Български културен институт
AudAncho
Здравейте, еБъларки и еБългари!
През последните месеци наблюдавам нападки към шефа на еДК, че не ставал за тази длъжност. Нападки имаше и към посланиците, че не изпълнявали задълженията си.
Стана ми интересно и се порових.
Да видим как стоят нещата в РЖ
Снимка: mfa.bg
Дипломатическа служба
"1. Дипломатическата служба е специализирана държавна администрация под ръководството на министъра на външните работи, която включва Министерството на външните работи и задграничните представителства на Република България като негови структурни звена."
Т.е., "Големият шеф" е Министърът на Външните работи
Продължаваме.
"2. Дипломатическата служба е специален вид държавна служба за осъществяване на външната политика и международните отношения на Република България."
Съжалявам, Акага!
"3. Дипломатическата служба подпомага Народното събрание, президента на републиката, Министерския съвет, министъра на външните работи при осъществяването на техните правомощия в областта на външната политика на Република България и международните отношения."
Тук за еб... бой са всички еПрезиденти, еМоФ-и и т.н., които взимат решения без да се допитат до еШосланиците.
"4. Целта на дипломатическата служба е да защитава правата и интересите на Република България в международните отношения, както и на българските граждани и българските юридически лица в чужбина в съответствие с принципите и нормите на международното право."
В играта еПосланикът ни в еИран, например, би трябвало да има правото да защитава моите фирми в еСемнан.
"5. ...осъществява общата координация в областта на външните отношения на Република България, като взаимодейства с компетентните органи на държавната власт, министерствата и органите на изпълнителната власт и на местното самоуправление по въпросите, свързани с осъществяваните от тях международна дейност и сътрудничество.
(3) Дипломатическата служба се изгражда на професионална основа в съответствие с общите принципи на администрацията, както и с принципите на кариерно развитие, стабилност, партийна необвързаност, приемственост и мобилност."
=================================
Служители в дипломатическата служба
1. Министър на Външните работи - Дипломат №1
2. Постоянен секретар - Шефът на Дипломатическата служба
Това е посланик с поне 3 години работа зад граница, получил по-висока оценка при последното годишно атестиране в сравнение с останалите кандидати и без нарушения на Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация и на Професионалния кодекс на служителите в дипломатическата служба.
Следват: административен директор, генерални директори, политически директор, посланици за специални поръчения, специални координатори, ръководител на инспектората, колегиум, кариерна комисия.
Ега ти и бюрокрацията, а?!
И най-после стигаме до същността - Задгранични представителства
" Задгранични представителства са:
1. посолствата;
2. постоянните представителства и постоянните делегации при международните правителствени организации;
3. генералните консулства, консулствата, вицеконсулствата и консулските агентства;
4. дипломатическите бюра и бюрата за връзка;
5. специалните мисии по смисъла на Конвенцията за специалните мисии, приета от ОС на ООН на 8 декември 1969 г. (обн., ДВ, бр. 70 от 1987 г.; попр., бр. 76 от 1987 г.)."
Ограничаваме се само до посолство, всъщност, до посланик. Затова ще прескоча доста редове и ето какво пише.
"Ръководител на задгранично представителство на Република България е извънредният и пълномощен посланик.".
Той управлява консулите, аташетата и всички останали служители на ДК в съответната държава-домакин. Той е нещо като мини-Диктатор, казано на ерепски.
Има и още множесто интересни неща, които можете да прочетете в "Закон за дипломатическата служба" в "Държавен вестник".
Извод - посланикът трябва да е наясно с това какво става по еСвета като политика, съюзи, настроения ... всичко. Това е непосилно за един човек, който учи/или работи в РЖ и има личен живот. Затова еПосланиците трябва да са в постоянна връзка с еМинистъра на Външните работи, който да е врял и кипял, за да реагира адекватно.
Е, напоследък управленците и еПосланиците враждуват и аз се отказах да се кандидатирам за еПосланик. Затова
от еДен 4'444 основавам
еБългарски културен институт
================================
Снимка: i2.offnews.bg
Двуумях се институт или център да бъде. Обръщам се пак към РЖ.
https://www.president.bg/docs/1352300058.pdf
"Българските културни институти в чужбина са държавни културни институти, които се ръкоодят методически и финансово от Министерството на културата. Те се създават и осъществяват дейността си в съответствие с двустранни междуправителствени договори."
И тук някой може да помисли, че щом създавам институт ще искам финансиране. А и няма никакви двустранни договори, свързани с културата.
Оставям го да си мисли каквото си иска и предлагам да видим целите.
"Основните цели на Българските културни институти в чужбина:
- разширяване присъствието и влиянието на българската култура в страната-домакин;
- утвърждаване на положителен образ на Република България чрез популялизиране постиженията на българската култура;
- ... изграждане на трайни връзки и приятелски отношения между Република България и страната-домакин;
..."
На тези цели ще се обръща внимание в еБКИ.
Няма да се гонят политически, икономически или военни цели - само културни!
Заб. Удебелените редове са цитати от "Държавен вестник".
=============
Български културен институт
https://www.erepublik.com/bg/article/-1344-2711533/1/20
Comments
😀 о7
Златна ти уста, Йоане 🙂
"Няма да има политика, икономика или военни цели - само култура!"
Това ми хареса 🙂
Мислех да включю цитат от Гьобелс, ма се стърпх горе. Тук, обаче - ей го:
" Като чуя култура, се хващам за..."
Та, за къде се хва]ал шефътна PRopaganda-тa?
"- утвърждаване на положителен образ на Република България чрез популялизиране постиженията на българската култура;"
А нашите "туристически гидове" от ДК как утвърждават положителния образ на еБГ?! Със статии за културния и историческия живот на държавата в която са посланици. И това Мухата, като техен шеф го поощрява и вика "щом има статия, значи има свършена работа". С две думи целия ДК няма никаква концепция какви са им реалните функции. За дипломация и дума да не става. Акага в известен смисъл успява да добие връзки и информация в полза на еБГ, но последствията от това са винаги в наш ущърб и в полза на вражеския лагер.
Търся си мухоловка 🙂
Затова основавам еБДИ и да живей културата!
Аз НЕ съм муха първо. Второ - статиите са свършена работа. Като не си съгласен, ставаш министър и закриваш ДК🙂. Толкоз
Your Златна
Статия за България публикувана в еРусия 🙂
66 вота,32 коментара 🙂 Харесвана и оценена от руската общественост 🙂
https://www.erepublik.com/ru/article/-1344-2711324/1/20
Ан тъй!
Ти си ни първото културно аташе в Русия.
Превод на руски на една от най добрите творби на Дамян Дамянов 🙂
Публикуван в руската преса 🙂
https://www.erepublik.com/ru/article/-1344-2709437/1/20
Публикуване на рецепта и запознаване руската общественост с едно от най-традиционните,вкусни и масови български ястия 🙂 Мусаката 🙂
https://www.erepublik.com/ru/article/-1344-2707272/1/20
Статията е публикуване в Русия на руски език 🙂
79 вота,58 коментара
Трите, дядо попе,... ъ, туй беше друго. Кхм, три за щастие!
🙂
Не, че нещо, но...
Мусаката не е българско ястие! 🙂
Мой съм мъж, ама готвя. 🙂
И все пак е традиционно за нашата страна 🙂
Прав си, Соламе, произходът й е в Близкия Изток и е била от агнешко, патладжан и др. зеленчуци. А "българската мусака" е възникнала след 1492 г, защото съдържа домати и картофи, но няма патладжан и тиквички.
това последното ми е почти трудно да го разбера!
до сега нашите посланици ни четяха пресата на страната домакин в свободен превод и за "усилията " си получаваха заплата!
сега след като се изясни че някъде в системата има грешка да видим колко от тях ще върнат неправомерно получените суми?
да искаш е лесно, но ...
Такива статии също има 🙂
https://www.erepublik.com/ru/article/-1344-2708843/1/20
https://www.erepublik.com/ru/article/-1344-2708618/1/20
Статията за Кострома е от две части 🙂 Който прояви желанието да я изчете а не просто да и хвърли едно око с цел заяждане ще стигне и да частта за еРусия 🙂
Повечето други статии са писани по същия начин 🙂
https://prnt.sc/qprdmr
колкото и странно да звучи аз чета всичко!
другото страно е че явно някой тънкообиден обаче не прави същото!
това което направи с цел популяризирането на Русия в България е чудесно, ако имаш толкова статии в руската преса в които показваш красотите на България ще се извиня публично и ако се засечем на някоя среща имаш едно пиене от мен!
Толкова пиене не мож' й купи. Ако знаеш колко руснака е напила вече, идея си нямаш.
погледни ми ника!
ако трябва ще я изкъпя във ферментирал гроздов сок!
Ъ... такова... да дойда и аз... щом ще има винена баня?
само ако си носиш фенерче!
знаеш че все някой трябва и да свети!
😃 😃 😃
Споко - ще светя и ще пия. Друго не ми трябва в тоя студ.
А че преди Правителството да вземе решение спрямо отделна държава, че трябва да се допита ЗАДЪЛЖИТЕЛНО до посланика ни там, това прочете ли го? Щото това го пише в "Държавен вестник" от РЖ. А именно дипломатичрската практика от РЖ се дава за пример и се следва тук, нали?
до кой посланик!
тоя дето не знае че трябва да се съобразява с държавата чиито посланик е!
Изискването към посланика е събиране на информация за пресата и осведомяване на случващото се в еРусия веднъж месечно 🙂
Това задължение от моя страна е изпълнено 🙂
Всичко останало е допълнително желание за публицистика, която както вероятно знаеш- не се заплаща 🙂 Писала съм за Русия в България,писала съм и за България в Русия макар да не съм била длъжна и целта на двата вида статии на 100% е била скрепяване на българо-руските приятелски отношения 🙂
това изискване явно е леко по различно от нужното за един посланик!
но щом това е най важното условие, ... мисля че ще се справим и без посланици!
всеки има свое разбиране на ситуацията ( която и да е тя) - но според мен като посляник в дадена страна - Той трябва да представлява интересите на старната си в отношенията с другата държава , а не обратното!
но явно и тук имаме различно разбиране!
Интересите на България съвпадат напълно с интересите на Русия и това е - скрепяване,укрепване и поддържане на българо-руските отношения 🙂
докато си въртят ТВ-то с хърватска и ни заплашват да внимаваме да не им попречим на него!
ТУШ!
абсолютно еднакви интереси
Абсолютно никаква заплаха не е идвала от страна на еРусия 🙂 Тяхната политика поне откакто аз съм посланик е била поддържане на приятелските отношения с България и сближаване на двете страни 🙂
Я пак!
че преди месец два друга беше песента!
Никога не е имало друга дипломатична нота 🙂
ДК не връща пари, само приема🙂
"Кръв повръщам, пари не връщам!"
Точно
Статиите които са публикувани в България за Русия и касаят демографски и исторически факти отново са писани с цел скрепяване на българо-руските отношения и установяване на твърди приятелски връзки 🙂
Каквато е политиката на нашата страна 🙂
Изискването на посланиците беше да се пишат статии за случващото се в еРусия и такива са писани всеки месец 🙂
https://www.erepublik.com/ru/article/-1344-2710918/1/20
https://www.erepublik.com/ru/article/-1344-2710376/1/20
https://www.erepublik.com/ru/article/-1344-2709140/1/20
я люблю болгарию
Аз може ли да се допитвам до посланичката ни в Русия?
Конечно 🙂
На оная издънка Кръстев му би най сетне шута, нали? И втори въпрос - На територията на коя държава е написана Кирилло-Мефодиевая азбука, че руския президент твърди едни странни работи
Руският президент каза едни много верни работи. Толкова тънко ни бъзна, както само баш дипломатите си знаят. Просто нашите тъпаци се вързаха. А, той каза, че глаголицата - (Кирило-Мефодиевая азбука), е създадена на македонска земя, като имаше предвид областта Македония. Страхотен бъзик. Със същия успех можеше да каже "в бивша Византия, сегашна Гърция". 🙂 По чия заръка и т.н., не е коментирано, а нашите отидоха чак там. Игра с думи. Тарикатска при това. 🙂
За съжалениев сегашното Министерство на Външните работо е ужасно слабо, поради невежество и дълбоко непознаване на чуждите култури.
Захариева твърдо не става за този пост. Тя поставя либералните ценности над българските
Ха, сетих се нещо забавно.
Помня случай, когато Екатерина Захариева разговаряше с Радмила Шекеринска - министърка на отбраната на Македония заради някакво обръщение на Мария .Захарова - говорителка на Министерството на външните работи на Руската федерация,
Беше сладък разговор. 😁
Първия ти въпрос е личен,вторият е провокативен 🙂 В предвид нашата политика в момента няма да отговоря и на двата 🙂
тя е написана от Ленин!
всяkо комсомолче в Русия знае това
😃 😃 😃 😃 😃
Мани, мани... Някога, наистина, са вярвали в това.
Аудан основал Болгарский институт культуры
«Болгарские институты культуры за рубежом являются государственными учреждениями, которые методологически и финансово управляются Министерством культуры. Они созданы и действуют в соответствии с двусторонними межправительственными договорами».
Здесь можно подумать, что при создании института мне понадобится финансирование. А вот и нет никаких контрактов.
Я не буду навязывать всем своё мнение, но предлагаю увидеть цели моего проекта.
«Основными целями Болгарских культурных институтов за рубежом являются:
- расширение присутствия болгарской культуры в принимающей стране;
- укрепление позитивного имиджа Республики Болгарии путем пропаганды достижений болгарской культуры;
- ... создание прочных дружеских связей между Республикой Болгария и принимающей страной;
... "
Эти цели будут решаться Болгарскими институтами культуры.
Не будет никаких политических, экономических или военных целей - только культурные!
Много объркана статия. Нещо не схванах, честно казано.
От цялата работа разбрах:
1. ...че нашите не си вършат работа
2. ...че основаваш нова, чисто културна институция
Аз не виждам друга, освен културна дейност, развивана от посланиците ни, пък било то правилна или не.
А, препратките към реала, поне по-голямата им част от тях, няма как да бъдат въведени тук. Та..., за какво точно иде реч?
Nowa struktura, tyrsim i [ef ahahahaha 😉