[EDIT]Godišnji ?

Day 4,294, 00:57 Published in Bosnia and Herzegovina Croatia by Nightwolf123

Sezona je godišnjih odmora neki su se vec vratili a neki koriste zadnje dane augusta.

Dosta nas je pesimisticno i imamo velike predrasude prema novim lokacijama koje bi trebali iskusati, ali ono vjecno pitanje Joj sta ce biti kada dođem, kako je tamo, daleko je itd, nas odvagne od svake pomisli na isto. Kao i vecina BH drzavljana ljetovanje se svodilo na Hrvatsko, Crnogorsko ili BH primorje.

Listao sam ponude nekih BH turistickih agencija i jedna mi zape za oko a bila je to Albanija, hotel sa 4 zvjezdice i vise njih na vise lokacija. Slike na prezentaciji odlicne u cijenu je ukljuceno mnogo sta od dorucka rucka vecere, lezajki na plazi, neki su imali bazen neki ne.

Listam dalje i opazih Hotel sa tri zvjezdice 50 metara od plaze s bazenom, cijena oko 400 KM s prijevozom. Zvucalo mi je tada pre pre jeftino za aranzman od 10 dana.

Konsultujem se i uzimamo tu turu.

Putovanje manje vise gnjavaza znate kako je to kada idete BUSem onaj hoce da pusi, onaj hoce da pisa, a znate kako to nervira par koji ne pusi i moze dugo da izdrzi 😃

Dolazimo u hotel, pricam nesto na recepciji ljudi pricaju bosanski, blago sam iznenađen ma koliko taj bosanski zvucao daleko od izvornog. Hotel je nov, sve je top sređeno bas kao na letcima. Plaza uređena lezajke rezervisane. Mislim se brate sve ovo za 200 eura po osobi.

Hrana u hotelu je dobra. Nedaleko od hotela stanica i tu pocinje standarno moje nagovaranje da odemo na veceru u drugi hotel. Naciljao sam jedan u mjestu Golem u kojem sam poznavao sam gazdu. Ici cemo autobusom i hvatamo bus za Golem karta voznje nekih 10 kilometara kostala je oko 0,50 KM vozimo se staje bus pred hotel. Nalazim sina od gazde koji prica Engleski - vecinom pricaju italijanski, malo njemacki.

Uspijevam doci do gazde naurcujemo ribu Koche tako je oni zovu, ne znam joj ime kod nas al znam da je prejako dobra. Ubijamo se, muzika dere Halid Beslic. Ostali gosti se ibrete a ja znam da sam bas zbog toga dosao ovdje na veceru. Vecera za dvoje s nekoliko tura pića izađe 50 maraka - jos jednom dzaba.

Vec je kasno da idemo nazad, gazda predlaze da ostanemo ovdje u hotelu noc, pristajemo.

Budimo se ujutru i pravac bus, moramo nazad u hotel.

Tokom voznje nagovaram saputnicu da ne izlazimo na stanici na kojoj smo izasli dan prije / mrsko mi pjesaciti nekih cca 100 metara. Bus staje na stanicu na kojoj smo usli, kondukter nas upozorava na stanicu, ne izlazimo.

Krece bus, idemo sto metara i stojimo na stanici na kojoj smo planirali iskocit, međutim ćorak - vrata se ne otvaraju, propucavamo i slijedecu stanicu, nista bus ne staje na stanice. Pitam konduktera gdje idemo kaze zadnja stanica je bila ona gore slijedeca je centar Drača. Mislim se majku mu odveze nas 20 kilometara. Vruce je nema veze idemo je*i ga uvalili smo se. Na busu pise "PLEPA" je*o sam plepu jedno sto puta do zadnje stanice. Vozili smo se vjecnost.

Idemo u Drač ili Durres kako to oni pisu kada smo vec dosli, Sve vrvi od ljudi pijace, bolnice svi nesto prodaju. Taksisti nas pitaju jesmo li rusi, valjda slusaju jezik, opovrgavam to ljutito objasnjavam - vole bosance a odma i ja volim njih.

Mjenjam novac gdje stignem od trgovine do mjenjacnice, volim ovu drzavu jer je kurs svugdje isti ne moras misliti hoce li te neko zavaliti - policija je jebeno stroga na relaciji domaci - turisti.

Kada smo vec kod policije to nisam nigdje vidio do sada, voze crvena, plava, auta, dvojica na motoru, jedan galami na zenu hoce da je razbije na sred ulice zato sto ukrala nekom mobitel kupe ih voze - cirkus sve to pod rotacijom ali uz to sve stignu da pitaju treba li pomoc jesmo li se izgubili.

Uspijevamo doci do centra Drača, sve mirise na ostavstinu Envera Hodze, objekti pod restitucijom, dio vjerskih objekata crkava i dzamija vracen je njihovim zajednicama. U pozadini potiho uci ezan iz nekadasnjeg "kluba mladih". Na jednoj zgradi zastava BIH poslije cu saznati da se tu nalazi pocasni konzulat BIH u Albaniji. Sve je sređeno u nekim bijelim mramornim plocama, cisto iako im okolina muci probleme sa kanalizacionom mrežom (problem ekspanzije albanije). Sve je tako jeftino za nas standard, ne razmisljas uzimas kafu, sladoled, sok, vodu ne pitas koliko je.

Obracanje albancima kao po matrici zapocinje pitanjem Pricam li albanski, to je prva tema sve ostalo je sporedno. Zadugo nisam vidio da neko toliko voli svoju zemlju, religijske identitet ne poznaju valjda je to prednost prve ateisticke drzave u svijetu. Duh diktatora se osjeti u ljubavi prema vlastitom identitetu jezickom, nacionalnom i kulturnom dok su religijski identiteti pali u neke pete planove. Polovina stanovnistva zivi vani - mahom u Italiji, to je sloj drustva koji danas gradi Drač bivsu albanku prijestolnicu rekose mi u jednoj slasticarnoj u kojoj sam pojeo trileću.

Extra dan u bivsoj prijestolnici Albanije, najvećoj luci, pradomovini plemena Albana - vraćamo se isti onaj kondukter od jutros. Upozoravam ga da zelim u Kavaje smije se sjeca se da sam promasio jutros, Svi su ljubazni i bas se ponasaju prema tursitima kao prema gostima....

ZA KRAJ:

Prije par dana u ljestovalištu Port Palermo koji se nalazi u okrugu Serande - grada na granici sa Grčkom koji slove za najljepše albansko ljetovalište desio se jedan incident.

Naime vlasnik albanskog restorana napao je španske turiste razbijao šoferšajbu vozila čak 5 kilometara a sve je ovjekovječeno snimkom ( LINK )

Kao što sam i sam ranije rekao albanske vlasti veoma su stroge kada su u pitanju turisti pa je restoran albanca koji je napao tursite nakon provjere srušen buldožerom. LINK ČLANKA LINK VIDEO