[Scat] Merre tovább?
Scat
Miután olvastam ezt a cikket, nyilvánvalóvá vált számomra, hogy hozzá kell szólnom a dologhoz, de nem csak kommentben. Aztán mikor elkezdtem, egyre inkább magával ragadott a lendület, úgyhogy lássuk hát, mire is jutottam a jelenlegi helyzetünket értékelve.
Az újságomról készített kérdőívben, az elsöprő többség úgyis azt szerette volna, ha lennének saját véleménnyel fűszerezett cikkeim is. Nos, kíváncsi vagyok, valóban így van-e.
Cikkeket, témákat, amiket érdemes lenne lefordítani vagy összefoglalni, továbbra is ajánlhattok. Barátnak is nyugodtan lehet jelölni, hogy a shoutomnak hála ne maradj le a legújabb lapszámról.
Megjegyzés: a cikkben található dőlt betűs sorok, mondatok, az én megjegyzéseim a dologhoz, vagyis az eredetiben nem szerepel(nek). Csak a félreértések elkerülése végett jegyzem ezt meg. Egyébként ez az összes cikkemre vonatkozik. Ha nem fordításról van szó, akkor pedig amolyan "kitérő magyarázatnak" számítanak.
==========================================================================================
Ahogy a fentebb linkelt MK cikkben is olvashatjátok, a kormány és a konga eldöntötte, hogy nem tud dönteni, ezért marad minden úgy, ahogyan eddig volt, csak átfogalmazták egy kicsikét. Hasonlóan az újbeszélhez – 1984, olvassátok el, piszkosul unalmas a történet, de a rendszer leírása (ahol/amiben a cselekmény játszódik) elképesztően hihető, nem mellesleg zseniális.
Maga az átállási szándék, illetve annak a gondolata, hogy ez a pro-Asteria állapot tarthatatlan, abból eredt, hogy - több, mint két és fél év „szabadság” után -, az ukránokkal egyesült Asteria erők elfoglalták a fővárost, Budapestet. Eközben elméleti szövetségeseink, néhány kivételtől eltekintve – eSzerbia, eKanada – nem tettek semmit, hogy segítsenek a védekezésben!
Ugyebár arról szól a fáma, hogy örök nemezisünk, az oláhok mellett, részt vettek a harcokban görög és argentin MU-k is. Észrevettétek már, hogy amennyiben minket ért valamiféle atrocitás a szövetségeseink részéről, akkor azt jellemzően néhány MU, esetleg a terroristák, vagy trollok követik el, sosem az adott ország kormánya, nemzete? Míg a lengyel MPP-nkben az egész ország kollektíven részt vett, szerintük?
Azt megfigyeltétek-e, hogy a „büntetőhadjárat” meddig tartott? Nem addig, míg eltöröltek minket, nem is addig, míg a fővárost elfoglalták, hanem addig, míg az ukrán gyarmatainktól megszabadítottak minket, hogy az oláh-bolgár páros bevonulhasson. Érdekes módon ezek után könnyedén felszabadultak a magyar régiók. Pedig mint tudjuk, ezek a galád argentin, görög és oláh MU-k direkt kiutaztak az ukránokhoz, csak azért, hogy megleckéztessenek minket, ám a felkeléseinkbe valamiért már nem volt idejük ütni.
Mint látható, az Asterián belül van egy tengely, akiknek ha az érdekük úgy kívánja, lelkiismeret furdalás nélkül ellenünk fordulnak – más kérdés, hogy én az argentinokat inkább befolyásolhatónak tartom, mint felbujtóknak, ilyen ez a propaganda.
Öröm az ürömben, hogy eRománia nem kebelezheti be a salétrom bónuszt a korábban az ukránokkal kötött megállapodás miatt. Hiszen ha megszegnék azt, akkor a magyar propaganda ezt kihasználhatná az ukránok körében.
Nos, néhány nappal a cikk előtt, egy kongagyűlést hívott össze az elnök, ahol az volt a napirendi pont, hogy eMagyarország merre menjen tovább. Ahogy azt külföldön is nagyon jól látják, túl nagy falat ahhoz az ország, hogy ne legyen sehol, hisz, habár nem a mi államunk rendelkezik a legnagyobb sebzéssel, mégis jelentős mennyiségről beszélünk.
Tehát létezik ugyebár a két szövetségi oldal, illetve harmadik lehetőségként felvetült a „semlegesség” is, szoros SerHun együttműködéssel.
Na már most arra ki sem térek, hogyha eddig nem volt szoros az együttműködés, az nagyon szomorú, de az ördög a részletekben lakozik. A gyűlés logját lapozgatva nyugodtan kijelenthetem, hogy a többség az utóbbi verziót támogatta, egyéb érdemi ötlet ezzel kapcsolatban, a „legyen szerb MPP, aztán aki akar, azzal még kötünk”-ön felül nem volt.
Értem én, hogy egyszerűbb arra támaszkodni, ami eddig volt, és majd kötögetni néhány random országgal az MPP-t, de ez eléggé álomszerű egy dolog.
Ne értsetek félre, magam is úgy gondolom, hogy a szerbeket nem kellene elengedni, ugyanakkor én nem ragaszkodnék hozzájuk foggal-körömmel. Ha annyira fenyegetnek minket azzal – vagy éreztetik, ne a szavakon lovagoljunk -, hogy átállás esetén előbb-utóbb eltörölnek minket, közvetlenül vagy közvetetten, akkor legyen!
Ők mindig arra hivatkoznak, ha kifogásoljuk az oláh MPP-t, hogy „de hiszen ők megkérdezték az akkori kormányunkat” – itt már nem kollektíven a nemzetről van szó -, és charlie50, amolyan „utánam az özönvíz” technikával áldását adta rá, majd itt hagyta a játékot.
„A szerbek nem értették a lengyel MPP-t, s ebből következően megrendült bizalmuk Magyarországban.”
„Elnök urunk előzetes egyeztetés után beadta Lengyelországgal az MPP javaslatot.(…) Késlekedésükre összesen egy ok hozható fel: nevezetesen a szerb-spanyol megállapodás nyilvánosságra hozatala. Ugyanis sikerrel egyezett meg a két fél egymással, viszont a megállapodás egyes részleteinek publikálása gondokat vet fel, emiatt még pár napot várat magára.”
Érzitek, hogy az MK-ban felvázolt indok egy ökörség? Értem én, hogy kormányváltás volt azóta, de annyira, hogy az emlékezet is törlődött? A szerbek beleegyeztek a lengyel MPP-be, sőt, még ők is kötöttek volna, de látva, hogy mekkora „felháborodás” volt a lengyel-magyar MPP kötés miatt, ami még az utóbb fél fővárosának az eltörlésével is járt, meggondolták magukat. És mi a legegyszerűbb megoldás mindig? Valaki másra kenni a hibát, esetünkben az „előző kormányra”.
A szerbek már közel sem azok a titánok, akik tűzbe mennének értünk, segítenek ha úgy alakul, hogy éreztessék velünk, nem vagyunk kitaszítottak, ugyanakkor a többi szövetségesükkel is egyetértenek. A különbség köztünk és köztük az, hogy ők ezt megtehetik a hatalmas sebzés potenciáljuknak köszönhetően, míg mi nem.
(21:47:24)kvaszticsNos, nem szeretném hosszúra nyújtani: rengeteget tárgyaltunk, mindenfele ebben a hónapban, Asteria, Sirius és Aurora országokkal is.
(21:47:56)kvasztics Pillanatnyilag, a semlegesség biztosít nekünk időt, eldönteni, mit is akarunk
(21:48:15)kvasztics De 2 ténnyel szembe kell nézzünk:
(21:49:19)kvasztics 1.) az arg-ro-gr tengely nem fog szétesni a közeljövőben, a szerbek nem valószínű, hogy otthagyják őket, sőt nyugodtan oda lehet számolni őket is ehhez a tengelyhez
(21:50:03)kvasztics 2.) a másik oldal, mármint az Aurora se fog szétesni belátható időn belül
(21:50:40)kvasztics És, amint a horvátok mondták: túl nagyok vagyunk a semlegességhez.
(21:51:32)kvasztics Szinte minden tárgyaláson, minden féllel, a szemünkre vetették, hogy 1 seggel akarunk 2 lovon ülni.
(21:53:14)kvasztics Tehát, el fog kelleni dönteni, mit is akarunk, és ha a románokkal nem akarunk semmiképp se kibékülni, akkor ideje lesz tudatosítani, hogy a szerbek olyan helyre mentek, ahova nem tudjuk követni őket...és lépni.
(21:54:35)kvasztics Ennyi lenne nagyjából. Kösz a figyelmet.
Ám ahogyan az a kérdőívemből is kiderül, a lakosság képtelen eldönteni, melyik oldalra álljon. Amondó vagyok, hogy ez, ha nem is így van rendjén, de valahol érthető. Ezért választanak az emberek ebben a játékban elnököt, és annak kormányát, hogy őket hatalmazzák fel a döntések meghozatalára. De mikor tőlük is csak annyi telik, hogy maradjon minden úgy, ahogy volt, és még gondolkodjunk a lehetőségeken, az már röhejes.
Úgy vélem, hogyha ezalatt a 9 hónap alatt nem tudott megszervezni ez az ország semmit, akkor már kár továbbvárni. Értem én, hogy a Sirius/Aurora oldalon sokan utálnak minket a szerbek miatt, de az Asteria oldalán is utálnak minket, csak nem a szerbek miatt.
Szerintem átállhatnánk, vagy ha formálisan nem is, akkor MPP-ket lehetne kötni ottani országokkal. Már látom, „de ott mindenki önző, és nem segítenének nekünk”. Mert most segítenek?
„A szerbek igen!”. Mi is segítjük őket, az oláh MPP óta. Ja, hogy ez a lengyel MPP-nknél, vice versa már nem menne? Akkor felesleges ebbe több energiát áldozni. Én úgy látom, hogy a szerbek már visszafognak minket külpolitikailag. Ha ők nem jönnének, akkor mi sem. Ők az alapítás óta nem mennek, akkor kvázi mi sem. Ő nekik ez így nagyon jó, nekünk nagyon nem.
Egy kis propagandával ellehetne érni, hogy ne forduljanak látványosan ellenünk, ha meg nem, ez a játék ciklikus, semmi sem örök benne.
De ha minden áron ahhoz ragaszkodunk, hogy maradjunk „semlegesek”, akkor a propagandát arra lenne érdemes használni, hogy az argentinokkal újra jó viszonyt alakítsunk ki, vagy pedig chile-macedón-indonéz trióval. Ha fel nem is érnek az argentinok éjszakai sebzéséhez, de legalább nem csont nélkül vesznének el a csaták.
Egy a lényeg, dönteni kellene, mert a jelenlegi helyzet értelmetlen.
Shout sablon:
[Scat] Merre tovább?
erepublik.com/hu/article/2461611
Érdekesség:
Ha engedélyezed a mobiltelefonodon a "repülőgép módot"/"repülési üzemmódot", hamarabb feltöltődik az akksija.
==========================================================================================
Comments
"Előre, nem hátra, rá-rá-rá, a macskákra"
.
Vote
Az ügy csak ránézésre könnyű, s mert amint egy döntéshozó mélyebben belegondol, mindjárt jobbnak találja valaki másra hárítani a döntést - holott egy vezető 1 dolgot nem delegálhat le senkire: a döntést.
A nép nem tud dönteni. Hogyan is tudna, mikor általában propagandákat olvas, jórészt nem tudja pontosan, hogy pl. mennyi argentin ütött mellettünk és ellenünk, hogy a szerbek közül ki megátalkodott serhun párti, és ki inkább opportunista (direkt nem a technokrata szót javaslom itt). Tudjuk-e pl, hogy mi zajlik Dél-Amerikában? Hát... legfeljebb a térképről vagy szorgalmasabbak olvasnak helyi sajtót, többnyire az angol nyelvű részeket. Érzésem szerint a külpolitikai tájékoztatást és köznevelést (!!!) nyugodtan elfelejthetnénk, ha nem lennétek ti páran, akik lelkesen fordításokat és kommenteket adtok közte.
Én ezt látom fő gondnak: a tudatlanságunkat. Hogy akkor most mi is van a macikkal? Vannak még? És az indók? És akkor most Kínát a horvát haverjaik és az ex-kínai törökök nyomták le? Vagy... ööö... mi is ez a chilei-argentin megállapodás, és hogy jönnek oda a szerbek?
Stb.
A játék hibája is: az egyéni célokat nem tudjuk kompenzálni közösségi jutalmakkal, ilyetén módon az előbbi felülír sok mindent.
(TP, CO, epic PP stb.)
Örülök, hogy olvashatom a cikkeid, köszönöm!
"A nép nem tud dönteni."
Mivel:
"A tömegek intelligenciája korlátozott."
https://www.youtube.com/watch?v=aab5HfDasmo
Comment deleted
https://www.youtube.com/watch?v=t7we9Qe7vlU
.
Mivel ez egy kisebb, zártabb közösség, ezért speciálisabb, mint IRL - más társadalomszociológiai szabályok érvényesek rá. Azt nem mondanám, hogy korlátozott az intelligencia, inkább az általános nemtörődömség találkozik a krízishelyzetben "fejek kapkodása" reakcióval - amit felerősít a fent leírt tájékozatlanság.
Én a magam részéről hajlandó lennék egy külügyi alapot létrehozni, és havi rendszerességgel támogatni a következőket:
- külügyérek képzése szakmai alapon
- pontos tájékoztatók állami szinten
- menetrendi információk (és nem néhanap plublikálandó logok)
- diplomaták beszámolói
Jelenleg tényleg hobbiból (nem ritkán mégis magas szinten) űzik ezt a kollégák, amiért maximális respect nekik. Mégis kevés, érzésem szerint.
Vannak jó külügyéreink, tegyük meg őket főállású, uram bocsá' fizetett közszolgáknak.
Javaslom a szavazóknak, hogy előtte olvassák el a cikket, mert lehet nem értenek vele egyet, és akkor kárba vész az a drága szavazat.
o/
Na kíváncsi vagyok a véleményekre.
Vote.
Lenne is: 1. Az angol nyelven történő tájékoztatása a Mi ügyeinkről, a jelenlegi eMagyar közhangulatról nem lenne hátrány. Akármit is akarna a "Ormány"
2. Nem vagyok túl régi játékos, hogy érdemben tudjam értékelni ezt a "SerHun" témát, a régieknek elhiszem, vagy fenntartásokkal kezelem, hogy valóban nem lehetnek "Hungarofóbok", sőt talán még barátok is az itteni eMagyarországnak; tehát részemről mindegy, hogy van vagy nincs, csak azt látom, hogy Top1 ország, és nem b*szakodnék velük.
3. románt mindenki utálja, meg ütné, mint az a bizonyos meszes a lovát.
4. a "Túlgondolkozók" azt írják, hogy akkor berágna "ez meg az, meg amaz", ehhez is hülye vagyok, hiába olvastam el a 3 véleménytábor újságait, a kérdésben ha támogatásomról kérdeznének, mint eállampolgárét, azt mondanám: Pff, nem mindegy kinek a s*ggétől lett megint sz*ros a szánk? (Mondjuk román s*ggtől ne legyen! )
5. Azt vettem ki az írásokból, hogy a (kommentekről nem is beszélve) most egyfajta félelem van a politikai elitben, erre van az 1. pont és utána jöhet a 3. pont azt, hogy az hogyan valósítja meg a eKormány, ebbe nem mennék bele, mert volt ott bőven vélemény. (és olvasva azokat, elég kemény kritikát fogalmaztak meg...akár jelenlegi, akár előző éráról volt szó)
6. A kérdőívet (akkor) kitöltöttem, az elemzést is olvastam...De (!) jó lenne, ha szélesebb tömeg kerülne megkérdezésre, és nem csak a 3 véleményt erősítők táborának a propaganda anyagából keljen kihámozni, hogy mi lenne a f*sza...
7. Érzelmi alapon, tehát NEM elvonatkoztatva a RL-től lengyel-török szövetség jöhetne, a eRepen mások által tapasztaltak szerint meg nem kellenének...Mindegy is.
8. Baszok Én rá, csak a romikat oda-vissza!
Annyit hozzáfűznék ehhez a pamflethez, mikor elkezdtem a játékot eOroszország elvolt foglalva általunk, aztán egy darabig elnéztem, hogy hogyan csökkenek a területeink, erre egy darabig abba is hagytam...
És most, azt mi legyen? A 2 szövetségi rendszer között lavírozni, mint gróf. Teleki Pál? Legyen!
Véleményem: legyünk semlegesek, Magunk által megválasztott szövetségesekkel; felkelésekkel meg verjük ki a románt, amit a többi országtól elbitoroltak területekről; így talán nem kell beállni egyik sorba sem.
A lehető legszélesebb tömeget kérdeztem meg. Még közlönyökben is hirdette a kormány a kitöltés lehetőségét.
Tudom, ez is azt mutatja, hogy sokakat mennyire nem érdekli.
Ez természetesen minket, játékosokat minősít :/
Szerintem kell egy határozott döntés, és határozott elindulás a döntés irányába. Nincs jó vagy rossz, csak döntés van, utólag lehet magyarázni, hogy valami miért volt rossz vagy jó, de igazából mindennek van ilyen-olyan hozadéka is. A tekintélyünket egy határozott irány kijelölésével tudjuk kivívni. Eleink is ebben voltak erősek. A talpnyalás és ide-oda húzás pedig a román-féle népeknek való.
Döntés,propaganda külföldre, lépés a MI Saját útunkon!!!!!!!!!!!!
Nem támogatom! Úgy érzem, hogy ukrajna vagy az USA sorsára jutnánk, akikkel senki nem akar egy szövetségben lenni.
25
Hát nem tudom, lehet ez a semlegesség tényleg nem a legjobb, de legyünk pozitívak. Van lehetőségünk arra, hogy válasszunk vagy inkább csak változtassunk valamit 🙂
Véleményem a lehetőségekről lehetőség:
1) Maradnánk a szerbekkel:
Mi lenne ha a Chile-Argentin megállapodáshoz (dél-amerikai "érdekszövetség") hasonlóan (mi is volt a neve?) kötnénk megállapodást a szerbekkel a serhun miatt. Tulajdonképpen megmaradnánk semlegesnek, de mégis lenne egy jó szövetségesünk. Ez abból állna, hogy közös megbeszélésekkel szorosra fűznénk a viszonyunkat a szerbekkel. Nyomhatnánk a propagandát. Lehetne utazni hozzájuk egy-egy nap amikor nekünk nincs fontos csatánk, nekik meg rengeteg, esetleg egy kis CO-t kitenni hozzájuk. Valahol el kell kezdeni újra felépíteni feléjük a "Magyarország jó szövetséges (legalábbis jobb mint románia)" imaget 🙂 Ugyanakkor ez a "miniszövetség" később ugródeszkája lehetne egy új szövetségnek, ahogyan először csak Chile és Argentína volt tagja a dél-amerikai szövinek (sehogy sem jut eszembe a neve), úgy szép lassan be lehetne vonni még néhány országot, így kialakítani körülöttünk egy olyan baráti szövetséget akikkel tényleg szoros az együttműködésünk.
2) Az Asteriába szerintem kevés magyarnak van kedve visszamenni. Ha valaki visszamenne, az csakis a szerbek miatt lehet, akik végett még a románokat is hajlandóak lennének "lenyelni". Nem tudom mennyire járható ez az út. Van az a mondás, hogy "széllel szemben nem lehet...". Hát szerintem hasonló ellenszelünk lenne az Asteriában a görög-román (és argentin) hármastól. Argentína azért kérdéses, mert náluk (ahogy a cikkben is) szerintem is inkább a propaganda és a görög-román szövetség felé való nosztalgia a döntő. Náluk lehet még keresnivalónk, jó és segítőkész szövik voltak. Kérdés, hogy egyáltalán visszavennének-e bennünket és ha igen mennyire lennénk teljes értékű (nem csak papíron) tagok. Bár lehet hogy Kínánál jobbak lennénk, mi legalább segítünk néha a szöviknek 😃
3) Aurora és/vagy Sirius
Sokan szívesen mennének oda, megszabadulnánk a romiktól és régi szövetségesekkel kerülnénk egy oldalra. Itt is sok a kérdés és a lehetőség. Indulóban azzal, hogy a szerbekkel megtartjuk a jó viszony vagy sem. Ez abból a szempontból érdekes, mert ha megtartjuk akkor a horvátok és a törökök sem fognak MPP-t kötni velünk, akik - valljuk be - a Sirius legaktívabb tagjai. Ahogy Scat felméréséből kiderült a többség nem hagyná veszni a serhunt. Így maradna számunkra az Aurora, ahol tényleg sokan szívesen fogadnának, Indonézia, Chile, bolgárok, macik. Ha átlépnénk sok minden változna. Pl.: a görögök újra egyesülnének, a románok elérnék a céljukat, hogy kifúrnak a szerbek mellől az Asteriaból, stb...
4) Bár ez lehetne az 1)b is.
Maradnánk ahol most vagyunk 🙂 A két csónak között és lebegnénk az éterben. Ez szerintem sem járható út.
Annak ellenére, hogy a kormány cikke alatt, ami CH után jelent meg, élesen az átlépés mellett voltam, nekem az 1)-es pont a legszimpatikusabb. Átgondolva a dolgokat én még mindig úgy látom, hogy a szerbek a legértékesebb szövetségeseink, akik ha kell segítenek, na ezt kell megőrizni, így a két csónak közé beékelünk egy fadeszkát, amiből később lehet egy szép nagy hajó 🙂
Felepiteni h jo szovetsegesek vagyunk, ahszolut egyeterettem, de ebbol nem lesz semmi, mert most volt epic csatajama szerbeknek, es a magyar allam do.jan kivul nem volt semmi. Se co kiteve, legalabb h tessek lassek kodon d1 d2re, h elmondhassuk h igenismsegitettunk.
Igen, ezzel egyetértek. Nem látom a kormányban az elkötelezettséget a SerHun iránt, ha már egyszer ők is ezt választották.
Lehetne utaztatni az RW-ikbe, ez sem megy. Lehetett volna CO-t rakni tegnap, én is hiányoltam. Esetleg ma is lehetne az RW-ikre csak magyaroknak legalább.
Akár egy közös szerb-magyar MU-t is csinálhatnánk, közös állami támogatással. Vagy valami életjel pl.: cikkek, de tényleg nincs semmi...
Kertem a gazdasági minisztert hogy tegyünk ki pénzt 100k forintot, ebből 50k meg lett engedve. Aztán végül csak tíz lett kitéve mert amikor megkaptam rá a pénzt már nem nagyon kellett, utana meg elment a 40k a litvánok ellen.
Sajnos Budapest ostroma sokba került, ebben a hónapban nem a legjobb gavallért játszani.
40k ment el a litvánok ellen? Mi a sz*rt csináltunk? és kik azok a litvánok? 😃
litvánok ellen minden csatát hoztunk, 2 alsó divet vittek max párszor mégis elment 40k rá? érdekes... 😉
ki lehet úgyis rakni a CO-t, hogy egy fillér ne menjen el belőle, de mégis lássák, hogy ott van. csak jókor kell kirakni és jó beállításokkal.
HP
Nem egyszerre ment el 40k.
Az első éjjel ment el kb 20k, amikor el akarták vágni az utunkat. Mire észre vettem 11-0 volt, utana már az FF vadászok ellen is CO-zni kellett. A többi 20 az alsó divekre ment el a napokban.
Ha pedig visszalepnenk az asteriaba, ugye a romanoknak is lekell nyelniuk h visszalepunk, el kell fogadjak, h ez van, a roman argentin gorog triot megbontanank, mert a terroristak nem orulnenek nekunk es talan megint a kormanyuk ellen utnenek.
Igazabol most jott el az a pillanat, amit ics mindig mondogatott, h jatszani kell es diplomacia. Most tudjuk "megviccelni" oket, hisz minden roman a sajtonkat nezi, h ugyanmar mikor lepunk ki.
Es mivel eddig nem volt roman ne, ezutan sem lessz /kivetel ha olyan elnok jon/ igy a megtorlasbol sem lessz semmi... bar ehhez mar hozzaszokhattunk
Igy lettek megszavazva h szakerto kormany, stb... Ebbol en csak annyit latok Imre Norbi csinal mindent, magasan szinvonal felett hozza a sajat miniszterseget /es meg mast is/ a hk.nak annyi ertelme van, h allitanak priot es kesz. Bar a legrosszabb h OK is beletorodtek abba, h csak priot allitanak, eszukbe sem jut az, h csinaljanak valamit, hisz a jateknak mar csak annyi ertelme van h katonai vonalon mit tudunk nyujtani, es ebben pedig abszolut a HK csapat felelossege, h koordinalja a szazadokat.
Persze /igen bandi rolad van szo foleg/ lehet mondani h nem tudsz semmirol es hazaszeretet stb az oka amiert csinalod, de sajnos ebbol nekunk annyi jon at, h csinalom mert mas nemmvallalta, de amugy ott verje bele az ... a fa...at.
Ez a döntés már a következő kormány kezébe került és hogy ők majd felmerik e vállalni, hogy a jetiket akarják szövetségesnek vagy elszakadnak a szerbektől. De az elszakadásnak nem feltétlen kell azt jelentenie hogy vége a barátságnak minden csak kommunikáció kérdése. Mert jó jó ez a középút március óta élvezzük csak az a baj h a jetik így mindig megszívatnak minket 🙂
1:1 be leírtad a véleményemet. Szeretem a szerbeket, de el kell gondolkodni rajta, mi lenne ha nem volnának mellettünk.
Vot!
És akkor mi van?
Nem te leszel az elnök, sem a konga többség.
Nem olyan lesz elnök, sem olyan konga többség aki(k) a cikkben leírtakat gondolnák, vagy lenne bátorságuk meglépni.
.
Már a keddi "sorsdöntő" kongaülés előtt megírtam, hogy nagy valószínűséggel megy a szardagasztás tovább. Így is lett. Csak külügyes elnökünk a kettősbeszédet tovább mélyíti a hazugságok felé.
.
.
A cikkedből kihagytad a civilek javaslatát.
Kérlek nézd meg mit írt Xer01 a kongaszobában. Igaz azóta semmi sem történt civileknél, de volt olyan ötlet politikai erő amely előre vihetné az eOrszágunkat.
Hatalmas vót.
Elég nehéz elhinni, hogy az asteria erők, (a jetik kezdeményezésével) elfoglalták a majdnem 1000 napja mi kezünkön lévő Budapestet, a mítingjeiken megalázó és gusztustalan hangnemben beszélnek velünk és mi mindezt lenyeljük a szerbek miatt. Hol voltak CHnál? Hagyjuk már.
És mi lesz így a bosszúval? Ez a langyos vízben fekvés semmivel nem visz közelebb hozzá.
Semmit nem csinálunk, csak tűrünk. Mit kell még eltűrnünk, csak szerbek miatt, mert néha ütnek mellettünk? Meddig romboljuk még a külföldi tekintélyünket? Ezen rágodunk már mióta, és képtelenek vagyunk dönteni. Nem is vesznek minket komolyan, joggal.
A asteria erő elfoglalták a fővárosunkat! Hahó!
Érdekes, meglebegettük az átlépést, már tudtak normálisabbak lenni. Át kell lépni, nem itt tűrni.
Ok, a lengyeleknek a bónuszaik a fontosak. De mindenki másnak is. Vagy a CO. Olyan nagy szerepe már nincs a szövetségeknek, akkor miről beszélünk?
Át kell lépni az Aurorába! nekem fontosabb a nemzetközi megítélésünk, mint hogy hányas számot látok a virtuális cégem termelésénél.
A román propaganda lecsapna ránk. És? Szájkaratéban mindenki jó.
Igen, nincs szerepük a szövetségeseknek, de az egyetlen barátnak annál nagyobb 🙂 A Serhun az egyik utolsó olyan kapcsolat ami túlmutat a CO-n és a bónuszokon.
Ne érts félre, bennem is felment a pumpa amikor elfoglalták CH-t, de ha most átállunk, akkor azzal a románoknak teszünk szívességet.
Szájkaratéban (ha a diplomáciára gondolsz) pedig nem mindenki jó, legalábbis mi nem. A románok viszont jók sajnos és könyörtelenül kihasználnák a helyzetet.
Ez az utolsó kapcsolat korántsem olyan erős, hogy a szerbek akkora sebzésbeli támogatást nyújtsanak, amiért érdemes lenne az asteria mellett maradni.
A románoknak nem teszünk ezzel szívességet. A szerbeket nem tudjuk róluk levakarni, akkor nem mindegy?
Nem akarunk tovább tűrni. Tökös kormány kell, aki mer kockáztatni.
Ez most már fontosabb, mint a virtuális területeink.
A jetik propagandájára meg nyugodtan lehet ellenpropagandával válaszolni.
Hivatalos VoeH cikk kell az átlépésünk okairól. A asteria dühös lesz, az Aurora nem, ennyi.
A szajkaratenk azert nem jo, mert 0 honoracio van azutan h valaki ir egy angol cikket. Az allamnak kene tamogatnia az ilyen cikkeket, minden apro dologrol kene angol cikket irni.
Erts😛 golika cikkei. Hasznosak, igaz h nem rolunk magyarokrol szol de angol van benne. Ilyen alapon lehetne scat cikkeit, HV cikkeit, ics cikkeit forditani angolra, h lassak mit gondolunk. Nem kell mindent, tokeletesen forditani csak legyen valami
Ez az utolsó kapcsolat MÉG olyan erős, hogy CO nélkül is jönnek segíteni ha kell. A szerbek egymaguk közel akkora sebzést nyújtanak nekünk, mint az Aurora nyújtana.
Ésszel kell őket levakarni. Pl.: megmutatni, hogy mi igenis jobb, erősebb, szervezettebb szövetségesek vagyunk, mint ők és nem sértődötten átvonulni. Az átlépés hallatára megijedtek, fontosak vagyunk nekik, és tudják, hogy meghatározó tényezők vagyunk.
Nincs jó külföldi propagandánk. Sőt propagandák sincs nem hogy jó. Nem értünk ehhez, gyerek cipőben jár nálunk 🙂
Tényleg ne érts félre, nem akarnék visszalépni az Asteriába, a románokkal, görögökkel sem akarnék MPPt. Jó ez a semlegesség nekünk egyelőre 🙂
Szerintem nem. Ez az utolsó kapcsolat sem olyan erős MÁR. Meghatározó tényezők vagyunk nekik, de a jetikkel tartanak továbbra is.
Nincs külföldi propagandánk, akkor hogyan szeretnénk levakarni őket a romikról?
Itt nem a sebzésről van szó. Az ő sebzésükből jó hogyha néha, egy kis darabot látunk az oldalunkon.
Én tudom, hogy ők a legsegítőkészebbek velünk szemben. De nem olyan mértékben, hogy ezt benyeljük, amit az asteria művel. Át kell lépni.
Sok ideje van ez a semlegességi állapot. Ha azt, amit el akartuk érni vele, ennyi idő alatt nem értük el, akkor nem is fogjuk soha.
Egy jó VoeH cikk kell, érvekkel az átlépés mellett, és sajnálatot kell kifejezni a szerbek iránt. Nem kell propaganda, csak leírni, hogy mi történt CH-nál.
A jeti propagandát meg majd lekommentwarozzuk.
Pont erre utaltam a kongresszusban is, hogy miért kell azért átállni, mert az asteria művel velünk valamit? Ezt én a"mindegy hova, csak tartozzunk valahova" elképzelésre vezetem vissza.
Tudjuk, mert több helyen megírta a kormány, hogy a másik oldal erős és befolyásosabb országainak fele nem kötne velünk MPP-t (horvát,török, usa), aki meg kötne, az csak és kizárólag a CO-ért üt, lásd lengyel, spanyol és egyebek. Az Aurora meg nem lehet opció, mert velünk együtt a sebzés kb 20 %-át adnák. Az is látszik, hogy az aurora csak akkor tud csatát nyerni, ha valami irdatlan mennyiségű pénzt CO-znak el. Az aurora országok közül egyedül chile van épségben úgy ahogy, de ők is csak a CO és az elszigeteltség miatt. Az nekünk nem fest túl szép jövőképet.
Leegyszerűsítve én úgy látom az átállást, hogy ugyanazok ütnének ellenünk, akik eddig is, csak hevesebben, mellettünk viszont semmivel sem ütnének többen, sőt, kevesebben, mert a szerbeket elveszítenénk. Akkor mi értelme átállni? Akkor sokkal inkább jó ez a szövetség nélküliség, a normálisabb asteria országokkal MPP-vel.
Ez a kormany beijedt 4 tiszttol az ukran as kapcsan akkor hogyne szarnak ossze maguk az asteria hqtol?
Ne beijedtünk csak nagy hangzavart keltett a javaslat és úgy tűnt nem akarja senki. Elismerem hogy meg kellett volna várni az összes tiszt vélemenyet is.
Franc se számolta hányan ellenezték, és hányan nem szóltak.
Egy biztos rajtad kívül senki sem támogatta, te meg későn szóltál érte.
Én is támogattam. Egyébként az, hogy nem támogatták, sajnos arra vezethető vissza, hogy nem látták át, lusták voltak utánaszámolni, utána gondolni, ezért csípőből döntöttek. Meghallották, hogy AS? Ukrajna? Hülyék vagytok, az drága meg veszélyes.
nem tudom, mi a gond a semlegességgel. aki akar mehet akármelyik oldalon vagy ellen ütni. a többi ország lakosai is gyakran teszik ezt. én láttam sok görög és argentín harcost is CH-nál, sőt még románt is! biza
persze ha a damageadatok elérhetőek lennének, nem lenne ennyire kusza a helyzet. elképzelhetőnek tartom, hogy az üzemeltetők így fognak életet lehelni a szövetségekbe. (majd eccer 😃)
a jelenlegi oldalkeresésnél az is egy komoly szempont, hogy aki a másik oldallal szimpatizál, az le fog lépni, de minimum kétkattba megy.
A pingvinnel értek egyet, a külügyet kell újraépíteni, ha van rá elegendő vállalkozó és nem csak 1-2 ügyeletes havonta.
Ám továbbra is tartom azt, hogy a szövetségi rendszereknek leáldozóban van.
Amint egyikbe belépsz, a másik ellenfele leszel. Egy képzeletbeli céltábla közepe felé kerülsz.
Inkább merjünk kalandozni, a torta feletti szájkaraték helyett. Persze ehhez meg egy szemfüles hadügy kell.
" Hiszen ha megszegnék azt, akkor a magyar propaganda ezt kihasználhatná az ukránok körében."
magyar propaganda??? miota van ilyen? ha lenne talan nem itt tartanank! De ugy latom, eMo eppen ugyanolyan szar külügyekben mint az igazi! Es nem csak most, hanem korabban a törtenelem soran.
Láthattuk hogy Chile, és Argentína mekkora sebzéseket tud bevinni, velük mindenképp jóban kell lenni. A baj az hogy Argentína az oláhok legnagyobb puszipajtása...
Lehetnenk mi is, es ha a romanok ellen kell utni, akkor belep mindenki valami olyan mu.ba ami k.ra nem regularis. Igy ha szamonkernek lehet mondani, h az egy olyan mu, ami leszarja az allamot, ok ott utnek ahol nekik izlik es kesz. Vagy a gorogok nem igy csinaltak?
.
És nevezzük "Polish-Turkish Brotherhood"-nak azt a MU-t, már csak a vidámság kedvéért is. (-:
"Hiszen ha megszegnék azt, akkor a magyar propaganda ezt kihasználhatná az ukránok körében."
Csak hogy a magyar propaganda töketlen és nem használ ki semmit
A másik amit a cikkben megfogalmazol teljesen jogos, az hogy az erőskezű hadügy és a kőkemény külügy nem dönt, megpróbálja áthárítani a döntést a kongára, a népre, az szerintem vicc.
Comment deleted
O heartlesspirate.
Comment deleted