Ambient pornit/oprit

Înscrie-te

 

Continuă

Continuă Prin crearea acestui cont declari că ești de acord cu Termenii serviciului & Politica de confidențialitate

1% la VAT!

Ziua 1,992, 17:27 Published in Republic of Moldova Republica Moldova de Alexandru Barbarosie

Habar nu am de economie, nu am facut-o si putin probabil ca o voi face. Stiu cu siguranta un lucru: daca maine voi merge la magazin si voi vedea ca painea s-a scumpit, iar suma de bani disponibila pt mincare e aceiasi, voi fi nevoit sa caut un alt loc cu paine mai ieftina, ori sa maninc mai putin.

Nu zic ca scaderea taxelor la 1% mi-a adeverit total asteptarile.
Intradevar, e complicat sa concuram cu ePolonia, eChina sau eSerbia, sunt tari mari care au reputatie si care au mai multe MPPuri (sunt mai multe sanse ca vei putea sta acolo si face DO).

Acum hai sa ne gindim care era scopul initial al proiectului: sa motivam cetatenii straini sa cumpere de pe piata autohtona. Suntem o tara atit saraca cit si eSaraca. Avem nevoie de surse din afara!

Pt a solutioana cit de cit aceasta problema am inceput sa vind arme pe piata eMD la un pret minim (incerc sa mentin pretul fiind cel mai mic din eLume). Ca rezultat avem cumparatori straini. Am zis nu odata: avem nevoie de un lobby puternic. Imi pare bine ca shoutrile mele sunt repostate de alti cetateni, dar e putin, e nevoie de articole, constant, in alte tari.

Marind taxele, se va mari si pretul si acesti cumparatori straini nu vor mai fi interesati in piata din eMD. Cu alte cuvinte taiem orice venit din buzunarul strain.
Wow, fix politica tarii iRL... "ii mulgem pe ai nostri si ii creem piedece celor straini sa investeasca in tara"

Daca tot vreti incasari mai mari hai sa ne bazam pe obrazul fiecarui eCetatean. Vreti 5%? Hai fiecare eMoldovean care cumpara arme calculeaza extra 4% din suma achitata si ii depoziteaza, iar la sfirsit de luna face o donatie centralizata!? In acest mod vom avea mai multi bani decit daca marim taxele caci nu vom pierde banul strain!.
Oare suntem noi atit de salbatici? Oare avem nevoie de o lege si nu putem sa o facem benevol?

Iata problema noastra, iata dc suntem mai saraci decit cei din occident. Noi nu putem face ceva benevol doar deoarece e un lucru nobil, tre mereu sa stea cineva din urma noastra cu pusca.

Cu stima,
Alexandru Barbarosie

 

Comentarii

NoOnexRO
NoOnexRO Ziua 1,992, 17:36

"Noi nu putem face ceva benevol doar deoarece e un lucru nobil, tre mereu sa stea cineva din urma noastra cu pusca."

Benevol înseamnă cerșetorie pentru Mitzoi. Numai asta aud de o lună încoace.
Sper că s-a bucurat nespus de goldul obținut pentru un mandat de Congresman absent.
Sper că cei ce o susțin sunt mulțumiți de faptul că ea îi reprezintă și cheltuie banii votanților în interese personale. Asta NU E CERȘETORIE coană Mitzoi? Tu cum i-ai zice... cu gramatica ta?

Alexandru Barbarosie
Alexandru Barbarosie Ziua 1,992, 17:51

Oamenii duc lipsa de constiinta...

Mentalist de Bucovina
Mentalist de Bucovina Ziua 1,992, 17:46

Ai pus punctul pe i.

Sa vedem daca vor intelege...

Andreica1989
Andreica1989 Ziua 1,992, 17:58

Sa stii ca sunt deacord cu ce ai scris.
Promit sa scriu un articol in indonezia ca sa promovez piata noastra
poate astfel voi contribui si eu cu ceva...

Alexandru Anghel
Alexandru Anghel Ziua 1,992, 23:06

@AB: parerea asta a ta, intarita de propriile constatari ("Nu zic ca scaderea taxelor la 1% mi-a adeverit total asteptarile") nu are nicio legatura cu economia ("Habar nu am de economie, nu am facut-o si putin probabil ca o voi face"). Rezultatul: incasarile la bugetul de stat AU SCAZUT DRASTIC, dar TU ti-ai vandut productia. Atat.

Cum omul destept invata din greselile altora (analize, supraveghere piete interne si externe, etc), mediocrul din greselile lui (de obicei sistemul "trial-error"), iar prostul nu invata niciodata, spune-mi tu te rog in ce categorie crezi ca te situezi.

Hai sa vedem un pic: Daca ne gandim cu totii la binele eMD, inseamna ca probabil te incadrezi bine in ultima categorie (din nou, afirmatia cu care ti-ai inceput "pledoaria" - "Habar nu am de economie, nu am facut-o si putin probabil ca o voi face" - nu pare ca face altceva decat sa intareasca aceasta supozitie).

Daca insa plecam de la presupunerea ca esti o persoana desteapta, atunci pica varianta cu binele eMD,
cata vreme veniturile la bugetul de stat au scazut in urma interventiilor tale insa tu personal nu ai stocul plin de bunuri nevandute si sustii in continuare sus si tare ca asa e bine...

Am sa te rog sa nu ma judeci prin prisma evidentei aparente calomnii - nici pe departe nu mi-am propus sa te denigrez sau, mai rau, sa te calomniez- ci din prisma omului de rand, care incearca sa citeasca, sa se documenteze si sa faca ceva constructiv, daca tot isi pierde timpul in fata calculatorului. Articolul tau a provocat reactia asta, deoarece sunt evidente neconcordantele din el, chiar si pentru persoane nefamiliarizate nici cu modulul economic, dar nici cu viata politica si incercarile de compromis din ultima vreme.

Osama Bri Gadier
Osama Bri Gadier Ziua 1,992, 23:52

Nici eu nu sunt expert in economie dar poate ca tu, care esti ditamai expertu poate ca ne lamuresti si pe noi afonii: ce e mai mare... 1% din 10 sau 5% din zero?

Alexandru Barbarosie
Alexandru Barbarosie Ziua 1,993, 02:14

Ce productie bre!?
Nu am aproape nici un profit, mai mult ca atit, uneori chiar pierd sume de bani pt ca am o intelegere cu The_Form.
Daca cautam profit nu ma vedeai pe piata, sau daca eram acolo pretul era sa fie departe cu acela pe care il vezi.
Nu am productie, sunt un trader, cumpar inafara pietii si vind pe piata.

Alexandru Barbarosie
Alexandru Barbarosie Ziua 1,993, 02:20

p.s. Vad ca nu ai inteles ce am vrut sa accentuez in articol.

Mitzoi
Mitzoi Ziua 1,993, 03:35

deci, din cauza intelegerilor pe care le aveti voi pe piata de arme, noi trebuie sa donam goldul din medalii...poi, daca tot nu sustin economia tarii, ci va sustin pe voi, de ce as mai cumpara de pe piata eMD?

Alexandru Barbarosie
Alexandru Barbarosie Ziua 1,993, 03:39

Doamne... Nu tre sa faci nimic! Poti de dimineata pina in seara sa te bucuri de pixelii pe care ii ai!

Mitzoi
Mitzoi Ziua 1,993, 03:44

"Acum hai sa ne gindim care era scopul initial al proiectului: sa motivam cetatenii straini sa cumpere de pe piata autohtona."

vezi ca ai incurcat oleaca scopul...nu sa cumpere, ci sa vanda, smart guy...dar e de inteles daca te-ai scuzat ca nu stii deloc economie..adaugam si un pic de lipsa de logica si avem produsul final: barbarosie le BCM timp de nush cate luni...si acum, aplaudati...bv bv...

Alexandru Barbarosie
Alexandru Barbarosie Ziua 1,993, 04:11

Si care e logica sa avem 10000000000 vinzatori si nici un cumparator?

Am impresi ca la scoala la matematica o invatai pe de rost, fara a gindi.

Mitzoi
Mitzoi Ziua 1,993, 04:19

taxa de import se aplica la vanzare, monser...dar nu face nik...ai zis doar ca nu stii economie..nici macar in ceea ce priveste taxele elementare ale erep... ; )

Alexandru Barbarosie
Alexandru Barbarosie Ziua 1,993, 04:23

Wow! Serios? Nici nu spune...

Ce prost eram... ai, ai, ai, ai... gata, merg sa ma sinucid, prostia m-a doborit.

Mitzoi
Mitzoi Ziua 1,993, 04:26

nu te-a doborat acum...esti de multa vreme, numai ca acum ai demonstrat-o cel mai clar...

Alexandru Barbarosie
Alexandru Barbarosie Ziua 1,993, 04:30

Da, da, da (:

Mitzoi
Mitzoi Ziua 1,993, 04:36

da.. : D

DULTRIX
DULTRIX Ziua 1,993, 08:51

Mitzi stai jos si nu mai judeca profund pe altii (te depaseste), nu esti in masura sa o faci, nu in felul acesta. Ai destule lacune pe care singura le-ai scos la iveala.

Mitzoi
Mitzoi Ziua 1,993, 10:29

ahh...si tu crezi ca taxa de import se aplica_cumparatorului...eu va propun sa deschideti ticket adminilor si sa le propuneti asta...nu are sens sa respectati voi mecanica jocului...mecanica jocului trebuie sa se modifice dupa fixurile voastre...

DULTRIX
DULTRIX Ziua 1,993, 10:57

eu cred doar ce afirm, contrar imaginatiei tale eronate...ma lupt cu mine insumi sa iti suport anumite comentarii...mai linisteste-te

Alexandru Anghel
Alexandru Anghel Ziua 1,992, 23:15

@Noone: Nu-ti contest experientele acustice din perioada enuntata in comment-ul tau, insa daca tu pui intr-o relatie de egalitate "banii votantilor" cu "goldul obținut pentru un mandat de Congresman absent", inseamna ca incerci sa denaturezi scopul si metodele acestui JOC.

Am o propunere pentru tine: vorbeste, te rog, cu Plato, sa-ti dea la BCM direct medaliile alea; de ce sa mai pierdem timpul sa le trimita, sub forma de recompense, trofee, obiecte motivationale virtuale, etc, jucatorilor?

Sau, mai bine, poate sa le imparta valoarea in mod egal celor care produc foarte mult deoarece au foarte multe fabrici si merita acest lucru, putand astfel sa mai castigam si aici un pic de timp prin faptul ca nu mai scoatem produsele pe piata...

Oare de ce atata indarjire si atacuri la persoana, cand solutiile sunt, in mod evident, o suma combinata de actiuni menite sa protejeze pe cat se poate, buzunarul real al fiecaruia dintre noi, mentinandu-se totusi atractivitatea acestui mediu virtual de socializare pe care cu totii l-am descoperit cu mai mult sau mai putin timp in urma?

(intrebare retorica - nu astept raspunsuri)

NoOnexRO
NoOnexRO Ziua 1,992, 23:26

Tu poți face diferența între latura colectivă și latura personală?
Când apeși butonul de work e dreptul tău să iei medalia de hard worker.
Când cineva te votează poți alege să crezi că o face pentru meritele tale și ești plătit că ești bun să-i reprezinți și să te bucuri de banii ăia sau poți alege să crezi că acei bani sar putea reîntoarce spre comunitatea care te-a sprijinit, sprijinind-o la rândul tău.

Pe lângă regulile jocului impuse de Plato ar putea exista un set de reguli de bun simț pe care să le respectăm într-o comunitate mică spre binele tuturor.
Dar Alexandru Barbarosie a spus bine: "nu facem nimic benevol". Suntem ființe egoiste și orgolioase până la urmă și asta se reflectă în relațiile tensionate dintre cei 100-150 de jucători de aici.

De ce să fac eu ceva pentru celălalt?

Mai grav e că unii nu fac nimic nici pentru grupul din care fac parte.

DULTRIX
DULTRIX Ziua 1,992, 23:36

"Daca ne gandim cu totii la binele eMD"..analizeaza atitudinea, actiunile colegilor de unitate/partid si vei vedea ca uneori voi demonstati o indiferenta fata de Moldova.

Mitzoi
Mitzoi Ziua 1,993, 04:37

uneori...daca binele modlovei se traduce prin aranjamentele pe care le aveti voi pe piata armelor, cred ca ai nimerit-o...ne este complet indiferent...

DULTRIX
DULTRIX Ziua 1,993, 08:55

Daca vrei sa intri in afecerile nostre de trafic cu armament, narcotice si de persoane te invit cu mare placere..comisionul este semnificativ, trebuie doar sa donezi la buget 5 gold si sa te lepezi de Norman Assante!

Mitzoi
Mitzoi Ziua 1,993, 10:26

hehe...spre deosebire de altii, prefer sa am coloana vertebrala, trandavule... ; )

DULTRIX
DULTRIX Ziua 1,993, 11:00

degeaba daca nu ai bun simt...orgoliul exagerat, mandria, aroganta nu sunt calitati, este foarte greu la varsta ta sa mai indrepti ceva..insa ma deranjeaza ca nici macar nu incerci tanti...

unualibro
unualibro Ziua 1,992, 23:23

Cel mai tare economist al tarii ramane assante. Indubitabil.
El a demonstrat ca daca o femeie face un copil in noua luni, inseamna ca noua femei il vor face intr o luna.

Osama Bri Gadier
Osama Bri Gadier Ziua 1,993, 00:10

Tot el e cel care cpnsidera ca orice comment care-l critica este un "comment pornografic". Iar pe de alta parte, prin articolele construite din lozinci prafuite incearca sa ne demonstreze ca, de fapt, expresia "a-ti pica plomba-n gura" se refera de fapt la nasterea pe cale bucala produsa de "inseminarea" pe aceeasi cale. De aia lupta el pentru ca filmele porno sa fie declarate material didactic:)))))... de aici si atractia obsesiva fata de "duamna profesuaraaa" Mitzoi:)))

Mitzoi
Mitzoi Ziua 1,993, 03:23

din pacate, singura obsesie dezvoltata fata de mine este a ta, osama...spun "din pacate" pentru ca stiu ca e doar produsul unei minti bolnave, rupte complet de realitate...off...sa ma anunti cand te vindeci..poate atunci cobor si eu tonul si putem discuta omeneste...

pana atunci, "medicamente"!!... ; )

Osama Bri Gadier
Osama Bri Gadier Ziua 1,993, 03:38

nu te flata mitzoi. ca sa dezvolt o anumita obsesie fata de tine ar trebui sa ai ceva care atrage... dar din pacate (fara ghilimele), este vorba doar de dezgust. Bine... probabil intr-o doza cam mare dar tot dezgust se cheama. Cat priveste "ruperea de realitate" la care te referi... s-avem pardon... parerea mea este impartasita de majoritatea comunitatii. Ori daca si ea este rupta de realitate nu stiu ce mai cauti aici si de ce nu iti cauti o comunitate care sa-ti accepte "realitatea" aia a ta creata...

Norman Asante
Norman Asante Ziua 1,994, 07:36

tare îngust la minte tre sa fii sa scrii asa ceva.

direct x
direct x Ziua 1,993, 03:47

legea aia care o dorit sa fie impusa pe principiul "avem majoritate in congres" a cazut. ma bucur ca Moldova mai are si oameni cu scaun la cap in congres.
baza de calcul de la care s-a plecat in articolul lui norman era gresita. in mod voit. iar toata treaba a fost un alt exercitiu de manipulare ratat.
o7! AB, keep up the good work.

Alexandru Barbarosie
Alexandru Barbarosie Ziua 1,993, 04:12

Multumesc

cunetlog
cunetlog Ziua 1,993, 11:36

salut. fac abstractie de obsesia de a va certa cu NA si Mitzoi. in orice articol indiferent despre ce e vorba. tu Alexandru Barabarosie spui ca nu faci profit. daca nici macar tu nu faci profit, atunci de ce nu vrei sa incercam si cu o taxa mai mare doar cu 4% care oricum va pastra pretul armelor si impozitarea sub media Erepublik? eu de exemplu produc mai nimic. si este vorba de firea umana in a dona si a da pentru ca este o regula. sunt multi oameni cinstiti, si eu ma numar printre ei, care voi respecta ceea ce spui tu, dar viata m-a invatat ca sunt si mai multi care vor face orice sa se fofileze. sunt tot mai putini cei care isi respecta cuvantul. revenind, iti spun ca eu nu vand si probabil sunt multi care nu vand nimic pe piata. deci nu vor plati cei 4% ca donatie pentru ca repet NU VAND. dar trag. uneori trag 100 alteori 200 pe zi. pentru asta cumpar. cand cumpar voi suporta cei 4%. preturile la q7 au fost si 6.8. acum sunt undeva la 6. s-a pierdut din pret 15% iar noi ne balacarim pentru 4%. e trist. e bataie de joc. de fapt e vorba doar de tiganie, de cearta, de manipulare ca si in RL. cum mai spune cineva, sunt foarte putine motive sa dezvolti ceva aici. nu va inteleg inversunarea pentru ca nu o explicati cum se cuvine. intai s-a solicitat vot. s-a respins. s-a cerut articol. s-a facut articol. s-a cerut vot. s-a respins. s-au cerut cifre. s-au oferit cifre. s-a cerut vot s-a respins. e circ. pe bune. inseamna ca nu avem nevoie. nu am vazut un contra articol cu cifre. doar povesti si manipulare. unele commenturi sunt total pe langa. chiar si articolul de fata e total pe langa. tu spui ca vei dona 4%, dar esti in pierdere.... CARE E LOGICA???? pe bune spuneti clar. Ce vine de NA noi nu votam. Ce vine de la ACVILA noi nu votam. si gata. e mai simplu. ce atata hai sa incercam sa ne unim fortele, hai sa fim prieteni... e evident ca acest lucru este imposibil. ideea e ca exista si reversul medaliei. mai devreme sau mai tarziu lucrurile se vor inversa:)

Alexandru Barbarosie
Alexandru Barbarosie Ziua 1,993, 12:01

Nu fac profit pt ca profitul meu merge catre trezorie! Eu nu cumpar arme din eMD!!! Le iau direct de la producatori care vind cu mii la preturi joase, apoi la pret cumparat + TVA vind in eMD.
Frate am impresia ca voi sunteti cei care citesc pe linga ori pe diagonala, ori nu va mai inteleg eu.
Vreti sa platiti mai mult catre stat? Care e problema, ridicam impozitul pe salariu!!!
Oare e atit de inevident ca daca creste impozitul la arme, eMD ca stat va acomula bani NUMAI din buzunarul eMoldovonesc si nu si din cel strain!!!
Oare nu se intelege ca acea cifra care e egala cu suma comulata a tuturor banilor a fiecarui cetatean din eMD nu se va schimba daca marim taxele!?
Eu nu inteleg, voi chiar credeti ca banii apar din aer!? Tot noi ii bagam in trezorie!!!
Prin modificarea taxelor nu se face alt ceva decit:
Taieri surselor veniti din buzunarul strain

DULTRIX
DULTRIX Ziua 1,993, 12:26

In trecut au fost taxe mai mari si incasarile nu erau satisfacatoare..deci aceasta metoda nu a functionat, imi amintesc chiar ca atunci faceam profit deoarece cumparam din alte surse si vindeam in Moldova..asteptam ceva timp insa ieseau cativa banuti.

Momentan este un "favor" ca cetatenii pot cumpara arme de acasa...incasarile nu sunt mari insa nici varianta cu marirea taxelor nu garanteaza nimic, este experimentala si acest 5% eu personal il consider prea mare ca si procent, impactul psihologic este destul de mare.

Personal, de fiecare data cand am cerul lamuriri in articolele de modificare a taxelor am fost luat peste picior sau mi s-a raspuns tot cu o intrebare...in aceste conditii cum pot eu sa sustin aceasta propune?

Teama pleaca de la ideea ca odata cu marirea pretului, armele se vor vinde mai greu si incasarile vor scade, nu vor fi mai mari. Incasarile trebuiesc raportate la un interval de timp bine determinat....mi se pare logic sa fie asa,

Armele nu sunt vitale in acest joc...acum ceva timp am avut o perioada de 2 saptamani cand am luptat fara arme!!!..chiar si in conditiile astea in care preturile sunt mici...deci si alti jucatori pot recurge la o astfel de metoda care duce la aparitia unui "blocaj" al cererei..si o incetinere a dezvoltarii jucatorilor

Pe de alta parte, Acvila este exagerat de insistenta cu aceasta lege de marire a taxelor, incep sa cred ca pe NA chiar il doare sufletul, la propriu, de Moldova...ceea ce este fals!!! ..altfel era mai receptiva si nu vedea cei 5 gold ca pe un cersit,

Este un grup de persoane la BCM direct raspunzator pentru bugetul tarii, iar pe ei ii vad pasivi, ceea ce ma face sa cred ca nu este necesara o modificare a taxelor...aceste taxe nu trebuiesc schimbate cand vrea NA sau Mizoi sau Planeta Moldova...ci atunci cand este strict necesar si prezentat un plan care sa aduca o garantie..
este regula: in moment de criza nu maresti taxele!!!

cunetlog
cunetlog Ziua 1,993, 13:01

ok. voi aveti alta vechime. accept explicatii logice. pana la urma despre asta e vorba. despre dialog.

DULTRIX
DULTRIX Ziua 1,993, 13:05

Dupa cum bine ai vazut nu se poate purta cu oricine un dialog, majoritatea se cred superiori si raspund arogant iscandu-se conflicte.

cunetlog
cunetlog Ziua 1,993, 13:06

e simplu. ignori ceea ce e in afara standardelor tale. la un moment dat se vor plictisi si nu-si vor mai gasi locul. buruiana o smulgi sau o uzi?

DULTRIX
DULTRIX Ziua 1,993, 13:11

nu o zmulg, nu o tund...nu sunt violent. ii dau un branci cat sa se aplece spre pamant..o sansa la viata, a gresi e normal...dar cand o faci in fiecare zi...demonstrezi altceva!

cunetlog
cunetlog Ziua 1,993, 11:39

pe mine ai mei m-au crescut cu un proverb romanesc "ce tie nu-ti place, altuia nu face!" nu stii niciodata cum se invarte roata. asa ca lasa-ti loc de buna ziua peste tot, fi bun, corect, respectuos cu toata lumea si in primul rand cu tine. stiu si vad in fiecare zi ca aceste valori nu mai inseamna mare lucru, ca este promovata prostia, incompetenta, incultura... dar stiti ce? eu imi cresc copiii tot la fel. chiar daca stiu ca vor fi minoritari. asta nu inseamna ca nu vor avea valoare.

Snaper
Snaper Ziua 1,993, 12:56

Aberatii unui copil perturbat care habar n-are despre ce vorbeste.

Alexandru Barbarosie
Alexandru Barbarosie Ziua 1,993, 12:59

AI tacea macar din gura... marele economist si strateg bancar.

Norman Asante
Norman Asante Ziua 1,994, 06:32

Lamentabil. Atat articolul cat si unele comentarii.

 
Postează răspunsul tău

Ce este asta?

Acesta este un articol scris de un cetățean eRepublik, un joc de strategie bazat pe țările din viața reală. Creează-ți propriul cetățean și condu țara ta pe drumul ei spre glorie. Îți poți câștiga faima în războaie, luptând ca un erou, în presă, scriind articole, sau construind un imperiu financiar.