Ambient on/off
Join eRepublik

Bir önceki makalemde yazılan yorumlara cevabımdır..

26 Day 783, 07:28 Turkey
Bu makale, daha önce "dağdan inmek" konuyula ilgili yazılanlara yönelik yazdığım eleştiri yazısına yorum olarak verilen cevaplara topluca yanıt vermek amacıyla yazılmıştır.

Makalenin aslında buradan erişebilirsiniz


@ AlpKhaan

"Ama eSol bir halt barindirmiyor pustluktan baska..."

Benim bahsettiğim, tam da sizin düşüncenizin yanlışlığından ileri geliyordu. eSol, gerçek anlamda düşünüldüğünde oyundaki oyun dinamiğini zorlayabilecek yardımlaşmacı ne kadar eylem varsa tümüne verilebilecek bir isim. Ancak eSol adına gerçekten olumsuz şeyler yapan kişilerin, kendi istedikleri gibi eSolla bağdaştırılmasına karşı çıkmak gerekir.


@ burakkocamis

"Dynimum'un içinde yer almadığı hiçbir "gerçekten sosyalist" yapılanmanın başarılı olacağını da sanmıyorum..."

Bu, tüm eSolu, hatta tüm eTürkiye halkını aşağılayan bir sözdür, geri almanızı talep ediyor, benim sadece basit bir vatandaş ve son pek çok aydaki konumumla sadece bir gözlemci olduğumu hatırlatmak istiyorum.


@ Utku Akın

"En ufak bir espriyi dahi kaldıramayacak seviyede miyiz bunu soralım kendimize?

Bu insanların neden yurtdışında yaşamak zorunda bırakıldıklarını tartışalım?"

Bunun bir espri olup olmadığını kavrayabilecek kadar fazla makale okuyamadım, bilgisayarımın bozuk olması nedeniyle oyuna yeterli zaman ayıramamamdan dolayı. Ancak, castlewarder yaptığı eylemlerle ve şu ana kadar çizdiği çizgiyle takdir edilesi bir noktada değil. Yapılan espri de, eSol adına yapılınca ister istemez zarar verici oluyor.

Bu ülkede sorgulanması gereken elbette çok şey var, ancak bunun yolu provokatif makalelerle tangına körükle gitmek değil. Karşınızdakiler insan, sizi yok etmek isteyen korkunç yaratıklar değil. Dolayısıyla sizi sevmeyenlere de insan olarak gereken değeri vererek empati temelli bir yaklaşımın geliştirilmesi artık zorunludur. (Bu sözüm bu tartışmalarda taraf olan herkesedir)

Geçmişte bu eÜlkede sayısız linç kampanyası gördüm. Hiç biri daha fazla öfke ile çözülmedi.


@ Free CINAR's

"Ayrıca Dynimum olmazsa sol parti olmaz falan bunlar hikayedir.Sol Dynimumun değildir.Dağdan inme lafınıda çıkartan sabron solcuda değildir oyunda orda burda karışıklık çıkaran biridir."

Tamamen katılıyorum.

"Dynimumdan sözlerini geri almasını talep ediyorum"

Sözlerimin arkasındayım.

"kimse oyunda ilahlaşmasın artık!"

Bu söze de sonuna kadar katılıyorum. Benim düşüncelerimi, sadece düşüncelerimin içeriğiyle yargılayın. Hatta herkes öyle yapsın birbirine.

"Kendi bile sol ben değilim bu oyun 2 yılda sadece 1 sol liderimi çıkarabildi derdi eskiden şimdi bu söylemlerini anlamak imkansız."

Bu sözü hala söylüyorum, ve bir önceki makaledeki sözlerimi de hala savunuyorum. Mantık yürütmede bir sorun olmuş olabilir mi acaba?


@ alipoyraz

"Şimdi bu kişilerin yaptıkları yüzünden sol tartışılıyor, bence sol tartışılmamalı, ideoloji tartışılmamalı, bence tam anlamıyla kişiler tartışılmalıdır"

Demek istediğim zaten, eSol ideolojilerin kendini eSolcu tanımlayan kişileirn yaptıkları ile bütünleştirilmesine karşı çıkılmasıydı. Eğer eSol sorgulanacaksa, bu ideolojik temelde olmalı, ancak kişileri sorgulayacak olanlar bizler değil kişilerin kendileri olmalı bir şekilde.

Ayrıca, her ideoloji her zaman sorgulanmalıdır. Ard arda sorgulardan sağlam çıkmayan bir ideoloji nasıl savunulabilir?


@ jensenvsjared

"ama benim tek düşüncem solculuk ve sağcılık denen görüşlerin kaldırılmasıdır "

Olur mu hiç öyle şey, bu oyunda yapılabilecek sınırsız türde yapılanma var, ve bu farklı yapılanmaları savunabilecek pek çok farklı insan olması doğaldır. Mesele, kişilerin düşünce biçimleri değil, insanların ortak bir empati zemininde buluşamamasıdır. Çözüm ise, alternatif ekonomik modellerin savunulmasını sağlamak değil (evet, eSol bu olmalıydı!), gerçek anlamda bunları tartışabileceğimiz gerçekten demokratik bir ortamın sağlanması olmalı.


@ teknik562

"eSol gerçek hayattaki terör örgütünü mü taklit etmektir?"

Hayır. eSol, alternatif ekonomik yapılanmaların ve demokratik ortamın savunusudur. Zaten karşı çıkmam, bunun yanlış algılanmasınadır..


@ Apolaise

Seviyorum sizleri



Cevap yazamadığım kişilerden özür diler, yazamamamın nedeninin kısa sürede en gerekli yorumlara cevap yazmak olduğunu belirtirim. Arada bazı yorumları gereksiz bulup cevaplamamış da olabilirim, alınabilirsiniz.

İyi oyunlar dilerim

Dynimum

 
Report comments
 
Eldarion Sionnodel
42
Eldarion Sionnodel Day 783, 07:31

Güzel bir özet olmuş kanaatindeyim. Tüm gerçek solculara selam olsun.

 
Talat Pasha
21
Talat Pasha Day 783, 07:32

e de olsa sol alternatiftir...
eDünyayı bilemem ama gerçek hayatta kırk yıldır gördüğüm sol "statüko"yu savunmaktan başka bişey yapmayan devletçi bir görüş ...

 
Talat Pasha
21
Talat Pasha Day 783, 07:33

Hatta kınadığı faşistlerden daha faşist...militarist, ilahlaştıran bir görüş, (gerçek hayatta)

 
Eldarion Sionnodel
42
Eldarion Sionnodel Day 783, 07:34

Gerçek hayatta sol diye kimi gördüğünle alakalı tabi bu, bir de tam olarak nerde durduğunla.

Baktığın açı doğru değilse gerçekleri göremezsin.

 
Mehmet Uluturk
39
Mehmet Uluturk Day 783, 07:35

Ben de yorum yazmıştım ama:)

"Mesele, kişilerin düşünce biçimleri değil, insanların ortak bir empati zemininde buluşamamasıdır. "

Doğru söze ne denir.

 
Kagan Batuker
24
Kagan Batuker Day 783, 07:35

oylandı

 
Osman Gazi
20
Osman Gazi Day 783, 07:42

@ Mehmet Uluturk
iyi valla XDDD
"doğru söze ne denir"

 
burakkocamis
27
burakkocamis Day 783, 07:44

Cevap veriyorum:

Evet,mevcut eSolu aşağılıyorum.Acı ama gerçek )

 
lantia
23
lantia Day 783, 07:45

dyn`den inciler:D

 
Talat Pasha
21
Talat Pasha Day 783, 07:47

Gerçek hayatta kimi ya da kimleri gördüğümü yazmayayım buraya.
Evet nerede durup nasıl baktığım önemli.
Slogan gibi olmasın ama durduğum yer; Demokrasi.
Aradıklarım ise hak, hukuk, adalet, eşitlik, değişim ve sivilleşme...

 
Talat Pasha
21
Talat Pasha Day 783, 07:50

Herhangi bir konuda planı, önerisi, teklifi olmayan, herşey olduğu gibi kalsın, varsın memleket kalkınmasın, millet acı çeksin, kan dökülsün, aman bize bizim keyfimize olmasın diye çırpınan bir sol olabilir mi?

 
SabroN
24
SabroN Day 783, 07:54

Kimin ne tür bir düşüncede olduğuna ve o düşüncesinin doğru yada doğru olmadığına sizler karar veremezsiniz. Dağdan inme kelimesi " TAMAMEN BİR ESPİRİDİR" Benim solculuğumuda yada kavrıyamadığımız idelojimi yargılamak size düşmez.

Ayrıca birisinin o ideolojiye yakınlığı onun ne kadar bu düşünce çizgisinde ilerlemesiyle felanda çıtalandırılmaz. Kendisini bir idelojoinin lideri zanneden veyahut bunu savunması gerektiğini düşünen herkese söylüyorum; eğer çok biliyorsanız... yapabilceklerinizi görelim! Bir köşeye oturup bu solcu değil! Bu solcu diyerek ahkam kesmeyin.

Ülkenin içinde bulunduğu durum oligarşinin tavan noktalara çıktığı, faşizm'in orgazm ettiği bir durumdur. Bu durumdada orta yolu bulmaya çalışmak veyahut birilerine oturup ideoloji notu vermekle çözüme ulaşılmaz.

Ülkede eğer Sol görüşe sahip olmayan insanlar bir kimseye "sen düzgün bir insansın" derse buna inanın! ama Sol görüşe sahip olmuyan bir insan SOL görüşte bir insana ki o insan bu görüş hakkında değerlendirmeler sunuyorsa diğeride buna " evet doğru haklısın" diyorsa inanmayın! Bu ki sizin realiteden çıktığınız andır. (inanırsanız)

 
Eldarion Sionnodel
42
Eldarion Sionnodel Day 783, 07:56

Değişim, tek başına hiç bir şey ifade etmeyen bir slogan, Demokrasi ise tüm dünyada gördüğümüz gibi, anayasal bir demokrasi olmazsa coğulcu bir demokrasi olmazsa yarardan çok zarar getiriyor.

Bazı kesimlerin planları, teklifleri, önerileri var da ne oluyor. Ülke nereden nereye geldi.

Demokrasi safsatasıyla insanları kandırmaya çalışan entellektüel liberallerin bugün ne istedikleri ortada, ve istedikleri şeyin gerçek anlamda çağdaşlık olmadıkları da ortada.

Adalet isteyen yargıyı bağımsızlaştırır. Hak isteyen hak aramayı kolaylaştırır, hukuk isteyen hukukun üstündeki boyunduruğu çözer.

Bizim tek sorunumuz militarizm gibi sadece sivilleşirsek, hukukun üstünlüğünü sağlamadan olacak şey çok net ortadadır.

Ama siz bunları istiyorsanız size diyebilecke hiç bir şeyim yok.

 
Deatus
43
Deatus Day 783, 07:57

Herhangi bir kişiyi ilahlaştırmak ya da tek ilan etmek elbette yanlıştır.Ama arkadaşların belirtmek istedikleri şey, senin örnek alınacak çok yönünün olduğudur.Ve iddia ediyorum reel hayyatın müsait olsa idi, ve sen partiyi hiç bırakmadan, aktif siyasette hep olsaydın şu an eSol çok farklı yerde olurdu.

Not:O bilgisayarını bir an önce tamir ettir.Aktif olarak oyuna dön!!!

 
Deatus
43
Deatus Day 783, 08:06

Yazdığım yorum Dyn'e yazılmış bir şeydir.Aradaki tartışmalarla ilgisi yoktur.

Az önce bobiler'de yaptığın resimlere baktım.Baya güldüm,eline sağlık Dyn.

 
AlpKhaan
30
AlpKhaan Day 783, 08:07

Cevabin icin tesekkür ederim Dynimum. Senin gibi 3-4 kisi daha olsa, oyunda sosyalist olacagimda, yok

 
Alperen_66
23
Alperen_66 Day 783, 08:48

Sağ ve Sol sabit kavramlar değildir, zira merkez dönemlere göre oynaklık gösterir...
O nedenle gerek sağ, gerekse sol cenahlarda sık sık "kim daha sosyalıst" ve "kim daha milliyetçi" diye tartışmalar ve bunun sonucunda da ayrılıklar oluşur...
Şahsi fikrim eğer bir ideoloji kişilere bağlıysa, o ideolojinin uzun süre kitleleri sürüklemesi mümkün değildir zira ideolojilerin zamana ayak uydurması gereklidir.

 
Korean Socialist Defenders
Or
Korean Socialist Defenders Day 783, 12:36

talat pashadan inciler.. Sol statukocuymus!! euheuh

 
Talat Pasha
21
Talat Pasha Day 783, 22:27

@Korean Socialist Defender:
Sol statükocudur demedim, gerçek hayatta ülkemde gördüğüm sol statükocu dedim... Nasıl ve nereyle okuyorsunuz yazıyı..))

 
flobegon3
21
flobegon3 Day 789, 02:11

vote and subscribe please
<a href="http://www.erepublik.com/en/newspaper/symons-magazin-215492/1" target="_blank">http://www.erepublik.com/en/newspaper/sy[..]492/1</a>

 
Dynimum
24
Dynimum Day 789, 14:57

@ Talat Pasha

Hiç olmazsa eDünyada solun statükoculuktan arınarak gerçek anlamda idealize ettiklerini savunabilen bir yapı kazanması tamamen bizim elimizde. &quot;eTürkiye Solu&quot; dediğimiz zaten 3-5 adam ediyor. Buradaki solun nasıl bir renk (ya da gökkuşağı!) olacağını belirlemek de öyle özel izinlerle falan değil, gerçekten sağlam birkaç kişinin ortak akıl yürütmesiyle mümkün olabilecek bir durum.

 
IRANGODFATHER
29
IRANGODFATHER Day 790, 00:31

SUB

Iranians Help Turkish Brothers in MM Projject...

Viva Turky

 
IRANGODFATHER
29
IRANGODFATHER Day 790, 00:31

SUB

Iranians Help Turkish Brothers in MM Projject...

Viva Turky

 
sirsadra
21
sirsadra Day 790, 08:45

vote &amp; sub
ViVa our brotherhood!

 
sirsadra
21
sirsadra Day 790, 08:46

vote &amp; sub
ViVa our brotherhood!

 
Emekci Dayanisma
Or
Emekci Dayanisma Day 801, 14:09

Benim yoruma verdiğin cevap güzelmiş abi eyvallah biz de seni seviyoruz EDKOL'dan kucak dolusu sevgilerle...