Bölüm 17: Allahuekber Dağları’nda Anma Yürüyüşü

Day 2,064, 08:41 Published in Turkey Spain by onurd34
***Daha ayrıntılı anlatmak isterdim aslında. Fakat özeti bile uzun oldu, kusura bakmayın…

21 Aralık’ı sağ salim atlattıktan sonra; uzun bir süre köyden dışarı çıkmadım, çıkamadım. O uzun kış gecelerini bir şekilde geçirmeye devam ediyordum. Yılbaşı gelmişti, 2013’e girmiştik. Sarıkamış’ta gündem, 6 Ocak’ta yapılacak olan yürüyüştü. Kasım ayından beri hazırlık yapılıyordu bunun için. İki bakanın, şehit ailelerinin ağırlanacağı; “Türkiye Şehitleriyle Yürüyor” anma yürüyüşüne katılmayı çok istiyordum. Çünkü bir daha böyle bir şansımın olması çok düşük bir ihtimaldi. Fakat o haftanın başında hastalanmıştım, ne yapıp etmeli Pazar gününe iyileşmeliydim.

Cuma günü kendimi iyi hissedince, akşam minibüsü aradım. Hocalardan bazıları gidecek ilçeye, seni de alırım; dedi. Elbette tepeye çıkacaktım yine. Daha sonra öğretmenevini aradım. Hocam yer konusu sıkıntı, daha önce niye aramadın, dedi. Dedim ne yap et bana yer bul; koridora filan bir yatak at, hatta odanın birine yere battaniye ser orada yatayım. Abimiz beni severdi sağ olsun, iyi gel ayarlarız dedi.

Cumartesi sabahı, bilgisayar çantama birkaç parça giyecek ve bilgisayarımı koyup başladım tepeyi tırmanmaya. Bir gün kalacağım için pek bir şey almadım yanıma, zaten tepeyi çıkartmak da zordu. Tepeyi çıkarken, aslında pek de iyileşmediğimi fark ettim. Yoruldum, o soğukta terledim. Normalden fazla zaman aldı ama, tepeye çıkmış olduk.

Lise öğrencilerinin hazırladıkları heykeller

Öğretmenevine gittim doğruca, yatak ayrılmıştı; biraz yatıp dinlendim. Öğleden sonra kayak merkezinin oradaki otelde, Kardan Şehit Heykeller açılacaktı. Bir taksiye atlayıp düştüm yola. Otelin oraya geldiğimde, lise öğrencilerinin hazırladığı heykelleri gördüm. Bir saat sonra bakanlar İdris Naim Şahin ve Suat Kılıç gelince, bir açılış yapıldı. Sonra oteldeki program başladı, onu beklemedim ve tekrar öğretmenevine döndüm. Ertesi günkü 8 km’lik yürüyüş için enerji biriktirmem lazımdı.

O dönem donan askerlerin heykelleri önünde, modern Türk ordusunun askeri...

Pazar sabahı kahvaltıyı yapıp, resepsiyona indim. Odayı boşaltmıştım, çantamı oraya bıraktım. O sırada Kadıköy’den gelen borsa ile meşgul biriyle tanıştık. O da çantasını oraya bırakıyordu. Beraber gezelim bari dedik, indik meydana. Meydan ana baba günü, Sarıkamış’ı hiç bu kadar kalabalık görmemiştim. Sarıkamış’taki hüzünlü olayın 98. Yılı oldukça önemsenmişti. Otobüslerin biri geliyor, biri gidiyordu. Atatürk Üniversitesi, tam anlamıyla çıkartma yapmıştı. Suat Kılıç’ın davetlisi 2000 sporcu ise, trenle gelecekti daha.

Üsküdar Belediyesi’nin otobüsüne bindik biz de. Ne de olsa İstanbul’dan, yabancı değiliz biz de... Fakat yürüyüşün başlayacağı yere gitmek zor; trafik sıkışık, her yer kar. O ara sporcuları taşıyan tren geçti yanımızdan. Yürüyüş başlayacak, biz hâlâ ulaşamadık. En sonunda, inip yürüyeceksiniz başka yolu yok dediler. İndik bizim borsacıyla, başladık yürümeye. Bazı otobüsler dönüyor, yolcularını indirmişler çoktan. Biz biraz yürüdük, valinin arabasını gördük geri dönerken. Şoförden bilgi alalım dedik; yarım saat yürüyeceksiniz, yürüyüş güzergâhının başlama noktasına ulaşacaksınız dedi. Dedik yürüyelim…

Bir saatten fazla zamanımızı aldı bu yürüyüş. Bakanlar, vali, kaymakam; onlar çoktan yarılamışlardı yolu biz başlangıç noktasına vardığımızda. Orada bir sıcak çay içelim dedik çadırlardan alıp; ama kalmamış. Başladık tırmanmaya Allahuekber Dağı’nı. 8000 metre yürüyeceksiniz, yazıyordu tabelalarda. Zirveye yaklaşırken müthiş bir tipi başladı. O an aklıma, 98 yıl önce burada Enver Paşa’nın ihtirası yüzünden şehit olan 90 bin asker geldi. Biz üstümüzdeki kat kat kıyafetle öğle saatinde üşürken, onların yazlık kıyafetlerle gecenin soğuğunda donmaları normaldi.

4000 metre yürüdüğümüzde, zirveye ulaştık. O sırada babam aradı; töreni seyrediyoruz, sen neredesin diye. Dedim bizim daha 4 km yolumuz var… İniş olduğu için o 4 km daha kolay oldu tabii ki. Akşamüstü biz de 8000 metreyi tamamlamış olduk. Önce yürüdüğümüz mesafeyle birlikte 12-13 km yol yürüdük toplamda…

Vee zafer!..

Ben daha Sarıkamış’a ulaşamadan telefon geldi öğretmen arkadaşlardan; köy minibüsü gelmemiş, buldukları minibüs de acilen çıkıyormuş. Yarım saatlik yolum var daha dedim, siz gidin beklemeyin. Kar yağışı tekrar başlamıştı, herkes bir an önce kaçma derdindeydi ilçeden. Daha fazla gecikmeden öğretmenevini aradım, ben kaldım burada yatak ayırın diye. Çarşıda yemek yiyip, öğretmenevine geçtim. O güzel haberi de orada duydum: Yoğun kar yağışı nedeniyle okullar iki gün tatil…

Destek Verenler
depici'den 2.00 Gold kabul ettiniz.
Legalolmayan'den 250.00 TRY kabul ettiniz.
Yavuz Sultan Selim size 500 Q3 Food gönderdi.
okaldey'den 1.00 Gold kabul ettiniz.
Eldarion Sionnodel size 100 Q5 Food gönderdi.
Eldarion Sionnodel size 10 Q7 Weapons gönderdi.
Eldarion Sionnodel size 200 Q1 Food gönderdi.
Vote Alert'den 250.00 TRY kabul ettiniz.
kursunkalem61 size 300 Q1 Food gönderdi.
kursunkalem61'den 1.00 Gold kabul ettiniz.
emrahsimsek2013'den 1.00 Gold kabul ettiniz.