Извънредното положение и Аз
AudAncho
Снимка: static.blitz.bg
Здравейте, еБългарки и еБългари!
Всички знаем с какво е известна датата 13.03.2020. Ако някой не знае, то или се събужда от няколкомесечна кома или живее на улицата и не му пука за ставащото наоколо. Има и още възможности, но ги оставям на развинтеното ви въображение.
Нама да обсъждам SARS-CoV-2, по-известен като Coronavirus disease 2019 или накратко - СоViD-19 и по-малко като 2019-nCoV. Били сте свидетели на опитите ми да покажа и другата гледна точка - на мнозина вирусолози. Бях затрупан с медийния потоп, подклаждан от всичколози и лекари от други специалности. Само напомням, че д-р Мутафчийски е чудесен лекар - коремен хирург. Затова и има дебелите нерви да издържа на нескопосаните журналистически въпроси.
И тук някой ще ми припомни, че има специалист по темата - д-р Кантарджиев. Мдам! Я да видим какво пише в официалните му данни - чудесен специалист по гъбични заболявания.
Ако желаете да научите мнението на вирусолози, потърсете такива! И за да няма подозрения, че някой български лекар ще говори против Щаба, "защото не е включен и завижда", ви предлагам чужденец.
Ето 2 интервюта с Maria Rita Gismondo.
Тя е вирусоложка, ръководи лабораторията в болница "Сако", Милано.
Консултант на ООН като експерт по биологично разоръжаване.
Звучи ли ви достатъчно веща или да търся и други?
Тя твърди, че вирусът е в Италия още от ноември и че не е по-опасен от кой да е друг. И най-важното - починалите са възрастни хора, с множество заболявания и ТЕ, а не вирусът са причината за смъртта им.
Предложи на журналистите да потърсят патоанатомите, които са правили аутопсиите, за да разкажат за причините за смъртните изходи. Не съм видял интервю с патоанатом. Не знам защо.
www.repubblica.it/cronaca/2020/02/26/news/coronavirus_la_virologa_gismondo_e_le_notti_in_laboratorio_contro_la_psicosi_basta_la_verita_ora_tanti_mi_stanno_dando_ra-249593378/?ref=search
www.la7.it/dimartedi/video/coronavirus-la-virologa-gismondo-prima-di-dichiarare-i-morti-e-importante-fare-le-autopsie-per-17-03-2020-313982
Италианският се превежда достатъчно разбираемо с Гугъл.
За щастие премиерът вече ползва и вирусолози. Двуседмичната критика по някои медии даде резултат. Има надежда, значи.
Толкова за вируса!
Сега за събитието от 13.03.2020 насам - извънредното положение, обявено от НОЩ.
Хм - НОЩ!
=========
Това се вижда от моето "работно място".
Снимка: личен архив
Официално работя като пазач. Поради тази причина, мога да се движа без проблем дори в това време. Работя главно нощем и това ми харесва. Роден съм в 01:30, може би затова.
Преди години Роксана - известна номероложка, каза следното:
- През деня хората са такива, каквито са, през нощта - такива, каквито трябва да бъдат.
Хареса ми.
През нощта повечето хора спят, а аз пазя - първичното мъжко задължение. Чувствам се полезен. Да, сам съм, но противно на клеветниците из чатовете на Телеграм, това не ми се отразява зле. Върша си работата спокойно, хладнокръвно, без хленч. Аз съм мъж, а мъжът не плаче, когато му е трудно. Мъжът плаче, ако не е успял да помогне, плаче от безсилие. Надявам се никога да не ми се налага да плача!
Снимка: личен архив
На 1-ви април заваля сняг. Като на шега.
Колите по улиците намаляха. Те и след 13.03. не бяха кой знае колко, но някои в квартала си бяха сложили вече летните гуми и след камиона за отпадъци, бях само аз.
Отдавна не бях преживявал такава "бяла тишина". Поне не и в София. Вървиш и чуваш единствено хрупкането на снега под краката си.
Снимка: личен архив
Дори калната уличка в ма'алата е красива.
Снимка: личен архив
Разделителните линии пред "Кауфланд" ме върнаха в реалността.
Няма много хора и след едноседмичната истерия, сега всички - и клиенти и служители, са станали, като че ли, по-внимателни, спокойни и учтиви.
08:30
"Умоляваме всички клиенти под 60 годишна възраст да се отправят към касите!
Благодариме за разбирането!"
В 08:40 вече бях на път към квартирата си.
По това време само преди месец бе препълнено с коли и пешеходци. Сега се броим на пръсти. Но е красиво.
Да, издържате вкъщи, докато времето е лошо. Но вече се стопли. Дърветата цъфнаха. Птичките зачуруликаха весело и ви разбирам. Донякъде.
Снимка: личен архив
А аз съм все на работа, независимо от времето.
Снимка: личен архив
Песен на цветето, Халил Джубран
=============
ИП и Аз
https://www.erepublik.com/bg/article/-1344-2715794/1/20
Comments
english version?
After about 2 hours. 🙂
The state of emergency and I
https://www.erepublik.com/bg/article/the-state-of-emergency-and-i-2715800/1/20
N
мии Наздраве 🙂
Наздраве!
кукопийти дайти нъсам
Късно - изпихме го вече!
Аудане, само конспирации са ти в главата! Професионално отклонение...
Я, наздраве и се дръж спокучливо!
За съжаление нямам достатъчно време за да се държа сполучливо, иначе щях да те зарина с материал... Сега само обобщавам: В ГОЛЯМА грешка си Аудане, че си заблуден е ясно, за теб си е, ама по-добре си мълчи, за да не вредиш на другите!
Аз давам данни и карам хората да мислят.
Значи е вредно да ги карам да мислят ли? Може.
🙂
щях да пиша, ама се отказах - петък вечер е 🙂
жив и здрав да си, наздраве! и по-малко конспиративни теории 😉
А бре, хора, пияни ли сте?! Какви конспирации ви се привиждат?
Давам 2 препратки от действаща вирусоложка - шефка на микробиологичната лаборатория към болница в Милано.
Четете, мислете!
Конспирациите ги оставете за децата!
Народ дето знае, че лотарията е фалирала и продължава да търка билети не може да изчезне! Вирусолозите по цял свят ги обявиха за конспиратори, тука пожарникаря премиер се кара на единствения вирусолог дето се осмелява да им коментира безумните мерки, а генерал Годжи простаците си го заслужават
ами хайде де ... четете и мислете, аз ти казах, че е петък вечер, трябваше едно наздраве да ми кажеш 😉
хора всякакви, лесно е да цитираш експерт, за да си вдигнеш credibility-то на твърдението ... те де факто по рекламите така правят ("тая паста за зъби е препоръчана от асоциацията на блаблабла" и тя таз асоциация обикновено е много "специална")
най-лесно е да провериш информацията от няколко източника ... аз поне виждам, че:
- таз в последствие са я заклеймили и колеги (вирусолози), и медицински асоциации
- статията, както сам можеш да видиш, е от февруари (отпреди месец и половина!!!), когато италианците бяха като борката джонсън "не'а ми нищо, безсмъртен съм, дай'ти стиснем ръката и цунем по бузата"
- някъде по това време и генералът ги разправяше тия за грипа и вируса
между другото ... 3 седмици минаха, сметни оная моята грешна сметка с процентите ... отклонението всеки божи ден до днес е минимално, държат ~40% и няма никакво място за шега. искрено се надявам това да се промени в най-скоро време, ако ще да изляза и най-големият глупак на земята
патоанатоми ... ми има и такива в нета, колко са им верни твърденията - не знам, но споделят че пораженията върху белия дроб са жестоки. и тъй като доста хора си мислят, че оздравелите са изкарали една пневмонийка и са се оправили ... интересно ми е някой специалист-лекар да се изкаже за интерстициалната пневмония, защото един прост сърч от рода на interstitial pneumonia life expectancy дава прогноза 3-5 години в определени случаи. най-вероятно е много рано да се каже за какво иде реч, но ето ти статия от дойче веле по въпроса:
https://www.dw.com/en/covid-19-recovered-patients-have-partially-reduced-lung-function/a-52859671
Бойко най-после прие Мангъров.
А Мермерски-синсъздаде бърз тест, нищо, че всеки "учЕн" го плюе.
Имам чувствто, че целия ни офис прекара коронката още през февруари. Аз имам силен имунитет и се "отървах" само с 2 седмици суха кашлица. Обикновения грип го изкарвам за 3-4, най-много 7 дена и тези 2 седмици ме учудиха. Явно не е бил "обикновен".
Ползвам тинктура с клей и билки от Мермерски-баща. Доволен съм от резултата.
Аудане, не знам конспирация ли е или не ама моментът е идеално подбран - то всички прекарахме тия дни някакво респираторно заболяване и по принцип всяка година по това време всички прекарват. Aма точно сега колко ли народ се психяса от обикновена настинка?😃
Av1t0hol, аз си минах реда февруари. 🙂
recycled_bin,
тази жена е баш в окото на бурята. Ако тя не знаекак стоят нещата, тези , които са на километри ли? Може. Не твърдя нищо, защото не съм специалист, но няма логика тя да греши. Не мислиш ли?
Аз не твърдя, че "старите хора умират". Нито тя. Става дума за нисък имунитет. А хората над определена възраст са с точно такъв. Но... има баба на 95, която се справи.
Интересно е да дадат инфо колко от починалите и излекуваните са били пушачи, наред с възрастта и съпътстващите забплявания.
ази сутрин си вървя и някакъв самоубиеш пуши. Всички са съгласни, че фините прахови частици са транспорт за вируси. Дали и тютюнивият дим не е? Ако е, с кеф ще съобщавам за всеки малоумник, запали цигара на обществено място, а в къщи под включения абсорбатор. Само да обявят тютюна за терористично опасен. Лелей...
това със съпътстващите циркулира отдавна, но днешното качество на медицината позволява хората да живеят достатъчно дълго и със съпътстващи заболявания (понякога опира до късмет, понякога до пари, понякога до качество на здравеопазването) ... иначе по тази логика и СПИН е някакво "безопасно" вирусче ... от него хората не умират - питай патоанатомите, почти половината си отиват от пневмония (мхм, същата пневмония, която после едни други хора вероятно вкарват в едни други "сравнителни" статистики)
и стига с таз италианка с филърите в устните в окото на бурята, заради нея чета някакви глупости с гугъл транслейт от италиански 🙂 ... винаги можеш да извадиш някой от контекст, за да ти подкрепи твърдението - споделих по-нагоре, прочети какво и е мнението в момента (как се е променило за месец и половина и как в момента почва да обръща плочата), как колегите и са се изказвали срещу нея (пр. Roberto Burioni) и как са искали да я съдят за дезинформация на обществото
"И... май никой не чете.
Този човек (Roberto Burioni) е професор по микробиология и вирусология в университет в Милано и ръководи лабораторията за разработката на антитела срещу инфекциозни агенти. За него да кажеш."
П.С. това последното си беше чиста проба заяждане, признавам си ... за което се извинявам ... ама е събота сутрин и отивам да си направя кафе 🙂 прекрасен уикенд ти желая, няма повече да досаждам
recycled_bin, благодаря за инфото!
Противно на някои малоумници, които твърдят, че моята главна цел е да преча на хората, защото съм бил на възраст, работел съм сам и други тъпотии, целта ми е да давам данни да видим кое как е. Защото по медиите се дава единствено една гледна точка и който се опита да има друга, е тъп, вреден и трябва да бъде под карантина, а ако не умре от глад и продължава да зяе, да бъде убит.
Никъде не съм писал "Аз съм всезнаещ, а вие сте тъпаци и нищо не знаете!' Никъде! А подобен човек не би си и губил времето да пише статии, та евентуалните несъгласни да я четат. Такива хора са си самодостатъчни.
Сиреч - не е заяждане, когато даваш име и информация,а това, което очаквах с всяка статия тук - нормално беседване, не хистерични дрънканицио и нападки.
Благодаря ти!
Болезнено си прав.
и Великден иде 🙂
Мдам. Гьоргьов ден също. Агънца-багънца, чевермета, каби гайди на родопски хълмове...
Аз преди имах Motorola Defy+
Много издържа
И аз я имам
Когато видях тая Моторола и си рекох: "Тази е моята!".
Страшно много си ме кефи вече почти година.
о7
Те и за кеча казват, че е фалшив, ама на когото и да направя задушаващо тръшване през коментаторската маса ще се озове в болница.... 😕
Не знам. Аз не съм специалист. Затова чета и показвам специалисти.
Ако някой нещо не е съгласен - дал съм името да й пише.
Титли и степени в днешно време трудно биха били гарант за качество. Онези лекари, поставящи ненужни стендове, също се водят специалисти. Имат диплома от медицинския. Имат практика в областта. Възможно да ползват термини и думи с неясно ми значение, поради неспециализацията ми в тяхната сфера на познание. Но ако се озова при тях и им се доверя безусловно, ще заплатя прекалено скъпа цена за тази си глупост. Именно фактори като човешките низост и корист ме карат да гледам критично към всяко изказване от всекиго. За въпросната госпожа съм склонен да считам, че търси внимание с гръмко алтернативно изказване в медията. Друг шанс да блесне някога... я има, я не. А всички можем да преценим колко "добре" се справят в Италия на база на предоставената информация. Не бих се изненадал и някой да изкочи с нещо от типа, че вирус няма, а всички възрастни хора със заболявания са се наговорили масово да измират тези месеци, за да набият една хубава излишна психоза на човечеството, а накрая ще се появи и Влади Априлов да каже, че всички са жертва на "Сладко отмъщение". Наистина очаквам нещо толкова абсурдно.
@Sirius Kampoff, кого предлагаш да слушаме тогава? Пожарникаря, коремния хирург, министерството на истината или мисирките? Аз що вирусолози гледах, все се дивяха на тази истерия - не е само тази от италия, гледах и немски, руски, японски, нашия Мангъров - абе как всички специалисти са се наговорили да развалята рахата на мисирките по целия свят дето надуват тръбите на апокалипсиса? Наш генерал Годжи го помолиха за статистика на умрелите миналата година по това време и тази, той обеща да даде и излъга - не даде нищо, че ще излезе май че миналата година по това време тук са умрели повече хора. Възрастни хора умират постоянно, ако не си забелязъл
Пламен Пасков обърна внимание на нещо интересно.
Де що има болни с респираторни проблеми в Италия, ги слагат на едно място. И става следното.
Идва човек с 3 съпътстващи заболявания, но без да е заразен с короната. Има асматичен пристъп, да речем. Слагат го до заразен и нашият човек се заразява, разбира се. Но тъй като има нисък имунитет, вирусът не вижда зор и се размножава бурно. Резултатът - цялото помещение се напълва с промишлени дози вируси. Какъвто и имунитет да имаш, няма да устискаш.
Оттам и медиците се заразяват и боледуват тежко. Да оставим и че повечето ползват онези, дето са само против уплах, а не сериозни маски, включващи очно предпазване.
Аз лично слушам себе си, понеже моята глава е торбата, а и неразумни действия от моя страна не само касаят мен, но и хората, с които взаимодействам. Така принципно би трябвало да прави всеки - да преценява и претегля критично всичко. Когато някой източник на информация се докаже като достоверен с времето съм по-склонен да взема под внимание казаното от там. Докато недостоверни източници, ако ще да са супер-професор-доктор-на-сержантите-доцент-асистентковски-академици ще бъдат игнорирани както селска гара от бърз влак.
Политически не одобрявам мнозина от популярните тези дни личности от телевизията и прочее, но не мога да отрека, че немалко от тях си разбират от работата. Ясно ми е, че мнозина ще се направят на зевзеци и на инат няма да се вслушат в мерките за безопасност, от което ще спомагат за задържането и разпространението на заразата, ще има още боледуващи, още мерки, още проблеми и, съответно, още по-тежка икономическа криза след това. На себе си го правят, но също и на всички останали, а ще ми е доста тъпо да плащам за грешките на типичните балканджии.
Sirius Kampoff, аз това и искам - всеки да мисли и да носи отговорност за действията си. Ама първо да мисли. Ако може.
Нямам представа какво е казал Пасков и кой е той, но ако е казал това, което си написал, предпочитам да умра пред това да ме лекува. Засега ще допусна, че е лекар и ти не си го разбрал.
Вирусът е изключително високо заразен и никой НЯМА имунитет пред това да се зарази. Без значение колко е здрав, прав и корав. Поради генетични причини може да има хора, които да са само приносители, но пак поради такива прични има и хора, които преболедуват ковид-19 тежко, без значение, че са млади и здрави. Имунитет се придобива чрез създаване на антитела по време на първи контакт и преболедуване на болестта.
Това, което се случва в Италия - да нямат вече места в специализирани болници, което да довежда до вътреболнично заразяване, е пряк резултат от прекалено късната, недостатъчна и масово неспазвана в началото от хората карантина. При много по-дисциплинираните германци карантината работи и както самите те казват, най-вероятно сходната бройка болни с тая в Италия се дължи на факта, че много повече италианци са заразени и не са регистрирани като такива. И нямат симптоми. И болниците са претъпкани. С всички останали, които имат симптоми.
Така че не давай за пример италианските болници след като вече е било късно да се вземат мерки. Пък ако ще и Пасков да ги дава за пример, който и да е този Пасков.
Kpakpa, не си хванал началото на дискусията, което беше доста преди тази статия. Там вирусолозите до един твърдяха, че не е като предишните,а е силно заразен, но не е толкова тежък за преболедуване при здрав човек. А при такъв с нисък имунитет, него всичко го събаря.
И вирусът е в Италия от ноеври, но едва в декември е точно определен от китайците.
Но тук аз не акцентирам на вируса. Не знам защо всички се хванаха за него. Вирусът е само част от пейзажа и толкова!
Действително не акцентираш, но си го сложил отгоре за фон, като онези гадни реклами, стоящи отстрани на нещата, които четем в нета.
Ако махнем силната заразност, каквото току-що написа за SARS-CoV-2 е точно толкова валидно и за HIV вируса. Сам по себе си е напълно безобиден и абсолютно нищо не може да ти направи. Ама от СПИН се умира.
Подценяваш лавинообразния ефект на всеобщата зараза и както много други сервираш ей така между другото, че само заради една тежка пневмония няма какво толкова да се косим. Пък и няма всички да боледуват, а само 20% от хората. И само 10% ще влязат в болница. И само 2 до 3% ще умрат. И то предимно стари хора. И - не, не умират всяка година по толкова, умират в пъти по-малко.
Все едно да си написал, че на еди кой си сестра му е ку*ва, но не акцентираш на нея. Не знам...
Бях написал един цял роман да го постна отдолу, обаче почвам да си мисля, че си повтаряме един на друг разни неща, пък полза няма, тъй че ще ни го спестя и на двамата.
Всичко добро и остани със здраве! 🙂
Само да вметна, като няма да слагам голямата стена от текст за четене - SARS-CoV-2 е името на вируса, а Ковид-19 е името на болестта, предизвикана от него.
Коронавирус, Covid 19, SARS-CoV-2, накрая ще видиш, че ще си излезе добрия стар кретенизъм. Щом професори вирусолози от цял свят ги обявиха за теоретици на конспирацията и стадото вярва, значи си заслужава SARS-CoV-2
Щом изкарахме конспираторите "професори-вирусолози", сме с една стъпка по-близо да направим Земята плоска.
Китайците два месеца след като откриха вируса се правиха, че не е нищо особено. Предполагам си от техния калибър.
Кракра, много си ми интересен - като се драпаме на тема история силно държиш на титлите и званията, а като е в област дето нямаш ни звания ни познания - конспиратори били, само ти не си конспиратор. Поне нашия Мангъров си е доказан доцент, днес му четох едно интервю дето вика - като не искате да слушате специалистите, слушайте си мисирките. Другите висрусолози дето съм гледал бяха все професори, които излизаха с имената си, видеата определено бяха от лаборатотии, ама щом Кракра вика, значи са били конспиратори. Телевизията има голяма сила, щом може да накара човешкото стадо да вярва повече на един бай ганю пожарникар, отколкото на тесен специалист
Аз и тук държа на титлите, просто вие изкарвате "професор" извадените от контекст преводи в свободен стил на търсеи сензация журналисти, които цитират конкретни "световноизвестни специалисти", противоречащи на 95% от останалите специалисти.
Наистина ли не виждаш последователност във вижданията ми, при сравнение с това, че не признавам твърденията на изперкали соц-звезди, чиито твърдения са потвърдении само от КПСС и от нито един сериозен учен?
Специално за Мангъров нищо не съм казал, а за Пасков също бях пределно ясен не знам какво е казал и затова критиката ми не е към него. Освен ако е цитиран дословно или логически правилно, в такъв случай си стоя зад думите, че не съм съгласен с неглижиране на ефектите от непознат вирус с висока заразяемост. Склонен съм да се съглася, че мерките са пресилени, но също така допускам и че хората не биха ги спазвали, ако са по-умерени. В момента съм в държава, в която ми се набива на очи как местните спазват дословно всички препоръки, докато имигрантите от бившия соц. лагер го правят само за да не се делят от стадото и то с мрънкане под носа. Представям си в Бг каква душевна болка причинява на повечето хора да спазват препоръки от когото и да било.
климатичният експеримент за намаляване на температурата на земята ще приключи на 22 април в 16,30 часа
Ако Рамбо пръдне, глобалното затопляне пак ще се върне. Вервайте ми!
флизъм тив пулуженьето за изванреднуто полужениййе
убач спрети малк да пижшити цтатий и да ми ицбутвъти ПРУМОЦИЙ-а
https://www.erepublik.com/en/article/-1344-2715736/1/20
ади !!!
Не мога да се доредя - все някоой ме предрежда.
о7
Който може да мисли с главата си, който не иска да мисли да ходи да се зарежда с тоалетна хартия и да си удари една инжекция при ветеринара с онова лекарство за краста де лекувало вируса, ей така за всеки случай.
Иначе генерал Годжи нещо ми се вижда отчаян, съдя по последните му три жертви - първия беше със "съпътстващо заболяване" тежка черепно мозъчна травма в следствие от катастрофа, втория беше със съпътстващо заболяване рак 4-ти стадий, днешният случай е с много болести и диализа от 9 години - всички тия фатмака ги води умрели от коронавирус, става малко като вица:
-докторе как да го пишем този
-как? умрял от коронавирус!
- ами тия огнестрелни рани в главата?
- това са съпътстващи заболявания!