Fond on/off

S'inscrire

 

Continuer

Continuer En créant un compte, vous acceptez les Conditions d'utilisation & la Charte de confidentialité
eRepublik - Online Strategy Game

Ötleteljünk: hogyan lehetne valóban jobbá tenni a gazdasági modult?

1,900 jour, 04:13 de HunVeteran


Kedves olvasóim,

A jelenlegi gazdasági modul egy csőd. Csak botokkal, kívülről beavatkozva lehet rajta szépíteni olykor-olykor, de ez nem megoldás. A gazdaság magától kéne, hogy működjön, külső beavatkozás nélkül. Az, hogy évek óta ilyen állapotban van, azt jelenti, hogy még csak ötletük sincs az illetékeseknek, hogy mit kéne ahhoz csinálni, hogy normálisan működjön.

Fejlesztői fejjel kell gondolkodni és azt is szem előtt kell tartani, hogy a Gold vásárlásra szükség van a játék szempontjából (ebből tartják fenn az egészet), vagyis úgy kéne módosítani a modulon, hogy továbbra is megérje ugyanannyi Goldot venni, csak épp cégezni is nyereséges legyen.

Ötleteljünk:

Melyek lennének azok a lépcsők, melyek során úgy lehetne átalakítani a gazdasági modult, hogy az jól működjön külső beavatkozás nélkül, nyereséget hozzon a cégtulajoknak, ne csak a q7 fegyver érje meg és így tovább. Fontos, hogy a módosítások Számukra is elfogadhatóak legyenek, különben feleslegesen írunk bármit is, vagyis "plátói" szemmel kell nézni a dolgot úgy, hogy az a gazdaságnak is segítsen. Kecske is jóllakik, káposzta is megmarad.

Az ötleteket majd elküldöm adminéknak. Hátha tényleg az is közrejátszik abban, hogy nincs változás, hogy teljesen tanácstalanok.



Folyamatban lévő kaja és/vagy fegyver osztások, katt:




 

Commentaires

Eheslo
Eheslo 1,900 jour, 04:18

A fékeket és fékereket el kell takarítani.
Sokadnickként ugyan mindig visszatérnek, de fékek és lopott, csalt holmi nélkül jobban menne nem csak a gazdasági, hanem a politikai modul is.

HunVeteran
HunVeteran 1,900 jour, 04:22

Igen, de ez egy utópisztikus dolog, ezt nem lehet megoldani, vagyis felesleges felvetni, mint ötletet, mivel változást nem fog hozni.

Nincs olyan megoldás, amivel ki lehetne szűrni minden cheatert. Lehet próbálkozni IP/MAC/cookie/flash cookie és minden egyéb megoldással, de cheaterek mindig lesznek.

Olyan megoldás kell, ami a cheaterekkel együtt is működik.

EdgarPO
EdgarPO 1,900 jour, 04:37

От тупі сцуки....

Swooshy
Swooshy 1,900 jour, 04:40

akinek ideje / kedve van futtatni több karit is ezen a szemetdombon, azt csak sajnalni tudom ...
nem csak hogy kockaztatod a lebukast es elveszitesz mindent amit csinaltal de ezenkivul meg "get a life"

HunVeteran
HunVeteran 1,900 jour, 04:41

Így van, ráadásul nem hinném, hogy plusz élményt ad a játékhoz, inkább unalmasabbá teszi, hisz egy idő után túl könnyűvé válik, ha van egy vagonnyi pénzed.

HunVeteran
HunVeteran 1,900 jour, 04:42

Na de most nem is ez a téma. Gyerünk, rukkoljatok elő világmegváltó ötletekkel :- )

Clarence Harvey
Clarence Harvey 1,900 jour, 04:50

a jó ötleteket majd sajátodként továbbítod a főnökségnek?

Ben Sherman Mustafa
Ben Sherman Mustafa 1,900 jour, 04:51

Kiszedni az önfenntartó gazdálkodást, aztán lesz gazdaság.
Állambának abból nem lesz bevétele, ha háztájiban megy a kajagyártás.
Régen nem volt önfenntartó, és mégis lehetett nyereséget termelni. Megérte munkásokat foglalkoztatni, és még félre is lehetett tenni.

Kisborok
Kisborok 1,900 jour, 04:56

Tessék, elhangzott egy pár ötlet itt már:
[UPDATE] Szavazás - Javaslat a gazdasági modul javításához/fejlesz téséhez
erepublik.com/hu/article/2199857

HunVeteran
HunVeteran 1,900 jour, 04:56

Clarence Harvey: persze, mit gondolsz miért írtam a cikket? Be akarok náluk vágódni, mert titkon szerelmes vagyok Plátóba.

Daakoo
Daakoo 1,900 jour, 05:02

A megoldás sokkal egyszerűbb mint gondolnátok:
A készáru minimális ára a piacon legyen nagyobb mint a hozzá szükséges nyersanyag + áfa kétszerese.

A gondot most is a rendszer "alul-ajánlata" okozza: piacra kitevéskor a vas legalsóbb piaci árának a felét ajánlja, aztán eBunkó azon az áron teszi ki a sajátját... Az "ajánlott ár" meg kell szűnjön !

Mindkét gond egy egyszerűen megoldható egy kis program módosítással, ami kevesebb mint egy óra alatt elvégezhető.

Swooshy
Swooshy 1,900 jour, 05:21

Daakoo
ha nem tod lennebb vinni az árat, akkor nem adod el a cuccodat
ha nem adod el a cuccot, akkor ott marad
ha nincs helyed a raktarban, akkor mit fogsz csinalni ?

Flying Cangaroo
Flying Cangaroo 1,900 jour, 05:32

Daakoo nekem jo hogy olcso a kesz aru, ezen miert kellene valtoztatni?

HunVeteran
HunVeteran 1,900 jour, 05:32

Lehet, hogy a termelékenységet kéne csökkenteni, nem? És akkor nem lenne túltermelés. Nem gondoljátok, hogy ez lehetne a kulcs?

JOGAR00
JOGAR00 1,900 jour, 05:34

egyszerű hozzák vissza a v 1 et ne csak 2 féle nyersi legyen és 2 féle késztermék

HunVeteran
HunVeteran 1,900 jour, 05:36

Ilyen se lesz biztos, mert nem fogják csak úgy eldobni nem tudom hány munkaóra termékét. Olyan ötlet kell, amit megfogadhatnak.

charlie50
charlie50 1,900 jour, 05:48

Több nyersanyag, több késztermék. Emellett manager munka max 1 (kaja)cégben.
Plusz ötlet, amit úgysem fogadnak el: legyen a csoki 1 arany + valamennyi LP, aranyas gyógyulás1,5 arany/100 wellness. Így felpörög a fegyverpiac és a csokit is jobban vennék, ergo ők is jobban járnának

HunVeteran
HunVeteran 1,900 jour, 05:55

Több termék? Így is túltermelés van, ez csak tovább nyomná az árakat.

Winettuu
Winettuu 1,900 jour, 06:02

Szerintem le kellene vinni a fegyverek lövésszámát, hogy több fogyjon belőle. Kívülről lehetne pénzt bevinni a gazdaságba új küldetésekkel és akkor lenne miből több tankot venni.

charlie50
charlie50 1,900 jour, 06:04

HunVeteran, félreérthetően írtam, több fajta, úgy értettem

charlie50
charlie50 1,900 jour, 06:12

Ha több fajta termék van és nincs korlátlan manager meló, akkor megszűnik az önellátás, tehát piacról kell vásárolni (élénkítés). Ráadásul a több fajta termék versenyhelyzetet teremt a munkaerőpiacon is, tehát emelkednek a bérek, azaz több pénzt tudnak a melósok költeni (újabb élénkítés). A több fajta termék másik előnye, hogy nyilván megint lenne lehetőség a gyárak migrálására, tehát sok vegetáló kajagyár állna át repjegy, vagy éppen ház gyártására, azaz megintcsak csökkenne a túltermelés

HunVeteran
HunVeteran 1,900 jour, 06:31

Biztos, hogy emelkednének a bérek? Nem vagyok benne biztos, hogy a több fajta cég versenyhelyzetet eredményezne.

charlie50
charlie50 1,900 jour, 06:52

Nem csupán a több fajta cég miatt, ehhez kéne a manager meló átalakítása. Persze, lehessen kajagyárban előállítani a saját szükségleteidet, hogy a kicsik ne haljanak éhen, de fegyvergyárban ne lehessen, így mindenképpen piacról kéne megvenni, de legalábbis melósokksl legyártatni. Ha nincs "ingyen" fegyver, kell a melós, tehát versenyhelyzet alakulna ki. Leegyszerűsítve ugyanannyi fegyver gyártásához, amennyit most gyártunk, több melós kéne, mert kiesnének a manager melóval megtermelt fegyverek.
Jelenleg dolgozik mondjuk 2000 melós, majdnem mind fegyvergyárban. Ha lenne házgyár, repjegygyár, állami kórházgyár, akkor ugyanennyi melós lenne, csak éppen szétoszlanának. Azaz a házgyáros versenyezne a fegyvergyárossal és a repjegy-gyárossal, hogy hozzá jöjjenek a munkások, és mindannyian versenyeznének az állammal, akinek kéne a kórház.

Tankred Orfeusz
Tankred Orfeusz 1,900 jour, 07:12

Azt hiszem a mostani helyzethez vezető első lépcsőfok az első félárú cégfejlesztés volt. Aztán jöttek az olcsó, mindenki által elérhető kisebb nyersanyagcégek, a túltermelés, és így tovább.
Alapból ott lett elrontva amikor elhitették hogy mindenki meg tud majd egyszerűen gazdagodni cégezésből. Nem, ilyen nincsen, hiába is foltozgatnánk a szabályokon.

A sokak által visszasírt v1-ben 10 emberre jutott egy cég. Vagyis átlag minden 10. ember cégezett csak, a másik 9 meg alig tudott kaját venni és ünnepnapokon látott csak fegyvert.
Kétlem hogy ma ezt elfogadnák a játékosok.

Sok út nincsen. Egy életszerűbb, amikor páran meggazdagodhatnak, a többség meg éldegél valahogy a fizetéséből. Elvégre egymás zsebéből vesszük ki a pénzt, nem gazdagodhat meg mindenki a másikon.
Vagy az amikor mindenki termel magának, aztán vagy elfogyasztja vagy feleteti valami bottal, de piaci értéke végül semminek sem lesz. Mindkét rendszert kipróbáltuk.

Ja igen, ott volt még a v2 a maga kifinomultabb rendszerével, az összetettebb termékekkel, a szakmákkal, az időbeosztással, egy olyan rendszer amikor a befektetett idő és munka megteremhette volna a maga hasznát. Ez lenne a harmadik út, amikor nem csak komoly tőkéből lehetne hasznot csinálni pár kattintással, hanem az is profitálhatna aki képes lenne órákat szöszölni a sokoldalúbb piacokon. Végső soron az erepezéssel töltött idő kiválthatná a goldvásárlást, vagy megfizettetné az árát azzal aki nem szánna a játékra több időt.
Na ezt a bonyolultabb rendszert meg eltörölte a tömeg vagy a hangadók akarata.

Szóval ha valamit ki akartok még hozni a gazdaságból, kénytelenek lesztek azt kérni adminéktől, hozzák vissza a v2-t.

Uralkodo Laszlo
Uralkodo Laszlo 1,900 jour, 07:20

Helyezzünk minden céget állami tulajdonba, aztán mehet a privatizálás! Ez több okból is hasznos lenne:
1. A játékost rengeteg felhalmozott pénztől szabadítaná meg.
2. A hangok azt mondták, hogy így múkodni fog.

charlie50
charlie50 1,900 jour, 07:36

Tankred, tény, hogy a V1-ben nehéz volt kicsiként megélni, vagy kaját vettél, vagy fegyvert, ezért mondtam, hogy kajánál maradjon a manageri meló, többinél ne. A medálos aranyakból, fizetésből meg lehetne fegyvert venni, nem szentírás div1-ben a napi bh, lehetne gyűjtögetni. Mi is akkor tudtunk bh-zni, ha egy hónap alatt összespóroltunk egy teljes körös ütésre való fegyvert.
V2 tényleg jó volt, csak azt meg sem az egyszerűbb játékosok, sem adminék nem fogadnák el.

Argun
Argun 1,900 jour, 09:39

Csinálják ugyanazt mint a harci modulnál. Legyen opcionális, hogy választod az egyszerű kattintgatós megoldást kevés haszonért (fejlődésért harci verzióban), vagy babrálsz vele nagyobb haszonért (nagyobb fejlődés PvP)
Ezenkívül még mindíg ott lenne a goldvásárlás, amitől még jobban pörög minden:P

Így lehetne jutalmazni azt aki hajlandó és tud órákat kockulni a gép előtt, aki meg nem az még mindíg vehet goldot. Aki meg egyiket sem kívánja/tudja tenni, az fogadja el, hogy hátrányba kerül a többiekhez képest. Ettől életszerűbb és igazságosabb is lenne.

Kanyecneked
Kanyecneked 1,900 jour, 09:58

nem tom hogy vagytok vele.... egyre több pénz megy ki a gazdaságból.... azaz csaták indítása más ország ellen stb.... aranyat lehet venni de pénzt nem.... nem több gyár kell ide ami ezt meg azt éget persze jó lenne.. hanem valami pénzverde vagy valami hasonló ez mint a kajagyár menne lehetne ott is dolgoztatni embert pl 20 huf ért és 20 huf ot termel az ember... persze hülyeség lenne de nem lenne ilyen káosz, és magának 100 huf ot termelne naponta vagy valami ilyen... am semmi értelme nincs ha máds gyár jön még be mert attól nem lesz több pénz a játékban csak elesünk mindig .. sztem ez kéne...

Bela B
Bela B 1,900 jour, 10:12

Ebben a játékban a tőke nem korlátos tényező, a menedzseri munkának köszönhetően pedig a munkának is csak elméleti korlátja van.
A mostani keretek között be lehet avatkozni a kínlati és a keresleti oldalon, szerintem előbbi a hatásossabb, de utóbbit könnyebb véghezvinni és elfogadtatni a játékosokkal.
Kínálati oldalon, ha a menedzseri munkát kiütnék, nagyon drasztikusan lecsökkenne a termelékenység, elkezdenének drágulni a termékek, megérné dolgoztatni (muszáj lenne), és emelkednének a fizetések (viszont a fogyasztás biztosan csökkene).
El lehet azon is gondolkozni, hogy a keresletet élénkítsék, még több wellness legyen felhasználható egy nap (nagyobb max wellnes, vagy gyorsabb töltődés), bár ez nem sokat ér, ha nincsenek fontos ütközetek (elég sokszor van ilyen), és csak a BH-kért megy a harc. Erre az esetre lehetne növelni a BH-ért járó jutalmat vagy több divíziót létrehozni, hogy többen küzhessenek a BH-ért. Kaja fronon az is növelné a keresletet, ha az energy barok mellé kaját is kellene fogyasztani.

Nolmut
Nolmut 1,900 jour, 10:25

az újságíró modulnak meg jót tenne ha nem vennék a votokat...

miért is írom ezt? biztos van valami oka...

HunVeteran
HunVeteran 1,900 jour, 10:40

A gazdasági modulnak pedig ha sok ötletből lehetne összegyúrni egy jót.

Recsek
Recsek 1,900 jour, 11:07

már sehogy

Veseugynok
Veseugynok 1,900 jour, 12:17

A kecskét megb...ták az oláhok, a káposztát befalták a németek. Mi meg itt maradtunk. A kicsik úgysem fognak jóllakni.

Reszte
Reszte 1,900 jour, 12:23

A gazdaság lényege, hogy az ember nem tud mindenhez 100%-osan érteni annak megteremtéséhez, amire szükségét érzi. Ezért specializálódik egy területre, amit másoknak nyújt, minden mást nálánál az adott területhez jobban értő egyénektől szerez be. Ennek a munkamegosztásnak egy hatékony eszköze a piac. Viszont a piac itt teljesen felesleges, hiszen nincs szükség specializációra, ami a munkamegosztásra ösztökélne, és ezért nincs itt gazdaság, és ezért nem működik itt a piac. Nem konkrétan a munkás skill (vagyhogyhívták) kell vissza, lehet, hogy van nála jobb, de valami ilyesmi hiányzik most. De nem is az a baj, hogy van termelői munka, önellátás a valóságban is van vagy létezett korábban (pl. tanyák). A gond az, hogy legfeljebb a vagyonod határozza meg, hogy mennyit tudsz termelni, és emiatt csak attól függ, hogy mire van szükséged, hogy mennyi ideje vagy itt. Idővel mindenki önellátó lehet (még akkor is, ha sok idővel), vagyis csak a kezdők miatt lesz mindig szükség piacra, a nagyok számára kényszert tehát csak a folyamatosan bevezetett új termékek jelentenek. De teljesen mindegy, milyen újítást vezetnek be, ha az nem jelent lehetőséget és egyben ösztönzést a specializációra, akkor csak tüneti kezelés.

Golika
Golika 1,900 jour, 15:27

Amiért semmi nem fog változni
www.erepublik.com/en/article/2204975

Bocsi, nem spamnek szántam, csak ez a véleményem és rájöttem, hogy túl hosszú lesz, ezért inkább cikk lett belőle.

Tisztesség kedvéért belinkelem a cikked az enyémbe, ha kifogásod lenne, kérlek keress meg PM, ben

Komjatius The Hun
Komjatius The Hun 1,900 jour, 16:25

Becsülendő az igyekezeted, de nekem meggyőződésem, hogy a játékot az alapjaitól kellene újraírni, hogy a gazdasági modul működjön.
Miért is?
Ez elvben egy szimulátor. Egy összetettnek ígért, egy egész világot lemodellezni kívánó szimulátor.
Ehhez képest a két nyersanyag, két végtermék (a szinteket most hagyjuk) lófüle, semmi, ezzel nem lehet valós gazdaságot szimulálni.
Mondok egy példát. Létezik egy online játék (nem böngészős), a neve EVE Online. Na, abban igazi gazdaság van, több tízezer, ha nem több százezer féle nyersanyag, félkész- és késztermék. A gazdasági része átültethető lenne böngészős szintre. De. Azzal a játékkal nem az a közönség játszik, mint az Erepublikkal, nem véletlenül.
Viszont, ott a mindenki által biztosan ismert World of Warcraft. Még abban is komolyabb a gazdasági modul, mint itt. Vannak szakmák, amelyekben fejlődni lehet stb. Azt többnyire gyerekek játsszák, szóval lehet fejleszteni gyerekek, fiatalok, románok számára is.
De a mostani rendszert nem lehet kis alakításokkal helyrehozni, az eddigi kísérletektől ráadásul csak rosszabb lett mindig. Újat írni, v3-at csinálni meg nem fognak. Meggyőződésem, hogy nem nyereséges a játék üzemeltetése, ezért a ráfordított idő és energia is konvergál a nullához.

TankAranka
TankAranka 1,900 jour, 17:30

Böhhh. Ez a véleményem.

Feco101
Feco101 1,900 jour, 19:03

Egy másik lehetőség az elkopás lehetősége fegyó max 10 napig jó (napi 10% minusz a darabszámból) aztán ócska vas,kaja szintén aztán megromlik.(teljesen mindegy hol van piacon raktáron)

Tejeskifli
Tejeskifli 1,900 jour, 20:18

korábban már leírtam egy cikknél az ötletem, de menedzseri munka off, illetve diviziokon belül fegyver minőség diviziók.

Kaja is feljebb menne, mert nem tudná mindenki megtermelni magának...

Deesing
Deesing 1,901 jour, 23:20

Vissza kell hozni a giftet plusz hozzá a nyersit. Több fajta termék így megvalósul + a több ütés miatt több fegyver fogy. A bazooka energia használatát meg levinni 10 ről 1 re vagy 0 ra. Mert így nem éri meg se használni s venni. Úgy viszont igen. No meg a repjegy s a ház gyártás is vissza jöhetne azok nyersijével.

Deesing
Deesing 1,901 jour, 23:23

A csokit meg lehessen úgy is enni ( választható ) hogy ne 100 hanem 200 energiát adjon, de ekkor 300 energiához szükséges étel is fogyjon mellé.

Tibi Hun
Tibi Hun 1,901 jour, 00:48

Sziasztok!
Szerintem az egész gazdasági modul egyetlen hibája hogy a játék nyeli a CC-t(forintot)-- nyersanyag cégek alapítása, RW-k indítása.Ezeket mind aranyért lehetne megtenni (pl. Q2-es nyersanyag cég 5 arany)
RW indítása 10 X 1 arany). Ezen kívül aranyért nyomtathatna pénzt (CC-t forintot) az állam, így akinek rosszul működik a gazdasága kénytelen aranyat költeni, amelyiknek meg jól megy az a pénzből(CC) nyerhetne aranyat.

Doberdo
Doberdo 1,901 jour, 02:42

A tervezett elavulás - a való világban is működik(sajnos). Kevesebbet "működjön" a fegyver, esetleg kevesebbet töltsön a kaja. Többet kell venni, innentől kezdve egy része megoldva a problémának.

juszufka
juszufka 1,901 jour, 03:08

A botot nem lehet megszuntetni, valaminek kell valutat termelnie, Mar csak azert is mert arendszerbol sok valuta tunik el, ezt mindenkeppen kell potolni. De ezt figyelmen kivul hagyva megkell oldani a valuta teremtest es valatu elsulyesztest. Szoval ezt arendszert kell igazan kitalalni, a tobb nyersi, specializalodasok azok mar csak puder es fantazia, a gazdasag lenyege a penzt teremtest, nem azzal teremtesz pent, hogy termelsz, azzal csak termeket allitasz elo.
a valo vilagban amikor arany fedezet kellett a valutanak, az allam bocsathatott ki +33%-ig valutat. Pl epitett egy hidat, autopalyat stb HUF-t nyomott a gazdasagba, az ado kivetesevel pedig vissavonta, megsemisitette, tehat visszaallt az eredeti valuta mennyiseg. Ezt aszabalyzast kell valahogy itt is kitalalni, Ha 2x ennyi jatekos regisztral magyarotrszagra, akkor mindekinek fele annyi HUF-ja lesz, tehat a termek ara fele annyiba kerulnek.
A masik dolog meg kellene szuntetni a monetaryt, minden ma futo webes jatekban az az alapszabaly, hogy valos penzert vett javakat csak magadra koltheted, nem valthato at jatekbeli termekekre, igaz ez ajatek egy kicsit mas, mig mas jatekoknak te iranyitod a dolgokat, klanba cehbe szervezodhetsz, es segithettek egymasnak, de nem mas dont a te jatekod felett, itt egy kicsit mas helyzet, ide kozos dontesek kellenek a kozos sikerhez.

TamasPatyodi
TamasPatyodi 1,901 jour, 06:49

Gyurcsány mondjon le és minden jó lesz.

mercenaary
mercenaary 1,901 jour, 15:20

Szilvásbuktát,mert azt szeretem.

 
Publier ton commentaire

Qu'est-ce ?

Vous êtes en train de lire un article écrit par un citoyen d'eRepublik, un jeu de stratégie multijoueur immersif où l'on retrouve des pays réels. Créez votre propre personnage pour aider votre pays à atteindre la gloire et devenez un héros de guerre, un grand journaliste ou un magnat de la finance.