Háttérkép be/ki

Regisztráció

 

Tovább

Tovább A profil létrehozásával elfogadod a Felhasználói feltételeket és azAdatvédelmi irányelveket

Kikericsy kampánycikkje. Nem elnoksegi, embersegi.

Nap 1,961, 14:44 Megjelenés helye: Hungary Magyarország által Kikericsy
Ne szavazzatok ram, nem komoly az indulasom, nem is hittem volna hogy a 21. helyezett part elnokjeloltet tud allitani.

A HMSz alapito tagja voltam, egy part amely kezdeset RL alapokra helyeztem. Ossze akartam fogni hasonlo eletu, erzesu, gondolkodo embereket es hagyni kiforrni. Igy vissza pillantva ugy gondolom nem lett sem jobb sem rosszabb barmelyik mas partnal. Tele volt/van jofejekkel, szep tarsasag, osszefogas...

Az AE-vel (Autonom Erdely - Ardeal Autonom - Das autonome Siebenbürgen) sincs ez maskent.

Nagy tema volt a szekely zaszlo, TV, ujsag, bloggok, facebook. Diplomaciai zurzavar Budapest - Bukarest kozott. Szekely autonomia tuntetes Vasarhelyen. Egy Sepsizentgyorgyi 15 eves diaklany romanszines hajszallaggal valo megjelenese marcius 15-en. Nyilatkozasok, velemenyek, kolcsonos cukkolas, botrany, hiszteria...

Milyen hatassal volt mindez ram? Persze hogy megdobbant a szivem, a jatekban kitettem a szekely zaszlot avatarnak, RL neztem melyik tuntetes lenne kozelebb Munchen vagy Zurich.
A jatekban aranylag kis lecsengese volt az egesz hiszterianak. Olvastam a roman sajtot, kommentelgettem. Ezek higgadt, visszafogott, nyugodt laza mosolygos keverek volt. Es itt jott egy nagy meglepetes. Tobben ramirtak csodalkozva, hogy nem is erzem magam provokalva? Nem is vagyok olyan rossz fej magyar letemre, meg ilyensmik. Termeszetesen nem az extrem Kozak Misi felektol.
A valo eletben meg orommel lattam, hogy vannak higgadt velemenyek, jofej romanok, akik latjak, hogy ez csak egy politikai manover... Dehat ez nem csoda, hiszen nekem is van tobb jofej roman baratom, erdelyben, szekelyfoldon jol megvannak az emberek egymas mellett. Edesanyamnak a legjobb baratnoje roman.

Hova akarok kilyukadni? Tamogatni szeretnem azon keves kezdemenyezeseket (pl. FB-n: MaghiaRomania; RHIYS) amelyek barati kezet nyujtanak roman, vagy magyar reszrol, megtenni egy elso lepest magyar - roman baratsag fele. Miert? Mert nem tudok elkepzelni egy Erdelyt magyarok nelkul, es mert nem tudok elkepzelni egy Erdelyt romanok nelkul. Hogy mit tudok elkepzelni? Egy autonom Erdelyt, ahol a roman, a magyar, a nemet es egyeb nemzetisegek elfogadjak es feldolgozzak a tortenelmet, es osszefogva egy jobb, egy kozos jovon munkalkodnak.

Jo, de ez jatek. Igen, egy jatek ami RL dolgokra epul. A valo vilag befolyasolja jatekunkat, es ugy gondolom jatekunk befolyasolhat egy - ket RL gondolkodast, tevhitet, gorcsot, hiedelmet... Ezert nem a gyulolet utjat valasztom, hanem a nehezebbiket, a nyitas, a megertes, es egyutteles utjat.

Tudom sokan felszisszentek, nem is varok el senkitol semmit. Sem magyar, sem roman reszrol. Teljesen nem is forrot ki bennem ez az otlet, sem a lehetosegek, sem tervek.
Nem is cikkeznek errol, csak valahogy minden osszejatszott. Ket tagu partelnokkent, bekerultem a top 5 elnokjeloltek koze. Szoval nyilatkozni igy is ugyis kell. Tegnap veletlenul egy kis videot lattam youtubon, ahogy a veszpremiek gyaszoljak Marian Cozmat, a kezilabdazot, es bevallom potyogtak a konnyeim... Ilyenek a muveszek, elebb-elebb erzekenyek. Gondoltam kihasznalom ezt. Nem elnoksegi kampanykent, hanem embersegi kampanykent.

Hat ennyi. Tisztelettel,
Kikericsy

 

Hozzászólások

Hercegno
Hercegno Nap 1,961, 15:02

Hajrá, ha mással nem impicsekkel megteszünk elnöknek \ o /

Hercegno
Hercegno Nap 1,961, 15:05

Illetve az előtted levőket le is fizetjük, hogy ÁPt váltsanak és így rád szálljon impiccsel az elnöki pozició : )

Kisborok
Kisborok Nap 1,961, 22:06

indulsz kongának?

Hercegno
Hercegno Nap 1,962, 02:53

Dehogy indulok : D

Kisborok
Kisborok Nap 1,962, 02:54

ejjj, pedig már kezdtem reménykedni...

Tyxy
Tyxy Nap 1,961, 15:13

Eddigi legjobb kampánycikk amit olvastam! Önzetlen és őszinte! : )

Defender of Ascalon
Defender of Ascalon Nap 1,961, 16:56

Vote.
Jó lenne, ha minél többen rádöbbennének már: a politika a maga javára, rövid távú céljaira használja ki az embereket, manipulálja az érzéseiket, majd eldobja őket, ha éppen nincs rájuk szüksége.

Szép bejegyzés, örülök, hogy olvashattam.

Kikericsy
Kikericsy Nap 1,962, 05:26

koszonom a bejegyzesed. nyugodt lelekkel mentem be ma reggel melozni : )

Karlista
Karlista Nap 1,961, 18:20

Minden századik rendes az maradhat mondja kicsinyes énem..

Sokunk szavazatára azért számíthatsz , )

NightwatcherHUN
NightwatcherHUN Nap 1,961, 18:35

Vote, DoA+1

sorihun
sorihun Nap 1,961, 22:52

Azért majd elindulhatnál komolyan is.. Amúgy.. nekem nem is kell ilyen cikket írnod.. / ami nagyon jó és az én gondolkodásmódomat is hűen tükrözi/ elég elolvasnom..elég volt a about me-det elolvasni, hogy tudjam ilyen a gondolkodásmódod.. : )

Kikericsy
Kikericsy Nap 1,964, 14:05

nem hinnem hogy valaha is lesz annyi idom hogy komolyan elinduljak elnokire:)

szekely ostor
szekely ostor Nap 1,961, 22:53

Ecce mondta1 öreg székely bácsi: Románia kifli vót, osztán Erdélyvel nagy dagadt kenyér let, de ne búsulj fiam, lesz belőle morzsa es.

Lesz Erdély független, mert az erdélyi románság is ébredezzik, egyre jobban. Bartianu szavait se tudják elfelejteni az erdélyi románok: Kell Erdély de erdélyiek nélkül.
Vagy Iorga Miklós szavait : Nem adok egy poros utcát Bukarestből, az Erdélyi összes burgra (városokra - de német szóval jelölte meg).
Vagy, hogy az erdélyi románság vezetőit, akik egyesülést képzeltek el Romániában, de nem oly formában ahogyan megvalósult, hanem federalizálási formában ... majd ezek börtönbe kerültek, s ott adták ki lelküket. Lásd Iuliu Maniu esete.

Rájöttek az erdélyi románság értelmiségei, hogy Romániával való egyesülés őket is szolgákká tette s nem egyenrangú polgárrá. Akkor műk magyar ajkúak, s a német fajzatok s más kisebbségek mit várunk el???

dr Schwartzkopf
dr Schwartzkopf Nap 1,961, 22:58

Van ám olyan ország, ahol három náció él évszázadok óta együtt békében, együttműködésben. Ahol most laksz, onnan nem is olyan messze Tehát példa van, meg lehet csinálni.

Kikericsy
Kikericsy Nap 1,964, 14:06

persze hogy van, csak az nem olyan egyszeru:) ahoz a jovobe is kell nezni, nem egyfolytaba a multat vizsgalni...

WasssDorong
WasssDorong Nap 1,961, 23:01

Nem mindenben ertek egyet veled, de azert nagyvonalakban tiszteletre melto a felfogasod.
Egyetlen egy nagyon fontos dolog : ahhoz hogy Erdelyben meg 50-100-1000 ev mulva is letezzen magyar szo, ahhoz Erdelyben szuleto-elo-dolgozo MAGYAR emberekre van szukseg...ez sokszor nagy aldozatokkal jar, sokszor fel kel adnunk egy 4-5-6 szor jobb allast kulfoldon es inkabb itthon probalni talpon maradni, mert maskulonben konnyeden osszejohet, hogy a nagy magyar-roman osszefogasbol cigany-roman vagy akar cigany-cigany osszefogas legyen, mert az ertekes tenni akaro es tudo magyar emberek szepen lassan elparolognak ebbol a jobb sorsra erdemes gyonyoru Erdelybol....tudom ezek csak szavak de en ugy erzem, hogy egyszeru a keplet ahhoz hogy a tavoli jovoben is letezzen magyar jovo Erdelyben ahhoz magyar emberekre is szukseg van akik felelem nelkul buszken felvallaljak magyarsagukat es menek vallalni 3-4 gyermeket es beloluk magyar identitasu mely gyokerekkel rendelkezo magyar embereket nevelnek. Erdely nagyon sok reszen a magmaradasunk a tet, itt osszefogassal nem sokra megyunk jobban mondva osszefogassal vallaljuk a csendes-lassu beolvadast egy olyan nemzet fiai koze akik egy alacsonyabb szintu kulturaval-irodalommal-tudomannyal-tarsadalmi morallal rendelkeznek es lassan lassan atvesszuk szavaikat-szokasaikat olyanna vallunk mint ok es elveszitsuk identitasunkat. Lehet baratkozni, de nagyon vigyazni kell, mert legyen az a roman-szerb-japan-nemet stb barat barmelyire egyutterzo megerto segitokesz a bajban vagyis barmennyire igazi barat az en velemenyem szerint egypar nagyon fontos kriteriumnak nem felel meg PL. nem tud tiszta szivbol egyutt szurkolni velem egy roman magyar meccsen. Egy idegen nemzetisegu emberrel lehetunk baratok apolhatunk jo kapcsolatokat, de mikor olyan kijelteseket hallok, hogy romaan a legjobb baratom akkor egy kicsit ugy erzem hogy ezz csak akkor tortenhet meg ha a magyarsagunkbol feladok valamit ha nem igazan fontos nekem a szarmazasom-kulturam-nemzetisegem...

A herceg
A herceg Nap 1,961, 23:16

Jol beszelsz Wasssi, ez teljesen igy van Az hogy valakinek a legjobb baratja roman az valoszinuleg csak ugy lehet h romanul beszelnek es nemzeti kenyes kerdesekrol nem vagy csak nagyon liberalisan beszelnek...

Kikericsy
Kikericsy Nap 1,964, 14:03

szegyen romanul beszelni? kevesebb leszek en ettol? igen, abban az esetben ha a haver nem tud magyarul akkor romanul beszelunk, mert nekem nincs kedvem vele nemetul, vagy angolul. de olyan is van amelyik tud magyarul. kenyes kerdesekrol persze hogy nem konnyu beszelni. mert ahogy en elvarom hogy tiszteljen engem, ugyanugy nekem is tisztelnem kell ot. nem buntethetem ot, vagy o engem a mult kacskaringos, gorongyos utjaiert.

A herceg
A herceg Nap 1,964, 20:56

Nem szegyen, romanul beszelni, de az altalanos tapasztalat az az, ha romanul beszelsz a romannal, akkor jobaratod, haverkodik s minden, de amint magyarul szolsz hozza alapbol akkor mar neznek mint a lott medvet. Az a baj sztem, hogy akar tombmagyarsagban vagy a fele-feleben mint Vhely az emberek nem magyarul beszeltetik a romant, hanem udvariassagbol meg mindenbol inkabb romanul beszelnek vele amit ezek teljesen termeszetesnek vesznek es igy adjuk at a teret nekik lassan...

sorihun
sorihun Nap 1,961, 23:37

megtörténhet , hogy más nemzetiségű a legjobb barátod. Bár elég ritka. Mint az újság címe is. Ritka Hírek. : )

susususk
susususk Nap 1,961, 23:51

Először ember vagyok, aztán magyar. Az emberi minőséget meg nem befolyásolja a nemzetiségem (legalábbis nem 100%-ra determinálja jó esetben), ebből kifolyólag lehet nem magyar is a legjobb barátod, pláne ha ő is először ember, és csak utána xyz. Nagyon fontos kérdés a nemzeti öntudat, a gyökerek, de ha emberi mivoltunkat csonkítja, akkor már talán kontraproduktív.

WasssDorong
WasssDorong Nap 1,961, 00:27

Barat es legjobb barat kozt nagy a kulonbseg...baratod sok lehet DE legjobb barataid (ha letezik ilyen) csak kevesen ...maganvelemenyem, hogyha a legjobb baratod idegen nemzetisegu akkor te a magyarsagodbol sokat veszitettel vagy onkent feladtal, es ennek a globalizacio utjara lepett vilagnak epp ez a celja, mindenki mindenkivel batkozzon kozben meg a barati tarsasag vasarolgasson a bevasarlokozpontokban es ne pl. neptancorakon talakozgasson...

Sir Moke Shag
Sir Moke Shag Nap 1,962, 01:59

Miért is baj, ha mindenki mindenkivel barátkozik? Túl békés lesz ez a világ? Ugye most nem az eRepublikról beszélünk? Nekem például határozottan nem hiányzik semmilyen háború. Szeretem úgy elhagyni a lakásomat, hogy nem kell féljek a valódi fegyveres gerilláktól.
Szerintem a globalizációnak nem az a célja, hogy direkt kitoljon a néptánc rajongóival. Ha valaki inkább a plázában töltené az idejét, akkor azzal mi baj van? Nincs erre joga? Elvennéd tőle ezt a jogot? Ki vagy te, hogy megmond nekik, hogy mihez kezdjenek az életükkel?

Hun Carpathia
Hun Carpathia Nap 1,962, 11:08

A barátság emberi érzelmekről, segítőkészségről, hasonló egymás iránt érzett tiszteletről és megbecsülésről szól. Ezek is szívből jövő érzelmek és ezzel nincs is baj, fajtól, nemtől és kortól független.
Viszont a magyarság vagy a magyar tudat a szív legmélyéről jön, én ezt úgy tudnám jellemezni mint a szerelmet: aki vállalja a nemzeti hovatartozását és függetlenül a körülményektől úgy szereti ahogy van, minden hátrányával és előnyével együtt. Akár megcsonkítva, lepusztulva, minden természeti szépségével együtt is szereti a hazáját vagy a szülőföldjét és anyanyelvét. Ez vonatkozik bármely más nemzethez tartozó emberre is.
Én mindenesetre büszke vagyok a magyarságomra és szeretem a hazámat is, jobban annál mint ahogy lett volna vagy lehetne lehetőségem jobb fizetésért itt hagyni országomat. Én ez vagyok.

Hun Carpathia
Hun Carpathia Nap 1,962, 11:20

Sir Moke, a globalizmus és a nemzeti hagyományok kezdettől fogva ellentétben állnak egymással. Ezen nem is kéne vitatkozni. A multikulturalizmus igyekszik minden szinten fellazítani, feloldani és könnyen emészthetővé tenni a hagyományokat, legyen az zene, tánc, öltözködés, művészet. Mindezt a fiatal, tinédzser korosztálynak tálalja, de már eltorzított, átalakított vagy eltüntetett népi motivumokkal.
Lehet választani, hogy kinek mi tetszik.
A régi hagyományos életmódot visszahozni nem lehet. Viszont a hagyományainkat ápolni kötelező, a globalizmus el akar törölni mindenféle nemzeti identitást, nekik csak üresfejű, gondolkodni nem tudó fogyasztó-tömegember kell.

Sir Moke Shag
Sir Moke Shag Nap 1,963, 09:11

Aha. Akkor most milyen gyártású számítógépről nyomod az eRepublikot? Öntudatos magyarként miért fogyasztod a külföldiek termékeit? Ez sem egy magyar játék. Ráadásul románok zsebébe hajtja a pénzt! Miért nem inkább néptáncolsz, ahelyett hogy itt lógj?

tamaske
tamaske Nap 1,961, 00:19

"beolvadast egy olyan nemzet fiai koze akik egy alacsonyabb szintu kulturaval-irodalommal-tudomannyal-tarsadalmi morallal rendelkeznek " amíg ilyen kijelentéseket teszel, nem csodálom, ha nem komálnak és meg akarnak szabadulni tőled és népcsoportodtól

Sir Moke Shag
Sir Moke Shag Nap 1,962, 01:41

Sajnos pont ez a baj. Folyamatosan próbáljuk a románok tudatára adni, hogy mennyire felsőbbrendűek vagyunk és aztán rossz néven vesszük, hogy nem kedvelnek minket. Így nincs remény semmilyen pozitív kapcsolatra. Manapság az amcsikat még jó távolból is imádjuk utálni, mert „mindenkit lenéznek”, közben meg mi is pont ezt csináljuk a szomszédos nemzetekkel. De hát nekünk szabad, mert mi tutira jobban vagyunk mindenkinél….

Baksa Mark
Baksa Mark Nap 1,961, 00:26

Csak akkor lehet valaki a legjobb barátod, ha egy magyar-román meccsen a magyaroknak drukkol? Nem hiszem, hogy egy igaz barátságnak ez kritériuma volna.

Ahogy azt sem hiszem, hogy a román egy alacsonyabb-rendű nép volna, amint azt írod.

És szerintem a gyerekvállalás+külföldre nem kivándorlás nem erkölcsi kötelesség, pusztán erkölcsi okokból senkitől nem várhatjuk el, hogy egy boldog élet reményét esetleg eldobja magától. Egyetlen megoldás a régió fejlesztése volna, hogy ne kelljen külföldre menni, hogy élhető legyen, hogy legyenek lehetőségek. Amíg nincsenek, addig bele lehet nyugodni, hogy az emberek szép lassan elpárolognak, mert hosszú távon bár nehéz szívvel a legtöbb ember inkább választ egy jobb életet, még akkor is, ha ezért az év 10-11 hónapját távol kell töltse szülőföldjétől. Ő ettől nem lesz kevésbé magyar, nem árulja el hazáját, sőt, a hazája árulta el őt akkor, amikor lehetetlenné teszi tehetségét ott kibontakoznia, ahol leginkább szeretné: Otthon.

susususk
susususk Nap 1,961, 00:29

Azért a nemzet mi vagyunk, és mi is vagyunk a felelősek milyenségéért. Tehát becsülendő ha valakiben van akkora erő, szeretett hogy itt marad, holot mehetne.

Baksa Mark
Baksa Mark Nap 1,961, 00:33

becsülendő szerintem is, de nem elvárható mindenáron.
bennem pl. fel sem merül hosszú távon elhagyni a hazámat egy esetleg jobb nyugati állásért, ettől még tökéletesen megértem sajnos azokat, akik elmennek. (és a problémával kapcsolatban azt hiszem itt most mindegy is, hogy Erdélyről, vagy a mai Magyarországról beszélünk, mert az elvándorlás az egész térségben probléma)

sorihun
sorihun Nap 1,962, 01:03

úgy is lehet a legjobb barátod külföldi nemzetiségű, mert épp úgy hozta a sros, hogy nem a sajátod közül találtál rá. Van ilyen. És ettől nem leszel kevésbé magyar. Szurkoljon egy meccsen a saját nemzetének,de tegye értem tűzbe a kezét és legyen mellettem ,mikor kell és máris a legjobb barátom lehet. attól, hogy nem vagyunk egy nemzet.

Sir Moke Shag
Sir Moke Shag Nap 1,962, 01:46

Lehet hogy egyeseket meg fog lepni ez az információ: de szerintem a legjobb baráttal sem kell mindenben egyetérteni. Szerintem ott kezdődik az igazi barátság, amikor képes vagy a másikat emberileg maximálisan tisztelni, annak ellenére is, hogy bizonyos dolgokat másként lát.

Defender of Ascalon
Defender of Ascalon Nap 1,962, 02:31

Női kézilabda.
Legjobb cimborám győri szurkoló volt, én meg megátalkodott dunaferr - de azért tudtunk együtt drukkolni a fradinak, amikor BL döntőt játszott.
Együtt.
A fradinak.
Lehet rajta elképedni, a sportcsapatok iránti rajongás lehet olyan fanatikus és elvakult, mint a nemzetiségek közötti különbségtétel. És mégis.
És amikor ment a szekér a dunaferrnek, és volt meccs, ahol 20-3-as félidőt produkáltak (kb. 1999) a győr ellen, akkor is barátok voltunk, és most is azok vagyunk, amikor a dunaferr szétesett, a győr pedig szárnyal.

És, ha a legjobb barátod román, akkor drukkolsz, hogy boldoguljon románként, és ő drukkol, hogy boldogulj magyarként. Ő nem attól lesz boldogabb, hogy te boldogtalanabb vagy - akkor nem lenne a barátod, csak egy szimpla ökör - én ezt gondolom. És a cikkíró édesanyja sem hiszem, hogy legjobb baránéjaként gondolna az illetőre, ha titokban Funar rajongó lenne az asszony.

Ismerek angolokat, akik küzdöttek az ír ügyért (cikkek, petíciók), még innen, Magyarországról is - pedig angolok voltak, és beléjük nevelték, hogy az írek arrogáns vadbarmok, akik robbantgatnak. Nemesebb, ha az ember rájön, hogy van win-win lehetőség, akinek meg nem tetszik, annak ott van Kobayashi Maru.

Kikericsy
Kikericsy Nap 1,964, 13:58

en sem ertek teljesen veled egyet : ) egy barat tisztel teged mint ermber, veled egyutt a kulturadat, nyelvedet, szokasaidat. es ugyanugy te is ot.

sorihun
sorihun Nap 1,961, 23:14

Jut eszembe.. én, - mint veszprémi -, ugye tudvalevő, hogy a Cosma gyilkosságot egy harmadik náció tagjai követték el. Nahh ott nehéz megtalálni ezt az utat amit be akarsz járni. De meg kell próbálni, bár baromi nehéz lehet és lesz is. Cosma nem román volt itt hanem egy magyar játékos. A szíven szúrt ország című filmet kell megnézni. Remélem jön a 2. része is lassan. Tanulságos. Ott anno az Arénában nézve a premiert nekem is eltört a mécses és frissiben nehéz volt indulatok nélkül megnézni / van akinek nem is sikerült/ pedig meg kell tenni. http://avanti.blogter.hu/365951/ingyen_letoltheto_a_sziven_szurt_orszag

Bator Tintanyul
Bator Tintanyul Nap 1,961, 23:30

Tul rendes vagy Te elnoknek, ne indulj szerintem! A politika nem szereti a normalis embereket.

sorihun
sorihun Nap 1,961, 23:33

hátha megszereti.

susususk
susususk Nap 1,961, 23:52

Én rád szavazok.

Kikericsy
Kikericsy Nap 1,964, 14:04

kosz:)

Feco101
Feco101 Nap 1,961, 23:59

@sori harmadik náció ez tetszett!
A veszprémi eset is kell,hogy közelebb hozza a két országot.
de nagy igazság van Wassi gondolatában,mert elég Magyarországon megnézni a falvak,hogy ürülnek ki kivéve a nagyobb városok környékén lévők. Az öregek még maradnak,de a fiatalok nem. Így csak azt kívánhatom élhető helyet magyarnak és romának.

Kero One
Kero One Nap 1,961, 00:16

Ez egy kibebszott jó cikk volt. Nem gondoltam volna, hogy mostanában ilyeneket fogok itt kapni. Teljes mértékben egyetértek a leírtakkal, részemről minden támogatást megkapsz.

Respect.

Kikericsy
Kikericsy Nap 1,964, 14:07

kosz!

Kikericsy
Kikericsy Nap 1,961, 00:24

Emberek! Nagyon orvendek a reakcioknak, de kerlek olvassatok el az elso mondatot is!!!!! : )

sorihun
sorihun Nap 1,962, 01:04

azt már buktad.. : )

Feco101
Feco101 Nap 1,962, 04:03

Mért baj az ha kapsz töredék szavazatot? Szerintem nem.

Jol nezunk Miki
Jol nezunk Miki Nap 1,961, 00:50

Keserű pirula lesz, de ha sikerült a szerbekkel, sikerülni fog a románokkal is.

Kero One
Kero One Nap 1,961, 00:56

A szerbek kaparnak az EU felé, ezt sikerült kihasználni. Számomra döbbenetes tény, hogy 2007-ben a románok EU - csatlakozásakor nem állítottunk ilyen kritériumot eléjük. Autonómia, különben vétó. E l k ú r t u k.

Jol nezunk Miki
Jol nezunk Miki Nap 1,962, 01:06

Tudtommal az EU-országok (MO is) a schengeni csatlakozást is megvétózhatják. Tudom, ez sokkal kisebb horderejű, mint az EU-tagság, de talán lehetne vele kezdeni valamit(?).

Satupad
Satupad Nap 1,962, 01:13

Szívemből szóltál, barátom : )

 
Hozzászólás elküldése

Mi ez?

Egy eRepublik polgár által írt cikket olvasol, egy többjátékos, valós országokon alapuló stratégiai játékból. Hozd létre a saját karakteredet, és segítsd az országod felvirágozását, mint csatahős, elismert újságíró vagy gazdasági guru!