[dA]Gerinc
donAbadnego
Dönteni van mód, szövetségbe lépés mellett vagy ellen, tettünk érte, hogy befogadjanak, tettünk érte, hogy elismerjenek, most végre tartozhatunk valahova. Mégis, mást érzek ebben. Elvben a szövetségen belül a románokkal egyenrangúak lennénk, gyakorlatban azonban nem erről van szó. Az eddigi hónapok a függetlenségről, a barátságok megtartásáról szóltak, a szövetségbe lépés azonban nem ezt eredményezné; elkötelezetté kéne válni, ami nem annyira kényelmes.
Hadjáratokat kell majd támogatni, amikhez semmi közünk, ütni oda, ahova nem akarunk, csak mert valaki ezt kéri. A szövetségben vagy vezető szerepet töltesz be, vagy csicska vagy, erepen nincs emberség. Mi nem lennénk vezetők, nem mehetne a román NE (ismerjük el, kis hazánkban erre van a legnagyobb igény), nem mi válogatnánk meg a barátainkat se. Függetlenként viszont továbbra is elég erősek vagyunk ahhoz, hogy inkább ne kössön belénk egyik oldal se, proasteriaként továbbra is van jogunk saját külpolitikát vinni, saját terveket szőni - bizonyos keretek között.
Az a véleményem, hogy a háttérben már rég meg lett mondva, mi lesz, ahogy a kongaválasztás fékeken dől el, ez a 'népszavazás' is csak színjáték.
Továbbra is saját szövetség alapítását támogatom, románok nélkül; ha más nem, legyünk függetlenek; asteriába belépni csak akkor, ha a románokat elküldik legeltetni.
A románok akkor vertek át minket, amikor csak tehették, adminlandiát pedig különösen meg kéne már leckéztetni. Ezt lehet ügyeskedve, és lehet gerinccel egyenesen, szerintem ez tipikusan az a helyzet, hogy nem az a kérdés, ki marad állva, hanem hogy ki miért áll ki. Irl egy románt se ismerek, ezért nem gyűlölöm őket, ingame viszont felháborító a viselkedésük, ahogy a történelem sem tette őket szimpatikussá, de ne keverjük a játékot és az életet, adminlandiát folyamatosan el kéne törölni.
Voltunk már románokkal szövetségesek, buktuk azokat a háborúkat, ők pedig átálltak a nyertes oldalra.
"Aki nem tanul történelmet, arra kárhoztatja magát, hogy újból átélje azt."
Comments
egyébként a sikeres bolgár hadjárat függetlenként is éppúgy szolgálja a hazát, mint kutyába lemenve, éppen annyira értékes a szemükben, akár tagok vagyunk, akár szabadok.
ahogy ezt leírtam, elgondolkodtam azon, vajon tényleg becsülnek-e minket érte kicsit, vagy csak attól félnek, hogy tényleg létrehozunk valami újat, ellenük. tán a románok is csak azért maradtak távol, nehogy elriasszanak minket?
A veled celokban nagyreszt igen, legfeljebb modszerben egyet nem erto oldalt gerinctelennek beallitani osi ehesloista szokas.
Oszinten szolva, ha barmit el lehetett volna erni "fuggetlenkent", akkor erdekes, hogy az elmult egy evben senki nem tette meg. Mi valtozna a kovetkezo egy evben, ha minden ugyanigy maradna? A romanok koszonik, jol megvannak amig minket a szovetsegen kivul tudnak.
igazad van, mindkét kérdésben. abban viszont nincs, hogy a) mit akarnak a magyar játékosok b) ebbe az irányba tartunk-e.
nem vezetitek rosszul az országot, nincs ezzel bajom. a módszereitek viszont hányingert keltenek bennem.
illetve ferdítesz: függetlenként elértük és tartjuk a full bónuszt, a lerabolt kincstárat is sikerül újratölteni. ettől többet játéktechnikailag nem érhetünk el, élmény szempontjából viszont szövetségben sem lennénk elölrébb.
donAbadnego tévedsz játéktechnikailag lehet elérni egy sikeres román ellenes hadjáratot csak, nem fejjel a falnak rohanva. pont ez a bajom az ellenzékkel, hogy akarnak valamit, de tenni érte az már hazafiatlan/gerinctelen dolog.
az a baj, hogy kreáltak egy totál hülye felosztást itt a játékosok, és aztán egy totál hülye csúsztatással úgy próbálják beállítani hogy technokrata játékos = Román barát.
Keverjük a játék módszert és a játékos célját.
A technokratáknak célja nagyrészt ugyanaz mint a Román NE-sek, viszont ők mivel a játékot szabályok alapján optimalizálva (módszer) játszák a CÉLJAIK érdekében, ezért ha a CÉL, JELENLEG nem elérhető, akkor inkább dolgoznak azért hogy valamikor később adottak legyenek a lehetőségek ezért. Azaz a technokrata nem a Román NE-t mint célt ellenzi, hanem azt ellenzi hogy MOST fejjel menjünk a falnak egy totál bukott szituációban.
Okes, de senki nem mondta, hogy Romaniaval egy szovetsegben lenni a vegcelunk 😉 Ami pedig azt illeti, hogy a jatekosok mit akarnak, azt majd lemerhetjuk a kongavalasztason. A fejlesztok szerint a konga szavazhat a szovetsegi tagsagrol, igy mi is az o kezukbe helyezzuk a dontest.
sajnos ezzel nem értek egyet, a kongát, ahogy az elnököt is, nem a nép, hanem a fékek adják szerintem. de ez már hitbéli kérdés🙂
Úgy gondolom a fék dolog túl van lihegve, régen sok volt, manapság szerintem elenyésző. Szerintem nagyon sokat tisztult a rendszer mialatt az automatikus fék azonosító algoritmusaikat finomhangolták, és bevezették a 10 aranyas limitet.
Tehat a roman politika alapjait felhasznalva kiturni oket gerinces modon tortenne. Tudoma cwl szentesiti az eszkozt, de nalam mar nem mindenaron.
Ha nem lepnenk vissza, akkor mi tortenne? Ha visszalepunk mi lesz a maci/indo mpp-vel?
Mivel a gorogok nem tagok, ezert a maci MPP nem kene h oket erdekelje. Most pl a HQ rohogve nezi ahogy szorjak a penzt a gorogok CO-ra. Az indot meg megoldjuk szinten szerintem, ha epp nem lesz fontosabb a kolumbiai sebzes (mint most volt).
Mi köze van a gerincnek ahhoz, hogy egy játékban melyik megoldást választjuk? Szerintem semmi. Mindkettő jogos és támogatható megoldás és egyik sem gerinctelen, egyik sem gerinces. Ez az egész érvtípus csak arra szolgál, hogy (alaptalanul) morálisan magasabb síkra helyezd a saját nézőpontod szerinti opciót, mint a másikét és így azt be lehet állítani mindenféle erkölcsileg fertőnek, morálisan alábbvalónak, pedig erről szó nincs.
Az a helyzet, hogy most pont azok tiltakoznak majd a leghangosabbak, akik román háborút akarnak, ami ironikus, mert amennyiben most nem lépünk vissza, garantálható, hogy nagyon nagyon sokáig nem lesz román háború, legalábbis olyan, amiben esetleg mi győzünk, mert olyat nem nehéz csinálni, amiben besárgítjuk Magyarországot. Ezek az emberek nem látják át, hogy amíg semlegesek vagyunk, igaz, hogy nem kell semmi kötelezettséget vállalni, de nem is leszünk benne a fő csapásirányban, nem fogunk a dolgokról értesülni, nem fogjuk tudni befolyásolni a nagypolitikát. Csak sodródunk az árral úgy, ahogy az elmúlt egy évben. Ha éppen jó sodrás van, akkor nyugtunk lesz, ha éppen rossz, akkor meg elfoglalják CH-t. Befolyásolni nem tudjuk. Ezzel szemben, ha belépünk, tudunk olyan lépéseket tenni, ami hosszútávon minden jelenlegi célkitűzésünket elősegítheti. Akár egy új ONE vs EDEN világrend kialakítása. Persze nem azonnal, nem holnap és addig igen, együtt kell működni valamilyen minimális szinten a románokkal, de ha jól csináljuk a dolgunkat, akkor hamarosan a lengyeleket is sorainkban köszönthetjük és onnantól már tényleg csak egy-két lépés a siker.
És amúgy is, milyen kötelezettségekkel jár a szövi tagság? Hadjáratokat kell támogatni? Kína hány hadjáratot támogatott az utóbbi időben? Pedig tag. A tagság nem azt jelenti, hogy megmondják, hogy mit kell csinálni. Maximum megkérnek és ha nem találjuk jónak, akkor nemet mondunk. ennyi.
Annak nincs értelme, mert úgy nem tudjuk leválasztani a szerbeket az exedenről. Akkor meg minek lépnénk be a fostériába?
Pont, hogy csak úgy van esélyünk leválasztani. Amíg nincs olyan konfliktushelyzet, ahol szerb-román ellentétet lehet generálni, addig nem lesz esély, mert a szerbek egészen addig egyensúlyozni fognak a két fél között, mert nekik egyébként alapvető geopolitikai érdekük, hogy egyben maradjon az asteria. Ezért a szerbek oldaláról nem érdemes próbálkozni. A románokat kell rávenni arra, hogy kezdjenek el dolgozni az exeden újraépítésén és önként távozzanak. Ezt úgy tudjuk megtenni, ha belépünk, bevisszük a lengyeleket is és megvétózzuk később a görögök visszatérését. A lengyelek be, a görögök kivitelével az exONE elem erősödne meg és az exeden szerepe marginalizálódna. Ha szervezünk közben horvátok, törökök, esetleg görögök elleni hadjáratokat, az mind erősíti ennek a hatását.
"És amúgy is, milyen kötelezettségekkel jár a szövi tagság? Hadjáratokat kell támogatni? Kína hány hadjáratot támogatott az utóbbi időben? Pedig tag. A tagság nem azt jelenti, hogy megmondják, hogy mit kell csinálni. Maximum megkérnek és ha nem találjuk jónak, akkor nemet mondunk. ennyi."
Így viszont ez nem fog menni.
Akkor miért lépnénk be?
Ha belépünk és az exedent ki akarjuk lökni, akkor nyalni kell szerbeknek, nem gondolod?
Nem. Pont azt írtam, hogy nem a szerbek felől kell ezt megközelíteni, mert nekik alapvető érdekük, hogy fennmaradjon az Asteria, így ők nem fogják szétbontani sem önszántukból, sem kényszerből. Persze a velük való jó viszony alapfeltétele az egésznek, úgyhogy azért rosszban sem kell velük lenni, de nyalni semmiképpen sem kell.
A románok mindig akkor váltottak oldalt korábban, vagy léptek le valahonnan, ha eljelentéktelenedtek és nem tudták dominálni a kis játszóteret a nagypolitikában. Arra kell tehát törekedni, hogy minél több olyan elem kerüljön be az asteriába, ami nem az exEDENhez és a románok köréhez köthető, így tehát elsősorban mi, illetve a lengyelek. Ez a kettő már biztosítaná az exONE túlsúlyát és a románoknak csak egy inaktivitásba forduló Argentína maradna, mert ugye a görögöket vétóznánk.
Ezzel szemben, ha kívül maradunk, akkor előbb utóbb jön egy görög forradalom és visszalépés, ismét helyreáll a román-görög tengely és megint nem lesz esélyünk semmire.
Elég megnézni azt, hogy a románok mennyit sírtak meg milyen erőfeszítéseket tettek, hogy megbuktassák az asteria új vezetőségét, pedig még 4 nap sem telt el azután, hogy kívül rekedtek. Gondold el, mit tennének, ha még mi is belül lennénk, sőt még a lengyelek is.
"Mi köze van a gerincnek ahhoz, hogy egy játékban melyik megoldást választjuk? Szerintem semmi"
-
Ejhhhhh ICS.
Ennél jobban nem is jellemezhetnéd magadat.
Ha a jellemzés azt jelenti, hogy hülyeségnek tartom, hogy a saját véleményetek igazolására mindenféle kitalált morális és erkölcsi dolgot dobtok be, ezzel próbálva igazolni a ti álláspontotok helyességét, akkor tényleg jól jellemeztem magam.
Én azt mondom, hogy van két megoldás: belépünk, vagy nem lépünk. Mindkettő jogos opció és vannak pro és kontra érvek, mind érzelmi, mind racionális szempontból. Mindenki vérmérséklete és játékfelfogása tükrében eldöntheti, hogy melyiket tartja helyesnek.
De egy biztos: egyik sem helyezhető a másik fölé, főleg nem ilyen kamu morális alapon.
Ha az lenne a kérdés, hogy ellopjuk-e az államkasszát, akkor természetesen felmerülnek morális kérdések és az egyik lehetőség morálisan feljebbvaló a másiknál, de ilyen technikai jellegű kérdésben, mint a szövetségi tagság, ilyet felhozni nem lehet.
Vagyis fel lehet, de alapja nincs, akkor sem.
Pont az a probléma, hogy te kitalált dolgoknak véled a morális és erkölcsi aggályokat. Pedig nem azok, még egy játék keretein belül sem.
A játékban játékpénzt használunk és játék fegyvereket veszünk, csak virtuálisan írtjuk az ellent.
De a becsület és a tartás nem játék, és nem is lehet vírtuális, mindig valóságos jellemzők, az egyénhez tartozó dolgok, akkor is ha egy karakterrel vagy jelen az erepen.
.
Ezt nem érted szerintem.
Nem kell összemosni a dolgokat, mert nem azt mondtam, hogy a morál vagy az erkölcs a fölösleges, vagy a kitalált dolog. Én azt mondom, hogy előszeretettel alkalmazzátok érvként olyan témában, ami morálisan irreleváns. Az, hogy román NE vagy MPP (ha a két legszélsőségesebb álláspontot nézzük) semmilyen módon nem kapcsolódik a gerincességhez. Az a kitaláció, hogy ti azonosítjátok, hogy aki nem úgy gondolkozik, mint ti, az gerinctelen és a ti opciótok a gerinces. És amikor valaki felteszi a kérdést, hogy mégis miért lenne köze a gerinchez egy játékbeli döntésnek, akkor jön a másik kamu, hogy ezt érezni kell, te nem értheted meg ez a baj.
Se veled se nélküled van már egy éve.
Most NE, vagy csatlakozás.
De mi az a gerinc?
És mióta tényező?
Jó cikk, de ezt már lepacsizták a jetik csicskái, minden szó felesleges, a tettek majd beszélnek, mint 2014 márciusában:
http://www.erepublik.com/en/article/-emk-magyarorsz-aacute-g-elhagyja-az-asteria-sz-ouml-vets-eacute-get-2383048/1/20
Vagy októberében is beszéltek:
http://www.erepublik.com/en/article/-mk-magyarorsz-g-r-k--2456106/1/20
mind a két alkalommal a romser taposott a magyarok arcába az exedennel és minden szába vehető ellenségünkkel együtt és közben is minden lehetőséget kihasználtak, hogy ártsanak a magyaroknak a csicskáik segítségével:
http://www.erepublik.com/en/article/-mk-v-aacute-lasz-p-aacute-r-eacute-rdekes-k-eacute-rd-eacute-sre-2409351/1/20
http://www.erepublik.com/en/newspaper/magyar-kozlony-183570/15
http://www.erepublik.com/en/article/-mk-ciprusi-uuml-gy-2423314/1/20
http://www.erepublik.com/en/article/-mk-aacute-rul-aacute-s--2437325/1/20
Bosszút nem álltatok érte a romseren, szavatok sem volt rá, nyaltok nekik folyamatosan, köszönetként ezért.
Aljas gerinctelen patkányok azok a magyar álrhualos jeticsicskák , akik olyanoknak nyalnak akik ezért a magyar játékostársaikat rugdossák.
Ez a sunyi akciójuk is csak arra jó, hogy megalázzák, elüldözzék azokat, akiket a románok már soktucatszor porba aláztak a segítségükkel.
Hülyék vagytok ha ezt otthon szó nélkül tűritek és kiszolgáljátok a jetiket és a csicskáikat továbbra is!
imádlak pacika, remélem már fogytál egy picikét
emagyar töketlenkedés ez, nem gerincprobléma
"Voltunk már románokkal szövetségesek, buktuk azokat a háborúkat, ők pedig átálltak a nyertes oldalra."
Bakker még 1 hónapig sem voltunk. 2014. februári ciklus közepén léptünk be s a márciusi ciklus elején ki is léptünk. Nagy csatákról ez időben nem tudok.
De nagy kijelentések mennek a "gerincesség" jegyében...
http://www.erepublik.com/en/article/-emk-magyarorsz-aacute-g-elhagyja-az-asteria-sz-ouml-vets-eacute-get-2383048/1/20
"Tegnap megbeszélést tartott a szövetség az aktuális problémák kapcsán. Az 5 órás vita során sorrendben a következők történtek:
- Románia, Szerbia és Görögország elismerte, hogy a szövetség szabályát sértette a NAP-juk megkötése Bulgáriával.
- Románia felhozta, hogy nem követjük a szövetség érdekeit és hogy még mindig nincs közös MPP-nk.
- Megkértük a szövetséget, hogy Románia és Görögország törölje el Bulgáriát, ezzel feloldva a problémát.
- A szerbek felajánlották, hogy NE-zik a bolgárokat a románok helyett, mivel ők nem hajlandóak. A románok pedig mindenképp ragaszkodtak, hogy rajtunk keresztülvágva akarnak a lengyelekre menni.
- A szövetség román vezetőségi tagja megvádolt, hogy szándékosan le akarjuk vezetni a lengyeleket a szövetségeseinkre. Követelte, hogy kérjünk elnézést a kihirdetett ultimátumunkért.
- Nem jutottunk egyezségre, nem tartottam elfogadhatónak sem ajánlatukat, sem a lekezelő stilusukat - végképp nem a vádaskodást.
A szövetségben való jelenlétünk gyenge és elégtelen, a szavunknak nincs súlya. A szövetség vezetői egyértelműen a román fél mellé álltak - tekintve, hogy egy részük román is. Az éjszaka során (noha még reggel is a prioritások között az ellenkezője szerepelt) a román SG egy magyarországi felkelésben BH-t ütött ellenünk. Ezt már egyértelműen szándékos agressziónak tekintjük. Eldöntötték, hogy azt a verziót hajtják végre, amit ők kigondoltak - majd csak visszariadunk. Nem fogunk, március 15-én nem. Nem leszünk az a kormány, aki eltűri ezt.
Mivel nem vagyunk képesek a románokkal ilyen feltételek között együttműködni, Magyarország kilép az Asteria szövetségből."
Imádlak pacika, kösd össze magad az akkori vezetőkkel
Szemét jeticsicska, azok a te cimboráid, velók beszéld meg mi a gondod azzal, hogy a romser kipufogójából hirtelen - alig egy hónap elteltével - kipottyantak a trágyadombra.
Nem én találtam ki sem azt, hogy román szövetségesek legyetek, sem azt, hogy a "változás hajnalán":
http://www.erepublik.com/en/article/v-ltoz-s-hajnala-2376436/1/20
"...a románokkal, akikkel hosszú évekig ellentétes oldalon álltunk, egy oldalra kerültünk. Lehet, hogy az Asteria szövetség csak egy évig tart, lehet, hogy tovább. Azzal, hogy beléptünk a szövetségbe, azt is vállaltuk, hogy segítünk egymásnak. Nem lehet a mezt csak félig felhúzni, vagy egyik oldalát kékre, másikat pirosra festeni.
Külügyi és egyben katonai vonalon elsődleges célom, hogy az Asteria szövetség megerősítésén dolgozzunk, erős láncszem legyünk, s ne homokszem a gépezetben. Ennek első lépéseként a román MPP megkötését kívánom véghezvinni, elindítva a változást.
Vállalom a programom, vállalom, hogy kimondjam ezt, s nem bújok el a vita és a kihívás elől. ..."
Ez a ti bulitok volt, és ti hoztátok össze a buktákat is.
Számolj el álrhuallal te, én megvetem, nem kevésbé mint téged bicskás antimagyar jeticsicska.
picicicám beszélj te velük, neked van gondod, nekem nincs 😛
a következő mondtaból szerintem egyértelmű, hogy a két világháborúra gondolt.
Nem magyar ez, román.
Nekik ez nagy "haditett" volt mindkétszer.
szemi, te elfelejted mi történt, és mikor emlékeztetnek rá, még neked áll feljebb?
no mi történt a 3 hétben? s pacika nyerítése baromira nem izgat, ha azt mondja kék az ég riadtan nézek fel, h. mitől piros
semmi nem történt...
kár erre időt pazarolni.
a 3 hétben? mi történt? 2014.február közepe s március első hete között? kb semmi, csak a román, román, román hajtogatók fújták akkor is a lufit...
Kár hogy Rhual haverod fújta a leghangosabban.
" erepen nincs emberség."
Jól látod.
Májusban már az Asteria tagjaként fújhatjuk egyesek nótáját.
eddig is tagok voltunk, csak épp nem ország oldalára kiírva ...
ne hari, de tőled többet vártam
Ugyan mit?
Hogy majd tapsikolok ahhoz amihez semmi kedvem.
vote az nem jött, de komment az igen. jó érzés, hogy ennyi okos ember olvassa az ujságom (tökre nem irónia, legtöbb kommentelőt sokra tartom, még azuret is, pedig neki még volt kedvem visszaszólni), elkeserít, hogy nem tudnak leülni, és dűlőre jutni a haza sorsát illetően.
Én voteoltam, bár ez nem hírértékű, mert az összes magyar cikket voteolom, kivéve, amelyik vote-ot vesz.
inkább a kommenteknek örülök, tényleg két oldala van ennek az érmének, ami elég jól előkerült a cikk alatt.
Nem baj, hogy előkerül, amíg normális mederben folyik a diskurzus, addig a közösség hasznára válik.
Igazabol ilyen es ehhez hasonlo cikkekre vagytam amikor azt irtam hogy hallassa mindenki a hangjat, ne csak a hangos bagazs. Szoval reszemrol orulok kiraly, hogy kijott ez a cikk, termeszetesen a vote is ment ra.
25
Csak szólíts Contess-nek
Pizt is adtam nemcsak vot-t🙂