Ambient on/off
Join eRepublik

Románia és az Ázsiai Hadjárat (kommentárral)

93 Day 513, 03:53 Hungary
Az alábbiakban egy Romániában megjelent cikk fordítását olvashatjátok Kbela, a PPL Külpolitikai és Hadviselési Tagozat munkatársa jóvoltából. Nem bírtam megállni, hogy egy-két kommentárt ne tegyek be a cikkbe... Az eredeti cikk itt olvasható

======== Románia elítéli Irán etikátlan és erkölcstelen viselkedését, mivel az ország 26 órája megtámadta Balochistant. A támadás 10 órával azután történt, hogy a két ország szóbeli megnemtámadási egyezséget kötött. A megegyezés része volt, hogy Irán nem intéz támadást Balochistan ellen és kivonja csapatait Indonéziából.

Még akkor is, ha a megegyezés nem volt írásos formában rögzítva, Irán akciója felhatalmaz minket, hogy felvegyük négy legádázabb ellenségünk listájára Magyarország, Oroszország és Indonézia mellé. Románia agresszív és erőteljes választ ígér a jövőben Irán ellen, rögtön azután, hogy befejeztük az indonéziai hadjáratot.==========

Románia üzenete Iránnak: Eljön a ti időtök is!

(Kommentár: Ennyire meggyengült volna a PEACE? Irán kishíján kiugrott a háborúból? Azt hiszik talán, hogy a románok nem fognak nekik menni? Minden esetre számunkra két tanulsága mindenképpen van a dolognak: 1. Rajta vagyunk a román "halállistán", tehát nem nagyon bíznék benne, hogy nem fognak ismét megjelenni a határainkon. 2. Lehet, hogy érdemes lenne új szövetségeken gondolkozni....)

Továbblépve, kihagyva az unalmas hivatalos részeket: Hogy is állunk Ázsiában?

Jól állunk, de állhatnánk jobban is.

1. Balochistani keresztút.

Amikor kiválasztottuk a Karnaka felé vezető utat, három lehetőségünk
volt:

1. 9 régió, 900 Gold befektetés, 1 határ Iránnal, csak Indonéz régiókon keresztül
2. 8 régió, 890 Gold befektetés, 3 határ Iránnal, csak Indonéz régiókon keresztül
3. 7 régió, 870 Gold befektetés, 5 indonéz és 2 iráni régió

A hosszab változat mellett döntöttünk, azért, hogy Indonéziával csak egy fronton harcoljunk. Az egyetlen problémás hely Balochistan volt ahol kettős határ van. Ahogy az várható volt, a harc végén Indonézia visszavonult és Irán megpróbálta átvenni a kezdeményezést. Mivel voltunk annyira lelkesek, hogy egy nappal korábban egy másik harcot is megnyitottunk és meg is nyertünk, megmaradt a kezdeményezési lehetőség Indonéziával szemben. Ma megvédtük magunkat Irán ellen és sikerült tovább támadnunk Sindh régió felé. A továbbiakban mar csak 4
indonéz régió van előttünk.

2. Kritikus napok következnek

Volt néhány hatalmas csatánk. Először Janmu-Kashmir, aztán Punjab,
Balochistan , North-Western Frontier. Még négy harc van hátra, ami még nehezebb lesz.

Itt az ideje hogy összegyűljünk, minél töben legyünk a harcok végén. Noszogassátok barátaitokat, kollégáitokat, főleg azokat, aik nagyokat tudnak ütni, azért, hogy legalább 7 napig aktívak tudjanak lenni 19-22 óra közt (magyar idő szerint), hogy befejezhessük az Ázsiai Kampányt és siker koronázhassa az eRepublik történetének legfontosabb hadjáratát.

Fegyverbe, és telefonáljatok! Úgy, ahogy levittük 100.000 alá a falat a föld alá akkor, mikor senki sem számított rá, ugyanúgy el tudjuk foglalni ezeket a régiókat is. De nagyon nehéz lesz. A gazdasági hátterünk nem végtelen, de eltökéltségünk, lendületünk és ambíciónk bőven van, és így sikerülni fog!

3. Szövetségeseink

Az Ázsiai Kampány új dolgokat hozott, ami a szövetségeseket illeti. Spanyolország mellett az USA, Finnország, Lengyelország is sokat ütöttek a falon. Ezen kívül köszönjük a horvátoknak, kanadaiaknak, briteknek, svédeknek de az ausztráloknak is akik ezekben a napokban Romániáért harcolnak.

Az amerikaiak nagy erőfeszítéseket tettek, 80 katonát küldtek ide, többségében az elit alakulataikból. Az egyik támadás is az amerikai kongresszus aranyából volt finanszírozva. Ugyanígy a spanyolok is pénzt biztosítottak költségvetésükből.

Nélkülük nem tudjuk megcsinálni, de velük sikerülni fog!

(Kommentár: Rengeteg plusz információt rejt ez a cikk.
1. Láthattuk, milyen szervezetten működik eRománia, láthattuk, hogy képesek olyan hihetetlen erővel lesújtani. Ha ott az elnök azt mondja, hogy A falat üssed, senki nem fogja B falat ütni... TÉnyleg el kell ismernünk, hogy jelenleg ők játszák legjobban az eRepublikot.
2. Az Atlantisban, első sorban Amerikában többé nem téma a szövetség felbontása, sőt, összetartóbbak, mint valaha. Ugyanez a PEACE-ről nem mondható el.
3. Románia nem fog megállni Indonéziában, utána Irán kerül sorra. utána pedig...?
4. Rossz ezt kimondani, és lehet, hogy sokat vészmadárnak kiáltanak ki, netán hazaárulónak, stb. De valakinek ki kell mondania először: A PEACE nagy valószínűséggel elveszti a világháborút. Itt az ideje azon gondolkodni, hogyan úszhatjuk meg román megszállás nélkül! Ha vége az indonéz és esetleg az iráni hadjáratnak is, akkor túlzottan is reális esélye lesz egy Magyarország elleni összehangolt támadásnak, amit nem fogunk tudni kivédeni.)

Kmerse
PPL Külpolitikai és Hadviselési Tagozat, tagozatvezető

 
Report comments
 
clawy
43
clawy Day 513, 04:01

Azert nem sebahmah cikkeit kell venni az igazsag megtudasara. Az ember propaganda mester.

Minket maskep akkor supornek, mikor akarnak, a horvat MPPken keresztul. En mar aznap, mikor aktivaltuk oket, megmondtam, hogy ez oriasi hiba volt. De mindenki csak azt mondta, hogy halgassak.

 
DrHavoc
31
DrHavoc Day 513, 04:01

Hmm-hmm
Hát nem épp szívderítő amit írsz.

 
Aserac
22
Aserac Day 513, 04:03

Nagyon hasznosak lehetnek az ilyen jellegű fordítások. Gratulációm hozzá! (Vote+sub)

 
Feherlofia Koppany
37
Feherlofia Koppany Day 513, 04:06

Az viszont igaz hogy borzasztó szervezettek és fegyelmezettek.

 
Hgmg
45
Hgmg Day 513, 04:06

Vagy most kell megvédeni Indonéziát, összefogni a PEACE-t és megmutatni, hogy Budapest nem a véletlen műve volt!
Sajnos csak holnap lépek 5. szintre, így sokat nem érnék, de mennék!

 
Tóth TamÃ&
27
Tóth TamÃ& Day 513, 04:07

Próbálom összeszedni az embereket de eddig vannak 80an.

 
drith
25
drith Day 513, 04:12

Fontos cikk!
Pár hete még úgy látszott, a PEACE nyeri a világhábórút, most erősen a Románok felé billen a mérleg... A világháborúk már csak ilyenek.
A labda az indonéz térfélen pattog, de hiába... Ezt teszi a politika.
Hogy a román halállistán vagyunk, asszem ez senkinek sem újdonság. Nem tudom, van-e mód arra, hogy egyenes gerinccel leiratkozzunk róla.

Románia nemrég még hasonlóan nagy szarban volt, de egy zseniális taktikai húzással kiemelkedett. Ez pedig az volt, hogy a magyar régiókról ideiglenesen lemondott, pontosan tudván, hogy erre majd elbízzuk magunkat, és belesüppedünk a belügyek feletti jobbára értelmetlen vitákba.
És mi ezt is tettük.
A PEACE még nem halott, van esélye... Abban az esetben, ha mi és az Indonézek is képesek leszünk hasonlóan taktikus-praktikus, nem érzelmi alapú döntéseket hozni, és szervezetten végrehajtani.
Én úgy hiszem, hogy ebben a játékban a legfőbb erőforrás nem a high iron, hanem az aktív, gondolkodó, de egységbe szervezhető játékos, és ebben a PEACE legalábbis nem állna rosszul... Ha az első sikerek hatására nem bomlana meg az összetartás, és nem kéne heteket várni rá, míg a vereségek hatására újjáéled.

 
DevilArcher
23
DevilArcher Day 513, 04:14

A horvátokkal nem akarunk békét kötni?

 
Tanto
32
Tanto Day 513, 04:20

Még kezdő vagyok, így nem biztos, hogy mindent globálisan jól látok, de amíg Románia legyalulja Indonéziát nekünk nem biztos hogy gyakorló RW-kel kellene foglalkoznunk.
Ukrajan igaz, hogy magyar állam, de lehet el kéne foglalni, hogy utána mi is tudjuk románia nem eredei és értékes területeit támadni, hogy megosszuk az ő erőiket egy két frontos háborúval.

 
Armande Xavier
25
Armande Xavier Day 513, 04:24

Tamil Nadut vagy Andra Paest vissza kell adni Indiának, és vége az ázsiai hadjáratnak.. nézzétek meg, Karnatka nagyon jól védhető, mert csak két régióval határos.

horvátok meg nem kötnének velünk békét, 25.-én muszáj lesz őket TO-zni.

 
Rozsgyi
34
Rozsgyi Day 513, 04:25

Kb. 1000 embert ki kellene vinni Mo-ról indoba harcolni. Ezt ideiglenesen bedöntené a magyar cégeket, de a legtöbbjük már így is döglődik.

Nézzétek meg, a lengyelek ellen ütöttünk vagy 250k-t itthon, ezek egy része nagyon jól jönne a valódi fronton...

Természetesen csak akkor, ha nem akarunk közvetlenül nekimenni Romániának. Akarunk?

 
Rozsgyi
34
Rozsgyi Day 513, 04:26

Armande, az Indiaiak ha jól tudom ellenségek, egy nap alatt átadnák a területeket romániának

 
Rauko
23
Rauko Day 513, 04:28

Az Indók ezt megint csúnyán bukják... lassan -60e környékén a fal... és mivel sehol nem kapnak támadást az Atlantis országok, így nyugodtan csoportosíthatják egyetlen helyre a seregeiket, mig a Peace államok folyamatos támadás alatt vannak... ez így nagy zakó lesz hosszú távon... mondjuk szerencsétlen Indók jól megszívták az elnökükkel, hisz ha nincs itt, támadni sem tudnak... meglátjuk mi lesz a leváltása után...

 
Armande Xavier
25
Armande Xavier Day 513, 04:29

Rozsgyi

akkor őket (is) kell TO-zni.. iráni blokkolással tudjuk húzni az időt, illetve lehetne orosz-román háborút nyitni, meg kína beszervezése a PEACE-be is esedékes lenne..

 
Batyek
32
Batyek Day 513, 04:33

Indokhoz tényleg ki kell menni. Fel kéne állítani újabb századokat és nekik nyomni az egyes fegyvert, az a legolcsóbb. Van még 3-4 napunk amíg Karnatakához érnek. Ezen kívül meg kell osztani az erejüket (RW-k), de nem román területen. Oroszok is támadhatnák a finneket. Az orosz blokkolásra a románok ellen is mindenképp szükség lenne. Mi van velük?

 
Batyek
32
Batyek Day 513, 04:37

Az, hogy Iránnal szóbeli békét kötöttek volna kizárt. Mi lenne Irán érdeke? Ha Irán a románok zsebében lenne, nem a hosszabb utat választották volna. Ez a propaganda az összegugrasztásra és az indok Irán későbbi megtámadására.

 
Armande Xavier
25
Armande Xavier Day 513, 04:41

irán lejáratása román propaganda, a románok sok mindenben jók, de ebben a legjobbak. Szomorú lenne, ha még mi is elhinnénk a román propagandaszövegeket..

 
Rozsgyi
34
Rozsgyi Day 513, 04:43

Ez tényleg propaganda az egész hadjárat (Nagy Sándor néven ugye) Irán lerohanására indult

 
Batyek
32
Batyek Day 513, 04:47

+ egy jó hír: A magyar GDP a legmagasabb, azt hiszem most először. Hülye statisztika, de jó látni.

 
zsotty
20
zsotty Day 513, 04:48

Csak jelzem, hogy a 260.000-es Kelet Szlovákiai ütésmennyiséget nem tudtuk volna külföldön is véghezvinnni. Az ütések átlagértéke kb 10-20 volt. Hozzám hasonló mezítlábas gyalogosok harcoltak nagyszámban, puszta kézzel. Ennyi embert nm lehetett volna elutaztatni. A világon nincs annyi repülőjegy. Viszont pl támadhatnánk lengyelorzságot, horvátországot és ezzel komoly erőket vonhatnánk el az indonéz frontról. Szóval, nem odavisszük az ütőerőt, hanem idehozzuk az ellenség erőit, ráadásul az Ő zsebükből fogy az utazásra szánt pénz. Közben a lakosság itthon fogyaszt, itthon dolgozik, itthon fizet adót. Mire várunk?

 
LasTM
24
LasTM Day 513, 04:50

Ha betámadjuk őket nem fogy az utazásra pénzük, mert aktiválódik az MPP-jük, de mindazonáltal abban igazad van, hogy igenis be kéne támadni a románokat, mert ha aktiválódik is az MPP és ki is kapunk, így óriási ellenséges erőket vonhatnánk el az indonéz frontról .....szerintem

 
Rozsgyi
34
Rozsgyi Day 513, 04:52

Sztem egyelőre a kormány várja, hogy az Indo elnök leváltásával az indok mihez kezdenek. Ha összeszedik magukat, akkor lehet neki fogunk menni az Atlantisnak.

 
Tavasz
Or
Tavasz Day 513, 04:53

Kelet Szlovákiában + 300 ezren van a fal, gondolom a lengyelek is ütöttek. Olyan 400 e-t tudunk üteni most összesen.

 
Emaster
20
Emaster Day 513, 04:53

Szomorú hírek ezek! Ez is azt mutatja, hogy a szervezettség mennyit jelent.
Például azt sem értem, hogy ez a cikken miért nincs legalább 200 vote már: http://www.erepublik.com/en/article/koordin-ci-s-egyebek-778627/1/20
Jó lenne ha összeállna a PEACE, de egyik alapfeltétele az hogy mi országon belül egységesek legyünk. Bár én nem értek hozzá, de gondolom nem egyszerű úgy mozgatni a haderőt külföldre, hogy nem tudjuk mondjuk, hogy mennyien vagyunk, akik aktívak(ami alatt azt értem minimális szinten, hogy napi 4-5x belép a játékra és megnézi kell-e harcolni mondjuk itthon, területet védeni).
Fontos lenne megismerni a haderő és termelő, gazdasági potenciálunkat, szerintem az általam linkelt cikk kiváló lenne erre. Legyünk egységesek, szervezettek.
Amennyiben ismernénk saját lehetőségeinket, könnyebb lenne olyan döntéseket hozni, hogy vigyünk ki 1000embert (akik szintén dolgozhatnának ott magyar cégeknél), a maradék 3-4000 megoldja a haza védelmét, termel, donate-tel juttat kaját és fegyvert ha kell, stb, amit kell. Csak együtt állíthatjuk meg őket.
Lehet hogy hülyeség, lehet hogy megvalósíthatatlan, nemtom.

 
S.H.I.E.L.D
Or
S.H.I.E.L.D Day 513, 04:54

Nem nekunk kell betamadni szerintem, hanem inkabb ukrajnanak, vagy az ukran teruletet ideiglenesen hozzank kell csatolni es onnan tamadni.
A magyar sereg nem mobilis nekunk kell nyitni egy roman frontot, mert indonezia igy ossze fog omlani
EBRESZTO!!!! csinaljunk mar valamit!!! Tisztara mint 1848 ban 2 hetig azon fogunk agyalni hogy vonuljunk becs ellen vagy nem....kozben meg elveszitjuk az egyetlen lehetoseget.

 
Armande Xavier
25
Armande Xavier Day 513, 04:58

arról szó se lehet, hogy magyarországról bekapcsoljuk a román MPP-ket. Ennek a következményeit hónapok múlva is viselhetnénk, ennyit semmi nem ér meg. Maximum arról lehet szó, hogy Ukrajnával támadunk eredeti román területet.

sajnos az a helyzet, hogy bármennyire is szeretnénk valamit csinálni, nekünk most nagyon szűk a mozgásterünk. Most az indonézeknek kell lépni, mi csak drukkolni tudunk.

 
Vorosoktober
Or
Vorosoktober Day 513, 04:59

Egyetértek az előttem szólóval, kérem a kormányt hogy azonnal tegye meg a szükséges lépéseket mielőtt túl késő lesz!

 
S.H.I.E.L.D
Or
S.H.I.E.L.D Day 513, 05:04

Szerintem nincs mas lehetosegunk de ideiglenesen el kell foglalnunk ukrajnat...ha ez megvan akkor kinyilnak a lehetosegeink, ha sikerult onnan teruletet szereznunk akkor utana vissza lehetne adni ukrajnanak.(direkt nem irtam mire gondolok)
Jelenleg nincs jo megoldas mozdulnunk kell valamerre, mielott az indonez front teljesen osszeomlik!!!!

Sry Pioo voltam

 
Armande Xavier
25
Armande Xavier Day 513, 05:08

ukrajna elfoglalásával semmire nem megyünk, szar a térkép, Bukovina nem határos kárpátaljával, így nem tudunk továbbmenni Podolia felé.. Podolia támadásához Galíciát kellene megszerezni, de ott meg csiki-csukiznának a lengyelekkel..

 
pulikutya
33
pulikutya Day 513, 05:11

Kárpátalján át irány podolia, ez az egyetlen értelmes lehetőség

 
S.H.I.E.L.D
Or
S.H.I.E.L.D Day 513, 05:22

En sem a romanok megtamadasara gondoltam, csak direkt nem irtam le.

 
Karezs
21
Karezs Day 513, 05:23

Mindenáron meg kell nyernünk a horvátokat.

 
The Foundation
Or
The Foundation Day 513, 05:31

majdnem beszopták balochistánnál, mert elbaszták..most ebből próbálnak kijönni... ennyit erről, nem érdemes olvasni

 
Nonamus
25
Nonamus Day 513, 05:38

Nem állnak jól a dolgok, de azért a világháború elvesztését nem kéne megjósolni. Azért ennyire pesszimistának nem kéne lenned...

 
sauluss
25
sauluss Day 513, 05:40

Mi azon agyalunk, hogy milyen rossz lesz nekünk szlovákia, mert blokkolhatóvá, To-zhatóvá ... válunk. És románia, hány régiójuk van? Könyörgöm egy ekkora területű országot mint románia ha nem tud öszehangoltan le-To-zni a peac, akkor meg is érdemli.

Úgy tűnik katonailag kevés a PEAC, sorra veszítjük a csatákat, akkor marad a TO.
19-re lapot, minden TO- anti TO másodlagos, minden peac ország románia ellen.

 
zsotty
20
zsotty Day 513, 05:43

Már azzal is beljebb lehetnénk, ha a lengyel támadást követően azonnal megtámadnánk Vajdaságot (kivéve ha a támadás vége előtt 1 perccel mondjuk a horvátok, vagy a románok támadnak meg, mert lehet, hogy őket nem zavarják az MPP-k). Szóval a Vajdaság nem eredeti horvát terület, nem aktiválja az MPP-ket, de felszabadíthatjuk a szerencsétlen szerbeket. Egyúttel a bolgárokat is be lehetne vonni a háborúba, tudjuk növelni az ütőerejüket. Ha már arra járunk, East Serbia-nak van medium Iron-ja, még jól foghat...

 
sauluss
25
sauluss Day 513, 05:44

Katonailag pedig egyértelmű a helyzet, másodlagos frontokat kell nyitnunk nincs mese. Amíg a románok két fronton harcoltak kleten-nyugaton, veszítettek, most 1 fronton mennek nyernek.

 
Rozsgyi
34
Rozsgyi Day 513, 05:44

zsolty a horvátok átadnák a vajdaságot a csata vége előtt a románoknak

 
Ferdinand Rosenkrantz
24
Ferdinand Rosenkrantz Day 513, 05:46

Valoban legalabb 1000 embert ki kell vinni, foleg nagyobb harctapasztalatuakat. A toborzast a kormanynak kellne surgosen megkezdeni. Ok Indoban joval nagyobb fizetesert dolgoznanak. Az igaz, hogy az itthoni cegekbol kiesne munkaerejuk, de penzuket olcso hazai arukra koltve gazdasagunknak is hasznalhatnanak. En peldaual Org-omon keresztul minden plusz penzemet Magyarorszagon koltom el.

 
zsotty
20
zsotty Day 513, 05:48

Rozsgyi: nem tökmindegy, hogy átadják, vagy nem adják át? Mindenképpen a románok ellen (is) kell harcolnunk. Kell egy hazai frontot nyitnunk, ahol a nagyon nagy számú hazai lakosság alacsony költség mellett, de mégis idegen területen harcolni tud.

 
clawy
43
clawy Day 513, 06:00

@zsotty: mar megvolt az az "okos" lepes, amivel a horvatok osszes MPPje aktivalva lett (8 legerosebb Atlantis orszag). Akarmilyen magyar-horvat harcban ervenyes marad.

 
G Teskayev
41
G Teskayev Day 513, 06:02

Meg tudja mondani valaki hogz miert szavazza meg az osszes kepviselo az Ukran MPPt? Ezzel ujabb 30 napra elzarjak a lehetoseget annak hogy ujabb frontot nyissunk es meginduljunk Podolia fele.

 
Von Seelard
31
Von Seelard Day 513, 06:12

Csak ugy tudjuk megfogni romànokat, ha legalàbb 100-200k sebzésnyi embert még àdküldünk indoba vagy irànba. De amikor olyat le mer irni az ember hogy ne szlovàkiàval szarozzunk, mert a Peace-nek hatalmas szüksége van rànk, akkor mindjàrt nagy a felhàborodàs. Hoditanunk kell, mert mi vagyunk a Peace màsodik legerôsebb orszàga? Talàn elôbb segiteni a szövetségeseinken. Ôk is segitettek nekünk visszafoglalni az orszàgot, direkt és indirekt modon is. Ha széthullik a Peace, arrol csak mi tehetünk azzal hogy most nem segitünk eléggé. Viszont a horvàt MPP-kkel kivettük az igazi döntést a kezünkbôl, az atlantison mulik hogy itt akarnak-e frontot nyitni.

(egyébként iràn nem fog kapitulàlni, az iràni elit folyamatosan harcol az indonéz fronton)

 
Bgabor
39
Bgabor Day 513, 06:14

Ha nem is 1000 ember, de: Anno a Norvég fronton amikor kellett a segítség, igényelhettem repjegyet, vittem saját fegyvert és ütöttem. Igaz keveset, de mégis.

A "hivatásos" századokon felül a kormány azzal megmozgathatna 100-200 embert, ha 5-10 org-ot kinevezne és megnevezne, hogy nekik lehet írni a csatában. pl. "14-16 óra között xy orgot keresse mindenki, akinek van minimum 3-4 fegyvere, a Strength leglább 5-6, azoknak küldünk jegyet."

 
Nagyzee
25
Nagyzee Day 513, 06:18

Armande Xavier: Azt mondod, hogy nem érné meg bekapcsolni a románok MPP-it semmi pénzért. Akkor a horvátokét miért érte meg? A horvátok az MPP-ikkel együtt kb. pont ugyanolyan erősek mint a románok az MPP-ikkel együtt.

 
Batyek
32
Batyek Day 513, 06:24

A horvát MPP-ket nagyobb eséllyel tudjuk törölni a közeljövőben, mint a románt. Értsd, ahhoz, hogy egy MPP-k megszűnjenek valamelyik országnak meg kell szűnnie.

 
Armande Xavier
25
Armande Xavier Day 513, 06:29

Nagyzee

a horvát MPP-ket sokkal könnyebb kikapcsolni. Ha nincs szükség máshol TO-ra, 25.-én horvátországban kell próbálkoznunk, ha sikerül, megszavazunk magyarországgal egy békeszerződést, és felszabadítjuk a szerb területeket.

 
Von Seelard
31
Von Seelard Day 513, 06:33

Oroszorszàg nem jo példa, mert atlantisz-baràt vezetésük van, és kifelé àll a làbuk a PEACE-bôl. Nem tudom igaz-e, ezt olvastam.

De tény, hogy valakinek meg kéne tàmadnia àzsiai romàn területeket. A nagy baj hogy nincs rà orszàg, mert romàniàval a kis orszàgok nem kezdenek ki. Iràn és Indonézia akkor csinàlnà jol, ha egyszerre tàmadnànak, és akkor a romànoknak két helyen kéne szinten tartani a falat, ami nem könnyû. A probléma ezzel, hogy Iràn és Indonézia is belsôleg összeszedetlen. Es ha mi is csak pöcsölünk, akkor tényleg senki nem csinàl semmit a peacben.

 
juliusc42
21
juliusc42 Day 513, 06:37

Szerintem is le kellene kotni valamelyik segitojet a romanoknak az itthoni sok amator katonaval, mint en is vagyok, az elit meg harcolhatna Indoneziaban...

 
Hgmg
45
Hgmg Day 513, 06:48

Az indexes generáció most kapott 5 aranyat, ha magyar cégtől vesz mindenki repjegyet és fegyvert, akkor minden rendben, nem kell állami támogatás sem..

 
Nagyzee
25
Nagyzee Day 513, 06:53

Armande, ez igaz. Nagyon is remélem, hogy rajta leszünk az ügyön.

 
RefDev
24
RefDev Day 513, 06:57

lol,

a románok éppen ezt várják amit te szeretnél tenni,

a mi hadseregünk kezdő még
szervezni kellne

 
clawy
43
clawy Day 513, 07:02

@Armande Xavier: ha nem tunt volna fel, semmi probalkozas sincs Horvat TOre. Es 100+ emberes partot nem alithatunk elo egy naprol a masikra, hogy benne legyunk a TOP5ben.
Maskep meg TOre nem is jutunk el. 3 nap mulva kesz a roman-horvat MPP, es akkor nyugodtan tamadhatnak minket, es a foglalt terulteket meg passzoljak at a romanoknak. Addig kb. az indo hadjarat fontosabb resze is lejar.

@Von Seelard: ha az oroszok mindenek utan atlepnek az Atlantisba, akkor szerintem lehet ugy is hagyni az egeszet a francba. Egy orszag se szenvedett tobbet az Atlantis miatt.

 
Armande Xavier
25
Armande Xavier Day 513, 07:13

sztem az indonézek hamarabb fognak átlépni az Atlantisba, mint az oroszok.. mellesleg most adtunk nekik egy csomó pénzt kórházra.

a horvát TO-t pedig a szerbeknek is kellene szervezniük.. én azért bízok benne, hogy valamire azért készülünk.

 
Kmerse
40
Kmerse Day 513, 07:16

Az oroszoknak tényleg nagyon kifelé áll a rúdjuk az Atlantisból. Indonézek meg most válnak jelentéktelenné, őket nem lesz érdek bevenni az Atlantisba.

 
DaWe Woodrow
25
DaWe Woodrow Day 513, 07:27

Azért az, hogy "jelentéktelenné" válnának kicsit erős : )

 
Pannon Juliska
Or
Pannon Juliska Day 513, 07:29

Egy lehetőség a Hadseregbe történő tömeges beszervezés és nagy lakossági kivitel Indonéziába. Ezzel ugye az a gond, hogy a vállalatok jelenleg Magyarországon vannak, és eg yilyen méretű migrávió összedöntené a magyar gazdaságot.

Ezen kívül más opció nincs és ez is csak kevéssé lehet sikeres. Az Atlantis eddig megosztott volt, így érhettünk el sikereket. Jelenleg mindegyik tagja követi Romániát hűséges ölebekként.

Valami konstruktív lépésre volna szükség nagyon gyorsan. A román TOzóknak: és az Atlantis többi állama addig mit fog tenni, amíg mi igyekszünk lenyomni a románokat? Ez egy lehetetlen ötlet. Hagyományos erőpróbában a PEAC mindig is gyengébb volt, most még kevésbé is egységes.

Új utakra kell találnunk.

 
Batyek
32
Batyek Day 513, 07:29

Hello Kmerse! Olvasod mit írsz?

 
Aerofly
Or
Aerofly Day 513, 07:30

A románok mindenképpen csak a horvát mpp-n keresztül fognak minket támadni, ha támadnak is, mert azt ők is tudják, hogy ha megtámadnak minket, akkor az mppinkkel könnyedén visszavehetjük az esetlegesen elveszített területet, sőt talán még akár podólia is veszélybe kerülhet.
Amúgy meg, a legnagyobb probléma, hogy a peace országok vezetői, stratégái sokszor problémáznak morális dolgokon. Gondolok itt a TO-elvetésére. Tényleg, most a peace együttes erővel simán leTOzhatná a románokat, aztán egy nap alatt elveszítenék az összes területet, plusz a gazdaságukat is hazavágnánk jó időre, ezenfelül a saját államkasszánkat is megtömnénk párszáz golddal.
Az indonézek nem válnak még jelentéktelenné egy ideig, mert katonailag erősek maradnak akkor is, ha elvesztenek pár indiai területet. A sorsdöntő csata egyébként xinjiangnál lesz.
Meg kérdezem én: indonézia-irán miért nem csiki-csukizik úgy, mint románia annak idején a norvégokkal, vagy lengyelekkel. Meg lehetne állítani őket, vagy legalábbis lelassítani.

 
Szotyi88
37
Szotyi88 Day 513, 07:30

Ha valaki tud bíztosítani fegyvert, akkor szívesen kimegyek harcolni.

 
Armande Xavier
25
Armande Xavier Day 513, 07:36

A sorsdöntő csata szerintem Karnatka ostroma lesz, ha odáig eljutnak a románok, indonézeknek annyi (karnatka az egyetlen high iron indonéziában). Tényleg csikicsukizni kéne, amíg lehet.. az iránnal nem lehet az indonéz-iráni MPP miatt, indiát kellene felhasználni erre a célra. Ha az indiaik tényleg ellenségesek, akkor náluk simán mehetne egy TO.

 
Von Seelard
31
Von Seelard Day 513, 07:37

@Clawy: http://www.erepublik.com/en/article/wasted-country-story-of-totalitarianism-and-backstabbing1-778010/1/20

Itt olvastam. Nem tudom mennyi igaz a cikkbôl, de tény, hogy egy finn akarta pànszlàv pàrttà formàlni a CD-t PTO-val. Es tényleg kétfelé szakadoban az orosz politika, és a kisebbik része csak elkötelezett hive a PEACE-nek.

 
Resi
24
Resi Day 513, 07:44

Romániát leTOzni kemény lenne. De ilyen mértékű összefogást én jelenleg nem tudok elképzelni ill. lehetséges, hogy eltudok, de ez akkora kockázattal jár mind nekünk mind ha benne lennének az indonézeknek, hogy nem tudom megcsinálnák-e a kormányok.

 
Pannon Juliska
Or
Pannon Juliska Day 513, 07:47

Hogy kerülhetne már veszélybe Podoloia?? Ne legyünk nevetségesek, az Atlantis SOKKAL ERŐSEBB mikor vesszük észre, hogy lázálom az, hogy fogjuk, és lenyomjuk őket, ennél sokkal nehezebb, és rögösebb út lesz jelenlegi területeink megtartása.

 
Bokor Apor
38
Bokor Apor Day 513, 08:01

Szerintem is Románia leTOZása lenne a legjobb. Nézzünk szembe a tényekkel, másképp nem tudjuk legyőzni őket. Tozháshoz elég lenne 1000 gold amit beleöltünk volna a szlovákokkal való egyesülésbe. Próba cseresznye;)

 
Von Seelard
31
Von Seelard Day 513, 08:11

Budapest elfoglalàsa utàn mindenki azt hiszi, hogy azért volt mert erôsebbek vagyunk a romànoknàl, és itt nagymagyarorszàg, vagy podolia jön. Francokat.

Taktikàbol engedték àt, hogy elkezdhessék az àzsiai hadjàratukat. Nem tudtak volna igy àtgàzolni egész àzsiàn ha mi Budapestnél folyamatosan blokkolhattuk volna ôket, vagy megoszthattuk volna az erejüket. Stratégiai csapda volt, mi meg hazafiasan belesétàltunk. Van egy érzésem, hogy ha nem tettük volna meg, romània szabaditotta volna fel, hogy ne legyen velünk több probléma. De nem kellett vele fàradniuk, mert egész kiszàmithatoan viselkedtünk

 
Kis David
24
Kis David Day 513, 08:47

Minket Románia nem fog csak úgy elsöpörni, mint azt teszi most Indonéziával.tudják, h ha ez lenne, csak még nagyobb lenne az esély, h magyar legyen az elnök, ami meg is történne, ebben biztos vagyok.Azután meg minden visszaállna a VH előtti állapotra.És a Románok kezdenék elöről. ez kb 2 hónap alatt megtörténne, mivel a kongresszusba is kell többség.

Indonézia kora leáldozott, de még talpra állhat.De ez nagyon nehéz lesz nekik.Már nincsenek abban az erőben, h pl. el tudják foglalni WSR-t.még akkor sem, ha náluk lenne a kezdeményezés.

 
batonwood
26
batonwood Day 513, 08:59

Gyerekek! Ne adjuk fel.
Indonézia nincs veszve, mindössze nincs gépközelben az elnök. A népességük pedig azért csökken csak, mert a románok már elfoglaltak pár területet.
Addigis nekünk kell tartani a frontot, kiutazni minél többen Indonéziába.
Amúgy ha Indonézia kilép a PEACE-ből, vagy meggyengül, nekünk végünk.
Szóval ebben a szellemben kell segíteni!

 
Laci.d
23
Laci.d Day 513, 09:03

@Von Seelard: Igen, gonosz hazafias csapda volt. nyugodtan blokkolhattuk volna a románokat támadásonként pár száz goldért. Hatalmas stratégiai zseni vagy te ám ,csak jól álcázod!

Egyébként meg Kárpátaljával kapcsolatban. Vegyük azt,h mi átadjuk Kassát az ukránoknak, és megszálljuk Kárpátalját. A románok minden bizonnyal szívesen tennének egy egynapos kitérőt ebbe az irányba. Kárpátalja nem eredeti régió, vagyis nincs 15 MPP által védve. Simán elveszik tőlünk, majd megszállják az ukránokat Kassán. Mi elveszítünk egy régiót és egy szövetségest, a románok támadása ezek után esélytelen, mivel csiki-csukiznak a lengyelek ellen.

Román TO-ra volt már példa, de annyi felé apróztuk az erőnket, hogy sikerült nem végrehajtani.

Magyarország elsöprése: nevetséges. Ott van 15 MPP-nk, plusz 11 ezer lakos. Ha mégis elfoglalnak valami mágia folytán, akkor nagyon sanszos egy magyar elnök Romániában, tehát kb. ingyen TO.

 
Rozsgyi
34
Rozsgyi Day 513, 09:31

Laci.d, akkor már csak a megoldást felejtetted el leírni

 
VajkThor
29
VajkThor Day 513, 09:36

Nem kell mindent elhinni, ami le van írva. Ha egy cikktől ennyire megijedünk, az komoly baj. Kitartás!!!

 
Laci.d
23
Laci.d Day 513, 09:40

@Rozsgyi: nem is állt szándékomban leírni a megoldást, csak cáfoltam azt a sok baromságot, ami ebből az újságból árad. Ha jól emlékszem itt került felvetésre, hogy a románok békét kötnek az indókkal, hogy nekünk jöhessenek. Szóval no comment... Kmerse máshoz sem ért, csak kelti itt a feszültséget meg a rémhíreket írkálja...

 
Ferdinand Rosenkrantz
24
Ferdinand Rosenkrantz Day 513, 09:53

Egyetertek Von Seelard!

Hozza tennem, hogy nincs olyan, hogy Indonezia kora lealldozott es Magyarorszage nem. Ha a tavolkeleti front osszeomlik veglegesen felborul az egyensuly. Az, hogy a vesztes helyzetben kiugrunk es Romania a keblunkre olel bennunket naiv illuzio (megha ferre is tennenk moralis megfontolasaink ami reszemrol nem jon szoba).

Itt nics ido elveszteni az onbizalmunkat nehany rossz het utan! A ket megyere zsugorodott orszagban sokkal rosszabb helyzetben is voltunk mar. A nehezsegek arra jok, hogy a legjobbat hozzak ki belolunk!

Ossze kell fognunk mind az orszagon belul, mind a szovetsegeseinkkel, es akar mindent egy lapra felteve meg kell forditani a haborut... Ebbe belefernenek atmenetileg radikalis lepesek is, mint hadiadok bevezetese, nagyszamu harcedzett magyar indoba vezenylese, varatlan frontok megnyitasa, gazdasagi szabotazs alkalmazasa odaat stb. Ahogy tobben is emlitettek az is mindenkepp fontos lenne, hogy valahogy a tapasztalatlan de tuzes lelkesedesu, regi mordalyokkal felszerelt talpasok tomegeit is bevonjuk a harcokba.

Meg kell adnunk az eselyt jelenlegi vezetesunknek, hogy megtegye a szukseges lepeseket. Ha erre nem kerul sor hamarosan uj vezetoket kell valasztanunk.

 
Aerofly
Or
Aerofly Day 513, 10:30

indonézia meg magának köszönheti, ha olyan elnököt válaszott, aki miután megszerezte a medált, elment nyaralni két hétre. Miért nem impeachelik? Jönne az új elnök, aki talán naponta egyszer felnéz erepre.
Ahhoz, hogy legyőzzük az atlantist, nekünk is dörzsöltnek kell lennünk. Én például nem tartom elvetendő ötletnek, hogy mondjuk horvátországba kiküldünk egy 5-6os szintű embert, aki tud horvátul, szépen fejlődik, erősödik, írja rendszeresen a kommenteket, belép egy pártba. Ott is ötletel. Majd mikor eléri a szükséges szintet, pár hét, esetleg egy hónap, jelölteti magát a kongresszusi választásokon először. Bekerül a kongresszusba, ott látszólag javító szándékú törvényjavaslatokat benyújt, majd még egy ciklus múlva indul az elnöki posztért, és jó néhány horvát már ismerni fogja, rászavaznak, plusz a választás napján megjelenik még 500 magyar is. Elsöprő siker lenne.
Vagy másik: nem minden országnak hasznos szerintem az atlantis tagság. Például az usa mit nyer vele? Semmit. Én még egy olyat is megtennék a peace helyébe, hogy két dolgot felajánlani az usának. Ha átlép a peacebe, vagy semleges lesz legalább, nem segíti az atlantist, akkor megszállhat mexikói régiókat, vagy segítünk neki kanada ellen. Vagy például az angolokat is be lehetne vonni talán.

 
Von Seelard
31
Von Seelard Day 513, 10:31

@Laci.d: Szerinted indonézek mennyi pénzt adtak volna ki hogy ne omoljon össze az àzsiai front ilyne gyorsan? 1000goldot elvàgtak nemrég valamelyik csatàra, a felébôl öt napig blokkolhattuk volna a romànokat. Hogy a kifinomult stilusodban vàlaszoljak, mert talàn azt megérted: Marha nagy pénzügyi zseni vagy te àm, csak jol àlcàzod.

Egyébként olvass romàn ujsàgokat. Le van bennük irva, persze nem ilyen élesen kimondva, gondolkodni is kell kicsit.

 
Laci.d
23
Laci.d Day 513, 10:50

@Von Seelard: Köszönöm, mindig is tudtam, de csak egy valamit szeretnék megjegyezni: Szlovákia nem jó ötlet, mert elbasznánk rá 1000 goldot. Most akkor ugyanennyi kellett volna 5 napos blokkra? Itt éppen világháború folyik, 5 nap blokk nagyon kevés, nem ér meg ennyi goldot. Főleg, hogy az indonézek sem milliomosok. Szóval te is hatalmas pénzügyi zseni vagy

És elnézést, de nem beszélek oláhul, a google meg nagyon szar dolgokat dob ki. Indonézia egyébként jelenleg azért áll ennyire szarul, mert az elnök vakációzik és tankok nem kapnak goldot. Akkor mi miért kapnánk?

 
Von Seelard
31
Von Seelard Day 513, 11:19

@Laci.d: Szlovàkiàval kapcsolatban nem mondtam hogy ne, a pénzügyi részét még csak nem is emlegettem sehol se. Nem is ehhez a témàhoz tartozik, légyszives ne keverd bele.

Tudom hogy elutazott az indonéz elnök, viszont megintcsak valahol egy ujsàgban olvastam, hogy valahonnan mégis szereztek pénzt. Az utolso két harc elég szoros is lett, az csak ugy lehet ha az indok is befektettek pàr tankjukba nagyobb összeget. Sok Peaces tank szintet lépett / rangot szerzett, ami pénz nélkül megintcsak nehézkes lett volna.

Az indonézek tehàt tegyük fel min. 1000 goldbol elérték, hogy minden nap bukjanak egy területet. Ha ezt a goldot nekünk utaltàk volna blokkra, most ugyanannyi pénzük lenne, csak kb. öttel (nem tudom pontosan mennyi gold egy hàboru nyitàsa, nem vagyok elnök) több területük. Mivel fô hàtràltato erô az indok esetében hogy nem férnek a kincstàrhoz, pàr nap haladék sorsdöntô lehet. Innentôl ràd bizom a mérleg készitését.

En se tudok olàhul (csak a nagyon alap dolgokat), de kapaszkodj meg, a romànok forditanak angolra is. Nyilvàn nem mindent, de pont eleget ahhoz hogy az ember le tudja vonni a következtetéseket. Màr ha érdeklik az ilyen dolgok.

 
Von Seelard
31
Von Seelard Day 513, 11:29

The President of Indonesia, Don Agung, was impeached 46 minutes ago

Tessék. Idô kellett nekik. Ha tudtunk volna blokkolni, most annyivel jobban àllnànak (àllnànk), budapestet meg visszafoglalhattuk volna bàrmikor amig romània az indonézekkel harcol. Azt divataos itten elfelejteni, hogy ha indonézia elesik, akkor utàna iràn, és mi jövünk a romànok listàjàn.

 
Ferdinand Rosenkrantz
24
Ferdinand Rosenkrantz Day 513, 12:30

Lehet, hogy mi Iran elott jovunk.

 
zsotty
20
zsotty Day 513, 13:50

Kérlek mondjatok el néhány dolgot, lassan, hogy megértsem:
1. Miért nem MPP-zünk Indonéziával?
2. Miért mondjátok, hogy 1000 gold megtámadni Horvátországot? Pl Vajdaság RW-zése 158 Gold. És semmiféle MPP-t nem aktiválnánk.

 
Prizma Jeno
22
Prizma Jeno Day 513, 15:39

Horvátok ellen nem kell hadüzenet, ami méregdrága, csak a konkrét csatákat kéne kifizetni, de ezzel nem román erőket vonnánk el, hanem spanyol, amcsi erőket, amivel nem túl sokra mennénk....
51% a román kongresszusban éppen elég lenne, nem kéne megszerezni az elnöki széket... bőven elég lenne a minimális többség, és felnyomni az adókat az égbe. A megroggyant gazdaság szépen betenné a kaput a háborúnak...

@zsotty: RW-vel az a baj, hogy csak a helyszínen lehetne harcolni, szal az utazgató történet. Horvát MPP-k már javában aktívak, ez a vonat elment Innentől bármilyen csatában tudnak harcolni a szövetségeseik, akár eredeti terület, akár nem.
Románok nem fognak eredeti Indó területet megtámadni, hogy aktiválják az MPP-ket, ami egyébként van Indó és köztünk is.

 
Lehel_Arpad
27
Lehel_Arpad Day 513, 20:56

Sztem mindenképpen, kellene legalább 1 de inkább 2 frontot nyinia a PEACE-nek.

1. Horvátok felé
2.Spanyolok felé.

Ezzel jelentősen csökkenteni lehetne az erőiket.

 
Shino
23
Shino Day 514, 07:06

Szerintem a legnagyobb segítség amit indonéziának adhatunk, ha megtámadjuk romániát (mármint eredeti régiót) xD Egy ilyen lépés felett nem lépnének csak úgy át, most, hogy ilyen szinten "gyűlölnek" minket
Úgy ahogy van, lesz*rnák Ázsiát Indonéziával és Iránnal együtt, és az egész országunkat legyalulnák Ezzel 11k-s Magyar kisebbséget kapnának, Ennyivel elég könnyen le TO-zhatjuk még őket is, és máris eMagyarország az Új Világ ura xD

 
bugotsiga
22
bugotsiga Day 514, 10:12

legjobb vedekezes a tamadas: irany podolia indonez tankokkal. akkor nem fognak nyomulni, hanem vedekezni kezdenek velhetoleg.

nagy hulyeseget irtam?

 
bugotsiga
22
bugotsiga Day 514, 10:15

zsotty van mpp-nk indoneziaval, de az csak akkor aktivalodik ha eredeti regiojukat tamadjak be.

 
KRINGENFIOR
32
KRINGENFIOR Day 514, 12:30

Üdv Mindenkinek

Mondtam már máshol is támadni kéne a nem eredeti román területeket
azonkivül nem ártana megerösíteni a déli határt is
az atlantis eröit meg kellenne valahogy osztani hogy az indonéz és egyéb szövetségesek lélegzethez jussanak és átvegyék a kezdeményezést nem kiutazni kéne hanem innen támadni
ezzel azért rendesen megosztanánk öket
kétfrontos háború nem menne még nekik sem
persze ez lehet hogy csak propaganda elterelés

 
Giorgio93
25
Giorgio93 Day 514, 14:04

ne felejtsük el hogy rengeteg ember(én is) regisztrált februárban és ezek az emberek jelenleg közepes szintű katonák.Idővel rengetegen lesznek erősebbek, ezenkivűl ha most megnézzük a jelenlegi ranglistát akkor azok közül az első 10ben van egy olyan ember aki nem harcolt és indonéziai(az olasz csatában) rajta kivűl a maradék kilenc mind az olaszok ellen harcol. A legjobb katonák most az atlantis oldalán állnak sajnos.időveé mi is felfejlődünk az elit közé igy.hajrá Peace!

 
Offroad Freak
27
Offroad Freak Day 514, 15:16

Ha kezdokent szabad belepofazni (tudom hogy nem, de nem zavartatom magam)

Oroszokat aktivalni kell, ha vki nem rugdossa oket eletre akkor kb keresztet vethetunk az egeszre: hozzon le egy hirportal naluk is egy pofas eVilagterkepet egesz Sziberian egy bazinagy Romania felirattal pl

Szervezettebnek kell lenni, kepesnek kell lenni oras idozitessel forditani csatakat elore tervezve.
Tudom hogy ez sokaknak csipi a szemet, de katonai muvelet maskepp nem megy: ha mindenki ossze-vissza lezeng akkor meg ha ut is napi 5-ot az max nepes szabadcsapat de nem regularis hadviseles, marpedig mindenkinek benn kellene lennie a megszervezett egysegben. Meg 5os strength alatt is van, lasd kelet-szlovakiai statisztikak

Indonezeknek lesztek szivesek atkuldeni az ausztralokra vonatkozo koszono reszt, most epitettek nekik egy Q5-oe korhazat, szal szep kis hala oket az Atlantis oldalan latni, ideje lenne ha kormukre nezne a kormanyuk hogy merre lezengenek

Jobben kell hasznalni az RW-t. Egyszeruen tul sok teruletuk van ahhoz hogy mindent megtartsak. Strategiailag nem mukodhet, ennyit nem lehet hosszutavon vinni.

Elozo paragrafusbol kovetkezoen nincs minden veszve, meg ha mindenkit le is nyomnanak (ami elegge eselytelen) akkor sem tarthatna sokaig a dolog. Szamoljatok csak ki a nepessegi adatokat. USA nem fog kollektive atkoltozni csak hogy jofejek legyenek, es az Europa-Azsia PEACE-ATLANTIS nepessegi helyzet mar jelenleg is egyertelmu. Romania egyszeruen elvezi a szervezettseg elonyet, amit hosszu tavon nem tud a teruletek megtartasara forditani, mert megszerezni konnyebb mint folyamatosan RW-ket utni korbe-korbe...

uff..en beszeltem

 
St.Laca
20
St.Laca Day 514, 15:32

Szegedre várat kell rakni mert nemsoká mi jövünk.
Támadni meg lengyelországot és elbvenni a high régioját.

 
ekszer
36
ekszer Day 514, 17:39

nem ertem mi ez a sok fosas mindenkitol, napi szinten harcolunk es fejlodunk, minel elobb mienk polakia annal tobb eselyunk van mindenben, ilyen egyszeru ez a jatek

 
Gaszton
23
Gaszton Day 515, 00:14

Ezek a románok nem semmik azért, ők csinálják a játékot, és érdekes módon övék a fel világ.
De remélem már nem sokáig.

 
ganjapapa
14
ganjapapa Day 515, 01:45

Karnataka lesz a háború Sztálingrádja, ha jól látom. Addig viszont tényleg elég fura dolog nekem kezdőnek, hogy Burgenlandban gyakorolgat a sereg, mig szerencsétlen indok szopnak. 2 repjegy per kupa vagy fél rany, ha jól számoltam, ha van a kormánynak 100 aranya az már majdnem 200 harc az indoknak.