Ambient on/off
Join eRepublik

eCreditorii eRomaniei [Edit 06 Aug 2009 12:35]

26 Day 625, 01:02 Romania
Mai fete si baieti, eu nu inteleg un lucru , ce e aia sa aiba Romania datorii la niste utilizatori ???

Eu am ramas perplex cand am vazut sumele vehiculate in articolele :

http://www.erepublik.com/en/newspaper/gandul-info-30182/1

http://www.erepublik.com/en/article/smif-epic-fail-884424/1/20 care contine link-ul cu lista camatarilor : http://spreadsheets.google.com/pub?key=tzjIpouL8jAXxqx6hduP2IA&single=true&gid=0&output=html

Oamenii astia care se dau creditori au tupeul sa se considere "patrioti" ? La ce le ajuta Ebogatia asta oameni buni ? Ca sa ce ? Cunosc personal o gramada de utilizatori care in perioada ultimului razboi al Podoliei au DONAT aur , bani si arme statului si/sau unitatilor armate, fara sa ii ceara inapoi, fara sa se laude in gura mare.

Ce pot spune, mai ales fata de cei care se si lauda cu aceste "imprumuturi" altceva decat sa le fie rusine ???
Sa zicem ca-s un fel de camatari din viata reala. Stiti foarte bine cazul utilizatorului din a carui gresala (coroborata mai ales cu nesimtirea altuia) s-a pierdut o mare suma de la BNR si care simtindu-se vinovat i-a returnat din propriile Eeconomii dupa ce a muncit o lunga perioada de timp . Tot respectul pentru el.

Vina este si a celor care au acceptat aceste sume cu titlu de imprumut, e o regula simpla care functioneaza si in viata reala : daca nu ai bani, nu ii cheltui. Oare populatia eRomaniei a fost intrebata daca este de acord ca Romania sa se imprumute? Eu nu as fi fost de acord, si sunt sigur ca majoritatea Ecetatenilor nu ar fi fost de acord.

Eu zic ca ar cam fi cazul sa se mai tina cont si de dorinta populatiei, chiar daca e alcatuita din utilizatori cu rank-uri mici ...

Astept parerile voastre ca sa dezbatem .


Later Edit :

Vreau sa formez un curent de opinie ca sa se inceteze politica de imprumut pe ascuns a eRomaniei de catre o guvernare si apoi platit pe fata de catre urmatorea guvernare. Nu vreau sa denigrez pe cei care au avut bune intentii. Nu sunt de acord cu cei care se lauda cam tare cu "binele" facut eRomaniei cu imprumuturile lor, in timp ce multi dintre cei care au donat arme/bani/aur raman anonimi ca au ales sa ajute nu sa se bata cu caramida in piept.

Raman la parerea descrisa si intr-un comment pe care o re-expun aici :
"
Pentru ce era urgenta nevoie de sumele astea? Pentru damage, pentru tanking ? Ne miram de ce ni se duce economia de rapa si in viata reala si in eRep ? Pentru ca nu poti sa te imprumuti ca sa consumi, mai ales ca stat, te poti imprumuta ca sa construiesti, sa investesti. Tanking si damage nu e o investitie.

Sincer, cei care se cred "de buna credinta" si vor sa mai imprumute statul data viitoare, sa nu o faca, pentru ca in eRep ca si in RL, statul este un foarte prost administrator al banilor, mai ales cei publici. Daca vrei sa iti cresti firma cu aurul/banii aia, creste-ti-o, da de lucru la oameni, fa upgrade-uri, etc. Nu mai fura caciula ta si a statului imprumutand. Tu nu o sa iti poti folosi resursa ca e imprumutata, statul o cheltuie de cele mai multe ori aiurea, si apoi ridica taxele sa o plateasca. Taxele le platesti tot tu, si noi toti."

 
Report comments
 
Oanaok
21
Oanaok Day 625, 01:11

Lumea profita.
Ca in viata reala, unul castiga(se imbogateste), ceilalti pierd.

 
Cerescu Nicolai
37
Cerescu Nicolai Day 625, 01:17

corneliu, am scris pe la începuturile mele un articol despre îmbogățirea asta virtuală și foarte slab feed back ap primit, păcat.

<a href="http://www.erepublik.com/en/article/juc-m-sau-juc-m--838805/1/20" target="_blank">http://www.erepublik.com/en/article/juc-[..]/1/20</a>

 
Rhadoozooz
30
Rhadoozooz Day 625, 01:18

Nu inteleg ce profit imi iese mie daca am imprumutat tara cand avea nevoie de bani . Nu a spus nimeni de dobanda sau asa ceva. Si in plus banii aia sunt munciti nu facuti intr-o zi.. nu se poate renunta asa usor la ei. Eu unul am imprumutat Romania cu 10 GOld. Atat am avut. Ii vreau inapoi ca sa pot sa imi maresc afacerea astfel incat pe viitor sa pot ajuta mai mult Romania. (Cred ca tara are numai de castigat din asta).

Am facut si donatii la viata mea (peste 17 GOLD ajutor pentru Dracones) si voi mai face.

Va rog incetati cu acuzatiile aiurea.

 
AlxxRO
32
AlxxRO Day 625, 01:25

Nu ma deranjeaza neaparat ca unii imprumuta statul , problema este ce se face cu banii.
Am inteles ca se va face un buget... sper doar ca atunci cand se trage linia sa nu scrie doar Armata : x gold , Invatamant : x gold etc.
Ca asa si eu sunt in armata dar in afara de cateva clasice bilete gratuite in ziua alegerilor nu am primit nimic...
Ori ne descurcam fiecare pe cont propriu , ori maxima transparenta.

 
mareleio
28
mareleio Day 625, 01:29

votez pt "pe cont propriu"

 
Gregorius Maximus
30
Gregorius Maximus Day 625, 01:30

ai grija...Alex Craciun are tendinta de a da raqport cand e vorba de imprumuturi si "imprumuturi". E sensibilicos rau baiatu' la asemenea subiecte.

 
PMihai
46
PMihai Day 625, 01:39

eu nu stiu de ce am aparut pe lista aia. am donat la momentul Podolia 5Gold pentru ca am simtit ca poate sunt mai folositori altcuiva care poate da damage mai mare ca mine. chiar nu-i vreau inapoi.

 
AZERO
Or
AZERO Day 625, 01:41

Practic nu inteleg de ce e asa important gold. "Sa cresc afacerea", mda, ar fi o explicatie, dar totusi nu cred ca isi inchipuie cineva ca va lasa contul de erep mostenire urmasilor impreuna cu firmele si banii. Am vazut anunturi cu "vand cont wow", dar cred ca unul cu vand cont erep nu cred ca va avea acelasi succes.

 
oarecare
27
oarecare Day 625, 01:51

Cu donatiile sunt de acord.Cu imprumuturile,nu prea.Un prieten de al meu spunea urmatorul lucru,citez:In WSR am cheltuit 300 gold din banii mei pe tanking.Nu i-am primit inapoi.alex Craciun a dat 2000 gold bnrului ca sa dea tanking in WSR.el si-a primit banii inapoi,eu de ce nu,inchei citatul.
intradevar,imprumuturile nu miroase a bine.Daca vrei sa faci o donatie de 2000 gold,no problem,dar de imprumutat ,nu discut.Daca alex craciun a primit banii inapoi,atunci si cei care au tankat pe banii lor in WSR ,in perioada imperiului, sa-si primeasca banii inapoi.

 
Banca Nationala a Romaniei
Or
Banca Nationala a Romaniei Day 625, 01:51

Cei care au impruputat Romania au facut-o la cererea Presedintelui. Nu se acorda dobanzi la banii imprumutati, dar banii vor fi returnati incet incet.
Te rog sa scoti apelativul de camatar din articolul tau, deoarece aici nu e vb de camatari.

 
AZERO
Or
AZERO Day 625, 01:56

CĂMĂTÁR, cămătari, s.m. Persoană care dă împrumuturi bănești în schimbul unei camete. – Camătă + suf. -ar.
CÁMĂTĂ, camete, s.f. Dobândă (excesivă) pe care o ia cămătarul pentru sumele date cu împrumut. – Din sl. kamata.

Sursa: dexonline.ro

 
cornelius_lupus
24
cornelius_lupus Day 625, 01:59

@BNR : Cum se poate dovedi ca aceste sume chiar au fost imprumutate ? Sau ca nu se returneaza cu dobanda ? Asta e motivul pentru care nu scot termenul de camatar, plus ca multi altii au donat bani, tot din munca lor, fara sa ii ceara , fara sa se laude cu asta.

@Gregorius : Vad ca s-au inmultit sfaturile ca sa am grija ca primesc ban daca ma mai iau de cate unul. Sincer nu imi pasa daca primesc ban, atata timp cat nu incalc regulile jocului si nu jignesc pe nimeni, se cheama ca ar fi un abuz. Sunt ideajuns de scarbit de situatia din eComunitatea asta, asa ca daca imi da careva ban, inseamna ca mi-a facut un serviciu si mi-a facut rost de ceva timp liber. O sa continui cu astfel de articole, cred ca urmatorul cred ca va fi chiar despre acest pericol de ban asupra mea, ca doar nu e mosia unuia sau altuia pe aici, si adminii au si ei sefi

 
cornelius_lupus
24
cornelius_lupus Day 625, 02:01

@Pmihai : Bravo , nota 10, imi cer scuze fata de tine, si pe cei care sunt ca si tine pe lista aceea si nu isi vor resursele inapoi. Contacteaza-l pe smif sau pe cine are grija de excel-ul acela sa fii sters de pe lista, ca sa faci o treaba pana la capat .

 
DDanica
23
DDanica Day 625, 02:02

@cornelius_lupus de ce presupui ca aceste imprumuturi au fost date cu dobanda? Poate unele (sau toate, habar nu am) au fost date fara dobanda. Chiar merita blamati pt asta cei care le-au dat? Era mai bine ca acei useri sa-si tina banii in cont si sa taca? (poate era mai bine, astfel nu mai erau blamati).
Oricum, nu stiu daca acei bani sunt imprumutati cu dobanda sau nu, insa cred ca intai ar trebui documentata treaba si apoi aruncata piatra...

 
midi
25
midi Day 625, 02:09

As imprumuta si eu statul cu bani, dar nu am.

 
Rhadoozooz
30
Rhadoozooz Day 625, 02:09

"@BNR : Cum se poate dovedi ca aceste sume chiar au fost imprumutate ? Sau ca nu se returneaza cu dobanda ? Asta e motivul pentru care nu scot termenul de camatar, plus ca multi altii au donat bani, tot din munca lor, fara sa ii ceara , fara sa se laude cu asta."

Se poate verifica in lista de donatii sumele imprumutate. Si la fel ca nu se returneaza cu dobanda.

 
cornelius_lupus
24
cornelius_lupus Day 625, 02:12

@DDanica : Lipsa de transparenta genereaza suspiciuni. Nu spun ca toti cei care au dat bani/aur au avut interese ilicite, dar de ce aflam de sumele acestea atunci cand trebuiesc date inapoi ?

Pentru ce era urgenta nevoie de sumele astea? Pentru damage, pentru tanking ? Ne miram de ce ni se duce economia de rapa si in viata reala si in eRep ? Pentru ca nu poti sa te imprumuti ca sa consumi, mai ales ca stat, te poti imprumuta ca sa construiesti, sa investesti. Tanking si damage nu e o investitie.

Sincer, cei care se cred "de buna credinta" si vor sa mai imprumute statul data viitoare, sa nu o faca, pentru ca in eRep ca si in RL, statul este un foarte prost administrator al banilor, mai ales cei publici. Daca vrei sa iti cresti firma cu aurul/banii aia, creste-ti-o, da de lucru la oameni, fa upgrade-uri, etc. Nu mai fura caciula ta si a statului imprumutand. Tu nu o sa iti poti folosi resursa ca e imprumutata, statul o cheltuie de cele mai multe ori aiurea, si apoi ridica taxele sa o plateasca. Taxele le platesti tot tu, si noi toti.

 
Shoby
24
Shoby Day 625, 02:20

Uite prin astfel de articole ii faci pe cei care au ajutat eRomania la greu sa le para rau.

Altadata (eu sper ca nu va mai fi nevoie), daca va fi nevoie, nu o sa mai doneze nimeni sa nu iasa unu in presa sa-i faca, camatari.

Pacat.

 
cornelius_lupus
24
cornelius_lupus Day 625, 02:29

@Shoby : Cei care au donat fara sa ceara inapoi, nu se vor simti atacati, dimpotriva, chiar unii se vor simti mai bine. Din punctul meu de vedere, cei care au "imprumutat" nu au ajutat Romania, chiar daca multi au avut intentii bune. Te rog sa nu amesteci lucrurile.

 
Alex Craciun
54
Alex Craciun Day 625, 02:32

Ce interesant e ca numele meu apare chiar si cand nu am nicio treaba cu subiectul.

 
cornelius_lupus
24
cornelius_lupus Day 625, 02:37

@ Alex Craciun : A avut mare legatura, te consider cel mai exponent creditor al eRomaniei care se si lauda cu asta - de aia am si dat link la articolul tau - si care considera ca a facut un mare bine "tarii" . Ei bine nu, ai facut un mare rau din punctul meu de vedere, argumentat mai sus.

PS Chiar sa ma astept la un report+ban din partea ta?

 
Sinagoga eRomana
Or
Sinagoga eRomana Day 625, 04:41

@shoby.Cand donezi,nu primesti nimic inapoi.
Cand imprumuti,trebuie sa primesti inapoi.Suntem de acord cu donatiile,dar nu cu imprumuturile.

 
EMIRA
Or
EMIRA Day 625, 12:40

cornelius_lupus: pune-ti ordine in idei. Tu acuzi lipsa de transparenta in cheltuirea banilor sau faptul ca cineva a binevoit sa imprumute statul la nevoie ? Daca acuzi doar lipsa de transparenta atunci ce difereta e intr donat sau imprumutat ? Oricum nu se stie ce se face cu banii. Daca acuzi pe cei care au imprumutat statul, atunci la momentul urmator de ananghie vom sta ca miei la taiere... Pentru ca cei capabili de a imprumuta nu vor dori sa mai iasa in fata... In ce priveste averea unuia sau altuia e fiecare liber sa faca ce vrea cu ea. Sau esti invidios ca unii au facut avere ?

 
cornelius_lupus
24
cornelius_lupus Day 625, 22:20

@Emira : Nu stiu de ce toti aveti impresia ca eRomania chiar avea nevoie de banii aia imprumutati ca de aer, nu stim nici acum DE CE si PE CE s-au folosit banii imprumutati, eram in pericol sa fim cuceriti de cineva? . Ma deranjaza sa vad pe cate unii batandu-se cu caramida-n piept ca-s patrioti ca au imprumutat cu diverse statul, avand in vedere ca altii au donat si tac malc. Acuza mea este catre guvernarile care au luat bani cu imprumut, fara transparenta, fara sa zica de ce si cand, si care lasa mostenire aceste datorii. Si da, cei care "imprumuta" statul au facut un rau cu sau fara voia lor, si da, trebuiesc acuzati. Cei care au donat, nu au bagat statul in datorii, deci nu a fost nevoie sa se ridice taxele sa se faca rost de alti bani. E foarte ordine in ideile mele, sa imi zici si mie cand a fost eRomania la ananghie ca mielul la taiere ? Si daca a fost, ce fel de patriot e ala care imprumuta ? Nu in viata reala, ci in eRepublik ?
PS Pot sti cu cine am avut onoarea?

 
AZERO
Or
AZERO Day 626, 06:29

citat EMIRA: "Sau esti invidios ca unii au facut avere ?"... si au palate cu turnulete si marmura/gresie in curte?

Multumesc, NU.

 
LowRider Inc
Or
LowRider Inc Day 626, 13:38

Vorbesti ca sa te afli in treaba.