Ambient pornit/oprit

Înscrie-te

 

Continuă

Continuă Prin crearea acestui cont declari că ești de acord cu Termenii serviciului & Politica de confidențialitate
Retrimite e-mail-ul   |  Nu ai primit e-mail-ul? confirmation@erepublik.com

Resend the confirmation email to this address

Retrimite e-mail-ul Nu ai primit e-mail-ul? confirmation@erepublik.com

[Egyetem] Második előadás anyaga - GregoryG &Rhual - Szövetségi rendszerek

Ziua 1,900, 10:35 de eMagyar Egyetem
Kedves olvasók,

A mai közlönyben a tegnapi eEgyetemi előadás szerkesztett jegyzetét olvashatjátok. Köszönöm mindenkinek, aki megtisztelte az előadókat és engem, hogy megjelentek az előadáson.


Ahogy emlegettem ezen előadás anyaga is benne lesz a végső tesztben :)
Az előadás külügyi témában zajlott (mai) Szövetségi rendszerek címmel.

Előadók: Rhual és GregoryG

Rhual: Az előadásban nem csak a "mai"-ra szövetségi rendszerekről lesz szó, hanem bemutatnánk egy szövetség szerkezetét, működését, pár korábbi szövetség példáján át, de persze a mostaniakról is lesz szó.
Szóval, mint tudjátok, a játék 2007 november vége óta létezik, és ez idő alatt az országok összesen 27 különböző, kisebb nagyobb szövetséget hoztak létre. Ez a szám igen meglepő, mivel ugye a legtöbben csak a legnagyobb szövetségeket ismerik, akik körül zajlottak az erep világháborúi.
Mielőtt bemutatnánk őket, azzal kezdenénk, hogyan is épül fel egy szövetség.
Mint a legtöbben tudjátok, minden szövetségnek van egy bázis, főhadiszállása (Headquarter - HQ) - A HQ alapjában véve 3 fő tisztségből áll:

A szövetség vezetője a Szövetségi Titkár (Secretary General - SG) - Ő a szövetség feje, az ő keze alatt összpontosul minden, a végső döntések, a tervek aláírása, koordinálás, prioritások jóváhagyása, tehát úgymond a szövetség elnöke.

Utána jön a Szövetségi parancsnok, a Military vagy Supreme Commander, aki összefogja egy szövetség tagországainak a seregét. Ő csinálja a szövetség terveit, adja meg a kormányoknak, hogy mik az aktuális parancsok szövetségi szempontból - véleményem szerint, ez a legmelósabb pozíció.

Továbbá van a Szövetség szóvivője, aki egyben az országok külügyeseit fogja egybe, különböző neve van, a mi szövetségünkben SoFA elnevezést kapott (Secretary of Foreign Affairs).

Ők, és a helyettesei alkotják többnyire a HQ-t. A HQ-t minden hónap elején, az elnöki választások után, az újonnan megválasztott elnökök javasolhatnak pozícióra embereket, amiket végül megszavaznak.

A HQ feladatai a következők:
A szövetség tagjainak előkészít egy tervezetet, útmutatást a következő ciklusra, ciklusokra és az ezzel kapcsolatos terveket megvitatják, megbeszélik, hogy melyik tagállam milyen szerepet játszhat benne, milyen stratégiai, diplomáciai vonalon kell mozogni.
<GregoryG> Egyrészt, de másrész ha jön egy-egy katasztrófális elnök vagy vezetés egy országban, akkor azt a HQ kell hogy irányítsa, kvázi kézivezérléssel…
<Rhual>vagy hogy egyáltalán elfogadják e azokat :D A lényeg, hogy lehetőség szerint minden tervet úgy kell megtervezni, hogy semelyik tagállamnak ne legyen belőle hátránya és lehetőleg profitáljon belőle - vagyis ki kell szolgálni a nagyérdeműt.
Fontos dolog megjegyezni, hogy a HQ nem azért van, hogy a kormányok helyett dolgozzanak, erre sajnos a ONE volt a példa - a HQ inaktív volt a végén, a kormányok meg minden megoldást az ő saját problémáikra a HQ-tól várta el.
<GregoryG>igen
<Rhual> A HQ feladata egyben tartani a szövetséget és útmutatást, irányt adni a tagoknak, de a tagoknak feltétlenül kommunikálni kell egymás között.
<GregoryG>és ez azért volt, mert a ONE első időszakában nagyon jó kormányok és HQ-k voltak
<Rhual> Ez egy kulcsfontosságú alaptörvény egy szövetség sikerességében.

<Rhual> Pár alapszabály amit érdemes tudni és minden kormánynak el kell fogadnia a HQ-val kapcsolatban, hogy minden apró mozdulatról, amit egy kormány készül megtenni, a HQ-nak tudnia kell róla

<GregoryG>mindenesetre a HQ-Kormány, Kormány-Kormány és HQn belüli kommunikáció, így a centralizált szövetségi vezetés előnyei és hátrányai, egy igen fontos téma. Hát igen, de pont akkor nincs ez így gyakran amikor a legjobban kellene.
<Rhual>így van
<GregoryG>és tévedés azt hinni, hogy ez csak egy NEre, egy MPPre, egy csataindításra vonatkozik
<Rhual>a legveszélyesebbek a titkos NAP-ok (NAP = non-agression pact - meg nem támadási szerződés )
<GregoryG>arra is, hogy egy egy kormánynak mi a gazdaságpolitikája.

<Rhual>egy másik dolog, mint már szó esett róla, a HQ aktivitása elengedhetetlen, de e mellett, van egy másik dolog egy szövetségben, ami káros hatást fejthet ki (mármint a HQ inaktivitása mellett) és az egy szövetség túlzottan nagy létszáma. Minél nagyobb számú egy szövetség, annál nagyobb ütközés van az érdekekben és annál nehezebb úgymond "kiszolgálni" minden tagállamot. jó példa volt erre anno a PEACE GC. Mely összesen az evilág felét magába foglalta, az akkori eVilágét.

<GregoryG>nos amire én igazából vártam nagyon, az annak a tendenciának/ evolúciónak az elemzése, amit a Peace->PHX->ONE->TWO vonalon lehet megfigyelni.
Mire gondolok itt? A Peace alapvetően egy defenzív szövetségként alakult meg, sok taggal, és azzal a rózsaszín idealista hozzáállással, hogy védjük meg Monacot a Gonosz Andorratól. Aztán ugye tudjuk, hogy a nagy védekező szövetség végül olyan hadi tetteket hajtott végre, mint az USA elleni OFFENSIVA. Ami ugye korántsem az eredeti elvekkel megegyező tevékenység.
Ennek a szövetségnek az ellenpólusaként alakult az EDEN az Atlantis romjaiból, ami azóta is ugyanazt az akkor még érvényes propagandát nyomja, tudomást nem véve annak elavultságáról. A PHX ugyan még mindig egy sok tagországos szövetség volt, sok kontinensen és így belső konfliktusokra volt ítélve, de már talán beismerte önnön szándékait, és bár a történelem menete során sokszor igazából védekezésben nyilvánult meg az ereje- legyen ez CH, Kitty, Lionking sokszoros megvédése. Mégis inkább egy támadó jellegű szövetség volt a ONE megalapításakor.
Azóta velem együtt banhalálon túlesett Kistru barátom mondta, hogy a szövetség neve nehogy tartalmazza a "Defense" szót… persze a védekező szövetség mint olyannak a koncepciójától mindannyian undorodtunk, de nem csak ettől, hanem a sok tagországtól is. Nyilván a Lengyelek "sötét" oldalra való térítése számunkra nem volt egy nehéz politikai döntés, inkább csak diplomáciai feladat.

<Rhual>Zárójelben, hogy mindenki tisztában legyen vele: az eTörténelem 2 legnagyobb szövetségrendszeréről: a miénk, 2008. aug 26-án alakult meg PEACE GC néven, a korábbi mediterrán szövetség alapjain, válaszolva a másik oldal, 4 nappal korábban létrehozott Atlantis nevű szövetségére. Ez végül 2009. májusában felbomlott, aminek az utója 2009. szeptemberében EDEN néven alakult meg és a mai napig él, mint a leghosszabb ideig tartó szövetség, míg a mi szövetségünk, a PEACE 2009. novemberében bomlott fel és fél hónapra rá megalakult a PHOENIX.
A PHOENIX 2011. februárjáig élt, majd az EDEN-ből kivált 2, illetve a PHX-ből jött 2 taggal megalakult a ONE 2011. márciusában, ami egészen 2012. augusztus elejéig tartott. Ennek a jogutódja 2 hónapja alakult meg újra, TWO néven.


<GregoryG>de a szövetség megalapítása Spanyol és Szerb részről igenis egy nagy horderejű politikai döntés volt.
A ONE egy kis tagállam számú, koncentrált erejű, támadó szövetség volt, egy úthenger mint ahogy azt láthattátok is sokan a szövetség első fél évében – tovább a TWO esetén még tovább lépünk. Legalábbis a koncepciónk az, hogy nagyon nagy körültekintéssel adjunk csak tagországokat a szövetséghez, és a tagországok jogai tekintetében legyenek bizonyos szintek- lásd TWO és ACT.

Az Edenre röviden visszatérve. Az Eden veri a mellét évek óta, hogy hány ellenpólusa feloszlott már, és ők még mindig életben vannak. Sokan gondolkozhattok egy a kérdésen, az hogy az Eden életben van, az egy tévedés és korántsem igaz. Sokszor meghalt és quasi újjá alakult ugyanazon a néven és propaganda alatt. Most körülbelül egy Eden 4.0 működik.

<Rhual>Az EDEN-t 7 ország alapította és abból már csak 3 van bent - a horvát, a román és a norvég, vagyis a norvégot leszámítva helyettesítsük be a görögöt, mint első belépők, ők és a krománok az EDEN alappillérei.

GregoryG>és a románoknak most volt egy nagyon szoros népszavazása a kilépéstől.
<Rhual> <GregoryG>52% - 48% -ra döntöttek az Edenben maradás mellett.
<Rhual>Ha a románok kilépnek, az EDEN 90% hogy felbomlik, de ugyanez elmondható a horvátokról és a görögökről is. Az egyik pillért kiütjük, az egész építmény összeomlik.

Szóval igen, az EDEN meg tudott úgy újulni, hogy közben ugyanaz volt a neve, míg nálunk ez másképp alakult.
A ONE végzetének egyik oka, hogy a spanyolok és a lengyelek, az amcsikkal és a brazilokkal egy eForradalmi lépést terveltek ki, azaz létre akarták hozni a 3 pólusú világot. Ennek a gyermeke lett a CTRL szövetség, ami kőkemény 30 napot élt, bebizonyítva, hogy ez a terv kudarcra van ítélve. Tehát a CTRL egy halva született szövi volt.

Véleményem szerint eVilágunk az elmúlt 5 évben már kialakította a saját szövetségi rendszerét, ahol maximum 2 nagy halmaz lehet, pár kicsi részhalmazzal. Ám ne higgyétek, hogy a CTRL az egyetlen ilyen próbálkozás. Már nagyon régóta tervezgetnek egy Balkáni szövetséget, ami alapjaiban rengetné meg az egész játékot, de nem kell aggódni, ez sosem fog bekövetkezni. Évente 2-3 alkalommal összehívják a balkán országokat (minket és a románokat is belevesznek a háborúink miatt, habár nem vagyunk balkáni népek), hogy beszéljenek erről, de semmire se jutnak a felek.
<GregoryG>Az év legviccesebb meetingjei szoktak lenni…
<Rhual>ugyanis ezek az országok túlfűtöttek RL érzelmekkel, azaz magyar-román, horvát-szerb, macedón-görög ellentétek és ingame görög-bolgár ellentétek miatt ez valószínűleg soha nem jön létre. Meg persze mi sem szívesen hagynánk ott a lengyeleket, ez is RL érzelem csak a pozitív fajtából :D
<GregoryG>én azt gondolom hogy a szerbek bizonyítékok arra, hogy a negatív RL érzelmek gyengébbek a pozitívaknál.

Rhual> A mai szövetségekről is ejtenénk pár szót a továbbiakban.

<Rhual>szóval a mi szövetségünk a TWO, The World is Ours.
4 fő alapító: magyar, lengyel, spanyol, szerb + 2 meghívott szlovén és UK, így alakult ki a 6 alapító. A lengyelek és spanyolok egy kis CTRL kitérő után tértek vissza a papához, hogy újult erővel és kicsit megváltoztatott szabályokkal, tanulva a ONE hibáiból, hűek legyünk a nevünkhöz, és persze, hogy végre kicsináljuk az EDEN-t, ami gyakorlatilag a legfőbb célja a szövetségnek évek óta.

EDEN, mint 2009. szeptembere óta tartó, az erep leghosszabb szövetsége, jelenleg 15 tagból áll és folyamatosan csökken.

CoT, azaz Circle of Trust, bolgárok által alapított szövetség, 2012 június 22-étől, miután a bolgárok kiléptek az EDEN-ből, azóta is erősödő, lassan "elpíszesedő" szövetség formálódik belőle, de ők jelenleg a szövetségeseink. Bár ha az EDEN ilyen tempóban omlik össze, akkor ők lesznek előbb vagy utóbb az ellenfeleink… vagy különben kitör a világbéke.

Az ACT a TWO kisszövetsége, úgymond a gyerekszobája, mint az EDEN-nek a GEA. A GEA jelenleg 0 taggal büszkélkedhet ^^
Az ACT tagjai: Észto, Letto, Venezuela

Van még egy Finn-Svéd koalíció, Asgard néven, aminek a trial tagja jelenleg Kanada.
Az előadás után pedig következtek a kérdések. Mindkét előadó fogadja a felmerülő kérdéseket az előadással kapcsolatban IG PMben, IRC PMben is.

A feltett kérdésekre Rhual válaszolt, GregoryG hivatalos elfoglaltsága miatt.

<vareyz>mivan usákokkal meg bruzilokkal?
<Rhual>igen, az egy elég kényes szitu, az USA az CoT trial member, a Brazilok viszont jóban vannak a spanyolokkal, akik TWO tagok, de a brazilok az amcsikkal is jó viszont táplálnak, gyakorlatilag a befolyásuk alatt vannak. Mint talán láthattátok a napokban megjelent egy szerb cikk, amiben visszahívják az amcsi TO-sokat, ennek semmi más oka nem volt, mindössze annyi, hogy a brazilok ezt a feltételt szabták ki a szerbeknek az MPP-hez, és egyben a közeledéshez.
Az amcsik nehéz dió, rühellnek minket mint a szart, a brazil is egy elég vegyes banda…
<Herbieh>nafene... pedig tankoltam nekik..
<Rhual>hogy az USA belép a CoT-ba, a TWO nem nézi jó szemmel, és hát nem tudni mi lesz a brazilokkal…tudtommal most jók vagyunk náluk.
Amúgy a TWO már korábban megalakult volna, de a spanyolok nem akartak belépni, amíg a brazilok nem jönnek, de nem sikerült meggyőzni hogy csatlakozzanak, az USA miatt.
<Rhual>vareyz megfelelő választ kaptál?
<vareyz>nem, ezt eddigis tudtam, aztihttem mondasz valami újat:D

<Rhual>akkor mire vagy kíváncsi?
<vareyz>mondjuk arról hogyan bokszolják le egymással hogy egyik cot másik meg two spanci lett
<Rhual>egyelőre nincs boksz, mivel a brazilok még nem pro-TWO
<Aba_Agmad>és azok lesznek?
<Rhual>jó kérdés
<Aba_Agmad>és mikor megyünk kínára?
<Rhual>két szék között csücsülnek
<Rhual>ez nem a topik témája Aba_Agmad :D

<vareyz>Rhual
<vareyz>argentína?
<Rhual>argentína most nyalizik nekünk, erősen, de a spanyolok nincsenek velük jóban, viszont ugye Chile miatt nem mennek a CoT-ba, ezért sem nagyon láttatok mostanában argentín elleni üttetést. Most bizonyítaniuk kell.
<vareyz>hogy?
<Rhual>hogy ha tényleg csatlakozni akarnak, oda kell tenniük magukat a harctéren is. Ami gondot okozhat, hogy a gauchók jóban vannak a törökökkel.

<Aba_Agmad>és ha bevesszük az argentínokat, mi lesz a chile-argentín konfliktussal, és nem lesz-e gócpont a mi CoT-os kapcsolatunkban?
<Rhual>Aba_Agmad sajnos a CoT-tal előbb vagy utóbb lesz gócpont, ott vannak a makik pl, akik bármikor nekiugorhatnak a szerbeknek vagy a szlovénoknak. És hát nem véletlenül szipkázza be a tagokat a CoT, mert kell nekik a sebzés, mive a TWO erősebb sokkal.

<Ungolim>Nekem azon országokkal kapcsolatban lenne kérdésem akik Ázsiában el vannak nyomva és különösebb erejük nincsen, azért mégis vannak. Volt valaha nagyobb szerepük? - értem itt a közel-keletet és a szigetországokat.
<Rhual>igen, voltak kisebb nagyobb szövetségek Ázsiában, teszem azt az erep 2. szövetségét 6 ázsiai ország alkotta, FIST volt a neve, de csak 3 hónapig létezett, beleolvadt a PEACE-be. De volt még ilyen dél-kelet ázsiai szövetség PACMAN néven - ez másfél hónapig élt -szóval ilyen kis szutykok :D
<Ungolim>értem, köszi
<Rhual>a többsége deffenzív
<Ungolim>egyébként soha nem hallottam még ezeket a szutyokszöviket :D úgyhogy külön köszönöm a választ.


<Aba_Agmad>Rhual ez a maki-szerb ellentét mióta van? Régen havercsávók voltak…
<Rhual>amióta közös bónuszzónájuk van…
<Rhual>szal nem volt látható, igazán sosem szerették egymást…

<Aba_Agmad>és milyen a viszonyunk a bolgárokkal? és ők mennyire meghatározók a Cot-ban?
<Rhual>a bolgárok azt állítják, hogy a CoT-ban full demokrácia van és nincs az országok között sorrend, szóval egy Bulgária egyenrangú egy Paraguayal vagy Svájccal, de ez sztem nem így van.
<Rhual>a bolgárokkal egyébként elég jó a viszonyunk, a CoT SC bolgár, minden nap beszélek vele


<Aba_Agmad>ja és ez az oroszokra engedjük a romikat nem okoz-e diplomáciai konfliktust szövetségek között?
<Rhual>Aba_Agmad meg van oldva ;)
<Rhual>az oroszokkal és a bolgárokkal, CoT-tal is megbeszéltük

<Aba_Agmad>lehetséges akkor egy olyan jövő hogy eden felbomlik, a tagjai ide-oda mennek, nekünk meg a cot lesz a nagy ellenfél és minditthalunk?
<Rhual>kb ez a jövőkép, midnenki számára, hogy a CoT lesz az új EDEN, de ez nem teljesen igaz, mivel mondjuk a görögök, törökök sosem lépnek a CoT-ba.
<Aba_Agmad>no de ki jönne hozzánk a horvát-román-görög-török csapatból?
<Aba_Agmad>na jó
<Rhual>ahogy a horvátok se a TWO-ba
<Aba_Agmad>itt a válasz :D
<Rhual>meglepő vagy sem

<Aba_Agmad>és románok? belépnének two-ba?
<Rhual>de a románok a szerbek felé húznak és kormány szinten nem távolodnának el a magyaroktól sem.
<Aba_Agmad>hmmm, szerintem rohadt sokan hagynák el a játékot mindkét oldalon
<Rhual>amit ugye a szerbek miatt muszáj is lesz, ha úgy alakul. Az a baj ezzel az én meglátásom szerint , hogy mind nekünk, mind a CoT-nak fel kell adni elveket mivel ha itt most válogatunk és a CoT mindenkit felszív, akkor permawipe és GAME OVER. De ez remélhetőleg egy távoli jövőkép.

<vareyz>és mi van indiával?
<Rhual>India GEA tag volt évekig :D … az egyetlen aki nem lett EDEN tag

<vareyz>és mikor lesz már végre megb*szv* Kína is??????????
<Aba_Agmad>vareyz ez nem az előadás témája
<Aba_Agmad>kérjük
<Rhual>ha bevesszük a viagrát és megnő a farkunk odáig
<vareyz>na de frankón
<Aba_Agmad>de ha a kínaiaknak nagyobb a f*sz*
<Aba_Agmad>akkor ők hamarabb megb*szn*k?
<Rhual>nekik nincsen tökük megtámadni minket

<Aba_Agmad>Kína mit csinál a játékban?
<Aba_Agmad>és a semmittevést miért élvezi?
<Rhual>Kína mint ilyen nem létezik
<Aba_Agmad>hanem?
<Rhual>kína az az EDEN utolsó mentsvára és bónuszparadicsoma
<Herbieh>(aka hellokitty)
<vasmegye>mint ilyen létezik
<Rhual>és ja, krománok lakják
<vasmegye>csak a 900 lakosból 600 román meg horvát, a maradék 300 meg Atracurium féke
<Rhual>kb…aki amúgy meg szingapúri RL

<Aba_Agmad>és hol vannak az igaz kínaiak?:D
<vareyz>a rizsföldeken
<Rhual>a rizsföldön
<Ungolim>azok mindenhol :D
<vareyz>meg bányákban
<Hercegno>europaban
<Aba_Agmad>a kis chan-ek
<vareyz>meg a lehelen
<Aba_Agmad>meg jang-ok
<Aba_Agmad>akkor
<Rhual>a józsefvárosi piacon
<Aba_Agmad>holnap mindenki menjen el a legközelebbi kínai étterembe és buzdítsa regelésre.
<vasmegye>a Kínai Kommunista Párt nem látta meg az eRepben rejlő propaganda értéket

<Ungolim>Észrevettem, hogy az albánok, akik nemrég vannak a játékban elég jól nyomják... Ez is egy féksereg vagy tényleg beindultak?
<Rhual>Ungolim túlzás, van pár tankjuk és segítik őket a horvátok pl
<Rhual>mi volt a makiknál
<Ungolim>én itt most a lakossági mutatóról beszélek
<Rhual>megjelentek a térképen és hirtelen elkezdtek szaporodni mint a nyulak, lehet egy bébibumm, nem tudom…

<Rhual>kérdezzetek
<Herbieh>egyszer eljutunk oda h a szerbek romanok egysegbe tomorulve ellenunk lesznek erdekeltek, na akkor nekunk meszeltek...
<Herbieh>raadasul valoszinuleg most brazilokat cromania kinan keresztul megeszi reggelire
<vasmegye>szerb-román szövi?
<Rhual>elég sötét a szerb-román jövőképed
<vasmegye>6 játékban vagyok, de olyat csak egy helyen pipáltam
<Rhual>SerHun a legerősebb barátság a játékban
<vasmegye>de ott ketten együtt voltak ötvenen
<Rhual>ez sosem fog változni
<Herbieh>lehet h az orszag vezetoi ezt tudjak
<Herbieh>azonban ehhez a lakosok is kellenek
<Herbieh>es sajnos nincs olyan h "orok" baratsag
<Herbieh>barmilyen regre nyuljon vissza
<Rhual>és akkor most mire akarsz kilyukadni?
<Rhual>hogy idővel mindenki ellenünk fordul?
<Herbieh>azt nem
<Rhual>hát
<Rhual>ha a szerbek ellenünk fordulnak egy románért szted
<Rhual>akkor kb mindenki
<Herbieh>ohm
<Herbieh>nem egy romanert
<Herbieh>:)
<Herbieh>nem azt mondtam h jopajtasok lesznek
<Rhual><Herbieh>egyszer eljutunk oda h a szerbek romanok egysegbe tomorulve ellenunk lesznek erdekeltek
<Herbieh>hanem azt mondtam h egysegbe tomorulve ellenunk lesznek erdekeltek
<Rhual>nem tudom másképp értelmezni
<Herbieh>oke, mondom mashogy, romanoknak es nekunk is erdekunk, h elhuzzanak innen – ergo egysegesen erdekunk h segitsunk nekik, holott nyilvan a magyar roman romanc vilaghiru.
<Rhual>azért a között, hogy hagyjuk kimenni és segítünk nekik kijutni, óriási a különbség sztem
<Herbieh>en utobbira lattam inkabb peldat azelmult napokban :)
<Rhual>hol, mit?
<Rhual>az hogy nem üttettünk magyar oldalon, vagy volt üttetés románon? :D
<Herbieh>a "ne uss magyar oldalon" es az "uss roman oldalon" kozott kb hasonlo a kulonbseg mint a hagyjuk kimenni es segitunk kijutni :)
<Rhual>igen
<Rhual>azért kérdem, hogy mit láttál
<Herbieh>utobbit
<Herbieh>mint emlitettem
<Rhual>volt üttetés román oldalon direkt csatába?
<Herbieh>uttetes nem. felhivas igen
<Rhual>kinek a részéről?
<Rhual>mármint
<Herbieh>aztamar en nemtudom
<Rhual>ki szorgalmazta
<Rhual>a kormány?
<Rhual>nem tudom, kérdezem





Még egyszer köszönöm, hogy eljöttetek az előadásra, és hogy az előadók is vállalták az előadást.

Köszönöm, hogy olvastátok,

Hercegno

 

Comentarii

viktor127
viktor127 Ziua 1,900, 10:36

first vote

Hercegno
Hercegno Ziua 1,900, 10:40

Előadás legjobb kérdése és legjobb válasza:
<vareyz>és mikor lesz már végre megb*szv* Kína is??????????
<Aba_Agmad>vareyz ez nem az előadás témája
<Aba_Agmad>kérjük
<Rhual>ha bevesszük a viagrát és megnő a farkunk odáig

NightwatcherHUN
NightwatcherHUN Ziua 1,900, 20:59

<Aba_Agmad>és hol vannak az igaz kínaiak?
<vareyz>a rizsföldeken
<Rhual>a rizsföldön
<Ungolim>azok mindenhol
<vareyz>meg bányákban
<Hercegno>europaban
<Aba_Agmad>a kis chan-ek
<vareyz>meg a lehelen
<Aba_Agmad>meg jang-ok
<Aba_Agmad>akkor
<Rhual>a józsefvárosi piacon
<Aba_Agmad>holnap mindenki menjen el a legközelebbi kínai étterembe és buzdítsa regelésre.

NightwatcherHUN
NightwatcherHUN Ziua 1,900, 20:59

: D

Eheslo
Eheslo Ziua 1,901, 23:42

A fenti egyetemi cikk kapcsán csak hab a (szar)tortán, hogy charrlie50 a fékekről elmélkedik, akik nincsenek (ics.szerint marginálisak) miközben a szövetségi képviseletünket két olyan nicket viselő látja el etörténelmi idők óta, akiket (hányszor is) bannoltak a jeti eistenek, mielőtt immár stabil állapotra leltek a kebelükön a sokadik nickjüket és karakterüket használva el.

Mi az új nickek és a mára göröngymentes együttműködésük ára?
(Na jó ez költói kérdés volt...)

Az is sajátos, ahogy a senkik (még fékek sem) által pozíciójukra soha meg nem választott "háttéremberek" a választott tisztségviselőre, az elnökre tekintenek:
"...ha jön egy-egy katasztrófális elnök vagy vezetés egy országban, akkor azt a HQ kell hogy irányítsa, kvázi kézivezérléssel..."
Sokat elárul ez a mondat ezekről az amorális mocskokról.
Érdekes meglátás, deformált demokráciaszemlélet (a jó elnök az akit én hc lófütty sg, tanácsadó fütyfürütty jónak tartok), és a gyakorlatban is működött, hiszen Akitlosz elnöksége ugye a tótokra támadás tervével rögtön átsorolta magát az itt említett "hogyan vezéreljünk kézzel egy nekünk nem tetsző, "katasztrófális kormány" kategóriába.
(Ez a mondat szép jövőt sejtet továbbá egy nem ics és nem gg, nem álrhual kompatibilis eljövendő választási eredmény kapcsán is, ezt minden (ön)jelöltnek ajánlom a figyelmébe: nyaljatok nekik keményen bábok, mert lesz nemulass: katasztrófálisak lesztek sec perc!)

A leírtak kapcsán az is világosan érthető, miként létezhetnek a határaink mentén és NMO határain belül idegen (lengyel, usa, bosnyák) kézen nulla erejű bábállamok, mint a tótok, csehek, labancok. Ők igazából fontosabbak, mint az RL nacionalizmus átplántálásából nyerhető emagyar lelkesedés és toborzási potenciál.
Számukra a magyar nacionalizmus káros, mindenki másoké támogatandó.

Ismét micsoda RL párhuzam ez a zindex degeneráció jóvoltából...

Eheslo
Eheslo Ziua 1,901, 00:00

A másik érdekesség a nulla erejű fing ország: a szlovéneké.
Tuti a helyzetük immár évek óta: semmit nem adnak, telve vannak publikus és titkos NAP-okkal minden ellenségünkkel, sosem vívnak háborúkat és mégis több a bónuszuk mint a magyaroknak. Nyugat felé zárják le a határainkat és a labancoktól eltérően sosem swappolunk rajtuk át. Sérthetetlenek és nélkülözhetetlenek ők (hiába vannak fele annyian mint a magyarok) kétszer nagyobb gyarmatbirodalmukkal, sérthetelen bónuszaikkal valami hatalmas és titkos oknál fogva, évek óta.

A rácokról is sok szó esett: a jetkikkel vannak puszi haverságban hol publikus, hol titkos NAP keretében és röhögve nézik, amikor azok ránk támadnak. Sosem ütik őket közvetlenül (most sem tették, holott a megszegett mocskos NAP részesei voltak ók is, mint garancia adók), egyebütt is ritkán.

Ha csak ezeket a példákat nézzük is jól látható: az "emagyar" külügy magyar érdekek képviseletére képtelensége és a fiaskóikból való bármilyen tanulásra való képtelenségük a katasztrófáink egyik fő oka.

Zárásképpen gondoljatok a jetiknek adott +20 fegyverbónuszra, a jetik árulására, az ennek következtében bekövetkező iráni buktánkra, majd a jetikkel való ismételt megegyezésre, a kelet felé átendgedésükre (emiatt támadtak minket hátba az iráni kaland során) bónuszvesztéseitek árán és a beloruszoktól aránytalanul drágán bérelt (tótoktól, labancoktól, jetiktól) ingyen megszerezett bónuszra.

A ruszkiknak az olajért majdan fizetendő összeget még nem is ismeritek, mert azon gyúrtok, hogy a jetik piszkát eltakarítsátok. DDD

rRonin
rRonin Ziua 1,901, 02:42

Hm, érdekes meglátás Eheslo, és látok némi igazságot a felvetésben. Tótokat miért nem lehet lenyomni? (tudom lengyelek, de?) Szarvas régió pl.
I. Bécsi döntés = I. lépés Nagy-Magyarországhoz - hátha lelkesedést önt belénk, babyboomot segítené...

rRonin
rRonin Ziua 1,901, 02:44

A szlovének dolga szintén igaz. 9/10 időtlen idők óta, 0 háborúval...
Mi pedig szívunk mint a torkosborz időtlen idők óta a 7-8/10ért is

Eheslo
Eheslo Ziua 1,902, 02:03

Nos egy friss adalék, mit rotyogtatnak az álrhual és gg félék ismét és ismét:

Kiderült, hogy a halott beszart, ics és a jeticsicska zombijaik a semmiért feküdtek le a jeti haverjaiknak, sokadjára feláldozva becsületet, tartást, megszerzett bónuszokat, bármit.

A jetik (szemben a nekik ajándékozott +20% fegyverbónusz esetével, ahol legalább jelképes fél napi adóbevételnyi pénzt vetettek a magyar csicskáiknak a kapott bónuszért cserébe a jeti gazdáik) lényegében a semmiért kaptak a magyaroktól átjárót a dugába dőlt kalandjukhoz (nem mellékesen a keleti átjárónélküliség miatt támadtak minket hátba, legalább is ezt hazudta ics és a jeti gazdája).

Az oroszoktól megszerezhető olajbónusz ígérete ics ordasan hazug átverése volt, a ruszkikk tabuk, sosem mertek velük szembeszállni, még akkor is csicskáztak nekik, mikor az oroszok 300-an követelőző taknyos bébik voltak, mi meg az indonézekkel világot végigverő bajnokok, akkor a vasat, olajat és ezzel a magyar fegyveripar alapjait játszották a semmitérő "szövetséges" ruszkik kezére.
De semmi nem változik, hiába telnek az évek: ugyanazok a tolvajok lopnak, ics ugyan úgy hazudik a fékerek fékfarmjai pedig biztosítékai a változatlanságnak, leválthatatlanságnak és persze tanuljátok meg, hogy bárki: jetik, tótok, csehek, labancok, szlovének, oroszok, bolgárok, rácok, polákok, makik érdekei fontosabbak, mint a magyaroké.

Mert megérdemlitek, ha hagyjátok ezt.

Rajk Laszlo
Rajk Laszlo Ziua 1,902, 13:29

Hazudsz megint Eheslo. Elrejted a szófosásod közepébe, azt hiszed nem tűnik fel?

"A jetik (szemben a nekik ajándékozott +20% fegyverbónusz esetével, ahol legalább jelképes fél napi adóbevételnyi pénzt vetettek a magyar csicskáiknak a kapott bónuszért cserébe a jeti gazdáik) ..."

70 000 forintot kaptunk. Akkoriban egy napi adóbevétele az országnak 10-11k huf volt, max 12fél. Hazudsz.
Az "ajándék" miatt kilépett 4 tagország az edenből, állításuk szerint emiatt telt be a pohár. Nem tudom felfogni, hogy ez nem jut el hozzád, és tényleg ennyire hülye vagy, vagy ennyire szánalmasan gyengéén ferdítesz.

Ezek után 2 hétig volt bónuszuk, majd eltöröltettem a román és az ukrán kongát is, te szerencsétlen. Vagy ezt sem vetted észre? Te csicskázol, aki korkedvezménnyel nyugdíjasként élősködsz rajtunk, te szerencsétlen?!

 
Postează răspunsul tău

Ce este asta?

Acesta este un articol scris de un cetățean eRepublik, un joc de strategie bazat pe țările din viața reală. Creează-ți propriul cetățean și condu țara ta pe drumul ei spre glorie. Îți poți câștiga faima în războaie, luptând ca un erou, în presă, scriind articole, sau construind un imperiu financiar.