Ambient on/off
Join eRepublik

Sok a Meló? 26 állami cég, teljesen feleslegesen!

24 Day 693, 05:30 Hungary


Kedves Honfitársaim!

Vasárnap este Akitlosz cikke alapján - amiben összefoglalja az állam vagyoni helyzetét és felsorolja az állami orgokat - végignéztem milyen cégekkel is rendelkezik Magyarország államigazgatása.

26 céget találtam, becsült értékük összesen cirka 5700 gold.
ebből, ha nem számítjuk a sváci cégeket - hat cég, ezek kint vannak a piacon és svájciakat szerződés kötelezi arra, hogy a régiók visszadásának ütemében megvásárolják őket - még mindig marad 20

5 fegyver
2 ajándék
3 moving
1 kenyér
1 ház
2 kórház
2 DS
2 vasbánya
1 olajtorony
1 búzaföld

Javaslom az alábbi módon racionalizálni az állami cégcsoportokat:


Szociális Minisztérium (jelenleg 10 cég):

Itt csak 3 cégre van szükség, a kezdők nevelése miatt:

1db Q1 fegyver - manusok képzésére
1db Q1 grain - landosok képzésére, azért grain, mert ez az egyetlen eredeti területen lévő high nyersanyagunk
1db Q1 DS - építőmunkások képzésére

az nem érv, hogy a kezdők termelte gifttel és kenyérrel tartjuk őket fönn, mert van bőven áru a piacon, lehet nyugodtan vásárolni onna a részükre.


Nagyberuházások:

1db Q5 kórházcég - ide kerülne át az egyik kórházcég a Szocminből vagy az Elit ellátó 2-ből
1db Q5 DScég - az elit ellátó 2-ből


Stratégiai tartalék:

1db Q1 kenyérgyár - ez eddig a Szocminben volt, rengeteg stock van benne, és sok licensszel rendelkezik, jól jöhet babyboomnál, esetleg, ha szövetségesünknél következik be ilyesmi, segélyezésre, viszont le kell vinni a munkáslétszámot ideálisra
1db Q1 gift - szintén a Szocminből az elöbbiek szerint
1db Q1 moving ticket gyár

ezek a cégek mind kizárólag raktárra termelnek, csak akkor nyitnak, ha a Haza végső szüksége kényszerít


Fegyvergyárak:

Szintén stratégiai tartalékolásra négy fegyvergyár kell

2db Q5 és 2db Q4 fegyvergyár, ezeket négy hadügyi logisztikus kezeli és páronként versenyeznek, mennyit gyártott, mennyiért és hetente közzéteszik a könyvelésüket.


Ez így 12 cég, ennyire van szükség.

A land cégeket el kell adni, az államnak nem dolga, hogy részt vegyen a piacon, minden cégének pontos funkciót kell betöltenie. A másik kórházcéget is privatizálni kell. Van még egy Q2 fegyvergyár, ezt átveheti a NMA vagy az UVVA, mert itt készletek is vannak. Két moving cégtől is meg kell szabadulni.


Emellett fontos még, hogy az állam, mindent a magyar piacról szerezzen be. Az olcsó termékek alapja az olcsó nyersanyag. Jelenleg, hiába rendelkezünk MINDEN high nyersanyaggal, csak a vas és a gyémánt versenyképes a piaci árakkal. Ezen lehet változtatni, több szereplőt kell bevinni a másik kettő gyarmatainkkon megtalálható iparágba (fa, olaj), emelni kell a minőségét azoknak a bányáknak, a grain iparban (SGP - országunk jelképe!) pedig további adócsökkentést (3%) és államilag támogatott Q szint emelést javaslok.



Éljen Magyarország!


delibab
Szolidaritas Párt


 
Report comments
 
Semorion
24
Semorion Day 693, 05:33

Vote!

Árverezzük el a cégeket:)

 
Kyrell
42
Kyrell Day 693, 05:37

szerintem a kórházcéget és a fegyvergyártó cégeket nem kellene privatizálni, de a többit igen. kérdés,hogy ez mennyire jasvitana a versenyen.

 
krisz91
16
krisz91 Day 693, 05:37

Nem is rosz terv..... támogatjuk

 
delibab
25
delibab Day 693, 05:38

a piacnak tesz jót, ha az állam nem magának termel, hanem onnan vásárol, valamint kevesebb cég jobban átlátható, jobban menedzselhető vagyonkezelést, hatékonyabb államigazgatást eredményez

 
Yeattle Fearshaw
24
Yeattle Fearshaw Day 693, 05:46

vote

 
Tankred Orfeusz
48
Tankred Orfeusz Day 693, 05:49

Ha a privatizáció mellett döntetek, szívesen leszek az ÁPÜ vagy ÁPV Rt vezetője ))

 
Balynt
23
Balynt Day 693, 05:56

Vote

 
Thundewr
26
Thundewr Day 693, 06:01

Vote, jó gondolatok. Kevesebb cég, erősebb piac, jobb állami gazdálkodás.

 
Kampec
45
Kampec Day 693, 06:09

speciel most épp be lehetne zárni egyes cégeket, de erre nincs általános recept, volt alkalmam nem egyszer alkudozni magáncégekkel korábban mikor valamit privát cégektől akartunk beszerezni, ilyenkor aztán mindig ment a kicsinyeskedés, a jó áron eladás, neki csak ennyiért éri meg, meg csak így és így és most csak ennyit. Az ész nélküli privatizálásnak sincs értelme, mindig az adott helyzetnek megfelelően kell működtetni az állami cégeket.

Moving cég is szintén kell, készleteket lehet benne felhalmozni, baromság, hogy nincs rá szükség, persze a nagy TO-zások kora most lejárt, de korábban mindig kiürültek a cégek ilyenkor aztán piaocn is hamar felszaladtak az árak és lehetett méregdrágáért venni a magánszektortól.

Ezen cégek nagy része nem ok nélkül létezik és nem azért lett létrehozva, hogy szórni lehessen a pénzt, pont fordítva, azért, hogy mindig mindenből lehessen stratégiai tartalék, ne kelljen magánbeszerzésre hagyatkozni amikor égető helyzet van.

 
delibab
25
delibab Day 693, 06:15

Kampec, minden tiszteletem a tiéd és a multban tett cselekedeteidért, de a Ti időtök azt kell mondjam lejárt, lehet, hogy ez a kaotikus rendszer egyszer jó volt, de most már másra van szükség. Lehet, hogy elkerülte a figyelmedet, de ebben a javaslatban is van szó stratégiai tartalékokról bőven, persze nem ész nélkül és nem korlátlanul, de van. Olvasd el mégegyszer!

 
Zoli
45
Zoli Day 693, 06:20

Nem ertek egyet teljes mertekben a cikk tartalmaval.

A Szocialis Miniszterium azert uzemel tobb Q1-es ceget, hogy legyenek kint az elso oldalon az ajanlatai es ne menjenek a kezdok csapdacegekbe. A Szocialis Miniszterium cegei kozul a fegyver ceg az amely teljes erovel uzemel, a tobbi csak minimalis termelesre van beallitva.

A tobbi allami ceg sem a piacra termel hanem tartalekra. Tehat a fizetesekbol befolyo osszeg a piacra kerul, a termekek pedig nem.

Ha bezarnak ezek a cegek es az alkalmazottak elmennek magancegekbe akkor a piacra tobb penz nem kerul mert ugyanazt a fizetest kapjak az alkalmazottak de tobb aru kerul a piacra es noveli a nyomast.

Ezert nem ertek egyet a cegek eladasaval. Most is a piacrol vasarol az allam ha eppen nagyobb mennyiseg kell es tartalekolassal elvon a termelt feleslegbol.

 
655321
46
655321 Day 693, 06:28

ÁPV kell ide, meg PPP
<a href="http://www.erepublik.com/en/article/ppp-az-erepen-980777/1/all" target="_blank">http://www.erepublik.com/en/article/ppp-[..]1/all</a>

 
delibab
25
delibab Day 693, 06:29

zoli, alapvetően arra a tegnapi felvetésre reagál a cikk, hogy sok a munka, nem győzi a hatalom erepórával. az más kérdés, hogy a minden választáskor beígért "üvegzseb" program, az adófizetők tájékoztatása is könnyebben megvalósítható így. Raktárra termel például ez a cég:

<a href="http://www.erepublik.com/en/company/elit-vas-179736" target="_blank">http://www.erepublik.com/en/company/elit[..]9736</a>

lehet. de mi értelme?

A cikkben felvázolt javaslatben - ha elolvasod - szintén szerepel jónéhány tartalékokat termelő cég. Nem tudom, miért féltek a reformoktól?

 
Manitou
45
Manitou Day 693, 06:38

Azt elmondaná nekem valaki hogy mit keresnek 4-5 skilles emberek a kezdőneveldékben?

 
Zoli
45
Zoli Day 693, 06:46

@delibab - nem tudom miert kell megint mi es ti jellegu legyen a beszelgetes. En megszavaztam azt, hogy minden koltsegvetes alapjan mukodjon ahogy Huba javasolta.

A problema, hogy ha ezek az emberek bekerulnek a szabad piacra meg nagyobb lesz a tultermeles

 
Lisztes
47
Lisztes Day 693, 07:07

Sztem nem kellene ezt a privatizacio dolgot eroltetni. A szocminbe jo, ha minden tipusu cegbol van egy. Igy lehet szabalyozni a dolgokat. Siman jo a 2 q5 korhazceg is.

 
Media Mark
22
Media Mark Day 693, 07:12

nem kell privatizálni semmit. kell minden nyersanyagból és termékből egy q1, q3 és egy q5 cég, ami meg nem termel, azt elrakni későbbre.

 
Varga and Varga Companies
Or
Varga and Varga Companies Day 693, 07:13

q5 kórházat talán ne adjuk el.
Alig 4 hete azon sírt mindenki miért nem tettük már le a kórházakat, meg milyen tehetetlen a kormány pedig sehol a világba nem lehetet venni mi még két céggel gyártottuk a kórházat.
Ha már van szerintem tartsuk meg a 2 kórházat. Lehet lesz még rájuk szükségünk.
Bukunk két régiót és ha visszavesszük egyből kell majd rá 2 kórház ami kb 2 hónap amire legyártaná egy cég.
Ez az ami még szép hasznot is tud hozni, illetve diplomáciailag is sokat jelent egy ilyennel kisegíteni a szövetségeseinket.
Többi cég racionalizálása felőlem mehet de ha szükség van rá akkor csak azért ne vegyük ki mert mindenki azt hiszi ez IRL hogy a kormánytagok céges kocsikon mennek a lopott pénzen építettett nyaralójukba .
Itt egy napi bérből ki lehet menni a a bahamákra de igazából csak veszít vele az ember .

 
Xavinyo
46
Xavinyo Day 693, 07:14

Egyetértek Zolival hogy ha ezeket a cégeket kiszervezzük akkor az egyáltalán nem jó a magyar államnak csak rövid távon kap hasznot az eladűsból. Viszont ezek a cégek ha csak tartalékra termelnek az optimális létszámokkal akkor az jó magyarországnak mert munkásoknak pénzt ad, túltermelést nem okoz mert ezek a cuccok tartalékra mennek.

Igazából az lenne jó ha a szocminben sem óriási mamutcégek lennének (nehezebb lenne a menedzselés) de akkor azok a kenyér gyárak, gift gyárak, fegyó gyárak produktívavabbak lennének és több mehetne tartalékba. És szabadabban lehetne q1 fegyókat osztani a népnek amikor tényleg szükség van rá nem csak 2-3-at kaphatnának hanem mind az 5 ütésükre, a gifteléssel dettó, én 4 leütéses hadművelet után kaptam 1x giftet, hosszú várakozás és kuncsorgás után, ilyenkor ezek a tartalékok felhasználhatóak lennének azok számára akik tényleg odateszik magukat a hazáért.

A túltermeléssel meg nem kell foglalkozni, lejebb mennek a bérek, nem csak nálunk mindenütt. Ezen nem segít semmi, a játékosok egyre képzettebbek lesznek ergo egyre több más embert képesek napi 1 munkával cuccal ellátni. Ennyi, ez ellen senki semmit se tehet. Mindenki azonos feltételekkel versenyez (csak az állami adók befolyásolnak picit) a piac majd lerendezi a dolgot.

 
Akitlosz
32
Akitlosz Day 693, 07:26

Azért egy linket megejthettél volna.

<a href="http://www.erepublik.com/en/article/a-ma[..]1/20" target="_blank">http://www.erepublik.com/en/article/a-ma[..]1/20</a>

Ebben nincsenek benne a hadsereg századai, amelyeknek szintén sok cégjük van és nem is mind Magyarországról vásárol.

Mivel a hadsereg pontos felépítése ismeretlen, nem hozzáférhető információ ezért ezekkel számolni sem lehet. De szintén jelentős mértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy piaci alapon kevés fegyver, étel, ajándék, repülőjegy fogy.

Ezekből is elég lenne egy állami cég.

Nem baj, ha van állami készlet raktáron. És az ilyen termékeket egy cégben lehet csak nagyobb mennyiségben raktározni.

 
Akitlosz
32
Akitlosz Day 693, 07:34

Nem értek egyet sem ÁFA csökkentéssel, sem államilag támogatott szintfejlesztéssel. Állami vásárlások esetében mindegy mennyi az ÁFA, az úgyis rögtön visszafolyik az államkasszába.

A versenyhátrány egyik fő oka, ha a forint pl. 50%-kal erősebb a másik ország valutájánál.

Ilyen különbségnél nem oszt, nem szoroz 2% ÁFA. ÁFA nélkül sem lehet versenyképes a magyar búza a szerbhez képest pl.

Viszont az állam ÁFA bevételei radikálisan csökkennének.
<a href="http://www.erepublik.com/en/article/a-sz-rkegazdas-g-s-az-ad-egy-kis-t-ltermel-si-v-ls-g--966807/1/20" target="_blank">http://www.erepublik.com/en/article/a-sz[..]1/20</a>

 
Zoli
45
Zoli Day 693, 07:43

@Aktilosz - a nyersanyagokon nincs AFA, tehat a buzan sem

 
Eheslo
35
Eheslo Day 693, 10:17

Nagytakarítást.
Alaposat.
A seregben is.

 
Hgmg
45
Hgmg Day 693, 11:54

Amire nincs szükség, be lehet zárni, de eladni felesleges, a szociális munkások költsége nem fog csökkenni.. Az árukat pedig közbeszerzéssel kell venni a piacról, a legjobb ajánlatot tevő Magyarországon termelő magyartól.