وزارت دفاع - توضیحاتی پیرامون قرارداد
SIay3R
درباره قراردادی که بین ایران-ترکیه-گرجستان بسته شد یه سری بچه ها ابهامات و یا انتقاداتی داشتن که من میخوام توی این مقاله راجع بهشون مقداری توضیح بدم
اولین نکته اساسی ترین نکته هست
آیا از صلح با این شرایط راضی هستم؟
باید عرض کنم که خیر! قطعا تمایل من به شخصه (و همینطور سه عزیز مذاکره کننده دیگه و بقیه اعضای دولت) همگی به منطقه ندادن بود. و اگه ماجرای اخیر آمریکا پیش نیومده بود حتی تمایل من به ادامه جنگ بود
ولی خب اولویت ما فعلا تمرکز روی مسئله آمریکا هست و واقعا تمایلی نداشتیم که در این مقطع خودمون رو درگیر ترکیه کنیم چون ما توان رودررو شدن با هر دو کشور رو که قطعا نداشتیم. پس ترجیح دادیم یه صلح لب مرز این ماه داشته باشیم چون اگه به فرض ترکیه (و ایضا کرواسی) حذفمون میکرد اون موقع شرایط برای صلح پیچیده تر میشد و باید باز اول مناطق رو آزاد میکردیم و خلاصه روز از نو روزی از نو. از طرف دیگه قرارداد به نحوی هست که دستمون تا حدی برای ماه بعد که قضیه آمریکا جمع شده باز هست
مگه اصلا آمریکا کیلویی چند؟
اتفاق آمریکا اتفاق کوچیکی نیست! متحد چند ماهه ایران 3 میلیون پول ایرانیا رو به شکل خیلی شانسی بدست آورده و خیلی وقیحانه اون پول رو ریخته به خزانه کشورش و تازه مقاله هم زده بابت این افتخار بزرگش!!! از اون بدتر واکنش غالب مردم آمریکا بود که اکثرا تشویق کردن این دزدی رو. بزرگانشون هم که سکوت مطلق رضایت آمیزی کردن. انگار نه انگار که ما با هم متحد بودیم، هر جور توهینی که خواستن در مجلسشون به ما کردن. جالبه مثلا یکی از نماینده ها از سی پی انتقاد میکردن که چرا پول ایرانیا رو (که از نظر اون نماینده پول مولتی هست قطعا) قاطی بقیه پولا کرده
چرا آمریکا رو مقابل خودمون کردید؟
خب شاید این سوال برای عده ای پیش اومده باشه. که البته اگه اینو بگید ازتون ناراحت میشم :دی چون این آمریکا بود که خودشو مقابل ایران قرار داده!! کل دنیا، حتی دشمنهای اصلی ما یعنی گرجستان و ترکیه، توی این قضیه طرف ما رو گرفتن. بعد شما میگید ما کاری ضد آمریکا نکنیم که مبادا ناراحت نشن؟ میخوام صد سال سیاه ما همچین متحدی نداشته باشیم! :دی متحدی که اسما متحد بود ولی ارتش بزرگش، وار اینکورپوریتد، ساعت 5 صبح ما میومد برای ترکیه استرایک میزد و دیوار رو براشون 90% میکرد و الانم که اینجوری برخورد کرده با ایران
من به شخصه یک سی سی هم از اون پول سهم نداشتم. و تا جایی که فهمیدم گویا اون پول حتی متعلق به بچه های بلک آکادمی هم نبوده که بگیم مثلا بخاطر بلک آکادمی احساسی شدم و سر رفیق بازیه و این حرفا. فقط ارگ اسمش بلک آکادمی بوده وگرنه پول بچه های مختلفی بوده که داشته توی بازار ارز کار میکرده... خلاصه حاشیه نرم... بحث کاملا ملی هست و باید از طرف ایرانیا جواب قاطعی داده بشه. مهمتر از هرچیزی توی این بازی به نظرم زیر بار زور نرفتن و حفظ عزت کشور هست. فرقی نداره که طرف ما ترکیه باشه یا آمریکا! حالا که پول ما رو به زبون خوش پس نمیدن پس ما کاری خواهیم کرد که چند برابر این پول رو خرج کنن
🙂
اگه قرار بود باز منطقه بدیم پس چرا اصلا جنگیدیم؟
دوستان عزیزم! فکر نمیکنم این همه زحمت و خرجی که بچه های ما جلوی ترکیه کردن در درجه اول بابت این بوده که مثلا اهواز رنگش روی نقشه صورتی باشه یا قهوه ای...البته اون هم مهمه! ولی منظورم اینه که چیزهایی مهمتر از منطقه های مجازی وجود داره. خب ترکا تعدادشون بیشتره و این یه واقعیته. ولی آیا اینکه تعدادشون بیشتره باعث میشه که زورگویی بکنن؟ قطعا نه! پلیر بیشتر داشتن توی یه بازی اینترنتی دلیل بر هیچ چیز نیست! و ما برای دفاع از حیثیتمون جنگیدیم باهاشون و این رفتارهای بی ادبانه و مغرورانه ای که همیشه داشتن
اما بحث منطقه ندادن یه مقدار فرق داره
به هر حال با هر منطقی به قضیه نگاه کنیم کشوری که دمیجش چند برابر ایرانه هرگز حاضر نمیشه که با ایران به صورت دائمی قرارداد لب مرز ببنده. بخصوص که پارسال ما در دولت و مجلس براشون بونوس ست کردیم. واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم: ما اگه مناطقمون رو کامل میخوایم باید تا ابدالدهر در حال جنگ و سی سی خریدن و تومن جمع کردن و شب بیداری باشیم. از طرف دیگه به هر حال اینجا تهش یه بازی هست و هیچ تضمینی نیست که همیشه این پولا جمع بشه و همیشه مردم حاضر و آماده برای دمیج زدن باشن و همیشه وزارت دفاع بتونه 24 ساعت روز رو پوشش بده و هزار تا فاکتور دیگه که عامل موفقیته... بعد اگه یهو وسط کار لنگ بزنیم ترکا خیلی راحت با اف اف اکانتاشون و درآمد خزانه شون میتونن بیان ایرانو حذف کنن. خلاصه عرض کنم که صلح پایدار با حفظ تمام مناطق فقط یه رویا هست متاسفانه
چرا این قرارداد از قراردادهای قبلی هم بدتره؟
عده ای نظرشون این بود که این قرارداد از قبل از جنگ هم بدتر بوده. دلیلشون هم یه منطقه ارمنستان هست که میرسه به گرجستان
خب ببینید طبیعیه که توی یه مذاکره اگه واقعا هدفمون به نتیجه رسیدن باشه باید یه چیزی میدیم یه چیزی بگیریم. قرار نیست همه چی مطابق میل ما باشه. ما به بونوس اون منطقه احتیاجی نداشتیم و با سه منطقه دیگه هم کارمون برای جنگ تمرینی و تی پی و این بحثا راه میافته. از طرف دیگه مالکیتی روی اون مناطق نداشتیم که حالا بگیم مثلا از دستش دادیم
ضمن اینکه قبل از جنگ ما 4 منطقه داده بودیم و ترکها دنبال منطقه پنجم برای تکمیل بونوسشون بودن (که قبلا از پاکستان میگرفتن ولی الان بلغارستان اونجاس). حتی با اینکه بونوس مشابه سیستان رو از امارات میگرفتن ولی سیستان ما رو هم داشتن. قبل از جنگ اسم اجاره میومد ترکها داغ میکردن ولی الان شرط تمدید این قرارداد پرداخت اجاره هست... این موارد شاید خیلی بزرگ به نظر نیان ولی نشون دهنده تغییر در نوع نگاه ترکا هست و اینکه در حرف زدن با ایرانیها محتاط تر شدن چون از الان دیگه میدونن که اذیت کردن ما براشون چقدر هزینه بر هست. همین عوض شدن نوع نگاه دنیا به ایران شاید بزرگترین دستاورد جنگمون باشه که اثر بلندمدت در سرنوشت کشور میتونه داشته باشه
آیا الان همه چی تموم شده؟
شاید آره، شاید نه!
اکثرا انتقادها به این سمت بود که چرا قراره یه ماه دیگه منطقه بدین. اما یه انتقادی هم دوست عزیزی داشت به این ترتیب که چرا کار قرارداد رو به ماه بعد موکول کردید و به ترکا فرصت ریکاوری دادید
خب جوابی که من میتونم بدم اینه که خدا میدونه، شاید هم ترکا به ما زمان داده باشن :دی به هر حال ما که پیشگو نیستیم. ولی باید برای هر احتمالی آماده باشیم. بله شاید ترکا سی سی جمع کردن که ماه بعد بزنن زیرش. خب ما هم باید سی سی جمع کنیم که آماده باشیم. درست مثل شروع این جنگ که ترکا با آمادگی کامل اومدن زدن زیر میز. تنهایی هم حمله نکردن و با ساپورت چنتا کشور اومدن
فقط این رو بگم که اصلا و ابدا نگاه دولت و کسانی که پای قرارداد بودن اینجوری نبوده که مثلا بگیم دولت رو سر مرز اصلی تحویل میدیم و اینکه ماه بعد دولت بعدی چیکار میکنه به دست چپمونه :دی اصلا و ابدا نمیتونم زیر بار چنین حرفی برم چون متن قرارداد جوری نوشته شده که خیلی قابل انعطافه و دولت بعدی اتفاقا دستش بازه و دوستانی که میخوان اقدام کنن برای سی پی شدن از الان میتونن دو دو تا چهارتا بکنن با خودشون که به چه نحوی مایلن ماجرا رو پیش ببرن
ببخشید اگه مطلبی جا مونده احیانا. چون وقت زیادی گرفت این متن و حوصله دوباره خوندنش رو ندارم :دی به عنوان حرف آخر میخوام از همه تشکر کنم. چه کسانی که موافق هستن. چه کسانی که منتقدن ولی بازم حمایت کردن. چه کسانی که منتقدن حمایت هم نکردن. چه کسانی که وقتی انتقاد میکنن، مرد عمل هم هستن. چه کسانی که فقط میخوان از آب گل آلود ماهی بگیرن. دست همگی درد نکنه. به هر حال اکثر قریب به اتفاق ایرانیها توی این جنگا مشارکت داشتن و بدون منت از پول و وقت و سی سی و انرژی بار و گلداشون زدن و طبیعیه که خیلی براشون مهمه که ته این جنگ چی بشه. همین که این مقاله نوشته شده نشون میده که انتقادها شنیده شده و خواستم نظر خودم رو راجع به اون موارد بگم. حالا تا چی مقبول شما باشه. ولی امیدوارم همون جوری که من دوستان ناراضی رو درک میکنم، اون عزیزان هم درک کنن که همه مثل هم فکر نمیکنن و شاید چیزی که براشون بی اهمیت بوده برای تیم دولت و مذاکره کنندگان دارای اولویت بوده
با تچکرات فراوان :دی
روز 3050
Comments
وزارت دفاع - توضیحاتی پیرامون قرارداد
https://www.erepublik.com/en/article/-1344-2589675/1/20
voted xD
delam be hale angoshtat misoze ;_;
توضیحاتت عالی بود
فقط یادمون باشه حتی تو دنیایه واقعی هم هیچ قراردادی معتبر نیست
به محضی اینکه کسی بتونه بزنه زیر قرارداد به هر نحوی میزنه
الان هم در بهترین حالت این قرارداد با ترکیه 6 ماه بیشتر طول نمیکشه
واقعیت اینه که راه ترکیه از سمت غرب بسته هستش
از سمت جنوب هم متحد عزیزشون قبرس هست
سمت شمال هم گرجستان هست
تنها یه راه دارند برایه کشور گشایی و جنگیدن
اون هم راه شرق هستش و مرزهایه ما
ما بنا بر جبر جغرافیایی محکومیم سالی یه جنگ بزرگ با اینها داشته باشیم
حالا هم دارم میگم 6 ماه دیگه در بهترین و ایده آل ترین زمان فرصت داریم
تا منابع جمع کنیم
از همین امروز باید به فکر باشیم
ممنون فرید جان
مساله بعدی مساله آمریکاس
من به شخصه خودم سنبل هر چی امریکاییه با دستایه خودم میکنم نمیبرم حتی میکنم از بیخ
ولی من موافق نیستم مساله رو تبدیل به ایرانی و امریکایی کنیم
هر چند سی بی احمق امریکا اینکار رو کرد
و خود آمریکایی ها ترجیح دادند مساله رو ملی کنند
من با ایرانی کردن این کار مخالفم به شخصه
بول شخصی بوده شخصی هم برخورد میکنیم
اینقدر هم زور داریم که شخصی برخورد کنیم
ولی اگر میخواید مساله رو ملی کنید یه نظر سنجی اول بکنید و اجازه اش رو از مجلس بگیرید یا از عموم بچه ها
نظر سنجی هم کاری نداره کافیه بدون آی بی رای گیری بشه که مولتی باز ها هم برند بمیرند
مجلس؟
مجلس؟
مجلس؟
مگه داريم؟
همون فقط به درد همين نظرسنجيايى مى خوره كه تو تلگرام هم مى تونيد بگيريد 😃
وگرنه مسائل پيش پاافتاده اى مثل متن قرارداد كه قابل اين حرفا نيستن نه آرش جان؟
خسته نمیشی انقد تایپ میکنی؟
😃
به معنی واقعی کلمه
تر زدید با این نپ بستنتون
این منظر وقتی کامنت بچه ها رو نسبت به نپ دیدم پیدا کردم
بیچاره کسایی که پول واقعی خرج کردن
که اخرش اینجوری بشه کاش از اول می گفتین می خواین اخرش منطقی فکر کنید بچه پولشون حیف نکنن
شما میتونید ماه بعد تشریف بیارید تر رو تمیز کنید بسم الله بگو بجی ازت حمایت کنه یک رای من رو هم داری
کسی هم اسلحه بشت گردن کسی نذاشت بیاد بول بده و کمک کنه هر کسی طبق تشخیص خودش این کار رو کرد
ما به 90 درصد چیز هایی کهمیخواستیم در طول این چهار ماه جنگ رسیدید
میگم که باز اگر میتونی بسم الله بفرما جلو
ما عرضمون همین قدر بود شما و تیمتون بیایید عرضتون رو نشون بدید
من به شخصه حاظرم شاگردی کنم در محضر اساتیدی مثل شما
ارش جان اینکه گفتی مسئله پول شخصی رو ایرانی نکنی بسیار عالی بود. لذت بردم. قبلش پایین یه کامنت گذاشته بودم.
اما......... کسی اسلحه پشت گردن کسی نذاشته برای پول دادن، اما وقتی میخواستیم جنگ شروع به و بزرگان اومدن برنامه دادن و مشخصا درمورد دفاع از تمام مناطق کشورمون صحبت شد، همه اعتماد کردیم. به حرف بزرگان اعتماد کردیم. با اتفاقاتی که افتاد تونستیم ترکیه رو حذف کنیم، دمتون گرم. اما واقعیت اینه که همه دلمون میخواست کل مناطق خودمون رو داشته باشیم و منطقه ای رو تقدیم نکنیم. اون موقع با اون شعارها دولت تونست پول جمع کنه. اما با این قراردادی که بسته شده، مطمئن باش خیلیها به حرفها و برنامه های آینده دولت اعتماد نمیکنن. اولین سوال که مطرح میشه اینه: کمک کنیم که بجنگن که چی بشه؟؟؟ آخرش میشه مثل اولش! آقایون خوشحالن که چهار منطقه ندادن... بلکه سه منطقه دادن!!!! واقعا این افتضاح رو کی میخواد جمع کنه؟؟ شما آرش جان انقدر نگو از این بهتر نمیشد! انقدر تکرار نکن که اگه کسی بهتر میتونه انجام بده بیاد جلو! مسئله بهتر بودن یا بدتر بودن نیست. مسئله اینه که دولت حق نداشت منطقه ای رو تقدیم کنه. این دقیقا همون شعار قبل از شروع جنگ بود. اگه نمیتونستن، بهتر بود قرارداد نمیبستن!! نه اینکه قرارداد رو بستن بعد یادشون اومده بیان اعلام کنن که ما ده روزه که داریم مذاکره میکنیم و اینم متن قراردادمون! برای محکم کردنش هم گرجستان رو شاهد میارن! این گند و افتضاحی که با این قرارداد بالا اومد، بدترین مشکلات درآینده برای ایران به وجود خواهد اومد. مشکلاتی که دیگه به این راحتی جمع نمیشه.
این مقالات من هستش
راجع به جمع کردن کمک
اگر توش چیزی گفتم که شما بیایید بول بدید ما ترکیه رو حذف نگه میداریم تا ابد و منطقه بهشون
نمیدیم حتی یک کلمه بهم نشون بدید من اکانتم رو میدم به شما
https://www.erepublik.com/fa/article/-1344-2573174/1/20
https://www.erepublik.com/fa/article/-1344-2570786/1/20
https://www.erepublik.com/fa/article/-051-1-2570567/1/20
اتفاقا از اول جنگ من حداقل بقیه رو کار ندارم هر کی گفته که مطمینم نگفته برو یقه اون رو بگیر
گفتیم ما میجنگیم واسه غرور و افتخار ما میجنگیم که دیگه ترکها فکر نکنند که هر وقت خواستند سر
خر رو کج کنند سمت ایران ما نمیخواستم ابزار فان ترکها باشیم
اگر چیز دیگری گفتم بله حق داری شما
الان هم میگم هر کی در توان خودش میبینه تشریف بیاره کار کنه
هنوز قرار داد بسته نشده دولت بعدی تشریف بیارید قرارداد رو امضا نکنید
برید تا بازی بازی هست با ترکا بجنگید
این راه این شما
حرف زدن راحته خیلی راحته بیرون گود نشستید میگید لنگش کن
اتفاقا بینوشت این مقاله رو بخونید : روز اول من بیش بینی این روز رو هم کرده بودم
https://www.erepublik.com/fa/article/-051-1-2570567/1/20
شدی حکایت چوب و گربه دزده!! نگفتم شما مقاله زدی، گفتم زدن!! نگفتم شما تقاضا کردی، گفتن تقاضا کردن! ...! شما به خودش نگیر
من جماعت ایرانی و مخصوصا این بازی رو نشناسم
باید برم باقالی بار خر کنم بیام بفروشم
به خاطر همین اونمقالات رو زدم
حالا هر کسی هم که گفته بی زحمت برو زیر شات همون این حرفا رو بزن
حسین جان شرط داشتن همه مناطق رو بالا توی خود مقاله گفتم، اینجا باز میذارمش
"واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم: ما اگه مناطقمون رو کامل میخوایم باید تا ابدالدهر در حال جنگ و سی سی خریدن و تومن جمع کردن و شب بیداری باشیم."
هوراااااااااااااااااااااااااا
مگه اصلا آمریکا کیلویی چند؟
...
نمیدونم چرا با جمله سازیش مشکل دارم :دی
المابقیش هم یجورایی حس کردم داری ماله میکشی :پی
جدّاً دغدغه دارم؛ این دغدغه ناشی از آن است که طرف مقابل بشدّت اهل فریب و دروغ و نقضعهد و حرکت در خلاف جهت صحیح است؛ طرف مقابل اینجوری است...
...من البتّه هیچوقت نسبت به مذاکرهی با آمریکا(تركيه البته) خوشبین نبودم. نه از باب یک توهّم بلکه از باب تجربه؛ تجربه کردیم. حالا اگر یک روزی ــ ما که در آن روز قاعدتاً نخواهیم بود ــ شماها انشاءالله در جریان حوادث و جزئیّات و یادداشتها و نوشتههای این روزها قرار بگیرید، خواهید دید که این تجربهی ما از کجا حاصل شده؛ تجربه کردیم
١٣٩٤/١/٢٠
😃
خسته نباشی خدا قوت تنهایی به این نتیجه رسیدی یا اصغر تلمبه هم بهت کمک کرده
بابا تو دیگه کی هستی معلومه که دوباره ترکیه میزنه زیر قرارداد و حمله میکنه
بهترین قرار داد هم حد اکثر 6 ماه دوام میاره
تاریخت هم اشتباهه
تاريخ درسته منويات آقاست
از تو سايتش برداشتم
پارسال گفته بود
😃
بعد من میگم شماها دلوابس و انصار هستید میگی نه
من دوره كارآموزى دارم مى بينم هنوز
😃
تازه هنوز به منويات پژمان نرسيدم
😃
نگرانن باش استعداد خدادادی داری خیلی بیشرفت میکنی
شاید حتی بتونی مقام ببعی اعظم رو هم بدست بیاری
من مخالف اینم که میگید هرکی خرج کرده الان ناراحنه
من از سیاست سر در نمیارم ولی وظیفه بوده اگه کسی خرج کرده
هرکی هم بیاد بگه من خرج کردم الان مدعی هستم باید زد تو سرش
چهار ماه جنگیدیم خیلی چیزا بدست آوردیم
جوری که الان ما جنگ منیج میکنیم صرب و یونان نمیکنن
الکی همه چیو خراب نکنید همین و درست کنید
جالبه یه کسایی دارن انتقاد میکنن که کلا این چهار ماه نبودن
اون کسایی که واقعا حق اعتراض داشتن و زحمات زیادی داشتن یا ساکت موندن یا تو یکی دو جمله انتقاد کردن و مقاله نزدن
من چند ماه هست تو این بازی هستم تجربه زیادی ندارم و به عنوان یه برادر میگم
خرابش نکنید
اکانتاتون رو ریکاوری کنید
دم همتون گرم
07
[removed]
~__________~
daaali
az nazare maaan ghaabele ghaboool naaabooood
are vaghan jangidim kee mantaghe hamoono negah darim pass mage maraz dashtim 😃
amrika ham dalil nemishe be nazare maaan ke bekhayn hamchin deal ro bebandid
bazam dar kol aziize delin khaste nabashin kari ke az dastetooon bar miooomado anjam dadin
o7
~__________~
Dobare daaali
dar zemn cm ghablit kheyli zesht vo vaghih bud , az khodet khejalat bekesh xD
~__________~
dahanetoo vasate bahse jedi akhe 😁
v
بحث کاملا ملی هست ؟
xD
فرید جان تو خودت از معدود چهره هایی هستی تو بازی که از سبک بازیت خوشم میاد و خودت هم میدونی من خودم از مخالفای جنگ با ترکیه و همسایه های نزدیکمون بودم ولی وقتی با کشوری می جنگیم باید تا آخرش پاش وایسیم وقتی کشوری رو حذف می کنیم و میزنیم و می رقصیم باید انتظار اینو داشته باشیم که فردا هم اونا خوشون خوشون کنند یا یه کاری از ریشه نباید انجام بشه یا اگه انجام شد نباید ما اون طرفی باشیم که گردنش رو کج می کنه برای همین آمریکا و کشور ایکس دیگه میگم جنگیدن با ترکیه اشتباهه چون همیشه یک کشور سومی هست که تو این مواقع و جنگ های فرسایشی فرصت رو غنیمت میشمره و میاد تیر خلاص بزنه وقتی ما خالی هستیم به هر حال دوست نداشتم نظر بدم ولی مقاله مال تو بود و تو هم عزیز دل و بودن افرادی مثل شما توی دولت ها نوید بخش هستش برای آینده ایران
و در ضمن در مورد توضیح ندادن به مجلسهم توضیح میدادی تو که انگشتات درد گرفته بود 😃
امیر فک کنم آخرین باری که مجلس درباره مسائل مهم مثه جنگ و قرارداد و این چیزا نظر داده دوره احمدرضا بود یعنی خرداد و اوایل تیر :دی
SabKe Bazi manam dooost dali ? ~_________~
نه دوز ندالم تو خیلی نوبی 😃
Noob un Kioon siahe strg 12k ast (emam hashar)
xD
az hamin tiribun sale now mobarak jigar tala ❤
عزیزم به ریش نیس به ریشس 😃
عید تو هم مبارک عجقم بوس ندادی ها 😃
منم سبک بازیتونو دوس دارم 😃
امیر بچه هارو خر نکن 😃
فقط خوشحالم از اینکه به بازی برنگشتم همین
دغدغه هایی که تو منطقه ما هست واقعیت هستش و نمیشه ازش فرارکرد:دی
مقاله خوبی بود آخرش میرسیم به همون حرف آرش که تو مقالش گفته بود :یک ماه دیگه یا کمی بیشتر یا کمی کمتر
باید داد بزنیم آقا بیا بزن،همه امشب بیدار باشن،صبح اتک داریم:دی
به خاطر مشکلات جمعیتی و مالی
همیشه مشکل ما این بوده که نمیتونستیم ادامه بدیم
خود ترکها این رو بهتر از ما میدونند
ما اهل کار بیوسته نیستیم ما بزن در رو کار میکنیم
خداییش خود من انتظار ادامه دادن 4 ماه جنگ رو سفت و یواش رو نداشتم
ولی بعد از جریان دزدیدن سه میلیون دیگه به خنسی خوردیم
این تیر خلاص بود
عرض شود خدمت دوست عزیز و گرامی که هفته پیش که گند قضیه آمریکا دراومد و یه دوستی مقاله زد، من زیر اون مقاله نوشتم که چرا کسی صداش درنمیاد؟ و همون موقع آرش جواب فرستاد که پول مال کشور نبوده و شخصی بوده!! و خلاصه اینکه به صورت محترمانه گفت یک میلیونش مال خودش بوده و به من و بقیه ربطی نداره. البته جواب بعدی که فرستادم آرش جواب منطقی نداشت بده و خیلی راحت جواب داد که حرف همون بوده چه امثال من قبول کنن و چه نکنن!!! و بعد از اون هم که جناب شتر اومدن مقاله زدن که پونصد کا هم مال من بوده و به خودم ربط داره!
حالا یه سوال اساسی: پولتون رو خوردن، طبق گفته خودتون مال ایران که نبوده... پس چرا ایران رو قاطی این ماجرا میکنید؟ اول همین مقاله اومدن نوشتین که میخوایم خیالمون از ترکیه راحت باشه و به مشکلاتمون با امریکا بپردازیم. به ایران چه ربطی داره؟ مگه توی مقاله خودتون آرش و شتر تاکید نکردن که پول مال ما و دوستان ما بوده؟ مگه تاکید نکردین که این پول ربطی به ایران و خزانه نداره؟؟ پس الان چرا دارین ایران و دولت ایران رو درگیر این ماجرا میکنید؟ اونا که پولشون سوخته برید به سی پی آمریکا بگید حساب ایران و خزانه رو از این پول جدا کنه و طرفش شما باشید که قرار نباشه فردای کشور رو درگیر مسادل شخصی خودتون بکنید.
یه تذکر: دوستان دولتی که پولتون رفته توجه بفرمایید که شما دو شخصیت مختلف و کاملا مجزا دارید: از طرفی نیروی دولتی هستین و ازطرفی اکانت شخصی دارید. شما برای مدتی نیروی این دولت هستید. در این زمان اتفاقاتی که مربوط به اکانت شما میشه هیچ ارتباطی تاکید میکنم هیچ ارتباطی به ایران و دولت ایران و خزانه نداره.
به هرحال چیزی که مشخصه اینه که عده ای دارن ایران رو تبدیل میکنن به ارث باباشون. از خزانه میکنن به اسم جنگ، از جیب مردم عادی میکنن به اسم اینکه کمک کنید جنگ داریم و از جیب شخصیشون پولشون رو با خزانه قاطی میکنن که بقیه نفهمن چی شد. شاید در واقعیت این نباشه و پسر پیغمبر باشین، اما ظاهرا که اینطوره و دارید مسادل رو جوری آشفته میکنید که تنها برداشتی که میشه کرد اینه که میخواید از آب گل آلود ماهی بگیرید. لطف بفرمایید مسادل شخصیتون رو بصورت شخصی حل کنید و ایران رو قربونی مشکلاتتون نکنید.
تو روز روشن داری بحث رو میبیچونی ؟؟؟ چی گفتی که من جواب منطقی نداشتم واسش
البته از نظر انصار البجمان هر چی که بر خلاف نظر آقاشون باشه منطقی نیست
خوبه که نامه خصوصی هم فرستادی واست محاسبه هم کردم و فرستادم یک میلیون خودم چجوری بوجود
اومد
میخواید بشت سر من حرف بزنید بزارید بمیرم بعد حرف بزنید و حرف درست کنید ر
بول خصوصی بوده خصوصی هم میگیریم به ایران مربوط نیست و تمام
e.... mage hanuz zende'ee? 😃
shoma ansare dar kharab ham donbale moghe'eeyat migardin ke bendazin 🙂
bahs meli nabode , vali bahsi ke cp usa rah andakhte ba tohinash ke nemonasham interview emshabesh bod mikonash meli , bad on pole shaksi bode dorost vali kari ke amrika kard baeis shode nesfe erep zedesh bashan o zedesh beznana
shoma alan didi iran ya gov iran article bzane ? ya hamle kone be usa ?
na pas inghadr ansar bazi nakon
jenabe shotor, in maghale ro kamel khundi??? hamin maghale un bala neveshte mikhastim khialemun babate torkie rahat bashe ke berim soraghe amrika!!! in yani chi??? masale torkie masale irani va iran ba keshvare torkye ast. hich ertebati ba masale amrika ke shakhsie nadare. alan tooye hamin maghale darin masale amrika ro michasbunin be siasathaye dolat!! shoma 2bare maghale ro bekhun baad commente mano bekhun bad javab benevis. poole shoma shakhsi bude, berid shakhsi moshkeletun ro hal konid, masale shakhsie shoma hich rabti be masale torkye ke dolatie nadare. fahmesh sakhte? bazam tozih bedam?
ضمن تکر از همه کسایی که این چند ماهه جنگیدن و یا با مذاکره سعی کردن امتیاز بگیرن
امیدوارم دوستیهامون مثل قبل ادامه پیدا کنه
این بحثها و دعواها نمک بازیه .خیلی جدی نگیرید.
هعیییییی
😃