Ambient on/off
Join eRepublik

Új megkötések, új lehetĹ‘ségek

59 Day 1,532, 04:09 Hungary Financial business Financial business
Nemrég jöttem meg és kezdtem ismerkedni az egyelőre nagyon nehézkesen működő új gazdasági modullal. Első blikkre nekem tetszik.

A kisgazdák már leírták a legfontosabbakat. Hogy melyik cégben mennyi munkást lehet foglalkoztatni, olvassátok el ott. Ami ott nem szerepel, de fontos:

- Egyszerűbben kiválaszthatod, melyik cégben dolgozol mint menedzser (akár egy lépésben dolgozhatsz az összesben is, automatikusan eszik, ha van mit és szabad wellness)
- Az összes munkásról te döntheted el, mit termelt (igen, miután dolgozott!) figyelembe véve az egyes cégek munkáslimitjét. Ha ezt napváltás előtt elmulasztod, ráérsz másnap is (nem tudom, meddig).
- Minél több céged, főleg minél több nagy minőségű céged van, annál több munkást foglalkoztathatsz. Figyelemre méltó, hogy míg a q4 nyersanyagcég (és a még kisebbek) csak 1 fővel, addig q5-ök 4-gyel emelik a teljes munkáslétszámot.

KonklĂşziĂł:
A munkáspörgetés gyakorlatilag megszűnik. Összességében jóval kevesebb munkást tud egy ember foglalkoztatni, mint amennyit eddig a pörgetők foglalkoztattak, emiatt csökkenni fognak a bérek és emelkedni az árak. Viszont akinek sok q4 nyersanyagcége van, annak az össz. foglalkoztatható munkásszáma nagyobb, mint annak, akinek alig volt cége, de nagy pörgető volt (pl. Raul blanco). Emiatt érdemes lesz az alacsonyabb minőségű cégekben is munkást foglalkoztatni, ami miatt csökkenni fognak az árak és emelkedni a bérek:-P Tehát a dolog egy idő után ki fog egyenlítődni. Érdemes lesz alacsonyabb minőségű fegyvert is venni, legalábbis q6-ból ezen túl jóval kevesebbet termelünk, tehát ár-érték arányban jóval drágább lesz.
Mielőtt valaki bekommenteli, én is mondom, hogy igen, megint a gazdagok járnak a legjobban, de ezúttal a szegényebbek is jól járnak.

 
Report comments
 
Tomjohnson
32
Tomjohnson Day 1,532, 04:11

első!

 
GaborDNS
25
GaborDNS Day 1,532, 04:14

honnan tudod hogy napváltás után is felhasználható a kifizetett munkás melója? Mondjuk ha nem így lenne jól meg lehetne szivatni bárkit aki ajánlatot hagy kint addig de nincs fent

 
Mikrobi
44
Mikrobi Day 1,532, 04:16

Crista mondta

 
szekely ostor
42
szekely ostor Day 1,532, 04:16

utolsĂł

 
romanian spy
42
romanian spy Day 1,532, 04:22

ezzel szépen felértékelődnek a q6 fegyvercégek.

 
Lisztes
47
Lisztes Day 1,532, 04:25

Az 1db q6 cég + számtalan q4 cég kombó most elég jól hozhat az asztalra : )

 
Zhiren
36
Zhiren Day 1,532, 04:25

Megszűnik a pörgetés? Nem inkább könnyebb lesz? A limit arra vonatkozik, hogy mennyi munkásod lehet egyszerre, és ez a limit pont hogy megnőtt, nagyban. Ha valakinek sok Q4 nyersi cége van, meg 1 Q6 fegyó cége akkor sok munkást tud egyszerre foglalkoztatni a Q6 cégben, aztán kirúgja mindet és megint fölvesz mondjuk 50 embert...

 
Hgmg
45
Hgmg Day 1,532, 04:29

Zhiren +1, sztem.

 
cooty
41
cooty Day 1,532, 04:33

reported.

 
romanian spy
42
romanian spy Day 1,532, 04:37

valaki, akinek van cége írja már le, ha a qakárhány gyáránál rányom a start production gombra, akkor a munkáslimittel mi történik a cégnél utána? újra lehet dolgoztatni azon a helyen, vagy kisatírozza a rendszer aznapra.

 
aptork
46
aptork Day 1,532, 04:42

szerintem is lehet pörgetni. 55/162 volt a dolgozói létszámom, kirúgtam akit most felvettem és dolgozott és lecsökkent 54/162-re a számláló...

 
zweiherjaar
46
zweiherjaar Day 1,532, 04:43

zhiren nem. Az alkalmazottak maximális száma a maximális munkát jelöli. Tehát nem tudsz pörgetni. Sőt, ha elérted a limitet pörgetéssel, akkor a meglévő munkásaid sem tudnak dolgozni.

 
zweiherjaar
46
zweiherjaar Day 1,532, 04:44

aptork lecsökken, de ha az össz munkában eléred a 162-t se nem tehetsz ki offert, se nem tudnak dolgozni a bent lévők. Én becumiztam. századtagok nem tudnak ma melózni.

 
aptork
46
aptork Day 1,532, 04:46

zweiherjaar, mondasz valamit. próbaképpen ki akartam tenni 120 állásajánlatot,és:
You can add a maximum of 107 job offers

bár mondjuk én ennek örülök

 
zweiherjaar
46
zweiherjaar Day 1,532, 04:47

egy jótanács! mivel a q6 cégek száma limitált, így abból hiány lesz, elég masszív. Amit tudtok vásároljatok fel. Pörgetők: ne toljátok fel a fizukat, mert buktok rajta.

 
earthperson
37
earthperson Day 1,532, 04:53

hányszor dolgoztathatok ? van Q6-om ot csak 10 , vagy többször 10 dolgozhat ?

 
Mikrobi
44
Mikrobi Day 1,532, 04:53

Köszönöm az új előfizetéseket!

 
Raulblanco
29
Raulblanco Day 1,532, 04:56

max annyi munkást vehetsz fel amennyi a limited, de azokat bárhol dolgoztathatod, én is 13-at dolgoztattam eddig a Q6 gyárban, szóval lehet 10nél többet is. most majd mehet a cégesítés a több felvető munkásért per nap.

 
Zhiren
36
Zhiren Day 1,532, 05:32

Hát, ha már kipróbáltátok akkor elhiszem...
Egyébként egy aktív pörgető vajon mennyit dolgoztatott eddig naponta? Mert most akkor kb. csak halomszámra el kell kezdeniük felhúzni a Q4-5 nyersi cégeket és máris sokat tudnak dolgoztatni, csak nem kell ott lenni egész nap.

 
zweiherjaar
46
zweiherjaar Day 1,532, 05:37

zhiren én hetente egyszer pörgettem a század miatt, és olyankor 200-600 munkás között is megfordult nálam, attól függően mennyi időm volt.
most meg van 38 "helyem". ha nem lesz valami nagy cégfejlesztési akció, akkor iszonyat drágaság lesz, és a fizuk a béka segge alá süllyednek.

 
krainhun
50
krainhun Day 1,532, 05:37

Én 500-1000 embert pörgettem naponta, ha volt kedvem, és időm rá.

 
zweiherjaar
46
zweiherjaar Day 1,532, 05:48

krainhun neked mennyi munkásod lehet?

 
Tomjohnson
32
Tomjohnson Day 1,532, 05:53

én egyet pörgetek nap, mint nap, és azt is...na mind1. : )

 
krainhun
50
krainhun Day 1,532, 05:54

120, és fel is vettem a mai adagot mind, mivel hallgattam AT-re, aki szerint lehet pörgetni. :]

 
zweiherjaar
46
zweiherjaar Day 1,532, 06:04

xD az a 120 még nem is olyan kevés, bár az 1000 hez képest 1/8
az arány nálam is hasonló.
és végül igazam lesz, ez mind beépül mjnd a tank árába.
ugyanakkora kereslethez 1/8 termelés marad. Akkora hiány lesz itt holnap reggelre, hogy összefossátok magatokat a 70 hufos tankáron. Hacsak valaki nem lesz olyan balek hogy kidob pár 1000 tankot.

 
Defender of Ascalon
40
Defender of Ascalon Day 1,532, 06:06

Pörgetés nem szűnik meg, 2-3 nap múlva beáll majd egy bérszintre a piac, addig nem érdemes ezt számolgatni. Akinek van 50 helye szabadon, az megtarthat belőle 40-et állandóra, a többi 10 helyet pörgeti.
Akinek csak 10 helye van, az 9-et tart meg.

Pörgetés csak akkor szűnne meg, ha nem akarnának többen ebből élni. Márpedig, miért ne akarnának ebből élni a cégezők, akiknek akár fejlesztésre, akár új beruházásra, akár Lanára ugyanúgy kell a gold.

De: jobban oda kell figyelni, ez elismerendő fejlesztés, azt hiszem.

 
Mikrobi
44
Mikrobi Day 1,532, 06:44

Defender, miért nem hiszed el, hogy van egy munkáslimit? Ha 50 helyed van, tök mindegy, hogy abból hányan dolgoznak egy héten át nálad és hányan csak ma, 50 munkás tud dolgozni és kész.

 
aptork
46
aptork Day 1,532, 06:45

Defender of Ascalon, a pörgetés megszűnik.

ha 50 helyed van összesen és 40 állandó dolgozód, akkor hiába rúgsz ki 10 embert hogy helyettük új embert vegyél fel, egyszerűen nem tudsz kitenni aznapra új állásajánlatot ha már 50-en dolgoztak nálad aznap

tehát teljesen mindegy, hogy fix 50 ember dolgozik nálad vagy a tegnapi 50-ből 40 és felveszel 10 újat, akkor is csak max 50 embert tudsz dolgoztatni

 
Defender of Ascalon
40
Defender of Ascalon Day 1,532, 07:03

Aptork válaszából megértettem, köszönöm. Ez tehát egy valós, határozott változás.

Csak akkor azt nem értem, minek verte fel mindenki 130-ról 180-ra a bért 2 óra alatt? Ezt meg tudjátok mondani? Szerintem, kevesebb munkahely van így, mint ahány munkás - szerintetek?

 
aptork
46
aptork Day 1,532, 07:15

Defender of Ascalon, feltetted az örök kérdést

Juszu és társai ma még felverik a béreket a + 5 Ft-jukkal, de mi lesz pár nap múlva mikor nekik is ahogy mindenkinek pl. kb. 130 Ft-on dolgozó dolgozói lesznek??? mert holnap még kirúgja őket, h visszavegyen 50 embert a 175 Ft helyett 140 Ft-ért, de ha már dolgozók bérei alacsonyabbak vagy ugyanolyanok lesznek mint a piac nem lesz értelme ezt megtenni

 
zweiherjaar
46
zweiherjaar Day 1,532, 07:18

mert idióták. ész nélkül licitálnak egymásra.

 
Defender of Ascalon
40
Defender of Ascalon Day 1,532, 07:21

Ok, Aptork, értem a logikát abban, hogy kifújt a pörgetés, tehát most nyilván azon áll minden, mennyi pótlólagos (pl. Q4-es nyersi céged) lehetőséged van.
Van 4000 dolgozni akarĂł karakter.
Van 2000 olyan hely, ahol a tulajnak megéri foglalkoztatni. Mi lesz a többivel?

Azért éri meg kirúgni valakit, mert nem lehet bért csökkenteni 3 napig - így viszont, mivel van munkás rengeted, másnap úgyis kap melóst kevesebbért is? - basszus, ennyire kapzsik vagyunk?

S igen, vannak kollégák, akiket sosem fogok megérteni bérpiaci attitűd ügyében, na de, még akkor is marad két megfejtendő örök kérdés: az időutazás, és a nők... : D

Köszi a válaszokat, tisztul a kép.

 
Sumc
42
Sumc Day 1,532, 07:43

érdemes lesz kisebb raw céget nyitni csak a munkás limit növelése érdekében is

 
zweiherjaar
46
zweiherjaar Day 1,532, 07:43

én arra számítok, hogy a bérek annyira lemennek, hogy q5 nyersanyag cégben is megéri majd alkalmazni. persze a profit nem lesz magas, de nem sok időt vesz igénybe és a semminél több.
így amikor a bérek elszállnak, akkor a q6 cégek mennek, amikor meg leesnek a bérek, akkor 1-2 kisebb beszáll nyersanyagcéggel és nem engedi tovább zuhanni a fizetést.
persze ez mind csak spekuláció, az is lehet hogy adminok belenyúlnak a dolgokba (goldért vehetsz plusz munkáslétszámot) vagy a termelési képletbe, esetleg megnövelik az áruk élettartamát (ütésszám).

 
Botyar
41
Botyar Day 1,532, 07:49

ha van q6 cegem miert termeltetnek alacsony szinten? azert hogy ne omoljon ossze a gazdsag? szal hulye lennek kisebb profitert ott meloztatni... ezt nem nekem kell megoldani hanem az adminoknak en ugy erzem...

 
csubeksz
44
csubeksz Day 1,532, 07:53

Még egy érdekes dolog. Megjelent egy olyan hozzászólás miszerint munka után a melós azonnal ki tdott lépni. Eszerint nincs már a 3 napos limit. Ez azt jelenti hogy továbbra is folyton figyelni kell a mnkabéreket, nehogy elmenjen a melósod egy hirtelen munkaerőpiaci változásnál.

 
zweiherjaar
46
zweiherjaar Day 1,532, 07:54

botyar mi nem ezt mondtuk. van neked is egy limited. mondjuk 30 fő. elhasználod, dolgoztatsz velük q6 cégben. ha elfogyott nem tudsz több állást kitenni. másnál is ez lesz a helyzet. így az állások száma csökken a nap vége felé, a bérek csökkennek, de leszenk akik még nem dolgoztak.
ha eléggé lecsökkent a bér, akkor a kisebb cégeseknek már megéri alkalmazni, és lehet hogy csak 5 helyük van, de azt ki fogják tenni job marketre, és bár kevesebb lesz a hasznuk, de mégis nyernek rajta. így munkahely és munkaerő is egyensúlyba kerül.

 
Defender of Ascalon
40
Defender of Ascalon Day 1,532, 07:57

Elég "életszerűtlen", hogy előbb kifizetem a munkás munkáját, utána majd felhasználom, ahogyan akarom - de ugyanakkor nagyon hasznos, ha olyan csata van folyamatban, ami növel vagy csökkenti a bónuszt. A cégező döntheti el, hogy a felhalmozott "munkát" mikor használja el, s nyilván akkor fogja, amikor még megvan a bónusz, illetve, miután meglett.

Mondhatjuk, hogy ez elég hasznos.

Csubeksz: igen, ezt egy cégező sem ússza meg, legalább napi szinten jó, ha figyeli a munkapiac ajánlatait (főképp, ha őt kirúgta egy kolléga) : )

 
aptork
46
aptork Day 1,532, 08:07

csubeksz én a frissítés után léptem be és dolgoztam egy cégben, de nem tudok kilépni
You cannot resign your job in the first 3 days, you can try again on Feb 02, 2012, after 04:51

bár már én is láttam korábban is egyszer-egyszer olyat h valaki belépett egy cégembe és mégsem volt ott, pedig volt nyersanyag és pénz is a számlámon

 
Novel35
45
Novel35 Day 1,532, 08:26

Szerintem nem csokkennek az allashirdetesek, hanem munkaerohiany lesz. Ha azt nezzuk hogy en fel tudnek venni teoretikusan 148 embert, akkor ha van hozzam hasonlo mondjuk 40 masik "nagyiparos" akkor osszesen lekotnenk 5920 munkaerot. Csupan negyvenen... A csokkeno fizetesre inkabb ne jatszon senki, kivancsi leszek hogyan alakul ez

 
zweiherjaar
46
zweiherjaar Day 1,532, 08:34

novel33 értelek én, sokkal több állás lehetne mint dolgozó, DE
te bevállanád, hogy úgy teszel ki 148 állásajánlatot, hogy minden dolgozón mondjuk 10 huf veszteséged van?
Mert ne higgyétek azt, hogy q2 buzában megéri majd dolgoztatni.
amugy az a 148 az szép mennyiségű munkahely. Én "középiparosként", tele századcéggel is csak 44-et vehetek fel.

 
aptork
46
aptork Day 1,532, 08:37

novel35-nek ott van igaza, mert ha legalább egy Q6-ja van (és van) akkor a 148 embert nem a Q2 búzában fogja dolgoztatni, hanem a Q6 gyárban, tehát nem lesz vesztesége, sőt...

érdekes idők elé nézünk!

 
Cornel Klein
41
Cornel Klein Day 1,532, 08:38

Ha jól értelmezem a rendszert, akkor a 148 munkás erejét felhasználhatja a kolléga a Q6 gyárában is csak épp tízesével kell nyomkodni a gombot.

 
Defender of Ascalon
40
Defender of Ascalon Day 1,532, 08:38

zweiherjaar +1

Az lehet, hogy sok a plusz hely - de annak, aki nem tud benne munkást foglalkoztatni (profit = -10 huf) - az nem is fogja kihasználni.

 
Cornel Klein
41
Cornel Klein Day 1,532, 08:40

Gyűjthető lesz vajon a munkaerő? Tehát ha ma dolgozik nálam valaki akkor azt holnap is felhasználhatom? Majd holnap kiderül.

 
Defender of Ascalon
40
Defender of Ascalon Day 1,532, 08:41

Cornel: pontosan Ă­gy van.
Ezért jár jól, akinek csak 1 db Q6 cége van, és rengeteg kis Q4-es raw cége.

 
Defender of Ascalon
40
Defender of Ascalon Day 1,532, 08:42

Mármint, a korábbira - az, hogy gyűjthető-e, nem tudom. Logikát keresném, de felesleges lenne : )

 
Novel35
45
Novel35 Day 1,532, 08:44

Es ha esetleg termekhiany lesz, pillanatok alatt felertekelodnek a liszenszek (es a vampolitika szerepe is erosodik).

 
Novel35
45
Novel35 Day 1,532, 08:45

De nem hiszem, h termekhiany lenne :)

 
Cornel Klein
41
Cornel Klein Day 1,532, 08:47

Viszont ha egy nap nem tud 148 embernél többet alkalmazni sehogyan sem, akkor nem is rúgja majd ki őket. Ezért a fizuk szerintem tartósan magasan fognak maradni, mert csak akkor lehet munkaerőt szerezni ha mondjuk a munkás felmond egy magasabb bér reményében.

 
Novel35
45
Novel35 Day 1,532, 09:09

Cornel Klein +1. Ezert hasznaltam a lekotni szot. Par ilyen ember nagyon nagy mennyisegu munkast vonhat ki a munkaeropiacrol.

 
zweiherjaar
46
zweiherjaar Day 1,532, 09:30

novel35 igazad van, de nem sok embernek van q6 cége. sztem egy országon belül 2 kézen meg lehet számolni, hány embernek van olyan. Viszont ezekután teljesen értelmetlen 2-3-5... q6 céget tartani.
kíváncsi leszek a fejleményekre. 1-2 napon belül okosabbak leszünk.

 
Hgmg
45
Hgmg Day 1,532, 10:38

Sumc! Minimum 8500 HUF egy új munkást adó cég.. A kicsi cégek nem adnak +főt.

zweiherjaar! Ha egy kezeden 20 ujj van, talán meg tudod számolni kettővel a Q6 tulajokat ; )

 
Cornel Klein
41
Cornel Klein Day 1,532, 11:03

Gyanítom, hogy hamarosan lesz valamiféle cégfejlesztési akció. 50%-os vagy esetleg újra Q6-os.

 
zweiherjaar
46
zweiherjaar Day 1,532, 11:45

hgmg lehet hogy igazad van, én nem ismerem a magyar viszonyokat, de általában ugyanazt a 10 embert szoktam látni forgatni a munkásokat.
lengyelben sokkal több a q6, de ott is állandóan ugyanazt a 15-20 embert látom.

 
Mikrobi
44
Mikrobi Day 1,532, 14:03

Hgmg: tévedsz. Q1-q4 nyersanyagcégek is adnak 1 plusz foglalkoztatható munkást, viszont a q5 4-et.

 
Cornel Klein
41
Cornel Klein Day 1,532, 14:14

Mikrobi! Q1 és Q2 nyersi nem ad. Q3-Q4 1-1-et. Q5 nyersi valóban 4-et.

 
Hgmg
45
Hgmg Day 1,533, 23:03

Mikrobi! Q1-Q2 nyersi nem ad, csak menedzserként dolgozhatsz, Q3 10 arany, mint a feldolgozó cégek, Q4 8500 HUF, Q5 8,75 arany/fő, ami kb. a Q4-hez hasonló összeg, de a 4 Q4 többet termel.

zweiherjaar! Én akkor figyeltem, amikor az akció volt és hopp, máris minimum 20 ember volt a munkaerőpiacon Q6 céggel csak az első nap. Ha napközben felnézel, csak pillanatképet látsz, időben változnak a nevek. Ha viszont a termék piacot nézed, már jobban látszik kiknek van gyára és nem is mindenki termel piacra.

 
Raulblanco
29
Raulblanco Day 1,533, 06:39

egyszerű megnézni a piacon, hányan adnak el Q6-ot, a többségnek van gyára is hozzá, de van egy kettő aki csak kereskedik velük és vette. De tippem szerint legalább 40db Q6 tankgyár van.