Ambient on/off
Join eRepublik

Romania si externele

89 Day 798, 02:26 Romania
Buna ziua,

Cam de un pic sub o luna de cand m-am intors in joc am observat niste chestii la Romania pe care m-am ferit sa le pun sub lumina din diverse motive: s-ar crea disensiune, unii prieteni ar crede ca am o problema cu ei si ar incepe ura, mi s-a dat logout si am pierdut articolul, etc.


1. EDEN si Romania.

Nu e cine stie ce secret ca in ultima vreme Romania nu a primit ingrozitor de mult ajutor din partea aliantei in luptele sale. Haideti sa luam si sa analizam Sofia 1 si Sofia 2 mai in detaliu :

Sofia 1. Serbia ataca Romania. Phoenix deschide 12 RW'uri in Polonia pe teritorii original franceze si germane. EDEN hq decide sa concentreze armatele in Polonia nu in Romania din urmatoarele motive:
- Germania nu exista pe harta si daca ramanea sub ocupatie dupa data de 25 nu mai aveau congres si puteau fi controlati prin PTO
- Dezavantajele pierderii Germaniei o sa fie evidente in momentul in care Polonia ataca UK si o sa activeze via MPP razboi cu Germania care o sa poata bloca in voie orice incursiune viitoare.
- Franta in momentul de fata e izolata de Spania impotriva careia are un arsenal impresionant de MPP-uri si daca aparea pe harta intr-o regiune vecina Spaniei putea ataca instantaneu si fara alte lupte in desfasurare in lume Phoenix s-ar fi concentrat acolo si in cele din urma Franta era eliberata si cu MPP active putea sa lanseze contraofensiva pe teritorii spaniole.
- Bulgaria era deja pe harta si isi controla propriul congres
- Sofia dincolo de faptul ca e capitala si avea o populatie de 3k de bulgari furiosi care lucrau cu wellness mic la firmele romanesti nu avea absolut nici o valoare dpdv al resurselor.
- Serbia a trimis echivalentul FAR-ului sa lupte in Polonia si a pastrat acasa unitatile de nivel mediu si incepatorii.

Sofia 2. Serbia ataca Romania. Indonezia ataca South Africa. Aici incep defapt problemele si incurcaturile. Este adevarat ca EDEN a trimis ajutor in SA dar in prima zi a conflictului ordinele erau pt Romania, fiecare a vorbit cu cineva, altcineva decat trebuia, o unitate poloneza am aflat ieri care punea armele din buzunar propriu au intrebat daca e nevoie de ei si n-au mai primit raspuns, la Polonia si USA li s-au schimbat ordinele din senin , cert e ca pana la urma lucrurile s-au normalizat, fiecare a urmat strict ordinele si stim ce s-a intamplat.
- Romania ajutata de Croatia, Spania, Suedia, Finlanda pierde Sofia. In ciuda a ceea ce credeti Suedia si Finlanda au trimis 50% din armata , stiu ca pare hilar dar sunt mici si ei si meritele lor nu stau in multime
- Africa de Sud castiga Free State si initiativa impotriva Indoneziei
- Africa de Sud recupereaza Northern Cape (diamond high)

Pt frontul din Africa-Asia asta inseamna mai multe lucruri, fortele Phoenix nu se pot uni pentru asalturi simultane impotriva Australiei si nici nu mai pot colabora statele Phoenix din America de Sud cu cele din Asia, Indonezia pentru prima oara din Aprilie 2008 a fost redusa la regiunile de baza.

Daca stam sa analizam ce s-a intamplat in acest week-end putem trage concluzia ca EDEN-hq a sacrificat regiuni din frontul balcanic cu scopul de a slabi Phoenix in alte zone mai sensibile de pe glob.

Logic si rational vorbind toate deciziile luate mai putin cea a Romaniei de a nu trimite trupe in Polonia pe timpul RW-urilor au fost corecte.

Face asta lucrurile mai usor de inghitit pt Romania? Nu neaparat dar sper ca ati inceput sa vedeti ca miza e mai mare decat un teritoriu bulgaresc.
E corect sa faci sacrificii pentru o alianta care intotdeauna o sa puna prioritatea pe altceva decat ce vrei tu sa faci atunci? Nu, dar nici nu poti sa acomodezi pe toata lumea in acelasi timp.

Unde vreau sa bat cu partea asta din articol ? Ati cam luat-o razna si va purtati ca niste copii, toate deciziile de mai sus nu au fost luate de Polonia, USA, Croatia, Spania , etc. Nu au fost luate nici de catre EDEN, EDEN - este totusi un concept. Au fost luate de EDEN-hq mai exact de cei de acolo cu un cuvant de spus in decizii militare. Avand in vedere ca una din cerintele oricarui membru hq este sa se disocieze de tara pe care o reprezenta initial pt a putea fi impartial si obiectiv cred ca e timpul sa terminati cu exagerarile la adresa OAMENILOR din tarile aliate. Acolo sus de tot a intervenit uzura psihica si orgoliul si nici macar nu e atat de grav pe cat pare, e doar mecanic, inuman cand vine vorba de decizii ingame. Si din 27 Ianuarie o sa se schimbe grupul, deci chill.

Deci spun de pe acum:
Flamingul si insultele la adresa tarilor membre EDEN si mai ales a cetatenilor ei trebuie sa inceteze. Nu poti lua ca etalon una sau doua lupte pierdute si sa le compari cu toata istoria aliantei. Romania impreuna cu Croatia, Polonia si alte tari si toti locuitorii lor au inceput impreuna pe acest drum, s-au ajutat intotdeauna pe cat de bine s-a putut si tot asa o sa mearga in continuare... don't fuck it up acum cand in sfarsit lucrurile incep sa mearga bine, mai ales nu din mandrie sau invidie.


O sa vina si partea pentru care multi o sa inceapa sa ma urasca, cea de auto-critica. Dar in urmatorul articol

To be continued...

 
Report comments
 
Maniu
30
Maniu Day 798, 02:28

Waiting

 
Shadow Figure
29
Shadow Figure Day 798, 02:31

votat, bine ca ai zis-o ca deja au inceput sa ma enerveze si pe mine plangaciosii si aratatorii cu degetu

 
Onu Marius
26
Onu Marius Day 798, 02:33

Uite asta se intampla cand lumea nu cunoaste intregul context. Nu ar strica informari mai dese ale populatiei cu privire la luptele de pe glob

 
Shadow Figure
29
Shadow Figure Day 798, 02:34

ha, si dupa 2 minute vad ca sebahmah are o parere exact opusa. Care o fie adevarul...?

 
PimpDollaz
37
PimpDollaz Day 798, 02:34

NATO?

 
Walter Joseph Kovacs
26
Walter Joseph Kovacs Day 798, 02:35

Agreed.

 
Xigna
25
Xigna Day 798, 02:36

Bun articol, o opinie echilibrata.

 
Gooffree
25
Gooffree Day 798, 02:38

Un om cu capul pe umeri

 
Gaudeamus Igitur
Or
Gaudeamus Igitur Day 798, 02:39

LAS'O BAH SA MERGE ASA !PAREREA MEA ! <a href="http://www.erepublik.com/en/article/las-o-bah-sa-merge-asa--1167185/1/20" target="_blank">http://www.erepublik.com/en/article/las-[..]/1/20</a>

 
TrunKsu
23
TrunKsu Day 798, 02:40

Interesant. Asa mai aflam si noi astia micii cu ce se mananca harta lumii. Astept cu interes part 2

 
Lady Indra
35
Lady Indra Day 798, 02:41

bravo, tată! mai publică-l de câteva ori, poate pricepe tot românul, până la urmă!

felicitări!

 
vladb
41
vladb Day 798, 02:41

don't fuck it up acum +1

 
dannysc
38
dannysc Day 798, 02:42

am si eu o intrebare destul de tampita da na: NOUA ce ne iese din treaba asta? cum mama ei noi pierdem la greu teritorii da putem spune neimportante da au totusi populatie si alte tari castiga teritorii High; chiar suntem atat de prosti la negociere, chiar nu valoram nimic. vreau sa stiu si eu la capatul acestui plan maret al EDEN cu ce ramane Romania, macar o regiune high in afara de Muntenia putem lua?
sa ascult eu slujbele de pomenire ale spaniolilor care ataca aiurea Italia

 
alexgl
27
alexgl Day 798, 02:42

Adevarul e intodeauna la mijloc...

 
Naufragiatu
41
Naufragiatu Day 798, 02:47

Foarte bine gandit articolul tau Mist.

Dar oare problema e cu adevarat ca nu au venit in Sofia1+2 si Plovdiv? Sau ca noi am deschis un razboi tampit cu bulgarii in timp ce polonezii si spaniolii au facut o treaba super inteligenta cu germanii,respectiv francezii si italienii si e ok?Nu doar noi avem MPP-uri deschise impotriva noastra as zice.+ cam orice s-ar intampla exista altceva mai important decat noi.

Uita-te pe artiolul lui Bogdan_l cu luptele unde noi am trimis damage si ce am primit inapoi.

&quot;Don't fuck it up now&quot;-perfect de acord,mare dreptate ai,dar asta nu trebuie sa fie valabila din toate partile?

Si nu,nu cred ca ar trebui sa iesim din EDEN si alte porcarii de genul,doar ca trebuie sa mai punem piciorul in prag si sa fim luati in serios.

 
Dragsolux
29
Dragsolux Day 798, 02:47

+1 Mist
&quot;Flamingul si insultele la adresa tarilor membre EDEN si mai ales a cetatenilor ei trebuie sa inceteze.&quot; ce spune la asta Mr. President si altii din jurul sau?

 
crom-vanadiu
35
crom-vanadiu Day 798, 02:48

sunt sigur ca explicatiile astea ii vor incalzi pe toti eromanii care vor renunta in viitor la joc tocmai din cauza episoadelor de acest gen.
la americani explicatia standard o stiu deja: &quot;we didn't know it meant so much to you guys...&quot;

orice ce fac ALTII e mai important decat orice am face noi.
asa, polonia si usa. da restul? spania, grecia etc....

harneala.

 
AdrianHashu
24
AdrianHashu Day 798, 02:51

Tot respectul pentru ceea ce spui, dar analizezi o perioada prea scurta. Mai uita-te si inapoi. Scandalul e atat de mare pentru ca lucrurile nu se rezuma la Sofia 1 si 2, ci dureaza de vreo 2 luni, daca nu mai bine.
Faza cu EDEN HQ care decide e ok, atata timp cat iau in considerare toti factorii. Atunci cand numai lacomia unora este determinanta, alianta asta devine exact PEACE, unde conta doar ce voia Ungaria, urmata de Serbia si Rusia. Acum in EDEN sunt SUA, Polonia si Spania.

 
Axel Idr
31
Axel Idr Day 798, 02:54

scandinavia si croatia sunt de incredere, hai si grecia, din pacate cam atat

 
birpaul
39
birpaul Day 798, 02:57

De bun simt articolul, dar nu cred deciziile au fost cele corecte.

 
alfascorpio
31
alfascorpio Day 798, 02:58

ai dreptate...iar noi? back to the cage!!!
long live EDEN...scuze...lung ficat EDEN, daca este eden...cei care au fost acolo stiu.

 
Mistwalker
24
Mistwalker Day 798, 02:59

Ideea care incerc sa o transmit nu e ca e gresit sa fiti suparati (nici eu nu ma exclud de la sentimentul asta) dar macar sa stiti unde e problema si mai ales cine NU isi merita reprosurile. Pentru ca pana acum tot ce ati reusit sa rezolvati e sa ii suparati pe cei care nu au absolut nici o treaba cu factorul decizional.

 
dannysc
38
dannysc Day 798, 03:03

Mist eu zic asa daca aveam o regiune high fier aveam deja toati oamenii din armata acasa si puteam sa ne aparam linistiti de sarbi; dar eu nu vad ce obtine Romania din alianta asta plina de inteligenti; NOUA CE MAMA EI NE IESE?

 
Crista22
38
Crista22 Day 798, 03:04

I shed a tear :&gt;

 
Adiemus
45
Adiemus Day 798, 03:05

So.... Yeah I AM Running for President: Josh Frost for February
<a href="http://www.erepublik.com/en/article/so-yeah-i-am-running-for-president-josh-frost-for-february-1164379/1/20" target="_blank">http://www.erepublik.com/en/article/so-y[..]1/20</a>

&quot;We must never take the friendship of our allies for granted. Together we collectively ensure our survival and we owe a great debt to each other. Our destinies are all intertwined and together we will succeed, while separately we will fail. If we do not take the time to talk to some of our allies that feel neglected like Romania, we will find ourselves in a predicament a few months down the road. Our enemies see these divisions and will capitalize on them in some way.&quot;

 
Naufragiatu
41
Naufragiatu Day 798, 03:11

so....Go Josh Frost?

 
ElTorque
26
ElTorque Day 798, 03:15

Cea mai mare vina aici o are, deloc paradoxal, andyr.

 
realjjj
47
realjjj Day 798, 03:17

Ok deci injuram EDEN-hq si guvernul Romaniei:P (ca nu ar fi frumos sa excludem o parte din cei vinovati)

 
Naufragiatu
41
Naufragiatu Day 798, 03:25

De ce andyr,ElTorque?

 
Vampire_Gabriel
24
Vampire_Gabriel Day 798, 03:28

votat!

 
Popi-Boss
24
Popi-Boss Day 798, 03:30

treaba cu eden am zis-o si eu aici: <a href="http://www.erepublik.com/en/article/eromania-are-aliati-wow--1166853/1/20" target="_blank">http://www.erepublik.com/en/article/erom[..]/1/20</a>

 
dsalageanu
24
dsalageanu Day 798, 03:41

In afara problemelor la organizare (aici trebuie sa subscriu la un nenea din Phoenix, care zicea ca asa un HQ EDEN slab ca luna asta n-a mai fost de mult), subscriu la decizii. S-a procedat corect.

 
Mistwalker
24
Mistwalker Day 798, 03:44

Dsalageanu hq a fost in mare parte acelasi in ultimele 5 luni, problema e ca au facut burnout. Chestie care cred ca tu o intelegi.

 
cainebogdan
28
cainebogdan Day 798, 03:44

mda mai aveai putin si spuneai ca tu esti mai vechi deci ai mai multa dreptate decit astia mai noi . De ce mereu noi RO trebuie sa fim sacrificati pt binele altora ,bunul mers al jocului , sau ca asa trebuie si in RL si aici ?
De ce intotdeauna noi trebuie sa primim deja consacrata &quot;bataie usor pe spate&quot; si spuninduni-se &quot;nu era vremea voastra &quot; ori &quot;va-ti aflat la locul nepotrivit intr-un moment nepotrivit&quot;
Avem mentalitate de sclavi si de aia ne multumit cu putin iar cind nu iese cum ne dorim ...ne mintim cu &quot;lasa ca data viitoare ...&quot;
Ar trebui sa ne vedem intii noi interesele si apoi restul ...pt ca asta este rostul unei aliante sau intelegeri ...urmarirea propriului scop ...nu binele celuilalt ,iar daca esti &quot;fair&quot; atingerea obiectivului tau si a celuilalt ...
Daca se urmarea pierderea Sofia sau Plovdiv trebuia sa se spuna dinainte ...nu dupa ce sa vazut ca alianta scirtie ...sa se caute scuze pentru altii.Daca in anumite momente alianta te-a ajutat ...poti fii sigur ca dupa aceste episoade nu a facut-o de dragul tau ci din propiul sau interes ...si poate acum esti un membru de rang 2 .

bye

 
crom-vanadiu
35
crom-vanadiu Day 798, 03:53

eltorque, mai tii cu petrolul?
mai esti mod de rahan pe cg?

ce vina are mai exact andyr?
explica-ne.

 
metabolic666
30
metabolic666 Day 798, 03:56

Votat.

 
M Sorin
46
M Sorin Day 798, 04:03

din articolul asta inteleg ca a existat SI MAI ALES VA EXISTA totdeauna O EXPLICATIE pentru ca Romania sa nu primeasca ajutor de la EDEN... aia ziceam si eu, la ce dracu' ne mai trebuie EDEN ?

 
John_the_Brave
27
John_the_Brave Day 798, 04:10

Pentru ca nu ne place sa vedem fluturat steagul Ungariei in Transilvania/Muntenia etc. Si nici maghiara nu vorbim fluent deci probabil fara EDEN nu prea ne-ar placea jocul.

Un articol foarte bun.

 
The Brigadier
35
The Brigadier Day 798, 04:15

&quot;Acolo sus de tot a intervenit uzura psihica si orgoliul si nici macar nu e atat de grav pe cat pare, e doar mecanic, inuman cand vine vorba de decizii ingame. Si din 27 Ianuarie o sa se schimbe grupul, deci chill.&quot;

Ce coincidenta ... convenabila:)))

Cum de nu aveau creierele uzate cand dadeam la greu in Florida induiosati de vacari sau ne dadeam cu sania prin Spania?
Intre timp visul &quot;romanian baby boom&quot; ramane in faza de baby fissss. Aaaa... aliatii au prioritati. Dap... aud asta cam din august... e veche..

 
vladb
41
vladb Day 798, 04:18

Bravo Mistwalker ..stiam ca ai stofa de diplomat si de data asta ai un 10 de la mine

Keep up the good work

 
xanthia22
44
xanthia22 Day 798, 04:33

bun articol n-am ce zice,dar de cand joc am tot auzit astfel de explicatii, de ce EDEN nu vine...oare om fi ca bunicii nostrii care ii tot asteptau pe americani, cand ei ne-au vandut rusilor?

 
pogonici
44
pogonici Day 798, 04:37

Frumos articol cu explicatii foarte pertinente, insa pentru mine ca si pentru altii ramane totusi o nelamurire...noi din alianta asta doar de suport militar pentru apararea teritoriilor proprii avem parte ? Adica
un teritoriu cu &quot;high&quot; nu putem avea parte ? Sau ne multumim sa raspundem doar daca suntem intrebati ?

 
ronina
37
ronina Day 798, 04:53

Hey Misty welcome back :*
Vad ca ai invatat ceva diplomatie de la colega ta de cont de travian (nu dam nume ), bravos :p

 
clairemarigny
24
clairemarigny Day 798, 05:11

Buna la toata lumea! Eu nu inteleg un singur lucru (de fapt nu inteleg mai multe dar in cazul de fata unul ma intriga)... cand am reusit sa aparam Sofia s-a facut mare tam-tam cum ca acolo Phoenix-ul a cheltuit o groaza de aur, cum ca Sofia este prioritara fata de alte regiuni deoarece simpla fapt de a declara razboi ii costa foarte mult aur pe cei din Phoenix... in momentul pierderii aud ca de fapt nu este asa de importanta... hatarati-va, va rog, si nu mai umblati cu un dublu standard.

 
Crazy Man
44
Crazy Man Day 798, 05:14

USA in Marmara au fost 7, in Sofia 10. dao in ... de treaba dar mie mi se pare ca isi cam bat joc de noi....

 
AdrianHashu
24
AdrianHashu Day 798, 05:22

Romanii sunt buni atunci cand e nevoie de eliberat teritorii ale aliatilor sau cand trebuie sa-i ajute pe americani/polonezi/spanioli sa faca burta mare cu regiuni high resources. Zilele imperiului roman au apus, definitv, se pare.
Dupa cum arata lucrurile, se pare ca singurul nostru rol e sa ii ajutam pe altii sa se faca tot mai mari. Eu nu sunt o fire foarte altruista. Am luptat din greu pentru cei enumerati mai sus, ca aliati, dar deja ma apuca greata. M-am saturat de exp[licatii strategice de doi bani, cand stim toti ca SUA baga 2,5 milioane dmg intr-un TW, cand noi mai aveam nevoie de 70.000 de puncte ca sa aparam Marmara. Si asta era acum doua luni. Dar, na, hai sa le cautam scuze ...

 
mariusgavrila
24
mariusgavrila Day 798, 05:45

Mistwalker articolul tau este grozav si ai punctat foarte bine ceea ce multi jucatari au uitat sau chiar nu stiu.
Multi uita ca suntem intro Alianta iar deciziile, pe plan militar, se iau de un grup de oameni si nu un singur om.
Hail EDEN!

 
AlxxRO
32
AlxxRO Day 798, 06:00

Acuma nu incepe sa ne explici si tu ca la copiii tampiti cum sta treba !
Stim de toate lucururile astea dar problema nu se pune doar pentru cele doua batalii pe care le-ai ales. Ai uitat de Transilvania,Marmara etc ?
Adevarul este ca am ajuns pt EDEN un fel de Bulgaria care se roaga de unul sau altul sa-i ajute , ceea ce se si intampla cand &quot;aia mari&quot; nu au ceva mai bun de facut...

 
AlxxRO
32
AlxxRO Day 798, 06:03

Sa nu uit
Despre atacul Spanie asupra Italie ce ar fi de spus ? Am citit pe undeva la americani ca cica ar fi vorba de a pune presiune pe Franta sa incheie pace ?! LOL
Ce usor pot deveni unele batalii &quot;importante&quot;...

 
Mistwalker
24
Mistwalker Day 798, 06:07

AlxxRo daca stiti cum sta treaba atunci de ce vad articole sau oameni care se leaga de US sau Polonia in comentarii, cand in cartierul general e un suedez si un finlandez ? Nu ma intelege gresit nu e vina nici a Suediei sau a Finlandei ei doar isi fac partea ca si noi.

Daca Romania vrea sa abandoneze complet EDEN, e alegerea ei, eu unul cred ca mai sunt sanse si am dat din casa tocmai ca sa va fac sa intelegeti ca va canalizati ura pe cine nu trebuie. Si cand ai probleme nu incepi sa dai in toate directiile dupa primul impuls, cauti sursa problemei si lucrezi acolo altfel e energie risipita aiurea.

 
AdrianHashu
24
AdrianHashu Day 798, 06:12

Mistwalker, problema e ca noi nu avem cum ajunge la sursa. Eventual am putea face o chestie frumoasa, de genul deschis RW-uri in regiuni ocupate de USA, Spania si Polonia. Si sa-i batem de sa le sune apa in cap. Poate asa isi vor aduce aminte ca existam p'aci si ca avem un cuvant de spus. Sau macar sa ajutam China sa-si recapete teritoriile originale, ocupate de imperialistii americani. Ar suna oare alarma la EDEN HQ daca Romania ar face asta? S-ar trezi idiotii de acolo, si-ar pune intrebari?

 
Belgerander
38
Belgerander Day 798, 06:14

Welcome back mistwalker, good article as always.

Sweden did indeed send it's army to both Sofia and Plovdiv, but as Mistwalker said, our strength does not lie in our numbers.

 
Mistwalker
24
Mistwalker Day 798, 06:31

Adrian ce propui tu ar avea efecte negative in relatiile Ro-EDEN. Momentan cetatenii tarilor EDEN nu prea stiu prin ce trece Romania si parerea mea e ca tipand si injurandu-i in felul asta si deschizand lupte impotriva lor nu o sa-i sensibilizeze in vreun fel. Mai mult, nefiind in cunostinta de cauza si vazand ca brusc Romania intoarce armele o sa creada ca noi am tradat, nu ca ei ne-au lasat balta.

 
AdrianHashu
24
AdrianHashu Day 798, 06:37

Mistwalker, fara suparare, dar prea putin imi pasa de ce cred cetatenii din tarile EDEN. Articolul lui green sidhe din Polonia privind sofia si, ulterior, plovdiv, avea 1.700 de voturi. Si? A influentat asta in vreun fel decizia EDEN?
Problema e ca eRep nu incurajeaza democratia consultativa. Aici votezi un presedinte si ala face ce vrea mujkii lui o luna. Iar la nivel de EDEN HA oamenii sunt numiti, nu votati. Si fac tot ce vrea micul lor neuron.
Ca sa-i trezesti la realitate, trebuie sa le arati ce se poate intampla. Daca Romania scoate o regiune chineza, singura, din stapanirea SUA, poate inteleg si ei ca o Romania in Phoenix le-ar rupe botu' definitiv si i-ar sterge de pe harta.
Poate asa invata sa nu ne mai trateze ca pe ruda saraaca de la tara, uitand ca mai sunt pe harta datorita noua.

 
Naufragiatu
41
Naufragiatu Day 798, 06:41

@AdrianHashu:ia-o mai usor si gandeste si la rece.Facem asta,ok,le aratam ca ne-am saturat intr-adevar.Mai departe?Devenim pt EDEN ce a fost UK pt Atlantis,poate chiar mai rau? Iar Penix nu ne vor primi,e evident-rusii inca vor sa se razbune ca i-am ocupat,iar ungurii nici atat.Pe langa asta s-ar pune problema si cati de la noi ar fi de acord cu o alianta cu eHu,trecand peste TRADARE.

 
AdrianHashu
24
AdrianHashu Day 798, 06:42

@Belgerander I apologize in my name and I am sure that 99% of romanians agreed. We know taht you and the other northern allies were good and honest friends all the time. We have a foul temper sometimes, you know, and when we get angry we forget to thank to the people who deserve it. Thanks again for your efforts. We know that you don't have the power , but you have the will, and you were side by side with us. I promise you, for my self and in the name of my friends (I have a lot more that the ones in my friend list), that we will return the favor every time you will be in need.

 
cainebogdan
28
cainebogdan Day 798, 06:50

si cine decide daca ramanem sau nu in aliante ?

Mai bine pierd timp bani si arme aparind teritorii romanesti traditionale sau dobindite decit sa cheltui aiurea banii pe arme si sa lupt prin China pt nu stiu ce interese a unor lacke care nu au nimic de a face cu mine sau cu noi.
Pe alt thread un cineva arata anumite discutii ale unor cetatenii USA ...care ne cam luau la misto pe noi Ro ...si cica ...ei ataca prin ASIA ca deja sint acolo.
Decit o moarte lenta si de lunga durata mai bine una rapida ...si luat totul de la inceput .
Oricum daca se mai deschide un front cu sirbii sau cu bulgarii si Eden ne ajuta toate discutiile astea vor fi date uitarii ..ca asa sintem noi RO uitam si iertam repede .
Mai bine sa ne vedem de treaba noastra in alinata ...si sa nu mai luptam pe alte fronturi decit daca nu avem noi propriile interese sau lupte ....ca nu moare nimeni daca nu dai lupte o saptamina .
Personal as ceda Ruse de buna voie bulgariei si m-as retrage momentan intre granitele traditionala ...si as incerca sa rezist singur fara nici un ajutor din partea nimanui ....sa vedem daca ne tine.


bye

 
Piccolus
26
Piccolus Day 798, 06:51

Da era timpul sa nu mai aratam cu degetul si sa ne punem mintile in cap, sper ca auto-critica sa fie macar la fel de obiectiva. Good job !

 
AdrianHashu
24
AdrianHashu Day 798, 06:52

Hai sa lamurim un lucru. Am spus in permanenta ca iesirea din EDEN ar fi o prostie. Pana la urma, ne-am chinuit sa construim o alianta ca sa plecam?
Ce ziceam eu este altceva. In calitate de aliati ai Chinei, putem sa luptam intr-un RW. Doar ca o demonstratie de forta, nimic altceva. Ca sa isi aduca aminte oamenii ca nu suntem de neglijat. Si sa se gandeasca la ce ar fi daca, vorba lu' Nebunu AKA CrazyMan.
Situatia de acum este intolerabila. SUA, Polonia si Spania dicteaza ce si cum, iar noi ne-o luam in bot la modul regulat, de mai mult de doua luni incoace. Am ajuns bataia de joc a ungurilor si sarbilor. trolii lor ne spameaza presa cu insulte si nici macar nu avem ce spune, pentru ca au dreptate.
Toate astea de ce? Pentru ca ne-am dus ca fraierii sa-i eliberam pe dobitoci cand erau aproape stersi de pe harta? Sa ajungem acum sa vina un noob din america sa ne spuna ca noi am luptat tot timpul in &quot;dumb wars&quot;? Sau sa ne arunce ca au atacat HK pentru noi?
Eu va promit un lucru. In ziua in care vad pe ordine oficiale ca Romania trebuie sa ajute SUA, ii cer lu' Zoli sa ma ajute sa obtin cetatenie maghiara si lupt impotriva EDEN. Nu impotriva Romaniei, Croatiei si a nordicilor, dar impotriva tuturor celorlalti.

 
Mistwalker
24
Mistwalker Day 798, 07:18

@AdrianHashu: eu am zis ce am avut de zis si cu argumente, orice alta discutie continuata pe tema asta e inutila. Fiecare barbat e stapan pe propria lui soarta. Imi pare rau ca nu ai inteles ce incercam sa comunic si o tii tot pe a ta.

@cainebogdan: cine nu are batrani sa-si cumpere.

@M Sorin: ca sa termin in stilul tau, daca nu poti suporta o explicatie la ce dracu iti mai trebuie creier ?

@clairemarigny: amandoua afirmatiile sunt corecte, Sofia e o zona fara nici o valoare dpdv al resurselor si Phoenix a cheltuit mai mult incercand sa o ia inapoi decat noi incercand sa o pastram.

@Brigadir: daca nu ai rabdare pentru tot articolul focus pe ce e ingrosat, mi-am asumat niste lucruri prezentand viziunea HQ asupra situatiei si nu o sa accept sa fiu facut mincinos sau luat peste picior avand in vedere ca fac asta pt binele tuturor.

 
Mistwalker
24
Mistwalker Day 798, 07:23

@Crazy man: avand in vedere ca ai devenit media mogul printr-un proiect EDEN eu as fi un pic mai linistit la capitolul comentarii.

In plus de asta nici nu stiu de ce m-as obosi sa stau sa-i raspund unui copil de 14 ani care se intoarce in directia in care bate vantul si care in toate articolele lui alearga dupa voturi si subscribe-uri.

Daca maine USA ajutata de Romania cucereste Heilongjang probabil o sa scoti un articol in care spui ca ne-am ajutat ca niste adevarati prieteni ce suntem.

I lol.

 
LeonteLiviu
32
LeonteLiviu Day 798, 07:30

)
am votat de principiu, stiam ca urmeaza ceva YAMYYYYYYYY!

 
schich
33
schich Day 798, 11:28

super articolul, felicitari.

 
Adiemus
45
Adiemus Day 798, 11:39

Liubliu Planietu' - e pe subiect
<a href="http://www.erepublik.com/en/article/liubliu-planietu--1167927/1/20" target="_blank">http://www.erepublik.com/en/article/liub[..]/1/20</a>

 
Alexamy
26
Alexamy Day 798, 12:25

De mult nu am mai vazut un articol atat de bun si la obiect.

 
eDany
27
eDany Day 798, 12:32

mist, frumoasa explicatie, dar asa-i ca imi dai voie sa nu fiu de acord cu ea?

franta era de ceva vreme neutra; de ce a trebuit sa fie atacata? de ce nu s-a incercat mai bine sa fie atrasa in eden?
Italia de asemenea.
Germania era si ea de ceva vreme pasiva ...

Ideea e ca s-au cheltuit o gramada de resurse pentru bulgaria si pentru crearea une cai de acces in asia ... iar proiectul a fost lasat balta. As zice ca nu stie stanga ce face dreapta (in eden) ...
Halal strategie.

 
Mistwalker
24
Mistwalker Day 798, 12:43

Franta a fost atacata pt ca spaniolii aveau niste polite de platit din vara. Italia a fost atacata pt ca a incercat sa declare razboi Spaniei si sa inceapa sa blocheze.
Germania - Polonia, evrei, holocaust, baby-boom. Need I say more?

Tine minte ca astea sunt motivele asa cum le vad eu nu e ceva oficial :&gt;

 
Mistwalker
24
Mistwalker Day 798, 12:46

Romania de ce a atacat Ungaria. Ungaria de ce a vrut Transilvania. De ce trebuie atata ura si razboi in loc sa ne iubim unii pe altii si sa crestem floricele pe pajisti verzi de munte? Plm..

 
eDany
27
eDany Day 798, 13:20

 
Von Rammstein
32
Von Rammstein Day 798, 13:21

votat

 
GerulaA
24
GerulaA Day 798, 13:38

@Mistwalker : vezi ca ajungi sa te contrazici?
Pentru unii exista batalii &quot;importante&quot; doar pt fun sau cu probleme din RL.
Pt. noi nu pot sa fie...

 
R0JoN
17
R0JoN Day 798, 13:38

vote

 
Mistwalker
24
Mistwalker Day 798, 13:55

Unde am zis eu ca pt Romania nu pot sa fie batalii de fun?

 
Rebhlr
31
Rebhlr Day 798, 14:23

Mistwalker are dreptate. Nu e vina americanilor si a polonezilor. E vina noastra ca existam!

 
gil111
38
gil111 Day 798, 14:43

pina la urma...ne luam bataie ca hotii de cai, asta conteaza.o sa emigrez in spania,ma fac mercenar si ii las pe altii sa se acopere de glorie furindu-si-o din considerente geo strategice.suntem ca firul de par din fund...oups... ma opresc ca doar mi-am luat ban...

 
rrazvan
43
rrazvan Day 798, 14:58

bravo ma,in sfarsit un articol pertinent

 
AdrianHashu
24
AdrianHashu Day 798, 15:22

Mistwalker, eu tot nu inteleg care ar fi solutia. pana la urma, EDEN HQ lucreaza ca un stat in stat, de capul lui. Nu avem ce sa le spunem ca sa-i influentam, pentru ca am fi rezolvat deja asta, nu? Si atunci, ce facem? Stam cu mainile in san, sau ne batem in batalii dinainte pierdute, pentru ca suntem singuri?

 
lmura
37
lmura Day 799, 23:16

Halal aliati ... voi nu vedeti ca nu au nici un interes ca noi sa ne marim teritoriile ??? Cu cat suntem mai mici cu atat ne controleaza mai usor - &quot;Daca nu sunteti cuminti va lasam lui Zoli&quot; ... restul sunt discutii !!!

 
jemail
26
jemail Day 799, 08:26

emotional nu au fost corecte ..ca deh ...pe noi de durea cel mai tare de noi ...si de razbelu nost

Dar Strategic? Ha ?
Aici discutam de o alianta ! nu de o armata care sta la dispozitia nostra.
Este vorba in propozitie de interesul ALIANTEI nu al unei tzari care din dorinta de a face mai fun jocu ataca de-aiurea.

Eu sustin deciziile EDEN ca fiind corecte .

Jemail
Soldat al eRomaniei

 
Moisiu
25
Moisiu Day 799, 10:09

E usor sa faci pe Brucan dupa Revolutie.
Dar prioritatile nu pot fi mereu altundeva. Ne-a scazut populatia, fonduri nu avem fiindca unii si altii pe care i-am scos din kkt in mai multe situatii au mereu alte prioritati decat sa intoarca favoarea.
Mai trebuie sa faci in viata si ce e corect nu numai ce e destept.

 
The Uliu
29
The Uliu Day 799, 11:59

Imi pare rau ca am citit articolul dupa cel al presedintelui... chestie de nr de voturi...

 
mandru_ca_sunt_roman
22
mandru_ca_sunt_roman Day 799, 14:43

ok, am fost sacrificati, s`a reusit scoaterea indoneziei si alte chestii...ok pana aici

Dar stai..rasplata noastra in gold si teritorii eu tot nu o vad inca...poate nu vad bine ?

SUA are karnataka, high iron...o are...dar e obtinuta de EDEN...ar trebuii sa plateasca continuu o anumita taxa sau sa rasplateasca in vreun fel fiecare natiune EDEN pentru ajutor.

In mod normal in orice joc de strategie cand pleci la cucerit cu cineva...iti imparti inamicul...tu iei asta, eu iau asta...

 
Mynsc
24
Mynsc Day 799, 18:48

Is newbie, nu stiu multe inca, dar am citit destule articole in ultima vreme si de fiecare data aud mentionat misteriosul &quot;EDEN HQ&quot;. Asa ca ceva distant si complet separat de noi. Pai da stai un pic, noi nu suntem in EDEN? noi nu suntem unul din pilonii de baza EDEN ? EDEN e o alianta militara... oare unitatile romanesti nu sunt printre cele mai performante?

Poate ratez eu ceva, insa nu inteleg de ce nu suntem mult mai direct implicati in procesul de decizie al aliantei. In momentul de fata am impresia ca Romania asteapta undeva afara in timp ce shafii stau fain frumos intr-un birou si pun la cale ce si cum. Si dupa ce-si termina sedinta ies, ne comunica in treacat ce s-a hotarat si tot ce putem face e sa speram ca e ceva bun si pt noi. Si daca nu, asta este, macar nu ne mananca ungurii atata timp cat stam linistiti in EDEN...

Gresesc ?

Parerea mea e ca nu putem fi chiar in halul asta de naivi pt totdeauna. Trebuie sa avem grija de propriile interese. In momentul de fata nu avem nimic in plus fata de ce aveam cand a inceput jocul asta, in timp ce majoritatea tarilor din EDEN s-au imbogatit peste masura, pe spinarea aliantei si implicit a noastra.

Iar cand indraznim si noi sa scoatem un picior afara, ne trag de zgarda inapoi. Mai romanasi obraznici, ce cautati voi prin Sofia, nu va e rusine ? Prioritatile sunt in alta parte!

 
Iliuta
25
Iliuta Day 799, 22:06

votat, foarte corect!

 
Ionutzeu
25
Ionutzeu Day 800, 00:32

nimeni nu a criticat populatiile statelor EDEN au fost referiri doar la liderii unora din aceste tari.

 
gil111
38
gil111 Day 800, 00:53

deci, nu aruncati cu oua,...bagati-le in ...bip...si stringeti tare din dinti...o sa vina si vremea voastra,dar altadata.un pic de demnitate si de determinare in relatiile internationale,asta ne trebuie.

 
Deldon
20
Deldon Day 800, 02:15

Daca doar Sofia 2 ar fi problema, ai avea dreptate. Dar nu e !

 
Ga-Raman
23
Ga-Raman Day 800, 07:13

Uite comentariul unui grec de la articolul lui andyr:
Sofia was a safety net for Greece from Serbia to attack us. Now that is gone, Greece is open from being attacked from 3 enemy countries in multiple fronts.
We want EDEN help Romania to retake and keep Sofia and Plovdiv.

Deci, fiecare are interesele lui .
Dupa cum au spus altii, la altii se poate din motive RL, sau polite mai vechi de platit din joc, sau doar de fun.

Acestea fiind zise, avem nevoie de EDEN, sau de o alianta rezonabil de puternica.