Até logo/Goodbye

Day 1,875, 12:48 Published in Portugal Brazil by Toboco

Até Logo/ Goodbye



Por favor, ajude um jornalista a ser feliz VOTE neste artigo e ASSINE este jornal.

The English version is in the end of article

Amigos…
Me permitam chamar vos de Irmãos.

Sim. Pois fui recebido como um filho por Portugal e como irmão pela maioria dos portugueses. E como filho eu só tenho que agradecer o tempo que eu estive aqui pois fui excepcionalmente acolhido.

Se fosse bom seria o começo, mas todo o ciclo tem um fim (ou um até breve).

Eu já estava adiando esta notícia há uns 3 meses. Agora não consigo mais segurar. Estou voltando ao Brasil e ao CAT (depois falarei mais a respeito).



História Portuguesa



Desde o final de maio estou em Portugal – portanto, mais de 7 meses - e logo no primeiro mês se não me falha a memória entrei nos MeKs (ler mais abaixo). Em Portugal fiz minhas maiores lutas (danos) e também fiz muitos amigos. Não vou citar nenhum em especial pois tenho certeza absoluta que vou esquecer alguém. Dos mais velhos aos mais novos. De coração, obrigado pela acolhida e pelo apoio.

Escolhi Portugal por motivos simples. Já estive em Portugal outras duas vezes - por menos tempo – ajudando em ATO. Além disso, falamos a mesma língua – o Português. Não bastasse isso nossos dois países eram aliados-irmãos. Como o Brasil tinha um NAP com a Espanha eu queria vir para cá para poder lutar mais e contra meus reais inimigos. No meu país de origem a política mudou os rumos militares e passaram a lutar do outro lado, embora nunca oficialmente (a não ser com a tentativa de criação da CTRL). Como não concordava com os rumos (e não tinha mais tempo para política ou, resolvi continuar aqui com vocês. E, sinceramente, não me arrependo pois fiz muitos amigos e até “amigos inimigos”.

Quero desde já agradecer a todos os portugueses. Desde os presidentes em que tive a honra de poder ajudar de alguma sorte até o menos afortunado dos portugueses que me pediu ajuda e eu pude ajudar. Se de alguma sorte pude ajudar um compatriota meu, então cumpri com meu objetivo.

Um dia alguém (de verdade não lembro quem) me perguntou se eu tinha alguma mágoa de Portugal. Pensei bastante. Não é exatamente mágoa o que sinto. Na verdade, no fundo, são apenas visões diferentes – e temos que respeitar as diferenças.

Uma delas é a desunião. Embora não seja latente, Portugal está dividido em três correntes, explícita sutilmente em algumas opiniões. Acredito que o país já tenha inimigos de sobra e em comum. Está mais do que na hora de dirimir estas diferenças e focarmos no que tem em comum. Não consigo mais acreditar que por causa de projeto A, B, ou C muitos deixemos de lutar.

Não esperem só que o país faça algo por vocês. Não esperem para lutar só se a dist ou Fa.pt estiverem abertas. Antes de tudo, façam algo pelo país. Portugal precisa muito de cada um de nós.

Outra questão foi com relação ao “VISA” – que aliás nem tenho, é boleto. Sim, sou um jogador que investe no jogo. Tem algum problema? Algumas poucas vezes fui criticado por não investir meu gold (ou meu dinheiro RL) na ajuda a outras pessoas. Para quem talvez não me conheça muito, muitas e muitas e muitas vezes ajudei outras pessoas. Faço isso no anonimato. Sem querer ter troféu ou placa. Ajudei também todos os governos, com armas, CCs e até gold, direto ou comprando dano. Mas o que eu JAMAIS FAREI NA MINHA VIDA será comprar dano de português ou de brasileiro para lutar pela sua pátria. E olha que não faltaram pedidos. É obrigação de um patriota lutar pelo seu país. Se não é capaz de fazer isso, não é digno de ser chamado patriota.

Outra questão que acho ainda mais pertinente. Com meu dinheiro eu prefiro muito mais fazer caridade na vida real do que em um jogo que serve para a nossa diversão. Embora isto se pareça muito com a vida real e embora muitas vezes não gostemos de algo se ainda permanecemos aqui é porque gostamos muito. Mas não podemos esquecer. Isto é só um jogo.

Aos meus irmãos quero deixar um dos poemas que inspiram minha vida e também neste jogo.

Ele se chama Se do inglês Rudyard Kipling


Se és capaz de manter tua calma, quando,
todo mundo ao redor já a perdeu e te culpa.
De crer em ti quando estão todos duvidando,
e para esses no entanto achar uma desculpa.

Se és capaz de esperar sem te desesperares,
ou, enganado, não mentir ao mentiroso,
Ou, sendo odiado, sempre ao ódio te esquivares,
e não parecer bom demais, nem pretensioso.

Se és capaz de pensar - sem que a isso só te atires,
de sonhar - sem fazer dos sonhos teus senhores.
Se, encontrando a Desgraça e o Triunfo, conseguires,
tratar da mesma forma a esses dois impostores.

Se és capaz de sofrer a dor de ver mudadas,
em armadilhas as verdades que disseste
E as coisas, por que deste a vida estraçalhadas,
e refazê-las com o bem pouco que te reste.

Se és capaz de arriscar numa única parada,
tudo quanto ganhaste em toda a tua vida.
E perder e, ao perder, sem nunca dizer nada,
resignado, tornar ao ponto de partida.

De forçar coração, nervos, músculos, tudo,
a dar seja o que for que neles ainda existe.
E a persistir assim quando, exausto, contudo,
resta a vontade em ti, que ainda te ordena: Persiste!

Se és capaz de, entre a plebe, não te corromperes,
e, entre Reis, não perder a naturalidade.
E de amigos, quer bons, quer maus, te defenderes,
se a todos podes ser de alguma utilidade.

Se és capaz de dar, segundo por segundo,
ao minuto fatal todo valor e brilho.
Tua é a Terra com tudo o que existe no mundo,
e - o que ainda é muito mais - és um Homem, meu filho!

Saio de coração partido, mas trata-se de um novo rumo na minha e-Vida.



Muito obrigado a todos!!

Aos meus amigos e aliados

Foi muito bom ter estado ao lado de vocês. Estes últimos meses tivemos batalhas inglórias, mas todas que vencemos tiveram um sabor ainda melhor. Faz parte do jogo. Paciência. Quero agradecer aos amigos e aliados que lutaram por mim e por Portugal. Minha gratidão e respeito. A gente nunca sabe os rumos que este jogo pode tomar, mas espero continuar estar ao lado de vocês. HAIL BROTHERS!

Aos meus inimigos

Oportunidade também em que quero cumprimentar e parabenizar os espanhóis e ingleses e, porque não, o papai Polônia (e também aos demais dos seus aliados ou inimigos de meus amigos). Foram lutas incríveis e memoráveis que só me fizeram crescer. Isso vale aos lutadores honrados e até aos “trolladores”. Aos amigos que fiz do outro lado do front: Força e saúde, mas continuamos a nos ver nos campos de batalha. Tenho certeza que, apesar de sermos imensamente inferior, muitas vezes vocês borraram as calças ao perceber a força deste pirralho (Portugal). Sinceramente espero que vocês possam aceitar um NAP digno de ambas as partes e perderão menos dinheiro e tempo do que pensam. Também quero pedir desculpas por alguma trollada em shout ou artigo. Faz parte de estratégia de Guerra e, mais do que isso, da diversão do jogo. Não levem para o lado pessoal.



MEKs


Sinceramente formamos uma bela família e uma legião de irmãos em luta. Mas mais do que apenas “lutar”, passamos momentos de sufoco, de ajuda mútua e de muita diversão. Há muito não via isso. E, de verdade e de coração, foi um imenso prazer estar ao lado de vocês. OBRIGADO é tudo o que tenho a dizer. Vocês me ajudaram a dar ânimo em um momento em que pensei em parar.

Desculpa por não conseguir me conectar tanto quanto deveria e gostaria e, sinceramente, desculpa por qualquer incômodo ou inconveniente que eu tenha causado.

Fica o meu sincero e fraterno abraço! Com aperto no coração.... HAIL MEK! NUNCA VOU ME ESQUECER!!

Lembrem se do grande desafio que vocês tem pela frente. Continuar unidos e fortes, representando com dignidade grande parte da força de elite de Portugal.


BRASIL



Muitos me questionam porque voltar ao Brasil se eu tenho portas abertas em todos os países da EDEN e se eu não compactuo com as políticas adotadas nos últimos meses?
Pois bem. A resposta é simples e ao mesmo tempo complicada.

Simples: é meu país RL que, apesar de alguns pensarem diferente de mim, nunca deixei de amar e respeitar. Tanto é que cumpri a promessa de nunca lutar contra o Brasil (da mesma forma que não lutarei contra Portugal). Outro ponto fundamental é a língua. Português.

Complicada Minha postura todos conhecem. Não confio em quem é amigo da Polônia. Simples. E a Espanha é a principal aliada da Polônia, e ambos estão alinhados com o Brasil. No entanto – pelo menos até o momento – o Brasil não é membro nem da CoT e nem da TWO. Com a provável queda da EDEN os países vão ficar órfãos e – sem um inimigo em comum – todos terão que escolher um lado, ou ao menos ter simpatia.

Então acho que posso ser útil ao Brasil – que embora hoje esteja de lado oposto - na aproximação com os países que serão ex_EDEN só para citar alguns grandes (e incluirei Portugal): Grécia, Croácia, Argentina, Portugal e China – além de amizades fortes na Colombia, Ucrânia, BiH, Albânia, Holanda, etc. Sei e entendo que o Brasil tem problemas com a Turquia e a Romênia (aliás, não só o Brasil).

CAT



Por que voltar ao CAT? Eu já fui CAT e gostei muito da milícia. Hoje ela não compactua necessariamente com as políticas governamentais – muito embora sempre esteve empenhado nas campanhas do país.

Tenho amigos em todas as outras milícias, mas tive também um convite especial para um projeto muito interessante na Trolls onde também tenho bastante amigos – acreditem.

Sinceramente pensei muito no convite da Trolls, mas pesou meu lado sentimental. Embora a queda da EDEN seja iminente e eu não goste de alguns países da aliança, ainda não me sinto bem ao alinhar me a países como a Espanha. Sinceramente eu não me sentiria cômodo, neste momento pelo menos, em ter que lutar pelo lado espanhol. Na CAT eu teria mais liberdade para isso, até porque não terei uma função específica na milícia.

As diferenças podem e devem ficar no campo das idéias. Não é porque pensa diferente que devo considerar meu inimigo. No máximo um opositor de idéias, mas nunca um inimigo pois ainda acredito que as pessoas pensam no melhor para seu país, independente do ponto de vista.



English version


Goodbye

Friends ...
Let me call you a brothers .

Yeah I was received as a child by Portugal and as a brother by most Portuguese. And as a child I just have to thank the time that I was here because I was exceptionally accepted.

If it was good would be the beginning, but the entire cycle has an end (or even short).

I was postponing this news about 3 months ago. Now I can no longer hold. I'm going back to Brazil and the CAT (I'll talk more about later).



Portuguese History




Since late May I'm in Portugal - so more than seven months - and the first month if I remember correctly entered in MEKs (read more below). In Portugal I made my greatest fights (damage) and made many friends. I will not mention any in particular because I'm pretty sure I'll forget someone. From oldest to youngest. From my heart, thank you for the welcome and support.

I chose Portugal for simple reasons. I've been to Portugal twice more - in less time - helping with ATO. Moreover, we speak the same language - Portuguese. Not only that our two countries were allies brothers. As Brazil had a NAP with Spain I wanted to come here and to be able to fight more against my real enemies. In my home country the political and military changed the course began to fight on the other side, though never officially (except with the attempted creation of CTRL). How not agree with the direction (and no longer had time for politics or, I decided to stay here with you. And, honestly, I have no regrets because I made many friends and even "friendly enemies".

I now thank all Portuguese. Since the chairs I had the honor of helping some luck to the less fortunate of Portuguese who asked me for help and I was able to help. If for some sort could help a compatriot of mine, then stick with my goal.

One day someone (really do not remember who) asked me if I had any grief from Portugal. I thought a lot. Not exactly what I feel hurt. In fact, deep down, are just different views - and we have to respect differences.

One is disunity. Although not latent, Portugal is divided into three streams, explicit subtly in some opinions. I believe that the country already has plenty of enemies and common. It is more than time to resolve these differences and focus on what it has in common. I can no longer believe because of design A, B, C or many fail to fight.

Do not expect just that the country does something for you. Do not expect to fight only if a dist or Fa.pt are open. First of all, do something for the country. Portugal need much of each of us.

Another issue was related to " VISA " - which incidentally have not, it is billet. Yes, I am a player who invests in the game. Got a problem? A few times I was criticized for not investing gold mine (or my money RL) in helping other people. For those who may not know me very many and many and often helped others. I do so in anonymity. Without wanting to have trophy or plaque. Also helped all governments, weapons, and even gold CCs, or buying direct damage. But what I WILL NEVER IN MY LIFE will buy damage Brazilian or Portuguese to fight for their homeland . And look, there were many requests. It is a patriotic duty to fight for his country. If not able to do that, is not worthy to be called a patriot.

Another issue that I find even more relevant. With my money I would much rather make love in real life than in a game that serves for our amusement. Although it looks a lot like real life and although often we do not like something if we are still here is because we like a lot. But we can not forget. This is just a game .

To my brothers want to leave one of the poems that inspire my life and also in this game.

It's called If English - Rudyard Kipling

If you can keep your head when all about you
Are losing theirs and blaming it on you;
If you can trust yourself when all men doubt you,
But make allowance for their doubting too;
If you can wait and not be tired by waiting,
Or, being lied about, don't deal in lies,
Or, being hated, don't give way to hating,
And yet don't look too good, nor talk too wise;
If you can dream - and not make dreams your master;
If you can think - and not make thoughts your aim;
If you can meet with triumph and disaster
And treat those two imposters just the same;
If you can bear to hear the truth you've spoken
Twisted by knaves to make a trap for fools,
Or watch the things you gave your life to broken,
And stoop and build 'em up with wornout tools;
If you can make one heap of all your winnings
And risk it on one turn of pitch-and-toss,
And lose, and start again at your beginnings
And never breath a word about your loss;
If you can force your heart and nerve and sinew
To serve your turn long after they are gone,
And so hold on when there is nothing in you
Except the Will which says to them: "Hold on";
If you can talk with crowds and keep your virtue,
Or walk with kings - nor lose the common touch;
If neither foes nor loving friends can hurt you;
If all men count with you, but none too much;
If you can fill the unforgiving minute
With sixty seconds' worth of distance run -
Yours is the Earth and everything that's in it,
And - which is more - you'll be a Man my son!

I leave heartbroken, but this is a new direction in my e-life.


Thank you all!

To my friends and allies

It was great to have been alongside you. These last months had inglorious battle, but we won all had a taste even better. It's part of the game. Patience. I want to thank the friends and allies who fought for me and for Portugal. My gratitude and respect. One never knows the direction that this game can take, but I hope to continue to be beside you. HAIL BROTHERS!

To my enemies

Opportunity also want to greet and congratulate the Spanish and English and, why not, Daddy Poland (and also the rest of the allies or enemies of my friends). Fights were awesome and memorable that only made me grow. This applies to fighters honored and up to "trollers". I made friends across the front: Strength and health, but we continue to see on the battlefield. I'm sure that, despite being vastly inferior, you often blurred the pants to realize the strength of this brat (Portugal). Sincerely hope you can accept a NAP worthy of both parties and will lose less money and time than you think. I also want to apologize for some trollada in shout or article. It is part of war strategy and, more than that, the fun of the game. Do not take it personally.



MEKs



Honestly form a beautiful family and a legion of brothers in struggle. But more than just "fight", spent moments of struggle, mutual help and lots of fun. There really did not see it. And, truth and heart, was an immense pleasure to be beside you. THANK YOU is all I have to say. You helped me to cheer at a time when I thought about stopping.

Sorry for not being able to connect as it should and would and sincerely apologize for any discomfort or inconvenience that I have caused.

It is my sincere and brotherly hug! With sinking heart .... HAIL MEK! I WILL NEVER FORGET ME!

Remember if the challenge you have ahead. Remain united and strong, with dignity representing much of the elite force of Portugal.


BRAZIL


Many question why I go back to Brazil if I have open doors in all countries of EDEN and if I do not compactuo with the policies adopted in recent months?
Well. The answer is simple and yet complicated.

Single : RL that is my country, although some think differently from me, I never stopped loving and respecting. So much that fulfill the promise of never fighting against Brazil (the same way you will not fight against Portugal). Another key point is the language: Portuguese.

Complicated everyone knows my stance. I do not trust anyone who is a friend of Poland. Simple. And Spain is the main ally of Poland, and both are aligned with Brazil. However - at least so far - Brazil is not a member or not of the CoT and TWO. With the probable fall of EDEN countries will be orphans and - without a common enemy - everyone will have to choose sides, or at least have sympathy.

So I think I can be useful to Brazil - that although today is the opposite - the rapprochement with countries that are ex_EDEN just to name a few big (and will include Portugal): Greece, Croatia, Argentina, Portugal and China - plus strong friendships in Colombia, Ukraine, BiH, Albania, Netherlands, etc.. I know and understand that Brazil has problems with Turkey and Romania (incidentally, not only Brazil).

CAT


Why go back to the CAT? I've been CAT and I enjoyed the militia. Today it does not necessarily condone with government policies - though always engaged in campaigns in the country.

I have friends in all other militias, but also had a special invitation to a very interesting project in Trolls [/ b] where they also have enough friends - believe me.

Honestly I thought a lot of trolls in the invitation, but weighed my sentimental side. Although the fall of EDEN is imminent and I do not like some countries in the alliance, still do not feel right to me to align countries like Spain. Honestly I would not feel comfortable at the moment at least, to have to fight for the Spanish side. In CAT I would have more freedom to do so, because I will not have a specific function in the militia.

The differences can and should stay in the realm of ideas. Not because he thinks differently should I consider my enemy. At most an opponent of ideas, but never an enemy because I still believe that people think the best for their country, regardless of viewpoint.