473
In cautarea unei jumatati de bila alba ...
Inspirat de articolul lui Omae IntraVenos (IV)
am decis sa vin in fata voastra si sa caut si cealalta jumatate de bila alba.
Pentru ca in timp ce faceam pe editorialistul fluviu, cred ca am facut si altceva ca sa nu fim in merda!
Pe partea de Guvernare am ocupat majoritatea posturilor vacante, astfel:
- Ministerul Educatiei - a primit 2 jucatori tineri belzebut cel crunt si Hlavasca, implicati, dornici de rezultate, ceea ce va asigur ca nu vor intarzia sa apara;
- Ministerul Media - are la butoane pe Crazy Man, un player care ii place ceea ce face si deja s-a pus pe treaba, rezultatele se regasesc in media la revista presei;
- Camera de Comert - are acum un user experimentat in persoana lui spirachedanutz care impreuna cu mine am reusit sa strangem din ceea ce altii numesc specula sau black market si noi ii zicem EXPORT, o cantitate de 136 de GOLD, intr-o singura zi cate o jumatate de ora dimineata si o jumatate de ora seara
(voi explica mai jos pe larg activitatea Camerei de Comert);
Bun, ce nu am reusit sa fac momentan:
- Sa pun mana pe parola de la Ministerul Informatiilor Publice, parola care a disparut in negura mandatelor lui dani36 si Alex Craciun. Dar nu ma las;
- Sa numesc o persoana la Ministerul Finantelor Publice. Am o singura persoana voluntara, pe care sunt nevoit sa ii fac un training pentru ca apoi sa o pot numi public, dar asta e inca pe lista de TO DO, in functie de timpul disponibil;
- Sa gasesc o persoana cu un CV impecabil careia sa ii deschid usile Bancii Nationale a Romaniei (si cand ma refer la un CV impecabil ma refer la o istorie a personajului respectiv in eRepublik care sa nu puna sub nici o forma la indoliala calitatile sale morale inainte de toate).
Pe partea de Armata cred ca se observa deja pasi grabnici facuti inspre REORGANIZAREA ARMATEI ROMANE si punerea ei in dispozitiv de lupta.
Am deschis lupte cu Moldova si vom mai deschide pana la anexarea totala a acesteia la Romania! Luptele vor fi intre luptele de antrenament ale Irlandei cu America din Rhode Island.
Lupte benefice pentru XP, Rank si mai ales Wellness.
Pe partea economica, unde au fost cele mai multe asteptari de la mine vreau sa va prezint punctual ce am facut.
Toata lumea cunoaste datoria GIGANT a Romaniei, atat INTERNA cat mai ales EXTERNA.
Am luat Romania cu 480 de G in conturile BNR si putin peste 26.000 de RON daca nu gresesc.
Am reusit in perioada scursa de la inceputul mandatului, in cele 11 zile sa achit urmatoarele datorii:
achitat - Victor Petrescu - 80 G (PTO)
achitat - Piratul - 4500 RON (Arme)
achitat - Suedia - 1000 G (dintr-un total de 2000G)
achitat - MrBrigtside - 72 GOLD (imprumut)
achitat - Groovey - 4140 RON (arme)
achitat - Piratul - 80 GOLD(imprumut)
achitat - sebahmah - 110 GOLD (imprumut)
achitat - Norvegia - 700 GOLD (cele 3 constructii speciale)
achitat - Suedia - 1000 GOLD (ultima transa)
achitat - Piratul - 15000 RON (arme)
achitat - zzZZzz - 22500 RON (arme)
achitat - the_mihai - 4000 RON (arme)
Un total general de peste 3000 GOLD si 50.000 RON.
Cheltuieli au mai aparut in timpul mandatului, cu MPPurile cu Suedia, Spania si acum Grecia, cate 30 de G.
Deschiderea unei regiuni din Moldova, care a fost anexata, 56 de GOLD si altele.
Pe langa aceasta mai notam cei 500 de GOLD stransi care au fost folositi la emiterea a 100.000 RON.
Si cei peste 250 de G care sunt acum in BNR.
Facand rezumatul celor de mai sus, putem sa spunem ca Romania si-a achitat intreaga datorie EXTERNA si mai are o datorie de 2400 de G la intern.
400 de GOLD cu scadenta pe data de 5 iulie si 2000 de G cand o sa iasa iar Alex Craciun Presedinte
)
Congressmanii Romaniei la initiativa lui Gooffree au donat Goldul rezultat din medalie BNR rezultand o donatie agregata de: 106,2 Gold!
Toate cele de mai sus au fost posibile prin multa munca, ore investite in eRomania si pentru eRomania.
De asemenea vreau sa anunt pe aceasta cale ca s-au recuperat 58.000 RON si 200 de GOLD din prejudiciul de 90.000 RON si 200 de GOLD! Si NU: NU DE LA PURTATORUL DE CUVANT AL CJ IASI S-A RECUPERAT SUMA!
Vreau sa ating un subiect sensibil din media din ultimele zile: Camera de Comert !
Nu unu sau doi ci zeci de insi au sarit de fund in sus, si au acuzat DIRECT actuala Guvernare si pe mine ca daca STATUL se baga la specula e VAI DE MAMA NOASTRA!
Tin sa mentionez FOARTE CLAR:
Statul Roman nu face specula! Nici prin Camera de Comert nici prin alt instrument!
Camera de Comert are rolul de a vinde PRODUSE 100% ROMANESTI la EXTERN, asta se traduce intr-un singur cuvant: EXPORT!
Si acum sa iau pe rand si sa explic cum functioneaza Camera de Comert, printr-un exemplu practic:
Camera de Comert vinde WEAPONS Q3 la pretul de 0.40 GOLD/bucata.
Un lot de 10 arme aduca un venit Camerei de Comert (Comert nu specula
) de 4 GOLD.
10 arme = 4 GOLD
O arma pe piata are pretul de 26.50 RON.
10 arme inseamna 265 RON platiti de Camera de Comert unei firme ROMANESTI.
Din aia 265 de RON 13 ron se intorc la STAT prin TVA.
Deci 252 de RON se duc la firma producatoare.
4 GOLD reprezinta 222 RON la cursul actual de 0.018 RON.
Rezulta o diferenta de 30 de RON nejustificata.
Dar, daca luam in considerare faptul ca exista o taxa pe venit la salarii de 10%, si daca acei 252 de ron sunt platiti ca salarii, inseamna ca 25 de RON se reintorc la stat prin Income Taxul platit.
Daca mai luam in considerare ca orice firma cumpara materii prime, rezulta ca o parte din banii aceia se duc mai departe si la patronii si angajatii din firmele de land.
Mergand mai departe, pe langa avantajele CLARE economice, BNR vine RON in cantitati mai mari decat ar face-o pe piata monetara.
Si daca luam in considerare faptul ca pentru a cumpara 4 GOLD de pe piata BNR ar ajunge sa plateasca minim 232 de RON, realizam ca este o metoda mai eficienta, care confera un aport de GOLD mai SANATOS la Bugetul nostru plin de datorii.
Cam atat pentru ziua de azi.
Si mergem mai departe ....
am decis sa vin in fata voastra si sa caut si cealalta jumatate de bila alba.Pentru ca in timp ce faceam pe editorialistul fluviu, cred ca am facut si altceva ca sa nu fim in merda!
Pe partea de Guvernare am ocupat majoritatea posturilor vacante, astfel:
- Ministerul Educatiei - a primit 2 jucatori tineri belzebut cel crunt si Hlavasca, implicati, dornici de rezultate, ceea ce va asigur ca nu vor intarzia sa apara;
- Ministerul Media - are la butoane pe Crazy Man, un player care ii place ceea ce face si deja s-a pus pe treaba, rezultatele se regasesc in media la revista presei;
- Camera de Comert - are acum un user experimentat in persoana lui spirachedanutz care impreuna cu mine am reusit sa strangem din ceea ce altii numesc specula sau black market si noi ii zicem EXPORT, o cantitate de 136 de GOLD, intr-o singura zi cate o jumatate de ora dimineata si o jumatate de ora seara
(voi explica mai jos pe larg activitatea Camerei de Comert);Bun, ce nu am reusit sa fac momentan:
- Sa pun mana pe parola de la Ministerul Informatiilor Publice, parola care a disparut in negura mandatelor lui dani36 si Alex Craciun. Dar nu ma las;
- Sa numesc o persoana la Ministerul Finantelor Publice. Am o singura persoana voluntara, pe care sunt nevoit sa ii fac un training pentru ca apoi sa o pot numi public, dar asta e inca pe lista de TO DO, in functie de timpul disponibil;
- Sa gasesc o persoana cu un CV impecabil careia sa ii deschid usile Bancii Nationale a Romaniei (si cand ma refer la un CV impecabil ma refer la o istorie a personajului respectiv in eRepublik care sa nu puna sub nici o forma la indoliala calitatile sale morale inainte de toate).
Pe partea de Armata cred ca se observa deja pasi grabnici facuti inspre REORGANIZAREA ARMATEI ROMANE si punerea ei in dispozitiv de lupta.
Am deschis lupte cu Moldova si vom mai deschide pana la anexarea totala a acesteia la Romania! Luptele vor fi intre luptele de antrenament ale Irlandei cu America din Rhode Island.
Lupte benefice pentru XP, Rank si mai ales Wellness.
Pe partea economica, unde au fost cele mai multe asteptari de la mine vreau sa va prezint punctual ce am facut.
Toata lumea cunoaste datoria GIGANT a Romaniei, atat INTERNA cat mai ales EXTERNA.
Am luat Romania cu 480 de G in conturile BNR si putin peste 26.000 de RON daca nu gresesc.
Am reusit in perioada scursa de la inceputul mandatului, in cele 11 zile sa achit urmatoarele datorii:
achitat - Victor Petrescu - 80 G (PTO)
achitat - Piratul - 4500 RON (Arme)
achitat - Suedia - 1000 G (dintr-un total de 2000G)
achitat - MrBrigtside - 72 GOLD (imprumut)
achitat - Groovey - 4140 RON (arme)
achitat - Piratul - 80 GOLD(imprumut)
achitat - sebahmah - 110 GOLD (imprumut)
achitat - Norvegia - 700 GOLD (cele 3 constructii speciale)
achitat - Suedia - 1000 GOLD (ultima transa)
achitat - Piratul - 15000 RON (arme)
achitat - zzZZzz - 22500 RON (arme)
achitat - the_mihai - 4000 RON (arme)
Un total general de peste 3000 GOLD si 50.000 RON.
Cheltuieli au mai aparut in timpul mandatului, cu MPPurile cu Suedia, Spania si acum Grecia, cate 30 de G.
Deschiderea unei regiuni din Moldova, care a fost anexata, 56 de GOLD si altele.
Pe langa aceasta mai notam cei 500 de GOLD stransi care au fost folositi la emiterea a 100.000 RON.
Si cei peste 250 de G care sunt acum in BNR.
Facand rezumatul celor de mai sus, putem sa spunem ca Romania si-a achitat intreaga datorie EXTERNA si mai are o datorie de 2400 de G la intern.
400 de GOLD cu scadenta pe data de 5 iulie si 2000 de G cand o sa iasa iar Alex Craciun Presedinte
)Congressmanii Romaniei la initiativa lui Gooffree au donat Goldul rezultat din medalie BNR rezultand o donatie agregata de: 106,2 Gold!
Toate cele de mai sus au fost posibile prin multa munca, ore investite in eRomania si pentru eRomania.
De asemenea vreau sa anunt pe aceasta cale ca s-au recuperat 58.000 RON si 200 de GOLD din prejudiciul de 90.000 RON si 200 de GOLD! Si NU: NU DE LA PURTATORUL DE CUVANT AL CJ IASI S-A RECUPERAT SUMA!
Vreau sa ating un subiect sensibil din media din ultimele zile: Camera de Comert !
Nu unu sau doi ci zeci de insi au sarit de fund in sus, si au acuzat DIRECT actuala Guvernare si pe mine ca daca STATUL se baga la specula e VAI DE MAMA NOASTRA!
Tin sa mentionez FOARTE CLAR:
Statul Roman nu face specula! Nici prin Camera de Comert nici prin alt instrument!
Camera de Comert are rolul de a vinde PRODUSE 100% ROMANESTI la EXTERN, asta se traduce intr-un singur cuvant: EXPORT!
Si acum sa iau pe rand si sa explic cum functioneaza Camera de Comert, printr-un exemplu practic:
Camera de Comert vinde WEAPONS Q3 la pretul de 0.40 GOLD/bucata.
Un lot de 10 arme aduca un venit Camerei de Comert (Comert nu specula
) de 4 GOLD.10 arme = 4 GOLD
O arma pe piata are pretul de 26.50 RON.
10 arme inseamna 265 RON platiti de Camera de Comert unei firme ROMANESTI.
Din aia 265 de RON 13 ron se intorc la STAT prin TVA.
Deci 252 de RON se duc la firma producatoare.
4 GOLD reprezinta 222 RON la cursul actual de 0.018 RON.
Rezulta o diferenta de 30 de RON nejustificata.
Dar, daca luam in considerare faptul ca exista o taxa pe venit la salarii de 10%, si daca acei 252 de ron sunt platiti ca salarii, inseamna ca 25 de RON se reintorc la stat prin Income Taxul platit.
Daca mai luam in considerare ca orice firma cumpara materii prime, rezulta ca o parte din banii aceia se duc mai departe si la patronii si angajatii din firmele de land.
Mergand mai departe, pe langa avantajele CLARE economice, BNR vine RON in cantitati mai mari decat ar face-o pe piata monetara.
Si daca luam in considerare faptul ca pentru a cumpara 4 GOLD de pe piata BNR ar ajunge sa plateasca minim 232 de RON, realizam ca este o metoda mai eficienta, care confera un aport de GOLD mai SANATOS la Bugetul nostru plin de datorii.
Cam atat pentru ziua de azi.
Si mergem mai departe ....

Votat
domnule Smif, CV-ul meu ce are? (pt BNR)
chiar sunt curios ce hibe mi-ai gasit
Votat! Eu zic ca, daca vom reusi sa castigam un pic de "momentum", lumea va arata destul de roz in scurt timp. Pana acum lucrurile s-au miscat excelent. Si nj vad de ce nu ar face-o si in continuare.
votat!!!
!!!
Pt prima oara cand presedintele face raport de activitate (prima data pt mine..tinand cont ca l-am mai prins doar pe Alex Craciun) Bvo Smif..asa cred ca toata lumea intelege ce se intampla acolo SUS si nu exista comentarii (poate doar Zoli si alti cativa vor gasi de comentat...as usual) Keep up the good work!!1
votat si subscris
mandru ca te avem presedinte!
votat
votat
<a href="http://www.erepublik.com/en/article/reforma-sistemului-educational-830412/1/all" target="_blank">http://www.erepublik.com/en/article/refo[..]1/all</a> Reforma sistemului educational..trageti un ochi si aici..aveti ce sa cititi
"2000 de G cand o sa iasa iar Alex Craciun Presedinte )"
)
un sfert de bilă tot primeşti
Felicitări!
votat + comentat
frumos articolul )
Bun articol. Dar te rog nu uita ca exista dativ si genitiv in limba romana.
succes in continuare. f. bine pana acum.
Stii ce mi se pare mie ciudat la toata tarasenia asta? Ca dai niste bani doar pe ochi frumosi, fara contracte in prealabil. Tii minte cand presedintele Romaniei, Alex Craciun, a pacalit pe Nevugila cu o suma enorma pe bani la acea ora? Fara contract, Romania a beneficiat de acea suma de bani. Tind sa cred ca cei carora le dai bani ori sunt prieteni cu tine, ori tu esti fraierica.
daca se mai practica exportul am si eu eu firma pe org Casino Company si as fi dispus unei colaborari! de asemenea sunt interesat sa pun umarul in politica pentru revigorarea Tarii, am o vechime considerabila!
Aveam si eu o datorie de primit in urma alegerilor de congres din Matzanesia, ca vad ca altii mai apropiati tie isi primesc banii inapoi. Nu mai stiu exact cuantumul, dar ma va ajuta Bogdan_L sa imi amintesc.
Te referi la lista de datorii platite, Seductiv?
Datoria e datorie, trebuie platita, nu pe ochi frumosi. Iti dai seama ca presedintele (parca dsalageanu) nu a scos articol ca sa se imprumute de la populatie, ci a apelat la cei mai apropiati.
"Am deschis lupte cu Moldova si vom mai deschide pana la anexarea totala a acesteia la Romania!"
Sunt sigur ca ai vrut sa zici "unirea"..
Apropo, felicitari pt recuperarea prejudiciului si pt transparenta.
Mult succes!
@IoMircea: Cum nici Romania nu a restituit banii Turciei datorita inexistentei unui contract, nu vad cum smif isi permite sa dea bani pe prietenii, fara contracte in prealabil.
adica cum cu contract?ca daca io donez cuiva 5 gold is cu contract?
votat
@Seductiv iti aduc aminte ca nevugila a DAT ( nu donat ) banii aia lui Alex Craciun ( NU ROMANIEI )
"2000 de G cand o sa iasa iar Alex Craciun Presedinte )"
PREA TARE!!!!!
coool.. daca asta ti-a venit instant, esti beton! felicitari!
era cit pe ce sa raman fara 10 G!
votat
btw: mie nu trebuie sa-mi deschizi usile BNR; e suficient sa-mi dai cheia )
@zzZZzz: Alex Craciun era presedintele Romaniei, deci reprezenta Romania.
La fel cum Banca Nationala a Romaniei reprezinta Romania.
Felicitari pt. transparenta si corectitudine.Votat
Din ce imi amintesc era ministru de externe, si el a dat banii prin monetary market nu prin donatie si mai sus m.am exprimat gresit cand am spus DAT ( nu donat ) era nu imprumutat
era timpul sa faci o camera de comert smif.Foarte bine.Acum tot ce ne lipseste e o promovare media a produselor romanesti pe mapamond.
Eu am enuntat aceasta idee demult.
Bine ca se implementeaza macar acum.
E o metoda 100% benefica economiei romaniei.
Numai ca urmeaza un fenomen, care o sa ne doara tare: lipsa fortei de munca.
Zilnic pierdem sute de potentiali angajati. In 30 zile o sa fie deja criza.
Trebuie de facut ceva.
Faptul ca-i donezi sau ii schimbi prin monetary market nu prezinta nicio diferenta in astfel de cazuri. Bunul simt ca reprezenta Romania cred ca era de ajuns sa nu-si bata joc de renumele tarii. Un caz similar se petrece si acum. Chiara daca se vad donatii, de unde sa stim noi ca 'datoriile' nu fusesera deja date prin monetary market. Iar atat timp cat nu exista contracte, consider ca smif isi face de cap cu banii Romaniei la fel cum si-a facut-o majoritatea presedintilor pana acum. Iau bani de la stat si-i dau prietenilor. Mi-e doar scarba. Furati cat vreti de la stat. In eRepublik nu exista eJusititie! Spor la jafuri!
@Seductiv, tu ce ai face? nu ai da nici un ban inapoi? Alta data cine o sa mai ajute?
Votat. Sa traim bine!!!
Asta-i tare Seductiv
no, bine ! bine executat !
seductiv.Eu am firma de food si grau in romania dar asta nu inseamna ca fac afaceri exclusiv in romania.In fiecare zi caut parteneri de afaceri in Brazilia, Indonezia,Sua, si le furnizez(prin donatie) Grau.Asa ca te rog,nu fa pe smecherul.Please.ASta nu-i specula.Asta e ceva ce am cerut de mult timp sa fie implementata.Foarte bine ca a fost introdusa.
Iar acum,tot ce trebuie sa mai facem noi e sa dam din gura si sa ne promovam graul peste tot.Iar aici nu vad de ce am avea probleme.Doar majoritatea avem ziare.
de dinafara cercului de initiati care conduc tara, pare in regula. cred ca faceti o treaba buna in general, pacat ca - poate si datorita boomului nesanatos de acum 45 sau 50 de zile, nu mai retin - ne scade atat de dramatic populatia. poate nu e in legatura cu actiunile guvernului. sau poate da?
@wwwasea: Nu as a bani fara existenta unui contract oficial sau referend public inainte de imprumutare care sa tina loc unui contract oficial. Nu as cumpara arme de la prietenii mei fara licitatie publica (vezi prieteniile cazurile de frauda dintre Romania si zzZZzz).
@oarecare: In joc sunt banii Romaniei si onoarea unor presedinti corupti, nu o firma a unui fermier si producator de ciorba.
vind tzuica de prune curat din Rastoltzu...numa 20ROn litru...
@seductiv: stiu ca s-a furat mult, ca asa e firea omului (tre sa-i iasa si lui ceva), dar totusi unde e vorba de onoarea Romaniei nu putem sa ne jucam.
Legat de subventii de stat si alte parteneriate, ai perfecta dreptate (trebuie sa fie ceva public, nu pe baza de prietenii).
Sa vedem ce o sa fie mai departe...
In joc sunt banii Romaniei si onoarea unor presedinti corupti, nu o firma a unui fermier si producator de ciorba"
Seductiv.Sti regula aia cu acusation without prouf?
Vezi ca smif poate sa te raporteze la admin pe faza asta.
@oarecare: e un mod jalnic sa incerci sa pedepsesti pe toti care nu sunt deacord cu tine.
Orice dezbatere (mai ales publica) e foate benefica.
@wwwasea. Rules are rules. Asa si eu pot sa te acuz pe tine ca ai furat 9999gold din visteria tarii.Dar daca nu am dovada,nu pic eu de prost?
) Pe ce faza ma poate raporta? Se simte corupt, ca eu nu am folosit propozitia smif este corupt. Tu vezi asa ceva?
In joc sunt banii Romaniei si onoarea unor presedinti corupti"
Pe faza asta.
Cea mai mare incredere pana acum am avut-o in Shoby si mi-a dovedit ca a fost cel mai bun presedinte in opinia mea. In smif am avut incredere si inca am, dar cand vad cum este pacalit de prieteni nu pot sa stau cu mainile in san. Smif a avut curajul sa preia tara intr-o semi-criza si apreciez asta.
@seductiv, oarecare:discutiile astea sunt de prisos.
Hai sa vb mai bine constructiv, ce am putea face, s.a
Seductiv. Eu vad in sfarsit o idee profitabila.in momentu de fata putem vinde grau,mancare,arme ieftine in toata lumea.Nu vad de ce nu am face asta?iar cu 120 gold profit zilnic eu zic ca-i foarte bine.Cel mai bine ar fi sa facem reclama in toata lumea.In brazilia,In indonesia ,in ungaria(Nu vad nici o problema in a face comert cu userii lor).Daca avem o portita,hai sa profitam de ea.
votat
si inca un lucru.In spania e o mare comunitate de muncitori romani(cea din erepublik).De ce nu vindem si lor produsele noastre?
"...UNOR presedinti corupti"
Acest 'unor' poate sa reprezinte 1,2,3 presedinti, dar oricum nu toti presedintii )) Poate cel care lipseste este chiar smif. Probe insuficiente.
/respect Smif
@wwasea: Noi nu putem face nimic. Ce cred ca ar trebui facut am spus mai sus si repet:
- contracte oficiale sau prin referendum care sa tina loc acestor contracte;
- cumpararea de produse prin licitatie publica si nu pe prietenii.
Un presedinte care nu face asa nu are mainile curate.
good job
mult succes in continuare
Foarte bine smif!
bravo smif!dupa ce am revazut articolul asta:http://www.erepublik.com/en/article/starea-natiunii-o-tara-indatorata-823677/1/all
am ajuns la concluzia ca mai avem datorii doar 500 gold(the_mihai) si 2000 gold(UGD)
Felicitari
Felicitari pentru rezultate, pentru elocinta si pentru comunicare.
E un mare pas inainte, zic eu.
Tine-o tot asa !
n-am mai scris demult prin presa dar acu chiar meriti felicitari;)
tine-o tot asa:P
Felicitari! Si pentru resultate, si pentru transparenta! Unii s-au pus la lucru, si deja sa vad roadele muncii lor. Felicitari inca odata!
@seductiv - eu as numi insulta sa spui ca smif "e fraierit de prieteni". Si daca nu avem niciodata incredere in nimeni n-o sa facem nimic. Majoritatea sunt de acord ca a facut treaba buna intr-un timp relativ scurt. Da-i omului credit in continuare. Daca ai dovezi ca ceva nu e in regula, pune-le pe masa. Daca nu, te rog sa te abtii. De ce mereu trebuie sa ne invrajbim ?
smif : daca nu gasesti om pt BNR, fa-mi o copie de la cheie.
In parte trebuie sa ii dau dreptate lui seductiv. Daca nu exista contracte, nu exista doavada necesitatii de a platii acei bani. Insa daca imprumuturile chiar au fost facute, banii trebuie inapoiati cu sau fara contract, deoarece alftel pierdem increderea celor care ne-au ajutat.
BRAVO!!!!votat
bun, felicitari!
PS: cum naiba cea mai "desteapta" natie din RL si eRep e pacalita cu 90k ron si 200 gold.
tot asa de-ar fi
era sa zic sa imi numeri bilele, dar daca ai achitat datoria externa, jos palaria.
as vrea si eu sa va ajut la camera de comert. in viata reala sunt secretar la o firma mare de constructii din romania asa ca tiu cu ce se mananca comertul in alte tari
e ceva mai diferit in erepublik
ATENTIE LA Seductiv !!!!
Acum 2 luni era mare tepar in eRomania, acum , daca s-a intors, nu e mai breaz. Nu ii dati credit.
Catavencu !
@seductiv, cuza si probabil, zoli
Pentru a face contracte avem nevoie de eNotar public! Voi stiti cat e spaga sa ajungi notar? de la 100.000 (o suta de mii) de euroi in sus. asa ca mergem pe incredere. Sa-i uram lui alex craciun sa mai ajunga presedinte, ca poate va linistiti si voi....
Incep sa inteleg un pic cum merge jocul asta
un articol frumos.
din pacate, tot nu te voi vota vreodata.
oricum, succes!
Ce legatura am eu cu MIP-ul si de ce apare numele meu legat de asta? Nu am avut parola ministerului manipularii nici macar un moment, dar deh... pica bine sa zici ceva de rau, poate se face si de a doua medalie de mogul, nu?
N-am inteles nici mistoul legat de datoria la mine, dar ma rog...
Votat si felicitari! Sper sa te tina bunul obicei de a informa si restu' de ceea ce se intampla.Bravo!
frumos.
avem preshedinte.
domn craciun - nu a zis nik de rau de tine, a facut o gluma.
multzamim pentru prezentza si cand ai sa binevoiesti din nou, te rog sa ne onorezi cu prezentza (nu e gluma, chiar o cred)
"Din aia 265 de RON 13 ron se intorc la STAT prin TVA.
Deci 252 de RON se duc la firma producatoare.
...
Dar, daca luam in considerare faptul ca exista o taxa pe venit la salarii de 10%, si daca acei 252 de ron sunt platiti ca salarii, inseamna ca 25 de RON se reintorc la stat prin Income Taxul platit.
Daca mai luam in considerare ca orice firma cumpara materii prime, rezulta ca o parte din banii aceia se duc mai departe si la patronii si angajatii din firmele de land."
Vezi ca pute rau rationamentul asta, tu practic ne spui ca tot ce incaseaza o companie merge in salarii, dar materii prime pe ce cumpara?! Dar profit nu are?! Vorbim si de piata de arme...
Afacerea asta are acelasi iz cu cea a titlurilor de stat, unii profita, explicatiile dau bine la cei care nu citesc prea atent si toata lumea e fericita.
"4 GOLD reprezinta 222 RON la cursul actual de 0.018 RON.
...
Si daca luam in considerare faptul ca pentru a cumpara 4 GOLD de pe piata BNR ar ajunge sa plateasca minim 232 de RON"
222 sau 232? Eu zic ca 222.
Si acum sa facem si un mic calcul...
Tu dai 265 ron pe 10 arme q3, 12.6 ron se intorc la stat, 252.4 ron merg la producator.
Pentru 10 arme el cumpara 5x3x10=150 iron q1, daca e "destept" da pe acest iron 1.875 gold, respectiv 104.2 ron (!!!), bani pentru care nu va plati taxe in Romania, raman deci 148.2 ron, bani pentru salarii si profit. Sa vedem cat il costa forta de munca pentru cele 10 arme. 10 angajati cu skill intre 5 si 6 si wellness mediu 90 vor fi platiti cu 155 ron si vor produce 15.4 arme, practic munca ce corespunde celor 10 arme e platita cu 100.6 ron, bani pe care angajatii vor plati 10% impozit pe venit, respectiv 10.1 ron (!!!!!).
DECI... am plecat de la 265 ron platiti de stat pentru 4 gold, dam jos TVA-ul recuperat, respectiv 12.6 ron, ajungem la 252.4 ron platiti de stat pentru 4 gold, mai dam jos si impozitul pe venit, respectiv 10.1 ron, si ajungem la 242.3 RON PLATITI PENTRU 4 GOLD!!!
Ce inseamna asta, domnule presedinte? Inseamna ca Romania vinde ron la un curs de 0.0165 gold/ron!!! Cursul pe piata in acest moment este de 0.018 gold/ron!!! Ce inseamna asta? Inseamna ca cineva se imbogateste din banii pe care romanii ii platesc ca taxe, inseamna ca sub un prora frumos coafat si prezentat se ascund lichidari de stocuri.
Sau sa fie doar incapacitate?!
felicitari pt recuperarea prejudiciului si succes in continuare..!!
felitari pt tot ce ai rezultat. Faptul ca ai preluat Romania intr-o perioada de criza si faptul ca te descurci ne arata valoarea ta. Pot spune ca fata de toti presedintii tu esti singurul care ne pune la punct cu tot ce se intampla (adevarat ii ca am prins doar 3 presedinti, si poate nu sunt in masura sa ma dau cu parerea).
Vreau sa cumpar food din Romania la cel mai mic pret de pe piata pt a fi comercializat in Ucraina. Astept PM
votat
Votat
Ajutati un cetatean amarat cu bani...
Bine domnule Alex Craciun, dar sa intrati in ultima saptamana si sa faceti calculul si la restul de bani care ii mai are de primit BNR de la dumnevoastra nu se putea?
Adica noi ne scremem cu ce avem si mneavoastra aveti inca de dat niste GOLD din imprumutul care ni l-au dat suedezii, sau asta ati uitat?
Pacat ca la intoarcere, LA FIECARE, sunteti tot timpul tare in GURA!
Pentru amuzamentul public ...
4/0.018=222 RON daca as vinde ronul la 0.018 lucru care nu prea se intampla, mai deloc asa din cauza ca sunt puse in ordine crescatoare a ofertelor.
4 GOLD * 58 RON = 232 ron, cursul cu care BNR poate sa cumpere de pe piata GOLD!
Observi vreo diferenta ?!?! 222 sau 232?
Get your story straight, aight?
Trecand peste limbajul de mahala, vad ca nu prea poti purta o discutie cu argumente, DA, nu am avut timp sa adun restul de 750 gold (aici trebuie sa discut cu sebahmah pentru confirmare), dar sa nu uitam faptul ca inca sunt creditor al BNR cu 2.000 gold, deci chiar nu vad problema. Inteleg ca ti-ar place sa te lauzi cum ai platit tu toate datoriile din banii imprumutati de mine, dar cam exagerezi.
Nu ai cum sa vinzi ron la 0.018 gold/ron atat timp cat BNR nu e activa pe piata, dar de la 222 ron/gold, pana la 242.3 (!!!) ron/gold e un pic de diferenta, se cam face de vreo 0.0165 ron/gold, in buzunarul cui merge diferenta asta? Din buzunarul cui pleaca... stim deja, din buzunarul Romaniei.
M-as fi asteptat sa comentezi ceva relativ la calculul meu, nefacand asta admiti ca e corect si ca la fiecare 10 arme traficate Romania pierde 20.3 ron, dupa cum ne spui tu ca intr-o jumatatate de ora dimineata si seara ai incasat 136 gold, deducem ca Romania a pierdut in acelasi interval 690 ron, iar cineva i-a castigat.
Sa mai vorbim si de faptul ca asta e si o operatiune de lichidare de stocuri?
Keep Up the Good Work!
Lichidare de stockuri daca era sa cumpar de la vreo firma anume.
Atata timp cat se cumpara produse variate atat ca fel cat si ca Q, si la cel mai mic pret de pe piata, asta cu lichidare de stocuri ca acuzatie nu isi are rostul.
Banca Nationala a Romaniei ESTE ACTIVA pe piata!
Problema e ca daca te-ai uitat si tu pe piata si nu ai vazut oferta este clar ca modul in care este asezata acum nu avantajeaza BNR, si cineva chiar bineintentionat daca vrea sa cumpere RON de la BNR, poate sa isi ia gandul.
Referitor la calcul am explicat clar ce am vrut sa spun.
Este evident ca intervine si profitul in calculul de mai sus.
Eu am vrut sa arat ca este o crestere a consumului intern, cu fonduri de la extern.
Avand in vedere faptul ca daca ai avea o licenta de export, ai vinde la extern pentru profituri mai mari, sau pentru a nu te bloca cu produsele pe stoc, uneori vanzand la preturi mai mici ca in Romania DOAR pentru ati asigura vinderea productiei.
Acum producatorii vand la extern, fara sa dea bani pe licenta aia de 20 de G, si TAXA DE IMPORT care o incasa tara respectiva o incaseaza BNR prin Camera de Comert DIRECT IN GOLD.
Sunt si aspecte pozitive si negative, este clar.
Dar unii prefera sa le sublinieze pe alea negative cu markerul negru.
Se vor numi ei oare NEGATIVISTI?
Lichidare de stocuri se cheama si daca iei de la diversi, lichidezi stocurile DIVERSILOR.
BNR este activa in acest moment, oferta ei e extrem de mica insa.
In calcul nu intervine doar profitul, ci si costul materiilor prime.
In plus... cum sa cumperi gold cu aproape 61 ron/gold cand el pe piata e 58 ron/gold?!
@lordmonstru
Prejudiciul ala, sau cel putin o parte din el, a fost recuperat datrita bunului simt al unei persoane din jocul asta. Ce-a facut el acum ar face probabil 1 din 1000 de cetateni. Tot ce a facut Smif a fost sa incaseze banii.
votat
multumim pentru informati
Nu stiu ce vedeti voi crestere a economiei interne, dar in acest moment, economia Romaniei este de toata jena.
Consum intern? m-ar pufni rasul.
Salut,
Smif, eu sunt mai nou in joc, dar trebuie sa iti atrag atentia ca din punctul meu de vedere, un presedinte al Romaniei trebuie sa scrie/vorbeasca romaneste, nu romanglezeste ... parerea mea. Si da, ne unim cu Republica Moldova, nu o anexam/cucerim.
In rest, este laudabil efortul tau, tine-o tot asa.
Bafta !
bravo
Nu am timp acum sa fac calcule sa vad daca Smif face vreo smecherie cu camera de comert sau nu. Dar.
Alex Craciun a facut datorii, Smif le plateste.
Alex Craciun nu si-a dat interesul in a aduce tara pe linia de plutire, Smif si-a dat. Sa gresesti se poate ierta, sa nu informezi nu.
E usor sa critici, toti putem. Dar daca criticati ceva aduceti altceva in loc, macar.
Multumesc Omae ca le aduci aminte celor vechi si le spui celor noi despre unele lucruri (vezi Seductiv).
Asa, si am o propunere. Ce ar fi daca am duce taxele pe import/export la 0? Sper ca macar 1 din 10 cititori ai acestul comentariu sa nu fie superficial.