Elnökválasztás - 2021 február
Defender of Ascalon
Választási segédlet.....
...........
Ebben a hónapban is színes az elnökjelöltek társasága, akar köztük több is, aki már volt elnök, és olyan, aki most vágna bele először.
Ez alapján, feltehetőleg, mindenki el tudja dönteni, hogy mit szeretne a következő hónapban:
- aktivitás, több-kevesebb sikerrel,
- passzivitást és bojkottot,
- kilépni a Code-ból, és lesz, ami lesz,
- teljes körű választói képviseletet, népszavazással minden kérdésben, vagy azt, hogy
- 2o1g végre elnök legyen
Az egy hónappal ezelőtti választási beharangozó cikkem után MCMLXXVXII0II felvetette, hogy az indulókat érdemes azon szempont szerint is megvizsgálni, hogy miképpen állnak a demokráciához. Érintettek-e a puccsokban, hogyan vélekedtek, viselkedtek? A beszélgetés után arra jutottam, talán én tévedek, és ez valóban egy sarkalatos kérdés: igaza van. Érdemes megnézni, ahogyan az egyes jelöltek a demokráciát értelmezik.
Támogatnak politikai és/vagy katonai agressziót?
Támogatnak saját országuk legitim kormánya elleni agressziót?
Fellépnek a demokrácia védelmében, függetlenül attól, hogy mit gondolnak az éppen regnáló hatalomról?
Van-e kialakult elv, amihez tartják magukat?
Nem meglepetés, van köztük puccsista. Az fsb1000 nevű játékos már indított, pénzelt puccskísérletet, ütött puccsban a szavazók által megválasztott kormány ellen. Biztos, ami biztos, vegyük sorjába, a jelenlegi indulók hogyan viszonyulnak a demokráciához:
Wasssdorong:
- nem indított puccsot
- nem pénzelt puccsot
- nem harcolt puccs oldalon
Dunedan:
- nem indított puccsot
- nem pénzelt puccsot
- nem harcolt puccs oldalon
fsb1000:
- indított már puccsot legitim magyar kormány ellen
- pénzelt puccsot legitim magyar kormány ellen
- harcolt puccs oldalon
- harcolt puccs ellenes oldalon is, amikor nem ő indított puccsot legitim magyar kormány ellen, amikor neki nem rokonszenvesek puccsoltak volna
Unavailable ID 8530847:
- nem indított puccsot
- nem pénzelt puccsot
- nem harcolt puccs oldalon
2o1g:
- nem indított puccsot
- nem pénzelt puccsot
- nem harcolt puccs oldalon
Úgy tűnik, egyetlen jelölt van az 5-ből, fsb1000, aki a többiektől eltérően viszonyul a demokráciához. Szimpátia alapon. Ha úgy érzi jónak, akkor a demokrácia ellen üt és diktatúrára tör, ha másképp érzi, akkor üt a diktátor-aspiránsok ellen. Ma már talán nem mindenki emlékszik az összes (3+2+2) puccsra, ami eMagyarország, illetve az azzal jó szövetségben lévő csatlós eSzlovákia feletti hatalomért zajlott, ezeknek van irodalmuk, a csaták megtalálhatók, és korrekt elemzések is születtek az egyes puccsoknál.
HUpakolas nagyurunk puccsáról egy cikk
https://www.erepublik.com/en/article/2533193/1/20
"A puccs támogatása hazaárulás - röviden csak ennyi"
/ismeretlen szerző/
"Csak addig hazaárulás, amíg nem fordul a kocka..."
/HUpakolas/
Az fsb-féle puccs politikai elemzése
https://www.erepublik.com/en/article/2636052/1/20
"...nekem van 1M cc-m, még kamiont sem kell eladjak hozzá.
Puccsot már csináltam 1M-ért saját pénzből, te még nem..."
/fsb1000/
A nagy eSzlovák puccs
https://www.erepublik.com/en/article/2613921
"Tudtuk, hogy hamarosan felemelik a katonai puccs indításának díját 1 millió pénzre"
/Istencsaszar/
"Nyilván ICS jó kapcsolatai a románokkal lehet megfejtés arra, hogy ő honnan tudta előre."
/fsb1000/
A harmadik, szintén elbukott puccskísérlet eMagyarország legitim kormánya ellen
https://www.erepublik.com/en/article/2698634/1/20
"Ebben a csatában minden sebzés számitott, és a legkisebbek pár ütéseitől a demokráciavédő tankok milliárdjaiig mindenki oda is rakta magát, teljesen függetlenül attól milyen pártot támogat egyébként, milyen a politikai nézete. Csodálatos volt nézni ahogy forditottunk és megvédtük hazánkat, megvédtük a demokráciát!"
/vidi/
"Semmilyen hatalom közelébe sem szabad őket engedni".
/ismeretlen szerző/
Vészhelyzeti puccs-blöff
https://www.erepublik.com/en/article/2715933/1/20
"Azt garantálom mindenkinek, hogy a puccs sikertelen lesz, erre rajtam kívül Dunedan és Raab Donát is garanciát jelent, akik tudnak a tervről, és egyetértettek vele."
/Masterkard/
Vészhelyzeti puccs
https://www.erepublik.com/en/article/2723475/1/20
"Cseppet sem merült feledésbe: fegyveres erőszakkal vagy ezzel való fenyegetéssel történő hatalomátvételi kísérlet.
Résztvevői hazaárulók, kiknek virtuális bitón a helyük."
/Bikkin/
A legutóbbi eSzlovák puccs
https://www.erepublik.com/en/cikket_keressen_mindenki/9874643/1/20
"Diktátor medált akartunk mindannyian"
/Masterkard/
"Miért nem beszéltétek meg velük?"
/ismeretlen szerző/
Summázat:
- 5 jelöltből 4 nem ütött még puccsban - 1 játékos igen
- 5 jelöltből 4 nem indított még saját pénzből puccsot - 1 játékos igen
- 5 jelöltből 4 nem puccsista - 1 játékos igen
Köszönöm MCMLXXVXII0II-nek, hogy felvetette ezt a szempontot, és visszatekinthettünk a múltba, hogy lássuk: jelen elnökválasztáson 1 játékos (fsb1000) tekinthető joggal puccsistának.
Köszönöm a figyelmet,
DoA
Comments
[removed]
[removed]
[removed]
Azért vedd hozzá Wassdorong kormánytagjainak helyén kérdőjel van, ICS-t pedig ezen a héten is megfenyegették, hogy puccsal szétverik Szlovákiát ha továbbra is le meri írni a véleményét.
Mi a probléma? Korrekt voltam, azt hiszem, hiába szimpatikus WasssDorong, annyi szerepel nála, ami publikusan tudható. Én ennyit tudok. Mi a probléma a táblában szereplő adattal? Szimpatikus UID is a programjával, ha valami tévesen szerepel, szóljatok, legutóbb is javítottam, amikor Teleki jelezte egy figyelmetlenségemet.
ICS... mennyiben érdekes ő a magyar választások témájában? Szerintem, semennyire. Vagy igen?
A demokráciafelfogás szempontjából szerintem érdekes, hogy melyik jelölt hogyan viszonyul majd ehhez a fenyegetéshez.
Legutóbb még csak a jelöltekről volt szó, de igazad lehet.
Ekkor:
- Dunedan kiesik, mivel ő elsők között adott miniszteri helyet puccsistáknak, de ha most elkezd mondjuk civilpuccsistázni, és megígéri, hogy tuti becsszó senki puccsistát nem vesz kormányba, az azért enyhítő körülmény,
- ti is kiestek, mert HUpakolás puccsa volt minden puccsok tiszteletben megőszül öregapja,
- fsb, ugye, eleve kiesett, mert puccsista, és, ha Luci kapnak miniszterséget, miatta is kiesne, olvashatod Bikkin gondolatait arról, ami őt illeti,
- ha WD felveszi economistot és/vagy Heroine-t miniszternek, akkor ő is kiesik,
Marad 2o1g.
Nem MCMLXXVXII0II-kritérium, de számomra egy esemény aktualitása megnöveli a fontosságát.
A 2 évvel ezelőtti puccs kapcsán engem még mindig puccsistáztok a barátaiddal - holott puccs ellen cikkeztem, puccs ellen ütöttem. Ellenben, ha egy szimpatikus arcról van szó, akkor a saját puccsa, pénzelése, sebzése "nem aktuális". Azért ICS cikkét olvasd el (újra), klasszikus. És, ha már, akkor az ezlovák TO-s ICS cikk kommentzónáját is érdemes elolvasni, milyen is volt akkor ez a téma, amikor nem a múlt szépíti meg az emlékeket.
Én a saját véleményemet írom, szerintem puccsistákat mentegetsz, de nem emlékszem olyanra, hogy azt írtam volna hogy puccsista vagy. eMagyarországon szinte minden hónapban megjelennek demokráciát és a szólásszabadságot ért fenyegetések. A hatalmi ágak szétválasztása nem működik, az állami telegramon politikai alapú moderálás és kitiltás folyik. Fsb vagy Hupakolás múltbeli viszonyának a demokráciához ehhez nincs sok köze. Ha ezeket ők követnék el, természetesen ellenük szólalnék fel.
DOA írja: "Mi a probléma? Korrekt voltam,"
.
Nem völtál az, több helyen hazudsz rólam.
A maximális aktivításomról, arról mi a viszonyom a demokrációról, mi a viszonyom a puccsal, és arról is hogy szerinted nincs elképzelésem a kiléps utánról.
.
Ez egy szokásos civiles cikk, tele hazugsággal és a puccsista oldal támogatásával, elkövetett bűneik relatívizálásval.
Az aktivitásod változó. WD az egyik véglet, 2o1g a másik véglet - te hozzájuk képest középen vagy.
Ez tény.
Puccsoltál - ott a cikk, ha szeretnéd, van képernyő az indításról, van csatalog: te puccs oldalon ütsz, én ellened is, a demokrata oldalon ütök. Puccsista vagy.
Az, hogy puccsoltál, nem bán, a játék része. Csak nem kell elfelejteni. Az pedig, hogy egy olyan párt indított, akinek a vezetőjét még magad is támadtad, amiért a vészpuccsot akarta teljes erőből a legitim elnökválasztás második helyezettje helyett, és most már ez sem probléma, az egy kis színes adalék.
Hogyan is fogalmazott nemrég valaki? Igen: a puccsista az, ami: puccsista. Te puccsista vagy.
Még valami? 🙂
Fsb, eleve egy kategóriával rosszabb az a válasz, ha valamilyen linkkel alátámasztott állításra te egy szimpátia szerinti, személyeskedő kommenttel válaszolsz. A közös döntés wd volt, de mivel nem volt ott, hogy kötelező érvényű, én lelkiismereti okból rád szavaztam. Ahogy látom, ez elég kevés, de lesz következő hónap is. Viszont akkor szavaznék újra rád, ha ki tudnád fejteni, hogy a te puccsod mennyiben szolgálta az ország érdekeit. A DoA elleni vélemény ebben a vitakörnyezetben elég kontraproduktív. Sajnos azt kell mondjam, bármennyire kedvelem ww-t, ez az ő vitastílusa. Ez nem volt dícséret 🙂
"Az aktivitásod változó".- ez hazugság. Full aktív vagyok. Napi 10-15 óra kivéve pár óra amikor dolgoznom kell menni Évek óta nincs változás
.
"Puccsoltál" - hazugság. Nem puccsoltam ezt te is tudod, meg a többi jóeszű haverod is. Soha nem akartam hatalmat szerezni fegyverrel, lehetőségem se volt erre. Se erőm, se csapatom, se támogatóim.. Csak pénzem.
Puccsot indítottam sok évvel ezelőtt azzal a céllal, hogy a tefélék által tervezett állami puccs ne jöhessen létre. Sikeres volt az akcióm. A kékmajom és társai nem tudtak állami puccsost indítani az után. Nem maradt támogató a közhangulat.
Épp olyan sikeres volt ez az akcióm mint amikor megakadályoztam hogy te szerb állampolgárként magyar játékosoktól csalj ki RL adatokat.
Gildor miota kiderult hogy te vagy a DoA a legi partban kar moralizalnod. Te is mesz ragoekkal temetesen meghuzni az anyankat? Vitakultura egy nagy sartr
akkor miért úgy indítottad, hogy éjjel menjen a csata? És ha eleve nem akartad megnyerni, miért tettél bele több mint 1 Milliárd sebzést az első körben. Akkor még nem voltál legXX, és ugye az erőd sem éri el a TOP játékosokét, szóval pár száz csokid tuti belement. Aztán sebeztél 700k-t légiben az sem kajás ugyebár. Nem azt mondom, hogy ezekkel 3 éve csatát lehetett nyerni egy egész ország ellen, de azért akkoriban még nem röpködtek csak úgy ekkora sebzések, mint napjainkban.
Cicus, te mit szívsz? Tuti nem legális, amitől ilyen tipped van. Mindazonáltal, hogy DoAnak lenni nem ciki szerintem, nem vagy abban a helyzetben, hogy másokat megítélj. Főként, hogy rohadtul nem vagyok egy véleményen a 'puccsistákkal', az interperszonális kommunikációs skilljeikkel meg nemhogy azonosulok, de szekunder szégyen, amit csinálnak. Mondták már, hogy milyen feminim tulajdonság, hogy fejedben beszélgetsz valakivel, majd azt hiszed, hogy ez tényleg megtörtént? Mindketten tudjuk, hogy rágalom amit írsz. Eddig azt gondoltam rólad, egy értelmes ember vagy, rossz passzban. Most úgy látom egy alapvetően beteg, sérült lelkiviágú valaki vagy, aki azt hiszi, egy milliméterrel magasabbra emelkedik, ha másokat megpróbál lehúzni, de csak mélyebbre merül, még az általa gyűlölt tankok nál is, pedig manapság ők vastagon ássák lefelé magukat az általad megidézett böffenésekkel.
Manapsag? Mar 10 eve ilyen hulladekok. Te irtad hogy te vetted ra a legi partot hogy tamogassak a pucsistakat az elnokin. Miattad alltak be rago moge az elnokin aki szepen eltunt. Bulikazz csak telegramon a szociopata meg pszihopata cimboraiddal egy szinten vagy jozzal meg doaval pucsicska.
Szövegértési nulla. Mondjuk ezekszerint most is hiába írok neked, azt se fogod fel. Ezért van az, hogy bár fsb-vel szemben vannak fenntartásaim - ahogy dragoval is, de van az a helyzet, hogy kisebb rossz. Mit kisebb rossz, elegem van a magukat tökéletesnek mutató emberekből.
De nála most azt látom, tényleg érveket hoz fel, mégha itt a játékban ennyi idő után nehéz valamit bizonyítani, viszont a társadalomképtelenségbe oltott paranoiával, amivel azokkal is sikerül összeveszni, akik kb próbálnak tárgyilagosak és emberségesek maradni, meg főképp nem tovább emelni a feszkó szintjét.. Nos nem te vagy az egyetlen ilyen, de szerintem az ilyen emberek mérhető módon fogyasztják a kétkattosokat. Baromi sokan hagyják most abba a játékot, az ominózus kijelentés él én is elgondolkodtam rajta. Már csak néhány ember miatt vagyok itt, akikkel nem feltétlen értek egyet, de emberileg bírom őket. Jó ez így kétkattban, néha hozzászólva. Hogy milyennek látszik egy olyan ember, aki mindennek a fonákját látja, és mindenkiben a rosszat, azon érdemes elvondolkodnod, mert nem akarsz ilyen lenni. Mondom, nekem is voltak nehéz időszakok az életemben, de enyébként sem ítéletet akarok mondani, inkább az, hogy az én korábbi hibáimból tanulj, ha van választásod.
Gildor: igazán becsülöm benned, hogy még megpróbálod Dacicus jó oldalát "előhozni" Én róla már lemondtam. Nem vitázok vele, mert egyszerűen nem éri meg, hogy a nyomorát "magamra vegyem". Kevés ilyen ember van, mert alapvetően azt gondolom minden ember értékes, csak hát van akivel már nem akarsz közdeni, hogy meglásd benne a mélyen eltemetett értéket.
Mit becsulsz bennuk emberileg? A romanozast? Az irl fenyegeteseket koztuk halalost is? Azt hogy a kozossegi mediaban mint valami paparazzik kutatnak utanunk? Azt hogy barmikor a halott anyankat veszik a szajukra? Arra hogy a terlegramos spanjaid szerint nincs szukseg ketkattosokra meg legi csurhere? Van DoA joz ww meg te akik meg tamogatjak a pucsitakat mindenki mas mar okad toluk.
A te erteked a nyaloncsag. Meg a konga korlevelben is velem foglalkoztok sunyin a hatam mogott. En egy csizmara ragadt sardarabnak se nezlek ebben a harcban Joz.
Aimeisan
Lol, te mentegeted fsb puccsát - én pedig a puccsokat általánosan elítélem.
Olvasd el a cikkeket.
És vagy puccsistázz mindenkit, aki katonai (és politikai) agressziót követett el, vagy senkit. De az, hogy szimpátia alapján az egyiket mentegeted, a másikat nem, hát, az fura dolog azért, lássuk be.
Vagy ez egy ilyen új demokrácia-felfogás, hogy mindig az a demokratikus, amit "mi" mondunk?
Mert, akkor semmi gond, úgy már értem az álláspontod.
Gildor
"Mindazonáltal, hogy DoAnak lenni nem ciki szerintem, nem vagy abban a helyzetben, hogy másokat megítélj."
+1
"Főként, hogy rohadtul nem vagyok egy véleményen a 'puccsistákkal', az interperszonális kommunikációs skilljeikkel meg nemhogy azonosulok, de szekunder szégyen, amit csinálnak."
+1
"Mondták már, hogy milyen feminim tulajdonság, hogy fejedben beszélgetsz valakivel, majd azt hiszed, hogy ez tényleg megtörtént? Mindketten tudjuk, hogy rágalom amit írsz."
+1
"Eddig azt gondoltam rólad, egy értelmes ember vagy, rossz passzban. Most úgy látom egy alapvetően beteg, sérült lelkiviágú valaki vagy, aki azt hiszi, egy milliméterrel magasabbra emelkedik, ha másokat megpróbál lehúzni, de csak mélyebbre merül, még az általa gyűlölt tankok nál is, pedig manapság ők vastagon ássák lefelé magukat az általad megidézett böffenésekkel."
+ valamennyi. Szerintem, Ernst csak megunta, felvette a troll-ruhát, nekimegy mindenkinek, akit nem kedvel valamiért (most épp te kerültél sorra). Nem beteg, de sérült, ha nem is a lelkivilága, de a világa mindenképp. Mind küzdünk valamivel, te is, én is - ő is. Van, akit ez irányít, másokat meg nem. Őt igen. Egy sokkal többre hivatott ember, szerintem, akár ingame, akár RL, és egy nagyon rossz spirálban csúszik lefelé. Most téged talált meg, üdv a klubban, ennyi.
+1
Arra, hogy a tankok sem épp a renoméjukat építik, csak ők már ezt magasról lesz*rják (mellesleg nem új vita ez már, csak ugyebár ma már nem illik rá emlékezni) - úgy tűnik, nincsenek ezzel egyedül.
A pucsicaka doa mar onmagat dicserve pontoz. Eddig csak megirta azt is mi mit gondolunk. Egy elv vezerel mind itt mind irl a bekepzelt suttyok elleni harc. Ha a pucsitak annyita leszarnak nem sivalkodtak volna telegramon a nekrofil anyazasukkal. Ok az igazi serult emberek igazi szociopatak
DoA, nem mentegettem amit Fsb csinált, csak nem Fsb fenyeget puccsal. Muszáj lennék öt-hat évvel ezelőtti esetek miatt Hupi és Fsb ellen felszólalni, hogy hajlandó legyél az aktuális fenyegetést komolyan venni?
Gildor az szavazzon rám, aki támogatja a CODE kilépést. Ne réám szavazzon, hanem a kilépésre.
.
A pártom csak egy választási párt. Én sem akarok jó ideig elnök lenni, ha sikerül a CODE kilépés.
Valakinek ezt végig kell csinálni. Aki akar jön velem ezen az úton, aki nem akart ne jöjjön.
Aki nem akarja vállalni hogy a DoA félék célpontja legyen és a puccsisták olyanokat mondjanak neki hogy anyja temetésen voltak ahol megba...táák, akkor ne lépjenek be a pártba, ne írjanak kommenteket. csak játszanak....
.
Elég ha megszavaznak elnöknek. Az anonim. Nem megtorolható.
.
CODEXIT.
kifenyegette meg pubi ?
masterkard, aki szerint túl hangos vagyok és ha folytatom, akkor ártani fogtok a közösségnek
hmm
Megint hazudsz ICS....
Szó szerinti idézetek másik cikk alól:
"Az a bajom, hogy túl hangos vagy. Hányod a válogatott hazug szidalmaidat ránk, aztán meglepődsz, ha ez reakciót vált ki."
"Amúgy megígértük, hogy nem csesszük szét a kis közösségedet, mégis ömlik a szenny a szádból irányodba. El szeretnéd érni, hogy mégis valahogy kiszúrjunk veletek,"
Szerintem én pontosan ezt írtam le.
mar bocsi de ebbe hol a fenyegetes?
"ICS-t pedig ezen a héten is megfenyegették, hogy puccsal szétverik Szlovákiát ha továbbra is le meri írni a véleményét."
A puccsot is megpuccsolják? Mi van? aim, szerintem még te sem értenéd mit írtál, ha visszaovasnád...
Ha valaki megfenygette RL ICS-t, az szégyellje magát, akár még mondhatni is rá: takarodjon innen.
Ha ingame fenyegették meg, ööö, nem tudom, mivel, de valamivel, hát azt meg meg tudja oldani, szerintem, ha meg nem akkor kér segítséget.
RL? Szerintem nem, minden esetre az nagyon beteg lenne. Egy egybites játék miatt valakit RL fenyegetni? Persze, tudom volt már rá példa, akkor is azt mondtam, meg most is, hogy ez egy nagy marhaság. Nyilván RL-t nem lehet teljesen különválsztani, tehát pl. Dacicussal nyilván RL sem lennénk nagy cimborák, de pl. nehezen tudom még csak azt is elképzelni, hogy mondjuk egy ereptalin annyira elfajuljanak a dolgok, hogy az egyikünk lelép. Nem hogy még tetlegességig fajulna...
Szóval szerintem ez csak ingame fenyegetés lehet, azt meg tök értelmetlen. Ahogy ICS fogalmazott, őt nem bántják ezzel, hogy megpuccsolták, mert befolyásolja a játékát. Még ha ezzel nem is nagyon értek egyet, de ha igaz, amit írt, hogy számára a közösség a legfontosabb, na azt nem tudják tőle elvenni.
Egyébként is ebben a játékban szerintem rettentően nincs súlya a fenyegetésnek. Mit csinálnak velem? Leütnek minden BH-ról? És? Ennyi nem tudnak mást tenni, ez meg igencsak kicsi szelete a játéknak szerintem.
Persze, most, hogy diktátor van a szlovákoknál, a teljes szlovák közösséget tudnák sújtani mondjuk egekbe emelt adókkal, meg embargókkal, de erre én egyáltalán nem számítok.
Nem tudom, de függetlenül mindattól, amit mostanában ICS fut, a RL fenyegetés az, ami már kilép a játékból, és nem lehet mellette szó nélkül elmenni. Leírom, hogy elítélem az ilyesmit - mert, ha nem írnám le, még a végén azt hihetné, hogy "szellemi örököse vagyok" valaminek.
Ha viszont ingame - én is így sejtem -, akkor meg érthetetlen a felhördülés. Éppen meg lettek puccsolva, mi kell ennél is nagyobb fenyegetés? Ha a közösségi játék fontos neki, azt pedig, amint írod is, nem tudják tőle elvenni.
o7
A tojásokat válaszd ketté, a sárgáját keverd ki a cukorral és a vaníliás cukorral. A fehérjét verd kemény habbá, és a sütőporral elegyített liszttel felváltva dolgozd a tojássárgához. Bélelj ki egy tortaformát sütőpapírral, és süss a masszából két lapot 160 fokon, egyenként körülbelül 25-30 perc alatt. Végezz tűpróbát, ha egy hegyes kést vagy hústűt beleszúrsz a tésztába, és a süti nem ragad rá, a piskóta elkészült.
A töltelékhez előbb készíts szirupot. Öntsd a vízhez a málnaszörpöt, a cukrot, a citrom levét, és forrald össze. Az egyik piskótát vágd kis kockákra, és keverd a cukorszirupba. Add hozzá a mazsolát, a rumaromát és a lekvárt. A másik tésztát vágd félbe, kend meg előbb a lekvárral, majd a töltelékkel, és ismét a lekvárral. A tetejére tedd a másik piskótalapot. Pihentesd néhány órán át.
A mázhoz a porcukrot keverd el a málnaszörppel, a tojásfehérjével, a rumaromával, langyosítsd meg, majd kend egyenletesen a torta tetejére. Tedd a hűtőbe, és ha a máz megköt, hideg vízbe mártogatott késsel szeleteld.
😃
Admiralis, remélem, visszajön, és indul egy főzős reality. "Kemencében edzett" címen. 🙂
v9
Az igyekezet miatt, ment a vote. Határozott fejlődést mutatsz. 🙂
Két dolgot azonban meg kell jegyeznem.
1. A tavalyelőtti puccs kitalálóiról, kitervelőiről, megszervezőiről, a mai napig, szinte semmit sem tudunk (ha az emlékezetem nem csal, egyedül economisto vállalta nyíltan, hogy tagja volt a Tankok Tanácsa című gittegyletnek). Azt sem tudjuk, hogy azt a szégyenteljes és gyalázatos puccsot ki/kik pénzelte/pénzelték.
Tehát, az az információ, hogy a jelenlegi elnökjelöltek közül 4-en nem pénzeltek puccsot, nem kellően megalapozott.
2. Az, hogy az elnökjelöltek demokrácia-felfogása milyen, csak az egyik ok, amiért a "Puccsista-e? - I/N" kérdésnek és a rá adott válasznak is szerepelnie kell egy ilyen választási segédletben.
A másik ok az, amit az előző választási segédlet alatti hozzászólásban megírtam:
"És, ami miatt fontos volna, hogy az ilyen típusú cikkekbe is belekerüljön, az pontosan az, amit DoA előadott a kérdésben.
Mert, ha teszem azt belekerül a cikkbe, hogy pl. HUpakolás puccsista, akkor nagyjából meg lehet saccolni, hogy a cikk további része, mennyire értékes vagy értéktelen, és a cikk szerzője mennyire elfogult vagy objektív.
Speciel, ha én azt olvasnám egy ilyen választási segédletben, hogy HUpakolás puccsista, akkor nem is olvasnám tovább, és biztosan nem ez alapján a választási segédlet alapján döntenék a szavazáskor, mert ezt komolytalannak tekinteném."
Azt nem írom, hogy ez a cikk értéktelen, de tekintve, hogy fsb1000 nem puccsista, ez a cikk elfogult és komolytalan, tehát senkinek sem javaslom, hogy ez alapján hozza meg a döntését az elnökválasztáson.
Viszont Miki bácsi egyik filmjéből szerepel benne egy jelenet, így elmondhatjuk, legalább van a cikkben egy említésre méltó dolog. Ha ehhez még hozzávesszük a sziklás tájképet, már szinte tökéletes ez a cikk.
Köszönöm 🙂
1. Szerintem, tudni lehet, kik voltak azok a tankok, felvállalták magukat. Utána cikk is született, amely név szerint (kissé szenvedélyesen oda vetve olyat is, aki csak simán nem szimpatikus arc) felsorolta a puccs oldalon ütőket. Szerintem, azt is tudni, hogy ők maguk pénzelték, pl. THM giga sebzése, mint mondták, neki csak apróság volt. Szerintem, a jelenlegi elnökjelöltek közül az általad említett puccsost egyikük sem pénzelte, de, ha tévednék, akkor, kérem, írják meg.
2. Legutóbbi beszélgetésünkkor írtad, hogy ezt fontos tudni, egy demokratikus választáson, hogy a jelölt puccsista-e. Szerintem, ha valaki puccsista, az meghatározza a demokrácia-felfogást. A cikkben szerepel, hogy az illető jelölt puccsista Igen/Nem. 4 jelöltet nem látok puccsistának, 1 jelöltet igen.
Már ne is haragudj, de mi alapján szelektálsz puccs és puccs között? Szimpátia? Nem hiszem. Végeredmény? Nos, mind elbukott. Akkor? Mindegyik puccs legitim, választók által szabadon megválasztott kormány ellen indult. HUpakolás nem pironkodna emiatt, még szép, hogy elindította. És a többiek is úgy gondolták, hogy jobb lenne egy győztes puccs. HUpakolás-tól sem vitatnám el, hogy vidám diktátor lett volna, pláne, ha kardosoktól ragadja el a hatalmat, ami, egyértelműen extra bónusznak tekinthető.
Ha nem olvas valaki tovább egy cikket, csak mert neki nem tetsző tény le van írva, hát, az ő dolga. Ettől a tény még tény. HUpakolas nekem nagyon rokonszenves, és miért is ne lehetne azt mondani rá, hogy puccsot indított, diktátorságot szeretett volna? Így volt.
fsb miért ne lenne puccsista? Kérlek, olvasd el erről a linkelt cikket. Miért véded őt?
Azt megértem, hogy a legutóbbi puccsistákat miért utálod - na de a demokratikus értékek mentén fsb pont ugyanúgy puccsista, és most itt demokráciáról beszélünk, nem szimpátiáról.
Dunedan-t pl. nem tartom szimpatikusnak, mégsem mondom rá, hogy puccsista, mivel nem az, és nem, nem feltételezem azt sem, hogy bármelyik puccsot pénzelte volna - holot, igazad van, nem tudom.
Economisto-t pl. kifejezetten szimpatikusnak tartom, de puccsista volt, ez is tény, és ettől függetlenül is nagyra tartom.
Ej, Teleki, ennyit tudsz mondani, hogy "egy említésre méltó dolog" van a cikkben?
Most azért egy picit csalódtam.
A p*@ a férfiak körében örök klasszikus. Miki bácsi filmje évek múlva is ugyanolyan szórakoztató lesz. Ellenben vajh hány ember fog emlékezni erre az eRep-es választásra? Egyszerűen kiemeltem munkád fontos, örökérvényű részeit...
Röviden: DOA ismét hazudik.
A civilek egyik módszere a puccsisták mentegetésére, és bűneik relatívizálására, hogy rám, fogják én vagyok a puccsista.
Ki hiszi ezt el?
Mármint rajtatuk és a valódi puccsistákon kívül.
Miért akarná valaki, hogy a cikkeire, vagy egy online játék egy átlagos eseményére emlékezzenek? Hát, azért annyira még csak nem vagyunk beszűkülve. 🙂
Remélem.
Ez is csak egy választás a sok közül, a cikk pont annyira irodalmi és annyira készült az örökkévalóságban. 😃
Szinten majdnem átszövi az egészet a disztichon szerkezet. Csak elsőre nehéz észrevenni.
FSB: Ki hiszi ezt el? Mondjuk aki rákattint az alábbi linkre:
https://www.erepublik.com/hu/article/egy-bukott-puccs-marg-j-ra-2636040/1/20