Ambient on/off
Join eRepublik

Domnului Presedinte al Republicii Moldova, Maniu

166 Day 791, 02:04 Romania
Bucuresti, 19 ianurie 2010, ziua 791 a Noii Lumi.

Domnule Presedinte,

Va informez in mod oficial ca am luat act de PMul dumneavoastra referitor la aderarea Moldovei la EDEN. Daca impresia dvs. asupra modului in care functioneaza alianta EDEN este ca o conditie suficienta pentru aderare este trimiterea unor PMuri prin care sa va manifestati intentia de a intra in EDEN, respectiv de a avea o sustinere formala, atunci imi manifest ingrijorarea privind lipsa dvs. de cunostinte apropo de functionarea unei aliante in care doriti sa intrati. In ultimele zile Romania a inceput demersuri in cadrul aliantei, atat la nivel personal cat si oficial, referitor la pozitia exprimata de Moldova. Este un proces continuu (spre exemplu, Australia are cateva luni de cand incearca sa intre in EDEN, abia in cursul acestei luni intrand intr-o perioada de teste pre-EDEN) care se poate intinde pe o perioada indelungata si care presupune un efort financiar, logistic si militar din partea Moldovei. Detaliile acestui proces urmau sa va fie comunicate in momentul in care ar fi fost stabilite in cadrul aliantei, existand si posibilitatea unui refuz categoric (la fel cum nu fac parte din EDEN tari ca India sau China, cu potential economic si militar superior Moldovei).

Pe de alta parte, Domnule Presedinte, tin sa-mi exprim profunda dezamagire fata de atitudinea de care dati dovada in ultimul dvs. articol.

Daca faptul ca nu vi s-a raspuns la un PM v-a jignit in asemenea masura (intamplare care-mi aduce aminte de supararile adolescentine legate de lipsa raspunsurilor prietenelor la ravase de amor) incat atitudinea dvs. si a Moldovei, prin persoana dvs, sa se schimbe cu 100%, atunci poate nu aveti maturitatea sau diplomatia necesara pentru a ocupa functia pe care o ocupati acum.

Daca faptul ca nu vi s-a raspuns la un PM este suficient ca Moldova, prin persoana dvs., sa uite faptul ca isi datoreaza existenta Romaniei, sa uite ca Romania a ajutat Moldova atat la obtinerea, cat si la mentinerea independentei, ca a oferit ajutor financiar atat direct, cat si prin intermediul spitalului oferit gratis de Romania, ca a oferit sprijinul necesar pentru ca Moldova sa aiba un presedinte roman (sau moldovean, daca dvs. considerati necesar sa faceti aceasta distinctie - pentru ca eu nu o consider o distinctie necesara) prin ajutorul oferit impotriva TOurilor incercate, atunci poate, Domnule Presedinte, uitati prea repede.

Daca faptul ca nu vi s-a raspuns la un PM este suficient pentru ca Moldova, prin persoana dvs. si prin comentariile, mai mult sau mai putin oficiale, din articolul dvs, sa insinueze posibilitatea unei colaborari cu Ungaria impotriva Romaniei sau a orientarii 'spre est', a declararii unui razboi Romaniei, cat si posibilitatea ca Moldova sa lupte pentru "prietenii ei", chiar daca acei prieteni sunt Ungaria, Rusia sau Serbia, trecand peste toata dorinta de uniune in "cuget si simtiri" cu Romania manifestata prin articolele ultimelor saptamani, atunci poate, Domnule Presedinte, n-ar mai trebui sa va considerati Roman.

O astfel de atitudine, Domnule Presedinte, (deosebit de infantila, daca imi permiteti), nu ma face decat sa am indoieli asupra capacitatii dvs. de a gestiona o relatie diplomatica in mod eficient si asupra sustinerii pe care Romania ar trebui sa o acorde Moldovei pentru a intra in EDEN. Pentru ca intr-o alianta, domnule Presedinte, atunci cand nu vi se raspunde la un PM nu va luati jucariile si sariti in cealalta barca pentru ca orgoliul dvs. a avut de suferit, ci incercati sa actionati de la inaltimea pozitiei si reprezentativitatii de care ar trebui sa dea dovada un Presedinte de tara.

Si pentru ca observ ca simtiti nevoia de a adauga un citat fiecarui articol, Domnule Presedinte, nu pot decat sa inchei si eu cu George Santayana : Cei care uita trecutul sunt condamnati sa il repete.

Cu deosebita stima si consideratie,

Presedintele Romaniei,

andyr.

 
Report comments
 
Mihu Copilu
27
Mihu Copilu Day 791, 02:06

Wow, that's what I call impersonating.

The Role Play is strong in this one...

 
dark_archon
23
dark_archon Day 791, 02:07

mai bine nu il publicai DOMNULE PRESEDINTE asa ceva nu poate fi un mesaj intre sefi de stat decat daca vrei sa declari razboi

 
hoderaz
37
hoderaz Day 791, 02:07

 
Zoli
45
Zoli Day 791, 02:08

Ce canta acum moldovenii legat de relatia cu Romania

Suntem copii, de acum vom fi
Plini de uimire, plini de iubire
Cu ochii va urmarim
Stim de pe acum ce ne asterneti la drum

Nenumarate flori si palate
Sa avem noi maine aur si paine
Voi sunteti niste niste eroi

Dar intr-o zi si noi



Si noi stim c-a trecut mult timp
Va trece inca pe-atat presimt
In 10 ani mai prind
Cativa ce mint,cativa ce tin sa plece
Las`ca trece
Romanu`i facut sa-nece
Amaru` cu sange rece
Cand da de necaz
Petrece cu o bere la rece
Se`ntrece...
Zi-mi de ce furi!
Da` cat mai vrei sa furi ?
Nu vezi ca suntem multe guri?
Si stim cu totii ce-nseamna sa-nduri
Dar cate cazaturi sa-nduri ?
Cam cat te bucuri si cat injuri?
La cate lucruri poftesti din jur?
Si esti sigur ca n-ai destul!

Da nu`i nimic,sunt consolat de mic
Tu esti constient ce zic,yo!
Nu ne-am nascut in locul potrivit
Nu, nu, nu ne-am nascut in locul potrivit
N-am primit,am facut totul din nimïc.

Si-ai mei sunt sigur ca ai tai
Nu m-au crescut cu vanatai
M-au invatat cum sa n-o iau pe alte cai
Mi-au explicat ca lumea-i rea
Si viata-i grea,si tre sa fac cumva ceva
Mi-au spus ca odata si-odata se duc
Si tre sa ma agit ca tre sa ma lupt
Ca timpu` trece dintr-un foc
Ma plimba din loc in loc
Ma schimba dupa noroc
M-alearga doar pentru un singur vot
Lumea simte,vrea fapte nu cuvinte
Un simplu om sa fie presedinte!

Da nu`i nimic,sunt consolat de mic
Tu esti constient ce zic eu
Nu ne-am nascut in locul potrivit
Nu, nu, nu ne-am nascut in locul potrivit
N-am primit,am facut totul dïn nïmïc.

 
vladb
41
vladb Day 791, 02:09

Mihu + 1

 
avevali
23
avevali Day 791, 02:09

Romania a sustinut Moldova de la inceput si pana acum.
Mai mult nu zic, intelegeti voi mai departe ce decurge de aici.

 
dark_archon
23
dark_archon Day 791, 02:10

daca stergi articolul asta, dispare si mistoul lui zoli

 
Nesy
25
Nesy Day 791, 02:12

Iarasi se baga Zoli ca musca-n lapte ...

 
andyr
25
andyr Day 791, 02:12

Voi reveni si cu obisnuitul articol despre Romania si ultimele noutati din Romania in cursul serii .

 
dark_archon
23
dark_archon Day 791, 02:13

zoli nu s-a nascut intr-adevar la locul potrivit.

 
Infanteria Romana
Or
Infanteria Romana Day 791, 02:16

Ohohoho!

Felicitari andyr!

 
carcotasuoro
29
carcotasuoro Day 791, 02:18

Moldova este fratele mai mic , orice ar face trebuie sa ii iubim

 
Fedor DSD
52
Fedor DSD Day 791, 02:20

da, felicitari, andyr !!!
app,cine-i zoli asta?
Ca toata ziua se baga in seama prin commenturi...

 
Infanteria Romana
Or
Infanteria Romana Day 791, 02:22

Alatura-te ARMATEI! Hai in Infanteria Romana!

Doresti sa faci parte dintr-o unitate militara? Sa lupti organizat? Sa primesti arme si sa socializezi? Sa porti uniforma de soldat si sa ai mandrie?

<a href="http://www.erepublik.com/en/article/infanteria-romana-alatura-te-unei-unitati-performante--1151586/1/20" target="_blank">http://www.erepublik.com/en/article/infa[..]/1/20</a>

 
Maniu
30
Maniu Day 791, 02:22

Domniei Sale, Domnului Presedinte andyr.

In primul rind am sa ignor, din nou, metodele dumneavoastra de exprimare cit si tendinta de a specula privitor la trecutul altora asa cum il puteti intelege din al dumneavoastra.

Totusi, pentru corectitudine mentionez ca nu a fost doar un PM ci mai multe.
Subliniez, de asemenea, ca eforturile de sustinere a candidaturii eMoldovei le-au facut altii, nu eRomania (desi cetateni romani si acestia) si, spre marea noastra bucurie si surprindere, tari prietene, altele decit Romania.

Mai doresc sa va instiintez ca presedintele USA a avut disponibilitatea unui indelung si lamuritor dialog cu persoana mea, incheind, si el, prin a isi afirma sustinerea aderarii noastre la EDEN.

Faptul ca alianta din care faceti parte este prost condusa de un grup restrins de persoane ce nu comunica si nu isi fundamenteaza deciziile in colaborare cu presedintii statelor membre este trist.

Daca dumneavoastra ati inteles ca eMoldova se va alia cu Ungaria, Serbia si Rusia, din nou spun, va priveste, pentru ca nu ne putem substitui intelectului dumneavoastra si nici nu putem (nu ne permitem) influenta perceptiile dumneavoastra despre ceilalti si despre lume in general.

Ma intristeaza acest atac direct si murdar pe care il desfasurati, dupa neplacuta Ignorare de care aminteam in articolul meu si inteleg, inca o data, ca aveti o atitudine &quot;politicaly corect&quot;.
Daca aceasta va este voia, va asigur ca eu o voi respecta.

Toate cele bune, tuturor romanilor! - si lui Zoli, cu care suntem prieteni.

PS
Sunt din ce in ce mai mult convins ca aceasta ultima remarca nu va fi inteleasa de inaltele oficialitati aici prezente insa nu intelegem sa renuntam la distractia din acest joc pentru ca unii sau altii nu inteleg asta.

 
Ayero
34
Ayero Day 791, 02:23

andyr , articolul cam dezamageste populatia de peste prut , pentru ca odata ce Moldova totusi apartine Romaniei Mari , nu ar trebui sa astepte luni de zile ca Australia , macar pentru un PM inapoi de genul &quot;sorry fratilor , dar e cam un pic imposibil acuma&quot; ...

Suntem frati si trebuie sa ne comportam ca atare!!!

 
Ayero
34
Ayero Day 791, 02:25

+langa asta in fostul meu mandat , am cerut sprijinul lui Alex Craciun pentru aderare , raspunsul a fost unul simplu &quot;voi incerca sa va ajut cum pot&quot; ...

 
googoodoll
48
googoodoll Day 791, 02:32

nu e asa greu sa raspunzi la un PM, mai ales ca nu era un oarecare, chiar si presedinte de eRomanie fiind.

 
MarosszekKapitanya
33
MarosszekKapitanya Day 791, 02:33

si rusii/ucrainienii simt ca moldova este fratele lor mic..interesant

 
Andrei_79
34
Andrei_79 Day 791, 02:34

valeleu ce articol:D
Moldova spre deosebire de Australia sau china, n-are un dram row matirial, drep urmare EDEN foarte corect mentionat poate sa ne refuze categoric.
In asemenea situatie fiecare incearca sa supravetuiasca cum poate, nothigh personal just busnes...
orice incercare de a creste populatia eMoldovei este sortita esecului, multi emoldoveni ajunsi sa-si cumpere un bilet sau se muta in eRominia sau altundeva. Nu m-as mira daca jumatate din jucatori care initial ar fi dorit sa se logheze pe emoldova in ultimul moment devin cetateni eRomani, doar sunteti in top 5.
Si atunci eMoldova trebuie sa-si joace cartea sa, daca voi nu ne vreti noi va vrem, ori cu voie ori de nevoie. La razboi toate metodele sunt bune;)
PS: Parerea mea personala fata de EDEN si scrisoarea lui Maniu, decit membru formal intr-o aliamta mai bine un ajutor palpabil din partea eRomania: spital(e) cel putin la nordul moldovei, bani pentru mpp.

 
Prottank
44
Prottank Day 791, 02:35

Un scandal de politica e-internationala care ma intristeaza.

Dar macar imi place cum scrie presedintele .
Fara vot, totusi.

 
Petrojan
20
Petrojan Day 791, 02:36

Nu stiu de ce dar aci dar nu suntem toti la fel romani mai ce doamne iarta-ma facem aci, intru in joc ca sa vad ca ne certam intre noi si dusmanul planuieste sa ia regiuni, bravo voua si va mai considerati romani...

Imi pare rau in acest coment nu sustin pe nimeni, e o cearta absurda.

 
ElTorque
26
ElTorque Day 791, 02:36

Puneti mana si bagati-va mintile in cap, toti. Si mai lasati dracului prostiile, ca avem treaba.

 
MellanCOOLic
25
MellanCOOLic Day 791, 02:36

Imi pare rau andyr, dar tind sa cred ca raspunsul tau la adresa Moldovei a venit prea tarziu si prea dur. In fond, nu ti s-a cerut decat un raspuns prin PM. Puteai sa-ti rupi 5 minute pentru a scrie un &quot;Voi propune la discutii aderarea Moldovei in Eden si te voi anunta daca ai sanse sau nu&quot;. Nu mi se parea prea greu. In schimb, ai ales sa scrii un articol ofensiv care ti-a luat probabil jumatate de ora sa-l gandesti si sa-l redactezi, pentru a arata lumii intregi cati muschi are presedintele Romaniei pe el.

Esti un lider militar bun. Nu pot contesta asta. Dar la capitolul &quot;Relatii externe si diplomatie&quot; stai foarte prost.

 
letconex
30
letconex Day 791, 02:36

Felicitări Andyr pentru răspuns, îmi place atitudinea...

 
andyr
25
andyr Day 791, 02:37

@googoodoll, urma sa ii raspuns la un PM atunci cand aveam ceva sa ii raspund, respectiv dupa ce aveam detaliile. Problema e ca e o reactie clar exagerata si nedemna de un presedinte, ci de curtea scolii din generala.

@Ayero, poate ar trebui sa va dezamageasca atitudinea presedintelui ales mai mult decat articolul meu.

@Maniu, cunosc foarte bine atitudinea - caracteristica si fostului presedinte al Moldovei - de a numi orice articol cu o urma de logica &quot;atac murdar si dezinformare&quot;. Te-ai suparat exact ca si &quot;conducatorul de vaci&quot; pe sat pentru niste chestii chiar inutile, iar pentru ca ti-a fost ranit orgoliul prin faptul ca nu ti s-a raspuns la un PM (cand nu aveam ce sa iti raspund in momentul ala), uiti tot ce s-a intamplat pana acum si indrepti o tara intr-o directie in care nu vrea sa mearga. Grow up.

 
Crista22
38
Crista22 Day 791, 02:39

&quot;atunci poate nu aveti maturitatea sau diplomatia necesara pentru a ocupa functia pe care o ocupati acum. &quot;

I LOL'D! &gt;.&lt;

 
andyr
25
andyr Day 791, 02:41

@MellanCOOLic, eu cred ca presedintele Moldovei a vrut sa-si incordeze muschii, atat timp cat imaginea mea despre Moldova ramane aceeasi, iar atitudinea lui s-a schimbat cu 100% fata de hartile cu Romania mare care ne populau presa in urma cu ceva timp. Dar in fine, e o chestie de perceptie.

Din punctul meu - si al Romaniei - de vedere, in relatiile cu Republica Moldova nu s-a schimbat nimic. Daca dansii aleg sa urmeze alt drum, trecand peste tot ce s-a intamplat in trecut, este alegerea lor, si a lui Maniu in calitate de presedinte ales si reprezentativ.

 
Maniu
30
Maniu Day 791, 02:42

Atitudinea ta continua sa fie ofensatoare, si chiar nesimtita.
Problema ta.

Daca ai ceva sa imi spui stii unde ma gasesti, pina atunci ... succes.

 
Andrei_79
34
Andrei_79 Day 791, 02:45

mie acum imi vine in minte urmatoarele versuri:

bunicuta stii ceva,
nu mai vin la dumneata,
pentru-n hirb de farfurie,
faci atita galagie.

 
8-3=1
42
8-3=1 Day 791, 02:46

Nu prea e diplomatic articolul asta....

Eu unul l-as sterge...

 
Ayero
34
Ayero Day 791, 02:48

@andyr , pai nu vad de ce nu ar avea dreptate , fi sigur ca judec obiectiv , nu tin partea nimanui , ca mai tare iubesc Romania Mare decat pe cineva aparte...

Ce tine de unire e clar , RW-urile can be a pain , insa , ar trebui de incercat de apropiat la maxim posibil relatiile dintre aceste 2 state , pentru ca prioritatea de varf a fiecarui roman , ar trebui sa fie realizarea celei mai vechi si strabune dorinte , nu distantarea unuia de celalalt , urmarirea scopurilor personale si infratirea cu alte tari carora nu le pasa de voi asa de tare ca familia...

 
Crista22
38
Crista22 Day 791, 02:48

8-3=1: se vede ca ai fost la externe

 
oxygene
37
oxygene Day 791, 02:49

@Zoli, pe cand unirea eTransilvaniei cu &quot;tara muma&quot; eUngaria? Daca nu e, macar cu cate un comentariu sa te descarci si tu.

 
andyr
25
andyr Day 791, 02:51

8-3=1, e la fel de diplomatic ca articolul initial al lui Maniu.

 
8-3=1
42
8-3=1 Day 791, 02:55

@andyr: da stii cum e...cel mai destept...nu se baga...

puteati sa va rezolvati problemele altfel, un scandenberg ceva

@Crista22: cum adica &quot;am fost&quot;? Stii ceva ce io nu stiu??

 
RomaniaMaree
27
RomaniaMaree Day 791, 02:55

Andyr, felicitări, sunteţi un politician ordinar din România.
Nu, nu este un compliment.

Unde eşti Ştefane Doamne...

 
Mesther
45
Mesther Day 791, 03:01

@andyr da-ti doua palme si revino la realitate... Tu iti dai seama totusi de cine te iei ca nu e destul de matur? Fi om serios, pune de-o scuza publica si rezolva-ti problemele in privat cu Maniu

@Maniu. Shai doua palme trebuie sa iti dai si tu pt comentul asta... Te stiam om mai serios si care stie cum merg lucrurile Nu dai de andyr vorbesti cu Kristache (sau la momentul respectiv cred ca puteai vorbi direct cu mine ca eram inca MoD cred) Nimeni nu conduce singur si are oameni care il ajuta deci vorbesti cu ei poate le-a ratat omul si d-asta nu ti-a raspuns...

 
cplpaulliviu
24
cplpaulliviu Day 791, 03:03

Jalnic si penibil.Daca el nu are o atitudine de presedinte tu ai una infantila care da dovada ca ai fost ales presedinte doar datorita partidului maumut numit &quot;partidul liberal&quot;.Poate ca vom scapa de aceste pete care sunt puse asupra romaniei de cateva luni de zile.Pacat de adiemus ca e in aceeasi echipa.

 
Hlavasca
23
Hlavasca Day 791, 03:04

Ce naiba.. andyr... maniu.. baga-ti-va mintile in cap, zevzecilor (va alint intrucat va respect pe amandoi). Asta e un articol care, la fel ca cel al lui Maniu, nu ar trebui sa existe! Daca aveti divergente personale, nu va permiteti sa le manifestati in postura pozitiilor pe care sa le ocupati asa ca REZOLVATI-LE IN PRIVAT. Daca aveti divergente de alta natura, REZOLVATI-LE IN PRIVAT.

In aceste doua articole faceti un deserviciu tuturor romanilor, oriunde s-ar afla. Este rusinos ca asta este nivelul la care se intretin relatiile intre noi.

De la &quot;nu mi-a raspuns andyr la PM deci ROMANIA NE IGNORA TOTAL&quot; pana la raspunsul de aici motivat cu &quot;el a inceput&quot;: doua lucruri care demonstreaza ca aceasta situatie este jenanta si trebuie rezolvata imediat.

Sincer sa fiu, precum sunt sigur ca majoritatea romanilor simt si gandesc, ma doare fix undeva ce probleme aveti intre voi. Este datoria voastra ca, in acest moment, sa le REZOLVATI si sa vedem in zilele ce urmeaza cate un articol in care se anunta redresarea situatiei pe cale DIPLOMATICA intre cele doua eTari.

Orice alt curs ar urma aceasta situatie ar fi unul in defavoarea, in primul rand, a eRomaniei si a eMoldovei, impreuna cu populatia acestor doua eTari. Asta este responsabilitatea voastra numarul 1 si sa nu cumva sa uitati asta.

Cu respect va salut pe amandoi,
Hlavasca

 
Crista22
38
Crista22 Day 791, 03:05

Mesther to the rescue! Daca nu eu, macar Mesther

 
Maniu
30
Maniu Day 791, 03:05

@Mesther, paf, paf. Done.
Restul in privat

 
Crista22
38
Crista22 Day 791, 03:06

Maniule :&gt;

 
z3uSS
26
z3uSS Day 791, 03:07

sunt prea nou in jocul asta dar ( ca idee ) daca andyr vroia sa-i demonstreze ceva lui maniu ( am citit mai intai postul presedintelui eMoldovei ) nu trebuia sa-i raspunda cu aceeasi moneda. Mie personal articolul lui andyr mi se pare scris la nervi si chiar daca probabil era indreptatit poate era mai bine sa raspunda altfel. Asa doar i-a intors &quot;favoarea&quot; domnului Maniu. Si alimenteaza un scandal dorit probabil nu numai de presedintele eMoldovei ci si de altii.....

 
Crama lupului
Or
Crama lupului Day 791, 03:14

u-lea-lea...
cu toate ca il sustineam pe Bogdan...si nicidecum pe Maniu la alegeri, vreau sa spun ca... acest mesaj...(parerea mea), este cam plin de mindria de eforturile nepersonale si o incercare de a baga pe cineva ...undeva...&quot;la locul lui&quot;

in primul si primul rind... asta e un din misiunile primordiale a unui presedinte de stat - sa duca dialoguri cu ceilalti.. presedinti, in special aici in eRep, unde totul se bazeaza pe aliante, grupari si alte ... &quot;fratii&quot; ...

si e cam lipsit mesajul de .. motive, care te-ar indrepta spre gindul ca Maniu are intentii de prietenii cu ungurii sau alti....&quot;ne-prieteni&quot; ai eRM. pentru ca la sigur va zbura in acelea 24 de ore de pe scaunul presedintelui!

sincer, imi pare rau sa aud unele... fraze in acest articol...

poloboc sunt...

P&gt;S&gt; si intr-adevar, nu e prima noastra incercare de a avea contacte cu EDEN-ul... chiar si dac... majoritatea considera inutil acest gest.

succes.

 
Kentford
Or
Kentford Day 791, 03:16

Nu asta e wall textul pe care-l asteptam... dezamagit d-le presedinte al eRomaniei, daca continuati pe aceiasi nota, foarte degraba vom comunica in engleza nu in romana )

webson

 
xByakuya
23
xByakuya Day 791, 03:17

daca nu va paruiti degeaba!!!

 
8-3=1
42
8-3=1 Day 791, 03:18

now both of you kiss and say &quot;sorry&quot;

 
gil111
38
gil111 Day 791, 03:28

clasic pentru noi:...cistig ioc=pute a gilceava !

 
Visual Vampire
30
Visual Vampire Day 791, 03:32

8-3.. pics or it never happened

 
Quartzzz0
25
Quartzzz0 Day 791, 03:33

&quot;Maniu 14 hours ago @Zoli, de citeva zile te tot intreb si pe tine cum se vede un MPP cu noi de la Budapesta ? )&quot;

@andyr eu cred ca ar trebui organizat un TO la urmatoarele alegeri in Moldova sa se termine odata cu circul asta..

 
BMA77
28
BMA77 Day 791, 03:38

eu nu prea am o activitate intensa la comenturi, dar multe lucruri le puteti rezolva in privat...in fine. ganditi va bine inainte sa mai publicati prin presa...e normal sa apara discutii, dar tratatile cu tact si ca doi oameni maturi...pt ca in fond actiunile voatre ne afecteaza si pe noi...populatia...

eu personal am stat mai retras de meetinguri, si de a aparea la intalniri, pt ca viata mea reala nu mi permite, dar cu cat incep sa l inteleg mai mult, cu atat sunt surprins mai mult de orgoliile din joc si de amploarea lor. la fel ca in RL...respecta si vei fi respectat.

si ca era vorba de citate, Napoleon a zis(parca):&quot; Fiecare popor are conducatorii pe care ii merita!&quot;

ganditi va bine la ce am spus si actionati ca atare...orgoliile personale nu au ce cauta in momentul in care aveti functiile pe care le detineti.

numai bine si m am retras in linistea mea:)

 
Zumbi
24
Zumbi Day 791, 03:38

andyr tocmai a dat cu mucii in fasole, elegant ce-i drept si cu diplomatie. Sa ai un presedinte care trateaza Moldova ce pe oricare alta tara bananiera este mai mult decat trist.
Eleganta ta in exprimare nu pacaleste pe mine mai pasarica.

 
Kentford
Or
Kentford Day 791, 03:40

@Quartzzz0, In primul rind e imposibil ) in al doilea rind chiar m-as bucura, la citi rusi inraiti sunt in RL in Chisinau, un baby boom ne garantati )

webson

 
Codrin Caulea
23
Codrin Caulea Day 791, 03:46

ca sa fiu in ton cu Maniu propun si eu un cantec pentru ambienta
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=YefSsejyKGU" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=YefSsejyK[..]jyKGU</a>

 
Alexandru Ciurea
23
Alexandru Ciurea Day 791, 03:46

Dezamagitoare reactia dvs., Domnule presdinte al eRomaniei. Incepeti sa va apropiati de presedintele Romaniei din RL, ceea ce e tare neplacut.
Poate ca si dvs. ar trebui sa dati dovada de mai multa maturitate in conducerea relatiilor diplomatice cu celelalte state, indiferent de marimea sau puterea lor economica.
Acest raspuns dat de dvs. nu are ce cauta in presa.

 
LeonteLiviu
32
LeonteLiviu Day 791, 03:46

dap. bila neagra domn presedinte roman, bila gri domn presedinte moldovean - rusine la amandoi!

eu cred ca ceea ce zice moldoveanu maniu este corect: moldova tre sa isi urmareasca interesele, chiar daca ele nu sunt tot timpul convergente cu inetresele romaniei - vreaus a vad cand vor fi aceste interese divergente cu ele ale romaniei.
moldova nu este o roata la caruta romaniei, dar daca nu este, sa dovedeasca ca are ceva de zis, pe plan international, in afar de HELP moldova impotriva PTO, eliberati moldova, etc...

 
Maniu
30
Maniu Day 791, 03:51

@VV, cam asa ceva
<a href="http://www.rimel.ro/wp-content/uploads/2009/03/mozol_gay.jpg" target="_blank">http://www.rimel.ro/wp-content/uploads/2[..]y.jpg</a>

 
Gerula
38
Gerula Day 791, 04:00

Tipic romanesc ... 2 tari prea mici , orgolii prea mari, oameni politici varza....

 
Shadowman Fza
36
Shadowman Fza Day 791, 04:10

Go private, nu le mai dati satisfactie acestor comentatori de ocazie,lasati-i sa moara!!!!!

 
Dan Rares
29
Dan Rares Day 791, 04:18

Basarbai Pamant Romanesc
Asa a fost asa va fi asa va ramane ... M-am saturat sa stau in Iasi localitate de frontiera auzi la ei


Luia-s pe toti rusii in P*** care ii bat pe romanii de peste prut sa taca

Noi suntem romani e destul

Traiasca Romania Dodoloata

 
andrub
23
andrub Day 791, 04:20

Domnu Maniu, nu intelegem gresit ultima afirmatie. Dar de aici ce sa intelegem??? : <b>&quot;@Zoli, de citeva zile te tot intreb si pe tine cum se vede un MPP cu noi de la Budapesta ? )&quot;</b>

 
Jack-Black
23
Jack-Black Day 791, 04:30

da andyr, imi place logica: frate, frate, da' branza e pa bani.
daca nu au regiuni high, sa stea dupa australia. mi se pare corect.
bine ca avem noi regiuni high, ca alftel eram toti in vizita permanenta la fratii spanioli sau ucranieni.

jocul asta incepe sa'mi provoace sila

 
ronina
37
ronina Day 791, 04:35

ce e cu galceava asta? m-ati trezit din somnul de frumusete

 
Dan Rares
29
Dan Rares Day 791, 04:36

Eu nu va inteleg sincer , oricum cu si fara aceste articule Romania nu va putea fi despratita de Moldova pentru ca suntem ca o familie , deci daca aveti probleme personale in PRIVAT nu va certati public ca nu-i estetic si nu prea mai gustam panarama in public ne-am saturat



Bafta

 
andyr
25
andyr Day 791, 04:38

@LeonteLiviu, atat timp cat Romania a bagat bani si voturi in Moldova pentru ca romanii de peste Prut sa nu vorbeasca ungureste sau ruseste, Moldova nu a avut &quot;interese proprii&quot;. Acum cand un anumit presedinte s-a vazut cu anumiti (mici) saci in caruta, Moldova are interese proprii care, surpriza, pot fi diferite de cele ale Romaniei. E ceva anormal in desenul asta ?

@Mesther, nu, multumesc. Dar as fi apreciat ca atat tu, cat si Hlavasca, sa aveti unele luari de pozitie la fel de transante atunci cand Maniu stergea pe jos cu relatiile diplomatice dintre cele doua tari in presa din Moldova. Double standards ?

Atat timp cat mi se da de inteles ca daca interesele Moldovei o vor cere, Moldova se va alia cu cine e necesar pentru a urmari acele interese, nu poti fi altfel decat transant. Mi se face greata cand aceeasi oameni care publicau harti cu Unirea si Romania Mare in urma cu vreo cateva zile acum sunt de acord ca exista posibilitatea de a se alia si cu Ungaria/Rusia pentru a lupta impotriva Romaniei, daca acest lucru va fi &quot;dictat&quot; de interesele Moldovei.

Din punctul meu de vedere relatiile cu Moldova raman la fel ca pana acum, indiferent de orgoliul sau frustrarile unui anumit presedinte : Romania va ajuta Moldova atunci cand va fi nevoie, la fel cum a facut-o in ultimele luni.

Este ultimul meu articol/comentariu pe aceasta tema.

 
basar
42
basar Day 791, 04:39

un raspuns exagerat de agresiv la un articol ce nu-si avea rostul.
am citit articolul lui maniu, poate ca-l doare lipsa de reactie a presedintelui eRomaniei dar era o treaba privata, nu pentru balacareala in public. andyr, mult prea exagerat.

 
Un Om
24
Un Om Day 791, 04:43

Maniu asta ar trebui sa isi schimbe numele. O sugestie ar fi Ribbentrop-Molotov, eventual. Sau daca tot e asa prieten cu Zoli chiar si Janos ar fi o varianta.

 
Shadow Figure
29
Shadow Figure Day 791, 04:48

lol si WTF Andyr, prin acest articol incalci toate sfaturile pe care le-ai scris tot in acest articol.

In alta ordine de idei am si eu indoieli asupra capacitatii dvs. de a gestiona o relatie diplomatica in mod eficient. Tratezi Moldova ca pe Bulgaria, si iti atrag atentia ca si relatia cu Bulgaria a fost abordata defectuos.

 
linkra
32
linkra Day 791, 04:49

WTF?

 
faf.docs
36
faf.docs Day 791, 04:51

Am citit articolul, de comment-uri nu am timp acuma.

Sustin integral opinia presedintelui eRomaniei.

 
Foreign Office Moldova
Or
Foreign Office Moldova Day 791, 04:57

LOL! Thanks Romania! for everything! )

 
cplpaulliviu
24
cplpaulliviu Day 791, 05:05

Maniule,nici tu nu esti mai presus. (aka foreign offiec)

 
Zoli
45
Zoli Day 791, 05:09

@Andyr - Pe langa banii pe care Romania &quot;i-a bagat&quot; in Moldova nu uita ca armata Moldovei a venit si ajutat Romania de fiecare data cand a fost nevoie. De asemenea Moldova a acceptat in trecut ca Romania sa o foloseasca pentru land swapping si blocarea adversarilor acceptand riscul de a fi stearsa de pe harta. Deci nu veni doar cu ce a dat Romania ci uitate si ce a primit.

Si apropo de voturile mutate in Moldova, Romania nu a facut acest lucru pentru a ajuta un aliat, un frate, ci a facut acest lucru fiindca se temea ca Moldova va ataca si bloca Romania. A fost vorba de strategie si nu de sentimente.

 
MungO
31
MungO Day 791, 05:10

@andyr: deja ma faci sa vars... romania DA, a bagat bani (spital)... dar voturile nu le'ati asigurat voi, ci oamenii de rand (pentru ca s'au scris articole - precizez ca guvernul PL nu a miscat un deget, dar a putut misca flucian atunci), sau eu zic sa'l intrebi pe joao despre cumpararea voturilor ce ne'a propuso... PL e o jegmanie si cu tine in frunte, scuzati dar sunt cam revoltat.

 
Stefan cel Mare
30
Stefan cel Mare Day 791, 05:15

@adnyr poate te mai gandesti un pic inainte sa scrii... m-ai dezamagit total... ))
Te crezi prea important... tu nu ai facut nimic pentru eMoldova...
Si nu numai eromani au contribuit la eliberarea eMoldovei... si au facut-o cei care chiar tin la ea... nu cineva care dupa ce ajunge norocos presedinte si nu face nimic sa zica ca eMD ar fi ca o tara ca ar trebui sa i se supuna... Domnule &quot;Sultan&quot; va gresiti...

 
Mesther
45
Mesther Day 791, 05:21


@andyr Normal ca am standarde duble cand vine vorba de tine si Shai:
1) Nu l-am votat niciodata pe Maniu presedinte
2) Nu am incercat niciodata ca alaturi de Maniu sa conduc o tara (ca din cauza timpului nu am putut sa imi tin promisiunea asta e o alta poveste)
3) Nu imi pasa ce zice/face Maniu in calitate de presedinte al eMoldovei, imi pasa de ce zice Maniu in calitate de om pe care il respect dar asta e alta poveste, pentru ca nu imi pasa ce se intampla cu eMoldova decat din punct de vedere strategic. Si aici o sa imi iau multe suturi in fund pe tema asta dar am mai zis-o si imi pastrez afirmatia si punctul de vedere... O unire in joc este absolut 0 ca valoare oricum ai privi problema in realitate mai discutam...

 
The_Form
44
The_Form Day 791, 05:27

si asta-i presedintele romaniei ????

v-ai si-amar de pielea lui ,

cum poti sa spui asa ceva ? un fel ca &quot;noi v-am ajutat , acu voi trebuie sa stati intr-un colt undeva si sa ne pupati picioarele&quot;

si cei care mai sus au zis ceva de genu &quot;bravo andyr&quot; - rusine voua , nu sunteti romani

 
Mistwalker
24
Mistwalker Day 791, 05:46

Tineti minte sa respirati adanc din cand in cand.

 
Ciprian97
23
Ciprian97 Day 791, 05:48

Domnule presedinte andyr,

Acest articol exprima dovada ca dumneavoastra nu aveti bunul-simt si nicio implicare in diplomatie. Va purtati cu noi, moldovenii, ca si cum am fi papusile voastre! Dar nu suntem!

 
Radar.2
31
Radar.2 Day 791, 05:49

@Mester Ca om Maniu este o personalitate impresionanta. El este liderul elitei intelectuale eromanesti.
Ca om politic el este o dezamagire enorma.

Moldova nu trebue sa fie un stat independent. Nici nu ar trebui sa fie. Moldova a pornit de la inceput ca o parte a eRomaniei, care din motive strategige, nu putea sa fie intre aceleasi granite. Din acest punct de vedere Moldova ar trebui sa recunoasca doar autoritatea statului eRoman. Politica externa si militara ar trebui sa fie doar un atribut al presedintelui eRomaniei. Maniu si echipa lui avand doar rol de administrare a unui teritoriu autonom.

Armata? Asculta de kristache
Diplomatia? Asculta de Crista22
Politica financiara interna? Treaba lor.

Aceasta ar trebui sa fie Moldova. Nu un loc de joaca al Domnului Maniau ca sa-si testeze el filozofiile utopice adunate din cartile unor filozofi.

Iar in EDEN eMoldova nu are ce cauta. eRoamnia este deja acolo. deci si eMoldova. Poate cel mult numirea unui membru al guvernului Maniu, pus datorita unor calitati deosebite si necesare in conducerea EDEN si numit de catre eRomania.

 
Hlavasca
23
Hlavasca Day 791, 05:50

@andyr: pozitia mea este transanta fata de amandoi. Cat despre standarde duble.. eu de abia am timp sa citesc ziarul tau ca esti presedintele eRomaniei, dapai altele. Am luat o pozitie fata de ce cunosc si mi-o mentin. Vad ca tu nu te indupleci si asta nu-i bine. E un rahat de pozitie intr-un joc de... puncte puncte.

 
Stefan cel Mare
30
Stefan cel Mare Day 791, 05:57

@Radar, gresesti...

 
dece
25
dece Day 791, 06:19

Sper sa ajungeti la o solutie amiabila!

 
Zinenco Denis
26
Zinenco Denis Day 791, 06:22

daca tot asa stau lucrurile si cei de la Chisinau ne intorc spatele, iar noi nu avem lupte deschise, propun o rapida promenada prin Basarabia! in momentul in care va trece armata romana pe bd. Stefan cel Mare probabil discursurile &quot;moldovenilor&quot; vor avea o alta tematica... nu vreti unire prin atitudine politica, atunci vom face unire cu armele!

un basarabean

 
FAR Alpha
Or
FAR Alpha Day 791, 06:30

lol Zoli )

 
webson
36
webson Day 791, 06:41

@Zinenco Denis, da chiar poftim pojalusta, noi va asteptam cu paine si sare

 
Radar.2
31
Radar.2 Day 791, 06:43

Zinenco Denis - Am mai fost uniti. Din nefericire cand aveam un conflict adversari deschideau un RW acolo si noi pierdeam 1/3 din DMG deoarece oameni incercau sa securizeze acele zone fara sa se gandeasca ca ele sunt in siguranta si pentru ca nu citeau ordinele oficiale. In general acestia sunt cei care intra 5 min in joc si nu se implica prea mult.

Din aceste motive sa luat decizia ca eMoldova sa fie independenta. Iar energia bizonilor sa fie astfel canalizata cat mai mult acolo unde trebue.

Cand a fost sa eliberam Vidinu bizoni au reusit sa dea 200k DMG impotriva ordinelor Ministerului aparari si eRomania a fost nevoita sa compesnseze cu inca 210k DMG pentru a elibera acea zona. In total am pierdut in acea zi 400k degeaba.
In cazul Moldovei bizoni vor da peste 300k fara macar sa se streseze prea mult iar asta reprezinta o mare problema strategica.

Mai bine eMoldova independenta sub controlul unor romani decat unita. Oricum mai toti moldoveni din RL sunt in eRomania iar eMoldova este plina de tot felul de oameni mai vechi sau cu interese mai pacifiste. Fiecare joaca cum vrea. Uni vor imperi, alti...Chiar. Ce vrea Maniu?

 
Fondul Proprietatea
Or
Fondul Proprietatea Day 791, 06:54

Parerile si certurile a doi oameni. Care nu au interes sa se ajute, de aici si ideea ca Romania nu vrea sa ajute Moldova si invers.

Din moment ce in Moldova nu a fost impus regim militarist, este aliata noastra si raspunde singura de politica interna si externa. E de datoria noastra sa o sustinem.

Suportul unor presedinti EDEN nu inseamna si integrarea in aceasta alianta. Mai sunt multi pasi de facut, si tin in special de importanta zonala a tarii - iar Romania raspunde de o mica parte din integrarea Moldovei in EDEN.

 
nicholas fire
23
nicholas fire Day 791, 06:54

satul arde baba se scarpina, articolul mi se pare lame, aceste carpe se spala intre 4 ochi... ar trebui si tu andyr sa inveti ceva, un sef de stat nu il taraste prin noroi pe celalat in vazul public si la PM se raspunde chiar daca cu un raspuns evaziv sau de amanare... asa ca articolul asta e LAME

 
GerulaA
24
GerulaA Day 791, 07:05

ce va place betia de cuvinte...
vedeti sa nu incepeti chiar sa va credeti detinatorii unor &quot;functii&quot; importante.
conflict total neinteresant.

   
Zinenco Denis
26
Zinenco Denis Day 791, 07:15

@Radar.2
stiu de povestea unirii si de riscul RW-urilor. postul meu a fost mai curand ironic si putin provocator, decat unul serios.

Oricum, situatia e stupida, atat timp cat multa lume din RL Romania se afla in eM si cei din RL Moldova in eR... Totusi ma bucur ca orgoliul a 2 personalitati au trezit comunitatea romana de pe ambele parti ale Prutului si sunt sigur ca in momentul cand apare un battlefield deschis vom uita de neintelegeri si vom lupta cot la cot...

 
m1Blu
28
m1Blu Day 791, 07:15

ce dezamagire ...
indiferent care este &quot;istoria&quot; acestui &quot;conflict&quot; nu aceasta trebuie sa fie reactia unui presedinte!

 
Igor I
23
Igor I Day 791, 07:16

urata treaba

 
Igor I
23
Igor I Day 791, 07:16

nu ar trebui sa existe incidente de genul acesta intre ambii presedinti. &quot;Hai sa dam mana cu mana Cei cu inima romana,...&quot;

 
8-3=1
42
8-3=1 Day 791, 07:23

Discutia aceasta denota labilitatea militarilor de a rezolva diplomatic o situatie simpla. Parca ziceati ca diplomatia nu are nici un rol in joc, dar va tot impiedicati de ea ca niste roboti stricati.

PS: cred ca Zoli suspina acum si varsa o lacrima (de placere bineinteles).

 
Tramal
22
Tramal Day 791, 07:51

Maniule, ai gresit in clipa in care ai decis sa-ti faci frustrarile adolescentine publice. O asemenea problema se rezolva prin dialog privat. Pornind propaganda anti-romana in presa nu faci decat sa-ti pui tara in pericol.

 
SharkyXXL
38
SharkyXXL Day 791, 07:57

Acest articol prezinta o atitudine total mitocaneasca... Nu asa se discuta... Nici macar in e-life...Si daca l'ai cunoaste pe Maniu, cred ca ai da delete la acest articol in secunda 2.

 
zenthor
30
zenthor Day 791, 08:00

Iar scandal? Doamne, dar suntem buni la asta...