[SOS] Шиста и свята република! + EN
Simonymous
На български четете по-долу.
To our foreign friends:
This article is about corporations who are destroying our nature because of shale gas (with the help of our beloved government, of course), so if you care for nature vote this one, please 🙂
On Saturday, January 14, Bulgarians will go on nationwide protests in various cities throughout the country. In addition, it is confirmed that protests will be supported by Bulgarian expatriates in many other major European cities, among which: London, Copenhagen, Amsterdam, Athens, Paris, Madrid and others.
Bulgarian citizens insist on immediate moratorium on the use of hydraulic technology breaking / splitting, hydrofracking, fracking or any other name that describes the technology - exploration and / or extraction of shale gas in the Republic of Bulgaria, which includes the injection of chemical compounds under high underground pressure to dismantle shales, releasing gas and extract it to the surface... read more
PS: This may affect Southeastern Romania
PS2: You can support us by going here and click on "This belongs on CNN
Както предполагам знаете, рядко пиша сериозни теми, но се чувствам длъжен да напиша малко по тази. Шепа корпорации, с путкрепата на Бате ви Бойко, слугинския му съвет и парлаМЕНТЯ взеха решение - още една крачка към унищожението на Република България и българската нация! Редом с това ще спечелят хиляди/милиони/милиарди жълтици. Е, казват, че България ще спечели от това, но какво? Единият акциз и някаква малка сума за наем на земята? На каква цена? Добруджа мъртва! Е, за това ли толкова кръв се е ляла по тези земи, та ние сега без бой да я продадем? Руският цар продава Аляска за шепа стотинки, но той не знае какво се крие там! А ние знаем какво ни носи Добруджа всеки ден! Аз живея в София, но ми пука. Не мога да кажа: "Е, нали не е до нас, дреме ми!". А вие можете ли?
Ето за какво говоря ЦЪЪЪК
Ето и стъпка по стъпка как стават нещата ЦъъК (благодарение на Maineshen)
Това е събитието - във социалната мрежа
Понеже някои от вас нямат профил там, което разбирам и подкрепям, ще си позволя да копирам част от информацията:
- СОФИЯ: Сборен пункт - Паметникът на Патриарх Евтимий /Попа/ - 11:00 ч.
- ВАРНА: Сборен пункт - "Козирката" - 11:30 ч.
- ПЛОВДИВ: Сборен пункт - градинката на аптека "Марица" - 11:00 ч.
- ДОБРИЧ: Сборен пункт - Храм "Св. Георги"- 11:00 ч.
- БУРГАС: Сборен пункт - Паметник "Альоша" на площад Тройката - 11:00 ч.
- КАЗАНЛЪК: Сборен пункт - Площад "Севтополис" - 11:00 ч.
- ПЛЕВЕН: Сборен пункт - "Възраждане" №1, пред Общината 11:00 ч.
- РУСЕ: Сборен пункт - пред "Халите" (CBA) - 17:00 ч.
- БЛАГОЕВГРАД: Сборен пункт - пред ОБЩИНАТА - 17:30 ч.
- ШУМЕН: Сборен пункт - входът на Градската градина - 11:00 ч.
- ВЕЛИКО ТЪРНОВО: Сборен пункт - пред Европейския информационен център (бившия Пионерски дом) 11:30 ч.
Българи в чужбина:
- ЛОНДОН: Mясто на срещата е Tower Hill underground station - 17:00ч.
БРАТЯ И СЕСТРИ БЪЛГАРИ,
На 14 януари излизаме на Общонационален протест в различни населени места на територията на цялата страна, за да заявим категорично на управляващите, че няма да позволим да се разкъсва нашата Майка Земя, за да се проучва и добива шистов газ, и няма да позволим да ни отровят Водата!
Елате в събота, за да покажем, че не сме съгласни да се поставят под сериозна заплаха нашата вода и земя, животът и здравето ни! Нека излезем от уютната пасивност - сега по-важно отвсякога е да бъдем чути!
Настояваме да бъде гласуван от Народното събрание на Р България мораториум, а на по-късен етап - и закон за забрана на технологията "хидравлично разбиване", използвана при проучването и добива на шистов газ на територията на Република България!
Да вдигнем шум "За чиста България без шистов газ"! Носете всякакви средства за произвеждане на шум - часовници- будилници, вувузели, свирки, гайди, тарамбуки, кречетала, чанове и др. музикални инструменти!
Протестът е граждански и на него няма да бъдат издигани знамена на политически партии и всякакви други партийни символи!
За да не допуснем и у нас да се случи онова, което природата и жителите на районите, в които вече се добива шистов газ, изпитват върху себе си:
Първата от десетте части на филма "Газленд":
http://www.youtube.com/watch?v=jUzxnQiFvyc&feature=share
Тези от вас, които не са запознати с проблема, могат да се запознаят накратко с него от тези брошури:
http://shalegas-bg.eu/download/marketing/listovka_A4.pdf
http://shalegas-bg.eu/download/marketing/231111-Brochura-Chista-Bulgariq-Bez-Dobiv-na-Shistov-Gaz.pdf
Вижте позицията на честните и отговорни пред Род и Родина български учени:
http://www.portal-silistra.eu/index.php?op=watch&id=33
http://www.youtube.com/watch?v=YJJH8zdqW60
Много адекватен коментар по темата може да чуете тук:
http://bnr.bg/sites/horizont/Shows/Thematic/Deconstruction/Pages/deckalanndrol.aspx
За онези от вас, които се опасяват, че инициативата обслужва нечии чужди политически или икономически интереси (например тези на Русия, каквато теза се опитват да прокарват привържениците на добива на шистов газ): нашата инициатива е за забрана на опасната технология хидравличен удар (фракинг), при която в земята под високо налягане се вкарват стотици видове химикали, включително токсични и канцерогенни. Тя е насочена СРЕЩУ ТЕХНОЛОГИЯТА (и всички, които планират да я прилагат: независимо дали става дума за американската фирма "Шеврон", руската "Русгеоком", експлоатираща сонда край Рогозина, "Дайрект Петролиум" или други компании, били те и български).
Конкретната цел на инициативата е промяна на законите ни така, че да бъдат адекватни в контекста на новите нефто- и газодобивни технологии и всички свързани с тях опасности. Контрол над тези технологии за момента не е предвиден в българските закони, а фирмите вече започват да работят.
Тече и подписка в подкрепа на законодателното предложение, което ще бъде внесено от гражданската инициатива в парламента до няколко седмици. Информация за нея, както и текста на подписката, ще намерите тук:
http://www.facebook.com/groups/ecobg/doc/173463556083987/
Тези от вас, които са далеч, могат да ни подкрепят дистанционно: като разпространяват информация за шествието и за целия проблем с шистовия газ и опасната технология хидравличен удар (фракинг). Ценни биха били и всички идеи за дейности в подкрепа на каузата.
Благодарим ви!
* * *
Ако желаете да подкрепите финансово нашите инициативи:
Ако някой иска информация относно дарения, да ми пише на ЛС или да погледне в описанието на събитието в соц. мрежата ( за да не каже някой, че събирам пари или рекламирам банки)
* * *
ГРУПА ВЪВ ФЕЙСБУК С 45 000 участващи в нея българи - от всички краища на страната и чужбина:
"НИЕ СМЕ ПРОТИВ БЪЛГАРСКИЯ ЧЕРНОБИЛ - ДОБИВА НА ШИСТОВ ГАЗ":
https://www.facebook.com/groups/ecobg/
РЕГИОНАЛНИ ГРУПИ:
- София:
https://www.facebook.com/groups/SOFIAvsHydraulicFracturingShaleGasExtraction/
- Варна+Разград:
http://www.facebook.com/groups/ecovarna/
- Велико Търново:
https://www.facebook.com/groups/4ista.bg.veliko.tarnovo/
- Пловдив:
http://www.facebook.com/groups/PlovdivEcoBg/
- Добрич:
http://www.facebook.com/groups/253971907955813/
- Шумен
https://www.facebook.com/groups/196711253725114/
- Бургас, Сливен, Ямбол:
http://www.facebook.com/groups/ecoburgas/
- Плевен:
http://www.facebook.com/groups/231649176877717/
- Нови пазар:
http://www.facebook.com/groups/186141724784951/
- Стара Загора:
http://www.facebook.com/groups/175553945850052/
- Враца, Монтана, Видин:
https://www.facebook.com/groups/4ista.bg.severozapad/
- Перник, Кюстендил, Благоевград, Пазарджик:
https://www.facebook.com/groups/4ista.bg.iugozapad/
- Асеновград, Хасково, Кърджали
https://www.facebook.com/groups/256826981017790/
- Русе:
https://www.facebook.com/groups/165730540168684/
- Българи в чужбина
https://www.facebook.com/groups/239048626126617/
Денят е 14.01.2012, часът е 11:00 - същите като в онзи слънчев ден, когато излезнахме против тройната коалиция и под предтекст, даден им от г-н Настоящия Премиер, ни биха, изгониха и т.н.
Ако не можете или не искате да дойдете, то поне разпространете. Може ваши познати, приятели или роднини да искат.
ПП: Сложих статията в този раздел и се надявам модераторите да не се окажат българофоби и да я изтрият
🙂
ПП: Можете да помогнете тук в играта с един шаут от рода на :
Шиста и свята република! http://www.erepublik.com/en/article/-1-1944378/1/20
EDIT: Също така ви предлагам да видите това и да кликнете "This belongs on CNN", което изисква бърза регистрацийка.
Comments
Нефтените компании нямат спиране ... :Х
особено с мълчание : )
В един документален филм видях как един човек пуска чешмата, излиза само въздух, оня поднася запалка и въздуха пламва : ) И в още няколко къщи го повториха...
Какво повече искате - безплатен газ направо от чешмата 🙂(:
Браво за инициативата. На 14-ти януари се навършват и 3 години от един други простотии на едно друго Правителство. Добра дата е избрана.
Слагам газова бутилка и ще си зареждам колата с маркуч ..
Kakwoto i da se prawi nali wi e qsen rezultata 🙂
Е, като ти е ясно, че ще умреш, защо живееш?
Кажете не на шистовия газ !
"НЕ" на шистовия газ!!!
"НЕ" на шистовия газ!!!
радвам се , че и тук назря този проблем. Приятели, време е да заемем гражданска позиция и да се борим за Родината си, както и за нашите деца!
Кво разбираш пък ти от шистов газ, бе подлога? Че да протестираш ? Писна ми от неадекватни и некомпетентни хора.... Протестирай срещу подземния живот на картофите, поне си имаш някаква идея за какво става дума...
@DCbg Ти чувал ли си за реклама?На този протест трябва да отидат възможно най-много хора,защото без Добруджа хляба ще стане поне 5 лева.Ти би ли дал 5 лева за няколкостотин грама хляб?
спам
DCbg +1
Най-после някой да каже нещо. Това е като еколозите, деко уж са еколози а ползват мобилни телефони с което объркват пчелите, които бавно умират и така и планетата се обечена в скоро време. 40% процента по-малко пчели има ама един от основните фактори - мобилните телефони да са спрели да го използват... НЕ! Вие сте стадо, просто нали знаете "Видяла жабата, че подковават вола и тя вдигнала също крак".
Ходете си протестирайте със здраве.
Просто управляващите си просят една революция и това не е от вчера не е и от днес . Свикнаха каквото кажат те да става и да си мълчим затова сме на това дередже . Масови протести с това можем да ги спрем , НО лошото е , че те пращат жандармерията и готово нито ще изпълнят исканията нито нищо така свикнаха и така ще да е докато някой млад и разумен и не толкова алчен човечец не взема властта , но във България така го направиха , че няма как човек да не мисли за пари ...
Мастър, това което пишеш са пълни глупости...... Ползвайте си малко главите, вместо да се ръководите цял живот от някой овчар.....
Ти знаеш ли значението на думата "компетентен" бе, палячо?
И все управляващите са ви виновни, добре ще се махнат утре и какво? Кой ще управлява, вие ли ? И Тони Блеър да ни е министър-председател, пак той ще ви е виновен.. Стадо..
Абсолютно убеден съм,че нито ти нито, който и да е било друг от "протестиращите" си има някаква идея за какво точно протестира...Защото никой от вас не си е направил усилие да проучи, точно какви са последиците и какви са положителните страни... Абсолютно съм сигурен, че са ви напълнили празната глава с още по-празни приказки, които повтаряте, като развалени грамофонни плочи.. Това ли ви е самосъзнанието? Овце..
Абе, не е точно така по отношение на "технето", всъщност хич не е така, но щом ви влече... в случая така или инак това е по-маловажно.
Проблемът е, че само словесна декларация никога не е била достатъчна за да не се обслужват реално нечии чужди интереси, Симо. Дори искреното желание не стига ако е само то. Най-сигурно чужди интереси се обслужват точно от убедни в личните си каузи люде - т. нар. "полезни идиоти" (Надявам се да разбираш, че това е просто популярният тремин, а не опит да те засегна по някакъв начин в конкретния случай.)
А и проучването не е баш като добива. Бая по-друго е на практика, но пък има конкретни политически и икономически последствия. Това някак съм сигурен, че и ти го знаеш отлично.
Едно е да си наясно (и още повече тези, с които ще преговаряш да знаят, че знаеш) с какво потенциално разполагаш като заместител на сегашните си енергийни източници т.е. да познаваш и да си декларирал индиректно границата, до която могат да те притиснат доставчиците ти, хептен различно е тази "граница" да се определя от пълната ти и безусловна енергийна зависимост от някого и от собствените ти страхове.
Както и от индивидуалната алчност на конкретните преговарящи и от двете страни, разбира се, но това последното важи за всички сделки по целия свят, където персони поставили частния си интерес над всичко, "под секрет" и на тъмничко водят преговори от името за парите на други.
Та, каква ми е конкретно "грижата", дето ме накара да напиша горното.
Добре е ако ще сме честни да заявим ясничко против добива ли сме за момента прилагайки тази конкретна технология или просто не ни се ще проучвния да има и като така да продължим да тънем в блажено (и изгодно за някои) неведение с какво разполага България като енергиен потенциал. Пък просто за леснина на пропагандата свързваме евентуалните проучванията директно и неизбежно с добива. Нищо, че подобна неотменима свързаност просто не съществува.
Ти от къде знаеш, какво знам аз ? По-добре си замълчи, овцо!
@Glimelon
Най-вече технологията. Пък и защо някакви чуждоеврейски компании да правят проучване тук? Ако България като държава намери безопасен начин за проучване и евентуално добив, от който да печели страната и народа, аз съм съгласен, но защо трябва да ставаме подлоги на хора от типа на Буш и Рокфелер?
Vij pich, az sum student v Daniq, i tuk ima oshte dosta hora, ama do London nqma da ida : )
Ами, не съм участвал в организацията. Явно само от Англия са се събрали повечко хора. Ако имаш желание, можеш да организираш подобна среща в Дания и да се впише заедно с другите места.
Евреите са виновни.
@DCbg, чел съм достатъчно за шистовия газ, гледах и филм по този въпрос и мога да ти кажа, че ти си коня с капаци. Този тип сондаж, който ползват е недоразработен, изпуска се голямо количество в атмосферата от газта, защото не може да се улови всичкия. А 96+ вида химикали с тонове литри вода под земята как ти звучи? Прочети и ти за това. Добруджа е суха земята, но има много подпочвени води, които водят до много места. Искаш всичко около Добруджа, та чак до Варна да стане необитаемо и мърсно? Да превърнем житницата на България в сметище?
А разбра ли за Еквадорското правителство, които са осъдили именно тази компания, която ще идва да ги прави тези сондажи? За милиарди долари обезщетение на безвъзвратно загубените плодородни почви и разболялото се население от рак и какви ли не други болести в околността на сондажа. Или ти тия работи не ги знаеш и говориш наизуст? Ами не ги знаеш, гледай си БТВ и Нова телевизия и се радвай, че ти хвърлят пясък в очите и ти промиват мозъка как Бойко вършел работа.
П.п.: За жалост това не е единствения случай. Ще се открива златна мина, не помня как се казваше местността, но ще се унищожи огромна част от горите и планините в тази област. Даже има и населени места в околността и ще станат почти необитаеми.
Та @DCbg, убедих ли те, че съм чел достатъчно по въпроса и знам за какво става дума?
След едно такова проучване в близост до Дуранкулак, където беше сондажа, там слънчогледа е колкото маргаритка. Правете си сметка..
@Rossen Pandev
Ако се сетиш кое е мястото, ми кажи на ЛС!
Аз съм против Опасния добив на шистов газ, не против цялостната концепция.
Едно таково категорично отричане на идеята обслужва на 1000% руските енергийни интереси у нас, което ме навежда да се усъмня в искреността на организаторите на протестите и цялата кампания !
Исканията трябва да бъдат за строга държавна регулация и контрол над проучванията и добива, а не срещу добива като цяло. Така ще покажем, че сме информирана общност, а не блеещо към пропастта стадо.
DCbg и ти не си прав ; )
spunk, прав си. Трябва да се борим за енергийна независимост, но това, което се случва е безумие..
Симо, когато ни предложиха, да участваме преди време (1997 или 1998г беше) в разработването на технология за добив на шистов газ срещу влагането на скромна сума от наша страна ние доколкото си спомням се отказахме. Повече от десет години по-късно и без да сме се замисляли даже за собствена технология не можем да добиваме сами. С това знам, че си наясно. Да си купим "технето" само за да проучваме ще ни е бая по-скъпо. Определено ни е от интерес да знаем с какво разполагаме, обаче, а това може да се направи без особен риск макар и от други. Щом четеш доста по въпроса и това, вярвам, ти е ясно.
Затова аз съм за проучванията и съм убеден, че тази информация ще е изключително ценна за страната ни. По тази причина не ми се ще те да се свързват със задължителен добив. Надявам се разбираш защо подобно манипулативно свързване ме прави доста подозрителен спрямо реалните цели или поне реалния ефект от протеста. (Няма предвид твоите лични цели, разбира се, инак не бих ти писал персонално.)
И накрая, определено не държа да ставаме подлоги на още някой независимо кой ще е той. И тез, на които сме слугували, че и до ден днешен са ни доста. Просто ми се ще и от тях да се отървем.
http://www.spisanieu.com/gaz/index.html
За всички некомпетентни хлапета, които знаят само да говорят. Запознайте се малко, и тогава плюйте отрова по протестиращите!
Истината е, че копелетата искат да замърсят най-плодородната почва в България, за да изгубим и малкото ценно,което имаме, или така наречената ЗЛАТНА ДОБРУДЖА.
Така е, но скъпото проучване може да се окаже добра инвестиция. Личното ми желание е България да добива петрол и газ, но чрез държавни сонди. Разбира се, че с такива управници, може да се окаже по-зле и от Шеврон, но нали по конституция работят за нас и трябва да им търсим сметка.
Организаторите на протеста не ги познавам и няма как да знам колко са чисти целите им. Напълно допускам възможността за руско или друго влияние, но поне знам аз за какво се боря.
И така, както информацията за наличието на природни ресурси ще е полезна за странта, така и информацията за вредите е също толкова ценна.
В най-добрия вариант ще се окаже, че съм сгрешил, което ще е хубаво.
Обвързаността на проучването с добива няма как да не съществува. Иначе защо им е да проучват.
ПП: Радвам се, че не всички хора са като DCbg и без никакви доводи просто хулят наляво-надясно : )
Поне да бяха приели Бургас-Александруполис - този шистов газ е пълна глупост!
Поне да бяха приели Бургас-Александруполис .....братле ти чуваш ли се. Тая тръба е чиста загуба за нас...само братушките са на далавера..
Всички обслужват някакви интереси, относно хуленето - аз видях такъв простест и повярвай ми, убеден съм,че на повече от половината, които участваха, ще им е трудно да напишат дори едно изречение без правописна грешка, да не говорим,че си нямат представа точно срешу какво протестират... Много може да се дискутира по темата, лично аз смятам,че това е манипулация, целяща създаването на напрежение и отместването на общественото внимание от други по-важни събития. Сигурно не всички, които подкрепят движението са такива, но аз имам такива впечатления и затова тях споделям..
Ако съм засегнал някого - съжалявам.. Просто си казах мнението.
TheGreeneyed, Бургас-Александрупулис не е много по-различен. Там екологичният риск е по-малък, но все пак реален. Инвестицията му струва над 300 милиона, а евентуалните печалби около 35 милиона като разходите за експлоатацията, поддръжката и т.н. пак са за наша сметка. 35 милиона годишно струват ли си при евентуален риск за природата, оценен на 3 МИЛИАРДА?
Е, Симо, явно можем да се разберем за доста неща когато пишем спокойно и това само по себе си е Добро!
По повод изгодата само от проучванията.
Знанието както намекнах и по-горе е сила (:. В случая, за нас, конкретна както политическа така и икономическа. А проучванията могат да са изгодни и за проучващия даже без последващ незабавен добив. Има много начини да зарадавш някого, който е направил нещо за теб. Справедливо заплащане, например, или обещание, че ако опреш до тази възможност него ще потърсиш първо и за добива са само някои от тези начини. (:
По повод нашите сили и възможности в момента...
За жалост знанието наистина носи и печал. Понеже и аз се занимавам с проучване и разработване на технологии макар и не точно за шистов газ трябва да призная, че съм скептичен по отношение на сегашният ни потенциал да се справим сами с подобно предизвикателство. Просто останахме доста малко, а и на практика е трудно да заинтересуваш някой с толкова мащабна разработка в страна с нашите размери и възможности. Нямаме необходимият ресурс. Даже и човешкия изглежда ни липсва вече колкото и да ми е тъжно да го кажа.
Инак и аз се радвам, че не ме пращаш като Maineshen директно да чета неща, които наистина са за некомпетентни хлапета дето си хал хабер нямат за елементарните методи на пропаганда и не могат да различат манипулативно (в смисъл рекламно) послание за обработка на мнението от експертно написан материал.
Друг е въпроса за безсмислието на отпратката просто, щото на некомпетентните хлапета им е Принцип да не четат (:.
Та, по повод всеобщата ни компетентност тъдявашна:
Признавам и аз само чета и гледам неща по въпроса от съребрен професионален интерес (областта ми е сравнително близка). Всеки, обаче, що се е занимавал да създаде нещо конкретно се е убедил, че колкото и да е добре и хубаво да прочетеш по възможност повечко, с четене само - никога не става!
Освен ако е за лаф на маса или още по-безопасно - в телевизия. Тогава и с малко четене - ЕКСПЕРТ си! (:
Луди хора ! ДА на шистовия газ !!! Стига с тая измислена пропаганда на вносителите, мините и енергийните босове !
@DCbg Не ме засяга мнението ти. Засяга ме начинът, по който го излагаш.
Аз вярвам на всичко и всеки и по този повод се съмнявам във всичко и всеки.
Никаква работа нямат в България престъпни античовешки организации като Шеврон . Американския посланник трябва да го пребият с камъни дори само за споменаването на шистов газ и ГМО. Много му се иска да му напълнят сметките с кирливи долари. След това ще си вдигне чукалата и ще се завре в дупката от където е изпълзял.
вот 1501
АДАША Е МАНАФ ДА СИ ХОДИ УДОМА И ДА СИ ПРОДАВА СОБСТВЕНИЯ ГЪЗ!!!
DCbg, овцата си ти! Очевидно ти не си си направил проучването! Изобщо знаеш ли как извличат газта? Прочете ли в официалните данни от самите петролни компании, че над половината от отровите си остават в земята и абсолютно никой не си залага името, че няма да достигнат реката, от която пиеш?! Какво ще правиш, когато пшеницата "изпие" тая отрова?
Петролен разлив се чисти, разлага се с времето, а тази отрова ще си седи там и след като издъхне слънцето.
Не ми трябва да съм световен експерт в областта, за да знам, че не бих ял от това, което е полято с канцерогенни, токсични и други химикали.
Пропаганда? - експертите са по-евтини от кметския пост в село Горно-нанадолнище!
NEMA CICI NEMA VOT ! NEMA DUPE NEMA SUB NEMA DICK NEMA SHOUT !!
е щом и дикове искаш..
Денят е 14.01.2012, часът е 11:00 - същите като в онзи слънчев ден, когато излезнахме против тройната коалиция и под предтекст, даден им от г-н Настоящия Премиер, ни биха, изгониха и т.н.
тука пич много бъркаш аз бях там и се бих, и няма как да са под командването на ББ тъй като той тогава бе кмет на софия, тройната коалиция я направи тази пумия, в частност БСП на които бе поверено МВР. тъй че не плуй просто ей така против ББ и не подкрепай безумно БСП.
колкото до подкрепата на БСП , това е основната причина която аз не желая да ходя напротеста, но ще размисля 😉
Къде видя да подкрепям БСП???????
Бойко тогава беше кмет и даде нареждане да напуснем площада заради бомба, която после не се и откри. Ако не помниш...
HARD VOTED!
Америка ще прави кот си иска вие нямате думата те убиват за пари това е капитализма или като му викате демокрацията та това е на което толкова се радвате на ви сега радвайте се