Fundo lig/desl

Regista-te

 

Continuar

Continuar Ao criar uma conta, estás a concordar com os Termos de Serviço e a Política de privacidade
Reenviar e-mail   |  Não recebeste o e-mail? confirmation@erepublik.com

Resend the confirmation email to this address

Reenviar e-mail Não recebeste o e-mail? confirmation@erepublik.com

Lábjegyzet az orosz NE-hez

Dia 1,827, 16:36 por M.Cobretti

"Tisztelt Kongresszus! Kedves Elvtársak!"

Nem tudom szó nélkül hagyni az 1827. nap eseményeit, sem kongresszusi tagként, sem frakcióvezetőként, méginkább Külügyminiszter helyettesként.
Lássuk először is a tényeket:

- Az oroszok NE-t tettek az Egyesült Királyságra
- Válaszul a kormányunk beterjesztette az NE javaslatot az oroszokra

Ez eddig egy logikus és defenzív lépés volt, előkészületként arra, hogy szomszédainkkal diplomáciai úton rendezzük ezt a kérdést.

A kongresszusi törvénytár, mely egyébként nyilvános, és minden kongresszusi tag számára elérhető, mi több mindenkinek fel lett hívva a figyelme annak elolvasására világosan rendelkezik az NE (mint külpolitikai/hadműveleti javaslat) esetén követendő eljárásról.

Az idevágó paragrafus:

A kormány és az elnök külpolitikai kérdésekben való támogatása:

A kongresszus elfogadja, hogy a nem belpolitikai, hanem az országot érintő szervezési és tájékoztatási feladatokban a kormány és az elnök segítségére legyen amennyiben szükség, van rá. Ez magában foglalja mind a Political Take Over, Anti Political Take Over, illetve bármilyen hadműveletet saját vagy idegen országban.


Ez még önmagában nem jelent automatikus szavazat tartást, de esetünkben a törvényjavaslat beadásával egyszerre, a kongresszus elnöke kiküldött egy ingame pm-et, valamint a kongresszusi szoba topic-ját megváltoztatta, miszerint szavazat tartást vár el.
További paragrafusokat nem szeretnék idézni, hogy igazoljam, ezzel az intézkedéssel kimerítette a kötelességét, valamint reprezentatív minőségben léphet fel a kormány és az elnök véleményének szempontjából. Akinek ezzel kapcsolatban kétségei vannak, ajánlom a kongresszusi törvénytár böngészését, és alkalmazását.

A nap folyamán viszont ritka nagy pofonba szaladtunk bele, néhány igen csak dilettáns kongresszusi képviselő miatt.
Először csak 4 képviselő voksolt, a meghirdetett szavazat tartás ellenére, mely szám a kongresszusi ülés megkezdéséig 9 főre dagadt.
A kongresszusi rendes ülésen, egyebek mellett szó esett arról is, hogy ez a szavazattartási elmulasztás milyen diplomáciai bonyodalmakhoz vezethet/vezetett.
Az ülésen résztvevők (már aki ezzel kapcsolatban hozzászólt) maximálisan egyetértettek a szavazattartás fontosságával.

Hogy teljes legyen a kép, itt most az ülésről fogok (a Kongresszus Elnökének engedélyével) egy szemelvényt kimásolni:

[20:19] <@rajk> mint ismeretes, beadtunk egy Orosz NE-t
[20:19] <@rajk> válaszul az oroszok brit NEjére
[20:19] <@rajk> mind a kongatopicban
[20:19] <@rajk> mind shoutokban
[20:20] <@rajk> mind ingame pmben azonnali szavazattartást rendeltünk el
[20:20] <@rajk> mert semmilyen NE-t nem kell megszavazni az első 1 órában
[20:21] <@rajk> mert 24 óra alatt elég sok minden történhet
[20:21] <@rajk> sajnálatos dolognak tartom
[20:21] <@rajk> hogy vannak képviselők, akik ezt nem értik
[20:21] <@rajk> vagy nem hajlandóak megérteni
[20:21] <@rajk> ezúton is kérem h szégyelljék magukat
[20:22] <@rajk> mert jelentős stratégiai kockzatnak tették ki az országot
[20:22] <@rajk> és hatalmas pluszmunkának a kormányt
[20:22] <@rajk> jelenleg még folynak az egyeztetések
[20:22] <@rajk> a konfliktus rendezéséről
[20:23] <@rajk> ezért várhatóan az éjszaka folyamán
[20:23] <@rajk> PMben fogom tájékoztatni a képviselőket
[20:23] <@rajk> hogy végülis leszavazzuk-e az NE-t vagy sem
[20:23] <@rajk> a leszavazáshoz 14 szavazatra van szükség
[20:24] <classfighter> Csupán 10-nek sikerült nem észrevenni a Shout, PM-et... :-(
[20:24] <@rajk> amennyiben mégis le kell szavaznunk
[20:24] <@rajk> remélem vagyunk annyian felelősségteljes képviselők
[20:24] <@rajk> h ezt megtegyük
[20:25] <@rajk> haladéktalanul téjékoztatni fogok mindnekit

Ami az egyébként nagy részvételi aránnyal megült ülés után következett az nálam már megért egy képernyőmentést.




Eközben a külügyben.

A délidőben/kora délután megkezdtünk bizonyos egyeztetéseket az oroszokkal, melyben szándékunkban állt biztosítani őket arról, hogy részünkről ez a beadvány egy válasz reakció, mellyel élni kívánunk, de visszaélni semmiképp. A kongresszus közreműködésével, a késő délután és kora este folyamán, már egészen más vizeken folytak ezek a beszélgetések, miközben az orosz sajtó már komolyabb hangvételű cikkeket publikált.
A médiáról egyébként Bencocel Vihlop nevű újságjában bővebb információt olvashattok, hisz külügyi alkalmazottként erősen ráfeküdt a sajtó orgánumok gorcső alá vételére.
Jelenlegi állás szerint, ott tartunk, hogy az utolsó pillanatig kell tartsuk a szavazatainkat, hiszen, ha az angol NE átmegy, akkor számunkra kötelesség, hogy amit elkezdtünk, be is fejezzük. Ha az angol NE nem megy át, annak már sajnos lehet több oka is, de ebben az esetben is tájékoztatva lesznek a kongresszus tagjai.

Ennek hátteréről és részleteiről Rajk László cimborám tollából a Hadügyi Közlönyben olvashattok.

Mivel e cikk kellőképp foglalkozik a dolgok hátterével, ezért ebbe én most nem mennék bele, viszont innentől a személyes véleményem (mint emagyar állampolgár, mint magánember, és nem mint tisztségviselő) következik.

Mélységesen felháborítónak tartom, hogy a kongresszus fegyelmezetlenül viselkedik olyan kérdésekben, amelyekről bizonyos tények ismerete nélkül, nem dönthet felelősségteljesen. Ezeknek a tényeknek, úgy hiszem, kötelessége utána járni, ezeket a tényeket a kormány (ismereteim szerint, ill. a fentebb leírtak fényében) a kongresszus rendelkezésére bocsájtotta.

“Hungary has proposed Russia as Natural Enemy and now it needs the Congress approval. To place your vote you can access the law proposal page. Proposal”

Nem vagyok hajlandó elfogadni azt a tényt, hogy néhányan, ha egy ilyen sort látnak az alertek között, akkor arra képtelenek venni a fáradtságot, hogy először a levél ládájukban kutassák ki, hogy vajon ebben a kérdésben mik is a vezérelvek.
Aki erre képtelen, az mondjon le a kongresszusi tagságáról, elfogadhatatlan az, hogy néhányan csak az 5 aranyért ülnek a kongresszusban, és másoknak csinálják a teljesen fölösleges plusz munkát, sőt bizonyos esetekben diplomácia bonyodalmakat okoznak egy felelőtlen kattintással.

Felszólitom a kongresszus tagjait, mint (többek között) általam megválasztott képviselőimet, hogy munkájukat végezzék felelősséggel, és ne lustaságukból (megkockáztatom jópofaságukból, nem törődömségükből) kockáztassák ehazám megítélését, illetve jövőjét.

Cobretti





 

Comentários

rRonin
rRonin Dia 1,827, 16:58

1000%-ig igazad van. Bárcsak látható lenne ki szavazott eddig !

sorihun
sorihun Dia 1,827, 18:50

Dunába velük

Eheslo
Eheslo Dia 1,827, 21:57

Én itt nem látok semmiféle párbeszédet, csak egy komancs mocsok zombi monológját.
Érdekelne, hogy kihez beszélt és mi volt rá a válasz?
gondolom ez is érdekes lehet, nem csak az, hogy valaki miként nézi a játékostársait távvezérelhető gombnyomó zombinak.
Általában érdekes lenne miből gondoljátok, hogy elég bármire parancsot adnotok és az úgy is lesz?

Eheslo
Eheslo Dia 1,827, 21:58

Ez - bár egy jeti fos - de közösségi játék, ahol van jelentősége még komoly fékseregek és jóltápolt zombihad mellett is annak, hogy a közösség maradék aktív tagjaival kommunikáljatok és megszerezzétek a támogatásukat az őrültségeitek mellé.
Szóval érdekelne a másik oldal véleménye és az általa elmondottak is.

Mvhely
Mvhely Dia 1,827, 22:36

Erről ennyit

Mikrobi
Mikrobi Dia 1,827, 22:51

Szerintem ha a görögök elfoglalják NC-t, adjunk rájuk NE-t és szerezzük végre meg!

Mikrobi
Mikrobi Dia 1,827, 22:52

A magam részéről rászánok 25 millió sebzést

addictive1975
addictive1975 Dia 1,827, 22:58

végre lesz valami rendes csatánk

Kmerse
Kmerse Dia 1,828, 23:27

Üdv eMagyarországon Cobretti. Mindig is így volt, mindig is így lesz. A Kongresszusban szavazódroidok ülnek, nem pedig képviselők.

Bator Tintanyul
Bator Tintanyul Dia 1,828, 23:30

Kis Talleyrand-ok! Annyi esze egynek nincs a kormanyban - hogy mint minden kongresszus ez is szavazo-zombikkal van tele (ertsd javaslat van, nyomja a piros gombot) - hogy ne a torvenyjavaslat beadasa utan, hanem elotte PM-ezzen korbe! Elmagyarazom: A mi szurke Gandalf, diplomata elnokunk be szeretne adni egy olyan javaslatot ami csak izmozas, de eszunk agaban sincs megtamadni az oroszokat! Mit tesz? ELOTTE EGYEZTET A KONGAVAL nem utolag anyazik, hogy 9 en nem olvasnak ingame uzeneteket!

rRonin
rRonin Dia 1,828, 23:52

Persze mindenki hibás, csak a kongába beválasztatott képviselő nem, aki azt se tudja mi fán terem ez az egész... gondolkodjanak vazz, azért ülnek abban a "székben" !
Ahogy a szerencsétlen ütőgép -játékosnak sem ártana, aki meglát egy magyar csatát és bumm bele mindent még ha az 80%-on áll is. Mert hisz ez közösségi játék, ez stratégiai játék.. lenne ugye?
Most nem a bugos és butított eRepre tereljétek majd a szót!

Bator Tintanyul
Bator Tintanyul Dia 1,828, 00:00

rRonin nem azt mondom, hogy a konga nem hibas... sot! Abbol indulok ki, hogy legalabb az otven szazaleka agyhalott! Eppen ezert kell a kormanyon levonek gondolkodnia, hisz a mostani garnitura mar nem eloszor vezeti a szarkupacot. Mokas latni, hogy ibolyakek szemekkel csodalkoznak ra, hogy a kongaban kretenek ulnek!

rRonin
rRonin Dia 1,828, 00:01

Persze a levél kimehet előtte, de egyeztetni ilyen esetben szerintem lehetetlen, hiszen gyors döntés és tettek kellenek, akkor nem lehet kongával szavazósdit játszani (annyira szétszórtan vagyunk jelen pl, hogy 1 nap lenne)

Mikrobi
Mikrobi Dia 1,828, 00:03

Kmerse: nagy tévedés, volt idő, amikor teljesen fegyelmezetten mentek ezek a szavazások, szavazattartások. De abban Tintanyúlnak igaza van, hogy előtte kell értesíteni a képviselőket! Meg a pártelnökök felelőssége, hogy már a jelölési időszakban, de legkésőbb a választás után kiokosítsa az új képviselőket, hogy mi a dörgés! Ezúton is kérem a mostani pártelnököket, hiszen hamarosan megint módja lesz sok első bálozónak képviselősködni, hogy tájékoztassa a jelölteket, hogy mennek a dolgok a parlame

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Dia 1,828, 00:12

Erdekes elozo honapban tudott szavazatot tartani a konga Tintas pedig en aztan egyetlen alkalommal sem szoltam nekik semmirol.
Es le merem fogadni hogy a kisgazda kepviselok benne vannak abban a 12ben.
Szoval ne arcoskodjal itt hanem inkabb epitsd a haldoklo partod.

vasmegye
vasmegye Dia 1,828, 00:51

Megint azt történt, hogy a törvényhozás egy része azt hitte, hogy ő a végrehajtás:)

rRonin
rRonin Dia 1,828, 01:15

Csak a szokásos - megint marjuk egymást Pedig már mind1, nem?

Kero One
Kero One Dia 1,828, 01:18

Ez a következménye a listás rendszernek, meg annak, hogy a pártelnökök buliból rakják fel a listára a jelölteket. ^^

Tankred Orfeusz
Tankred Orfeusz Dia 1,828, 01:31

Csak egy biztos, hogy Drago nem szavazott.

Bator Tintanyul
Bator Tintanyul Dia 1,828, 01:58

Ernst te annyira buta vagy, hogy az mar faj! Mi koze a Kisgazdaknak a toketlen kongahoz es az alkalmatlan elnokhoz es kormanyahoz? IRL azt mondanak, ezt elkurtatok Ferik! Orulok, hogy sikeres elnoki mandatumod utan visszaerkeztel arra a troll szintre, ahonnan indultal! Ennyit ersz!

romanian spy
romanian spy Dia 1,828, 02:04

csak nem ellopta valaki a szavazógombját?

M.Cobretti
M.Cobretti Dia 1,828, 02:09

"

Persze mindenki hibás, csak a kongába beválasztatott képviselő nem, aki azt se tudja mi fán terem ez az egész... gondolkodjanak vazz, azért ülnek abban a "székben" !
Ahogy a szerencsétlen ütőgép -játékosnak sem ártana, aki meglát egy magyar csatát és bumm bele mindent még ha az 80%-on áll is. Mert hisz ez közösségi játék, ez stratégiai játék.. lenne ugye?
Most nem a bugos és butított eRepre tereljétek majd a szót! "

Ez pont így igaz!

M.Cobretti
M.Cobretti Dia 1,828, 02:41

Eheslo!

Van még egy pár napod, add be az ÁP kérelmet én elfogadom neked, jöhetsz megmutatni, mitől döglik a légy...
Ne csak kötekedj (amire értő olvasás esetén és az országgyűlési ülés menetének ismeretében okod nincsen), mutasd meg, hogy hogyan kell jól csinálni! (minden szinten!!! Alakíts kormányt, gyere a kongresszusba.) Öreg motoros vagy már, szégyen lenne csak a kommentwarokra pazarolni a tapasztalatod. Én szavazok rád!

Dacicus Maximus
Dacicus Maximus Dia 1,828, 03:15

Ez alatt a cikk alatt csak a kisgazdak trollkodnak szoval ne szanalmaskodj. A frakciovezetok megkaptak az ertesitest a beadvanyrol idoben az o felelosseguk az ertesites innentol.
Es ismetlen en csak shoutban ertesitettem a kepviseloket barmilyen szavazasrol es erdekes modon nem volt egyetlen esetben sem gond. Szoval ez PM nem kifogas.
Nem jutott be kisgazda kepviselo a HMSz szineiben mult honapban?Ok nem kongatagok?

M.Cobretti
M.Cobretti Dia 1,828, 03:19

Ernst!

Ők egyenesen egy külön frakció!

romanian spy
romanian spy Dia 1,828, 04:36

kisgazdák voltak, ez egyértelmű.
mind a tizenkettő!

rRonin
rRonin Dia 1,828, 04:40

Minden tag megkapta, nem csak a frakcióvezetők ,)

szekely ostor Dia 1,828, 05:03

Comentário apagado

Mikrobi
Mikrobi Dia 1,828, 05:13

Nekem emőke és kehesló is retard listen van. Nem látom, mit írnak:-) Javaslom nektek is felvenni, hacsak nem krónikusan alacsony a vérnyomásotok. Nekem kicsit alacsonyabb a kelleténél, de a minőségi olasz presszókávét jobban szeretem a trolloknál:-)

Toc126
Toc126 Dia 1,828, 10:21

vóót, egy konga legyen felelősségteljes.

Eheslo
Eheslo Dia 1,828, 10:52

Nem gondolom, hogy aszerint kellene játszanom, ahogy pár zombi parancsolná.
A hülyeségeitek, amoralitásotok, kommunikációképtelenségetek nem múlna el attól, ha kéz a kézben engem is hülyére vehetnétek, mint akitloszt, levest és pár lelkes a sziránhangjaitoknak bedőlt embert.
Szóval, több oka is van annak, hogy én azt a játékot játszom, amit én akarok és nem azt amit ti.

Van akinek a lopás, csalás, tápolás a játékélmény, van akinek nem.
Nekem nem élvezet hónapról hónapra látni,

Eheslo
Eheslo Dia 1,828, 10:53

ahogy a magadfajták ellopnak bármit, bárhol, bármikor és elárulnak bárkit, bárkinek, bármiért.

Szóval ne reménykedj, a magadfajta tolvajokkal még viccből sem állok össze.
http://www.erepublik.com/en/article/viszl-t--2161388/1/20

M.Cobretti
M.Cobretti Dia 1,828, 11:00

Nem reménykedtem... Azt mondtam, gyere bátran, és mutasd az utat... Még meg is szavazlak, hogy a magam részéről megtegyek mindent a sikeredért... Amúgy áruld már el nekem, hogy én mi a péniszt loptam el idáig? Már csak azért is érdekelne, hogy megtudjam gazdag vagyok-e.
Előre is köszönöm!

Eheslo
Eheslo Dia 1,828, 11:03

Mutatom, leírom.
De a magadfajták nehezen értik.
Kérdezd Csongradot, ő már kapisgálja.
A lopásaitokat a gm elszámolásai rögzítik, elég beleolvasni, kivéve ha nem hozza le közlönyben mint a sunyi mobra, aki nem adta ki az elszámolását EVJ alatt, pedig negyedilliót lenyúlt az államtól az adókon felül.
Szóval érdeklődj tolvaj a haveroknál, hol a lé.

M.Cobretti
M.Cobretti Dia 1,828, 11:06

Jó! És most akkor én ettől még miért is vagyok tolvaj?

 
Publicar comentário

O que é isso?

Estás a ler um artigo escrito por um cidadão do eRepublik, um imersivo jogo de estratégia baseado nos países do mundo real. Cria uma personagem e ajuda o teu país a alcançar a glória, enquanto te tornas num herói de guerra, num editor reconhecido ou num guru das finanças.