Ambient pornit/oprit

Înscrie-te

 

Continuă

Continuă Prin crearea acestui cont declari că ești de acord cu Termenii serviciului & Politica de confidențialitate
Retrimite e-mail-ul   |  Nu ai primit e-mail-ul? confirmation@erepublik.com

Resend the confirmation email to this address

Retrimite e-mail-ul Nu ai primit e-mail-ul? confirmation@erepublik.com

živeti u skladu sa revolucijom?

Ziua 1,913, 14:43 de Lisac the Philosopher

šta uopšte znači reč revolucija za većinu igrača u ovoj igri?
verovatno ništa.
za jedan manji deo(koliko-toliko učenih)nacionalista, revolucija bi označavala grupicu bezglavih momaka, koji se bore za utopijske ideje i pri tom uvek na štetu "naše ljubljene majčice srbije"(koju doduše više trujemo, nego što volimo).
međutim, koliko god ima ovakvih shvatanja, treba znati da je svako od nas barem malo revolucinaran. setite se samo koliko puta ste hteli nasilono da oduzmete vlast onima koji su na njoj, samo zato što mislite da su vaše ideje čestitije,bolje i pravednije od njihovih.

pa...srbi, pokazali ste u igri koliko ste spremni da promenite situaciju, koliko se temlejno i uporno borite protiv loših i konzervativnih ideja. to je zapravo i lični pokazatelj, koliko ste zaista spremni da se suočite sa problemima u svakodnevnom životu.
mislim ipak da je dosta opasnije to što ne možete ni sa sobom da se izborite, nego to što negodujete u sebi, umesto da pokažete jedinstvo...

konačno dolazim i do centra teme.
šta mislite, da li je moguće podići revoluciju, sa ljudima koji poseduju ovakvu svest?
naravno da nije.
francuska revolucija je obećala svom narodu napredak od 1000 stepenika, a načinili su samo jedan...revolucija je povukla brdo sličnih, koji su takođe načinili samo 1 od 1000 pokreta ka vrhu.
ali...znate li?
jedna revolucija je zaista uspela. i zaista je u teoriji došla do poslednjeg, hiljaditog stepenika. šta mislite zašto je nema u praksi?
jednostavno je. svi je izbegavaju i hvataju se lakših poslova.
srbi, "nema leba bez motike" nema revolucije bez revolucije u glavi, nema revolucije u glavi bez truda i napora da se ona shvati, da se shvati sam čovek i da se tako shvate i drugi.
najveća opasnost je da revoluciju vode zaostali ljudi, da se za bolje ideje zalažu oni koji mrze sve oko sebe i da se zaborave nemački klasični filozofi hegel i kant!
da gospodo, oni su doveli mogućnost napretka i povoljnosti za izvođenje revolucije, a na vama je samo da ih shvatite, da razumete njihove ideje i da razumete revoluciju i ljude.
ne možemo dizati revoluciju kod kuće, ne možemo dizati revoluciju, tako što čemo na erepubliku, fejzbuku i ju tjubu vređati hrvate, bošnjake, albance i ostale koji nam ne odgovaraju, samo zbog prošlosti u kojoj su i jeni i drugi krivi, pa se generalno optužuju, ne shvatajući da je to plod politike, a ne jedne nacije.
revolucija se ne diže emocijama, revolucija se diže umom.

a znate li zašto?

napisao sam ovaj članak, pre svega iz očaja, što ama baš niko na erepubliku nije podigao revoluciju u sebi i što baš niko nije rekao "pa nemojte od nas da pravite budale, barem u igri".
svi ćute.
očekujem nekog propalog šovinistu da me pita: "a koe heguel koe kanta?"
ali hegel i kant su možda i zaslužili zaborav, pre svega jer njihove ideje nije ima ko da čuje.

šta mislite?

 

Comentarii

J Wayne
J Wayne Ziua 1,914, 05:59

Opet odgovaram na prvi komentar da se moj odgovor vidi
Hehehe kako sam lukav

Lord Oli
Lord Oli Ziua 1,914, 15:43

Živela Revoucija!

Revolucionarbgd
Revolucionarbgd Ziua 1,913, 15:06

V3 Ja se samo bojim druže da ovo neće dopreti do onih kojih treba.

A i ako dopre, praviće se gluvi, kao i uvek.

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Ziua 1,913, 15:11

kao i uvek.
ali na nama je da im ovo približimo. ne možemo odustati, i kriviti njih za neuspeh...mi bi smo u slučaju zaborava ovih ideja bili krivci, što im nismo približili ideju, i što je mnogo bitnije-što ih nismo naterali da misle o njoj i da možda u budućnosti izlože novu...svoju.

Sever Vetrovnik
Sever Vetrovnik Ziua 1,913, 15:43

Не, нису заслужили Хегел и Кант заборав, нити икада могу!

Али је ово игра, а не стварност, и због тога што скоро никоме није стало до слободе, права, етике у игри у довољној мери да се за идеале залаже сваког дана, ту смо где јесмо. Али, то је и разумљиво. еРеп је игра, а она се игра да би било занимљиво, а не да бисмо се бавили филозофијом. Она ипак остаје за прави живот, а не ове виртуелне стварности. : ) Бар је то моје објашњење зашто је тако јесте.

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Ziua 1,914, 02:14

ja ne pričam od erepu, nego o stvarnom životu. erep sam pomenu kao primer naše svesti.

Jack Jockson
Jack Jockson Ziua 1,913, 15:43

da da secam se Kanta jos iz skole
ljudi su razumna bica

danas su ljudi indoktrinirani kroz taj sistem, skola i sredina odvracaju paznju i ubijaju razum
da je malo vise razuma, ljudi bi mogli dialektikom resiti ovo pitanje
pitanje zasto mi vlasnik q7 kompanjije nudi jebeno malu platu

aco 2108
aco 2108 Ziua 1,913, 16:29

Ne, ljudi nisu razumna bica. Razum se stice, a mali broj ljudi tezi ka tome, a jos manji uspeva.
Pojedinac se radja kao ljudsko bico, a covek postaje.

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Ziua 1,914, 02:17

ali ljudima mnogo više treba UM, nego razum. razum je nauka, a um je iznad nje. lako ćemo mi stići do razuma, ali šta je sa umom?

aco 2108
aco 2108 Ziua 1,914, 02:41

Ne znam dal znas, ali mozak je kod svih isti(generalno gledano). To je biologija.

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Ziua 1,914, 02:54

da, ali
um i razum nije isti pojam.

aco 2108
aco 2108 Ziua 1,914, 04:06

Koje su onda tacno razlike, cisto da znadem...

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Ziua 1,914, 04:11

u starogrčkoj filozofiji, razum je bio najveći stupanj saznanja. međutim kod platona, a kasnije i kod aristotela dobijamo novu tvrdnju koja će vladati u filozofiji do danas..a to je: da je razum=nauka, odnosno ona čovekova sposobnost da proučava stvari i pojave koje može da vidi, odnosno koje su empirijski dostupne. um je sve ono što prevazilazi te mogućnosti. po kantu um je prostor u našoj glavi koji služi za uređivanje, pa tek onda za primenu u praksi(u prostoru izvan nas).

aco 2108
aco 2108 Ziua 1,914, 05:37

To bi znacilo da to sto neko zna da je e=mc^2(npr.) razum, A um je kad neko pokusava da smisli kako da primeni? Nisam siguran da sam bas to najbolje shvatio.

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Ziua 1,914, 05:43

pa eto um je nauka,
a razum su ideje, koje prevazilaze ono što je u empirijskim mogućnostima(čulnim), a nauka(razum) se temelji na čulima. nema uma u nauci. već u ideji, a ideja je apstraktna, van čula, um je taj koji je stvara i koji je uspostavlja. dakle um je iznad razuma.
ide ovako: čulnost(najniži stepen) razum(upotreba čula) i um, kao vrh lestvie, onaj koji može da radi i van čula, van prostora, dakle u prostoru u nama.

aco 2108
aco 2108 Ziua 1,914, 07:35

A sta tacno radi onaj koji radi van cula?

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Ziua 1,914, 07:38

smišlja ideje.

aco 2108
aco 2108 Ziua 1,914, 07:41

Dakle Ajnstaj ne koristio um(kad smo vec kod e=mc^2) a Njutn razum?

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Ziua 1,914, 07:45

pa da
razum koriste svi naučnici.
a um filozofi.
ideje iz uma, mogu da se sprovedu razumom u delo.

coolinbun
coolinbun Ziua 1,914, 01:08

Ne treba ti shout... kad imas Voters Club :]

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Ziua 1,914, 02:16

vc je za one do kojih treba da stigne tekst. da nije toga, ovo bih video samo ja i još troje-četvoro ljudi.

coolinbun
coolinbun Ziua 1,914, 02:32

mene mozes da racunas u tih 4

coolinbun
coolinbun Ziua 1,914, 01:09

Inace, tekst je dobar, nemoj pogresno da me razumes

Sumnjivo_Lice
Sumnjivo_Lice Ziua 1,914, 02:33

Tri prsta lokacija vazduh, šubara sa kokardom, umrljan od jagnjećeg pečenja i opijen od nacionalnog ponosa igra kolo... a kada se sve to završi i pogleda oko sebe pola đubreta baci u reku, pola ostavi na livadi jer i dalje voli majku Srbiju, nema veze što je zagađuje.

Beše jedna mnogo lepa emisija na RTS 2, zvala se Link. Autor je vršio naraciju istorijskih snimaka, prikazivao Srbiju i svet od balkanskih ratova do danas. Dok je svet od divljaštva išao ka gospodstvu mi smo krenuli obratnim putem. Svakoga je rat naučio nečemu, a samo smo mi ostali glupi, puni mržnje i željni novog prolivanja krvi, kao da smo prokleti.

DimitrijeBP
DimitrijeBP Ziua 1,914, 05:50

Ko je željan prolivanja krvi? Izrekao si veliku glupost.

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Ziua 1,914, 06:01

ima takvih. i to mnogo.

DimitrijeBP
DimitrijeBP Ziua 1,914, 06:02

Pitam za narod/naciju kao celinu.

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Ziua 1,914, 11:05

u celini nema.
Ali je opasno kada su najglasniji takvi, jer se najdalje čuju i najbrže dođu na vlast i vode ceo narod po svom putu krvoprolića. ni 20 godina nije prošlo, a već se zaboravilo izgleda.

CrniOrao100
CrniOrao100 Ziua 1,915, 04:35

Класичан став Титовог пионира са црвеном марамом, који је управо изашао из биоскопа у коме се приказује филм Вељка Булајића. Болесна склоност ка стереотипном мишљењу псеудо европејца.

Sumnjivo_Lice
Sumnjivo_Lice Ziua 1,915, 04:46

Uf, uf, uf, šta mi napriča. Vrati se u školu sine i čitaj nešto drugo osim dopunjenih izdanja o ravnogorskom pokretu

CrniOrao100
CrniOrao100 Ziua 1,915, 05:26

Брате, толико си заслепљен да је то жалосно. Управо си цео равногорски покрет поистоветио управо са комунистичким стереотипом. А то много говори о теби.
Иначе, о националној идеји се не учи у школи. Она се стиче у породици.
А што се тиче остављања ђубрета, па да није тих неодговорних појединаца који нам прљају Србију- како би Оливер Дулић организовао оне лепе акције чишћења. А то што је успут пребацио и нека средстава на рачун фирме свога оца, то је потпуно небитно. Све у име господства и европејства.

mMilutin
mMilutin Ziua 1,915, 07:19

Evro-entuzijasti inace ne bacaju smece ?

deviator001
deviator001 Ziua 1,915, 12:33

Kako da bace sebe?

LUCIPHEROS
LUCIPHEROS Ziua 1,914, 02:47

Čitam redovno tvoje tekstove jer volim da vidim šta imaju da kažu ljudi koj razmišljaju, bez obzira da li se slažem s njima ili ne. Ovaj pokušaj sa votersom je besmislem jer nećeš dopreti do onih koji ne žele da ni da vide ni da čuju nešto što bi im "drmalo kavez", ni sa 10000 glasova za članak.

Brzina tehnološkog razvoja je ogolila sav zaostatak evolucije svesti. Cenim svu plemenitost tvojih napora da ovaj razmak ublažiš ali to je proces za koji smo dužni svi da sezalažemo iako znamo da ćemo za svojih kratkih života samo naići na razočaranje zbog skromnih rezultata u toj borbi.

Lovcu-sakupljaču je potrebno vreme!

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Ziua 1,914, 02:58

naravno, u ovolikom svetu jedan je ništa, samo zajedno možemo smanjiti to rastojanje. međutim to ide jako teško, ipak je na nama koji barem malo to razumemo da približimo onima koji to još uvek ne čine iz ovog ili onog razloga.

omiljeni
omiljeni Ziua 1,914, 05:18

ummm...deda, a ko ili sta je omogucilo tu brzinu tehnoloskog razvoja?

LUCIPHEROS
LUCIPHEROS Ziua 1,914, 07:13

Talentovani pojedinci su oni kojima možemo da zahvalimo na tehnološkom razvoju. Ono što imamo je samo privid grandioznog napretka koji je krhke prirode i može mnogo brže da sve nestane nego što mu je trebalo vremena da nastane.

omiljeni
omiljeni Ziua 1,914, 10:22

kako moze da nestane?

LUCIPHEROS
LUCIPHEROS Ziua 1,914, 10:40

Evropa u ranom srednjem veku bi bila minijaturan primer za takav korak u nazad. Pukom srećom su na posredan način mnoga znanja "starog sveta" sačuvana. Nekontrolisan porast stanovništva sveta i nestanak mnogih resursa će probuditi iskonski nagon za golo preživljavanje. Tada za tekovine civilizacije više neće biti mesta. Obrazložio bih i šire ali ovde nema mesta. A polako stičem utisak i da me zajebavaš.

xD

LaVrDus
LaVrDus Ziua 1,915, 01:49

Ne može to više da nestane na taj način. Svet je ipak prešao određenu tačku za razliku od srednjeg veka.Više nema unazad na taj način.
Ali to ne znači da nije krhko i da ne može da nestane... Pa mi smo samo krhki mravići za ovaj univerzum. Neka nas dovati neka super erupcija vulkana ili neki meteor pa da zavlada zima 5 godina, da ljudi počnu da umiru od gladi... e tad može da nestane sve što smo izgradili u našoj istoriji postojanja. Kad je čovek gladan i kad mu je egzistencija ugrožena e tad mu komp, BMW, i sl. stvari ne znače ništa i tad se bude životinjski nagoni za preživljavanje. Tad se budi ono najgore u ljudima (a veruj mi mnogo toga lošeg stanuje u većini nas) i tad se raspada sistem.
Čovek sam od sebe teško može da dozvoli takav korak u nazad. Upravo iz razloga što moćnici kontrolišu masu i svet uopšte a njima to nije u interesu.kapitalu je potreban red i disciplina, a ne rasulo i anarhija.

omiljeni
omiljeni Ziua 1,914, 11:02

ma bre deda, kakav crni korak u nazad.
likovi koji sada vuku covecanstvo napred i najmanju naznaku takvih problema jedu za dorucak

LUCIPHEROS
LUCIPHEROS Ziua 1,914, 11:05

Vukli su i rimski carevi, i kraljevi Inka i kineski carevi.... ničija nije gorela do zore. Sada su stvari postale globalne. Problem je na razini na kojoj nije nikada do sada bio. Zato i moja zabrinutost.

omiljeni
omiljeni Ziua 1,914, 11:11

ma vukli su da ne kazem sta
koji rimski car je vukao?
neron? kaligula? ajd nemo me zaebavati

LUCIPHEROS
LUCIPHEROS Ziua 1,914, 11:18

Beše pre njih neki Avgust npr. Njih sam uzeo smao kao primer uspona i pada na lokalu. Opet kažem da su danas stavri globalne.

omiljeni
omiljeni Ziua 1,914, 11:41

joj bre deda nemoj me nervirati

LUCIPHEROS
LUCIPHEROS Ziua 1,914, 11:45

Još ćeš i da se nadrkaš na mene što sam glasao za Slosta....

desert hamster
desert hamster Ziua 1,914, 02:53

mislim da je ljudima lakse da izigravaju velikog nacionalistu, liberala ili komunistu u igrici, nego da u stvarnom zivotu urade nesto korisno.

da ne bude zabune, i ja spadam u tu grupu...

Gambino_SSSS
Gambino_SSSS Ziua 1,914, 02:58

Daću ti samo nekoliko teza za razmišljanje

1. Francuska buržoaska revolucije stvorila je nacije u Evropi

2. Hegel i Kant su bili filosofi koji ništa od svoje priče nisu sproveli u praksu.

3. Marks je pričao jedno evolucija društva, prvo najrazvijenije anglosaksonske države,... Engels je počeo sa fantazijom o uličnom nasilju u Nemačkoj i Italiji da bi Lenjin završio krvavom revolucijom koja je donela smrt milionima i masovnu pljačku, dezintegraciju morala i društvenih institucija.

4. Marks nikad nije sagledao mesto naučnog, teoretskog rada i tehnološkog razvoja kao generatora nove vrednosti.

5. Marksistima su se smatrali i terorističke ubice iz Crvenih Brigada i Pol Pot i Mao i Staljin i Trocki,... Na osnovu čega su oni bili marksisti?


Ajd sad kad razmisliš o tome ( a ja sam odrasla u društvu gde je kral mas napravija kapital pa sam imala sreću da mi to bude najvažniji predmet) pokušaj da mi objasni koji od marksizama ti zagovaraš.

Lisac the Philosopher
Lisac the Philosopher Ziua 1,914, 03:10

1. rekao sam da je francuska revolucija izazvala brdo drugih, ali sa samo jednim od 1000 koraka. i ja to ne sporim...jedan korak je mnogo na za sve konzervative vlasti u tadašnjoj evropi.
međutim šta je bilo sa robespjerom kada je došao na vlast?
postao je gori od luja 16. koga je giljotinirao i sam je postao žrtva giljotine.

2. kant i hegel su vučeni tom revolucijom, napravili istu u teoriji. oni su smatrali da je potrebna korenita promena i unutrašnja revolucija svake individue, pa tek onda ona u praksi. oni se nisu trudili da u praksi izvedu istu, već u čoveku. kant je rekao da prostor nije samo ono oko nas, već i ono u nama...što znači da bi uredili onaj prostor oko nas, prvo moramo urediti onaj u nama(zvezdano nebo iznad nas i moralni zakon u nama).

3. što se tiče marksa, njega neću komentaristi iz prostog razloga što nije reč o državnim revolucijama već individualnim. ja ne podržavam karla marksa, premda je on ima neke odlične ideje.

ja zagovaram hegelijanizam i kantizam u revoluciji.

 
Postează răspunsul tău

Ce este asta?

Acesta este un articol scris de un cetățean eRepublik, un joc de strategie bazat pe țările din viața reală. Creează-ți propriul cetățean și condu țara ta pe drumul ei spre glorie. Îți poți câștiga faima în războaie, luptând ca un erou, în presă, scriind articole, sau construind un imperiu financiar.