin mielestäni siirtotuen pitää olla merkittävä, jotta se saa porukan liikkeelle ja kyseessä on kertaluonteinen projekti.

SirDr
SirDr to Haamu and 41 more people | 3 days ago #85770177
50% käy kyllä. Tosin hieman tottakai harmittaa kun ehti omat siirtää jo aikaisemmin suurimmaksi osaksi pois (ainoastaan Q5,Q1 ja Ilma-ase tehtaat enää täällä)

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 3 days ago #85770226
Laitetaan tännekin. Huomasin juuri, että Bulgarian resource concession vuokrasumma on pompsahtanut taivaisiin. Meillä on sovittu summa, ja ylimäärät maksetaan pois molemmin puolin (eli käytännössä me maksetaan niille takaisin). Nyt onglemana on, että resource consession takia rahaa näyttää valuvan myös kaupunkeihin ja Unkarillekin. Unkari maksaa toki ne takaisin, mutta kaupungeista niitä ei saa. Nykyisellä tahdilla kaupungit veisivät kuussa 400k eli melkein koko sovitun summan, joka on 475k. Toki tätä on vaikea ennustaa, kun vuokrasumma muuttuu nopeasti. Asiaa ei ole osattu huomoida Bulgarian kanssa vuokrata sopiessa. Hallitus selvittää asiaa.

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 3 days ago #85770257
Jees. Kahta miljoonaa pidän kyllä aivan vähimmäismääränä, mielummin vaikka kolme. Vähävaraisilla saattaa olla koko omaisuus kiinni tehtaissa ja mikäli valtio maksaa "vain" puolet kuluista, on riskinä etteivät he pysty siirtämään kaikkia tehtaita

Ilmeisesti resurssien vuokraamisessa on jotain epäselvyyksiä, paljon rahaa menee kaupungeille ja ilmeisesti myös Unkarille. Jos näitä lisätuloja ei saadakaan siinä määrin kuin toivottiin (eli tällä hetkellä 475 tonnia kuukaudessa), vaikuttaa se tietysti siihen kuinka paljon meillä on varaa tukea tehtaiden siirtoa..

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 3 days ago #85770268
Jaa, Haamu ehtikin ensin. Kiitos selvennyksestä.

Otus Leucotis
Otus Leucotis to Haamu and 41 more people | 3 days ago #85770723
"Siirtotuki on haettavissa kuukauden ajan päätöksestä ja sitä maksetaan niin kauan kuin rahaa riittää."

Pitäisikö kuitenkin ensisijaisesti antaa tukea raweihin ja pullatehtaisiin?

Pentti Matlock
Pentti Matlock to Haamu and 41 more people | 3 days ago #85770749
Varmaan kannattaa hoitaa tuo gulbarian vuokra keissi ennenkuin tuista puhutaan.

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 2 days ago #85771440
Voitais laittaa rw käyntiin Easternissa? Ohjautuis damagea enemmän sinne. Nyt on taas Southernissa alkamassa ilmaerä ja edellinen voitettiin

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 2 days ago #85771612
Liian suuri riski, että voitetaan molemmat.

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 2 days ago #85771620
eikös rw pidä voittaa?

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 2 days ago #85771630
Joo toki, muotoilin huonosti. Tarkoitan, että mieluummin avataan RW, kun suora taisto on selvästi menossa Liettualle, jotta ne ei ole ulkona Suomesta kokonaan.

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 2 days ago #85771645
Joo, varmaankin parmepi näin

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 2 days ago #85771647
*parempi

Cincinnatus358
Cincinnatus358 to Haamu and 41 more people | 2 days ago #85771854
Kuuluuko tähän ohjelmaan myös ennen päätöksen julkaistua tehdyt muutot?

JNJK92
JNJK92 to Haamu and 41 more people | 2 days ago #85771946
Tuskimpa, ja kuinka monella olisi edes esittää tarvittavat tositteet, joista selviää mitkä kustannukset muutettaessa olivat.

Yleensä kun jotain aletaan tehdä takaantuvasti, niin kaikki menöö sekasin

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 2 days ago #85772037
Mitään ei maksettaisi takautuvasti. Menisi liian vaikeaksi. Se on oma näkemykseni, ja toki EK voi toisin päättää.

Itse siirsin omat tehtaat Venäjälle pari viikkoa sitten, jotta tulisi siirto omakohtaisesti testattua. Toki ei montaa ollut joten vain n. 50k tuli hintaa. Oma lehmä ei siis ole ojassa.

Tiril
Tiril to Haamu and 41 more people | 2 days ago #85772158
Jos se ei ois niin epistä niin ehdottaisin että ensisijaisesti maksettaisiin siirtotukea niillä alueilla tehtaileville jotka on jatkuvasti treenisodan piirissä. Siis siinä tapauksessa jos meillä ei muuten riitä rahat maksamaan tukea kaikille.

Joidenkin pienilevelisten tehtaiden kohdalla en oo kyllä ihan varma kannattaako siirtoa tukea vai tulisiko melkeinpä halvemmaksi (tuskinpa sentään) jos ostaisivat uudet niiltä alueilta joille kannattaa siirtää tehtaita. Ois tuossakin tietysti tutkimista jos joku jaksaa selvitellä.

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 2 days ago #85772182
Jos resurssihommat saadaan kuntoon ja vuokraaminen jatkuu, ei tänne kannata jäädä kenenkään tehtailemaan. Kaikille tuki, mutta ei takautuvasti.

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 2 days ago #85772221
Siirto on 4-20% tehtaan hinnasta riippuen välimatkasta ja siihen uuden holdingin hinta päälle. Saakos dissolvauksella puolet takaisin? Ei kai tuossa voi ainkaan paljon säästää. Pienileveliset tehtaat ovat niin halpoja siirtää, ettei niillä ole tässä juuri edes merkitystä.

Q7 tankkitehtaat ja pullatehtaat on suurin menoerä. Aiemmin mietittiin hallituksen viestiketjussa, olisiko Q7 tankkitehtaan dissolvaus ja uudelleen ostaminen alennuksen aikana halvempaa, mutta viime alennus oli vain 33% ja alennuksia tuskin tulee kovin usein, joten ei ole mahdollisuutta päästä voitolle varsinkin, jos laskee alennuksen odotukselle ajan.

Oikeastaan keskeinen kysymys on, mitä Q7 tankkitehtaille tehdään ja suurelle määrälle Q1-Q5 pullia. Ne oli kyselyssä yhteensä 80% (ase 60%, pullat 20😵 arvosta. Ase Raw 10% ja muut rawit vain rippeet. (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Cd1UUnpvbNZs5we28iNb2xwwvNVAMTV_W9dStUFywOQ/edit#gid=1322359810)

Treenisotien lisäksi nyt on myös resot vuokrattu, joten tehtaat ovat siitä kärsineet. Lisäksi itse näkisin tämän ohjelman olevan kertarysäys, jossa tavoitteena on saada mahdollisimman paljon tehtaita ulos, jotta ristiriitaa harkkasotien kanssa ei enää tule. Siksi itse maksaisin tukea alueesta riippumatta. Ongelma ei poistu siirtämällä yhden alueen tehtaat pois.

Tiril
Tiril to Haamu and 41 more people | 2 days ago #85772504
Juu, toki tarkoitinkin tuossa lähinnä sitä että jos joudutaan priorisoimaan.

MonkeyManFIN
MonkeyManFIN to Haamu and 41 more people | 2 days ago #85774339
Tehdasalennuksiin en lähtisi luottamaa, niitä on niin pirun harvaan nykyään. Yhdyn Cersein edelliseen kommenttiin

jerq
jerq to Haamu and 41 more people | 2 days ago #85774362
Priorisoinnin voi tarvittaessa tehä niin että siirtää ekana muut ku Lapin tehtaat; koska siellä niitä pystyy edelleen pyörittään + siellä on vielä välttävät ~35 %:n bonarit.

Ja joutuuhan sitä priorisointia tekemään, koska toi 2M on ihan liian vähän. 50 %:n siirtoapustuksella ei vielä saa tehtaita siirtymään.
Ja onhan siinä sellainenkin juttu, että ei taida ihan reilua olla jättää 50 %:a kustannuksista niille jäville joilla tehtaita on vielä Suomessa, nehän ovat suureksi osaksi niitä ketkä ei näistä harkkasodista hyödy mitenkään, nii epistä ois laittaa ne kantamaan harkkasodan kustannukset.
Toisex, tälleen kansantaloudellisesta vinkkelistä on huono idea käyttää paljon rahaa sellaseen projektiin minkä tavoitteet ei toteudu. Parempi on laittaa enemmän rahaa siihen että päästään tavoitteeseen. Tää maksimoi tän manööverin hyödyt.
Joku 75 %:n siirtoapustus alkais varmaan oleen riittävä, toki mitä lähempänä 100 pinnaa ollaan sitä suuremmalla todennäköisyydellä ne tehtaat ihan oikeesti siirretään.

Ja mitäs muuta. Nii, ei voi olla mitään 2M kattoa, piikki pitää jättää auki. Budjettirajoite aiheuttaa vain sen ettei päästä siihen siirtotavoitteeseen.

Lopuks vielä sellanne, että tää ei voi olla mikään kertaluonteinen tuki, vaan sen pitää olla haettavissa - jos ei jatkuvasti koko ajan - vähintään parin kk välein aina siihen asti että Suomessa ei enää oo yhtään tehdasta. Kertaluontoisuus johtais siihen, että tuen saajat valikoituis sattumanvaraisesti sen mukaan kuka nyt sattuu olemaan eHengissä ja lukemaan eTiedotuksia. Eikä oo yhtään sopivaa että näin paljon rahaa jaetaan sattumanvaraisesti.

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 2 days ago #85774538
Joo, sit pitää tietysti ottaa huomioon vaihtelut hallitusten aktiivisuudessa. Sanoin jo kaks viikkoo sit, et tästä olis hyvä tehdä kuukausia kestävä, miljoonien markkojen projekti, eli aika pitkälti jerqin kanssa samaa mieltä. Toisaalta mitä monimutkaisemmaksi systeemi tehdään, priorisoimalla jotain tiettyjä alueita ja kehittelemällä muita sääntöjä, se riski kasvaa että joku tuleva hallitus ei suoriudukaan tehtävästä. Ei voi missään tapauksessa ottaa itsestäänselvyytenä, että edellisen ja tämän kauden hyvä aktiivisuus jatkuisi myös tulevina kuukausina

50% siirtoapustus voi olla tosiaan liian vähän niille, joilla on käytännössä koko omaisuus kiinni tehtaissa. 75% kuulostais paljon paremmalta..


Ja sit olen saanut korvanappiini tiedon, että hallitus on mahdollisesti ehdottamassa Bulgarialle kuukauden jatkosopimusta Öljyn ja Saltpeterin vuokraamisesta, siis jo tässä vaiheessa. Sen idea olisi parantaa neuvottelumahdollisuuksia näiden ilmi tulleiden raha-juttujen selvittelyssä. Toivoisin ettei ainakaan mitään lupauksia tehdä eduskunnan ohi.

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 2 days ago #85774934

Lappi voitetaan.
Itä-Suomi voitetaan.
Oulun voittaa Liettua.
Lännen voittaa Unkari.
Matsuuu
Matsuuu to Haamu and 41 more people | 2 days ago #85775153
Ja kun tukeen päädytään, mun mielestäni olisi hyvä jos joku myös tekisi hienon ohjeen tai perustellun näkemyksen minne niitä tehtaita olisi hyvä siirtää.

Ja holdingin perustaminen muuten maksaa myös. Itelläni on nuo ruokatehtaat viel suomesa koska pohjimmiltani olen 2-klikkeri, ja totean vain että uuden holdingin perustaminen maksais tämänhetkisestä varallisuudestani yli viidesosan.

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 2 days ago #85775257
Cendorr sanoi:
Ja sit olen saanut korvanappiini tiedon, että hallitus on mahdollisesti ehdottamassa Bulgarialle kuukauden jatkosopimusta Öljyn ja Saltpeterin vuokraamisesta, siis jo tässä vaiheessa. Sen idea olisi parantaa neuvottelumahdollisuuksia näiden ilmi tulleiden raha-juttujen selvittelyssä. Toivoisin ettei ainakaan mitään lupauksia tehdä eduskunnan ohi.

Tämä ei pidä paikkaansa. Tarkoitus on neuvotella hallitusten vaihtumisen jälkeen tavasta, jolla Suomi palauttaa maksuja. Jatkosopimus ei ole vielä ajankohtainen, mutta luonnollisesti mahdollisessa jatkosopparissa sopimusehtoja pitää muuttaa nyt ilmi tulleiden epäselvyyksien vuoksi.

Kertauksena vielä: Kyse on siitä, että Bulgarian maksama resource concession Fee pelimekaanisesti nousi todella suureksi (esim. 369k tänään). Tästä osa menee Unkarille ja Liettualle, jotka toki palauttavat rahat. Lisäksi Cities Subsidy nappaa 10% Suomen tuloista. Esimerkiksi tänään Suomi on saanut resource concession feenä 270k (tästä on napattu osuus ensin pois Unkarille ja Liettualle, mikä selittää eron Bulgarian maksaman ja meidän saaman feen määrässä). Cities Subsidy on napannut 27.6k eli juuri lähellä tuon 10%. Kaupunkien kassasta rahaa ei saa käyttöön tällä hetkellä, joten käytännössä tuo on hukkaan mennyttä rahaa.

Me ollaan sovittu, että vuokrahinta on oikeasti 475k kuukaudessa ja tilit tasataan eli käytänössä Suomi maksaa takaisin. Jos maksettaisiin fee takaisin sen mukaan mitä Bulgaria on maksanut tulisi meille käytännössä takkiin Cities Subsidyn verran eli tältä päivältä 27k. Tuosta voi jokainen laskea mitä se tekee kuukaudessa. Toki tuo fee elää nyt paljon, mutta joka tapauksessa puhutaan niin valtavasta summasta, ettei me voida sitä maksaa.

Uskon kuitenkin, että tässä päästään hyvään kompromissiin Bulgarian kanssa. Lähtökohtaisesti ajattelisin niin, että me maksetaan Bulgarian Fee - meidän Cities Subsidy takaisin.

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 2 days ago #85775358
No laitetaan tähän nyt suora lainaus

"Kannattaa ehkä kysyä miten BG tän näkee. Ja sit kun ne näkee sen kuitenkin ihan väärin, ehdottaa että tehään diili vielä jatkokuukaudesta; kuitenkin siten, että muutetaan tätä alkuperäistäkin sopparia siinä samassa sellaseks että resojen vuokra on joku %-osuus eikä kiinteä summa myös tältä ekalta kaudelta"

Tässä kun on vielä useampi viikko aikaa mahdollisen seuraavan sopimuksen tekemiseen, tulkitsin, että hallitus on mahdollisesti jo kohta ehdottamassa sitä jatkosopimusta.

En minä vastusta jatkosopimusta tai sitä, että saadaan nämä sotkut selvitettyä ja mahdollisimman hyvä diili. Tämä resurssien vuokraaminen on vaan niin äärimmäisen vahvasti kytköksissä siihen, missä määrin pystymme tukemaan tehtaiden siirtoa, joka taas on annettu eduskunnan päätettäväksi. Siksi EK:n pitää olla myös jollain tapaa mukana näiden ilmenneiden ongelmien selvittelyssä, vähintään siten että saamme kaiken tarpeellisen tiedon..


En väitä, että hallitus tahallaan pimittää tietoa, mutta paheksutko sitä että kuitenkin näin tärkeä asia selvitetään eduskunnassa?

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 2 days ago #85775394
Johtopäätöksesi tuosta yksittäisestä neuvonantajan viestistä on liian pitkälle menevä ja siten väärä.

Olen avoimesti kertonut asiasta heti, kun ongelma huomattiin ja edellä hallituksen suunnitelman neuvotella asia Bulgarian uuden hallituksen kanssa. Eduskunta pidetään jatkossakin kartalla tässä tärkeässä asiassa.

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 2 days ago #85775669
Okei, tämä asia mun puolesta selvä

SauronEnwrath
SauronEnwrath to Haamu and 41 more people | yesterday #85779985
Toistaiseksi ei ole tainnut tulla kovin kattavia laskelmia tehtaiden siirtämisen hyödyistä. Animeakselin laskelmista sain käsityksen että siirtokustannusten kattamiseen menee iäisyys, minkä seurauksena olettaisin että väestön luonnollisen kuoleman takia hyötyjen haihtuvan pitkälläkin aikavälillä. Helpommalla päästäisiin jos vaikka heitettäisiin rahat kansalle ja mentäisiin talviunille, kansa voi sitten itse miettiä kannattaako sen siirtää tehtaansa.

Lisäksi ehdotan että MPP-pakkaa pienennetään tai mielellään tyhjennetään se kokonaan. Tästä on monia hyötyjä:
1) MPP -> Sota -> Ei hyvä.
Ei MPPtä -> Ei sotahulluilua -> Rauha maailmassa -> Kaikki iloisia
2) MPPt häiritsevät harjoitussotia
3) MPPt maksavat rahaa, ei MPPtä = enemmän rahaa

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | yesterday #85780056
2) MPPt häiritsevät harjoitussotia
3) MPPt maksavat rahaa, ei MPPtä = enemmän rahaa

Tosiaan edellinen tappelu Liettuaa vastaan voitettiin, koska tulee niin paljon passiivista damagea Serbialta ja Taiwanilta. Ilmaeristä tais tulla 66 pistettä.

Asiantuntija iosin mukaan nykyään pelityyliin kuuluu, ettei MPP:itä juurikaan ole ja kaikki mielummin harkkasotivat keskenään. Olemme tässäkin asiassa pahasti jäljessä, joka tosiaan näkyy nyt ongelmina Liettuan harjoitussodassa sekä myös ylimääräisenä rahanmenona. Kaikista MPP:istä ei ole mielestäni syytä luopua, mutta jos haluamme saada Liettuan harkkasodan toimimaan siten kuin se oli tarkoitettu, kannattaisi harkita Taiwanin tai Serbian tiputtamista. Ehkä jopa molemmat, koska niistä näyttää olevan nyt enemmän haittaa kuin hyötyä..

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | yesterday #85780067
Toisaalta esimerkiksi Venäjän MPP:tä on moni pyytänyt lisättäväksi ja se on mahdollista, kunhan Ruotsin kanssa saadaan tuo operaatio päätökseen.

Kun katsoo Liettuan harkkasodan tilastoja, on selvä, että erityisesti ilmaerissä ongelmana on liittolaisten damage - porukka käy tyhjäämässä pussit ja kun parikymmentä tyyppiä iskee muutaman tonnin on se yhdessä aika paljon. Nämä saataisiin pois, jos ei olisi MPP:tä. Toisaalta samalla meidän omat taistelumahdollisuudet kaventuisi. Esimerkiksi itse isken vain ilmaerissä ja ilman MPP:tä pitäisi muutella aika paljon.

On myönnettävä, että Liettuan panos on ollut heikko ja se on juurisyy harkkasodan ongelmille. Merkillistä on myös se, että Liettualla ei ollut pressanvaaleissa ketään ehdolle, mikä kertoo jonkinlaisesta passiivisuudesta. En ole varma miten tuo menee: jääkö Liettua ilman pressaa vai jatkaako nykyinen. Ainakin meidän tilanteessa, kun oli vain yksi ehdokas, impeachin mennessä läpi jäätäisiin ilman pressaa loppukaudeksi (kysyin tiketillä).

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | yesterday #85780154
Edellinen presidentti jatkaa, jos ei ole ehdokasta.

Kuinkahan moni suomalainen käy oikeasti ulkomailla lentelemässä niin paljon, että nuo muuttokustannukset olisivat ongelma? 😃 Eikä kukaan ehdota kaikista MPP:istä luopumista, tuolla Discordissa tosiaan puhuttiin lähinnä Taiwanista ja Serbiasta.

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | yesterday #85780155
Eikujoo, tais siellä ios ja julle ehdottaa kaikista luopumista. Mutta sitä en tosiaan kannata

Otus Leucotis
Otus Leucotis to Haamu and 41 more people | yesterday #85780295
Mun mielestä MPP:tä ei voi perustella muuttokustannuksilla. Muuttoliput todella edullisia verrattuna MPP-kustannuksiin. Tavallaan tuo ilmatappopalkkiokin jo tuo muuttorahoja takaisin aktiiveille. (Sen sijaan muuttoon vaadittava suuri klikkausmäärä ja pelaajien laiskuus on ihan pätevä argumentti. Itekin isken välillä miten sattuu, kun päivän klikkikiintiö on jo täynnä.)

Ottiko hallitus muuten kopin ehdotuksestani ja kysyi siltä Ranskalta, mahtuisko niiden alueille treenaamaan?

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | yesterday #85780331
Joo, itsekään en pidä muuttokustannuksia ongelmana vaan juuri laiskuus muuttaa on se syy. Käsittääkseni tästä syystä Venäjän MPP:tä on toivottu - tehtaat on siellä, joten ei haluta muuttaa sotimaan.

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | yesterday #85780428
Venäjän MPP on varmasti tarpeellinen noista syistä. Se kuitenkin pahentaa entisestään ongelmaa, ellei passiivista damagea saada vähennettyä reilusti muualta

Kolumbia ei liene ongelma (en ole ainakaan itse nähnyt niitä juurikaan meidän harjoitussodissa). Eli kyse on tosiaan Serbiasta ja Taiwanista. Jälkimmäinen vanhenee neljän päivän sisällä, ehdotan et jätetään se uusimatta

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | yesterday #85780513
[VALTIO] Pacifican toimet turkkilaisinvaasion aikana ja nykytila:
erepublik.com/en/article/2692259

Kammoli
Kammoli to Haamu and 41 more people | yesterday #85780572
Mielestäni erityisesti Pacifican maiden MPP-soppareista luopumista voitaisiin harkita. Ne toimii kuitenkin erityisesti näin rauhan aikaan lähinnä hyvien suhteiden merkkinä, ja kun kerran Pacifica-maiden kanssa ollaan jo samassa liittoumassa, niin MPP-sopparit heidän kanssaan ei siinä mielessä ole kovin mielekkäitä.

Tiril
Tiril to Haamu and 41 more people | yesterday #85780596
Onneksi meillä on ios päättämässä kaikesta vaikkei ole vaaleissa ollut ehdolla.

Pentti Matlock
Pentti Matlock to Haamu and 41 more people | yesterday #85780623
ios > vaaleilla valitut korput

Pentti Matlock
Pentti Matlock to Haamu and 41 more people | yesterday #85780630
Taitaa olla jossain pasisian perussopparissa mainittu että pitää olla mpp:t, toki poikkeuksia on ollut tw:t ymsp.

Pentti Matlock
Pentti Matlock to Haamu and 41 more people | yesterday #85780690
"Partner

(1) appoints advisors to the HQ, signs MPP with Founding Partners and other Partners"

t. kikki hiiri


en tiedä sitten kuinka ajantasalla tämä on

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | yesterday #85780719
Tuosta ei kannata välittää ollenkaan. Liittouma on vaan niin kuolleessa tilassa, ettei edes perussopparia jakseta päivittää.

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | yesterday #85780731
Sokerikorppua

Pekka Siitoin
Pekka Siitoin to Haamu and 41 more people | yesterday #85780745
Venäjän kanssa MPP, jotta firman siirtäneet saavat sotia residencyn vaihtuessa.
Serbien ja RoCin MPPt roskikseen.

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | yesterday #85780811
Bulgarian kanssa on aloitettu keskustelu vuokrasopimuksen ongelmista. Esitin, että Suomi maksaisi takaisin heidän maksaman vuokrasumman 475k ylityksen vähennettynä cities subsidylla. He keskustelevat keskenään. On jopa mahdollista, että koko soppari raukeaa.

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | yesterday #85780930
Tällainen viesti tuli Unkarista: Hello, Guys seems trolls won the CP election at us we want to close all our busnes so we wana pay the 2nd part of the region rental.PL asp tell me where to send the money!

wwe will se what will hapen maybe inpeach or dictatorship.

Hallitus on hereillä ja valmistaudutaan tarvitaessa poistamaan Unkari Suomesta, mutta ei hätäillä.

mahtiankka
mahtiankka to Haamu and 41 more people | yesterday #85780944
nyt en kyllä tajunnut vittuakaan mitä se sanoi

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | yesterday #85780965
Älä ny. Hän vsan oikoi kulmia.

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | yesterday #85780967
*VAAN

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | yesterday #85781001
Ehkä aluks kannattaa selvittää, onko niiden uudella pressalla halukkuutta jatkaa treenisotaa ainakin tämän sopimuskauden loppuun asti. Resurssimaksut on tosiaan myös yks juttu.

Joten en laittais vielä paniikki- ja sotavaihdetta päälle, tuo vielä turhaa ja ennenaikaista pelottelua kun pressavaaleja lukuun ottamatta mitään ei ole varsinaisesti tapahtunut

Impeach tai diktatuuri tietysti ratkaisee ongelmat, jos sellaisia meille aiheutuu ja hyvä että Unkari pohtii näitäkin vaihtoehtoja..

Kuuro kana
Kuuro kana to Haamu and 41 more people | yesterday #85781028
"Asiantuntija iosin mukaan nykyään pelityyliin kuuluu, ettei MPP:itä juurikaan ole ja kaikki mielummin harkkasotivat keskenään."

En epäile tätä. Mutta sitä taas ihmettelen, miksi helvetissä minä vielä klikkailen tällaista peliä?

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | 23 hours ago #85781049
#Priceless

Heketsu
Heketsu to Haamu and 41 more people | 23 hours ago #85781059
Kuuro Kana, et ole varmasti ainoa, joka ihmettelee klikkailevansa tätä peliä.

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 23 hours ago #85781067
Ja selvennyksenä vielä: jos Unkari muuttuu vihamieliseksi ja alkaa uuden hallinnon johdolla valtaamaan alueita, olemme silloin ilman muuta sotatilassa. Mut ennen kuin aletaan tuollaista ilmapiiriä lietsomaan, vois tosiaan jutella uuden pressan kanssa..

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | 23 hours ago #85781077
Ilman muuta.

VanhaLikainenKettu
VanhaLikainenKettu to Haamu and 41 more people | 23 hours ago #85781159
diskuteerataan vain, niin kuin ruottalaiset sanois...

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 22 hours ago #85781293
Joo, ei tässä ole syytä paniikkiin Unkarin kanssa. Palauttivat juuri verorahat eiliseen saakka ja harkkasopparin maksusta loppuosan, joten siinä mielessä tilit on selvillä.

You have accepted 194077.00 FIM from eMagyarNemzetiBank.

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | 22 hours ago #85781396
👌👌
RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | 18 hours ago #85782419
Tuossa on eAustralian "ilmarank-ohjelmasta" artikkeli:
erepublik.com/en/article/air-rank-program-eaustralia-23rd-week-2692257/1/20

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 18 hours ago #85782434
Kysyin tiketillä mitä tapahtuu, jos ei ole ehdokasta pressaksi.


In case there are no candidates for presidential elections,your country will have no president up untill next presidential elections.

Regards,
eRepublik team

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 18 hours ago #85782435
Liettualla ei tainnut olla. Ehkä ne voi laittaa diktaattorin

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | 18 hours ago #85782441
Säästääksemme turhaan datan matkailua, tässä copy/paste:


The Aircraft Rank Improvement Program of eAustralia is managed in cooperation by eIreland and eAustralia to encourage and support players to improve in air battles who are too weak in ground battles. The participants of the program receive 5 AUD/1 aircraft kill reward for their activity in air battles. The maximum amount of the weekly reward is 20 000 AUD. The rewards are counted based on the number of aircraft kills in the weekly leaderboards, and are paid every week after week change.

The conditions of the participation:

• You have to be eAustralian citizen,
• You have to be member of an eAustralian MU,
• Your ground rank has to be under Legend,
• You have to apply


Results of the last week:

Player, Tapot / massit

Muhammed Osmanoglu, 1683 / 9315cc
SmokeHound, 1755 / 8775cc
Nazafyn, 1063 / 5315cc
Azurozeta Zenobia, 814 / 4070cc
Iskander234, 567 / 2835cc
Don Vin, 192 / 960cc
[i/]


Ja tämän tarkoitus oli? Se on ihan up yourrrs..

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 18 hours ago #85782451
Liettualla olivat adminille kertoneet, että edellinen jatkaa, joten pitää odotella huomiseen.

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | 18 hours ago #85782462
"In case there are no candidates for presidential elections,your country will have no president up untill next presidential elections.

Regards,
eRepublik team


Jaahas, tämäkin paskavääryys on sittemmin fiksatt´d
RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | 18 hours ago #85782463
Kylläpä meitä nyt hellitään.

SirDr
SirDr to Haamu and 41 more people | 12 hours ago #85782957
Milloinkas aloitetaan RW Oulussa?

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 12 hours ago #85782968
"In case there are no candidates for presidential elections,your country will have no president up untill next presidential elections."

Kohta nähdään. Meillä "testattiin" asiaa lokakuussa 2017, silloin ainakin repe jatkoi pressana

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 6 hours ago #85784054
Liettualla vaikuttaa olevan pressa, joten mua on kusetettu. Parempi näin.

Liettuan näköjään hävisi hyökkäyksen. Meidän pitää hyökätä ja hävitä se hyökki.

VanhaLikainenKettu
VanhaLikainenKettu to Haamu and 41 more people | 5 hours ago #85784219
Alkaa tuntua että TW Liettuan kanssa on aika syvältä....

RepeAssWipeRuutikallo
RepeAssWipeRuutikallo to Haamu and 41 more people | 5 hours ago #85784224
Hohoh.. Meinasin kusta Unkaritaistoakin erän ku auuttobött vähän löi joutavia.

Kostaja
Kostaja to Haamu and 41 more people | 4 hours ago #85784279
Miten Liettua onnistuu häviämään noita hyökkejä kun niillä on varmaan 5 XX legendaa?

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 4 hours ago #85784394
Haluaisiko joku ruveta ulkoministeriksi?

Liettuan kanssa on niin vaikeaa, että voisi alkaa viritellä korvaavaa harkkasotaa varmuuden vuoksi. Siinä olisi ulkoministerille homma.

Unkarin uudelle pressalle laitoin viestiä ja koitan selvittää tilannetta. Pidän EK:n ajan tasalla.

Hallituksessa on nyt: Repe, Palotepa, Kammoli ja Heketsu. Laitaan artikkelia mediaan tarkemmin piakkoin.

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 3 hours ago #85784442
[PRESIDENTTI] Kiitokset ja katsaus alkukauden tilanteeseen:
erepublik.com/en/article/2692312

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 3 hours ago #85784463
Oulussa alkoi RW se pitäisi hävitä, muuten Liettua on ulkona. Ei siellä kuitenkaan kannata patukkavarantoja meidän tuhlata.

Täytyy kyllä sanoa, ettei ole kovin suurta motivaatiota vetää tätä liettualaista kivirekeä mukana.

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 3 hours ago #85784517
Pääongelma liittyi jälleen ilmaeriin, joissa erityisesti serbeiltä tulee sitä passiivista damagea. Liettuallahan oli Serbian MPP ennen harkkasotaa. Ne vois ottaa sen mielestäni takaisin, käytännössä menis sillee et me voitetaan sovitusti hyökkäys ja samaan aikaan ne hankkii MPP:n. Tuon jälkeen hyökkäysvuoro siirtyy meille ja MPP tippuu meiltä. Eli hyvin samankaltainen kuvio kuin nyt tapahtui näiden hyökkäysten kanssa.

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 3 hours ago #85784526
TW-kumppanin vaihtaminen ei sekään huono ajatus, mutta sitä ei voida nyt aivan nopeasti toteuttaa. Näiden viimeisimpien taisteluiden perusteella en myöskään usko, että pelkkä RoC:in tiputtaminen riittää, varsinkin jos otetaan Venäjä takaisin

Tero Rantala
Tero Rantala to Haamu and 41 more people | 3 hours ago #85784531
No onneks en enempää tuonne ampunut. Eikös meidän tarvi nyt hävitä oulu kahteen kertaan? Eli kun meillä on ilmeisesti hyökkäysvuoro, niin pitää hyökätä tuonne ouluun kunhan ensin hävitää rw siellä, jotta litut saa hyökkäysvuoron?

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | 3 hours ago #85784538
^ Juuri näin. Kaksi häviötä.

jerq
jerq to Haamu and 41 more people | one hour ago #85784938
Onko lisätietoa tästä serbien tekemästä passiividamagesta?

Jos kattoo tilastoja nii kolmessa viimeisessä taistelussa serbit ovat ilmaerissä tehneet yhteensä 16,7k ilmalämää. Ilmaeriä ollu yhteensä 6, eli keskimäärin vajaan kolme keilaa ilmalämää per erä.

Oikso kuitenkin niin, että enemmän häiritsee kakkamaat, jotka ihan ilman MPP:tä käyvät iskemässä ilmalämää yli 80k yhteen erään????

erepublik.com/en/military/battlefield/172924
erepublik.com/en/military/battlefield/172724
erepublik.com/en/military/battlefield/172430

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | one hour ago #85784980
On. Nyt puhutaan ensinnäkin suorista hyökkäyksistä, ei RW:istä. Sulla on tuossa ainoastaan yks suora hyökkäys ja siellä serbit teki kyllä aika paljon damaa

Tuossa vähän esimerkkiä Easternin 8. ja 12. eristä:

https://gyazo.com/c8f2f56f6af22880c61b426c8429cb9e
https://gyazo.com/38520e6f956f17871b64b04a520c628c

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | one hour ago #85784990
Jo pelkästään kahden erän top10 löytyy vähän enemmän kuin tuo 16,7k. Joku voi halutessaan tehdä tarkemman analyysin, mutta kaikki jotka näitä taisteluja ovat seuranneet, ovat kyllä tietoisia ongelmasta

Cersei Lannister
Cersei Lannister to Haamu and 41 more people | one hour ago #85785007
"Sulla on tuossa ainoastaan yks suora hyökkäys ja siellä serbit teki kyllä aika paljon damaa"

Eiku noi kaikki tais olla RW:itä? Tarkoitin erityisesti tuota Easternia, joka me nyt voitettiin vaikkei olisi pitänyt

mahtiankka
mahtiankka to Haamu and 41 more people | 52 minutes ago #85785168
Damage mitä liettualaiset tekee omalla puolellaan on ihan säälittävää, tää toimis paremmin jos sodittais niiden alueilla

Heketsu
Heketsu to Haamu and 41 more people | 37 minutes ago #85785236
Ongelma saattaa olla, että Liettualla on tällä hetkellä menossa liian monta harkkasotaa.

Haamu
Haamu to Cersei Lannister and 41 more people | 6 minutes ago #85785397
Unkarin pressaan on saatu yhteys ja varmistettu, että hän haluaa jatkaa harkkaa kuten tähänkin asti. Haastetta tuo se, että Unkarin pressa ei ilmeisesti ole englannin kielen taitaja - hän vastasi viestiini unkariksi.
-Haamu