[KARD] Az elutasított román békejavaslat
Feherlofia Koppany
Mint KARD kormánytag és a KARD előző elnöke és alapító tagja, nem értek egyet a jelenlegi vezetés döntésével Morreau leváltásáról. Szintén nem értek egyet azzal, hogy jelenlegi kormánynak csak egyes tagjait érik vádak a magyar-román "béketárgyalásokkal" kapcsolatban, hiszen én magam KARD kormánytagként aktív részese vagyok az eMagyarországot érintő diplomáciai megbeszéléseknek. Hogy mindenki tiszta képet kapjon, közzé teszem a "tárgyalás" teljes szövegét. A kormány nem látta szükségét ezen tárgyalások nyilvánosságra hozatalának, hiszen komolytalanságánál fogva említésre sem méltónak tartottuk ezt a beszélgetést.
Azt gondolom a román fél a magyar belpolitikában akarja alkalmazni az "oszd meg és uralkodj" elvet, hogy saját belső viszályaink elvonják a figyelmet a lényegesebb dolgokról.
Mindenki hozzon popcorn-t és jó szórakozást. Szubjektív véleményem szerint ez vihar a biliben.
Session Start: Tue Mar 10 13:03:21 2009
Session Ident: #meeting
03[13:03] * Now talking in #meeting
03[13:03] * Kampec (kampec@mib-FE64D58F.adsl-pool.dravanet.hu) has joined #meeting
[13:03] F4llen4ngel- mikor jön egyébként?
[13:03] @Morreau- pár perce írt
[13:03] @Morreau- hogy mostanság ráérünk -e
[13:03] @Morreau- 1 óra múlva itt lesz saccra
[13:04] F4llen4ngel- uh
[13:04] Kampec- figyi
01[13:04] Feherlo- kb kettőig tudom itt lenni
[13:04] Kampec- nem olyn fontos neki ez
[13:04] Kampec- akkor
[13:04] Kampec- 🙂
[13:04] F4llen4ngel- akkor én csak olvasok majd
[13:04] Kampec- ugy nez ki
[13:04] Kampec- szeirntem nem szegedrol akar már beszelni
01[13:04] Feherlo- utána 3kor legközelebb
[13:04] Kampec- hanem az azutanrol
01[13:04] Feherlo- 😃
01[13:04] Feherlo- jah
[13:04] @Morreau- mi is szerintem
[13:04] @Morreau- szeged már zsebben
[13:04] Kampec- ha akarnak még elvehetnek
[13:04] Kampec- de akkor bukjak volgat
[13:04] Kampec- megint
[13:05] @Morreau- már qrva sokat kellene költeniük rá
[13:05] Kampec- igen
[13:05] Kampec- 100ezret visszahozni
[13:05] Kampec- tankokkal
[13:05] Kampec- rengeteg gold
[13:05] Kampec- meg q5
[13:05] @Morreau- ezt már nem néznék el dsalanak az oláhok
[13:05] Kampec- nincs mar ekkora készletku szerintem
[13:05] F4llen4ngel- bocsi már 100k felett
[13:05] Kampec- ja mar110k
[13:05] Kampec- peace beleavatkozna
[13:05] Kampec- raadasul
[13:05] F4llen4ngel- 110k mindjárt
[13:05] Kampec- szoval lenne az 150k is
[13:05] Kampec- vagy még tobb
[13:06] F4llen4ngel- euphonix le se tolta a 80 goldját
[13:06] @Morreau- én is nyomok még majd 1-2 ezret rá ha kelleni fog
[13:06] Kampec- dargornak is van még 5 wp-je
[13:06] Kampec- es még csomo nagy sebzesu elit nem harcolt
[13:06] Kampec- varom a maradek q2-ot
[13:06] @Morreau- jó
[13:06] Kampec- torok csvotol
[13:07] Kampec- magyar lakossag fele se harcolt még
[13:07] @Morreau- akkor jó pozícioból tárgyalhatunk 🙂
[13:07] Kampec- van még bennunk legalabb 30k sebzés
[13:07] Kampec- kulfoldiek nelkul
[13:07] Kampec- és jonnek a szerbek is
[13:07] Kampec- 🙂
[13:07] F4llen4ngel- igazából előszörr meg kell tudni mit aakr
[13:07] Kampec- ige
[13:07] F4llen4ngel- és most nem hozni konkrét döntést
[13:07] Kampec- mi ne mondjunk semmit
[13:07] Kampec- mondja el
[13:07] @Morreau- persze
[13:07] Kampec- mit akar
[13:07] Kampec- és kérsz 1 orat
[13:07] F4llen4ngel- nem egy órát
[13:07] F4llen4ngel- nem fix időt
[13:07] F4llen4ngel- alap hogy még átbeszéljük
[13:08] F4llen4ngel- nem egy óra vagy akármi
[13:08] F4llen4ngel- az kb ultimátum
[13:08] F4llen4ngel- azt pedig ne adogasson
[13:09] @Morreau- picit afk
03[13:09] * Morreau is now known as morreau_afk
[13:11] F4llen4ngel- na megyek fogorvoshoz juppi
03[13:18] * sanya18 (Mibbit@mib-765CEF85.pool.tvnet.hu) has joined #meeting
03[13:18] * PetiB (Mibbit@mib-4A31E092.sch.bme.hu) has joined #meeting
03[13:19] * dsalageanu (Mibbit@16A00D97.E73CCCD9.3612459C.IP) has joined #meeting
[13:20] dsalageanu- greeting guyz 🙂
[13:20] sanya18- hi
01[13:20] Feherlo- hello Dragos 🙂
[13:20] dsalageanu- Have you seen these? http://picasaweb.google.com/bogdan.adamut/ERepublikHungaryMeeting?authkey=Gv1sRgCKij7eT_j6jXLg#
[13:21] sanya18- yes already
[13:21] PetiB- hi
[13:22] PetiB- i haven't yet, thanks
01[13:22] Feherlo- oh fine thx
[13:22] dsalageanu- Great. So, you must have monitored my last "Mussolini" move in romanian politics
[13:22] dsalageanu- and you might have figured out what I am trying to do
01[13:23] Feherlo- yes we saw the emergency state
[13:24] @morreau_afk- re
03[13:24] * morreau_afk is now known as Morreau
01[13:24] Feherlo- re Morreau
[13:24] @Morreau- Hi dsalageanu
[13:24] dsalageanu- as we have already talked, it is impossible for a romanian politician to make concessions to Hungary without comitting political suicide
[13:24] @Morreau- nice to meet you 🙂
[13:24] dsalageanu- Hi Morreau 🙂
[13:25] sanya18- dsala, now they wont impeach you anything you do 🙂
[13:25] dsalageanu- so, luckily enough, I have already committed political suicide by loosing Western Siberia
[13:25] dsalageanu- so, I guess I will die only once 😁
01[13:25] Feherlo- they cant impeach you, you have time to correct things
[13:26] dsalageanu- Hmm, yes, but as you know I was never a big fan of the war with Hungary
[13:26] dsalageanu- it never was "my war"
[13:26] dsalageanu- we definitely cannot hold 2 fronts and I guess Romania has to recongnize its loss and to
[13:27] dsalageanu- re-organize in order to meet successfully any future challanges
[13:28] dsalageanu- As a conclusion, I want us to focus on the resolving of our dispute
[13:28] dsalageanu- What are your goals in this direction?
[13:28] @Morreau- regain ou territories
01[13:28] Feherlo- regain our original regions
01[13:29] Feherlo- after that we can talk about the future I think
[13:29] dsalageanu- Ok, how would you suggest doing that?
[13:30] @Morreau- the first question is how You want to end the war
03[13:33] * Russell (Mibbit@mib-1A2D8953.pool.invitel.hu) has joined #meeting
[13:33] @Morreau- what alternatives do you see possible to solve our dsipute?
[13:33] dsalageanu- wait, I see 2 different issues here
[13:33] dsalageanu- ending the "dispute" is one thing ending "the war" is another
[13:34] dsalageanu- if we have settled the "dispute", by returning the regions or whatever, the war can remain open
[13:34] dsalageanu- it is not necessary to have peace, unless we think it is the better option
01[13:35] Feherlo- main issue of the dispute is that our regins are under Romanian occupation
[13:36] dsalageanu- so far yes, but that will change
[13:37] dsalageanu- Ok, HOW do you propose to get the regions back? Trough "attack-retreat" mechanisms?
01[13:37] Feherlo- without solving this our ppl will see this always the main problem
01[13:37] Feherlo- you guarantee the success with retreat
[13:38] sanya18- but let it go until 1:00:00 remaining time
02[13:38] * @Morreau (Mibbit@mib-C4185937.pool.invitel.hu) Quit (Client exited )
03[13:38] * huba (Mibbit@mib-F10EEB60.catv.broadband.hu) has joined #meeting
[13:39] huba- ha i dsalageanu
[13:39] huba- hi
[13:39] dsalageanu- Hello Huba 🙂
03[13:39] * Morreau (Mibbit@mib-C4185937.pool.invitel.hu) has joined #meeting
[13:40] dsalageanu- Ok, so you propose a successive attack, one day / one region, battles will last 23 hours and then I retreat
01[13:40] Feherlo- right
[13:40] dsalageanu- Is that correct?
01[13:40] Feherlo- if its needed you press retreat
[13:41] dsalageanu- Ok, this should be an announced and public decision and agreement, people should treat this as training wars
[13:42] dsalageanu- Published both in Romania and in Hungary. Would that be Ok?
[13:43] sanya18- and what about the opened war? do you want to close it?
01[13:43] Feherlo- we can agree in this as a possible method to regain our regions
[13:44] dsalageanu- guyz, are you still there?
[13:44] Morreau- yes
[13:44] Morreau- we're listening
[13:44] dsalageanu- Ok, i was scared about the "Global" warning 🙂
[13:45] dsalageanu- Ok, my proposal is the following
01[13:45] Feherlo- we are waiting for your other offers, why should we accept this with such hurry
[13:45] PetiB- sorry, i have to go, bye
02[13:45] * PetiB (Mibbit@mib-4A31E092.sch.bme.hu) Quit (Quit: http://www.mibbit.com ajax IRC Client )
01[13:45] Feherlo- we waited for months
01[13:45] Feherlo- we are not in hurry
[13:45] dsalageanu- yes, sure, I will tell you my proposal and then you can discuss it with the others
[13:45] dsalageanu- and get back to me trough a PM
[13:46] dsalageanu- 1. I would agree to the mechanism suggeste😛
[13:46] dsalageanu- - Articles announcing the end of the war
[13:46] dsalageanu- - 4 consecutive training battles, controlled by retreat after 24 hours
[13:47] dsalageanu- - war can be left open or closed, there are arguments in favor of each option
[13:47] dsalageanu- 2
[13:47] dsalageanu- 2. I would propose that this happens at the end of this week (thursday - sunday)
[13:48] dsalageanu- 3. We will have a closed Eastern Front also, as you might have noticed, so we are not in a terrible hurry
[13:49] dsalageanu- This agreement would rely on a "gentlemen's agreement", no admins or crap like that.
[13:49] dsalageanu- I will hold my word and I trust you will also.
02[13:49] * huba (Mibbit@mib-F10EEB60.catv.broadband.hu) Quit (Client exited )
02[13:49] * dsalageanu (Mibbit@16A00D97.E73CCCD9.3612459C.IP) Quit (Client exited )
02[13:49] * Russell (Mibbit@mib-1A2D8953.pool.invitel.hu) Quit (Client exited )
02[13:49] * sanya18 (Mibbit@mib-765CEF85.pool.tvnet.hu) Quit (Client exited )
01[13:49] Feherlo- bah
01[13:49] Feherlo- lehalt a mibbit
03[13:52] * sanya18 (Mibbit@mib-765CEF85.pool.tvnet.hu) has joined #meeting
03[13:53] * dsalageanu (Mibbit@16A00D97.E73CCCD9.3612459C.IP) has joined #meeting
[13:53] dsalageanu- what was the last line you have read?
[13:54] Morreau- I will hold my word and I trust you will also.
03[13:55] * Kampec is now known as Kampec_afk
[13:55] dsalageanu- Ok, in return I am asking the following:
[13:56] dsalageanu- 1. What guarantees would you offer that Romania won't be a target for a political TO any more? (not that it would be a better idea from your side more that it would have been from ours)
[13:56] dsalageanu- 2. I want Hungary to retreat from SGP, in sign of good fate and trust. It would get the region anyway later this week.
[13:57] dsalageanu- 3. What do you suggest we should do with the war after the regions are returned? Let it open? (pretty crazy, any attack would trigger MPP's) Close it down?
[13:57] dsalageanu- that should be all 🙂
[13:59] dsalageanu- So, please send me your response in-game or trough YM (dsalageanu) / MSN (dsalageanu@mac.com)
[13:59] dsalageanu- Cheers to you all!
02[13:59] * dsalageanu (Mibbit@16A00D97.E73CCCD9.3612459C.IP) Quit (Quit: http://www.mibbit.com ajax IRC Client )
01[14:02] Feherlo- ez hülye
[14:03] Morreau- ezzel kb az saját idejét rövidítette meg 😃
01[14:03] Feherlo- írd neki csak annyit hogy vagy komoylan vesz minket vagy felejtse el
01[14:03] Feherlo- nem otthon van hoyg feltételket szabjon
[14:04] sanya18- nyugi
[14:04] sanya18- rá érünk válaszolni 😃
[14:11] F4llen4ngel- na látom lekéstem pont 🙂
[14:11] F4llen4ngel- viszont legalább a dentistászam volt
03[15:04] * F4llen4ngel (chatzilla@mib-B731EF22.catv.broadband.hu) has left #meeting
02[15:30] * Morreau (Mibbit@mib-C4185937.pool.invitel.hu) Quit (Quit: http://www.mibbit.com ajax IRC Client )
03[16:25] * Kampec_afk is now known as Kampec
02[16:46] * sanya18 (Mibbit@mib-765CEF85.pool.tvnet.hu) Quit (Quit: http://www.mibbit.com ajax IRC Client )
03[17:06] * mib_bdgucr (Mibbit@16A00D97.E73CCCD9.3612459C.IP) has joined #meeting
[17:08] mib_bdgucr- guyz, how do I change my nickname?
[17:09] Kampec- write: /name yourname
03[17:10] * mib_bdgucr is now known as dsalageanu
[17:11] dsalageanu- geez, tnx
[17:11] dsalageanu- Feherlo, any feedback regarding my proposal?
03[17:15] * Baloggie (Mibbit@mib-164046CB.monradsl.monornet.hu) has joined #meeting
[17:15] Baloggie- shalom
[17:16] Kampec- feherlo working IRL i think
[17:17] Baloggie- but if you'd like to speak about something whit us
[17:17] Baloggie- we'll answer your questions 😃
[17:17] Baloggie- *with
[17:31] dsalageanu- hey
[17:31] dsalageanu- sorry, I was also working IRL
[17:31] dsalageanu- so, I had a chat with some guyz from your government earlier and I was wondering
[17:32] dsalageanu- if they have some feedback from me
[17:32] dsalageanu- for me
02[17:45] * dsalageanu (Mibbit@16A00D97.E73CCCD9.3612459C.IP) Quit (Quit: http://www.mibbit.com ajax IRC Client )
02[19:17] * Baloggie (Mibbit@mib-164046CB.monradsl.monornet.hu) Quit (Quit: http://www.mibbit.com ajax IRC Client )
Session Close: Tue Mar 10 20:04:35 2009
Üdvözlettel,
Feherlo
Belügyminiszter
KARD
Comments
ez nem magánbeszélgetés, hanem politikai tárgyalás, és megérdemli a nyilvánosságot.
hát remélem azért mindenki meg lett kérdezve!mert ha nem akkor ciki van!
De egy röpke hírben megjelenhettek volna tán a dolgok. Nem csak annyi, hogy volt ajánlat. Ez a jobb kommunikáció?
Vote!
ezdedurva XD
"13:56] dsalageanu- 2. I want Hungary to retreat from SGP, in sign of good fate and trust. It would get the region anyway later this week."
Itt a lényeg, ez a pont elfogadhatatlan lett volna.
Na ennyit a román békéről. 🙂
respest, hogy nyilvánosságra hoztad
[13:49] dsalageanu- I will hold my word
EPIC LOL!
it was no negotiation...
Ide is leírom véleményemet: Magyarország egy szövetség tagja (PEACE), egy eddig jól és korrektül működő szövetségé. Románia a legnagyobb ellenfele ennek a szövetségnek. BÁRMILYEN BÉKÉT ajánlana Románia, azt NEM SZABAD ELFOGADNUNK a szövetségeseink (PEACE tagok) MEGKÉRDEZÉSE NÉLKÜL!
Ez teljesen egyértelmű! Megbízhatatlan senkiháziak leszünk, ha így cselekszünk!
Gyengébbek kedvéért mégegyszer vegyük át: nem Romániáról van itt szó elsősorban, hanem arról, hogy mi X szövetség tagja vagyunk és Y állam, ami legnagyobb ellensége X szövetségnek (aminek mi is tagja vagyunk) különbékét ajánl nekünk. Nem az X szövetségnek, hanem annak csak 1 államának. Ebbe egész egyszerűen nem mehetünk bele az X szövetség megkérdezése nélkül. Érthető?
Quick, azért így más megvilágításba került a dolog, nem? Ez alapján változott a véleményed?
Sztem semmiképp nem lehetett erről még csak tárgyalni sem pont akkor, pont abban a helyzetben.
Sztem a legérdekesebb része a feltételek első pontja:
[13:56] dsalageanu- 1. What guarantees would you offer that Romania won't be a target for a political TO any more? (not that it would be a better idea from your side more that it would have been from ours)
A TO-tól félnek, ez megmagyarázza, hogy miért éppen ma próbálnak újra békét kötni. Most már nyilvánvaló, a támadás lehetősége fennáll, és a következő választásokon tuti nem lesz egység Dsala mögött.
Te Fehérló, úgy ráéreztél, hogy én már 10 perce popcorn-t akarok csinálni... 😃 Be is raktam most egyet, utána elolvasom. 😉
Pontosan... teljesen egyértelmű a dolog. Quick ha ezek után is erősködsz, az már tényleg nem vet rád túl jó fényt...
lol
Thomka! ott a pont,éppen így gondolom én is 🙂
A PPL állásfoglalása:
http://www.erepublik.com/en/article/a-polg-ri-platform-ll-sfoglal-sa-a-jelenlegi-helyzetr-l--756014/1/all
VOTE!
ezek utan remelem lesz egy bocsanatkero cikk is....gondolom mindenki tudja, hogy kinek kene megirnia...
Én nem értem az SGP részt és azt sem, hogy miért nem kérdeztek rá a "Vezetők" a dologra.
Továbbá amit a román sajtóban olvastam, az nem sokban különbözik ettől ami itt van, csak éppen Péter Pál és Pál pedig Péter.
Csak azt szeretném tudni, hogy meddig kerülgetitek még egymást. Békét akartok? Kössétek meg az a kurva békét.
Háborúzni akartok? Rendben, háborúzzatok, de fejezzétek be az ellenfél ócsárlását, mert a tököm tele van a nagyképüséggel, ahogy az ellenfélről beszéltek. Egyszer nyali (megy a tolerancia meg az európaiság) majd pedig köpködtök (oláh, hülye, megbízhatatlan stb.).
Szóval zárjátok le így vagy úgy a témát és ne mint kavarjátok a szart mert egyre büdösebb ban, Indóig érződik.
Le Dzsalagenyával! Éljen Magyarország!
02[13:59] * dsalageanu (Mibbit@16A00D97.E73CCCD9.3612459C.IP) Quit (Quit: http://www.mibbit.com ajax IRC Client )
01[14:02] Feherlo- ez hülye
Ez volt a legjobb! 😃
par dolog.
1. az h ez megjelent, sztetek a roman elnokre milyen fenyt vet? jogos ezt igy megjelentetni a nemzetkozi sajtoban?
2. nem ertem ezt az SGP-t, miert vonulnank ki?
3. en bekeparti vagyok, sztem sem mehet ez igy tovabb, ha hatat forditanank 1masnak el lehetne tolni masik iranyba a jatekot..
4. igen, PSZPSZel is meg kell dumalni...
no, azért komoly hiba volt nem szólni a pór népnek. mi ez az elitizmus?
amúgy tárgyalni simán lehet arról, hogy visszakapunk mindent. azt az aranyat, amit a visszaszerzésre költenénk simán fordíthajtuk másra.
no, azért komoly hiba volt nem szólni a pór népnek. mi ez az elitizmus?
amúgy tárgyalni simán lehet arról, hogy visszakapunk mindent. azt az aranyat, amit a visszaszerzésre költenénk simán fordíthajtuk másra.
drith: megint ott a pont, én is ezt látom mögötte.
"01[14:02] Feherlo- ez hülye" - LOL, ez korrekt összegzése a román ajánlatra adható válasznak.
Egyébként sztem Rézfaszúnál a pont...😁)
Hülyét csinálunk magunkból ha békét kötünk a románokkal. Az indonézek, portugálok és többi szövetségeseink maradnak velük hadban, akkor meg még segget is csinálunk a szánkból.
Ha nem csak szarkavarásról volt szó, akkor nem értem, hogyan képzelte dsalageanu a getlemen's agreement végrehajtását. Nyilvánvaló, hogy mindkét oldalon változhatnak az illetékes elvtársak, akkor meg miféle megállapodásról lehet itt beszélni? Jövő hónapban már nem ő lesz a román elnök, és ki tudja, mi lesz nálunk.
Azért nem jelent meg erről semmi, mert anyira lényegtelen volt, hogy dzsala se kérdezet rá a folytatásra a mai napig, mint látható tölünk kb senki nem szolt hozzá, mert anyira érdektelen volt.
http://www.erepublik.com/en/article/party-election-1-755328/1/20
http://www.erepublik.com/en/article/bug-in-party-election-755739/1/20
Látszik, hogy nem is veszi komolyan a dolgot... Még ő szab feltételeket mikor eRománia a válság szélén van?
Másik, Thomkának igaza van, ne fogadjuk el !
Ha elfogadnánk nyugatról a nyomás kicsit enyhülne és kicsit koncentrálhatnának kelet felé. Így viszont hogy két tűz között vannak, szópóka nyalóka 🙂
Éljen Magyarország!
Erről beszéltem !
http://www.erepublik.com/en/article/korm-ny-k-zl-ny-vihar-keleten-756049/1/20
"A kormány nem látta szükségét ezen tárgyalások nyilvánosságra hozatalának, hiszen komolytalanságánál fogva említésre sem méltónak tartottuk ezt a beszélgetést."
Ez egy nagyon nagy hiba! Bármennyire is nevetséges is az ajánlat, akkor is nyilvánosságra kellene hozni.
És még egy apróság! A béke elfogadásának joga a congressé, nem? akkor miért is döntött egymaga a kormány? (Természetesen nem a döntés eredményét kérdőjelezem meg, hanem a kormány videlkedését.
A kormány kommunikációja továbbra is csapnivaló!
Ezek hülyék, ha azt hiszik hogy bedőlünk nekik!
Román harckészültség! Figyelem:
http://www.erepublik.com/en/article/pregatiri-de-razboi-bbc--756266/1/20
Igy Kell ezt csinálni!!!!!!!!!!!Hajrá Magyarok!!!!!!!!!!!