Gold pentru tank-uri sau strenght pentru popor?
Ion Vlahu
Primul articol publicat în ziarul Politics and Nations după o pauză de aproape un an. Hope it will be as good for you as it is for me.
Înaintea de toate, vreau să interpretați acest articol ca o reacție la ultimul articol scris de gishae, un jucător pe care-l respect pentru contribuția și efortul său în acest joc, fără să fi avut plăcerea de a-l cunoaște. Deci, în calitate de observator tăcut, pentru o lungă perioadă, doresc să ridic o mânușă pe care articolul său a aruncat-o.
“Iar motivatia pentru care recurg la masura asta nu tine de razbunare sau de rea vointa, ci pur si simplu pentru ca poate, in conditiile astea, cineva va gasi o solutie mai buna pentru dezvoltarea comunitatii.”, scrie gishae, motivându-și decizia de a ieși din prim-planul societății e-românești. Dezvoltarea comunității, bun subiect de reflecție...
Una din nemulțumirile domniei sale au fost criticile pe care a opiniei publice le-a adus tank-urilor, care, pare-se, cheltuie avuția țării pe “exerciții intensive de dezvoltare personală” (a se citi tanking). Și, atunci, a făcut un pas în spate, atitudine împărtășită de alte tankuri, după cum se poate deduce din comentariile articolului său.
Există, în mod legitim, sentimentul ingratitudinii. Echilibrul pe care România reușeste să-l mențină în raport cu inamicii ei se datorează în primul rând tankurilor, al căror rol, după ultima schimbare a regulilor, a crescut exponențial. Dacă în v1 tankurile susțineau armatele, acum, din punct de vedere al damage-ului, armatele susțin tankurile. Există momente de maximă aberație când un singur luptător dă mai mult damage decât 500 de soldați medii. Bineînțeles, nu e vina tankurilor că lucrurile stau așa și, oricum, până această realitate se va modifica, rolul lor rămâne esențial dacă vrem ca România să existe pe hartă.
Există atunci vreun motiv legitim de frustrare pentru acea parte a societății care-i contestă, dincolo de micile frustrări inerente competiției dintre oameni? Eu cred că da. Să explic. Este nesănătos ca o societate de (să zicem) 2000 de oameni activi să depindă de banii și strenght -ul a 20 de persoane (adica 1%, give or take). Ce se întâmplă, ipotetic, dacă acești oameni, se decid să se retragă sau să devină 2 clikeri? O să spuneți că nu au cum să se retragă toți (și 2 din 20 dacă se retrag înseamnă o scădere cu 10% a potențialului tankurilor), dar oricum este o greșeală ca o întreagă națiune să se bazeze pe atât de puțini cetățeni. Asta la nivel teoretic. Practic, lucrurile se complică, pentru că o strategie alternativă, care să valorizeze grupul, e dificil de organizat și implementat.
Totuși, să facem un exercițiu teoretic, care, ce-i drept, nu va fi perfect valid, din cauza imposibilității de a disocia (din cauză ca-mi lipsesc informațiile, dacă le are cineva, putem schimba calculul) cheltuiala publică de cea privată. În timpul luptei din Central Hungary, de acum o săptămână, (zilele 1170 și 1171), România a cheltuit, conform statisticilor lui Bogdan_L, 11.307 gold. Acest gold a asigurat un damage monstruos, dar inutil, din moment ce România a pierdut lupta.
Și, acum, să lansez o variantă. Ce este esențial pentru dezvoltarea unui soldat? Strenght-ul, în principal, rank-ul se atinge prea greu ca să conteze. România are, să zicem, cam 1000 de soldați activi. S-au tankat, deci, cam 11 gold de soldat activ într-o singură zi. Iar asta înseamnă training cu Napoleon, pentru toată armata română (1000 persoane), cam 6 zile. Dacă un train normal oferă 6~ str și napoleon 16~, diferența este de 10 str/pers/zi. Calculul ar fi că din cei 11k gold, dacă s-ar fi cheltuit pe creșterea strenght-ului întregii armate, s-ar fi obținut o creștere totală de 60.000 str. Strenght care rămâne, se acumulează, și crește puterea totală a armatei române.
Bineînțeles, concluziile sunt contestabile, din cauza multelor variabile. Dar schimbarea paradigmei de interpretare utilitaristă, care domină logica e-românilor, ar putea fi soluția. Pe termen lung, s-ar putea să avem mai mult de câștigat, bazându-ne pe cei mulți. Oricum, putem renunța la dispute politice sordide și la atacuri ad hominem pentru a ne gândi cum putem deveni mai puternici, atunci când regulile jocului se vor schimba sau un jucător se va decide să ne părăsească. Aștept opiniile dumneavoastră!
Comments
o analiza obiectiva !
pai ideea e pe criteriul "dai un leu pt Ateneu", ideea in sine nu e rea si aici ma refer la bonus pt train pt intreaga armata romana, dar problema se pune astfel: dupa ce statul da gold pt train(admitem ipoteza) cine imi garanteaza ca soldatii crescuti nu dau "pe banii lor unde vrea sexul lor" asa cum de multe ori se intampla chiar si la case mai mari.asa ca damage-ul creste dar asta nu reprezinta garantia ca va fi si concentrat acolo unde trebuie!
teo.andrei
E legitima intrebarea ta. Eu nu am propus o solutie. O solutie presupune "norme metodologice". Eu doar am lansat o idee, sperand ca ea sa genereze noi idei si, de ce nu, solutii.
Daca ar fi sa vorbim despre o metoda de control, cred ca nu e foarte dificil de transmis banii prin unitatile militare, facute spread-uri in care soldatii sa dea c/p dupa mesajul primit la train sau str before/after.
Sumarizand, am arunca piatra. Astept cei zece intelepti. 🙂
As fi de acord cu sustinerea macar a soldatilor cu gold de train, macar 0,19g/zi, insa asta presupune cheltuieli imense si nu garanteaza nimeni ca nu se lasa de eR 70% din acei jucatori dupa o luna sau 2 de la terminarea perioadei in care se pompeaza steroizi in ei. Eu as risca totusi si as da gold de train, insa doar acelora care au maximum medalii de hardworker raportat la ziua de nastere. Aia sunt de departe cei mai seriosi si cu sansele cele mai mici sa se lase.
Normal ca la intrebarea asta singurul raspuns nu poate sa fie decat gold pentru tancuri ((:
Cand se echipeaza un tanc scopul este sa se obtina o forta de atac controlata si foarte eficienta la momentul si locul potrivit. Cu 3 gold un tanc precum Adamutz face cat mine care dau zilnic 20 lupte cu paine. Daca staim sa calculezi el este doar cu 50% mai scump decat sunt eu, iar el, sau alte tancuri precum el, pot fi gasite la orce ora pe chat. Sa mai spun ca eu am str 2000 si asta inseamna ca sunt printre cei mai puternici? ((:
In schimb cei 2000 de oameni de care pomenesti in articol nu pot fi la fel de activi si eficienti precum ei.
Asta e si scopul echipari tancurilor cu gold.
Ati auzit ce a zis Radu?
Bun, => You worked 365 days in a row. Dati goldu de napoleon la mine🙂
Radu Pangaiu
Mi se pare fair ceea ce spui. Evident ca implementarea unei solutii care presupune atat de multe resurse e dificila. E nevoie, de asemenea, de un sistem de "checks & balances". Eu vroiam doar sa subliniez ca filosofia asta utilitarista, ce se bazeaza pe maximizarea damageului prin alocarea resurselor catre cei mai puternici jucatori are si o alternativa (sau mai multe). Tot utilitarista, dar orientata pe termen lung. Empower the many, respecting the few. 🙂
@stefanzor - ia ma si tu o zi doua de concediu.
Radar.2
Expunerea ta e clara ca lumina zilei, dar nu aduce nimic nou. Stim toti, foarte bine, care sunt avantajele tankingului. Dar exista si dezavantaje. Hai sa facem o analiza SWOT, sa vedem unde ajungem...
Eu cred, din principiu, ca e o idee proasta sa te bazezi la infinit pe disponibilitatea catorva indivizi de a fi intotdeauna la dispozitia ta. Daca se plictisesc, daca-si schimba jobul, daca, daca, daca... ?
You worked 420 days in a row. Deci primesc si eu?
Sigur ca exista alternative, insa paine pentru bizoni e de departe cea mai slaba abordare, mereu am fost de acord cu un program finantat de stat, de vizitat Lana. Insa doar in conditii stricte, sa nu crezi ca sunt unul care zice ”tot goldul la tankuri”, ca nu e cazul.
Stefan, maine ai str 2000 si esti deja colonel, ia legatura cu diuras, esti material de #rt.
((: Ion Vlahu - aceeasi intrebare ti s-a pus si in legatura cu soldatii care ar trebui sa primeasca gold pentru crestere. Dacase plictisesc, daca-si schimba jobul,daca,daca...?
Eu am mai mare incredere in 5 oameni decat in 2000
Radar.2
Gandeste procentual. Ce se intampla daca pleaca 1 din 5, dar 10 din 2000?
Hmmm, o idee mai buna ar fi selectarea a unui grup care s-a dovedit activ si sprijinirea lui. Astfel se mareste baza de care vorbesti tu si se reduce riscul de a se pierde omul. Dar asa se revine iar la disutia despre elitism ((:
Goldul de care vorbesti tu este platit de toata lumea si nu as fi de acord cu irosirea lui pe oameni care nu-mi ofera nici o garantie.
You worked 133 days in a row.
Asta nu inseamna ca nu-s activ...
tru...
pff... wah.. deci.. nush ce sa zic...
e posibil...
E si asta o solutie. Articolul asta, cum spuneam mai sus, nu e scris ca sa aduca lumina in mintea intunecata a ignorantilor. Isi propune doar sa desire mosorul... Astept idei, propuneri, solutii. Pentru noi toti.
mis a scoala de-o mai zici odata... spioni pasta tat ba... nu mai stiu ce care cum dc....
mmmmh... deky... 😕... tralala si blablabla... trilalilalililila....
Pt ca sunt unul din tankuri...
Cand o sa incetati cu genul asta de articole?? cand o sa incetati sa mai generalizati?
Si de cand armata sustine tankurile? ati facut donatii catre tankuri, din buzunarele voastre,dragilor???
Voi stiti ce inseamna sa primesti 20 gold pt tancat dar sa mai pui 200g din buzunar plus inca 150 pt arme??Si pt ce?? ca sa ne pastram teritorii sau sa cucerim altele noi?
Voi credeti ca toate tankurile lupta pe banii statului?
Eu as vrea sa va vad pe voi astia cu gura mare...stand noptile pe chat,cheltuind o gramada de bani din bugetul personal..pt ca sa va treziti dimineata in aceeasi regiune.
Eu sunt dispusa sa-mi pun bani la bataie si sa va inarmez....dar pt asta o sa stati pe chat si o sa luptati atat cat e nevoie...chir si pana dimineata daca asa cere situatia.
Facem targul?
inca un lucru de remarcat: avantajul tancurilor scade pe zi ce trece (intr-o saptamana damage-ul meu va fi cu 4.23% mai mare, pe cand cel al lui B.A cu 2.54😵. Si din cauza aceasta cred ca alocand toate resursele pt cei tari si putini e o mare greseala.
E si antidemocratic, si contraproductiv: jucatorii mai slabi se vor simte inutili, si se vor lasa de joc.
Gold pentru tank-uri sau paine pentru popor asta e problema care se discuta
corect trebuie amandoua si echipari de tancuri de paine si tancuri cu gold
Blackpanther76
Cu tot respectul te intreb, ai citit tot articolul sau doar titlul? Mi-e imposibil sa inteleg, in cazul in care ai citit articolul, cum ai interpretat ce am scris ca fiind un atac? Eu respect efortul (financiar, dar nu numai) al tankurilor, dar subiectul era altul. Cum facem, ca tara, sa nu ne mai bazam puterea in generozitatea catorva oameni? Ti se pare deplasat? Daca da, imi cer scuze.
@gyika micinaz ember😁)
Ion Vlahu...scuza-ma...nu am nimic personal cu tine.
Sunt mai mult decat dezamagita din cauza articolelor din ultimele zile.Ca sa nu mai zic de comentarii.
Prea multi ne vad in postura lupului cel rau,noi harparetii care furam de la gura poporului : (
Eu nu am asteptat niciodata nimic de la stat,si nici nu o sa cer ajutor...am preferat sa ma descurc singura.
Modalitati ar fi...doar rabdare sa fie..
Un articol excelent, ca de obicei! E o idee buna, dar nu stiu cum am putea s-o punem in practica... Probabil ca cel mai bine ar fi sa primeasca soldatii bani pentru booster 50%, care e cel mai eficient.
@Radu Pangaiu , eu am 18 medalii de HW poate primesc si eun gold de antrenament : D
Oricine isi poate permite boosterul de 50%.
Cheltui zilnic 0.19 gold si obtii minim 5 + 0.5 + 2.5 + 1 = 9 strength.
9 strength / zi inseamna 250 strength (medalie) la 28 de zile.
Deci la fiecare 28 de zile primesti 5 gold, cheltuind in total 5.32 gold.
Ramane o diferenta de acoperit de sub 1 RON / zi.
blackpanther76
Si mie mi se pare deranjant ca-s oameni care blameaza irational, de dragul polemicii. Te asigur ca nu e cazul in acest ziar. Daca ai curiozitatea, vei vedea ca acest lucru transpare din toate articolele.
Sunt de parere ca orice frustrare sociala, legitima sau nu, trebuie abordata, discutata, pentru a detensiona atmosfera. Pentru a avea succes, este imperativ sa conlucram, mari sau mici. Problema care ar trebui sa ne ingrijoreze este urmatoarea: Ce se intampla daca maine se pune limita la WP, ca in v1? Pe romaneste, we are f#&%^d!
Haideti sa fim proactivi!
blackpanther76 asta e romanul...nu stie sa aprecieze Valorile...Si mai ales o Valoare Uriasa ca tine...
SI ma opresc aici...si va mai spun un proverb vechi : Cainele moare de drum lung si prostu de grija altuia!
am 165 de insi care iti vor spune ca la ora 23.00 11.02.2011, au facut 1.568.000 damage la t - 4 minute pentru Brazilia.
si toate cu un cost de sub 8000 de RON!
Majoritatea unitatilor militare isi afiseaza zilnic statisticile, 80% din armata baga gold in antrenamente, 15-20% baga napoleon. Pentru un jucator activ sistemul economic permite un "antrenament decent". A tanka de zeci, sute de gold e o alta poveste...
Corect era sa fie mentionata suma alocata de stat si nu gold-ul consumat de tankuri.
incredibil, sunt oarecum de aceeais parere cu gica. notati ora.
gyika, ce fel de caractere sunt alea de pe avatarul tau? mereu am fost curios si acuma ca am un puseu de bunavointa te si intreb.
mersi.
@smif: interesant, nu?
@Radu Pangaiu
0.19G/zi isi poate permite oricine.
un booster superior pentru armata, statul nu-si poate permite.
dati voi paine bizonilor cand situatia o cere, ca de strength se ocupa si singuri. stimulam si economia (chiar, care-au fost incasarile?) si crestem si retentia si simtul comunitatii.
pt ca da, democratia e cea mai dificila forma de organizare, dar pare ca merita.
Oboj
Ai dreptate. Daca citesti cu atentie vei vedea ca si eu am mentionat ca este imperativ ca aceasta disociere sa fie facuta. Nu am facut asta pentru ca nu am avut datele. Daca cineva le are, cu atat mai bine, recalculam.
Haideti sa privim dincolo de nevoile imediate. Dinamica actuala a jocului creste disparitatile intre jucatori. Ceea ce nu e ok, nu-i ok deloc. O sa avem cativa "Gods of War" care o sa poata intoarce orice razboi si o multime muta (sau galagioasa, dupa caz) de sarmani legati de glie. Sunt oare singurul care percepe lucrurile asa?
Problema strenghtului mi se pare foarte sensibila. Este o caracteristica mult prea personala. Practic, n-ar exista nici o posibilitate de control asupra celor care ar beneficia de bani pt. booster de la stat. Ar fi o actiune pur populista de impartire pomeni. In plus statul nu are capacitatea sa furnizeze fonduri atat pentru o astfel de actiune, cat si pentru echiparea din timpul luptelor.
Mult mai eficient ar fi sa se puna la punct un sistem de echipare cu paine si, eventual, arme pentru toti userii care pot da peste 150-200 dmg/figft si pot respecta ordinele. Pana la urma dc. un user nu reuseste, prin forte propri, sa ajunga la un dmg. de 150-200, nu are rost sa fie luat in calculele militare. Pentru bebelusi sunt si se mai pot face programe de asistenta sociala, cu accent pe invatare.
+1 pt articole
Buna idee - greu de implementat si contabilizat insa.
Quote: "As fi de acord cu sustinerea macar a soldatilor cu gold de train, macar 0,19g/zi, insa asta presupune cheltuieli imense si nu garanteaza nimeni ca nu se lasa de eR 70% din acei jucatori dupa o luna sau 2 de la terminarea perioadei in care se pompeaza steroizi in ei. Eu as risca totusi si as da gold de train, insa doar acelora care au maximum medalii de hardworker raportat la ziua de nastere. Aia sunt de departe cei mai seriosi si cu sansele cele mai mici sa se lase." - corect
Parerea mea este sa ne concentram asupra unitatilor militare. Se va aloca un buget de train de .20gold/om pe zi, unitatilor care demonstreaza ca se implica. Vrei sa cresti repede si sa contezi, te bagi intr-o unitate militara sprijinita de stat, la schimb va trebui sa lupti la ordin. cine nu respecta asta este dat afara din unitate sau programul de crestere. Va spun eu, vor fi foarte multi interesati sa adere... logistica o putem pune pe umerii comandantilor de unitate, daca sunt de incredere. Saptamanal se raporteaza ministerului situatia luptatorilor si in functie de asta se recalculeaza bugetul. E o parere...
crom, daca esti de acord cu gica inseamna ca retorica lui de divide et impera functioneaza (:
vot+subscribe!
Hai Romania!
V & S.415
Te rog, fa la fel:
http://www.erepublik.com/ro/article/eu-vrea-sa-salvez-romania-subscriu-si-eu-manifest-copie--1752635/1/20
s 525