[Ekg] 2015. február 11-ei árak, profitok
kisborok
Kedves Játékosok!
Ahogy telnek a napok, emelkednek a bérek, csökkennek a profitok.
Mutatnám a február 11-ei értékeket 19:50-kor:
(Figyelem! Ezek csak elméleti profitok, melyeket a fent felhasznált értékeket felhasználva számoltam/számoltattam ki.)
Kisborok voltam.
[Ekg] 2015. február 11-ei árak, profitok
http://erepublik.com/hu/article/2496364 |
Comments
Olyan fasza sült kolbász lesz vacsira, hogy ihaj \o/
[removed]
[removed]
[Ekg] 2015. február 11-ei árak, profitok
http://erepublik.com/hu/article/2496364
A piacon vetted?
Hentes.
Ööö nem 100% a bónuszunk mindenből?
jaaa 2014. 😃 hasznos 😃
megint elrontottam..., de javítottam. Kösz.
A táblázat is véletlenül a 2 nappal ezelőtti volt, de azt is kicseréltem.
work taxot levontad a saját munkás profitból?
nem mondom meg 😛
miért kérdezed?
Miert kerdezem? Mert fogalmam sincs! Mi ertelme a cikknek ha emiatt magam ujra kell szamoljam az egeszet?
levontam egyébként
A táblázat jól mutatja a különbségeket, de árnyalja a képet, hogy a nyersanyagokat nem muszáj a piacról venni, azt termeltetheted munkásokkal, ha úgy olcsóbb, mint piacról venni. Ezért van az, hogy a Q1 és Q2 házakat is el lehet adni profittal. (Persze ennél jobban megéri ház nyersit termelni, csakhogy azt sokkal lassabban veszik meg, mint a Q1 házat.)
több hasznod lesz, ha az építőanyagot inkább kiradok piacra, minthogy Q1 vagy Q2 házzá alakíts és azokat add el.
Azoknak éri csak meg Q1, Q2 házat gyártani, akik saját maguknak állítják elő.
Magadnak nem tudsz előállítani, tehát olcsóbb a piacról venni? 🙂
Hgmg: úgy értem, hogy a házad nem rakod ki piacra, hanem saját magad használod...
Házat csak munkásokkal gyártathatsz, magadnak nem tudsz előállítani.
Én is gyártok és adok el Q1 házat, mert van, hogy a nyersanyagból egy hét alatt sem fogy, a házat pedig néha pár percen belül elviszik. Kisebb, de biztosabb profit.
na jó, ezt talán nem gondoltam teljesen át. Inkább akkor azt mondom, hogy mivel nem lehet profittal eladni a házat, nem érdemes gyártani.
Q5 építőanyagcégben 1 melós termel 500 építőanyagot. Ha 0.14-es a piaci ár, és el is tudom ezen adni, akkor 58.16-os bérrel a profit 11.84 HUF.
Ha viszont 0.01-gyel olcsóbban adom el, akkor 5 HUF-fal kevesebbet kapok, és a profitom 6.84 HUF, de még mindig pluszban vagyok.
Tehát kérdés: valóban megéri a munkás melóját veszteséges Q1-ház előállítására használni, vagy inkább a még mindig nyereséges építőanyag előállításra használni?
Mint említettem, ha munkással termelteted a nyersanyagot, akkor nyereséges Q1 házat értékesíteni. Egy Q1 ház 200%-os bónusszal 4,5 munkaalkalomba kerül, ez a jelenlegi fizetésekkel (58,3) 262,35 Ft-ot jelent. Ha eladod a házat 290 Ft-ért, akkor az adót levonva 12,25 Ft profitod marad. Ha ezt egy hétig csinálod, az heti 85,75 Ft profit.
Ha a nyersanyagot megtermeled és kirakod a piacra 0,14 Ft-ért, akkor egy hét alatt jó esetben 2000 fogy el belőle, de lehet, hogy annyi sem. Ebben az esetben a profit 2000*0,14 - 4*58,3 =46,8 Ft. Tehát a Q1 ház termelésével egy hét alatt több profitot lehet termelni.
Ha a 014-es nyersanyagot vennék, mint a cukrot, akkor más lenne a helyzet, ha minden nap eladnám a megtermelt mennyiséget, akkor sokkal jobban megérné azt termelni. De jelen esetben csak halmozódik a készlet, kevesen veszik ennyiért, úgyhogy hamarosan várható lesz a nyersanyagár csökkenése, így a korábban megtermelt, rajtad maradt nyersanyagot kisebb profittal tudod majd eladni.
A lényeg, hogy a Q1 ház biztos, gyors, viszont valóban alacsonyabb profitot hoz.
Egy dologban viszont igazad van: Ha 0,13 Ft-ért adod a nyersanyagot, és egyből megveszik, akkor az jobban megéri, mint Q1 házat termelni.
Ha 0.13-ért rakod ki az építőanyag nyersit, akkor azt szinte egyből megveszik. Mégpedig profittal tudod eladni. Ezáltal csak csökkented a profitodat, ha a munkások melóját nyersanyagcég helyett házcégbe rakod.
vmint ne legyél már hülye
0.13ért kirakod, amin még van melosonként kb 7huf haszon és el is viszik
ezzel szemben q1 házon meg bukta van csak
vmint nagyon nem 4.5 melos, hanem 2.5 kell a házhoz meg 1k raw
és az alternativ költség mint fogalom ismerös?
oké, olcsobb elöállitanod magadnak a rawot, legyen
de
ha eladod kapnál érte 0.14et
ergo, ha felhasználod, akkor bizony az a raw 0.14be került neked, mivel nem adtad el 0.14ért.... kezded kapizsgálni?
házat jelenleg max q4-q5öt lehet profittal eladni, esetleg q3on van kicsi
persze, ha sikerül 0.13as rawot kifogni v épp olcsobb munkást, az kicsit árnyalja a képet
de jelenleg a q1-2 házat többe kerül elöállitani, mint amennyit kapsz érte
tehát csak saját használatra érdemes legyártani, mivel azért ugy még mindig olcsobb, mintha piacrol vennéd
amugy meg szépen levezeted, h házanként marad 12forintod, ami 4.5 melost jelent
4.5 melos q5 raw cégben 4.5*7huf haszon, ha 0.13ért rakod ki, amiért simán elmegy szinte rögtön a raw
csak sztem több jova a 4.5*7, mint a 12?? 😃
Úgy látom, nem igazán sikerült megértened, amit az előzőekben írtam. Amit írsz, akkor lenne igaz, ha el lehetne adni 0,14-ért a nyersanyagot. Csak hát az a helyzet, hogy nem lehet. Felesleges azzal foglalkozni, mi lenne ha. Azt kell nézni, mi van. 262 Ft-ba kerül előállítani, 290-ért lehet eladni, adókat levonva 12-13 Ft a profit. Ilyen egyszerű, nem kell mindenféle hipotéziseket meg alternatív valóságokat mögé gondolni.
DE amiben Kisboroknak igaza van, az az, hogy 0,13-ért viszont megveszik nyersanyagot, és az még mindig jobban megéri, mint házat gyártani belőle. Tehát a Q1 házat IS nyereséggel lehet termelni és eladni, de a nyersanyagot (0,13-ért) még nagyobb nyereséggel lehet termelni.
a bekerülési ár még mindig nem 262
hanem 276( mivel a 4.5 melosbol 2.5 legyártja neked=146huf az 1k raw meg ami kell hozzá az bizony 130hufot ér, oké h legyártani csak 2*58.4be kerül, de ha eladod akkor az 130cc... tehát nem a házgyártáson van a profitod még mindig, hanem ezen a különbségen)
290 a piaci ára, 275 ha levonod az adot
262 a ksg és 290*0.95=275 a bevételed
marad 13hufod
vs
4.5*500*0.13=292.5 bevétel - 4.5*58.4=262 kiadás
marad 30hufod
és alternativ költség nem alternativ valoság v nem tudom azt honnan hoztad be, de igazábol mind1 😃
Azért írtam, mert úgy viszonyulsz hozzá, mint egy alternatív valósághoz. 😃
Az, hogy te megveszed a nyersanyagot 0,13-ért, nem jelenti azt, hogy nem lehet megtermelni olcsóbban. Én 263 Ft alatt állítom elő a házat, ebbe nem köthetsz bele, mert ez tény. (Igazából még ennél is olcsóbban, mert piaci ár alatt dolgoznak a melósaim.)
Jól íro😛 egyik esetben 13 Ft a nyereség, másik esetben 30 Ft. Tehát elesek 17 Ft többletnyereségtől, ha a házgyártást választom.
De ettől még NYERESÉGES a házat legyártani és eladni, hiszen 13 Ft-tal többem lesz, mint előtte. (Persze lehet, hogy nem racionális, mivel nyilván az épeszű emberek a 13 Ft helyett a 30 Ft-ot választják, ebben teljesen igazatok van. Annak, hogy én mégis gyártok házat, más okai vannak, amibe most nem mennék bele. // Spekulálni próbáltam a nyersanyaggal, és azon küzdök, hogy ne jöjjek ki belőle negatívan.)
Szerintem ezen már nincs mit beszélni. 😉
lehet, hogy írok cikket a témában, és szemléltetem grafikonokkal
majd délután leirom neked ujra, másképp és hátha felfogod, h nem a házgyártás a nyereséges, hanem még mindig a raw gyártás, azzal, h házat csinálsz belöle, azzal csak a saját nyereséged csökkented le
így van
[removed]