Vzdelanie??
abec3
Pred dvomi dňami publikovalo ministerstvo vzdelávania v článku hádanky. Nešlo o nič iné než uhádnutie diskutujúcej osoby v škandalóznom rozhovore.
Chcem reagovať na Rozhovor číslo 5, pre rekapituláciu tu je kópia:
dddd : This message has been removed.
ddd😛
„Tak nič : )“
yyyy : “ : )“
| Removed 18:24:54] yyyy: This message has been removed.
yyyy : Message has been deleted
| Removed 18:49:07] ddd😛
This message has been removed.
Luxia Borgia: „Kto tu zas berie moje meno nadarmo?“
Luxia Borgia: „A co ste to removli?“
ddd😛
„Nič.“
| Removed by dddd, 18:49:27] Luxia Borgia: This message has been removed.
| Edited by dddd, 18:49:41] Luxia Borgia: nejaka super vec urcite
| Edited by dddd, 18:49:49] Luxia Borgia: dddd RULEZZ
| Edited by dddd, 18:50:03] Luxia Borgia: Lucy je usaty somarik a parnokopytnik
Luxia Borgia: „A kto to zmaze je komunista.“
Luxia Borgia: „To je sprosta cenzura.“
ddd😛
„Hehe, ani nie : )“
Luxia Borgia: „To je sprosta cenzura. To je sprosta cenzura.“ (opakuje vlackrat, uboha bezbranna zena sa tak zrejme musi branit proti opakovanym pokusom o cenzuru).
dddd : „To je vyššia moc.“
Pri bežnom čítaní sa niekto pobaví, niekto nie ale tam to končí. Ja však silno nesúhlasím a musím vyvrátiť vetu Luxia Borgia: „A kto to zmaze je komunista.“ Je to jasný znak toho, že Luxia Borgia je síce herne vyspelejší hráč ako ja, ale reálnym vzedalaním ďaleko zaostáva. Tvrdí, že kto maže a cenzúruje, je komunista. Ale to vôbec nie je pravda, cenzúrovalo sa stovky rokov, cenzúrovalo sa v monarchii, feudalizme, cenzúrovali fašistické režimy a cenzúruje sa aj dnes. Kto povie nie, je zaslepený vidinou dokonalého sveta plného možností pre všekých rovnakých.
Navyše, komunizmus je predstava o humánne demokratickej spoločnosti, v ktorej sú si všetci rovní, všetci majú rovnaké možnosti. A to bez ohľadu na pôvod, farbu pleti alebo čohokoľvek iného. Bývalý režim vo Východnom bloku sa všeobecne nesprávne označuje ako komunizmus, ale to nebol komunizmus !! Pri moci bola Komunistická strana, ktorá sa v žiadnom prípade neriadila ideológiou, ale bola riadená a podriadená Moskve. Stalin ktorý vraždil milióny, posielal do gulagov, vyvlastňoval, spôsoboval hladomory. Na toto obdobie majú historici jednoduchý názov - Stalinizmus. Ale čo sa zmenilo po jeho smrti 5.3.1953? NIČ Síce sa už nerobili čistky v takom meradle kde sa len dalo, stále tam boli, podstata diktátorského režimu sa vôbec nezmenila a preto to treba stále volať stalinizmus, nie komunizmus.
Všetko to sú neodškriepiteľné fakty, do poslednej bodky, preto silne nesúhlasím s pomenovaním komunista na niekoho, kto cenzúruje diskusiu. Je to krajne klamné a zavádzajúce.
Comments
komunizmus je utopia a v jeho mene sa vykonalo velmi vela zlych cinov..
a ak ho chces propagovat alebo obhajovat, tak s tym bez niekam inam..
ziadny vote ani sub mimochodom..
Nechcem vote, chcem šíriť pravdu. A môj článok JE pravda. Ja komunizmus nešírim, len nechcem aby sa mýlili pojmy s dojmami
hehe, napis gamilovi zirakovi, konecne tu nebude sam komunista
vies, ten, kto sa v tejto hre nazyva komunista, nim este nemusi byt
a to, ze pouzijeme pojem komunista, neznamena, ze odkazujeme na tuto ideologiu
sice by som mohol s tvojim slovickarenim suhlasit, ale postupne zistis, ze v tejto hre velmi nefunguje. Ale pis clanky, aspon je veselo
Lawyee, dík za komentár, ale ja som len poukázal na nesprávne používanie práve slovíčok. Súhlasím, že v hre to funguje inak, nato som prišiel keď som rozmýšľal, ako by sa dala akákoľvek ideológia preniesť do hry. Nijako. Je to len o programe a zdravom rozume. Je síce viac pohľadov a viac názorov, ale tam to končí.
poznámka: v tejto hre komunizmus existuje a dokonca ho game engine aj oficiálne podporuje, keďže môžu vznikať strany so zameraním "far-left, totalitarian"
dokonca v niektorých vyspelejších eKrajinách sú komunistické skupiny aj pri moci, normálne fungujú
problémom je, že MY máme na komunizmus zlé spomienky a zlé skúsenosti z eHistórie 😃🙂
preto, kľudne píš, nik ťa za to nemôže odsúdiť ani poslať inam, pokiaľ sa držíš pravidiel 😃🙂 (na ktoré dohliadnem)
S tím, že komunismus nikdy nikde nebyl máš pravdu...chápu kam tím článkem míříš, ale tady te pravděpodobně ukamenujou a označí za komunistu :Đ (viz. Stileth a Lawyee)
Ono je to trochu problematické, když socialisti/stalinisti sami sebe označovali za komunisty...něco podobného jako soudruh nebo vaterland...
Ghosty: komunismus podporují maximalně ty zakladní grainky a foodky co hráč dostane...existence levicové totalitní strany neznamená existenci komunismu - ale je to trošku komplikované, když byl v historii komunismus celkem "zneužit" a lidé co si říkají komunisti nemají s původní myšlenkou komunismu nic společného
(ne, nejsem komunista : P)
...tady bude ještě pěkně bouřlivá diskuze :Đ
komunizmus je utopia a v jeho mene sa vykonalo velmi vela zlych cinov..
a ak ho chces propagovat alebo obhajovat, tak s tym bez niekam inam..
x2
JJ on už první článek napověděl, že s tebou bude "sranda".
Voted, jsem pro každou špatnost (:
Tichá noc, tmavá noc, krásna je.
Na horách partizán bojuje.
[:Mesiačik, ten celú noc nejde spať,
s partizánom musí stráž držať.🙂
Keď vyjde partizán von z hory,
srdce mu bojové zahorí.
[😒lováci, poďte všetci do boja,
mať naša, Slovenská, Vás volá.🙂
Na dokaz, ze sme tu vsetci ideologicky vyspeli sudruhovia, navrhujem hodinku revolucnej poezie
Išla do drogérie
kúpila vitriol
láska a vitriol
sú dve mocnosti
jedna žere srdce
a druhá vnitrnosti
Za to, že tolik jídla mám,
že stále rostu a sílím,
já na ty s láskou vzpomínám,
co obilí žali a sili.
Za to, že rudý šátek mám,
ať se to každý doví:
horoucí pozdrav posílám,
soudruhu Gottwaldovi.
😛PPP
Povedz, biela holubička, kam ťa krídla nesú
"Nesiem pozdrav všetkým ďeťom Sovietskeho zväzu"
"Nesiem pozdrav všetkým ľuďom leninovej vlasti,
že môžeme spokojne žiť v radosti a šťastí"
Voted, I have always been a strong supporter of socialist movement here as that is the only one bringing equality to people with most of the public goods distributed among the masses.
vyletel sokol
prsalo, zmokol
prechladol... zdochol...
pisem pisem basnicku
celkom kratku kratucku
pisem v nej velka vdaka
ved ju pisem pre vojaka
tento vojak ja to viem
oslobodil nasu zem
nemas zdaleka pravdu a urcite nepises fakty. v skutocnosti je ideologia komunizmu totalitarna a ludskej bytosti uplne neprirodzena, uprednostnujuca tiez len urcitu skupinu (robotnicka a rolnicka trieda + povalaci), jasne definujuca svojho triedneho nepriatela (podnikatela) a odsudzujuca sukromne vlastnictvo. urcite to nie je ziadne ludomilstvo, len dalsia (sofistikovanejsia a manipulativnejsia) forma totalitarizmu.
ked obhajujes komunizmus, musis zakonite aj fasizmus. lebo fasizmus je tiez ultralavicova ideologia, len jej podstata sa presunula z triednej dogmy na rasovu, pripadne narodnostnu. vie sa predsa velmi dobre, ze duce, otec fasizmu, bol socialista ako vysity a lenin bol prenho bohom. rovnako aj hitlerova strana NSDAP bola narodno-socialisticka strana pracujucich a jeho program aplikovany pre nemcov prudko socialny. problem rivalstva fasistov a komunistov bol jedine v tom, ze si konkurovali o tu istu masu obyvatelstva a preto sa snazili eliminovat jeden druheho. cize predtym, ako vypustis takyto prudko romanticky a zjednoduseny pohlad na komunizmus si o nom aj realne nieco nastuduj, lebo o tom vies zjavne dost malo : )
aby som ale zostal pri teme, tu je nieco lyrickejsie : P
Balada o očích topičových (Těžká hodina)
Utichly továrny, utichly ulice,
usnuly hvězdy okolo měsíce
a z města celého v pozdní ty hodiny
nezavřel očí svých jenom dům jediný,
očí sých ohnivých, co do tmy křičí,
že za nimi uprostřed strojů, pák, kotlů a železných tyčí
dělníků deset své svaly železem propletlo,
aby se ruce a oči jim změnily ve světlo.
"Antoníne, topiči elektrárenský,
do kotle přilož!"
Antonín dnes, jak před lety dvaceti pěti,
železnou lopatou otvírá pec,
plameny rudé ztad syčí a letí,
ohnivá výheň a mládenec.
Antonín rukama, jež nad oheň ztuhly,
přikládá plnou lopatu uhlí,
a že jen z člověka světlo se rodí,
tak za uhlím vždycky kus očí svých hodí
a oči ty jasné a modré jak květiny
v praméncích drátů nad městem plují,
v kavárnách, v divadlech, nejraděj nad stolem rodiny
v radostná světla se rozsvěcují.
"Soudruzi, dělníci elektrárenští,
divnou ženu vám mám.
Když se jí do očí podívám,
pláče a říká, že člověk jsem prokletý,
že oči mám jiné, než jsem měl před lety.
Když prý šla se mnou k oltáři,
jako dva pecny velké a krásné byly,
teď prý jak v talířku prázdném mi na tváři
po nich jen drobinky dvě zbyly."
Smějí se soudruzi, Antonín s nimi
a uprostřed noci s hvězdami elektrickými
na svoje ženy si vzpomenou na chvíli,
které tak často si dětinsky myslily,
že muž na svět přišel, aby jim patřil.
A Antonín zas, jak před lety dvaceti pěti,
jen těžší lopatou otvírá pec.
Těžko je ženě vždy porozuměti,
má jinou pravdu a pravdivou přec.
Antonín očí květ v uhelné kusy
přikládá, neví snad o tom, - spíš musí,
neboť muž vždycky očima širokýma
se rozjet chce nad zemí a mít ji mezi nima
a jako slunce a měsíc z obou stran
paprsky lásky a úrody vjíždět do jejích bran.
V tu chvíli Antonín, topič mozolnatý,
poznal těch dvacet pět roků u pece, u lopaty,
v nichž oči mu krájel plamenný nůž,
a poznav, že stačí to muži, by zemřel jak muž,
zakřičel nesmírně nad nocí, nad světem vším:
...
...
"Soudruzi, dělníci elektrárenští,
slepý jsem, - nevidím!"
Sběhli se soudruzi
přestrašení celí,
dvěma nocemi
domů jej odváděli.
Na prahu jedné noci
žena s děckem sténá,
na prahu druhé noci
nebesa otevřená.
"Antoníne,
muži můj jediný,
proč tak se mi vracíš
v tyto hodiny?
Proč jsi se miloval
s tou holkou proklatou,
s milenkou železnou,
ohněm a lopatou?
Proč muž tu na světě
vždycky dvě lásky má,
proč jednu zabíjí
a na druhou umírá?"
Neslyší slepec, - do tmy se propadá
a tma jej objímá a tma jej opřádá,
raněné srdce už z hrudi mu odchází
hledat si ve světě jinačí obvazy,
však nad černou slepotou veselá lampa visí,
to není veselá lampa, - to jsou oči čísi,
to jsou oči tvoje, jež celému světu se daly,
aby tak nejjasněji viděly a nikdy neumíraly,
to jsi ty, topiči, vyrostlý nad těla zmučené střepy,
který se na sebe díváš, ač sám ležíš slepý.
Dělník je smrtelný,
práce je živá,
Antonín umírá,
žárovka zpívá:
Ženo má, - ženo má,
neplač!
Zranený Lenyn v krvi ležý
rota Goodfellaz k nemu bežý,
kíptiki mu obväzujú
teplomer mu do úst pchajú
Vďační Lenyn z vďačnôsťi
venuje im generálske hodnosti
Aby sme to dali na pravú mieru, píšme radšej eKomunizmus a komunizmus. Potom budú všetci vedieť čo sa čím myslí.
Myšlienka, že sme si všetci rovní sa neznáša s ľudským egom a ambíciami. Nebolo to možné, nie je to možné a nebude to možné. Možno bohužial, možno chvalabohu...
prepáčia moju gramatyku, som chúďa nevzdelanô, mám sotva tri ročníky kapitalistockej malotriedky
No zato mi napadla nová sloha:
Skočil Lenyn bistrím skokom
do revolúcie nad potokom
našyel on tam yroh ženu
medzi krovým učupenú
Lenyn takto vľúdne na ňu:
"Čo sa stalo, milá paniu?"
"Rozplakal ma Jelýnek, trollolo,
trollolo, trollolo"
Lenyn zbledne od zlosti
Mylá pani, dosti!
Kapitalistický štváči
poznajú našu päsť,
v RW budem hájiť vašu česť!"
Osušila dáma slzy
na líčko ho pobozkala
Lenyn zbledol, očervenel
hlas sa mu od dojatia zachvel.
Komunizmus overila história ako nefunkčný, nevracajme sa k nemu.
Kapitalizmus je to najlepšie čo sme zatial vymysleli.
Je to neférový ekonomický systém s neustále sa meniacimi pravidlami. Drtivá väčšina ľudí tieto pravidlá nepozná, nechce poznať alebo ich zámerne ignoruje - potom sami doplácajú(doslova) na svoju nevedomosť. Bohužial.
Dimi, ja som to akosi nepochopila (prepáčia moju nevzdelanosť) - ten Antonín zomiera na slepotu?
anoo, antonin umiera ako slepy - a mozno aj hluchy!
Pre maloletých nováčikov ešte varovanie MoE: slepotu môže spôsobiť aj metylalkohol.
Sedia dvaja kamosi na sudku s metylalkoholom a jeden vravi druhemu: noze si dajme este za poharik a podme domov, akosi sa stmieva.
Návod ako získať čo najviac komentárov... Napísať článok o komunizme 😃😃
btw
metylalkohol je neškodný kým sa pije to čo má a nie čo nemá 😃😃
Jo Ja rad spominam na toto http://www.youtube.com/watch?v=b84RmTTkc2M Ach jaj Dneska by vam to prospelo !! Cvičenie by malo byť poviné ,.
totalDEVASTATOR Inč čo to Tam maš na Profilouke hrmm,. ??.,,.
Jelinek je kapitalisticky zapredanec 🙂
http://www.jelinek.eu/reference
voted
Ale väčšina tichto ľudí len opakuje čo počuli.
Lawyee nemusíš sa báť už sa stalo.
presne tak, všetci len opakujete to čo počujete z médii a evidentne ste nepochopili podstatu článku, ale čo sa dá robiť, budú ďalšie príležitosti
Sakra, uz ani ten triedny nepriatel nie je, co byval, co ?
jak ze opakujem z medii... moja basnicka bola original, vazte si toho, comrades
este vam mozno vecer nejake basne zlozim - daco na temu Lenyn na Sibiri
Vlastne by to mohla byť romantická báseň
Začínala by sa takto:
"Keď bol Lenyn sa Sibíri,
Nadežda sa nudila..."
@Gamil Zirak a abec3
"všetci len opakujete to čo počujete z médii"
Ale jdi ty brepto, kolik vám je?
Mně bylo v roce 1989 22 let, takže jsem budování socialismu, komunismu, stalinismu, pár let zažil na vlastní kůži.
Jsou to jenom kecy a neuskutečnitelná blbost - teda pro lidi, dobře naprogramovaní roboti by snad v "komunismu" fungovat mohli.
Nuž nikto netvrdí, že by bol komunizmus dokonalý.
Luxia velmy pekneé... takze, pointa? Moja ideologia: http://www.youtube.com/watch?v=4MK_vNkiPRk
Už mi napadol aj ďalší verš:
"Nemá Nadežda, nemá stání,
so Stulinofho paláca furt ji čos pohání."
Popuvky > presne o tomto bol môj článok. Bývalý režim vo východnom bloku NEBOL KOMUNIZMUS, oni sa tak možno volali a chceli aby sme ich tak volali, ale ideologicky to NESEDÍ
popuvky x2
mne bolo v tom case sice o nieco menej, ale kedze pochadzam z disidentskej rodiny, zazil som realitu komunizmu (ci realneho socializmu) na vlastnej kozi od detstva. abec3 - zjavne necitas pozorne. komunizmus je v akejkolvek svojej teoretickej ci idealnej rovine len dalsie totalitarne zriadenie, lebo je postavene na diskriminacnom principe. ak chces ozaj utopicku a spravodlivu ludsku spolocnost, nenazyvaj ju komunizmom ale pozri si napriklad star trek, tam ju totiz najdes.
Communism is wrong and should NEVER EVER BE BROUGHT BACK.
Communism will never be brought back, because it never existed. In real wave.