Üksus Leegion tegemistes ehk kuidas riik suhtub järelkasvu
Holger Von Bear
Lugupeetud e-Eesti rahvas
e-Eesti Valitsus
e-Eesti Riigikogu
24.02.2011. Määrati uuteks üksuse Leegion juhtideks erakles ja kcoore.
Oma tegevuse ajal oleme teinud mida ?
Oleme kasvatanud liikmeskonna 21 liikme pealt 31 peale (8 varasemat liiget on ka lahkunud, neist 4 besti ja 4 teadmata suunas. 2 on mängust eemal).
Oleme tekitanud e-Eesti kaitseks üksuse Leegion liikmetele saiavaru 1000 Q3 saia pealt 3000 Q3 saia peale.
Oleme loonud üksuse Leegion liikmetele e-Eesti kaitseks relvavaru suuruses 510 Q3 relva, samuti oleme enda kasutusse organiseerinud Q5 relvafirma, mille kaudu on (2 päevaga) hetkeks varusse kogutud u. 50 Q5 relva.
Oleme kogunud annetusi ja teinud omale Military Uniti.
siinkohal tänud kõigile annetajatele.
Ja viimane ja kõige valusam punkt. Oleme kogunud üksuse Leegion varusse 6000 EEK reservraha. Seda selleks, et oleks võtta raha kui on otsene oht e-Eesti iseseisvusele, oleme elanud kokkuhoidlikult, liigselt kulutamata, säästvalt.
Nüüd on selgunud tõsiasi, et kuna meil on eelarveraha niipalju alles, siis meile see kuu eelarveraha ei taotleta/eraldata.
Seega, kui me oleks selle 6000 EEK lihtsalt niisama laiali jaganud, oleksime saanud riigilt juurde 5000 EEK eelarveraha, kuna me seda lihtsalt niisama laiali ei jaganud ei saa me ka juurde midagi.
Kas tõesti saavad raha ainult need kes suudavad raha rohkem kulutada ja tuulde loopida ???
Kuna tunnen seetõttu, et läbi minu süü (otsuse raha mitte kulutada) on üksus Leegion kandnud uue eelarve raha saamise osas varalist kahju, teatan enda tagasiastumisest üksuse Leegion juhi kohalt ja palun Kaitseväe ülemjuhatajal ametisse nimetada uus juht.
Rahandusministri kommentaar artiklile:
[9:15pm] (Krist0) oi jah...
[9:15pm] (Krist0) ma hea meelega ei avaldaks seda
[9:15pm] [erakles] ok
[9:18pm] (Krist0) ära veel jookse
[9:18pm] [erakles] mis
[9:18pm] (Krist0) no kui sellise asja pärast hakatakse jonnima, siis me leiame teile selle 5k
[9:18pm] (Krist0) 🙂
[9:18pm] (Krist0) suhtlemise asi
Olgu siin ära märgitud, et eelnevalt artikli avaldamisest teatamisele sai tehtud veel 3 järelpärimist eelarveraha osas, sai selgitatud ka kogumise seisukohti. Ükski nendest päringutest ei andnud positiivset vastust. Raha saamise jutt tekkis alles peale eelneva artikli avaldamist privaatselt. NB. Eelarve raha osas ei pidanud me läbirääkimisi Krist0ga, vaid teise valitsuse liikmega kes otsustab eelarve üle.
Erakles.
Comments
Ja miks mina midagi asjast ei tea? Enne kui nutma hakata ja artikleid kirjutada, võiks näiteks presidendile muret kurta või miskit... Uskuge või mitte, mul on omajagu mõtteid ka sõjaväe koha pealt, ei ole veel jõudnud seda teemat kätte võtta...
Aga üldiselt - au ja kiitus töö eest Leegioni juhina! Kahju, kui pead õigeks ja vajalikuks niimoodi emotsioonide ajel pillid kotti panna : (
Eelarvest jaotatakse raha ikka vastavalt vajadusele, kui eelmisest kuust on nn. ülejääk, siis üksus ju raha ei vajanud?
Ilma numbriteta on selline nn. liiga tegemine tühi jutt.
Too artiklisse välja numbrid, mis näitavad, et eelmisel perioodil kulutasite sihtotstarbelieslt riigilt saadud summa ja ma kahe käega asun teie toetamist nõudma.
Asi on selles, et ma oleks siis ju võinud jagada selle 6000 EEK-i niisama liikmetele... treeningu boostimiseks vms ja oleks saanud 5000 vastu. Ma ei leidnud et see oleks otstarbekas.
Eelarveraha oli pandud reservi e-Eesti otsese iseseisvuse kaotamise ohu korraks.
Kui te leiate et on halb koguda raha riigi eest seismiseks siis okei sellega.
Riigil on raha et teha mpp-sid mida ei taheta, on raha et rünnata enda suhtes neutraalseid riike funi eesmärkidel, kuid selleks et arendada oma mängijaid.... selle pealt üritatakse hoida kokku ?
erakles, minu jaoks on natukene arusaamatu, kas ülejääk tekkis ühe kuuga või mitme kuuga? Kuna te siiski olete riiklik üksus, siis üksuse raha on ka riigi raha ja samamoodi oleks võinud riik selle 6K enne eelarve koostamist endale nõuda ja seejärel üksusele vastavalt vahendeid juurde andma. Kui ei taha avalikult ülesse panna üksuse aruannet, siis saada mulle PM-i, sest ilma numbreid ja arve võrdlemata leian, et Valitsus on iseenesest arvepidamise suhtes õigesti käitunud ja arvude maailmas ei ole inimlikusele ja mõistvusele ruumi.
Samuti on tegelikult taunimisväärne antud kaebuse esitamine Eesti meediasse, mitte Riigikokku eelarve arutelusse, kus tegelikult asju otsustatakse ja hääletusse pannakse.
Albertti: ülejääk on tekkinud 1,5 kuu jooksul. kokkuhoiu põhjustel. Raha sai säästetud selleks, et upgradeda Leegioni q3- relvafirmat. Hetkel oleme küll enda kasutusse saanud riikliku Q5 relvafirma, kuid see asub organisatsiooni all, läheks sealt kaduma 25% boonus.
PS. firma saime enda kasutusse 2 päeva tagasi.
Kulutused on mul kirjas kaustikus ja see on kahjuks tööl... täpsed summad saan avaldada pühapäeva õhtul, esialgselt võin öelda et raha on kulunud umbes 200-300 eek piletite ostmiseks
Ma saan aru, et riigi arust pole mõtet raha juurde anda, kui üksusel on raha ülejääk, aga samas, niimoodi ei hakkagi keegi (v.a. praegune üksus) kunagi kokku hoidma.
erakles, mingit 25% kaduma ei lähe. niikuinii on küsimus raua tootmisvõimes, mitte relvade. ega orgi all olev firma rohkem rauda ühe relva jaoks ei kuluta... seega ei lähe ka midagi "kaotsi"
anettu kommenaatri järel tooksin välja kuu/paari taguse näite, kus best jagas üksuse liikmetele eelarveraha välja treeningu boostimiseks...
oleks ma teinud sama oleks olenud kõik ok. aga ma ei näinud sellist rahapaigutamist otstarbekana.
Seega saabki mind süüdi mõista selles et ma hoidsin raha kokku...
eriti praeguses olukorras kus on tulemas huvitavad lahingud. Kindlasti oleks see eelarveraha liikmetele positiivselt mõjunud.
anettu - praegusel juhul on üksuse juht keerutanud ülesse palju tolmu ja arusaamatust, mis on minu jaoks omakorda tõstatanud ülesse teema seoses riigi rahade sihtotstarbeliste kasutamiste suhtes. Rahandusminister ei ole riik, rahandusminister esitab Riigikogule eelarveplaani, mida riigikogu saab arutluse vormis kaaluda ja teha vajadusel parandusettepanekuid ja arutada asju.
Praegust oleme olukorras, kus üksuse ja riigi juhtkonna suhete maine on määritud ja seda pm meie suurrünnaku ajal, vähemalt 31 Leegioni liiget on ehk pettunud nii riigis, kui kõiges muus, samas on RM selle suure p*satormi peale juba selle 5K eelarvesse sisse kirjutanud.
mister margooni : küsimus on inimeste otstarbekas suunamises. meie jaoks oli üsna oluline kas meil toodab rauda 13 inimest ja relvi 3 või rauda 12 inimest ja relvi 4
erakles, kui sa olid RM-i teavitanud, et kogud raha mingi püha üksuse ürituse jaoks, siis on sul täiesti õigus olla pettunud, et nõnda käituti, samas kui see oli nn. projekt sinu mõtetes, siis on see lihtsalt JOKK
Albertti. Jah minu viga seisneb selles et ma ei teavitanud. Samas kui läks vaidluseks teavitasin ma KM-i igast kogumisest ilmselt.. sellele reageeriti negatiivselt.
Tänu sellele p*satormile sai siiski rida eelarvesse sisse kirjutatud ja mina olen rahul.
Ma ei seisa siin mitte enda vaid üksuse eest ! minul isiklikult ju pole seda raha vaja.
Mulle jääb arusaamatuks miks on Leegionil vaja mingeid eraldi reserve koguda. Leegion kasutagu raha mis talle antakse mitte ärgu toppigu seda sukasäärde. Reservide kogumisega tegelegu riik mitte nii et küsite raha ja siis hoiate seda ei tea mille jaoks. Kui oled mures et eEesti riik kulutab liiga palju raha siis tee riigikogus ettepanek riigi reserve suurendada.
Aga, siit küsimus, milleks kuluvad reservid ? Läti sõja ajal jagati Kaitseväes kanalis jututoas relvi ja süüa. See raha tuli minuteada reservist. Samal ajal öeldi üksuse liikmetele et küsige üksuse juhilt.. tekkis olukord kus teised kõik said relvi ja saia, kuid üksuste liikmeid jäid ilma.
ja kui sa viitsiks ka läbi lugeda eelnevad kommentaarid, jõuaks ka sinule lõpuks kohale milleks raha kogutud sai.... kahjuks sa vist ei viitsi/ ei suuda... aga pead pettuma, ma ei hakka ka 10 korda seletama.
Olen nõus et tollal oleks siis võidud vajadusel ka üksusele lisavahendeid juurde anda ( Ei oska toonaseid olusid ning otsuseid kommenteerida kuna ei tegelenud eriti poliitika jäjgimisega). Samas pooldan siiski ühtset reservi mitte nii et igal riigiasutusel oma reserv.
Rait The Great: selles mõttes on Eraklese käitumine õige et ta peab hoolitsema kõigepealt OMA sõdurite võitlusvõime pärast. Kasutades selleks muidugi korrektseid ja seaduslikke vahendeid. Eriti õigustatud on see selle näite valguses kui varasemalt jäid võitlejad ilma sõdimiseks vajalikust varustusest kuna loodeti et kuskilt ikka keegi annab.
Seega võimaluse korral kas selline käitumine (üksusesisese reservi kogumine) kas kirjutatakse vastavatesse käitumisnormidesse sisse või tuleb vahel riskida sellega et juhtub asju mida juba varemgi juhtunud on.
Muidugi ei ole meedia kaudu arenev suhtlus ehk kõige parem ühele või teisele osapoolele kuid enamasti on sellise protsessi efektiivsus suurem ja sellele kuluv aeg väiksem.
kolv1k
(samuti oma võitlejatest hooliv üksuse juht)
paneme siis ka kõikide ministeeriumite rahad kokku ja las kõik kulutavad palju jaksavad ? siis on kõik ühtne ja kes kiiremini kulutab on tegija. ?
Praegune süsteem näitab ju selgelt seda, et mida rohkem riigi raha laristad seda rohkem saad.
Kas siis peaks raiskama, et saada raha ka lisaeelarvest + veel eelarvest ?
Seda enam, et eelmine kuu ei olnud ülejäägiga probleemi, keegi ei öelnud, et ülejäägi tõttu saab vähem raha või ei saa üldse. Kust see teema nüüd järsku ettehoiatamata välja hüppas ?
Kusjuures igal üksusel võikski olla omad reservid. Kui kogutakse 1hte suurde potti siis võib juhtuda, et mitu valitsust koguvad seda hoolikalt. Järgmine aga kulutab kõik ära.
Kui Leegionil on omad reservid mida saab Leegion kasutada oma äranägemise järgi (soetada mõni firma, boostimiseks vms) on Leegion iseseisvam ning ei sõltu cp või rahandusministri tujudest.
Ehhh... Nagu R.L., kuigi selle mainimine e. R.L. võrdlusmomentide avaldamine on mängus keelatud. Kes kunagi töötanud riigiasutuses või riigiasutustele müünud/teenuseid pakkunud, siis see näeb väga tuttavat olukorda.
Olen selle poolt, et üksusel peab olema (igal võimalusel suurenev) kapitalivaru ja seda mitte EEKudes, vaid kullas. Kulla ostmisel on 10G piirang aga olemasoleva kulla EEK-udeks vahetamisel piirangut pole. Vaadates, mis toimub valuutakurssidega oleks see kõige õigem.
Omaette küsimus on see, et kui maksumaksja raha eest treenitakse kedagi, siis see ei ole maksumaksja poolelt vaadates kõige õigem. Treenitu akumuleerib kasvava jõuga teatud maksuraha ja puudub täielikult kindlus kasvõi selle üle, kas ta ka homme seda mängu mängib jms... Eetiliselt ja praktiliselt kõige kindlam oleks siiski investeerida eeskätt relvadesse, tootmisbaasi ja väga lühikeses perspektiivis ka toormaterjali, kuna seda raha saab "kadude võimaluseta" ära tarvitada.
Meil ei ole mõtet hakata siin diskuteerima selle üle, kui kindlad mängijad me siin kõik oleme. Elu on näidanud, et nagu mingi suurem kriis mängus jälle tekib, ńii kaob terve hulk rahvast.
Kõige selle juures ärge unustage, et Leegion on riigi vahenditega loodud Eesti Vabariigi armeeüksus, mis allub Kaitseväe ÜJ-le vms. Seega kellegi tujudele üksuse hinnangut andes on tegemist lihtsalt sulaselge väärarusaamaga, et tegu on riigi üksusega, mitte eralõbuga.
Mina kordan veel, et selle asemel, et ajakirjanduses mingit trianglit teha, oleks võinud kõige pealt presidendi ja/või eelarve arutelu teemas riigikogu poole pöörduda. Igasugune kommenteerimine ja palli edasi-tagasi põrgatamine siin kommentaariumis on mõttetu ja ei täida oma eesmärki vaid tekitab lihtsalt paksu verd.
Lihtsalt näiteks: 5000 krooni eest võiksin ma maksta 4 inimesele 30EEK päevas raua tootmise eest ning üksinda toota selle raua najal riigile kuu ajaga mingi 250 tanki. Kuna leidub ka vabatahtlikke, kes töötavad ka ilma 30 kroonita, saaks kuu ajaga ilmselt 500 tanki täis.
Veel võiks 5000 krooni eest tõsta terve leegioni palka 1 krooni pealt 6 krooniin päevas, et nad saaks lisaks vajalikule varustusele ka väikese taskuraha...
Võiks veel nuputada, aga jah - artikli kommentaarium pole päris see koht sellise tegevuse jaoks...
Minuarust on valitsuse kokku pannud president ja valitsus esindab presidendi arvamusi või ma eksin ?
erakles Day 1,234, 13:01
tooksin välja kuu/paari taguse näite, kus best jagas üksuse liikmetele eelarveraha välja treeningu boostimiseks...
erakles...
enne, kui sa oma nina teiste tegemistesse topid, võiksid ikka uurida, kas tegu oli riigi, minu isikliku või hoopis kellegi kolmanda osapoole rahaga...
Vaatamata sellele ütlen ma niipalju, et tegu oli kuu lõpus ühekordse toetusega, et tõsta üksuse liikmete moraali...
Lisan siia veel märkuse, et üksus BEST-il on eelarveraha järel 3750 EEK-i, seda 10 000 EEK-ist, miks saavad nemad täissumma eelarvest ? kuigi neile piisaks ju ka vähemast.
Ehk. eelmine kuu kulutati 10 000 - 3750 = 6250 EEK
Kuna 3750 on jääk, siis piisaks see kuu 6250 - 3750 = 2500 EEK
Järelepärimisele jäägi suhtes vastab üksuse juht järgmiselt:
[1:48am] (+bbad) ole rahulik, küll ma sellele rakenduse leian
[1:48am] (+bbad) ja kui ei leiagi
[1:48am] (+bbad) siis jääb reservi 🙂
Miks antakse raha bestile aga mitte teistele ? millal riik hakkab toetama kõiki võrdselt ?
Miks lubatakse koguda ühtedel reservi, teisi aga karistatakse selle eest ?
Bestis nähakse suuremat potensiaali ja see ongi kõik.
"Oleme kogunud annetusi ja teinud omale Military Uniti.
siinkohal tänud kõigile annetajatele."
Rohkem ma ei lugenud. Facepalm.
Minu arust näitab see, kui ükskõik milline juht tegeleb planeerimisega - olgu siis raha või muu - juhi huvi, vastutustunnet ning kompetentsi. Heal ajal hoia kokku, halval ajal kuluta, ehk erakles on toiminud mitte ainult hästi vaid ka targasti.
Mis puudtutab siin riigi ja valitsuse esindajate sõnavõtte, siis peegeldub neis ilmne nõue - mis sa asja rahva ette tassid, oleksime omavahel asjad ära klaarinud. Just rahva ette tulebki tassida. Kui leegion on riigi oma siis riik on minu oma ehk kõik eEestlaste oma ja meil on põhimõtteliselt õigus teada.
Võimalik, et erakles ja riigi juhtkond rääkisid teineteisest mööda, mis asi see 5k on ja kas see on periooditi makstav summa või ühekordne süst aga siis jõuame igipõlise küsimuse juurde - kas loll on see kes selgitas või see kes aru ei saanud.
Järeldus:
kui sul on pappi, siis peida see ära!!!
Gerdionuga nõus, eestis on süsteem, kui tahad pappi juurde, nagu teised üksused/üksus saab, siis peida raha ära või jaga laiali. Eesti valitsuse poolt väga ebapädev käitumine või siis üksuse poolt aruande halb esitlus.
BESTis on 2 endist KV ülemjuhatajat ning ka praegune. Vb sellest ehk eelistamine rahastamisel.
Holger Baar, see on igal pool maailmas nii, et eliitüksustel on suurem riigi poolne tugi, kui teistel üksustel, sest sellest on riigile kõige rohkem kasu.
See, kes sinna üksusesse kuuluvad, ei oma mingit tähtsust.
Ongi suurem, 2x suurem kui tugevuselt järgmisel üksusel. Ma siiski pidasin silmas, et ka BESTil oli rahaline ülejääk, aga tema sai om rahad ilusti kätte riigilt.
Väga lame käitumine valitsuse poolt. Kõik tuleb maha vaikida ning tõe välja toomine on taunitav? Kusagil omavahel nahistades tuleb ära klaarida asjad?
Erakles on teinud väga head tööd, kui on reserve tekitanud üksusele ja selle tõttu kärbete tegemine oleks tõesti nõmedus. Ei leia, et treeningsõdadega raha huugama panek mõjuks eesti julgeolekule paremini, kui varade kulutamine reaalses sõjas.