Тактика и инициатива: началото и краят, неразделно свързани
Stolch
В днешната лекция ще се занимаем с тактиките свързани с различните времеви зони и различния интензитет на потока на щетата в тях. Преди това обаче, тъй като учениците доброволно упражнили се да пресъзадат предишната лекция, почти всички са за тройки и четворки, ще дам отговор на сложния въпрос на който всички се опитваха да отговорят.
Като цяло всички са схванали най-елементарното нещо, че има инфлация на щетата, минималната цена за КО не се променя и поради по-голямото количество щета средну на рунд, цената за печелене на рунд нараства постоянно в Д4, което прави печеленето на рундове в Д4 с КО като редовна практика нерентабилно действие.
Дневно в играта се събират в световен мащаб се събират около 600К данъци. Ако всичките се ползват на 10 ЦЦ на милион, то те могат да платят 60 милярда щета. Дневно в играта се прави около 110 милярда щета, като потенцялната щета която може да се прави е около 2.5 пъти повече без да се използват запаси от вафли.
Мисля, че останалите сметки вече няма нужда аз да ги правя.
Последно ще добавя защо говорих за дуалността на енергията и нейната трансформация дирктно или индиректно във щета и механиките свързани с това. Причината е проста, освен че това е базисната механик от която зависят всички други динамики в играта включително и икономиката, от нея е породена в пъти повече инфлация на щетата отколкото от силата и ранговете откакто съществува този модул за сила и ранг.
При влизането в сила на сегашния модул за сила и ранг водещите акаунти в играта имаха по около 4К сила, сега имат 70К, тоест инфлацията на щетата породена от нарастването на силата е 17.5 пъти. При ранговете нещата са по-смпи, там има добавени само 7 нови + този за елитен гражданин тоест общо + 45%, към това трябва да се каже, че средно играчите са си удвоили до утроили ранготе, та да кажем инфлацията от ранговете е към 2.5 пъти или общо 20 пъти повече.
По същото време когато се внедри сегашния модул за сила, енергиятя която можеше да се ползва дневно беше 100, сега е 4800 без да броя вафлите които се получават от ДО и вече регулярните седмични турнири, които се падат между 3-5 на ден средно на играч. Тоест като минимум енергията която може да се ползва дневно е 51 пъти повече.
Тоест инфлацията на щетата от потенцялната трансформация на енергия в щета е 2.5 пъти повече отколкото инфлацията от сила и рангове.
Не само това, но и инфлацията породена от енергията се натрупва над тази от силата, тоест ефекта е удвоен. Към това ако се прибавят и бустерите, които са вече безплатни но все още ограничени като времетраене, се вижда, че инфлацията от сила и ранг далече не са основния механизъм на инфлация на щетата в играта.
Това е важно, защото инфлацията от силата и ранга са директни и автоматични, докато инфлацията от увеличената енергия и различни бонуси не са. Те зависят от поведението на играчите и какво решават да направят със енергията която разполагат дневно.
Затова е и много по-важно как ще се менаджира трансформацията на енергията на играчите отколкото КО като метод за увеличаване, намаляване и контрол върху потока на щета.
Сега да минем към днешната лекция, на която ще се спра на по приложна и по-малко теоритична материя.
Всички знаем за различните времеви зони и техния ефект върху битките, всички си говорим за наш, техен прайм тайм, европейско време и американско време и тн. Въпреки това не се разбира достатъчно, дори когато съм го обеснявал ефекта от тези неща.
Към сегашния момент съществува дисбаланс на силите и то не само по отношение на щетата като цяло но и в отделните времеви зони. Всъщност този дисбаланс във времевите зони е като цяло в наша полза макар и да е нож с две остриета.
Една средностатистическа битка която е оспорвана от двете страни като цяло протича поне 24 часа, тоест се минава през всички времеви зони. Важно е и да се знае, че една битка може да продължи максимум 30.5 часа ако всички рундове продължат по максимум 2 часа + по 5 минути между рундове. Тоест една оспорвана битка продължава между 24 и 30 часа (реално 24-28/29). Ефекта от това е, че битката завършва в същия часови пояс в който и почва, тоест се дублират 4-5 часа от денонощието.
Това свойство на битките поради механиката на играта позволява да се компенсира иначе наглед неравнопоставеното положение откъм щета. Това е защото ние и нашите съюзници имаме предимство през американската времева зона за около 6 часа в които сме доминатни и още 4 часа в които сме конкуретноспособни при добра организация. В останалите 14 часа имаме дефицит, който не е еднакъв през целите 14 часа но е налице.
Сега да обесня защо инициативата и правилното стартиране на битките е по-важно отколкото КО, организация или каквото и да са други действия като нетно въздействие върху една битка.
Ако дадена битка започва 16:00 ереп време (02:00 БГ време, после ще обеснявам защо точно този час) и е оспорвана и продължава повече от 24 часа, то тя протича по следния начин:
16:00 - 22:00 ереп време, предимство за нас
22:00 - 24:00 оспорвано време, при добра координация е на кантар
00:00 - 14:00 ереп време, предимство за ДВЕ
14:00 - 16:00 оспорвано време, при добра координация е на кантар, много скъпо за печелене с КО
16:00 - 22:00 ереп време, предимство за нас
Сумарно битката ако продължи до максимума време ще протече в 12 часа в които ние имаме предимство в щетата, 4 оспорвани и 14 часа в които противника има предимство. Най-важното обаче е, че завършва в нашия часови пояс, тоест противника трябва да превъзмогне нашето превъзходство за да я спечели. Това предимство означава, че 90% от тези битки протекли по-този начин ще бъдат печелени от нас и когато някоя е загубена то това ще става на много висока цена за противника.
Сега ще дам пример как протича битката ако бъде стартирана във няколко други варианти:
старт на битка в 14:00 ереп време: 10 часа за нас, 6 часа оспорвани, 14 часа за тях. Битката завършва с 2 оспорвани и 4 нащи часа.
старт на битка в 12:00 ереп време: 8 часа за нас, 6 часа оспорвани, 16 часа за тях. Битката завършва с 2 за тях, 2 оспорвани и 2 нащи часа.
старт на битка в 02:00 ереп време: 6 часа за нас, 4 часа оспорвани, 20 часа за тях. Битката завършва изцяло в тяхното силно време, 6 техни часа.
стар на битка в 22:00 ереп време: 6 часа за нас, 6 часа оспорвани, 18 часа за тях. Битката завършва с 2 оспорвани и 4 техни часа.
От всичко това се вижда, че когато битките се стартират в нешравилния момент, то следва да се печелят много повече точки срещу вятъра, което по-скъпо и трудно за постигане, затова печеленото на битки в сегашното статукво когато тези битки са оспорвани в най-голяма степен зависи от това кога битката започва.
Това не означава, че битки могат да се печелят без никакъв бой през деня, но означава, че е нужно да се печелят многократно по-малко точки или да се удължават рундове за да се вкара битката в нашата времева зона.
Сега след като сме демонстрирали тази вависимост нека разгледаме последствията от това и зависимостите които поражда.
Първо при правилно стартирана битка в 16:00 ереп време, то до достигане на битката до времето доминирано от противника, ще имаме 30-35 точки преднина в най-лошия случай и 50-55 в най-добрия. Това поставя противника в положение в което не може да си позволи загубата на точки в който и да е рунд през деня в която и да е дивизия, докато ние сме в ситуация в която можем да се подготжим и концентрирано да ударим в определена девизия в определен рунд по наш избор и да го вземем въпреки предимството на щета при нормално разпраделение. Също така, това ни позволява да спестим енергия за бой във времето което е на кантар и по този начин да наклоним везните в наша полза. Въпреки това ако ДВЕ концентрира абсолютно всичката си щета в една битка, те пак могат да я вземат заради огромния поток от щета, но с концентрирано удряне в определни рундове в различни девизии може да се продължат достатъчно рундовете, така че дори в такава ситуация битката да бъде докара обратно до нашето време и да бъде спечелена.
Следват и други важни моменти, като например използването на КО. Има разлика в това кога се използва КО, ако се използва в момент в който противника има по-висок поток от щета, то КО е нож с две остриета, защото концентрира нашата щета в даден рунд но намалява потока от щета за последващите рундове, докато в обратния случай, макар и ефекта да е същия, резултата не е от значение, защото има по-висок поток от щета изначално. Затова пускане на КО през ноща за нас би ни излазо многкратно по-евтино (включвам и сутрешните 2 оспорвани часа преди смяната на деня) отколкото през деня и особенно вечер, когато е най-силния поток от щета.
Тоес спокойно с добра организация можем да пускаме битките през ноща, да бием сутрин (нещо което правехме успешно, срещу ОНЕ на времето), след което през деня да се работи и след това зарежда енергия и да бием отново вечер, като винаги можем да организираме концентрирано изливане в даден рунд през деня при нужда.
С добра координация със съюзниците ние, ще печелим с минимални разходи мнохо висок % от битките в които имаме инициативата.
Сега ще дам малко цифри за които няма да обеснявам защо но са добре да се знаят от "тактиците". При битка започната сутрин, ние трябва да спечелим 34-39 точки до 16:00 ереп време за даимаме възможност да спечелим битката на следващия ден с максимум нужда от 5 точки извъм нашето силно време.
При битки започнати от нас около 16:00 ереп време, е достатъчно да спечелим толкова точки пез деня колкото сме загубили до смяната на деня или 6 точки, която бройка е по-висока за да си гарантираме, че битката ще се решава в наше време отново.
Сега за самите часове малко.
Ние с ромънците сме в една часова зона, както и турците и гърците са в нашата времева зона. Хърватия, Сърбия, Македония, Полша, Унгария Германия и Франция са всичките 1 час след нас, докато Испания, Англия и Португалия са 2 часа след нас.
Това означава, че вечерно време винаги ще имат предимство спрямо нас, защото вечерния им прайм тайм прелива през две часови зони след нас. това означава, че ако си концентрираме щетата сутрин имаме по-добър шанс да печелим "оспорваното време сутрин отколкото оспорваното време вечер.
Това е така, чащото Руснаците са 2 часа + преди нас, Индонезия са още по-рано макар Тайван, Китай и Австралия да могат да ги компенсират. (Сигурно всички са забелязали как ни доминират последно време последните 2 часа преди смяната на деня и това се дължи, на лиспсата на МППта с Индонезия и Южна Кореа, които въпреки малката си щета я концентриарат в тази времева зона.
Чили, Аржентина и Бразилия са 5 часа след нас и Канада, Мексико, Щатите са 7 до 10 часа след нас. Затова при координацията на битки, в различните часови пояси трябва да се търси помоща на различни страни, както и да се гледа да се неутрализират различни страни също.
Тъй като лекцията стана дълга, ще оставя ДОтата, въстанията и подреждането на битките във времето за следващата лекция и ще оставя ученолюбивите от вас да се самоизпитват в коментарите отново.
Comments
get a life
Статия, която може да бъде обяснена с два абзаца е представена на широката аудитория като дипломна работа...
tolkova li si nema6 rabota i ti 4e si q pro4el 😃 😃 😃
http://store.picbg.net/pubpic/46/15/95ab75ac9dc14615.jpg хахаха
xaxaxaxaxa
така съм съгласен, не че съм чел всичко де...
Обясни ми това за интензитета на потките в началото, че стигнах до там и още съм в ступор.
не съм чел бе...
п.с. Стоич, ако си оправиш и правописа, ще стане вече като хората за младите...
Просто бях сигурен, че ако Стоич го обясни по по-подробен начин ще го разберете... опитах се да обясня и на Кафево, преди 1 седмица, ама не ми се получи.
айде, моля, моля... "съветът" ти беше да пусна румънската атака паралелно с беларуската, докато все още водехме активни войни и на двата фронта, като в този момент дори губехме от Беларус в Д4 с 53%
епа, не е ли точно това същноста на тази статията, че точно в това време, което те посъветвах да го направиш едно помолване от страна на Чили и САЩ щеше (и ни спечели) беларуската битка и можеше да ни гарантира (на теория) поне 30-40 точки срещу Румъния, ама това вече е минало и няма значение, важно е сега да се мобилизираме и да им е... майката.
ни съ сърди... 🙁
за подарък ще обърна д1 в беларуската битка 😉 :д
класиката не се чете - просто се съгласяваш с нея : )
до са си мислех що само толкова малко коментари има, ама като се замислА май хората още четат (rofl)
Много добра статия 🙂 Нищо че си изпих кафето с нея :Д
о7
😃
тома,досега не съм си позволявал да ти коментирам правопис,но има среднУ доста повече грешки,отколкото ми се четат в статия
в 3 сутринта толкоз
бъди над тия неща 🙂
инфлацията на щетата породена от нарастването на силата е 17.5 пъти... да кажем инфлацията от ранговете е към 2.5 пъти или общо 20 пъти
Защо ги събираш, а не ги умножаваш?
защото това е влиянието върху инфлацията на щетата грубо сметната.
реално увеличението спрямо предишно съществуващите рангове на новите е многократно по-малко, въпреки, че съм пропуснал 1 нов ранг и са 7 вместо 6.
Ситуацията е следната:
62 стари ранга по 5% бонус = 310% бонус
7 нови ранга по 5% + 10% за елитен гражданин = 45%
Тоест 45% от 310% = 14.5% увеличение на влиянието на ранговете
Тогава вече умножаваш 17.5 пъти по 0.145 и получаваш 2.54 пъти, комулативно влияние от увеличаването на ранговете. По точно казано увеличението на ранговете води до увеличение на влиянието им от 14.5% и увеличение на щетата вследствие от влиянието им от 250%, заради увеличението на силата.
Просто съм спестил тези сметки в самата статия.
Правилно ли съм те разбрал, че увеличението на силата е 17,5 пъти, а увеличението на щетата вследствие на общото влияние на сила и ранг е само 20 пъти? Би ли написал каква формула за щетата гледаш?
http://wiki.erepublik.com/index.php/Military_formulas
формулата е такава, че щетата е силата, като останалите елементи саму мултиплицират базисната щета.
Да, вследствие на увеличението на силата и ранговете инфлацията на щетата е само 20 пъти, останалата инфлация е заради другите фактори които са изброени, като дори съм пропуснал и фактора танкове, които минаха от К5 на К7.
всичко много добре, само че има две условия за да е успешна тази тактика:
1. да притежаваме инициативата
2. съюзниците да бият за нас в американския прайм-тайм
при въстанията е малко по-сложно да се намести удобно начало на битката, а и съюзниците е по-трудно да налеят в наше въстание, освен ако не се рекламира като успешно за FF медал.
въстанията са по-трудни и в определени моменти трябва да се менажират въпреки разходите за това, но след като админите започнаха да раздават безплтнно К5 билети, пътуването за въстания стана по-лесно и това е изключително в наша полза, защото дистанцията с Южна Америка изведнъж се изпари, тоест много по-лесно ние можем да помагаме на тях и те на нас.
Но оставих да пиша за въстанията и тн в следващата статия, че много ще дойде иначе.
Тия дни ще си взема отпуска за да прочета статията, но минавам за едно уточнение. 10% от елитния гражданин са като 10% от ЕВ (върху крайния демидж) ,а не като 10% от ранг(върху base damage).
Ъъъъ, не? Не се ли събират 10% от елита, и 10% от ЕВ-то, ако сложим и буустер, процентите стават по-големи?! (може и да греша)
тоест искаш да кажеш, че е 10% и върху ранга, дори така да е разликата много малка в крайния ефект, вместо 2.5 пъти най-много да нарастне до 3 пъти.
все тая, факта е, че от увеличението на енергията и бустърите има в пъти по-голяма инфлация на щетата отколкото от силата и ранговете.
Ами поне според това което казва козата така изглежда. На ранг взимал по 1к демидж а за елитен взел 6-7к.
Аз пак ще изчакам резюмето 🙂
Със сигурност не си единственият... Все още се чудя защо му чета статиите на Стоича от край до край, дори и когато са на английски, без българска версия... Впрочем тия му статии - на английски винаги са по-добри и по-силни, не знам защо, той да каже.
АБЕ ЕЙ СПИРАЙ С ТЕЯ СТАТИИ И ПОЧВАЙ ДА СЕ БИЕШ ЗА БЪЛГАРИЯ
Stolch - Министър на Войната и Печата! \o/
Хехехе Стойч пак си се унесъл с писането😁 Иначе статията е вярна, ама пиши и резюмета ...😁
tl:dr пускайте битката в 14 ереп време. : D
ти, тихо 😃
Уау ! :О
Стоич за МВ : D
get a life.
live the life
Който търси намира.Струва си да се чете въпреки откровенно надменния тон в цялата статия.Това последното дразни вероятно някои като мен и не защото не е прав автора в това,което пише,а защото желанието за показност доминира над желанието да бъде полезен.Липсата на подход към хората и създаването на усещане за непогрешимост не са неща с които може да се постигне успех.В това вече сме се убеждавали в миналото и не е нещо ново.Правописа,както отбеляза Кусто по-нагоре този път дразни повече от обикновенно.Липсата му както и употребата на много чуждици са само доказателство на това,което писах в предните изречения.Ако трябва да обобщим без да обличаме фразите с благоприличие или възпитание,Тома има мозък,но е курбел като човек,май.
Надмения тон в началото на статията е съвсем нарочен.
Чудесна идея за статия, само да не беше окашил половината неща отново! Впрочем оправи си правописа, че си трагичен в това отношение, баси даскала...
Затвърждаваш мнението ми, че математиката не ти е много силна и си объркал сметките с инфлацията... Защо ли не съм изненадан. По-надолу ще намериш обяснение.
Очевидно обаче и географията леко ти куца! Ако можеш да ми кажеш от кога Испания е по гринуичско време ще си златен! Испания е по централно европейско време, т.е. 1 час зад нас. За Португалия и Англия вече си прав. За Русия е относително, защото те имат огромна територия, на която се разположени няколко часови зони, но Москва - най-важната им часова зона е един час пред нас, не два...
П.П. Като вдигаме ранг играта ни дава съобщение, че щетата нараства с 5%, но ако поне веднъж се бе хванал да посмяташ щеше да видиш, че това НЕ е вярно и че щетата нараства с 2.5%! Това е проверявано многократно и съм пращал не един и два тикета до Путо относно това нещо, но как да е. Отделно като ще говориш за инфлация на щетата между преди и сега... трябва да отчетеш и това, че едно време нямаше К6 и К7 танкове, макса беше К5, а това надува още инфлацията, но не може да се изчисли колко точно, защото не всеки играч може да си позволи да се бие с К7-ци всеки ден.
На наглият ти тон определено му куца покритието предвид всички грешки (географски и най-вече математически), които правиш, а като се отчете и правописа ти като за даскал трудно може да ти се пише повече от 3 на релси...
Поне за часовете кога е в наша изгода да се пускат битките си прав...
Испания има 2 часови зони, Москва е на 2 часа разлика от България.
1000 + 100% е равно на 2000
1000 + 105% е равно на 2050
разликата между 2000 и 2050 е 2.5%
Надявам се това е достатъчно да не се излагаш повече по коментари и най-вече пред, иначе некадърните, румънски админи.
Няма да ти пиша двойка, на есен с песен.
Къде пък ги измисли тия две часови зони в Испания, ако можеш да ми кажеш, че 2003-а и 2004-а съм живял в Испания...? 😉 Дори Гранд Канария (Канарските острови) са в същият часови пояс - СЕТ, нищо, че се падат в ляво от Англия и Гринуич...
И да смятай си 5% на 1000 колко са, но следващият път като вдигнеш ранг виж каква ти е разликата в щетата и го сметни в проценти да видиш дали са 5% наистина... ; )
П.П. 5% на 1000 са 50, а когато вдигнем ранг щетата ни не нараства със 105%, а с 5% така че замисли се дали правилно я мислиш формулата. Защото ако си правил точно 1000 щета, когато вдигнеш ранг тя трябва да стане 1050, НО о изненада щетата ти става 1025... Защо? Не знам, питай Плато! - това нещо го забелязах, когато имах точно 10001 щета на удар и когато вдигнах ранг вместо да стане 10501, щетата ми стана 10251... от тогава на сетне няколко пъти съм си изчислявал щетата в проценти с колко нараства и тя нараства с 2.5%!
http://en.wikipedia.org/wiki/Time_in_Spain
Спри да се излагаш като кифладжия, когато вдигаш ниво увеличаваш базисната щета с 5%. Получаваш бонус само върху базисата щета но не и върху предишния бонус, демонстрирах тои го просто горе с нагледен пример.
Ако неразбираш разликата, по-добре пиши едно лично ще ти обесня.
Good read ..and I thought you were just a troll 😃
that would be your job