Kasim 2011 Donemi Genel Degerlendirme
Romy06
Geçen dönem, Hükümetten en çok tepki aldığım, akabinde küfür yediğim MİNİ VERİLERİ makalesi.
Verilere ve değerlendirmeye başlamadan önce, en başta söyleyeyim, Turkordu ,istiklal ordusu yada TGO’nun bu olaylarda bir kabahati yoktur, tamamen uygulanan politika ve sistemde sorun vardır.
Ay_____TSO______TSA____Toplam INF_____Toplam Odenen Para ( Yaklaşık)
Eylül____749____4.866____528.453.785_____1.338.117 TRY
Ekim____821____4.992____666.685.331_____1.658.726 TRY
Kasım___657____2.785____349.187.030______722.452 TRY
- TSO = Toplam Savasan Ordu Sayısı
- TSA = Toplam Savaşan Asker Sayısı
- Dönem başlangıçları her ayın 6’sı olarak baz alınmıştır.
Rakamları biraz daha detaylandiralim KASIM ayı için..
* TGO+ISTIKLAL+TURKORDU’ya Kasım ayında aktarılan para = Yaklaşık 800.000 TRY ( 700k Ödenek, + yaklaşık 100k Mini Geliri)
* Diğer 39 orduya (mini kapsamında olan) aktarılan para = yaklaşık 622.000 TRY.. ( Mini hariç herhangi bir ödenek yada ekonomik proje sunulmadı )
* 1 ay boyunca alınan-dağıtılan Tank miktarı : MSB verilerine baktım ancak net bir rakama ulaşamadığım için yanlış bilgi vermemek adına bu kısmı boş bırakıyorum, incelemek isteyenler Kasım Ayı msb bilançosundan bunu inceleyebilir. Net bir rakam verilirse eğer eklerim (*kaynak 2)
* ÖRNEK: Istiklal ordusunda bir kişi günlük 9-14 tank alırken (str'sine göre miktar değişmekte), şirkette çalışma zorunluluğu yokken, diğer ordularımızda kaç tank dağıtılıyor hepiniz bunun zaten şahitsiniz. ( Istiklal Ordusunu düzenini bildiğim için örnek verdim, lütfen bu da saptırılmasın, hedef gösteriyormuşum gibi algılanmasın, çoğu ordu her gun dagıtım yapamıyor, kemikleşmiş ve duzenı oturmuş ordularımız dahi gunluk 4-6 tank ancak dagıtabılıyor)
Eğer ucuz savunma yoluna geçip te derseniz ki "Sizin zamanınızda da o ödenekleri alıyorlardı" diye, Biz uzun vadede çözüm yolunu sunmuştuk TGO-istiklal ordularına(Kurulan RAW'lar ile) ve diğer ordulara da ayırdığımız kaynak aşikar.
Rakamlar zaten burda herşeyi açıklıyor fazla söze gerek bile kalmıyor. Geçmiş dönemlerde özel ordu - resmi ordu ayrımı yoktu. O ayrım MALESEF Kasım dönemi hükümeti tarafından oluşturuldu. RESMi ORDULAR’IN da hak edişleri düşersek, yaklaşık 622.000 TRY gibi bir rakam özel ordulara layık görüldü bu ay. Ve bu da buyuk adaletsizliğe yol açtı ordular arasında. peşinden yaşanılanlar, zimbabwe polemikleri pek sürpriz olmadı açıkcası..
* 1469. Günden beri (11 Gündür) mini hiç açılmıyor, öncesinde açılanların da katsayıları düşük oldu. diyecek olursanız ki önemli savaş yok o yüzden mini açılmadı, peki o zaman neden ozel ordular diye ayırt edilen ordularımıza herhangi bir kaynak sağlanmadı bir ay boyunca?
“Kapatsınlar orduyu Turkordu veya Istiklal bunyesine katılsınlar” derseniz, bu sefer resmi orduların yükü kat kat artacak.
Canlı Örnek: ISTIKLAL ordusu gunluk yaklaşık 30 kişiye tank dagıtıyorsa, bu rakam 200’e çıktığı zaman, dağıtılacak tank adeti, gunlük 300 den, 2000 e çıkacak, buna ödenek ayrıabilecek miydi devlet? eğer böyle bir güç var ise, neden özel ordular diye ayırt ettiğimiz ordularımız bu kadar ihmal edildi?
Ayrıca o konuda sbhttn arkadaşımızın makale altına bır yorum yapmıştım, o yorumlarım da çok farklı algılandı. o konuyu da detaylandırayım.
Ayın 10’unda ilk icraat olarak bankadan 700.000 try ordulara ödenek olarak aktarıldı tek kalemde, ve bunun makalesi ayın 18’inde açıldı. kasadan tek seferde bu kadar para çıkması sebebiyle sıkıntılar yaşandı. Ayrıca daha sonraki konuşmalarda da yaşandığı üzere, orduların mal varlıkları ÖDENEKLER VERİLMEDEN ONCE sağlıklı bir şekilde incelenmedi. Ne zaman ki harcama bilançosu açıldı, yorumları yaptık, ondan sonra bazı konular anlaşılır oldu. Ki bu bilançoların da ne kadar sağlıklı olduğu tartışılması gereken bir konu.
Eğer bunları konuştuğumuz, eleştirdiğimiz için Ülke başkanından, Hükümet’in halkla ilişkiler bakanından, bir önceki ay kabinede görev alan arkadaşlardan küfürlerle karşılık alıyorsam, daha önce de söyledim, bir kez daha söylüyorum, Demokratik ortamdaysak eğer, eleştirme ve soru sorma hakkım vardır. Eleştirimde haksız isem eğer, haksız olduğumu gösterirsiniz bende buna yakışır şekilde özür dilerim. Ancak olayları KÜFÜR ile savunulacaksa eğer, ben orda yokum, o seviyeye de inmem...
Ve soruyorum..
1) Neden ülke Resmi ordu-özel ordu ayırımına sürüklendi?
2) Bir yandan Bankada para yok denilirken, 700.000 TRY NEDEN tek kalemde dönem başında verildi?
3) 3 orduya 800.000 try ayrılırken, NEDEN 39 orduya 620.000 try civarı bir para ayrıldı.
4) Ordulara ekonomik anlamda neden hic bir proje ve destek sağlanmadı?
5) Kasım Ayı içerisinde dağıtılan Tanklara ne kadarlik bir para ayırıldı.
6) 11 gündür mini açılmamasının, Ordularımıza bir kaynak yaratılmamasının, 15 gündür ülkenin NE bonusu olmadan savaşmasının mantıklı ve geçerli bir sebebi varmı ?
Tüm eTr Halkına Saygılarımla.
Romy
Not: 19o7 grubumuz Mini ile alakalı makalemde kendi üzerine alındı bazı şeyleri, onları da tenzih ediyorum. O zamanki sorunlar tamamen koordinasyon eksikliğinden kaynaklandığı için pek çok grubumuz haberdar olamıyordu, ki o makalenin ardından bu sorunu ellerinden geldiği kadar çözmeye çalıştı kabinedeki arkadaşlarımız...
Not2: egov4you sitesi politik konuları malzeme edecek bir yer değil, ordaki yetkim ile burası bırbırınden çok çok ayrı konular. burdaki kişisel olayların intikamını farklı şekilde almak isteyen arkadaşlarım varsa, ben olayları kişiselleştirmiyorum, lütfen sizler de kişiselleştirmeyin. Ordaki admin’lik yetkimin burasıyla hiç bir bağı yoktur, ve hiç bir zaman da orda insanları ayırt etmedim ben. bunun da pek çok canlı şahidi vardir... o yuzden lütfen farklı pencerelerden bakmayın olaylara...
Kaynaklar :
1) eGov4you Turkiye Mini Verileri
2) Savunma Bakanlığı Kasım Ayı Giderleri : https://docs.google.com/document/d/1qePOzPFDcuLIZWDu238xFpf5XhachC_ko1_n397Ig8Q/edit?hl=tr
3) Başkanlık Dönem Arası Harcamaları
4) TGO-ISTIKLAL Orduları 1Ekim - 23Kasım Bilanço Makalesi
5) Ağustos-Eylül-Ekim dönemi Ekonomi Bakanlığı gelir-gider tablosu :
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AqJFl6ROqGPRdGg5U2ppYzdhcFNncGFQeS1TcDBULUE&hl=tr#gid=0
Comments
Princ Yok 🙂
haala ağustos eylül ekim dönemlerine sallayan.. kasım ayı yöneticilerine sorarım buradan mini verileri ortada dağıttığım tanklar STR destek ve açılan bütün ordulara hibe q4 rawlarda ortada.. benim anlamadığım o zamanda aynı vergi geliyordu geçen ayda aynı vergi geliyordu.. nasıl oluyor bu iş yaf aklım almadı
Pirinç olsun genedeeee
Bu makale altı çok sağlam kavga çıkar. -reserved-
ben hiç dank alamıyorum.şükrünüzü bilin
v
okunmasi gereken diğer makaleler
1-) http://www.erepublik.com/en/article/keshme-devletin-mal-deniz-quot-fikatrak-the-master-quot--1920441/1/20
2-) http://www.erepublik.com/en/article/eturkiye-eiran-gerginligi--1919093/1/20
3-) http://www.erepublik.com/en/article/eturkiye-earjantin-kirginligi-ve-hatali-bilgilendirmeler--1919723/1/20
Romy bu soruları ben sorduğum zaman birilerinin yardakçısı oldum, başkası adına makale açıyor dediler soruları geçiştirip birbirlerini yediler.
Umarım bu sefer makaledeki sorular düzgün bir biçimde cevaplanır.
Bu kadar az mini açılarak, ülkeyi silinmek üzereyken bugüne getirdiyse Kasım Ayı hükümeti, tebrik etmek lazım gelir.
v
Konuyla alakası yok ama içimden geldi buraya yazayım. eTR marketindeki ürünler de geçtiğimiz aylara kıyasla daha pahalı. Nasıl olur demeyin örnek vererek açıklayayım. 1 ay ve daha öncesinde FRM-WRM fiyatları dünyada en ucuz ya da en ucuz olmaya çok yakınlardı. Şu anda ise 4 ülke bizden daha ucuz satıyor. Bu demektir ki üretim artış hızımız diğer ülkelerin gerisinde. Bu da uzun vadede TRY değerinin düşmesine sebep olacaktır.
Çözüm önerim aynı; tank dağıtmak için, mini için vs günü kurtarma amacıyla harcanan (tabiri caizse çar çur edilen) paraları yenilere şirket kurmaları için hibe ediniz. İsteyen olursa ayrıntılı tartışırız.
Kavga filan çıkacağını zannetmiyorum herşey açıkca kaynakları ile belirtilmiş.
Biz leventdummuzi gibi yapamıyoruz desinler olsun bitsin.
Ama o zamanda yazmayın arkadaşım seçim bildirgenize mini ile ilgili şeyler.
Bizleri beklenti içine sokmayın.Ki bizim grupta bile en az mini ödemesi alan adamlardan biriyim ben.
@Heymans bu kadar zamandır bu oyunu oynuyosun bu saatden sonra oyunu ben öğretmiyim istersen sana.. topraklar alınır verilir.. sirbistanda silindi dönem dönem bunlar oluyor.. kimseyi silah zoruyla aday etmedik herkes istediği için aday oldu.. bende adaydım seçilseydim ülke silinecekmiydi zannediyorsunuz..
şimdi 2 bölge gitmişti biz geldik kurtardik ayağına çevirmesin kimse bu makaleyi sorulan sorulara cevap verilsin
hail romy o/
özel ordular zaten üvey evlat amk
@heymans, MISAL ordular arasındakı ödenen paradaki adaletsizlikle, silinme-silinmeme konusunda nasıl bir bağ kurdun merak ettim
6) 11 gündür mini açılmamasının, Ordularımıza bir kaynak yaratılmamasının, 15 gündür ülkenin NE bonusu olmadan savaşmasının mantıklı ve geçerli bir sebebi varmı ?
adam burada haklı. doğru düzgün savaşmadığımızdan oyunun zevki falan da kalmadı. her gün daha fazla aktif oyuncu kaybediyoruz. vatandaş sayısı da düşmekte. en büyük tehlike de savaş olmadığı zamanlar birbirimizi yiyoruz. son birkaç günde açılan makaleler, kavgalar örnek gösterilebilir.
sivas team rahatsız emziklerinizi gelin vereyim bebeler.
Kesinlikle katılıyorum. Hatta konuyu daha da ileri taşımak adına belirtmek istiyorum ki, bu olay hükümetler değil devlet politikası yapılması gereken bir olay. o yüzden hiçbir hükümeti veya türkordu yetkilisini suçlamamalıyız..
Bu konuda saçma koruma içgüdüsünden de kurtulmalıyız. olayda başrole devleti koyarak maksimum fayda sağlamanın yollarını ve devletin imkanlarının "EŞİTLİK" ilkesi baz alınarak kullanılmasına çalışmalıyız.
Eşitlik ilkesinin en güzel temsilcisi oyunda "pulse project" dir. Herkezin vurduğu kadarını aldığı bir düzen eşitliğe en yakın ve en uygun düzendir.
Bunların doğrultusunda devlet bizim grubada şu kadar tank versin demiyorum. Böyle bir desteğin tarafımca kabul edilmeyeceğinide bilinmesini istiyorum. Benim tek isteğim var. Beni tanıyan grup üyelerimin veya arkadaşlarımında bildiği gibi eşitliğe önem veren birisi olarak, devletin kasasında askeri dagıtım olarak sadece PULSE Project gideri çıkmasını rica ediyorum.
Ek olarak yeni başkan FSM uzlaşıcı ve sakin tavrı ile bu sorunu iyi niyet ve güzel bir yaklaşımla çözeceğine inancımda tamdır.
Son olarak, Yazdıklarım "şahsi" fikirlerimdir....
makale sahibi dışındakilere cevap vermiyorum kusura bakmayın.
Romy,
benim yorumumum senin makalenin içeriğiyle farklı şeyler söylemesi, makale içeriğinin veya benim yorumumun yanlış olduğu anlamına gelmez.Mini tablosunu görünce birden aklıma geldi.
Ama konuyla alakalı birşeyler de maddeler üzerinden yazayım istersen
1) Bu ayrımdan dolayı Kasım Ayı hükümetinin değil, bu orduları Resmi Ordu statusune sokan hükümetlerin sorgulanması lazım.
2) Mantıklı, ara ödemeler şeklinde yapılabilir.
3) Katılıyorum, özel orduların hali içler acısı (biz hariç 😁
4) Sağlanıp sağlanmadığı hakkında bir fikrim yok, sağlanmadıysa ayıp edilmiş
5) Sene olmuş 2012 hala tank mı dağıtılıyor?(Bilgim yok hakket)
6) Mini açılmamasına değil de 0.5 str bonusuna yanıyorum cidden.
MOSey x2
FSM'ye güvenimiz tam.Sağduyulu bir şekilde yaklaşıp konuyu çözecektir.
eKızılay isterük.
@Heymans teşekkürler.
Eğer şu tartışmayı resmi ordulara bok atmadan yalansız dolansız geliştirirseniz o zaman tam destek, ve umarım bir yere ulaşılır.
Ama gene turkorduya toplu bok atma eylemine dönerse işiniz zor.
Oyuna başladım, feci şekilde yavaş ilerlemesinden sıkıldım ve bırakmaya karar verdim. Bırakacağım gün TGO' ya girdim fikrim değişti, dağıtımlar sayesinde birşeyler yapabilmeye, oyunu öğrenmeye başladım. Siz olaya sadece para açısından bakarsanız ileride eTR' de 3-5 kişi takılırsınız, yeni başlayan adam da oyunu bırakır gider.
TGO' ya verilen parada gözü olanın gözü çıksın.
@Keycii oyle bir düşünce hiç kimsede yok, ozellikle de bende olması soz konusu bile değil, TGO'nun yeri ayrı.
Konu o tarafa çekilmesin lütfen bunu bır kez daha burda soyleyeyım.
Laf etmeye devam edenler var hala.Bu işin devlet meselesi olmadığını anlayanlar da var.
Bizim dönemimiz de nerdeyse hergün mini açılır ve katsayı en az 2.1 olurdu.Çoğu zaman 2.5-3 arası olurdu ve bu müthiş bir gelir olurdu bizim için.Şimdi 10 gündür mini yok olduğu zaman da küfür eder gibi 1.5 dan açılıyor.
Mini sadece para demek değildir.İnsanları da savaşmaları için teşvik ediyor.Dikkat edin bakalım oyunda daha geçen ay ilk 5 deyken şimdi kaçıncı sıradayız.
Bunlar boş şeyler değil.FSM başkan daha yeni geldi.Ondan bir adım gelecek mi bekliyoruz.
Romy tam bir kılıçdaroğlusun ya tebrik ediyorum bizi bu şekilde aydınlattığın için ve sana katılıyorum öyle bir ayrım varsa ki belgelemişsin var bence bir an önce bu ayrımın mümkün olduğu kadar kaldırılması lazım
@keycii kimsenin tgo ya laf ettiği yok.Tgo ya laf atacak en son kişiler romy ve benimdir.
Burda demek istenilen şey 3 ordu ya 700k 39 orduya neden 600k para veriliyor ?
Yeni dönem MSB yetkilisi olarak devlet ordularımızla görüşmeleri sürdürmekteyim.
Daha düzenli ve sağlıklı bir yapı için çalışmalarımız devam etmektedir.
Devlet ordularının aldıkları ödenekler yada elde etikleri kazançların nerelerde kullanıldığı MSB makalelerinde yayınlanacak olan tablo linkleri ile sürekli takip edilebilir olacaktır.
TGO, İstiklal ve Türkordu misyonları çerçevesinde faaliyetlerine devam edeceklerdir.
v
yine güzel makale tebrik ederim Romy.
Değerlendirmelerime gelirsek ; Resmi orduların ödenek ve miniden birlikte yararlanmasına şahsen karşıyım. Tercih yapmaları gerektiğini düşünüyorum.
Tabi TGO hariç. Kesinlikle ödenek ve miniden yararlanmaya devam etmeliler. İşleyişini bildiğim için söylüyorum. Bu arkadaşları oyuna bağlayabilmek için ne gerekiyorsa yapılmalı..
Savaşlar için tank dağıtımını çok saçma buluyorum. Ne bir şeffaflık var ortada ne de kaynakların verimli yararlanabilme imkanı. Adamlar yapmış. Mini gibi bir imkan varken bunu kullanmak yerine tank dağıtmak mantık işi değil zaten. Herkes vurduğu oranda desteğini alıyor ve cepheye anlık müdahale imkanı var üstelik de herşey şeffaf.
Önemli bir cephemiz ya da bankada para yok gibi sebeplerle mini açmamak da gerçekten ilginç. Sen özel gruplara mini var yararlanın deyip hiçbir destekte bulunmazsan ardından bu sebeplere dayanıp da mini de açmazsan ortada büyük bir adaletsizlik oluşur. Zaten özel ve resmi orduların aldığı destekler ortada. Düzgün bir sistem getirip bu soruna çözüm bulunmalı yoksa bu ülkede resmi-özel ordu ayrımı ebediyen sürer..
Müttefiklerimizin o kadar önemli cepheleri oluyor. Önemli cephemiz olmasa da en azından günde 1 kere makul bir süre mini açılmalı. Müttefiklerimiz için vurulan damageler hiç bir zaman gereksiz olmayacaktır.
Devletin resmi ordularına daha fazla yardım etmek istemesi normal fakat;
1. uçurumun bu kadar fazla olması, özel orduların gelişememesi ülke için negatif etki yapar.
2.belli bir seviyeye gelmiş ordu mensupları, aktarılan ödeneği uzun vadede kendi gelirlerini sağlayacak şekilde kullanmaları yönünde teşvik edilmeli.
@GurkaaN "haala ağustos eylül ekim dönemlerine sallayan.. kasım ayı yöneticilerine sorarım buradan mini verileri ortada dağıttığım tanklar STR destek ve açılan bütün ordulara hibe q4 rawlarda ortada.. benim anlamadığım o zamanda aynı vergi geliyordu geçen ayda aynı vergi geliyordu.. nasıl oluyor bu iş yaf aklım almadı"
geçen dönemlerde açılan vs rawların vs kaynagını koymayı unutmuşum, onu da en sona ekledim. güzel sorular başkan 🙂
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Akyd2R6V518DdHJFaVcteFR6QWxnX0E5dnVMaEZCdWc&hl=en_US#gid=0
25.11.2011 - 09.12.2011 Arasındaki Ordu Gelir - Gider tablosu.
Ordu üyelerini mağdur etmemek adına hükümet tarafından ödenmemiş mini paralarını da üyelerine dağıtmıştır.
Ayrıca bonussuz dönemde bile üyelerine 10 tank dağıtmaya devam etmiştir.
Tank alımlarıyla ilgili sorusu olanlara; Tank üretimleri bizim belirledigimiz rakamdan maaliyetine hatta zaman zaman maaliyetinde aşağısında bir fiyata ürettirilmektedir. Aynı şekilde üretmek isteyen kişilere de ürettebiliriz. Ayrıca bugün yine tank ürettirilecektir. Yaklasık 60k TRY giderimiz daha olacaktır.
Ordu Başkomutanı
BirinciDelidumrul
Özel orduların gold alarak, kasarak kendine yettiği yetmeye çalıştığı ortamda TGO hariç orduların dağıtım için ödenek alması gerçekten abes geliyor. Madem öyle özel ordularda bu dağıtımlardan yararlanmalı ve 'MSB ye tam bağımlı olarak' varlıklarını sürdürmeli veyahut sözkonusu ordular kendine yetebilmelidir.
@birincidelidumrul komutanım,
orduya itham ettiğim bir soz yok, ilk cumlede bu yazıyor zaten,
Gecen donem siz de kabinedeydiniz, gönül isterdi ki makale içindeki hükümete yoneltilmiş soruları aynı içtenlikle cevaplayasınız, fakat ordu komutanı kimliği ile değil, kabinedeki bakanımız kimliği ile.
danışıklı dövüş 🙂 gurkaan romy filan haha.
tgo, istiklal turkorduyu kim resmi ordu yaptı onlara sor bence
@AviYonik : eRepublik birthday : Nov 08, 2011
Orjinal nickinle yazarsan cevap vereyim kardeşim eğer soracağın soru varsa, çekinme.
Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler.
v
@Romy06
Ben kabinede seninde bildigin üzere Teknoloji bakanıydım abi. Minilerin bir süre acılamamasının sebebi Proxylerdeki sorundu ki bu konuda seninle sürekli iletişim içindeydik ve gereken yardımı yaptıgın içinde teşekkür ederim. Sonradan acılan minilerin katsayılarını vs. MSB'ye sormak gerekir.
Sorduğun ilk iki Soruyu da kendimce cevaplamaya calısayım.
1) Neden ülke Resmi ordu-özel ordu ayırımına sürüklendi?
Cevap: Bunu hükümet üyeleri değil, bir kaç kişi yaptı.
2) Bir yandan Bankada para yok denilirken, 700.000 TRY NEDEN tek kalemde dönem başında verildi?
Cevap: Ülke işgal altında olduğu için olabilir mi ?
Ama Orduyla ilgili kafasında soru işareti olan varsa sunu söyleyeyim tekrar "Türk Ordusunun hesabını veremeyeceği hiçbir şeyi yoktur"
700 000 try her ay hangi gruba verilirse verilsin birincidelidumrul emin ol ki o da sana istedigin hesabi verirdi dostum
Romy guzel makale bu arada
Solaris2011 kimse cıkıpta paraların nereye gittigi belli değil, fortum vs diye bos bos konusmasın o zaman dostum..
ben fortumdan bahsedildigini dusunmuyorum burda , diger gruplara karsi bir haksizlik var ortada ve bu durum cozume kavusmali
Yok ben bu makale için demedim zaten ama bundan önceleri cok konusuldu bu tarz seyler.
devletin bir yetistirme ordusu olup buradakilere ekstra odenek saglanmasini dogru buluyorum.
yeter ki bu ordu mudur kurum kurulus mudur neyse artik ona bir giris sarti belirlensin. bir de maksimum str degeri belirlensin. Bu str' ye ulasanlar ayrilsinlar.
bu grubun sadece oyuna yeni baslayanlari oyunda tutabilmek maksatli calistirilmasi taraftariyim.
Bunların yanında Resmi Orduların Üye Listeleri, Sahip oldukları şirketlere Dair Veriler de açıklanmalı..
Yukarıda bir yerde Ordu için Tankların üretiminin birisine yaptırıldığından bahsediliyor.. Bu Olay bir ihale üsülü mü yapılıyor ? Yoksa al para sana sen yap gibi bir üsülle mi ? Tankları satan kaçtan satıyor ? Bunları da açıklarsanız oldukça güzel olur..
gelecek bu adamlarda. besleyin gitsin amk boşverin yaw. versinler para orduyada tgo ya da . hesabı tutuluyorsa eğer oralara bakanlara herkesin güveni tamsa bırakın fortum dibine kadar girsin. bu oyuna ufaklıklarla devam edeceğiz. elden geldiğince bağlı kalmaları gerek.
1 aydır gösterilen yerlere kendi cebimden dank alıp vuruyorum 2 hafta oldu mini açılmadı tamam resmi ordulara yardım edilsinde bizide görün bari günlük mini açın
resmı ordu ag alayınızın
try lerı toplayın ozel ordulara bı dalga yok yenı bı suru oyuncu var hukumet destek versınde yardımları yenı oyunculara aktarayım
ama bı dalga olmaz hukumetten ag fasıstlerı