Italia apreciaza Romania “L’Italia apprezza la Romania”

Day 2,617, 15:22 Published in Romania Italy by Great Nelson


As dori sa incep acest articol referindu-ma la un episod ce s-a repetat de-a lungul mai multor vizite in orasele din Romania.
In orasele tarii voastre am intalnit des statuia “Lupa Capitolina”, simbol roman si al radacinilor latine ale acestei tari.
In fata acestor statui multi romani mi-au repetat mottoul romanesc “ noi suntem urmasii Romei”.
Amintirea plina de mandrie ale originilor latine comune si legatura ce uneste Romania cu Roma antica este un element ce uneste de secole popoarele noastre si confera o importanta cu atat mai mare acestui articol ce doreste sa remarce raportul strans intre poporul italian si cel roman.
Apropierea dintre popoarele noastre are la baza radacinile comune din punct de devere cultural si istoric si sunt doar temporar intrerupte.
Nu este o coincidenta ca statul italian a fost unul dintre cei mai puternici sustinatori la adeziunea Romaniei la NATO si Uniunea Europeana si pana in prezent bataliile sunt conduse impreuna la Bruxelles, fie in Alianta atlantica.
Un parteneriat de o importanta valenta geopolitica ce-l vede statul italian proiectandu-se catre Marea Mediterana este cel cu statul roman, ce imbraca un rol crucial in Sud-Estul Europei zi in zona marii negre cu interesul comun spre o stabilitate rapida si integrare in Europa ai Balcanilor Occidentali.
Prezenta actuala a marilor firme italiene a dat curs la mii de intreprinzatori ce au ales Romania ca o a doua patrie. O decizie luata nu doar prin prisma conditiilor ce favorizeaza cresterea ,ci si apropierii culturale si lingvistice dintre popoarele noastre.
In acest context subliniez faptul ca peste un milion de romani au ales Italia ca destinatie pentru locuri de munca sau studiu, firmele si familiile italiene la randul lor au apreciat profesionalismul muncitorilor romani.
Un exemplu tangibil de aceasta prezenta extraordinara este in orasul Torino unde astazi locuiesc mai mult de 100.000 de romani: ce reprezinta 12% din populatia urbana. Un semn important dat de comunitatile romane in Italia ce constituie o parte semnificativa a societatii civile italiene, fara romani Italia ar fi mult mai rau.
Si nu in ultimul rand Romania este o tara foarte frumoasa, bogata atat natural , cat si cultural, iar poporul roman, cum am spus si mai devreme, din punct de vedere cultural este apropiat de poporul iatalian datorita radacinilor comune latine.
In aceasta optica ma intreb de ce daca in viata reala suntem atat de apropiati, nu am putea fi si in Erepublik?
Noi italienii va apreciem, va stimam, iubim tara voastra. Acest lucru este demonstrat de mille de italieni ce au facut din Romania patria lor si astazi locuiesc in Romania.

Sa nu mai vorbim de muzica romaneasca ce a ajuns in toata lumea , si in mod deosebit in Italia un numar elevat de tineri italieni apreciaza muzica romaneasca. Muzica voastra este foarte frumoasa.
Cat despre romance nu mai vorbim…tara voastra este plina de frumuseti ce face din Europa un loc mai bun pentru toti.
Este cu adevarat foarte important pentru mine, ca si italian, sa impartasesc toate aceste cu voi, incredintandu-va adevaratele trairi in privinta Romaniei ce sunt sigur ca sunt impartasite de tot poporul italian si in mod specific de toti italienii ce joaca in Erepublik.
Noi italienilor ne-ar face placere, lasand la o parte rapoartele reciproce de amicitie cu alte state, sa renasca intre noi in Erepublik un raport solid de amicitie si cine stie , intr-o zi o Alianta.
Multumesc pentru timpul alocat.
C stima si respect




Vorrei iniziare questo articolo riferendovi un episodio ricorrente nel corso delle mie visite nelle città della Romania.
Nelle città del vostro Paese trovo spesso la statua della “lupa capitolina”, simbolo della romanità e delle radici latine di questo Paese.
Davanti a queste statue molti rumeni mi ricordano il motto romeno “noi suntem urmaşii Romei” (“noi siamo i seguaci di Roma”).
Il richiamo orgoglioso alle comuni origini latine ed il legame che unisce la Romania all’antica Roma e’ un elemento che da secoli unisce i nostri popoli e che conferisce ancora maggior rilievo a questo articolo che vuole rimarcare lo stretto rapporto tra il popolo Italiano e quello Rumeno.
La nostra è una vicinanza storicamente fondata sulle comuni radici culturali e soltanto temporaneamente interrotta.
Non a caso nella “real life” l’Italia è stato uno dei più forti sostenitori dell’adesione della Romania alla NATO ed all’Unione Europea ed ancora oggi sono comuni le battaglie condotte insieme a Bruxelles sia nell’ambito dell’Alleanza atlantica che a favore del processo d’integrazione europea.
Un partenariato dalla forte valenza geopolitica che vede l’Italia proiettata verso il Mediterraneo e la Romania rivestire un ruolo cruciale nel sud-est Europa e nella zona del Mar Nero con il comune interesse ad una rapida stabilizzazione ed integrazione in Europa dei Balcani occidentali.
La presenza attuale della grande impresa italiana ha seguito quella di migliaia di imprenditori che hanno eletto la Romania a seconda patria. Una scelta dovuta non soltanto alle favorevoli condizioni di crescita ma anche alla vicinanza culturale e linguistica tra i nostri Paesi.
In tale contesto segnalo come oltre un milione di romeni abbiano scelto l’Italia come destinazione dove lavorare e studiare; le imprese e le famiglie italiane a loro volta apprezzano la professionalità e l’affidabilità dei lavoratori romeni.
Un esempio tangibile di questa straordinaria presenza e’ dato dalla città di Torino dove oggi vivono oltre 100.000 romeni: il 12% della popolazione urbana. Un segno importante di quanto le comunità romene in Italia costituiscano una parte significativa della società civile italiana, senza i romeni l’Italia starebbe peggio.
E poi diciamola tutta la Romania è un paese bellissimo, ricco di natura, e i Rumeni sono un popolo, come ho già detto, culturalmente vicino al nostro date le comuni radici Romane.
In quest’ottica mi chiedo perché se in real life siamo cosi vicini, non dobbiamo esserelo anche su Erepublik?
Noi Italiani vi apprezziamo, vi stimiamo, amiamo il vostro paese lo dimostrano le migliaia di Italiani che hanno fatto della Romania la loro patria, e che oggi vivono attivamente in Romania.
Per non parlare della musica Rumena che oggi ha raggiunto nel mondo, e in particolare in Italia un elevatissimo livello di apprezzamento soprattutto tra i giovani, la vostra musica è bellissima.
E Le donne non ne parliamo…..il vostro è un paese ricco di bellezze che fa dell’Europa un posto migliore per tutti in cui vivere.
E veramente molto importante per me da Italiano condividere tutto questo con voi, confidandovi le mie vere sensazioni sulla Romania che sono sicuro sono condivise da tutto il popolo Italiano e in particolare da tutti coloro giocano a erepublik.
Noi Italiani auspicheremmo che prescindendo i reciprochi rapporti di con gli altri stati, rinascesse tra di noi su erepublik un solido rapporto di amicizia e chissà un giorno anche alleanza.
Grazie per avermi concesso il vostro tempo
Con profondo rispetto e stima