73. cikk: Háborús aggodalmak
Schelling
– Kisborok
[A formázás időigényessége, és nem kis részben a lustaságom miatt jelen cikk bő héttel a megírása után kerül publikálásra. Eső után köpönyeg, mondhatni. Ezzel együtt, semmi olyan tényadatot, és semmi olyan személyes értékelést nem fogok ismertetni, amelyet ne lehetett volna tudni ezelőtt egy héttel, vagy még korábban. A megkésettség miatti kritikákat így tárgytalannak tekintem.
A szövegbe utólagosan beszúrt mondatokat szögletes zárójellel tüntettem fel.]
A törtető becsvágy, csakúgy, mint IRL, az eRepen is győzelmet aratott. November 8-án az Egyesült Államokban két népszerűtlen elnökjelölt közül a kiszámíthatatlanabb, az outsider került ki győztesen a választási rendszer sajátossága folytán. [Egy általam szaktudása, böcsessége folytán nagyra becsült férfiú a „kőbunkó vadbarom”, illetve a „cinikus himpellér” jelzőkkel illette DJT-t.] November 5-én eMagyarországon a KARD támogatása révén FSB tarolt. FSB, mint tudjuk róla, trollnak indult pályáján, és Éheslót közelítő stílusával hamar ismeretséget szerzett magának. Gazdasági miniszteri működése kétség kívül sikeresnek tekinthető: e sorok szerzője az elsők között fejezte ki elismerését emiatt. Ezzel együtt, nem minden nyugtalanság nélkül vettem tudomásul, hogy bár három top 5-ös párt indított jelöltet ebben a hónapban, ebből kettő éppen FSB-t támogatta. Ami önmagában is elegendő volt a győzelemhez. Nem tudom, mert én sem tudhatom, milyen elnök válik majd belőle. Ernst von Jakob megmutatta nekünk, trollból is válhat nagyszerű hadügyi szakértő, majd erről az ugródeszkáról kiindulva karakteres elnök. Rá ma is őszinte tisztelettel gondolok. FSB esetében annál több a kétségem. Főleg, mert legfőbb programpontjaként kilátásba helyezte a román háborút. Parancsnokom, Teleki Kolos minapi [D 3277] shoutja szerint be is fogja váltani ígéretét. [Azóta az NE-javaslat is beadásra került.] [Az eredmény: az elnöki javaslatnak az e-magyar kongresszus 21 tagja mellette, 10 ellene voksolt.] Aggódom e-hazánk jövőjéért.
De elemezzük a helyzetet elfogulatlanul.
❶ katonai szempontból.
Népesség az eRep belső adata szerint:
Románia 2.483 fő |
Magyarország 2.123 fő |
Népesség az eGov külső adata szerint:
Románia 1.642 fő |
Magyarország 1.543 fő |
Country Power:
Románia 4.785 |
Magyarország 2.195 |
Összsebzés a mostani héten (részleges hét):
Románia ~132 mrd |
Magyarország ~57 mrd |
Összsebzés a múlt héten (teljes hét):
Románia ~252 mrd |
Magyarország ~123 mrd |
Influence a folyó héten, az eGov szerint:
Románia ~37 mrd |
Magyarország ~20 mrd |
(3278. napi adatok.)
Vannak, akik úgy érvelnek, egy ilyen háború képes volna felrázni, aktivizálni a lakosságot. Meglehet; ám erősen kétséges, hogy ekkora sebzéskülönbség behozható volna.
Talán nem vagyok elfogult, ha úgy értékelem, hátrányban vagyunk.
Egy kép a közelmúltból: D 2752 (2015. június 4.).
(Frissebb screenshotot nem találtam a gyűjteményemben.)
❷ diplomáciai szempontból.
Magyarország Pacifica tagjaként erős diplomáciai kapcsolatokat épített ki. Szövetségi szinten a Pacifica (lengyel-magyar-amerikai szövetség) kooperálunk az Adriaticával (horvát-chilei szövetség). Ugyanakkor megőriztük jó kapcsolatainkat az Asteriával (szerb-román szövetség). Az eredmény: erős stabilitás, a nagyhatalmak bónuszainak biztosítása. Diplomácia bravúrunk kétség kívül becsülendő.
Egy román-magyar háború ezt a helyzetet boríthatja fel minden valószínűség szerint. A Pacifica-Asteria szembefordulásra jó ürügyet adhat egy román-magyar háború alkalma. Ami az Adriaticával való együttműködésünket is könnyen megrengetheti. A teljes e-világ kapcsolati hálója átrajzolódhatna. Mellékesen, mi pedig gyarmattartó urakból könnyen legyőzötté, az eltörölt országok sorába tartozóvá válhatunk.
A katonai fölényt szövetségi szinten persze birtokoljuk. És eszményi körülmények között akár még az Asteria szakadása sem lehetetlen. Ezzel együtt, ennek volna a legkisebb esélye.
De az is egy forgatókönyv, hogy az erőpróba megmarad kétszereplősnek. Ebben az esetben a támadó félnél kiesnek a közös MPP-k: a lengyel, a portugál, az orosz, a szlovén, a kínai, a taiwani, a finn, a kolumbiai, az amerikai, és a perui. Ez a 10 MPP a felét jelenti mindkét ország készletének. A lengyel és az amerikai elvesztése önmagában is döntőnek bizonyulhat. Személy szerint ugyan kétlem, a szövetségesek ne avatkoznának be a háborúba. Ha állami szinten semlegességet vállalnának is, a görög terroristák módjára valószínűleg akadnának izmosabb köteléket, amelyek részt vennének egy ilyen küzdelemben. Ami szintén az állóvíz jelentékeny felkavarását eredményezhetné.
Azaz szövetséges részvétel esetén a globális szövetségi rendszer óhatatlanul átrajzolódna. Szövetségi részvétel híján azonban semmi esélyünk a sikerre.
Összegezve: a kockázat jóval nagyobb, mint a várható nyereség. De ICS, mélyebb ismeretei birtokában, majd minden bizonnyal alaposabb elemzést fog nyújtani a helyzetről. [ICS – az MK interpretációjában támogató jellegűnek minősített – véleménye azóta olvasható. E sorok keltekor még nem olvastam.]
❸ játékélmény szempontjából.
Abban mindannyian egyet értünk, hogy unatkozunk. A játékbeli események már alig néhányunkat kötik le. Beszélgetéseink, sajtótémáink eRepen kívüli témákról folynak. Karaktereink helyett a mögöttük álló játékosok személyisége lép interakcióba egymással. Lás
😛Monti egyre kevésbé burkoltan ír élettörténetet fantáziaművek helyett. Az évek óta tartó egyoldalú katonai fejlesztések, a közösségalkotó tényezők kiiktatása végül megtermette a maga rothadt gyümölcsét.
Egy véleményen vagyunk abban is, hogy egy ilyen háború változatosságot jelentene a mostani helyzetben.
Igen, csakhogy ez az izgalom meddig tartana? Három napig? Egyig? A CO-keret kimerüléséig? Az első csatakör leteltéig? (Memento: Levesezredes kísérlete Nagy-Magyarország megteremtéséért.)
Azok a vérmes remények is aligha igazolhatóak, hogy új játékosok érkeznének a háború hírére. A 481. nap már régen elmúlt.
Váratlan események, csodák persze bármikor történhetnek.
🍀
Régi szép idők: ~D 2064 (2013 júliusa).
❹ politikai szempontból.
Régi vitatéma, hogy az ésszerű, előrelátó, tervező kormányzás, vagy a trollkormányzás az előnyösebb a hanyatlás korában. A magam részéről sohasem tartottam a klasszikus hatalmi orientációjú politikát a játékélmény-központúval ellentétben állónak. Lás
😛számos barátom van úgy a KARD-ban, mint a Hupákolás-pártban. Lehet egyiket is, másikat is jól csinálni – vagy éppen rosszul. És összeegyeztetni is a kettőt.
Ha tervezünk, akkor könnyebben megbecsülhetjük a várható eredményt. Ugyanakkor szövetségeseink és a nemzetközi közösség tagjai is könnyebben tudomást szereznek terveinkről. Ha nem tervezünk, noha nálunk lesz a meglepetés ereje, lehet, mi fogunk meglepődni az eredményen, és éppenséggel nem kellemesen. A helyzet felettébb dilemmatikus.
A mostani helyzetet sokan értékelik nyugodtnak, semmittevőnek, mocsarasnak. Ők csakugyan ki lehetnek éhezve a legkisebb izgalomra is. És emiatt a várható következményekkel sem törődnek. Ugyanakkor a jelen helyzetnek nem csupán a megteremtése, de a fenntartása is nem kevés diplomáciai erőfeszítést kíván. Ez a munka azonban egészen láthatatlan marad az egyszeri polgár előtt. Nem kis részben a Külügyi Közlöny és a VoeH ritkás cikkezése miatt. A kérdés, amit öntudatlanul mindannyian feltettünk már magunknak: mi a helyes politika a hanyatlás korában? Az ügyek normális vitele mellett várni az elmúlást, vagy felrúgni minden gyakorlatot és ésszerűséget? Ér-e annyit a változás, hogy kockára tegyük birtokainkat, diplomáciai és hatalmi státuszunkat, hírünket a világban? Amellett vagyok, változásra mindenképpen szükség van. Volna középút a konzerválás és a radikalizmus között. Ez pedig a reform útja.
A KARD álláspontját, legutóbbi elnökjelölését végső soron értem. Ők is kimerültek, elfáradtak, ötlettelenné váltak. Egy rizikós elnökjelölt felkarolása legalább aktivitást biztosított számukra. Ami után visszavonulhatnak a közélettől. És ha balul ütne ki a dolog, a felelősséget hárítva mutathatnak majd FSB-re. A motivációikat megértem, elviekben azonosulni a lépésükkel azonban nem tudok.
Még régebbi szép idők: D 1329 (2011. július 11.).
Zárásul
Ha
Ezzel együtt, komolyan aggódom. Nem magam miatt félek. A külföldre telepített cégeim révén akkor is meglesz a plusz termelésem, ha régió nélkül marad az országunk. Most a hazám miatt aggódok. Nem akarom, hogy kudarcot valljunk. Nem akarom, hogy eltöröljenek minket. Nem akarom, hogy a románok gúnyolódhassanak rajtunk. Márpedig a háborús győzelmük nyomós okot adna rá. Nem akarom, hogy kiessünk a nagyhatalmak sorából. Mondom, nem is a bónuszok miatt. A bónusz csak tükrözi a hatalmi-diplomáciai sikereket, annak csak származéka, láthatóvá, mérhetővé vált része. És legfőképp, nem akarom, hogy a szerződésszegő, köpönyegforgató bolgárokkal és macedónokkal sorolják egy táborba kollektíve a magyarokat. Számunkra ez sértés volna. A szégyenbélyeg olyan mélyen ránk égne, ami már lemoshatatlan volna az e-világ végéig. Márpedig egy megnemtámadási szerződés, a Temesvári Egyezmény megszegése pontosan ezzel egyenértékű!
A szerződés az 1730. napon (2012. augusztus 15-én) köttetett, vagyis ma 1548 [1557] napos – fél e-világi történelmünk időtartamát átfogja! Nem is emlékszünk már, mikor került sor legutóbb harcra közöttünk. Én már nem is tekintek a románokra sem ellenségként, sem ellenfélként. Furcsa volna egy ilyen ősrégi állapothoz visszatérnünk. Elképesztő hagyománytörés volna – kedves konzervatív felebarátaim.
Háborúpárti polgártársaim! Milyen érvet tudtok mondani a háború mellett? A szimpla, rasszisztikus romángyűlöleten kívül?
Vagy már csupán a halálvágy motivál titeket?
Bármit is szándékozik tenni elnökünk és kormányunk, arra intem őt, őket, csinálja, csináljátok okosan.
Isten óvjon, és a józan eszünk kíméljen meg a csalódástól. Mert a románok, efelől kétségünk sem lehet, nem fognak.
Ha már háború, akkor legyen csupán edzés. Szerződésben rögzítsük a kimenetel utáni következményeket előre. Szabjunk méltányos feltételeket a vesztes számára. Egy ilyen küzdelemre, egy baráti párbajra e sorok szerzője is szívesen igent mondana. Ezzel együtt, egy edzőháború is vívható véresen komolyan, teljes lelkesedéssel.
De ilyen feltételek híján megmaradok honleányi aggodalmaimnál.
Constanze Schelling
😢
2016. november 11. 2:02
[PS. Zenei mellékletként:
👉PS 2. Kisborok, az örök derűlátó.
😃]
╔ ║ ║ ║ ║ ║ ║ ║ ║ ║ ║ ╚ |
══════════════════════════════════
|
╗ ║ ║ ║ ║ ║ ║ ║ ║ ║ ║ ╝ |
Comments
Feel free, to read, vote, sub, endorse, shout and comment:
Háborús aggodalmak
erepublik.com/en/article/2620745
( ^__^ )
"mint tudjuk róla, trollnak indult pályáján"
.
Ez hazugság.
Nézd végig miket csinálltam az NFA-vall, illetve a saját cikkeimen., legelább 50 projekt amelynek nagy részlét én finanszroztam.
.
Én sosem voltam troll, bár az kétségtelen hogy a hatalom örökös birtokosait rendszeresen kritizáltam, de mindig az aktuális dolgaikért.
És aki kritizál, aki mer szólni,m akinek van véleménye azt a magadfajta trollnak tartja.
Mert mindaddig vagytok kedves multikulti liberálisok és elfogadók, míg valaki úgy fütyül ahogy nektek tetszik. Amint nem a bandátok nótáját fújja, akinek a véleménye eltér a tietekétől, az már troll
.-
Nem csak itt erepen, máshol is tapasztalam ezt.
Szerencsére olyan idők jönnek amikor a nemzet államok megerősödnek a nemzeti érzés nem lesz szégyelni való, és a "jóemberek" mesterséges multikulti világa visszaszorul.
És most még piszi voltam vagy mi.... mert nem neveztem nevén mindent.
Édes, hogy nem gondolod magad trollnak...
Éhesló sem az.
Csak kicsit másképp látjátok a világot. Nem mondom, h helytelenül, csak hogy rosszul. Majd megjavul...
Jól mondod... ép javulóban van a világ.
.
Szerintem meg nagyon gáz, mikor egy magyar román zászlót hord avatárján, és úgy próbál magas lóról beszélni.
Nagyon. gáz
Te vagy az igazi troll mert nem csak én, de mások is kérték hogy vedd le a román zászlót mert ezzel szándékosan provokálsz irritálsz.
.
Nem biztos, hogy troll. Lehet, hogy skizofrén.
Ne zárd ki ennek lehetőségét.
Számos jel utal erre, szembetűnő kórképe ugyanakkor látlelet az ország állapotáról is.
😃 😃 reménykedni szabad...
Igen, valóban troll vagyok, a komoly munkát befejeztem, már átadtam olyan hozzáértőknek, aki szerint ez színtiszta játék.
Néha feljövök, bosszankodok vagy nevetek mások balgaságán, esetleg rámutatok hazugságaikra, nekem ez már színtiszta játék.
Látod... te magadat trollnak mondod, nintsen szintén trollnak mondja magát. És úgy is viselkedtek.
.
Én nem mondom annak magam, nem is vagyok az, mert a szándékom sosem a provokáció. Csak a véleményeim miatt állítja ezt a cikk írója és még jópáran.
Ez a "trollozó" csak magát fókuszba állító világ málladozik, a véleményformálók lecserélődnek. Átlagemberek lesztek. Vagy még az sem.
Lehet, most nem terminusértékkel használom a „troll” kifejezést. Arra szerettem volna csupán utalni vele, hogy sokszor kötekedtél másokkal, nagyszámú és hosszú, a beszélgetések irányát megváltoztató (kisiklató?) kommentárokat hagytál közlönyök (és magánújságok) cikkei alatt. Erősen megosztó, és nem éppen kedves figura voltál. Így indultál. Nem bűn: mindannyian fejlődünk. A kérdés, hová jutottál el, vagy hová fogsz.
A közösségi érdemeidet elismerem, említettem is a cikkben.
A mindenkori kormányt én sem kevésszer bíráltam. Sőt, ez volt jellemző többnyire. Az elitek zárttá válásáról, a közösség oligarchizálódásáról szintén írtam, habár az „aljaelit” kifejezést sohasem kedveltem. Stilárisan és a kritika irányában persze voltak, vannak különbségeink. Efelől nézve egyrészt van nem kevés hasonlóságunk, másrészt a trollság mintha részben stílus függvénye volna.
Amennyiben a „troll” minősítést sérelmesnek tartod, elnézést érte. Minek nevezzelek? Önjelölt véleményvezérnek?
A libsi véleményterror felemlegetését hagyjuk már! Nevetséges és alaptalan. Ilyesmi sem eRepen, sem máshol sohasem létezett. Rám pedig még kevésbé jellemző, hogy ne hallgatnék meg szívesen eltérő véleményeket bárkitől. Ellenben leleplezetten hiteltelen, amikor a nacionalisták ezt az érvet hangoztatják. Komcsiznak, libsiznek, elmútnyócéveznek, újságokat, tv- és rádiócsatornákat kapcsolnak le, valóságosan elnyomnak minden ellenvéleményt – immáron 6-10 év óta. És még ők lépnek fel a véleményszabadság, meg a szabad- és kritikai gondolkodás őriző bajnokaiként? Ne tréfálj ezzel, kérlek. Komolytalan embernek foglak tartani.
„Szerencsére olyan idők jönnek [...].” A húszas években pedig a fasizmusban látták az új világrend eljövetelét. Szűk húsz évig tartotta magát ez a hiedelem. A következményei viszont katasztrofálisak voltak. Mások szerint meg ezek a nemzetállamok utolsó rángógörcsei. Szerintem pedig mit tudom én. Meg fogjuk látni; feltéve, hogy megérjük.
Éppen csak a cikkem érdemi részére nem rezonáltál.
Tudod van erre egy mondás: nem mindegy, hogy az okos hülyéskedik, vagy a hülye okoskodik...
1.
Értem az aggodalmaidat, de úgy néz ki, hogy teljes mértékben felborulnak a játékon belüli erőviszonyok, és szerintem semennyire nem lehet előre meg mondani, hogy a háború után ki kivel kerül szövetségbe. Sok fordulat történt az elmúlt 7-8 évben: Hellokitty, majd Kína MPP; USA megszállása 2x, most meg puszipajtások, stb. És eddigi potenciálunkat nézve (mint írtad a Pacifica egyik vezető hatalma voltunk), nem tartom valószínűnek a tartós megszállást.
2.
"És legfőképp, nem akarom, hogy a szerződésszegő, köpönyegforgató bolgárokkal és macedónokkal sorolják egy táborba kollektíve a magyarokat. Számunkra ez sértés volna. A szégyenbélyeg olyan mélyen ránk égne, ami már lemoshatatlan volna az e-világ végéig. Márpedig egy megnemtámadási szerződés, a Temesvári Egyezmény megszegése pontosan ezzel egyenértékű! A szerződés az 1730. napon (2012. augusztus 15-én) köttetett, vagyis ma 1548 [1557] napos – fél e-világi történelmünk időtartamát átfogja! Nem is emlékszünk már, mikor került sor legutóbb harcra közöttünk. Én már nem is tekintek a románokra sem ellenségként, sem ellenfélként. Furcsa volna egy ilyen ősrégi állapothoz visszatérnünk. Elképesztő hagyománytörés volna – kedves konzervatív felebarátaim."
A román-magyar ellentét mindig is jelen volt a játékban mindkét fél részéről. A sok el nem fogadott NE, amelyet mindkét sajtóban kommentáltak, és sokszor (provokálva) gyávaságnak minősítettek, hogy nem ment át, már nagyon érlelte, hogy véget ér egyszer a nyugalmi időszak. Másrészt, úgy vélem, (ha már hagyományról beszélünk), inkább tekinthető hagyománynak a román-magyar háború (a játékosok zöme akkor érkezett, amikor elfoglalták az országot 2009-ben), a Temesvári Egyezmény pedig kevésbé rögzülhetett a köztudatban (személy szerint én sem emlékeztem rá, hogy van ilyen, de én egyébként is eléggé tájékozatlan vagyok az erepen történtek kapcsán 😃 ). Szóval szerintem hibás érvelés a román háborút hagyományra hivatkozva ellenezni.
3.
"Háborúpárti polgártársaim! Milyen érvet tudtok mondani a háború mellett? A szimpla, rasszisztikus romángyűlöleten kívül?"
Rossz a megközelítésed szerintem. A "romángyűlölet" egyfajta járulék, mely elsősorban erepen kívüli tapasztalatokból (I. világháborús ügyködésük, Erdély megszállása, a magyarság másodrangú polgárként való kezelése - és akkor enyhén fogalmaztam) származik, másodsorban pedig a játékon belüli örökös ellenségeskedésből. Az eMagyar Birodalom születése maga is a románok elleni háborúig vezethető vissza (indexbumm). Tehát ha valami az erepes hagyományokhoz kötődik, akkor az a két eország közötti ellenségeskedés.
Másik emléthető ok, hogy a második reswar után fellángolt erep-szintű elégedetlenség miatt egyfajta revansot is akar venni a fél világ a románokon. Lehet erre ráfogni, hogy ez a kollektív bűnösség elve lenne, de szivárogtattak ki olyan információkat, mely szerint az adminok és egyes román tankok között komoly összefonódás van. Ebből a kooperációból pedig az országuk is profitált - mondhatni tisztességtelen módon. Ezért a büntető hadjárat nem konkrétan a román emberek ellen szól, hanem a tisztességtelen előny lefaragásáért.
A háború megkezdésének fő célja viszont Erdély visszafoglalása volt.
Ez most viszont már szabadságharc.
Bázz, mi nyelvtani hibákat vétettem. 😃 Remélem azért érthető a szöveg.
Ejha, micsoda válasz ez! Pláne hajnali háromhoz képest. 😃
❶ Szívből remélem, a megszállás időtartamát illetően beválik a valószínűsítésed.
❷ 1550 nap a cirka 3300-ból, az az időtartam ~47%-a. Azt hiszem, ez alapján mondhatjuk, létezik a semleges román-magyar diplomáciai kapcsolatoknak egy történeti hagyománya. (Az ellenségeskedés hagyománya mellett.) Még akkor is, ha hívei kevésbé hangosak vagy számosak.
❸ Hát igen. A probléma fő okát ebben látom: IRL-ből nem csak a szép meg a jó áramlott be az e-világba. Előítéleteket képzett, melyek a játékbeli racionalitást is nem ritkán felülírták. A közösségképző erőket, de még a vetélkedést vagy ellenségességet sem bírálom. De lehet azt gyűlölködés, az ellenfél alsóbbrendűnek tartása, meg az IRL-ért vett revans nélkül is folytatni.
Aha! Számomra újdonság, amit a reswar utáni hangulatról írsz. No, ez például egy korrekt és ésszerű háborús ok.
Hogy okos lépés volt-e a hadüzenet, abban lehet, megoszlik az országlakosok véleménye. Abban viszont egyet értek akárkivel, az elsődleges háborús prioritásunk most ez kell legyen. Személy szerint nem sok sebzést tudok produkálni. De kaját, esetleg kevés pénzt tudok szánni rá, szívesen is teszem.
A nyelvtani hibák teljesen elkerülték a figyelmem, a remek gondolatmeneted mellett. 🙂
Amúgy csatlakozhatnál Te is, ha van Ghost Boobstered! 😃 (a Falkából sem kell kilépned)
https://www.erepublik.com/fr/article/-zeppelean-szellemirt-k-szabadcsapat-2620440/1/20
lehet hogy ezek is szamitanak ez teny, de hogy az olahok 2 csataban kitesznek penzt, nemtom hogy csinaljak, de jol csinaljak. A magyarok elleni csatakban szinte folyamatosan van penz az olahoknak. A masik kerdes persze, h a "nyugis" sok evek utan, hol vannak a tartalekok(nincsenek, mert az olah barat kormany nem tesz felre olahok elleni csatakra), De az is lehet , h jatekosok pack-jeben hever.
Ennek ajateknak ez alegnagyobb hibaja, ezt mar sokszor leirtam, jatek penzt lehet valos penzre valtani, de talan meg ez sem lenne gond, ha te termeled meg sajad magadnak a jatek penzt, csakhogy itt masok is termelhetned neked jatekpenzt(ado az allamnak, onnan pedig a jatekosoknak). Ezert mint avalsoagban is kialakul a masokon valo eloskodes. Es ha valaki valos penzen vesz pack-et, akkor jogosan merges, bezzeg masok ingyen elerik azt amit o csak penzert.
Nagyszerű cikk, szép nagyon ment volna a sajtóban, ha időben kiadod.
Így sajnos szinte teljesen erejét vesztette, ráadásul szét is offolták a kommentek elejét, amit még olvasni szoktak páran.
Így csak azt tudom mondani, nagy kár érte.
Lusta disznócska voltam, sorry... : (
Érdekes a nagyobb nepesseg ellenére fele akkora sebzes. Gyk a lakosságnak minimum a fele fake....
Másrészt a magyar Nalaja a szövetség vezetője, azé aki cserbenhagyott minket.
25
Élvezet olvasni a cikkeidet, mert mindig igyekszel több szempontból, logikusan felépített érveléssel megvizsgálni az aktuális témát. Igaza van Murlockijnak abban, hogy hasznos lehetett volna ez a cikk, ha sikerül időben kiadni.
Én mindenesetre egyetértek a mondanivalóval.
Annyi kiegészítéssel, hogy lehetett volna ezt jól is csinálni, ami nem ilyen csúfos véget ér. Ha egy politikai vezetőnek a román NE élete célja, akkor legyen, csak azt elő is kell ám készíteni és nem tessék-lássék módon.
Köszi szépen! Sokat jelent az elismerésed.
Hazudssz komancs majom.
Fsb sosem volt "troll".
Kollaboráns volt, sikkasztott is amikor a tolvaj sokadnickes féker megmajmolta a bicskás bunkert.
Most is kollaborál, végrehajtja azt a programot, amit a bicskások neki szántak.
Eltörölteti az országunkat és lelép.
Ennyit is ér.
free huge!
[removed]