Megtudtam, hogy lehet kiszámolni a fékek arányát a választásokon
charlie50
Rendszeresen visszatérő probléma a fékek kérdése a választásoknál, amit páran rendszeresen hangoztatnak is a magyar médiában. Ennek a cikknek az alapját egy komment szolgáltatta, amit most szó szerint idéznék (a lényeget kiemelem):
Eheslo Day 1,897, 13:42
Charlie: nincs olyan választás, amit fékekkel ne lehetne megbugázni.
Nem kevés van forgalomban, látszik minden választásnál, hogy hány százat mozgatnak csak meg kifejezetten erre és akkor a harcoló, újságokat votoló, szavazó fékekről még nem is tudunk, hiszen a létüket és a bevetésüket leginkább a sajtóban votolók és a választók száma közötti durva eltérés sejteti.
Nos, bevallom, én mindig is úgy gondoltam, hogy ez a fajta számolgatás értelmetlen, hiszen rengeteg kétkattos van, akik nem kommentelnek, nem vótolnak, de viszont szavaznak, egy xp az mégiscsak egy xp. A fenti komment nyomán viszont elgondolkoztam: mi van, ha igaza van a kommentelőnek? Némi adatgyűjtés után megvizsgáltam a kérdést és jelentem, igaza van a komment szerzőjének!
Kiválsztottam „találomra” három pártot (nem kell komolyan venni az idézőjeles szót), akiknek a jelöltjeire érkezett szavazatokat összehasonlítottam a jelöltek indulási cikkre kapott vótok számával. Hogy, hogy nem „véletlenül” ez a három párt pont az a három lett, akik magukat „az egyetlen nemzeti oldali/nemzeti radikális” pártnak definiálják. Lássuk az eredményeket; tanulságok, bocsánatkérések, és egy coming-out a cikk végén található.
A most következő számokhoz, statokhoz annyit, hogy Eheslo módszerével számoltam, ne engem tessék hát szidni, ha nektek nem tetsző eredmény jött ki. Továbbá, ha egy jelölt vette a fáradtságot, hogy egynél több kampánycikket írjon, mindig a legmagasabb vót-számot vettem alapul.
2013 január, MagyarHarcos1848(NF): 367 szavazat, 43 vote az indulási cikkre. A fent levezetett számítás alapján ez 88,2 százalékos fék-arány.
2012 december, shepard01 (MOVE-SZKSZ): 376 szavazat, 205 vote az indulási cikkre, ez 45,5 százalékos fék-arány.
2012 december, AbdulHakim9 (NF): 103 szavazat, indulási cikket nem találtam.
2012 november, Csongrad (MLP, SZKSZ-NF támogatással): 915 szavazat, 235 vote az indulási cikkre, ez 72,7 százalékos fék-arány.
2012 október, Cimbalar (SZKSZ-NF-MOVE): 400 szavazat, 77 vote az indulási cikkre, ez 80,8 százalékos fék-arány.
2012 szeptember, magyarlakos (SZKSZ-NF): 471 szavazat, 68 vote az indulási cikkre, ez 85,5 százalékos fék-arány.
2012 augusztus, akitlosz (SZKSZ-NF): 424 szavazat, 49 vote az indulási cikkre, ez 88,4 százalékos fék-arány.
2012 július, Bosko Balaban (SZKSZ-NF-MOVE): 1069 szavazat, 171 vote az indulási cikkre, ez 84 százalékos fék-arány.
2012 június, Bosko Balaban (SZKSZ-MOVE): 331 szavazat, 260 vote az indulási cikkre, ez 21,5 százalékos fék-arány.
2012 május, Garak1984 (SZKSZ): 306 szavazat, indulási cikket nem találtam
2012 április, Cimbalar (SZKSZ): 333 szavazat, 59 vote az indulási cikkre, ez 82,3 százalékos fék-arány.
2012 március, Arget (SZKSZ): 940 szavazat, 121 vote a kormányprogramra, ez 87,1 százalékos fék-arány. Az indulási cikk csak 50 vote-ot kapott, ezért inkább a jóval tartalmasabb kormányprogram cikket vettem alapul.
2012 március, P0lgar (MOVE): 245 szavazat, indulási cikket nem találtam.
Nem lennék persze igazságos, ha nem sorolnám fel a „másik oldal” eredményeit, ezért minden hónapban megnéztem a győztesek eredményét is, hogy össze lehessen hasonlítani:
2013 január, dnw599: 718 szavazat, 457 vote az indulási cikkre, ez 36,4 százalékos fék-arány, szemben MagyarHarcos 88,2 százalékos arányával
2012 december, Rajk Laszlo: 1148 szavazat, 207 vote az indulási cikkre, ez 82 százalékos fék-arány, szemben shepard01 45,5 százalékos arányával és AbdulHakim9 értékelhetetlen eredményével
2012 november, GregoryG: 931 szavazat, 179 vote az indulási cikkre, ez 80,8 százalékos fék-arány, szemben Csongrad 72,7 százalékos arányával
2012 október, Ernst von Jacob: 889 szavazat, 344 vote az indulási cikkre, ez 61,3 százalékos fék-arány, szemben Cimbalar 80,8 százalékos arányával
2012 szeptember, Longleyy: 635 szavazat, 73 vote az indulási cikkre, ez 88,5 százalékos fék-arány, szemben magyarlakos 85,5 százalékos arányával
2012 augusztus, Laurh: 886 szavazat, 205 vote az indulási cikkre, ez 76,8 százalékos fék-arány, szemben akitlosz 88,4 százalékos arányával
2012 július, Bosko Balaban: nyert a nemzeti oldal, juhééé!
2012 június, Alexandross: 1083 szavazat, 194 vote az indulási cikkre, ez 82,1 százalékos fék-arány, szemben Bosko 21,5 százalékos arányával
2012, május, Alexandross: 1319 szavazat, 73 vote az indulási cikkre, ez 94,5 százalékos fék-arány, szemben Garak1984 értékelhetetlen eredményével
2012 április, Nalaja: 1194 szavazat, 346 vote az indulási cikkre, ez 71 százalékos fék-arány, szemben Cimbalar 82,3 százalékos arányával
2012 március, Arget: nyert a nemzeti oldal, értékelés fent.
No és akkor a beígért egyéb dolgok:
Tanulságok: A nemzeti oldalon semmivel sem jobb a fékek aránya, mint a másik oldalon (kivéve Bosko 2012 júniusi eredményét). A számban persze már mutatkozik eltérés, de ha van egy 50 fős csoport 250 fékkel, az semmivel sem jobb, mint egy 200 fős csoport 1000 fékkel. Egyszerűen kevesebben vannak, így fékekkel és fékek nélkül is ugyanaz az eredmény jönne ki választásokon. Másik tanulság, a szavazatszámok és a „fék-arányok” ingadozásából nekem az jön le, hogy nem fékek szavaznak, vagy legalábbis nem többségben. Ha egy jelölt ismert, az mindig több szavazatot kap, ha fékek irányítanának, nagyjából azonos számok jönnének ki minden választáson. Gyakorlatilag minden oldalon van egy mag (100-200 fő), akik tuti szavazók, hogy ebből mennyi a fék, azt nem tudom, de semmiképp sem több százas, meg ezres nagyságrendű. Ráadásul ez a szám nagyjából meg is egyezik a vótolók számával. A választást jelenleg a kevésbé tájékozott kétkattosok döntik el, akik megérzés alapján szavaznak, vagy esetleg az ismertebben csengő nevet választják.
Bocsánatkérések:
Először is NF/Kuruc. Bocs, hogy belevettelek titeket, semmi személyes, csak hát ugye Eheslo mégiscsak a ti kutyátok kölke. Ráadásul ti hangoztatjátok a legtöbbször, hogy hány választást csaltak el fékekkel.
Másodszor MOVE. Ti azért kerültetek bele, mert nem lehet egy párttal (reprezentatív) kimutatást csinálni, plusz sokszor van közös jelöltetek a másik két párttal.
Harmadszor SZKSZ. Bocs hogy titeket is a nemzeti oldalhoz soroltalak, holott már rég nem tartoztok oda, de hát az adatlapotokon még mindig így definiáljátok magatokat, plusz én is ember vagyok, vannak tüskék a régmúltból és nehéz lett volna megállni, hogy ne írjak rólatok. Mivel gondolom, most jönnek majd a felháborodott kommentek, hogy miért is állítom, hogy ti már nem tartoztok a nemzeti oldalhoz, megpróbálok elébe menni a kommentwarnak és leírom itt: nagyon egyszerű, a nagy ex-Szolis befolyás miatt gondolom így. Nézzétek meg, ki az alelnökötök. A régieknek szerintem nem kell elmagyaráznom, ki is az a Kyrell. Ős-Szolis, aki a régi CNRP-t heti szinten nácizta, fasisztázta. Az RL politikai szerepvállalását most nem hánytorgatnám fel (pedig nagyon magas labda), ha nem tudjátok ki ő, kérdezzétek meg PM-ben tőle és ha nem szégyelli, majd elmondja. Persze nem csak Kyrell miatt gondolom ezt, nézzük az állandó támogató pártotokat, a KÉP-et (a két fős NHP-t most kihagyom, bocs érte). Az adatlapjukon ez olvasható:
a Közösségi Élet Pártja újult lendülettel folytatja azt, amit a [Szolidaritás, majd a] 481-es mozgalom megkezdett, a LUFI pedig továbbvitt.
Ha esetleg valaki nem tudná, a Szoli (Szolidaritás Párt) a régmúlt legnagyobb baloldali pártja volt, „némi” liberális beütéssel, ennek az utódja volt a 481-es mozgalom, a LUFI egy későbbi, kimondottan liberális párt volt.
Negyedszer mindenki más. Bocs a hosszú és unalmas cikkért. Bocs, hogy az SZKSZ-szel szembeni személyes ellenérzésemmel traktállak titeket.
És akkor a naaaaagy coming-out: Mielőtt azt hiszitek, hogy én valami ős-Kardos szavazó vagyok, tájékoztatok mindenkit, hogy nemzeti érzelműnek tartom magam itt is és RL is. Továbbá 2011 november óta mindig a „nemzeti oldal” jelöltjére szavazok (most sem ICS-re fogok, ha lesz SZKSZ/NF/MOVE jelölt), mert már nagyon szeretném látni, hogy egyszer valamit csinálnak is. Márciusra még kampánycikket is írok nekik, most csak azért nem, mert már nincs rá elég idő 🙂
Comments
ó, Hallod 🙂
Jó sokat dolgoztál vele 🙂
Hgmg, kevesebb, mint egy óra
erdekes
Értelmesebb lenne egy szám szerű számolás. Úgy értem, hogy számszerűen egy adott párt jelöltje mennyi szavazattal kapott többet általában, mint cikk(ek) alapján. Mivel a fékfarm mérete egy szám, és nem egy százalék, szóval több ,,valódi'' szavazó esetén a fékek súlya százalékban nyilván kisebb. Mondjuk a választási eredmények idő grafikonját is jó nézni. Ha egy emberre hirtelen nagy ugrásban jönnek a szavazatok, akkor az ,,gyanús''.
loserock, kb egy perc alatt kiszámolható, mivel ott vannak a konkrét számok is. Amúgy az sem értelmesebb számolás, ugyanis az aki nem vótol, de szavaz, még nem feltétlenül fék. Pl én sem vótolok, de mindig szavazok, mégsem érzem magam féknek. Az adatokból nekem amúgy az jön le, hogy a játékosok nagy része kétkattos (úgy mint én), ezáltal féknek tűnnek. Ha viszont feltételezzük, hogy az emberek 70-80 százaléka ilyen, akkor törvényszerű, hogy mindkét oldalon hasonló aránynak kell lennie, ami szerintem tökéletesen látszódik is.
Amit ki akartam hozni a cikkből, az az, hogy bizonyos emberek állandóan a fékekre fogják a másik oldal győzelmét, holott arányaiban ugyanannyi a nem vótoló, de szavazó emberke aránya náluk is. Ráadásul, ha ők nyernek, akkor persze szó sem esik fékekről, olyankor a "nép akarata" érvényesül.
Idő grafikonnal nem tudok szolgálni sajnos, mindazonáltal, ha pl délután öt és fél hat között megugrik a szavazatok száma, az nem feltétlenül gyanús (feltéve, hogy hétköznapra esik a választás).
Mindazonáltal várom az összeesküvés-elméletek híveit, hogy megmagyarázzák a dolgot :)
loserock, amúgy tegyük fel, számszerűsítem a dolgot és kijön hogy egyik oldal 50 fős, 250 fékkel, átlag 300 szavazattal, másik oldal 200 fős 1000 fékkel, átlag 1200 szavazattal. Joggal mutogat az 50 fős csoport, hogy nekik több fékük van? Számszerűen valóban több, de arányaiban ugyanannyi, egy emberre jut 5 fék.
Nézzük másik oldalról, tegyük fel, eltűnik minden fék. Az eddigi 1200-300 szavazat-arány helyett innentől lesz 200-50. Változik valami? Lehet "elcsalt választásokról" beszélni a múltban?
Egy eset van, amikor számítana a számszerűsített fék-arány: ha csak a nagyobb oldalról tűnnének el a fékek. Akkor vajon ez fáj a hangoskodóknak? Hogy más is fékel?
Hmmm, ezek szerint fék vagyok....
A voteokat a voters clubtol veszik penzert. Ott pedig igazi jatekosok kattintanak penzert foleg kulfoldiek.
Egy óra felesleges kutatás azért, hogy kiderüljön, hogy a magyar aktívnak vélt lakosság átlag 80%a fék, azaz kb 400 magyar játszik és fékel. Nem rossz, ennyi magyar még a legnagyobb klónon is játszik.
Eleve torzít az egész, amiatt, mert nem veszi figyelembe, hogy a média modul kb azóta halott, mióta kivették a főoldalról a top5öt, és ezen az se segített, hogy visszatették, mert addigra bekerült feléje pl a DO, ami egész nap nem tűnik el, és most majd a térkép is, amit ugyan ki lehet kapcsolni, de nem fog segíteni az olvasottságon. Persze emiatt a legtöbb vótot kapó cikkek azok, amelyekre aranyért vásároltak vótot. Kétségtelen, hogy a voters club tagok nem fékek, de 99%ban nem is magyarok.
"újságokat votoló, szavazó fékek" ezek valójában a voters club-os felhasználók...
nem a választásokkal kapcsolatban mondta, hanem csak sorolta a dolgokat, amiket szerinte fékek csinálnak...
persze az újságokra szavazással kapcsolatban nincs tisztában, mert leragadt a régi [lg72] karakterekkel kezdődő cikkeknél, amiket tényleg fékek szavazhattak kiadás után rövid idővel...
vasmegye, nem ezt mondtam, szerintem az a 80% nem fék, hanem kétkattos, mint én általában. A komment szerzője állította, hogy ezek fékek. Már persze, ha nem az ő oldaláról van szó, mert akkor természetesen nem fékek. A torzításról meg annyit, hogy ez nem az én számítási módszerem, le van írva a cikkben is.
Kisborok, de arra mondta, olvasd csak el a mondat első felét. Ráadásul nem először tesz ilyen kijelentést, nézd meg ICS cikkét, amiben bejelenti hogy indul, ott is leírja, hogy van a cikken 300 vote, szavazni meg ezer fölött fognak rá és a többi az természetesen fék.
tök egyszerű kiszámolni a fékek arányát....
jön a választás csinálsz 1000 féket. szavazol magadra... és ha csak 1001 szavazatot kapsz akkor tudod, hogy 1000/1001-ed rész volt a fák. 😃
2012 november, GregoryG: 931 szavazat, 179 vote az indulási cikkre, ez 80,8 százalékos fék-arány, szemben
\o/
Veszek 3000 vote-t legközelebb a cikkeimre és akkor minimális fakearányom lesz! Mert hogy, FUCK LOGIC.
Amúgy a cikk fasza. Vote. Örülök hogy cikkezel megint.
gondolkodtam már cikkfigyelő eszközön, hogy lássuk, hogy az idő függvényében hogyan változik a szavazatszám...
egyébként a flag counter elhelyezésével elég szépen megmutathatná az illető, hogy mennyire tisztán játszik...
nem véletlenül írtam annó bátorságpróbának az elhelyezését...:
Bátorságpróba* újságíróknak + cikklinkrövidítő
erepublik.com/hu/article/2189687
hianypotlo
Warfare analyzes-ba kellett volna irnod, Eheslo csak oda kommentel... : /
Dobbenet , van aki fékel? ez komoly?😁)
A választás így jó, ahogy van. Sőt, IRL is át kellene vennünk, hiszen vegytisztán megvalósul a fékek és ellensúlyok rendszere. Az erepublik a demokrácia igazi hazája. xd
A cikk nagyszerűen rávilágít a kommentből kivilágló logikátlanságra.
Egyébként én azt szoktam erre mondani, hogy fékek minden bizonnyal vannak, minden nagyobb pártban, ahogy fékerek is megfordulnak mindenhol, de a fékeknek egy-két kirívó, múltbéli esettől eltekintve nem volt választásbefolyásoló szerepe. Talán utoljára 2009 őszén termetes-kolozs csatát csalták el valakik nagyon látványosan az éjjel leszavazó 200 fékkel.
De a mostani helyzetben abszolút marginális a fékek szerepe. Ha tényleg, nagyjából azonos méretű lenne a két szemben álló oldal támogatottsága, akkor még igaz is lehetne, hogy azok döntik el, de itt nem arról van szó, hogy van 1000-1000 valódi támogató és az egyik 400-at fékel mellé, a másik meg csak 100-at és ez dönt, hanem arról van szó, hogy az egyik oldal jelöltjei, akik általában nem is a "nemzeti" oldal jelöltjével, hanem egymással versenyeznek, kapnak 1500-2000 szavazatot, a harmadik helyre meg befut a nemzeti oldal maximum 300 szavazattal.
Ja és februárban a nemzeti jelölt én vagyok 🙂
Eheslo for president \o/
Te szerencsétlen jetibéren vett cenzor dorid, hogy a színes fémtolvajok találjanak már rád végre!
Nos, a fék-féker kérdésre nem tudunk korrekt választ adni, mert pont a droid és gyika féle jetik bérén vett cenzorok, kápók feladata lenne, hogy a fékelés ellen fellépjenek és erről tájékoztassanak.
Nem, pontosabban irányítottan teszik ezt évek óta, védik azt a mocskot, amit a fékerek is védenek: a velük kollaboráló játékostársaikat becsapó, tolvaj korrupt bagázs, és nem adnak ki információt.
Nem érdekük sem nekik, sem a velük kollaboráló csalóknak.
Ennek eredményeként vannak a hatalmukba rohadva.
Ettől kezdve minden spekuláció és ics röhögve írhatja a fékerek és a kápók támogatásával, hogy a fékek szerepe marginális lenne.
Nem az, nyilvánvalóan nem, mert akkor nem lennének ezres fékfarmok és nem döntenék el a választásokat a bicskások és a hamasz fékei.
Sajnálatos, hogy ide süllyedt a közösség és ezt tűri, hagyja.
Eheslo, te valamit nagyon félreértettél. Gyika moderátor, nem admin. Leírta, nem egyszer, mihez van joga és mihez nincs. A moderátor nem tud senkit banolni. A moderátor nem tud fékek után nyomozni. A moderátor nem tudja megnézni melyik cég kinél van, tehát nem tudja lenyomozni, hova tűntek a volt állami cégek.
A mderátor tud cikkeket, kommenteket, shoutokat törölni, azokért FP-t adni. Ennél többet nem tud. Hidd el nekem, tudom, mit beszélek.
Ettől függetlenül érdekelne, te mit tudsz ezres fékfarmokról. Honnan veszed egyáltalán ezeket a számokat? Ha tudsz ilyen fékfarmról, miért nem jelented? Írd le a profillinkjüket és küldd el adminéknak, bekesjarokelo fékserege is így szűnt meg, amikor Shaok kinyomozta, kik a fékei és elküldte a profillinkeket az adminoknak.
Na, ezt elegereztem, mert valóban kíváncsi lennék, hogy engem hogyan tudnál kiszámítani vagy inkább kiszámolni? Féktelen vagyok ugyanis erepen. Hogy magammal kapcsolatban, hát az más tészta.😛
ez a cikk csak feszültséget teremt.
Megtudtad az én aranyamat, hm? Nos? A fék hanyadik fokán állok? Bocsánat, hogy firtatom, de valóban kíváncsi vagyok.
Nos? Szép cikket írtál, kéne válaszolni is. Nem?
Az a baj, hogy nem értem a kérdést, így nehéz válaszolni.
@charlie: kuvik, droid(mikróba). "székely" gyika jetik bérén vett cenzor, olyan kápó amik magyarok százait fpszórózták, banoltatták, némították el . Az igaz, hogy nem jetik eistenek, de a bérükön vett csicskák, társaik felett basáskodó amorális mocskok.
Fogalmad nincs (hacsak nem cagy te is kápó) és nekem sem lehet, mihez van joga és mihez nincs.
A moderátor tudott bárkit banolni, elég volt alaposan megszórnia fp-kkel valakit hozzá (kuvik, droid-mikróba meg is tette szemrebbenés nélkül), ma meg elég besúgnia a jeti főnőkeinek.
A dőntéseik, döntéshozataluk nem nyilvános, nem ellenőrizhető, nem fellebbezhető, csak a jeti gazdáik tudhatják mit tesznek és mit nem.
Aki ilyen viszonyok között kápóskodik a jetik bérén, a jetik goldajiért, a jetik asztaláról lehulló morzsákért, nos az elsősorban magáról állít ki bizonyítványt, másodsorban a haverjairól.
A csalókat, tolvajokat jól ismerjük, mindenki tudhatja ki töröltette el a hazáját, ki kötött sunyi, magyarokra hátrányos, megalázó alkukat, lopott el orgot, állami céget, bármit, ki robbantott ki polgárháborúkat, ki állt kápóként a jetik zsoldjába magyarokat gyilkolni a parancsaikra vagy önként.,
(Csongrad is tudja, csak nem írja le.)
A közösségnek kellene ezeket kivetnie a soraiból, ha érdekelné a morál, érdekelné az, hogy kik irányítják, manipulálják vezetik.
De a fékerek, és fékeik tömegei ezt nem teszik lehetővé.
Idézted, amit leírtam. Számolgattál is ez alapján, összekeverve a szezont a fazonnal.
A feltételezésem világos érveken alapul: ics és a zombik cikkeit nem több mint 200-400 polgár és fék szavazza fel, miközben a választásokon leadott szavazatok és az ország "lakóinak" száma ennek soxorosa.
A különbség a szavazók számában két csoportból adódhat:
1. Kétkattosok, sosem kommentelók, újságcikkekre sosem votolók
2. Fékek, akiket nem szavaztat a gazdájuk újságokra.
De aki nem kommentel, nem votol, miért szavazna a politikusokra, mikor naponta megteheti ezt, nem csak 10 naponta?
Még egy nagyon fontos dolog: a kápók és a haverjaik a jetik besúgói nem én.
Az ő munkájuk, szórakozásuk a hóhérmunka, nem az enyém és őket ezért tartják, ezért fizetik a jeti gazdáik
Én másképpen harcolok a csalók, tolvajok, fékerek, kápók ellen, jól látható.
Nagyon nem úgy, hogy a besúgójukká, fizetett kápójukká, csicskásukká leszek.
Nem is voltam soha, ellentétben a kápókkal, mint a "székely" gyikával és a többi csicskájukkal.