Despre teroristul din noi
belzebut cel crunt
Pana pe la 14-15 ani cel mai bun prieten mi-a fost un tatar, vecin de scara, un musulman. Drumurile nostre s-au desparti, cand eu am inceput sa umblu cu golanii 😁
. Si poate ca inca am fi ramas prieteni, la catarama, daca el nu se axa extrem de mult pe stiudiu, ramanand cu zilele in casa, iar eu nu as fi sarit in ajutorul sau cand un baiat mai mare a vrut sa il bata. I-am sarit in ajutor si impreuna l-am batut, pe unul mai mare ca noi si la propriu si la figurat. Curajul, de ai lua partea, a reprezentat biletul meu catre gasca celor mari si implicit sfarsitul unei prietenii.
Un alt musulman, alt vecin, un alt tatar, mai mare cu un an decat mine, se stinge la doar 25 de ani. Desi de religie diferita, l-am condus pe ultimul drum, impreuna cu multi alti tineri de o varsta cu noi. Mama mea, la acea vreme, lucra pentru parintii lui. Cand am intrat in camera lui, unde era pus pe pat, mama lui mi-a sarit in brate, in hohote. Am izbucnit in plans si eu si alti tineri alaturi de care intrasem, caci suferinta nu cunoaste si nu tine cont de granitele religioase,preluate din sanul familiei in care ne nastem.
Anii au trecut, eu am emigrat si culmea ironiei, tot cu un musulman am devenit cel mai bun prieten. De aceasta data, era bulgar, de etnie turca. Un om de milioane, si-ar fi dat si camasa de pe el, pentru mine. Un prieten adevarat, ma invatat, ma ajutat, ma ascultat si viceversa.
A mai trecut ceva timp, si un marocan a inceput sa lucreze cu noi. Intr-o zi, in urma schimbarii sucesive a mai multe puncte de lucru, eu raman fara pachet. Nervos si suparat ma afund in munca, batnd coclaurile proprietatii unde ne-a prins pranzul. El a venit dupa mine si mi-a oferit din putinul sau. S-a pus totul la comun si am mancat, fara nici o bariera culturala, desi eram la masa patru nationalitati si 3 religii.
**********************************************************************************************************
“Îmi arată locul celui mai mare atentat din istorie, de dinainte de 11 Septembrie 2001. Biserica Sfânta Nedelya, Sfânta Duminică adică, a fost aruncată în aer, în 1925, în timpul slujbei pentru priveghiul unui general bulgar, Konstantin Georgiev, ucis de un grup de terorişti comunişti. 150 de membri ai clasei politice, veniţi să-şi prezinte ultimele omagii, au fost ucişi şi peste 500 au fost răniţi. Tragedia putea fi încă şi mai mare, dar membrii guvernului au scăpat cu viaţă pentru că patriarhul a decis, din cauza mulţimii venite să-şi ia rămas bun de la general, să scoată în afara catedralei sicriul, astfel încât cupolele nu s-au prăbuşit peste cei adunaţi în jurul lui. Regele Boris al III-lea a scăpat ca prin minune, fiind prezent la funeraliile altor victime ale terorismului, cauzate de un atentat împotriva lui însuşi, din care reuşise să scape. Atentatorii erau aceiaşi comunişti. Acesta era răspunsul lor pentru scoaterea în afara legii a partidului comunist bulgar. O adevărată lovitură de stat, provocată de terorismul Uniunii Sovietice. Ce popularitate putea avea comunismul în Bulgaria în perioada interbelică e lesne de înţeles. Probabil, chiar mai rea decât în România pe care ilegaliştii „noştri” o prezentau ca pe un hidos imperiu, făcând apel la populaţie să sprijine dezmembrarea statului. „Bătrânul general se plimba cu nepoţica lui, când a fost atacat: plin de sânge după ce a fost împuşcat de mai multe ori, a murit sub privirile îngrozite ale fetiţei…”. Ce coincidenţă, să aflu din istorie, după breaking news, că terorismul nu e monopol musulman…” asa cum eronat considera multi dintre noi, as mai completa eu.
Citatul de mai sus face parte din Cartea despre demnitate de Alexandru Patrascu.
Acum revenind asupra titlului, va pot spune ca in fiecare din noi zace un terorist, capabil de acte abominabile, in situatii limita. Un animal feroce, gata sa dezintegrezee ceea ce considera ca fiind gresit. Imaginati-va ce ati face in situatia in care o entitate, grup de oameni, v-ar omora copii, parintii, v-ar viola sotiile sau surorile, v-ar arde casele si nu in ultima instanta, v-ar nega religia si preceptele morale. Cu siguranta ati incerca sa combateti, acea entitate, prin toate mijloacele posibile. V-ati pus vreodata intrebare care au fost cauzele, pentru care, taranii (nu toti erau tarani,dar e o alta discutie) romani au luptat impotriva comunismului de la noi din tara si nu numai? Oare ei nu erau niste “teroristi” pentru regimul comunist? Cum au ajuns acei omanei sa se revolte si sa combata un sistem cu arma in mana?
E drept ca exemplul meu este redus la absurd, la fel de absurd cum este si afirmatia cum ca toti teroristii sunt mulsulmani. Terorismul este condamnabil, si sunt perfect deacord. Reprezinta o problema si intr-o forma sau alta trebuie combatut, dar hai sa ne dam jos ochelarii de cal. Pe acelasi principiu am putea spune, fara echivoc, ca toti crestini sunt niste teroristi, vezi inchizitia, sau chiar si mai in urma cruciadele, sau "cucerirea" celor doua Americi.
“Terorismul este o tactică de luptă neconvențională folosită pentru atingerea unor obiective politice. El se bazează pe acte de violență spectaculară acționate asupra unor populații neimplicate în mod direct în conflict dar cu potențial de presiune asupra conducerii (stat , organizații, categorii sociale sau, împotriva unui grup de persoane civile) în sensul scontat de teroriști - producerea unui efect psihologic generalizat de panică și intimidare, augmentat de folosirea manipulativă a mediei, cu scopul atingerii unui obiectiv greu de realizat prin mijloace democratice sau convenționale.” https://ro.wikipedia.org/wiki/Terorism
Si atunci de unde si pana unde semnul egal intre terorism si islam/musulman? Nu cumva faceti confuzie cu islamism?
“Islamism Termenul de islamism nu este sinonim cu islam.
Islamismul poate fi folosit în sinonimie cu islamul politic și înteles ca un curent politic și o reacție de opoziție la alte "-isme" care au marcat istoria lumii arabe și a spațiului musulman în general: naționalism, marxism, socialism.[1]”
“Islamismul nu reprezintă o mișcare naționalistă și cu atât mai puțin, încercarea de a institui un nou tip de stat secular. El respinge statul modern și justiția lui seculară în numele unei ″frății″ care atinge în taină toate sufletele musulmane, unindu-le împotriva necredincioșilor. Și întrucât scopul său este mai degrabă religios decât politic, obiectivul nu poate fi realizat. Frăția Musulmană n-a reușit nici măcar să schimbe ordinea politică a Egiptului, fără a mai vorbi de instituirea sa ca model de guvernare coranică de-a lungul și de-a latul lumii islamice. Acolo unde islamiștii reușesc să cucerească puterea — ca în Iran, Sudan și Afganistan — rezultatul nu este domnia păcii și evlaviei făgăduită de Profet, ci crimă și persecuție la o scară egalată în timpurile noastre doar de naziști și comuniști.[2]”
Nu-i ostracizati pe musulmanii de langa voi, caci aceasta va echivala cu impingerea lor spre radicalizare. Spre forma redusa la absurd a crezului in Dumnezeu, indiferent de numele acestuia. Asa cum, copii marginalizati, batuti si mabjocoriti indelung, refuleaza in adevarate acte de raptus, si musulmanii la un momendat vor riposta considerandu-se indreptati sa o faca. Cum va explicati ca multitudinea de teroristi europeni, provin din cartiere marginase, rau famate, avand un grad de educatie redus? Ca ne place sau nu Europa, inca are o mare problema in ceea ce priveste rasismul si sovinismul. Europa, sau cel putin o parte a ei, nu este capabila sa integreseze din punct de vedere social emigrantii sai, chiar daca este constienta ca are nevoie de ei. Europa si europeni ii vor in genere doar pentru forta bruta de munca, si de cel mai multe ori ii exploateaza si ii marginalizeaza. Iar aceasta situatie nu poate duce decat intr-o singura directie, si anume la radicalizarea.
Nimic nu scuza actele de terorism, insa aveti grija pana unde mergeti in condamnarea lor, a fi musulman nu este tot una cu a fi un terorist, cu de altfel am demostrat mai sus ca a fi terorist nu presupune obligatoriu sa fi musulman.
Am vazut de prea multe, ori in ultimile zile, mesajul total eronat cum ca "terorist egal musulman".
P.S. Ma cosndier mai degraba un liber-cugetator, un ateu, desi am fost crescut crestineste.
Comments
e o prejudecata din pacate din ce in ce mai mult sustinuta de realitate, ca si aceea ca tiganii sunt hoti si nu le place munca.
Deci nu e adevarata aia cu tiganii? Vezi ca te dau astia afara din cuib si legiune...
Afară cu trădătorii!
Problema se poate simplifica foarte mult : la baza reactiei "teroriste" sta opresiunea unui grup social (taranii din articolul tau) , etnic- si cate exemple avem..., religios - in momentul de fata SI musulmanii, etc.
Opresiunea in peste 90% din cazuri este reprezentata prin lacomie. Da, lacomie - de bani, de resurse, de bani, de teritorii, .. - intr-un cuvant de putere.
Daca tot te pi*i in capul unui grup pentru ca poti, asteapta-te la o reactie pe masura din partea grupului.
Totodata se drapeleaza ideea ca musulmanii ar fi niste animale necivilizate(barbare) si inculte si fundamentalismul religios, care gresit este clasificat ca si cauza a terorismului, este rezultatul acestei lipse de civilizatie.
Adevarata cauza a terorismului este insa ignoranta. Iar la capitolul asta ii depasim cu mult pe arabii musulmani.
Ignoram cu incapatanare faptul ca "barbarii" despre care vorbim au intemeiat cele mai vechi civilizatii de pe pamant(egipteana, babiloniana, asiriana şi persana - concomitent cu cea chineza si indiana). Cand ei construiau imperii si studiau astronomia, matematica, filozofia si celelalte stiinte noi, Europenii "civilizati" erau doar in stadiul de triburi. Primele scrieri tot la ei au aparut ca sa nu mai zic ca si azi folosim cifrele acestor "barbari" in loc de cele romane.
Vorbim despre terorismul islamic dar uitam de terorismul european care a durat peste doua mii de ani. Uitam de colonizari, sclavie si subjugarea tocmai acelor popoare de catre europenii civilizati.
Sau faptul ca dezvoltarea si implicit bogatia Europei a fost cladita pe cadavrele a milioane de oameni, genocid si chiar eradicarea unor intregi civilizatii.
Civilizatia europeana s-a bazat pe subjugarea altor popoare si chiar a propriilor populatii(in cazul Romaniei).
Numai in ultimul secol tari ca Franta, Anglia si Germania au decimat in total mai multi oameni decat oricare stat de-a lungul existentei umane.
Si culmea... cei mai multi provin din regiunea din care provin acesti teroristi. Stiti cati oameni au torturat si ucis cu salbaticie francezii in Algeria? Cam 15% din totalul populatiei incepand cu ani'40 si pana in 1962 cand Algeria si-a castigat independenta. Stiti pe cate continente se intindea imperiul colonialist francez? Mmmm... cam pe toate, lumea fiind impartita intre ei si englezi. Cu mici exceptii(olanda, spania, portugalia, etc.)
Va intrebati poate de ce in anglia si franta sunt cele mai multe atentate? Intrebati-va si aburiti-va in continuare.
Im vine sa rad de cretinii care afirma ca Merkel i-a adus pe musulmani in Europa. Saraca femeie nu era nascuta inca cand musulmanii din orientul mijlociu erau la ei acasa in Europa deoarece faceau parte din aceleasi imperii. Cateva milioane de algerieni, marocani, tunisieni si sirieni au venit inca pe vremea cand Merkel era inca la gradinita.
Multumesc pentru completari
vezi ca sunt documente in limba franceza care dateaza cea mai veche forma de scriere in cultura cucuteni mai veche decat cea sumeriana cu peste 1000 de ani, deci nu ne baga in triburi doar pentru ca asa stii tu
Deocamdata ce spui tu este egal cu zero. In primul rand este vorba de tablitele de la Tartaria(la Cucuteni s-au gasit doar vase ceramice).
Tablite care nu au putut fi plasate in timp deoarece verificarea cu carbon nu a fost posibila. Presupunerile s-au facut pe baza de dovezi indirecte, respectiv prin analiza oaselor gasite langa tablitele respective ceea ce nu demonstreaza nimic deoarece puteau fi puse acolo chiar de cei care au "descoperit" tablitele(s-a mai intamplat). Mai ales ca semne identice au fost gasite pe obiecte gasite in Bulgaria si care dateaza din secolul IV i.e.n. Si cel mai important: arheologii nu au putut inca demonstra ca aceea era o scriere sau altceva.
Asa ca eu nu bag pe nimeni in triburi ca asa stiu eu. Istoria si dovezile REALE o face. Ori istoria nu se bazeaza pe presupuneri. Ideologiile nationaliste prafuite si miturile DA.
PS. Chiar daca se va dovedi ca Romania detine cea mai veche scriere din lume asta nu va infirma faptul ca populatiile existente pe teritoriul actual al Romanie si Europei in generali au depasit stadiul de TRIBURI inainte de Egipt, Babilon, Mesopotamia, India, China, etc.
Deci???
Turcii (ca si Tararii) practica un Islam Secular. Promoveaza un Islam in care valorile sociale, politice, etc. sunt luate in seama.
Tarile Arabe (majoritatea) practica Islam Radical sau Fundamental, invechit, de unde si Jihadul, etc.
Te poti documenta pe tema asta, sa vezi de ce Turcia, Kazahstan, Tatar, Kaukaz sunt mai luminati la bibilica
continui sa generalizezi, acolo unde zici tu ca se practica fundamentalismul, cel mai corect ar fi sa spui ca se impune cu forta fundamentalismul de catre o mica parte a populatiei care detine ori forma militara ori cea economica. am citit coranul partial si nicaieri nu se instiga la violenta, asupra propriilor copii, la arderea in public a sotiilor, etc. generalizari peste generalizari.
Pai comentariul meu a fost "in general" pentru ca exceptii sunt peste tot. Ma refeream la diferentele intre Turci si Arabi LA MODUL GENERAL cand vine vorba despre Islam
Daca as folosi acelasi rationament "jeneral" ar insemna ca dupa ineptiile de mai sus sa afirm ca majoritattea locuitorilor niuiorcului sunt imbecili. Nu?
Pai daca-i asa... si daca Erdogan practica un islamism secular de ce romanii CIVILIZATI nu sunt de acord cu construirea unei moschei in Bucuresti? De ce crestinii ordodocsi sacrifica porci ca si oamenii primitivi si infig cruci pe un teren alocat acestui proiect?
Si romanii sunt tot fundamentalisti... LA MODUL tau GENERAL?
in cele zece porunci e una care zice sa nu ucizi dar armatele sunt *sfintite* de popi sa moara in numele lui dumnezeu, nu confunda invataturile unei carti sau alteia cu cea ce VOR oameni sa priceapa si sa faca in numele acelei carti, divinitati
Corect! Problema apare in momentul in care una dintre religii este considerata terorista si incitatoare la crima si alte nazbatii in momentul in care nimic din scrierile existente nu demonstreaza acest lucru. In Coran nu exista nicaieri vreun pasaj care sa specifice clar ca oamenii au voie sa fie ucisi daca nu apartin religiei musulmane sau nuvor sa se converteasca. In schimb Biblia este presarata cu asemenea sfaturi si chiar porunci. Foarte clar si fara nici un dubiu.
"Matei 15:1-4
1. Atunci nişte farisei şi nişte cărturari din Ierusalim au venit la Isus şi I-au zis:
2. “Pentru ce calcă ucenicii Tăi datina bătrânilor? Căci nu-şi spală mâinile când mănâncă.”
3. Drept răspuns, El le-a zis: “Dar voi de ce călcaţi porunca lui Dumnezeu în folosul datinii voastre?
4. Căci Dumnezeu a zis: “Cinsteşte pe tatăl tău şi pe mama ta” şi: “Cine va grăi de rău pe tatăl său sau pe mama sa să fie pedepsit negreşit cu moartea.”"
.......
"Levitic 21:9
9. Dacă fata unui preot se necinsteşte curvind, necinsteşte pe tatăl ei: să fie arsă în foc. "
...........
Deuteronom 17:12
12. Omul care, din mândrie, nu va asculta de preotul pus acolo ca să slujească Domnului Dumnezeului tău sau care nu va asculta de judecător, omul acela să fie pedepsit cu moartea. Să scoţi astfel răul din mijlocul lui Israel.
........
Ieremia 48:10
10. Blestemat să fie cel ce face cu nebăgare de seamă lucrarea Domnului, blestemat să fie cel ce îşi opreşte sabia de la măcel!
................
2 Cronici 15:13
13. şi oricine nu căuta pe Domnul Dumnezeul lui Israel trebuia omorât,
fie mic fie mare, fie bărbat, fie femeie.
.............
Exod 22:20
20. Cine aduce jertfe altor dumnezei decât Domnului singur să fie nimicit cu desăvârşire.
.....
Si mai sunt cateva sute de astfel de porunci dar nu mai am loc.
4:15-16
Împotriva acelora care preacurvesc dintre femeile voastre, aduceţi patru martori care să adeverească acest lucru, iar dacă mărturia se dovedeşte a fi adevărată, atunci ţineţi-le închise în case până la moarte
SAU ȘARIA
... unele mai suple, altele mai riguroase, dar niciuna nu permite ateismul nici apostazia, pedepsite de către Șaria cu moartea.
SĂ NU INTRAM IN POLEMICI AIUREA
Zici sa nu intram in polemici aiurea insa tu aduci argumente aiurea care n-au nici o legatura cu afirmatia mea. Deocamdata vorbim despre Coran si Biblie ca si documente calauzitoare si nu despre interpretarile ulterioare si factiunile in care s-au impartit credinciosii celor doua religii.
Sharia nu face parte din Coran, mai baiatule. Nu confunda. Este un cod de legi facut de-a lungul timpului de niste destepti dupa ureche, hormoni si gradul de inteligenta si interpretarii coranului a fiecaruia. Ori acestea difera atat de la sunniti la siiti dar chiar si in interiorul acesteor doua grupari care si ele se impart in mai multe grupulete. Uneori diferentele sunt ca de la cer la pamant. Pe asta se bazeaza(teoretic si oficial) si conflictul de azi care a permis aparitia ISIS.
Si noi avem culte, confesiuni si secte crestine. Nu? Si toate s-au format in jurul aceleiasi religii. De ce nu-mi dai citate din legile martorilor lui Jehova sau ale sambatistilor de ziua a saptea? Cam tot acolo...
Eu cred ca cea mai terorista, extremista si fund-a-mentalista decizie/scapare a statelor civilizate care au inventat internetul este ca au lasat accesul liber tuturor cretinilor si psihopatilor. Daca accesul la internet s-ar face pe baza de examen de conducere, examene neuro-psihice si psihologice lumea ar deveni mult mai buna.
"Turcii (ca si Tararii) practica un Islam Secular. Promoveaza un Islam in care valorile sociale, politice, etc. sunt luate in seama."
Asa e mai iZmana. In numele acestui "Islam Secular" au masacrat turcii 1 milion 8 sute de mii de armeni crestini. "Barbatii apti de munca au fost executati, in timp ce femeile si copiii au fost obligati sa se angajeze in marsuri mortale prin desertul sirian. Sate intregi au fost arse din temelii cu locuitori cu tot, iar flota armeana a fost scoasa in Marea Neagra si scufundata.
S-au instituit lagare de concentrare, unde se folosea frecvent gazarea, iar mii de copii nevinovati au fost injectati de catre medicii turci cu sangele pacientilor bolnavi de febra tifoida."
Tot in numele acestui "islam secular" si cu fata umana ii masacreaza pe kurzi de atata amar de timp?
"Tarile Arabe (majoritatea) practica Islam Radical sau Fundamental, invechit, de unde si Jihadul, etc."
Si zici ca TU te-ai documentat. Nu? Pai lamureste-ma si pe mine ce inseamna Jihad? Ca eu nu am citit Coranul numai o data... chiparosule.
Sa joci terorist e simplu, daca ai putina coordonare. Dai un flash, rush-uiesti si daca tragi decent omori cs-ii care se apara. Sa joci cs e adevarata provocare. 😛
treaba e un pic mai complicata, dar intr-adevar solutia e sa nu condamnam grupuri ci oameni.
generalizarile strica si din pacate noi romanii suntem specialisti in generalizari.
Cand zic eu ca religia,de orice fel si forma,a fost este si va continua sa fie de departe si absolut cel mai rau lucru care s-a intamplat vreodata omenirii si de fapt intregii planete (ca nu doar oamenii au avut si au de suferit din cauza conflictelor dintre diferite religii)...
religia in esenta ei nu este rea ci oameni care se folosesc de ea si actioneaza in numele ei,....
as mai completa vis-a-vis de religie ca este chiar necesara intr-o oarecare masura , pentru ca omul are tendinta sa sara calul, sa duca lucrurile la extrem. drept urmare consider ca religia a aparut dintr-o necesitate, din nevoie de a mai stapani si a mai pune frau omului si tendintelor sale autodistructive. omul are nevoie sa stie ca exista cineva mai mare si mai puternic decat el, caci altfel ar deveni o masina distructiva cu cei din jurul lui si chiar a lui insusi.
Daca e sa ma refer la titlul artului cred ca pot spune ca am ganduri teroriste foarte bine conturate. Si nu de ieri de azi.Prin anii 2000 cand se vehicula ideea unei noi mineriade i-am zis sefului ca daca se iveste ocazia si va fi anarhie pe strada, eu nu voi merge cu gloata ci ma voi duce unde am treaba adica la el si la alti tovarasi care m-au suparat. :😁 M-a si crezut pentru ca mi-a dat salariul cel mai mare si ma peria intr-una de scame!
In zilele trecute am afirmat iar ca in cazul blocului in care stau de unde o fosta administratora a fugit cu banii nu putem recupera nimic in baza politiei si justitiei si ca ar fi bine sa ne facem dreptate singuri daca se poate in viitor sub acoperirea iminentei anarhii care se intrevede.Deja caut un kalasnikov fara pat ca sa-l port permanent .
Apropo de articolul cu *prostul* parca vad vreunul care ma intreaba daca vad ce am scris si daca am tras vreodata cu arma .
Kalashnikov cu bile,că celălalt e de 5-10 ori mai scump!
Mai sus am citit cateva raspunsuri ale lui Osama Bri Gadier... Probabil esti musulman ca prea ii lauzi mult si prea dai cu cacat in civilizatia europeana si occidentala in general... Dupa spusele tale, musulmanii sunt cei buni si europenii sunt cei rai... Total gresit...Toti sunt si buni si rai dar procentele difera de la unii la altii Toti au facut atrocitati in istoria omenirii chiar multe dintre popoarele care la randul lor le-au suferit dupa aceea, Insa omenirea a avansat... In Europa suntem din ce in ce mai civilizati, respectam din ce in ce mai mult drepturile omului (chiar si intr-un conflict armat !!!), drepturile animalelor, femeia este la acelasi nivel cu barbatul, este libertate de credinta, nu se pedepseste orientarea sexuala, avem dreptul la o judecata dreapta s a m d. Stiu ca sunt exceptii mai ales in tarile mai inapoiate din care face parte si Romania dar nu exista comparatie cu tarile musulmane Tarile musulmane au ramas in urma cu toate aceste drepturi pe care noi le vedem normale .Chiar si ca oameni, ca rasa, sunt diferiti... sunt mai impulsivi, mai nemilosi mai extremisti si nu doar in contact cu alte rase ci chiar intre ei. Bineinteles ca intre ei sunt multi oameni buni cum sunt si rai intre europeni dar ceea ce vrei tu sa demonstrezi, nu exista.
" Stiu ca sunt exceptii mai ales in tarile mai inapoiate din care face parte si Romania dar nu exista comparatie cu tarile musulmane Tarile musulmane au ramas in urma cu toate aceste drepturi pe care noi le vedem normale ."
Stai linistit.. sunt tari musulmane care sunt cu mult inaintea Romaniei. 😛
Nu stiu ce ai inteles tu din articolul asta, dar mie nu mi se pare deloc ca-i lauda. Doar incerca sa atraga atentia ca nu toti musulmanii sunt teroristi si nu trebuiesc toti bagati in aceeasi oala (e drept, face si el o mica confuzie, pe care am s-o explic mai jos).
eu am raspuns nu articolului ci lui Osama Bri Gadier.
Cat despre afirmatia ta, trebuie sa te corectez... pote vrei sa spui mai avansate economic, pentru ca nu exista tari musulmane mai avansate decat Romania in drepturile omului, libertate de crez , egalitate intre barbat si femeie, etc...
lasa ca nici la noi, femeia nu e la fel de egala cu barbatul in anumite medii (in special in cel rural). biserica ortodoxa ne spune ca femeia a fost creata din coasta barbatului si ca trebuie sa se supuna acestuia, asa ca nici noi nu suntem chiar atat de departe de ei.
Osama nu aduce osamale musulmanilor si nici crestinilor.El este agnostic si probabil e neutru in comentarii.
"Si atunci de unde si pana unde semnul egal intre terorism si islam/musulman? Nu cumva faceti confuzie cu islamism?
Islamism Termenul de islamism nu este sinonim cu islam."
Nu stiu de unde ai citat asta, insa este gresit.
Islam sau islamism este acelasi lucru, adica (pe scurt) o religie intemeiata de Profetul Mahomed, care are la baza Coranul. Iar musulmanii (islamistii) sunt adeptii acestei religii.
Cel mai probabil, cel pe care l-ai citat se refera la "Statul Islamic" (ISIS), unde si adeptii acestuia sunt tot musulmani (nascuti sau convertiti ulterior) care cred in islamism. Diferenta este ca, adeptii ISIS interpreteaza anumite versete din Coran asa cum vor ei (in speta pentru a porni Jihadul impotriva crestinilor.. asa cum, in trecut, "conducerea" anumite popoare crestine au pornit Cruciade impotriva musulmanilor).
nu bre este cum zic eu si nu este invetata de mine islamism nu este islam
https://ro.wikipedia.org/wiki/Islamism
lasa wiki romania, ca acolo orice pierde vara poate sa scrie articole (sau sa traduca incomplet).
citeste pe https://en.wikipedia.org/wiki/Islamism la "History of the term".
e adevarat ca in ultimul timp multe persoane (in special jurnalisti habarnisti), au inceput sa asocieze termenul "islamism" cu gruparile jihadiste insa, este gresit ! 😉
Nu-i ostracizati pe musulmanii de langa voi, caci aceasta va echivala cu impingerea lor spre radicalizare. Spre forma redusa la absurd a crezului in Dumnezeu, indiferent de numele acestuia.
ete na au sunt zone in Paris in care non musulmani nu au voie ca ii streseaza, am auzit nu stiu daca e adevarat ca sunt restaurante in Spania unde crestini nu au voie sa isi faca cruce ca supara musulmani
lucrurile nu stau chiar asa aia tampiti sunt tampiti indiferent daca ii sicanezi sau nu si oameni docili si cu pacea in suflet nu vor deveni teroristi niciodata
am intrat de vreo 2/3 ori peste un musulman (Mohamed) cand se ruga mi-am cerut scuze si am iesit cand a terminat a venit si el si si-a cerut scuze ca nu m-a informat ce va face si m-a pus intro situatie nasoala... am lucrat 3 luni cu elsi am putut discuta si contrazice fara sa imi puna o bomba la cap NU toti sunt la fel altii erau cu urlete de lupta oriunde sunt de acord cu afirmatia ca nu toti musulmani sunt treroristi numa cretini cred altfel, dar prefer sa resping primirea in masa amusulmanilor la noi in tara