Ambient on/off
Join eRepublik

Íratlan szabályok [unwritten rules]

47 Day 446, 07:58 Hungary
Vannak az eRepubliknak íratlan szabályai. Egy ezek közül az, hogy nem hozunk ide IRL-t. Igen, tudom, mind emberek vagyunk, és 'ott' is élünk, sőt 'ott' élünk, és ez csak egy játék - de a játék elején megegyeztünk, elfogadtuk, hogy egy egy komplex és komplett világ. Azaz ami itt történik, az a mi dolgunk és itt nem más.

A mi történelmünk itt nem úgy szól, hogy volt egy Trianon vagy holokauszt vagy kisantant vagy amerikai polgárháború, vagy nagy októberi szocialista forradalom vagy már RL esemény. Az a másik világ, ami párhuzamos ezzel, ezek a dolgok ott történtek. A mi történelmünkben más dolgok vannak. Magyarország lerohanása, mediterrán szövetség, a hétnapos királyság, angol-belga unió, Ausztrália elfoglalása... és még sorolhatnám, de nem teszem, akit érdekel az e-történelem, az forgassa a Wiki lapjait vagy az alkalmankénti cikkeket Zolitól, másoktól.

A lényeg az ez: ez a mi történelmünk, és ez a mi jelenünk. Nem a másik, annak nincs köze hozzánk. Itt pl. Erdély soha nem volt magyar, és ha netán elfoglaljuk is, akkor sem lesz az függetlenül az RL érvektől mellette vagy ellene. Mert itt a játék szabályai szerint kell élnünk és nem az RL szabályai szerint. Attól hívják szimulációnak ezt, hogy más és máshogyan történik benne, mint a valóságban.

Ne hozzunk ide IRL dolgokat. Tisztátalanná teszik a játékot, zavarossá a terveket, és elrontják a szimulációt. Az IRL az IRL újságokra, médiákra, blogokra tartozik. A mi újságjaink az itteni dolgokról szólnak, amiket mi itt tesznk, vagy akarunk tenni. Ne keverjük a kettőt.




There are some unwritten rules in eRepublik. One of them is that we should not bring RL here. I know, I know, we are all humans and we live 'there' too, or rather we live 'there' and play here... but when we started playing, we agreed, we accepted that this game is a complex and complete world. So what happens here is our task and job, not else.

Our history here does not contain things like Trianon, Holocaust, antant, American civil war or the October Revolution. These are RL historical events. That world is different from ours, that world is parallell to ours, these things happened there and not here. Our history contains things like Romania conquering most of Hungary, the seven-day kingdom, the Mediteranean Alliance, Belgium unioning with the UK, the occupation of Australia, and so on... I could list them for days but those interested should turn to Wiki pr an occassional article, like Zoli wrote some days ago.

But the important fact is, that THIS is our history and THIS is our present. Not the other one, that has no bearing to our life here. For example whatever the arguments pro or con in RL, here in this world Erdély has never been part of Hungary, and so even if we ever conquer it, it still won't be a Hungarian region. Because here the game's rules are those that we must live by. Not RL laws and RL arguments. That is why this one is called a simulation and thing are different from reality.

So, don't bring RL arguments here. They make the game unclear, they mix up plans and they wrong the simulation. RL news and arguments should be in RL newspapers, blogs, whatever media. Our newspapers here should be about our world - whatever we do here, plan here or think here. Don't mix the two.

 
Report comments
 
pipec007
24
pipec007 Day 446, 08:02

Teljesen egyetértek, de volt idő mikor Csehszlovákia lerohanása pontosan Trianon szellemében indult még a bétában.

 
Quicksilver
25
Quicksilver Day 446, 08:08

Akkor sem volt jó, most sem az. szvsz.

Ha nem értjük meg a játék szabályait, akkor hogyan akarunk győzni?

 
HUN-Cimbye
27
HUN-Cimbye Day 446, 08:10

Hát, győztünk anno az tény

 
hekkat
37
hekkat Day 446, 08:12

Nem, tlleg nem való ide, de azt se várjuk, hogy a románokkal kebelbarátok leszünk. (Még, ha lehetne, se szeretném...)

 
HUN-Cimbye
27
HUN-Cimbye Day 446, 08:25

Ja, és ezt a határosdit meg IRL nem IRL dolgot el lehetne magyarázni a románoknak is amikor megsemmisitettek 3 országot (Ukrajna, Moldávia, Oroszország), amiből kettőt teljes egészében megszállás alatt tartanak...Amely területek még IRL sem tartoztan SOHA romániához

És még mi szégyelljük a pofánkat amiért vissza mertük venni a Felvidéket ami nem is a tótok kezében volt hanem másik ország tartott megszállás alatt (Csehország), ráadásul Szlovákia rontott Csehországnak és megszivták

Látom sokakra hat a román leimperialistázó (bagoly mondja verébnek ugye ) propaganda

 
Hadeb Ariffa
20
Hadeb Ariffa Day 446, 08:29

Cimbye itt vannak háborúk és az teljesen normális dolog. Azok itt vannak. Amiről Quick ír, azok a teáltalad is hangoztatott IRL érvek, azok nem tartoznak ide.

 
HUN-Cimbye
27
HUN-Cimbye Day 446, 08:32

Oh igen, és ha eMagyarország határa alabol itt erepen a tisza lenne? akkor abba is beletörődnétek. grat

 
Weisz Manfred Huba
33
Weisz Manfred Huba Day 446, 08:45

Cimbye ne hülyéskedj már.
Ha emggyözól arról,hogy annak a cikknek létjogosultsága van ott, akkor kusolni fogok.

 
Bemapo
21
Bemapo Day 446, 08:45

100% egyetértek Quicksilver elnökasszonnyal.

 
HUN-Cimbye
27
HUN-Cimbye Day 446, 08:49

Huba bocs de nem fogok vitatkozni a cikkemben már az elején leirtam

"Üdvözlet mindenkinek!

Úgy döntöttem elindítok egy ehír, hír és történelmi újságot, (Történelemről érdekességek, IRL hírek a magyarság helyzetéről, erep hírek ahogy azt majd a helyzet hozza )'

akkor nem lázadt senki. ezzel be is fejeztem

 
Hadeb Ariffa
20
Hadeb Ariffa Day 446, 08:58

Aki nem akarja látni az igazságot, az nem is fogja.

Csak azt nem értem, miért nem blogot ír, ha az IRL-ről akar írni?

 
Erwin Schauman
26
Erwin Schauman Day 446, 09:17

Then again, real life issues can be the primary motivator for certain people playing this game. Although real life issues are touchy subjects, using them to fuel whatever desires you have in this game should not be forbidden. The game mirrors the real world, afterall.

 
Hadeb Ariffa
20
Hadeb Ariffa Day 446, 09:31

When real life history and game history differs, then it is not IRL that should take precendent. We have here wars, peaces and alliances and those are history. I think...

 
Von Ach
23
Von Ach Day 446, 11:25

Between Rl and eRepublik history are more differences then similarities. In eRep Romania is an imperialistic country, but in RL history romanians were in Western Siberia only when they had bean deported.

 
TaviTav
23
TaviTav Day 446, 11:27

nice article.

look at me. i'm happy for you, congratz for your president seat

 
szorpepe
24
szorpepe Day 446, 11:43

Sometimes it's hard to forget the IRL things, especially that the countries are not called "Larkia" or what not.

But I agree, let this be game where nations with emnitiy in IRL can learn to respect each other... at least here.

 
BB
27
BB Day 446, 12:01

valóban nem kell a valóságot a játékba hozni, de azok az érvek amiket felsorolsz már bocsánat de hibásak.
Ez a játék akár mit is teszünk vagy gondolunk szervesen kapcsolódik a valósághoz. ha nem így lenne, akkor ma nem Magyarországon lennénk vagy eMagyarországon, hanem valami teljesen fiktív országban.
A játékot a valóságról mintázták így pl a mai határvonalakat vették alapul. az IRL történelem alakulása hozta úgy hogy Kolozsvár vagy Pozony a játékban nem Magyarországhoz tartozik. Így igaz hogy itt nem volt Trianon, de az IRL történések levét isszuk közvetve.
A Felvidék megszerzése a játékban teljes mértékben igazolható volt a történelmi okokkal, ahogy a románok is történelmi és etnikai okokra hivatkoztak Moldova megszállásánál, amit egyesülésnek neveznek. Így mi miért is ne mondhatnánk hogy a Felvidék visszatért?
Semmivel sem vagyunk alsóbbrendűek más nemzeteknél, nem kéne a hazai politikának mindig mindenben az idegen érdekeket néznie. Rossz irányba haladsz Quicksilver ha a románok kegyét keresed, mert hiteltelenné fogsz válni.

 
HUN-Cimbye
27
HUN-Cimbye Day 446, 12:21

BB teljesen egyetértek

 
drisk
27
drisk Day 446, 12:28

BBnél a pont..

 
hekkat
37
hekkat Day 446, 13:04

Lényeg, hogy a román exhadügyes csávó örül neki:)

 
Quicksilver
25
Quicksilver Day 446, 14:18

BB, nem keresem senki kegyét, ezt sem az ország érdeke, sem az én egyéni hajlamom nem engedné meg. Magyarországot nem tartom alsóbbrendűnek senkinél sem, sem a játékban, sem máshol. Katonailag gyengébbnek igen, ez realitás. Ezért kell megerősíteni az országot, hogy valódi eséllyel szállhassunk szembe bárkivel is. Ehhez emberek kellenek és az, hogy ezt jól haszáljuk fel. Meg idő, ezen nem lehet segíteni.

Való igaz, hogy a határokat az IRL határokról mintázták, és az IRL sokszor belejátszik a döntésekbe. Ezért mondtam a legelején, hogy igen, tudom, emberek vagyunk és nem tuunk függetlenedni ettől. Ugyanakkor ami itt máshogyan zajlott le, mint IRL, azt abszolúte felesleges idehonzi, mert csak megkeveri az itteni viszonyokat. Pontosan Erdélyre gondolok, ami ha megveszekedünk sem tud a játékban magyar régió lenni - ha elfoglalnánk, akkor is ott lenne, beleírva, hogy románia része, resistance war possible, stbstb. Ne érts félre - el lehet foglalni, persze. Majd ha mi is 5000-en leszünk a játékban, ha nem két hanem 20 tankunk lesz, ha nem 20 hanem 200 a hadseregben és nem 300 hanem 1000 a harckész polgárok száma. Akkor elkezdhetünk azon gondolkodni, hogy mit foglaljunk el és miért ésatöbbi, meg visszaerdélyt meg legyen mindenből high régiónk, még ha Szibériáig is kell mennünk érte. És ehhez nem kell az IRL szöveg az erdélyi magyarokról mert annak a játékban semmi, de semmi értelme, jelentősége, aktualitása nincs. Ehhez katonai erő kell. Meg aranyfedezet a tankoknak.

 
sebahmah
25
sebahmah Day 446, 14:39

here admins made a huge msitake..with the concept of original regions..

because that's a RL factor, imo if transilvania would want to be independent, they should be able to do that, the Republic of TRansilvania...

 
Quicksilver
25
Quicksilver Day 446, 14:46

TaviTav, thanks

 
Quicksilver
25
Quicksilver Day 446, 14:49

A social experiment... that is what it is. With the basis from IRl and to see if we can work independently from it. Just the whole thing it botched, flawed and has wrong concepts.

Egy társadalmi kísérlet, az ez az egész. Az alapot az IRL-ből hozták, és arra kíváncsiak, hogy tudunk-e függetlenedni tőle. Éppencsak az a probléma, hogy az egész el van rontva, rosszak a koncepciók és a megvalósítások.

 
HUN-Cimbye
27
HUN-Cimbye Day 446, 15:10

hekkat, minek örül és miért?

 
Estlin Jack D
23
Estlin Jack D Day 446, 18:25

I tend to disagree. But I also think that a lot of the faux posturing is what makes this game almost inexcusable.

No, I think that so long as people are sandbagging with douchebaggery, real history should always enter our thinking. I also think it is part of an eCitizen's duty and responsibility to learn about eWorld history. I would like to know where you think bringing real life into this game is particularly harmful.

Personally, I think the best touches to the game are when outside participation from real life wellsprings enter into eRepublik. The IRC channel and the various governmental organizations orchestrated outside the eRepubilik site. If anything, I see the future as integrating more independent and outside sites and activities into Erepublik as being purchased or arranged through our avatars.

 
Quicksilver
25
Quicksilver Day 446, 22:34

Estlin Jack I was specific about history and related things. We here in Hungary has had a colourful history, with points that are heavily debated even IRL - and which have no bearing to eRepublik history. And I am strongly against bringing too much of that history here, for it poisoned our relationships with neigbouring countries. The main point is that IRL Hungary used to be much bigger than at present and what game states - many of the neighbouring countries were part of it in fact. And bringing this point into the game has no reality - I was telling to the others that even if we could or would conquer those territories they would remain as game rules say - not own regions but occupied ones, with their minorities and dangers of RWs, and so on. As I said it can be done - just not for IRL reasons but for game reasons if they arise. Here, I think collecting useless regions for IRL pride is fairly stupid; getting them for resources and/or strategic importance is what counts.

The other side of things that you say I do not consider apart from the game. I am communicating on a great number of channels with people and are a member of a number of outside organizations. But they all stem from the game and are connected to the game, and they do care about the game world. That part of eRepublik is probably the most valuable - the community as it works together.

 
Zoli
45
Zoli Day 446, 22:51

True

 
nutsy
30
nutsy Day 447, 00:29

Nekem soha nem tetszett ahogy ez a terkep kinez,de eljon majd az ido amikor a bocskoros kazar betoroket kihajkurasszuk az orszagbol!

 
Bundee
24
Bundee Day 447, 03:37

Ha már az Elnök Asszony lehordja a társaságot, nem kéne ezt angolul is megjeleníteni. Hacsak tényleg nem a románoknak akarunk kedveskedni. Azt meg azért nem kéne ennyire. Egyébként is túl sok olyan cikk megjelenik angolul, aminek nem biztos, hogy kellene. Szerintem.

 
Quicksilver
25
Quicksilver Day 447, 06:51

Bundee:

Idézet a Wikiből:
HUNGARY
"Language Hungarian, English "

http://wiki.erepublik.com/index.php/Hungary

 
hungers
34
hungers Day 447, 07:50

 
hekkat
37
hekkat Day 447, 08:57

Hát az már épp elég gáz, ha az angol is államnyelv lett.
Javaslom következő nyelvként a román felvételét is...

 
Tudor Iliescu
29
Tudor Iliescu Day 447, 09:55

Great article! Congratulations!

 
hekkat
37
hekkat Day 447, 10:07

Éljen az összes román, aki örül a cikknek:)

 
Pristanda
24
Pristanda Day 447, 10:33

Of course, I agree with you, and keep telling people not to bring RL issues into the game. But sometimes I think that the game managers intentionally advertise in such a manner that they attract people with issues in RL.
If they wanted this to be a sterile simulation, with no connections to RL, we would probably have given imaginary names for the countries, invented currencies and flags. They have given the countries the real names and flags encouraging people to manifest whatever frustration they can not express in RL... Do you remember the add featuring Bush and Putin? What does it tell you?

 
Pristanda
24
Pristanda Day 447, 10:41

Besides, without the RL connections, I guarantee you that our war would not have been half as interesting. I'm sure that if we were to invade Belgium or an imaginary country, not even half the people would have bothered to fight... People woke up at unusual hours to check out the status of the fight, skipped school, called in sick at work, just to be home for the fight... This would not have been possible without the latent nationalist message... Sad but true.

 
Batek Dr
20
Batek Dr Day 447, 13:30

BB megmondta a frankót:)

 
Marosi
22
Marosi Day 447, 13:33

Üssük a románokat ,HAJRÁ MAGYAROK!

 
Elite Sniper
6
Elite Sniper Day 447, 13:40

No Boldogság!

Szóval most csöppentem be mint FRISS HÚS. Valaki lenn oly kedves, hogy megmagyarázza a játék esszenciáját??? t.i. a Zsindexen fogtam, hogy a "románok lenyomták az országot". Persze szigorúan e-alapon...

Gondoltam, ha már értek ehez-ahoz, csak valaki hasznát tudná venni ebbéli képességeimnek...

Szóval???

Kérlk, segítsetek, hogy én is segíteni tudjak.

Üdv: Sniper

 
Elite Sniper
6
Elite Sniper Day 447, 13:42

...s mennyire örülök, hogy honap háború!

 
shamponos
12
shamponos Day 447, 15:24

IRL ki lehet vinni RL-be be RL nem lehet behozni IRL-be????
Szerintem is emberek vagyunk, és mint ilyenek érzünk dolgokat, a való élet eseményei nélkül mit érne ez a játék, ha a valóságban Rónánia egy baráti ország lenne akivel soha nem kerültünk konfliktusba, akitől minden magyar havi járandóságot kapna és az ott élők karácsonyi csomagot küldenének nekünk, akkor valószínűleg nem kattintana senki az indexen megjelent cikkre és misem azzal töltenénk az időt, hogy eRománia ellen hadakozunk. A feltett cikk éppen egy szép példa, amikor Magyarország egy román sportoloját gyászolja, nem árt ha felvotoljuk és külföldön is olvassák és újra eszünkbe véssük, hogy ez egy játék és azért emberek vagyunk.Ne hozzunk be napi politikát, de mivel itt nap mint nap az erománokta szidják a politikájért és erőfölényért és bugokért és ki tudja honnan termő vagyonokért akkor egy ilyen hírnek itt a helye.

 
Dhomen
21
Dhomen Day 447, 16:31

a valós történelmünkön alapulnak a játékbéli országunk alapjai, s ez más népeknek is meghatározó, nem kéne ennyire szétválasztani ezt
habár az is igaz hogy az utóbbi napok demagóg cikkei sem tartoztak ide

 
Quicksilver
25
Quicksilver Day 447, 17:41

Pristanda I played with Jennifer Government and another on too with made-up names, and it was half that interesting than this game. I do acknowledge that fact. It makes us_involved_. What I am against is to bring here history that has no place here. For God's sake we have a history HERE. it is important. It is more important than IRL history.

 
Johnny Firpo
14
Johnny Firpo Day 448, 03:57

Annyit azért hozzáfűznék, hogy Quicksilver az én nézőpontomból nézve nem a románok kegyeit keresi, hanem annyit próbált közölni, hogy ez egy játék és ennek szellemében játsszuk, ne a valós világban létező sérelmeinket akarjuk itt orvosolni...

 
ElTorque
26
ElTorque Day 448, 05:18

Right!

 
Galantai
41
Galantai Day 448, 07:15

Elég új vagyok az e-világban, de szerintem igaza van BB-nek. Szó sincs arról h ne lenne IRL-kötődése az egésznek. Magyarok vagyunk és Magyarországot választottuk hazánknak itt is, ezért tartozunk annyival magunknak h ezt figyelembe vesszük, tekintve h mindenki más is ezt teszi ha nem tévedek. (Az emlegetett példák is erre utalnak.)

Tény h ez egy játék, vagyis nem kell minden tekintetben a mostani világ történéseit követni. Viszont eRomániában románok játszanak, eSzlovákiában meg szlovákok, eMagyarországon meg magyarok, tehát a képlet adott: az egyenként regisztrált magyar felhasználók ambícióit, céljait, akár álmait kell megpróbálnunk végrehajtani eMagyarországon keresztül... (ha már IRL-ben nem lehet).

Ennyi a véleményem.

Üdv,

GL