[B4B] تحلیلی بر وضعیت اقتصادی ایران - وزیر اقتصاد
Bulletz4Breakfast
ایران
همین طور که مشاهده میکنید ایران دارای جمعیت فعالی در حدود 27 نفر هستش.
ایران به صورت میانگین درآمد 85 هزار ریالی از طریق مالیات کار کارفرما درامد داره ، روزانه به صورت میانگین 3 هزار ریال درامد از طریق مالیات بر ارزش افزوده ، 2 هزار ریال از طریق مالیات کار و باقی مالیات ها کمتر از هزار ریال درامد داره .
چیزی که توی این مقاله بررسی میکنیم ، میزان درآمد کشور ایران به نسبت پلیرهای فعالش نسبت به کشور های خارجی با وضع بونوس مشابه مقایسه میکنیم .
ما در بهترین حالت طبق انتخابات مجلس قبل 140 پلیر داریم که زیاد هم اکتیو نیستن
درآمد خزانه چیزی در حدود 585 سی سی به نسبت هر پلیر هستش ، اگه مولتی نباشن و غیره . ولی حداکثر آنلاین در روزمون 33 نفر بوده این چند روزه . که به نسبت این جمعیت میکنه چیزی در حدود 2500 ریال .
حالا این نسبت های کلی رو داریم میریم سراغ اینکه ببینیم به نسبت پلیر کلی و آنلاینشون کشور های دیگه چقدر درامد خواهند داشت .
حالا ما اگه بگیم همین درامد رو 956 نفر ( هم اندازه صربستان ) داشتیم درامد خزانه چقدر میشد ؟
روزانه خزانه کشور 559 هزار سی سی ورودی میداشت
همین طور که در عکس بالا مشاهده میکنید صربستان دارای جمعیت فعالی در حدود 200 نفر هستش و میانگین لول این پلیرها 66 میباشد .
صربستان در هفته ای که مالیات هاش رو مورد بررسی قرار دادیم ، در آمد 2.247.057 سی سی فقط از طریق مالیات بر کار کارفرما داشته ، 253 هزار ریال درامد از طریق مالیات کار ، 183 هزار ریال از طریق مالیات بر مدال ها درامد داشته و 135 هزار ریال مالیات بر درامد داشته .به صورت میانگین صربستان روزانه چیزی در حدود 430 هزار سی سی در آمد داره .
جمعیت رای دهنده انتخابات آخرشون 956 نفر بوده و بالاترین حد فعالشون 310 نفر بوده .
به اعضای کل جمعیت رای دهنده ، هر صرب 456 ریال درامد داره و به نسبت اعضای فعالشون ، هر عضو فعال 1387 ریال نصیبش میشه .
چیزی که باید مد نظر بگیریم اینه که مالیات کار فرمای صربستان دوبرابر ایران هستش که اگه درامد این مالیات رو برابر با ایران قرار بدیم .
به 250 هزار ریال میرسه و چیزی بیشتر از 260 سی سی سهم هر شهروند صربی نیست .
کشور های دیگه هم به صورت خلاصه لیست میکنم :
لهستان :
سی سی به ازای اکتیو پلیر :2055 سی سی
سی سی به ازای رای دهنده : 595 سی سی
امریکا :
سی سی به ازای اکتیو پلیر : 2066 سی سی
سی سی به ازای رای دهنده : 620 سی سی
رومانی :
سی سی به ازای اکتیو پلیر : 1933 سی سی
سی سی به ازای رای دهنده :446 سی سی
با توجه به این قیاس و تعداد پلیر کلی که کشور ها دارن ، ایران با یک ششم پلیر نسبت به این کشور ها و در مورد صربستان یک نهم این کشور ، اوضاع اقتصادیه رویایی رو داره ، که با کشوندن هر چه بیشتر سرمایه گذارها و کارخونه دارهای خارجی به کشور میتونیم حتی درآمد خزانه رو بیشتر و بیشتر کنیم .
چیز دیگه ای که میتونه تاثیر گذار باشه ، افزایش پلیر بیس ایران هستش ، و آموزش درست و اصولی مثله مقاله ی امروز محمد عزیز ،
https://www.erepublik.com/en/article/-informer-1-2667472/1/20
که با ورود این پلیر ها به عرصه ی کارخانه داری و افزایش بیس پلیر ایران میتونیم
حتی برای اقتصاد اول شدن خیز برداریم .
تغییر مالیات ها
در رابطه با تغییر مالیات های اسلحه و فودی هم که انجام شد لازمه یه توضیحاتی رو به مردم عزیز بدم ، این تغییرات فقط و فقط برای کارخونه دار های ایرانی و سود بیشتر این افراد طراحی شده ، هرچقدر اکانت پلیر ها قوی تر باشه ، ایران قوی تر میشه . اگر همین تغییر نسبت رو واسه همه چی اعمال کنیم
درامد خزانه روزی ۱۲۵۰ سی سی کم میشه (یعنی مالیات ایرانی ها رو نصف کنیم از ۲۵۰۰ سی سی که میدن میشه ۱۲۵۰ سی سی )
تاثیرش واسه خزانه خیلی ناچیزه ولی کاملا تو چشم و به نفع کارخونه دار های ایرانی و در جهت حمایت از اون ها محسوب میشه
از اون طرف هم مالیات واردات رو یک درصد افزایش دادیم که این یک درصد کاهش مالیات بر ارزش افزوده جبران شه ، که بعضا افرادی که توی کشور هایی با مالیات کار کارفرمای یک درصد تولید میکنند ، با قرار دادن جنسشون تو ایران مالیات کمتری از ایرانی ها نپرداخته باشند و در بهترین حالت یک درصد بیشتر باشه .
نکته ای که باید اشاره شه اینه که این تغییر هیچ تفاوتی رو برای اکانت های خارجی ایجاد نمیکنه ، و به مانند سابق همون 4 % مالیات رو دارن پرداخت میکنند .
ولی باعث سود دهی بیشتر و بیشتر اکانت های ایرانی میشه .
باز هم تاکید میکنم که تاثیرش واسه خزانه خیلی ناچیزه ولی کاملا تو چشم و به نفع کارخونه دار های ایرانی و در جهت حمایت از اون ها محسوب میشه.
تغییر حداقل حقوق
در رابطه با حداقل حقوق هم ، طرحی توسط دکتر هزاردستان مطرح شده و داره رای گیری میشه ، که حداقل حقوق از 20 سی سی تغییر کنه و افزایش داشته باشه .
این طرح احتمالا باعث افزایش درامد مالیات کار ایران خواهد شد . و ماه آینده 22 آوریل قرار شد که دولت آینده با کمک دولت فعلی این تعییرات رو ثبت کنه و به مجلس اعلام گزارش وضعیت اقتصادی رو بکنه .
وزیر اقتصاد
Bulltez4Breakfast
Comments
نکته ای بود ، غلطی بود چیزی بود بگید درست کنم o/
خسته نباشی. کامنتم یه ذره طولانی شد! میخواستم بخش دوم کامنت رو مقاله بزنم، دیدم همینجا جا میشه و این وقت شب خوصله مقاله نداشتم!! اینه که عذرمیخوام که قسمت دوم کامنت ارتباطی به مقاله نداره. اما درمورد قسمت اول اگه نظرت رو بگی، خوشخال میشم
خسته نباشی برادر ☺
محاسبات و جمع و تفریق رو کاری ندارم، اما منطق محاسبات درسته. ولی یه پارامتر اساسی این وسط تعیین کننده است ک درنظر نگرفتی. پویایی بازار. یعنی چی؟ یعنی در شرایط نرمال که جنگ خاص یا آپدیت ادمین وجود نداشته باشه، وقتی 100کا غذا کیفیت یک رو در بازار ایران میذاری، حدود یک هفته تا ده روز طول میکشه تا فروش بره اما وقتی همین مقدارغذا رو در بازار خارجی عرضه میکنی، طی از دو سه روز کاملا فروش میره. برای کارخونه دار که در حجم زیاد تولید میکنه، بازار ایران کاملا اشباع میشه و به خاطر گردش سرمایه مجبوره ببره بازار کشور دیگه بفروشه. و البته هسنند کشورهایی که با یکی دو درصد اختلاف نسبت به مالیات وضع شده در ایران، بازار بسیار پویاتری دارن و درنتیجه وقتی جنس کارخونه دار ایرانی در بازار ایران به فروش نمیرسه، میره در بازار خارجی جنس رو عرضه میکنه. حالا:
از دید کارخونه دار: مهم اینه که هرچه زودتر جنس فروش بره که به پولش برسه که بتونه از اون پول استفاده کنه. مثلا طلا یا پک یا ... بخره و اساسا مهم نیست که مالیات فروش رو به کدوم دولت میپردازه
از دید دولت: مهم اینه که کارخونه دار جنسش رو در بازار ایران بفروشه که بتونه از مالیات حاصل از فروش جنس سود ببره و مهمه که این مالیات از کشور خارج نشه
از دید پلاتو: مهم اینه که تولید کمتر بشه و بازارها پویا نباشن که بتونه اقلام عرضه شده رو با پول واقعی بفروشه که درآمد واقعی داشته باشه
سوال: آیا کارخونه ها باید زیاد بشن تا درآمد دولت هم زیاد بشه؟ جواب: الزاما خیر
سوال: آیا بازار باید پویاتر بشه که درآمد دولت زیادتر بشه؟ جواب: الزاما خیر
سوال: تغییر مالیاتها؟ جواب: به هیچ وجه توصیه نمیشه!
سوال: آیا به سرمایه گزار خارجی نیازمندیم؟ جواب: الزاما خیر
سوال: پس چکار کنیم؟ جواب: ترکیب اتفاقات بالا + برنامه صحیح دولتی + رعایت سایر پارامترها
دولتهایی که این چند وقت اومدن و رفتن، اساسا دوستان و بزرگوارانی بودن که در حوزه جنگ و بعضا سیاست سابقه درخشانی داشتن. اما یه کهنه سرباز الزاما اقتصاددان خوبی نیست. اگرچه ممکنه باشه! اما این چند سی پی اخیر نشون دادن که علاوه بر اینکه خودشون تفکر اقتصادی ندارن، بلکه شخص مناسب جهت هئدایت وزارت اقتصاد مجازی رو هم ندارن و فقط برای وزارتخونه های دفاع و امور خارجه شخص مناسب رو درنظر میگیرن اما بقیه وزارتخونه ها بین دوستان و بعضا وامداران تقسیم میشه! ولی درهرصورت سی پی عزیز میتونه با برنامه های اقتصادی که از مشاورانش میگیره، اوضاع اقتصادی رو هم بهتر کنه. یه اتفاق خوب سالیان قبل میفتاد این بود که اگه کسی میخواست سی پی بشه، اول مقاله میزد و برنامه ارائه میداد و آخر مقاله از بقیه تقاضا میکرد اگر کسی ایده ای داره بیاد ارائه کنه که به دولت کمک کنه. اما یه مدت که گذشت، برخی از دوستان حس خود بزرگ بینی عجیبی پیدا کردن که مقاله رو میزدن اما دیگه از تقاضای کمک خبری نبود!! الان هم که شکر خدا کلا از مقاله زمان کاندیداتوری کلا خبری نیست و عزیزان فقط مقاله بعد از برنده شدن در انتخابات رو میزنن که فقط کابینه رو معرفی کنن! بماند یکی دوتا مقاله هم داشتیم که فرمایش کرده بودن انتظار معجزه نداشته باشید اما سعی میکنم سی پی خوبی باشم!!! خوب اینا اشکال کاره. اگه واقعا میخوایم به کشور مجازی خدمت کنیم، باید از نظر جمع حتی مخالفین و نظرات مخالف استفاده کنیم. و اگه استفاده نمیکنیم، پس دیگه نمیتونیم بگیم که برای ایران مجازی کار میکنیم! بلکه درواقع برای جیب یا اسم خودمون یا فوقش حزبمون داریم کار میکنیم.
این همه صغری کبری سرهم کردم بگم گاهی دیگرون ایده هایی دارن! آقایون دولتی، اگه بشنوید برای خودتون و حزبتون و کشورتون خوبه. اگه گوش نکنید هم اتفاقی نمیفته! فقط یکی هستید مثل بقیه! عروسکی که جای عروسک قبلی رو میگیره
تبصره: این چند خط رو به این دلیل مینویسم، چون الان نادرسی پی شده. مینویسم که بدونه روی این مطلب به او نیست و کلی دارم به قضایا نگاه میکنم. چند وقت پیش گپی زدیم. قابل احترامه. نیتش کمک به ایران مجازیه و در این نیت شک ندارم که صادقه. ضمن اینکه به قول خودش طی این چند سال با گوش دادن، اطرافیانش رو شناخته و سعی میکنه بهترین باشه. اما... اما با این همه خصوصیات خوب، هیچ تغییر خاصی در این دوره ندیدیم. البته اینکه کنار گود بشینم و بگم لنگش کن هم درست نیست، اما فرق ما همینه!! نادر که در توان خودش دیده سی پی شده و من که در توان خودم ندیدم، ترجیح دادم نقد بنویسم!!! البته اگه دولت بخواد، برنامه هایی هم میتونم ارائه کنم!! اما نخواست! چه عمومی، چه خصوصی! من شخصا امیدوار بودم که این دوره خیلی بهتر باشه! و میتونست که بهتر باشه
اینجا دوستی قبلا گفته بود گاهی انجام ندادن کار بهترین کاره! اما من میگم تقریبا همیشه مطالعه کردن و انجام دادن کار درست، بهترین کاره! چون با انجام ندادن کارها عملا وجود خودمون رو بردیم زیر سوال!!! پس فرق اون شخصی که عرضه نداره کاری انجام بده با شخصی که ترجیح نمیده کاری انجام بده چیه؟؟؟
مطلب آخر اینکه: اینجا یه بازیه. برای برخی بیشتر از یه بازیه! شاید چون عقده ها و سرخوردگی های زندگی واقعی رو میتونن اینجا خالی کنن! یا شایدم برای اینکه وقتی سی پی یا وزیر میشن فکر میکنن واقعا رئیس جمهور یا وزیر ایران واقعی شدن! یا دلایل خوب و بد دیگه!!! اما به هر دلیل، میشه حداقل به چشم یه آزمایشگاه کوچیک بهش نگاه کنیم که با هزینه بسیار پایین، خیلی چیزا رو میتونیم امتحان کنیم که هم عمق دوستی با دوستانمون رو بیشتر کنیم و هم اینکه زندگی واقعیمون رو بهتر کنیم. اما.... حداقل تا الان مدیران این جامعه مجازی در مملکت داری نمره قبولی نگرفتین!! به دلایل مختلف این حرف رو زدم. شاید اصلی ترین دلیل از دید خودم این باشه: اینکه این همه آدم در نقش سی پی و وزیر اومدن و رفتن، اما هیچ کس فراجناحی عمل نکرد! حتی کسانی که ادعای فرا جناحی بودن رو دارن
موفق باشید
چرا من احساس می کنم این کامنت رو قبلا هم خوندم.😐
انگار چند بار هم خوندم به خصوص بخش آخرش خیلی تکراریه
خب دوست عزیز توی مقاله هم اشاره داشتم که در صورتی میتونه خزانه بهبود پیدا کنه که بیس پلیر ایران افزایش پیدا کنه ، صد در صد مصرف هزار پلیر صرب با 140 تا پلیر ایرانی که خدا میدونه چندتاش مولتین یکی نیست ، کشور هایی که پلیر بیس اندازه ایران دارن بونوسش رو ندارن ، کشوری هم که پلیر بیس بیشتر داره نسبت بگیریم با ایران اختلافی نداره درامدش ، فقط برگ برنده اونا اینه که 10 برابر ایران فقط اکتیو پلیر هاشون هستش.
قسمت دوم هم که به من ربطی نداره :دی
البته باز هم چیزی که باید توجه شه اینه که یکی از کمترین منابع درامد از طریق مالیات بر ارزش افزوده به دست میاد ، سورس اصلی درامد کشور ها از طریق مالیات کار و مالیات کار کارفرما هستش که همین امروز ایران مالیاتش رو با معیار جهانی که بیشتر کشور ها 4 % کردن یکی کنه ، درامد خزانه چیزی نزدیک به 170 کا میشه . ولی قراره فشاری روی تولید کننده داخلی و افرادی که ایران رو انتخاب کردن نیاد .
من شخصا با این اتفاق و با این ترکیب مالیات کاملا موافقم. عرض کردم مونده به پویایی بازار که روشهایی هست که میشه بازار یک کشور کم جمعیت رو پویاتر کرد. مثلا در دنیای واقعی ایران خیلی خیلی جمعیتش بیشتر از امارات هست، اما بازار امارات پویاتره!! البته در این قضیه پارامترهای زیادی دخیل هستن و شاید قابل مقایسه و قابل اجرا با این دنیای مجازی نباشن، اما فقط محض مثال عرض کردم
پویایی بازار کشور توی دنیای واقعی با این دنیای فکسنی مجازی فرقش از زمین تا اسمونه ، نمیشه حتی مقایسه کرد . معیارهاش متفاوته از پایه
عزیز من به شخصه این چند ماه از هر کی که خواسته کمک کنه کمک گرفتم ، اگه طرحی داری که فکر میکنی میتونه کمک کنه به ایران لطفا بهم مسیج بده حرف بزنیم
@whatevereIse (https://t.me/whatevereIse)
یه نکته دیگه من به حرفات اضافه کنم اونم اینه که تغییر در اقتصاد اینطور نیست که یه درصد از اون کم کنیم یه درصد به اون یکی جبران بشه اون یه درصد دوم ممکنه با یه درصد اول فرق داشته باشه و شاید درصد اول کاملا جایگزیت دومی بشه و کلا خراب تر کنه همه چیو
درصدی که به مالیات واردات اضافه شده ، برای اینه که به طور مثال افرادی که توی لهستان تولید میکنند مالیات کمتر یا برابری با افرادی که تو ایران تولید میکنن پرداخت نکنن .
خب لهستان هم مبینه سود ده نیست وارد بازار ایران نمیشه
وازدات ابزار کنترل قیمته ، پلیرهای خارجی ببینن اندکی از قیمت جهانی بالاتر رفته باشه درجا وارد بازار میشن . که باعث میشه پلیر های ایرانی افرهاشون رو درست کنن .
بعد بازار های کشور های قول بونوس به جز آمریکا معمولا تکس های سنگین تری دارن به نسبت ایران
امروز داشتم تو بازار میچرخیدم مالیات واردات آمریکا ۱ درصد بود برا اسلحه ایران ۲ برای همین بهترین قسمت اسلحه تو ایران
0.26 Cc
بود
برای آمریکا
0.20 CC
محاسبه این مورد برمیگرده به محاسبه هزینه فرصت
اول باید ببینیم کارخونه های ایران اکثرا چی هستن
فکر کنم اکثر ایرانیا کارخونه فود و خونه زدن تا اسلحه پس بالا بردن مالیات واردات اسلحه اشتباهه به جاش مالیات واردات خونه و غذا باید بره بالا ارزش افزوده غذا بیاد پاییم
البته من اینطور فکر میکنم، طبق این یه ماهی که توبازی بودم فکر میکنم بیشتر بازار ایران خونه و غذاس شاید اصلا اشتباه میکنم لازمه اش اینه که کارخونه دارا بیان بگن ما اینا رو داریم کمک کنین
بیشتر کارخونه های ایران ، مواد خام فود و اسلحه ، فود کیو 2-3-4 و اسلحه 5-6-7 هستن
خونه صرف تولیدش خیلی کمه چون فقط با کارگر میشه تولید کرد و هر خونه تقریا 3 کارگر میخواد + مواد خامش که باز فقط با کارگر میشه تولید کرد .
مجلس با افزایش مالیات خانه مخالفت کرد به دلایلی که حوصله نیست اینجا شرح بدم .
خوشحالم میبینم که درآمد خزانه به 80 هزار ریال رسیده ، روزی که از بازی رفتم حدود 30 هزار ریال درآمد بیشتر نداشتیم
سیاست مالیاتی هم که درسته ، درسته شاید بعضی ها سیاست های 5 درصدی طلب کنند ولی سیاست فعلی شک نکنید بهترین سیاست اقتصادی برای ایران هستش .
خطاب به دوست بالایی هم عرض کنم که سیاستی که اعلام شده توی مقاله در جهت افزایش جمعیت مساوی افزایش درآمد هستش ، که با توجه به حرفی که خودت زدی درست درمیاد وقتی جمعیت زیاد شه چرخه ی خرید وفروش سرعت میگیره و صرفا نمیتونی فروش 100 هزار فود کیو یک توی بازار با جمعیت هزار نفری رو با بازار ایران که به زور 50 نفر داره مقایسه کنی .
بماند که توضیحاتی که دادی شدید یاد دوست عزیز حسین نامی رو زنده کرد ، که میگفت طرح هاش کشور هایی رو نجات دادند و بعدش که گندش دراومد که کسی اصلا نمیشناستش از بازی غیبش زد .
کلا موفق باشید ، محوک کمک خواستی توی تلگرام مسیج بده
دوست گرامی، متاسفم برای شما چون من حسین نظری هستم و در پروفایلم مشخصاتم رو کامل نوشتم! نیازی به بازی حدس بزن نیست. این ترکیب مالیات که الان اتفاق افتاده دقیقا همونه که بنده سه سال پیش عرض کرد و تقاضا کردم حتی محض امتحان هم که شده دولت بیاد برای یک یا دو ماه اجرا کنه که حاصلش رو ببینه! خوب اون موقع انجام نشد و البته هوچی ها بردن به سمت هوچی گری. خوشبختانه دوستان دولتی اینروزها از هوچیگری فاصله گرفتن و به سمت مطالعه علمی رفتن و خوشبختانه به همون نتایج رسیدن که من سه سال پیش عرض کرده بودم. برای شخص من فرق نمیکرد که چه اتفاقی میفته، اما برای کشور مجازیمون فرق میکرد که البته چون نگاه من به اینجا در حد یه بازی و آزمایشگاهه، اینه که مخالفتی نداشتم و ندارم. بالا هم نوشتم که با این ترکیب مالیات کاملا موافقم. چون گفتی، اضافه میکنم: دو سال ماموریت جایی بودم که امکان حضور خدمت جنابعالی میسر نبود. شش ماهی میشه که هستم. امیدوارم شما از اون دسته هوچی ها نبوده باشید که قرار باشه امروز هم بابت حماقت دیروز هوچی ها، جواب پس بدم. پس لطفا (در این مرحله: لطفا) مراقب جمله بندی بعدی باش.
مقاله خیلی خوبی بود و خیلی مقایسه ها خوب بود در کل درست بررسی شده بود بالا و پایین بردن مالیات هم با مجموعه کارخونه دارا باید بحث بشه تا بقیه
یه سری کسایی که میان کلی خوشحال میگن اره خوب شد مالیات اومد پایین نمیدونن مالیات بر ارزش افزوده رو کارخونه دار تاثیر میزاره و قیمت زیاد بالا و مایین نمیشه
مالیات بر ارزش افزوده یک درصد ارزوی هر کارخونه داریه . 1250 سی سی هم ضرر میزنه روزانه .
ولی با فعال تر کردن بازار و کارخونه دار ها به راحتی جبران میشه.
نمونه اش اصلاح مالیاتی بود که دو ماه پیش انجام دادیم
https://www.erepublik.com/en/article/-1344-2659339/1/20
مالیات ها رو درست کردیم و از 40-50 هزار ریال درآمد روزانه به 83 هزار ریال رسیدیم
و این در صورتیه که قرار بود طرح کاهش مالیات یه طرح ضرر ده باشه .
ایران دارای جمعیت فعالی در حدود 27 نفر هستش؟؟ و حداکثر آنلاین روزانمون 33 نفره ؟؟
جک گفتی وزیر اقتصاد ؟؟
اون جمعیت آنلاین اون لحظه هست
نه جمعیت فعال اون روز
ای خدا ببین کیا تو کابینه هستن
😃 😃
مثلا 3 ساعت بعد که بزنه 30 نفر لزومآ ممکنه هیچکدوم از اون 27 نفر قبلی توش نباشه و 30 نفر جدید باشن که لوگین کردن تو بازی و مجموعشون میشه 57 نفر و الی آخر روز که ممکنه 300 نفر هم آنلاین شده باشن و ورک و ترینشون رو زده باشن و رفته باشن
کل محاسباتت با اون منطقت متاسفانه غلطه و بقیه مقالت رو نخوندم کلا
😁 بالاترین حدی که در ساعت فعال بودن دیروز 33 نفر بوده ، بخون جک نگو برامون بابا ، جمعیت ایران بر اساس وتر ها 146 نفر بوده که بر اساس اون هم محاسبه شده این همه ادم تو کامنت تحلیل کردن تو درست میگی فقط.
نوشتی جمعیت فعال 27 نفر در صورتیکه جمعیت آنلاین 27 نفر بوده
اونی هم که میگی بالاترین حدی که در ساعت فعال بودن 33 نفر بوده اشتباهه و بالاترین جمعیتی که همزمان آنلاین بودن 33 نفر بوده و لزومآ اونی که حتی 24 ساعت هم آنلاین باشه هر دقیقه به دقیقه یا ساعت به ساعت مالیات به خزانه نمیده و صرفا فقط آنلاینه و همچنین لیست آنلاین الان با یک ساعت دیگه و چهار ساعت دیگه خیلی آدمهای متفاوتی از همدیگه هستن
اینها دارای معانی کاملا متفاوتی با هم هست که نتایجت رو کاملا زیر سوال میبره
ضمن اینکه نتایج نهاییت رو هم بر اساس 146 نفر وتر انتخابات محاسبه کردی که اونهم صد در صد غلطه و مسلمآ جمعیتی که در طول روز به بازی میان و کار اقتصادی میکنن(چه واقعی چه مولتی) خیلی بیشتر از این عدد هست . چون خیلی از جمعیتی که روزانه یک فعالیت اقتصادی دارن که بابتش مالیات به خزانه واریز میشه توی انتخابات به دلایل مختلف رای نمیدن
یک کاری رو بلد نیستی حتما نباید به خاطر اینکه اسمت توی کابینه باشه اون مسئولیت رو قبول کنی و آبروی خودت رو با دولت یکجا ببری
🙂 🙂 🙂
این مولتیای خودشم حساب میکنه
مرسی احسان جان که دقیق و هشیارانه مسائل رو بررسی کردی
وت و کامنت و همچنین اندورس بنفش
اسمش محمد حسین معروف به شتر هست برادر
میگی احسان سوئ تفاهم پیش میاد یهو
😐
آهان ببخشید احسان جان منظورم محمد حسین معروف به شتر هست اشتباه شد آخه چند ماهه دو کلیکه ام و نیستم فکر کردم اسمش احسانه ولی اکانت شتر یکی دیگه بود ها
😁 دیگه اون اک شتری رو گذاشتیم کنار
مرسی بابت مقاله
دقیقا اتفاقی که برای بونس کشور افتاد و ما فول بونس شدیم یکی از بهترین پیشرفتهایی بود که برای کشور حاصل شد
در نتیجه این اتفاق و ثبات کشور در از دست ندادن بونس صد درصدی به مدت طولانی اقبال کارخونه دارهای تمام دنیا به فعالیت و سرمایه گذاری در ایران زیاد شد به طوریکه الان بیشترین آفرهای کار و بزرگترین کارخونه دارهای دنیا در ایران دارن فعالیت میکنن
*
*
*
اما لازم میدونم یه هشدار بدم
دوستان این شرایط و این کسب درآمد خزانه فقط و فقط از طریق ثبات نظامی پابرجا خواهد موند اگر روزی بیاد که ما استانهایی که دارای بونس هستیم رو حتی برای چند روز از دست بدیم اونوقت دیگه باید فاتحه درآمد بالا تر خزانه و ورود تولید کننده های بیشتر به کشور رو خوند
برای همین فارغ از هر جهت گیری سیاسی از تمام دولتها درخواست میکنم با دقت برنامه های نظامی خودشون رو برنامه ریزی کنند تا موجب حتی از دست رفتن یک بونس به مدت خیلی کوتاه هم نشیم که اگر این اتفاق بیفته ضررش برای کشور جبران ناپذیره
ممنون از وقت و انرژی ای که میذارین
موفق باشین
✌
ممنون از تحلیل خوب و دقیقتون