Ambient on/off

Sign up

 

Continue

Continue By creating an account you agree to the Terms of Service & Privacy Policy

Holodomor. We remember. We know.

Day 1,468, 14:36 by HEHbKO

It´s an act of protest against the decission of eRepublik team:




Also we write that ticket:


So, this is the blocked article:



The Holodomor (literal translation Killing by hunger or murder by hunger or starvation) was a man-made famine in the Ukrainian SSR between 1932 and 1933.

The reasons for the famine are a subject of scholarly and political debate. Some scholars suggest that the famine was a consequence of the economic problems associated with economic changes implemented during the period of Soviet industrialization.



1. From 18 November 1932 peasants from Ukraine were required to return extra grain they had previously earned for meeting their targets. State police and party brigades were sent into these regions to root out any food they could find.
2. Two days later, a law was passed forcing peasants who could not meet their grain quotas to surrender any livestock they had.
3. Eight days later, collective farms that failed to meet their quotas were placed on "blacklists" in which they were forced to surrender 15 times their quota. These farms were picked apart for any possible food by party activists. Blacklisted communes had no right to trade or to receive deliveries of any kind, and became death zones.
4. On 5 December 1932, Stalin's security chief presented the justification for terrorizing Ukrainian party officials to collect the grain. It was considered treason if anyone refused to do their part in grain requisitions for the state.
5. In November 1932 Ukraine was required to provide 1/3 of the grain collection of the entire Soviet Union. As Lazar Kaganovich put it, the Soviet state would fight "ferociously" to fulfill the plan.
6. In January 1933 Ukraine's borders were sealed in order to prevent Ukrainian peasants from fleeing to other republics. By the end of February 1933 approximately 190,000 Ukrainian peasants had been caught trying to flee Ukraine and were forced to return to their villages to starve.
7. The collection of grain continued even after the annual requisition target for 1932 was met in late January 1933.

Death toll:


1. There were over 10,000,000 victims of the Ukrainian Genocide of 1932-1933
2. At the height of the Genocide Ukrainians were dying at a rate of 25,000 per day.
3. Nearly 1 in 4 rural Ukrainians perished as a direct result.
4. Over 3,000,000 children born between 1932-1933 died of starvation.

One of first international news about The Holodomor:

Countries which officially recognize holodomor as an act of genocide:



Ukraine Remembers, the World Recognizes

Legal Accountability for the Crime of 1932-1933 Great Famine (the Holodomor) in Ukraine




Ukrainian eUniversity remember the crimes of Soviet regimen.


Ця стаття була присвячена жертв страшного геноциду, в якому загинуло багато родичі і близьких гравців гри.Стаття була опублікована як меморіал,і викладена для того щоб увесь світ з нею ознайомився. Вона мала більш ніж 700 голосів та 400 коментарів.
В даній статті нікого не звинувачували, окрім тоталітарного режиму СРСР. Країни,якої зараз не існує на карті світу.

В свою чергу видаляючи цю статтю вони:
1. Порушують пункт гри про образи
-образивши честь і гідність,не тільки автора статті,але й людей які втратили своїх рідних в результаті геноциду українського народу.
- звинувачуєте безпідставно автора у расизмі,Оскільки автор не тільки не закликав до міжнаціональної ворожнечі,але й у своїй статті показував до чого призвдить расизм.

2. Порушують пункт про расизм,оскільки видаливши статтю,це розцінюється як те що,ви підтримуєте дії по відношенню до України і Українського народу. І гравці побачивши що ця стаття видалена. Будуть розцінювати це як належне і будуть ображати українців як брехунів і знущатись над нашими цінностями.
 

Comments

Lambuzo
Lambuzo Day 1,468, 14:49

who care?

Avenged7fold
Avenged7fold Day 1,468, 15:15

@Pryq
Miliony Ukraińców umarły wtedy z głodu, to chyba największa tragedia dla całego ich narodu... Okazałbyś chociaż trochę szacunku... Rozumiem, że w eRep o eRep, ale skoro ukazał się przypominający o tym wydarzeniu artykuł można by się było pohamować.

Kismeth
Kismeth Day 1,468, 15:18

I care

Nakil
Nakil Day 1,468, 15:37

V

DeJoT
DeJoT Day 1,468, 19:01

[*]

x d x m
x d x m Day 1,468, 22:49

[*]

Iniesta
Iniesta Day 1,468, 22:53

WE care. Ukraine was the vitcim of stalinism. Like Poland.

Boleslaw Smialy
Boleslaw Smialy Day 1,469, 23:06

[*]

vonKox
vonKox Day 1,469, 01:27

Pryq STFU i najlepiej wypier....

staruszek
staruszek Day 1,469, 01:53

[*]

ps. n/c pryq

Vilar47
Vilar47 Day 1,469, 02:03

lee-oon
lee-oon Day 1,469, 02:20

[*]

DoinkJoker
DoinkJoker Day 1,469, 02:40

Author, you don't know the mean of word "GENOCIDE". Genocide is, for example, here: http://www.evil.nr2.crimea.ua/ukronazi2/korman_bigfile.html

SmykuToronto
SmykuToronto Day 1,469, 03:18

[*]

HEHbKO
HEHbKO Day 1,469, 03:43

DoinkJoker Thank You.

Pogromca Kruczego
Pogromca Kruczego Day 1,469, 05:16

Voted. Since your article was about memory of this horrible event, and not about commercial advertising you shouldn't be punished.

DoinkJoker jakbyś nie wiedział w 2 lata po drugiej wojnie światowej komunistyczne władze Polski odwdzięczyły się UPA akcją Wisła likwidując wszystkie ich struktury i przy okazji wypędzając całą ludność ukraińskiego pochodzenia, która z UPA nie miała nic wspólnego. Polacy nie są ani niewinnym, ani najbardziej poszkodowanym przez dawne czasy narodem.

DoinkJoker
DoinkJoker Day 1,469, 05:40

Pogromca Kruczego, I agree with you. Almost every nation has their own sins.

GreyN UA
GreyN UA Day 1,469, 06:31

Milanna
Milanna Day 1,469, 07:52

Największa klęska głodu miała miejsce w Chinach, gdzie w latach 1959-1961, według różnych szacunków, zmarło 15-43 milionów mieszkańców.

Nakil
Nakil Day 1,469, 07:57

@Pogromca Kruczego
Naprawdę? Ty tak na poważnie?
Porównujesz wymordowanie tysięcy ludzi do przesiedlenia tysięcy ludzi. Pomijam już, że dokonali tego komuniści, więc nie można za to obarczać Narodu Polskiego.

Co do artykułu, to tak jak wcześniej napisałem.
Voted
To była straszna tragedia i nie powinniśmy o niej zapominać, a już na pewno nie rozdrapywać przy jej okazji innych ledwie zabliźnionych ran naszej wspólnej polsko-ukraińskiej historii.

[*]

Nakil
Nakil Day 1,469, 08:06

Aha, i jeszcze jedną liczbę powinieneś zapamiętać.
16,07% - taki procent obywateli Polski zginęło podczas 2 WŚ. To najwyższy wskaźnik na świecie.
To tak do tej Twojej wzmianki bagatelizującej poszkodowanie naszego narodu przez dawne czasy.

DoinkJoker
DoinkJoker Day 1,469, 08:48

Nakil, don't you know, that every forth Belarusian were killed in WW2?

Pogromca Kruczego
Pogromca Kruczego Day 1,469, 09:08

@Nakil
Wygnanie dla wielu jest gorsze niż śmierć, poza tym nie wiesz, ilu ludzi, których podejrzewano o związki z UPA dostało kulę w łeb. Z resztą nie przytoczyłem tego faktu, by się licytować, zło to zło, za przeszłość swojego narodu trzeba czasem przeprosić, za przeszłość cudzego przebaczyć, a wszystko trzeba zapamiętać, by nic podobnego się nie powtórzyło.

There's no need for an auction and bidding who's the biggest victim/criminal. Evil is evil, sometimes people have to apologize for their past, forgive someone elses deeds, and remember everything, so it would never repeat itself.

Nakil
Nakil Day 1,469, 09:14

DoinkJoker, don't you know, that before WW2 many Belarusians were POLISH citizens?

Pogromca Kruczego
Pogromca Kruczego Day 1,469, 09:23

And vice versa? ; ]

Nakil
Nakil Day 1,469, 09:24

@Pogromca Kruczego
Rozumiem, że wolałbyś by Twoją rodzinę wymordowano, w najbrutalniejszy, najbardziej wyrafinowany sposób, niżby miała być przesiedlona? Wybacz, ale dla mnie to farmazony.
Zgadzam się, że za zło należy przepraszać, ale uważam, że przepraszać powinien ten, kto to zło wyrządził. Nie oczekuję przeprosin od narodu ukraińskiego, ani nie zamierzam przepraszać za komunistów. Ani ja, ani zwykli Ukraińcy nie odpowiadamy za cudze grzechy.

Pogromca Kruczego
Pogromca Kruczego Day 1,469, 09:26

@Nakil
Ty nie zamierzasz przepraszać za komunistów, a Ukraińcy mają przepraszać za prohitlerowską bojówkę?

Pogromca Kruczego
Pogromca Kruczego Day 1,469, 09:30

A co do pierwszej kwestii: jakbym miał zostać przemocą pozbawiony mojego domu, majątku i wysiedlony z mojego miasta, które uważam za moją małą ojczyznę, na jakąś nieznaną mi dotąd ziemię, to już bym wolał kulę w łeb.

Nakil
Nakil Day 1,469, 09:38

@Pogromca Kruczego
Przeczytaj dokładnie mój post zanim coś odpiszesz. Wyraźnie napisałem, że uważam, że Ukraińcy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za to co zrobiły te zwierzęta.

Poza tym powinieneś nieco poczytać o UPA, o historii polsko-ukraińskiej, itd.
Jeśli myślisz, że dostałbyś kulkę w łeb to doprawdy mało wiesz. Poczytaj sobie jak oni mordowali, jak ich dowódcy wyznaczali nagrody za kreatywność w torturowaniu kobiet i dzieci dla największych zwyrodnialców. Przeczytałem na ten temat parę książek, rozmawiałem z tymi co przeżyli. Daj sobie spokój, proszę Cię. To nie jest miejsce na takie dyskusje.

Pogromca Kruczego
Pogromca Kruczego Day 1,469, 09:42

Nie ja zacząłem mądralo : P.

Nakil
Nakil Day 1,469, 09:47

Ależ właśnie Ty zacząłeś.

Pogromca Kruczego Day 1,469, 05:16
4h 29m ago

"Voted. Since your article was about memory of this horrible event, and not about commercial advertising you shouldn't be punished.

DoinkJoker jakbyś nie wiedział w 2 lata po drugiej wojnie światowej komunistyczne władze Polski odwdzięczyły się UPA akcją Wisła likwidując wszystkie ich struktury i przy okazji wypędzając całą ludność ukraińskiego pochodzenia, która z UPA nie miała nic wspólnego. Polacy nie są ani niewinnym, ani najbardziej poszkodowanym przez dawne czasy narodem."

Pogromca Kruczego
Pogromca Kruczego Day 1,469, 09:58

Początek:
DoinkJoker
Day 1,469, 02:40

Author, you don't know the mean of word "GENOCIDE". Genocide is, for example, here: http://www.evil.nr2.crimea.ua/ukronazi2/korman_bigfile.html

koniec i puenta:
DoinkJoker
Day 1,469, 05:40

Pogromca Kruczego, I agree with you. Almost every nation has their own sins.


Ponowne podejmowanie zamkniętej dyskusji i bezsensowna licytacja kto jest gorszy/biedniejszy:
Nakil
Day 1,469, 07:57

@Pogromca Kruczego
Naprawdę? Ty tak na poważnie?
Porównujesz wymordowanie tysięcy ludzi do przesiedlenia tysięcy ludzi. Pomijam już, że dokonali tego komuniści, więc nie można za to obarczać Narodu Polskiego.

DoinkJoker
DoinkJoker Day 1,469, 10:06

DoinkJoker, don't you know, that before WW2 many Belarusians were POLISH citizens?
_____
Yes, I know it. But it is also very interesting story, how did they become POLISH citizens.

Nakil
Nakil Day 1,469, 10:15

Wierz co? Dla świętego spokoju przyznam Ci rację.
Masz rację
Polacy są odpowiedzialni za wypędzenie wszystkich kilkudziesięciu milionów Ukraińców do swojego beznadziejnego kraju.
Masz rację
Gdyby UPA przepędziła polską ludność, zamiast mordować ją w jak najohydniejszy sposób to byłaby to większa zbrodnia. O rany! Rodziny tych wszystkich pomordowanych Polaków powinny dziękować swoim oprawcom, za to, że zabili ich bliskich. Lepsze to niż życie w Polsce.
Masz rację
To ja podjąłem licytację pisząc, że Polacy też nie są bez winy, bo komuniści przesiedlili ludność ukraińską. Jak wiadomo wszystko co zrobili komuniści to nasza wspólna narodowa wina.
Przepraszam i proszę o wybaczenie.

Nakil
Nakil Day 1,469, 10:19

@DoinkJoker
Really, I would gladely hear your disinterested version of that story.

Mr QRCZEBLADE
Mr QRCZEBLADE Day 1,470, 13:01

I care
v+s

Jalas
Jalas Day 1,509, 13:52

!!! V

vanatu
vanatu Day 1,540, 04:59

zapędzacie się ludzie...oj zapędzacie

gra to gra- to specyficzna przestrzeń, jeśli zacznie się masowo przemycać treści z tzw "reala" ... zdajecie sobie sprawę do czego to doprowadzi?

Orestius
Orestius Day 1,637, 14:17

Rest in peace

 
Post your comment

What is this?

You are reading an article written by a citizen of eRepublik, an immersive multiplayer strategy game based on real life countries. Create your own character and help your country achieve its glory while establishing yourself as a war hero, renowned publisher or finance guru.