Ambient on/off
Join eRepublik

Punct de cotitura [BBC]

74 Day 776, 01:01 Romania

Observ ca exista in continuare foare multa lume in jocul asta careia ii scapa usor regulile dupa care jucam. Sincer, m-am plictisit foarte tare de urmatoarele:

1. Programe economice care merg pe "principii liberale" si sustin ca o fiscalitate scazuta duce, pe termen lung, la o insanatosire a sectorului economic si, implicit, la crestere economica.

2. Omuleti care racnesc "Na? Va place cum arata Romania acum????"

3. Oameni care isi doresc un conducator "cu suflet si pasiune".


Iata si parerea mea:


In primul rand, DA, IMI PLACE CUM ARATA ROMANIA ACUM.

Asta asa, ca sa nu lungim vorba inutil. Pentru prima data, dupa FOARTE MULTE LUNI, stim urmatoarele:
- cate parale face armata si populatia noastra (multe, putine, nu conteaza, stim CATE)
- stim cine este activ si cine nu este activ
- stim ca avem o noua generatie de lideri care SUNT CAPABILI sa faca performanta la guvernare
- stim cate parale fac adversarii nostri
- stim cate parale fac aliatii nostri

In plus, ne-am caftit cu ungurii si am ramas in picioare, am facut fata cu succes unor operatiuni militare complexe si am reusit sa revigoram atat cresterea demografica, cat si dinamica economica.


In al doilea rand, NU PUTEM GUVERNA eROMANIA PE ACELEASI PRINCIPII PE CARE AM GUVERNA ROMANIA.

Apropo de "fiscalitatea redusa stimuleaza economia" -> e o idee foarte proasta aici. Exact genul asta de gandire economica este falimentar in Erepublik.

De ce? Foarte simplu: pentru ca se bazeaza pe doctrina consumului natural, ceea ce in viata reala se intampla (datorita aspiratiilor consumatorilor si tendintei lor naturale de a-si imbunatati calitatea vietii, precum si datorita motivatiei antreprenorilor de a crea noi nise de piata si de a-si maximiza profitul).

In Erepublik ai cateva piete fixe, fara posibilitatea de a crea noi produse sau de a le marketa diferit. Intr-o piata cu concurenta perfecta si cu un set finit de produse, va asigur ca orice curba de consum am imagina in realitate va avea legatura ZERO cu ce se intampla aici.

Inaintea acestui guvern, TOATE sectoarele economice se confruntau cu o problema dramatica a supraproductiei, feomen generat de o dinamica economica pozitiva (asta se intampla natural in joc prin cresterea skill-ului jucatorilor activi) si o dinamica demografica negativa (datorata scaderii populatiei consumatoare - nu neaparat active - a tarii). Preturile nu au crescut artificial in aceasta guvernare (nici macar la weapons, cum se intampla in trecut in orice razboi), ci au revenit intr-o zona de competitivitate.

NU POTI sa te bazezi pe faptul ca fiscalitatea scazuta va duce la dezvoltarea antreprenoriatului pentru ca NU O FACE in jocul asta. Doar CRESTEREA CONSUMULUI poate sa faca acest lucru. Si, ne place sau nu, consumul nu creste decat in situatia in care exista ALTE FORME DE MOTIVATIE in directia asta.

Din moment ce nu putem sa ne imbunatatim PE BUNE calitatea vietii prin achizitia de produse (mi se rupe ce wellness am si ce casa am in joc, really now, e o motivatie f. slaba), economia nu e autosustenabila dpdv a consumului. Aici intra in scena politica, telurile nationale (oricat de idioate judecand economic, stiu), razboaiele si alte alea. Daca trebe "sa le rup curu" la unguri sau turci sau whatever, cu siguranta voi incerca sa storc fiecare punct de wellness din case, food, gifts, etc si fiecare punct de damage din weapons. Altfel, nu o voi face.

Fosti viitori mari politicieni ai eRomaniei -> incercati sa judecati cu logica jocului, logica din realitate nu se aplica non-critic si nediscriminatoriu.


In al treilea rand, cred ca am avut PE DEPARTE CEA MAI BUNA GUVERNARE DIN ULTIMELE FOARTE MULTE LUNI.

Adiemus a dat o foarte importanta lectie de leadership, prin 3 chestii foarte importante:
- a inteles din prima care sunt chestiile la care se pricepe si care sunt cele la care nu se pricepe (iti trebuie multa luciditate pentru treaba asta si o judecata foarte rece)
- a promovat oameni "mai destepti ca el" si a avut taria de caracter sa urmeze sfaturile (si uneori ordinele) lor. Este desigur un eufemism, dar este totodata si baza unui leadership de calitate.
- a stiut sa se retraga atunci cand a venit vremea, pentru a lasa loc si altora la conducere.

Cred ca aceste trei criterii vor deveni in mod cert "masura" dupa care voi judeca orice alt lider al eRomaniei, si va recomand si voua acelasi lucru.

Revenind la "baietii destepti", am ramas foarte placut impresionat de o noua generatie de jucatori.

Am intalnit un Andyr (ma rog, el nu e nou, dar m-a surprins si el) incredibil de matur, capabil sa judece la rece si sa ia decizii excelente in momente critice (cand noi pierdeam regiuni originale impotriva unei armate "de neoprit"). Ii urez succes in urmatorul mandat de presedinte, sunt convins ca va fi un mandat foarte bun.

Am intalnit un Kristache genial, probabil viitorul MoD si cu siguranta unul din strategii de prima mana a jocului la momentul respectiv. eRomania avea un gol important dupa retragerea lui Han Solo si a lui Tavitav. Nu il mai are

Am intalnit un Highst tanar si brici, cu un entuziasm care imi aminteste de mine in tinerete

eRomania nu se guverneaza cu "suflet" sau "credinta". Nici o tara din lume (virtuala sau reala) nu se guverneaza asa si nu s-a guvernat (ma rog, eficient) niciodata. eRomania are nevoie de 2 chestiuni:

1. Oameni BUNI si 2. O ECHIPA de oameni buni.

Oameni BUNI care sa inteleaga jocul si sa fie capabili sa ia decizii corecte in conditii de stress maxim. Eu am avut oameni de caibrul asta langa mine (ghishae, the_Mihai, tavitav, Alex Craciun, Han Solo, Hattor si multi altii) si stiu cat de mult conteaza.

Mai mult, vorbind de Alex Craciun, ati vazut ce a insemnat un Alex cu echipa in spate (Moscova, Kiev, Budapesta -> Romania) si un Alex fara echipa in spate (ultimele mandate). Nu s-a intamplat nimic misterios, pur si simplu omul a imbatranit si nu mai cunostea oameni valorosi si entuziasti din noua generatie. Iar cei pe care ii cunostea el, nu mai stiau ce se intampla si nu mai erau dispusi sa depuna un asemenea efort...


Din fericire, la ora actuala avem asa ceva. Nu ma intereseaza in ce partide sunt (si cred ca nici pe ei) si ce sigla va fi in dreptul lor. Eu personal o sa votez in urmatoarele 2-3 mandate cu The Group (). Dupa care, desigur, vor deveni aroganti si autosuficienti, sau se vor certa, sau se vor lasa de joc, sau vor imbatrani si vor deveni senili. Atunci, voi cauta o alta generatie de lideri capabili.

Succes baieti! Dar nu uitati: I'll be watching you )

<a href="http://erepublik.com/en/citizen/profile/805571">
<img src="http://bularca.ro/erep_tools/signature/805571.png" alt="805571" width="300" height="80" /></a>

 
Report comments
 
hoderaz
37
hoderaz Day 776, 01:05

bun articol. Votat

 
hoderaz
37
hoderaz Day 776, 01:06

ai uitat sa zici ca e de admirat omul de la SNCS care a redus timpul de construire a unui spital de la 24 de zile la 12-13 zile

 
zagado26
37
zagado26 Day 776, 01:10

votat

 
simon santo
27
simon santo Day 776, 01:18

Hell Yeah !Agreed 100 %

 
LeonteLiviu
32
LeonteLiviu Day 776, 01:18

acest silviu brucan al eromaniei, revine.

 
ZERO HOUR
29
ZERO HOUR Day 776, 01:19

Am fost surprins in mod placut de conducerea eRomaniei la ultimele evenimente
Succes in continuare !

cu respect si consideratie maxima
un matzanez

 
Grinch85
36
Grinch85 Day 776, 01:21

asa ceva

 
Shadow_Man83
43
Shadow_Man83 Day 776, 01:23

ahahhahaha....bv dragos....cam subiectiv dar ai nimerit oamenii care trebuie!

 
linkra
32
linkra Day 776, 01:30

Ai dreptate,in erepublik economia poate fi controlata eficient de catre stat.La multi ani!

 
Maurits
26
Maurits Day 776, 01:31

Bine zis.

 
Kiri II
24
Kiri II Day 776, 01:32

am citit ce-ai scris despre faptul ca fiscalitatea redusa este o idee proasta. e foarte logic ce spui, judecand dupa dinamica jocului. Dar totusi as vrea sa te intreb tu ce solutii vezi?
Intr-adevar guvernarea Adiemus a fost cea mai buna din ultimele luni.
In ceea ce priveste oamenii, da, avem oameni capabili, buni. Insa la guvernare vin numai oameni din PL sau eUGD. Mai exista mici exceptii uneori. Ca un mic exemplu in guvernul Adiemus, ministerul media a stat gol pana acum vreo 3 zile. In eLAM avem cativa oameni care ar fi fost buni pentru postul asta. De ce nu ne-a contactat nimeni sa ne intrebe. Nu ti se pare aiurea sa ne autopropunem noi? Asta apropo de faptul ca nu avem experienta prea multa in ceea ce priveste mecanica jocului. Pai cum sa avem daca nu se discuta cu noi?

 
Alexandru Ciurea
23
Alexandru Ciurea Day 776, 01:43

Foarte frumos articolul

 
Mistwalker
24
Mistwalker Day 776, 01:46

Bine zis, probabil intepatura usoara in ceafa e din cauza ca undeva ai incercat sa introduci elemente straine sistemului meu de valori

 
Adam Zahovay
26
Adam Zahovay Day 776, 01:47

 
Marchix de Ban
25
Marchix de Ban Day 776, 01:48

(bastonul la joben, moncher)

 
VALAH D
24
VALAH D Day 776, 01:52

Bine...

 
googoodoll
48
googoodoll Day 776, 01:55

votat, un articol excelent!

 
dannysc
38
dannysc Day 776, 01:56

aia cu andyr e tare; posibil sa fie ceva mai inteligent decat tine da doar atat

 
The Uliu
29
The Uliu Day 776, 01:57

Frumos!

(Aplauze)

 
Bilen
27
Bilen Day 776, 01:58

Sincer imi era teama de acest mandat, mandatul lui Adiemus dar intr-adevar cum ai spus si tu Adiemus are un mare merit, faptul ca nu i-a fost teama sa promoveze oameni cu adevarati valorosi si nu numai asta dar i-a mai si ascultat, foarte bune observatiile dsalageanu.

 
lucay
32
lucay Day 776, 02:14

de acord...o7

 
Kiri II
24
Kiri II Day 776, 02:22

si inca o intrebare: spui aici ca: &quot;Preturile nu au crescut artificial in aceasta guvernare (nici macar la weapons, cum se intampla in trecut in orice razboi), ci au revenit intr-o zona de competitivitate.&quot;
Din cate stiu atunci cand este concurenta pe piata, preturile scad nu cresc... Cum vine asta? Chiar tin sa-mi raspunzi la commenturi, nu de alta da esti singurul care ma critica logic si argumentat.

 
Cheeseshogun
22
Cheeseshogun Day 776, 02:33

@Kiri II: eu am inteles din asta ca sa referit la cei care in timpul razboiului in trecut au ridicat preturile la arme de exemplu, ca consumul sa ridicat si el.

 
rapatzzo
31
rapatzzo Day 776, 02:38

Bine zis...mai ales chestia din cartea de economie..

 
Maurits
26
Maurits Day 776, 02:40

Preţurile cresc &quot;artificial&quot; doar când există o înţelegere între producători asupra preţului minim. Altfel e o creştere cât se poate de naturală, care se menţine atâta timp cât există cerere mare. Cine vrea preţuri mici să cumpere pe timp de pace. Simplu.

 
Cheeseshogun
22
Cheeseshogun Day 776, 02:45

Sau, fiind ca e normal ca firmele romane sa fie pe de partea armatei romane (nu prea cred ca vor sa fie ocupati de ungaria de exemplu) vor mentine aceleasi preturi ca promovare a cresteri pentru ca cei care au fonduri limitate vor primi experience si prin asta bani, si prin asta o populatie puternica care consuma si mai mult. Pentru mine asta e mai simplu.

 
sebahmah
25
sebahmah Day 776, 03:07

word

 
GoKnife
23
GoKnife Day 776, 03:13

gpm....

 
belzebut cel crunt
36
belzebut cel crunt Day 776, 03:18

bv, mereu ai fost franc si ai spus lucrilor pe nume asa cum le-ai vazut sau le-ai gandit, indiferent daca a fost bine sau nu, foarte bun articol bv inca odata

..., aaaa si sa nu uit, ai dreptate !

 
evilgod
40
evilgod Day 776, 03:38

bine spus

 
seeinvoices
38
seeinvoices Day 776, 03:40

o placere articolele tale. salutari maestre

 
alex201
27
alex201 Day 776, 04:10

daca nu te stiam de soim te faceam si pe tine membru onorific TG :_)

 
kojakk1984
27
kojakk1984 Day 776, 04:18

@Cheeseshogun si KiriII:
Preturile la arme au crescut la absolut fiecare razboi si atac important..dar asta numai pe vremea dinozaurilor! cand aveam lupte in continuu, cand aveam 16.000 de unseri/clone care foloseau arme.

Imi pare rau ca trebuie sa il contrazi pe desalageanu cu care nu am absolut nimic de altfel doamne fereste. Dar Guvernarea de acum nu are absolut nici o legatura cu mentinerea preturilor decente la arme (in special q1 ca la q4-q5 nu a fost chair asa). Singurul lucru responsabil pt asta este STOCUL ENORM de arme pe care il starngem de 7 luni! STOC chiar marit artificial de fostele si actuala guvernare, cumulat cu scaderea drastica a populatiei active.
Asadar, mai simplu, in trecut pe vremea Imperiului, nu existau stocuri de arme, la fiecare lupta sa scoatea si ultimul q1 din firme --&gt; scadea concurenta --&gt;cresteau preturile (erau vremuri cand te imbogateai teribil cu o firma q1 de arme).
Acum stocul generat in aceste 7 luni din lipsa razboiaelor + stocul artificial facut de ultimele guvernari + plus faptul ca acestea vand armele pe timp de razboi la preturi subventionate + faptul ca noi am avut CEL MAI MARE STOC DE ARME DIN LUME (cel putin la q1) daca nu INCA MAI AVEM, toate acestea au facut ca preturile la arme sa ramana mai mult decat decente pe timp de razboi nebun (cu ungurii) Acest lucru nu o sa fie infinit insa, oricine ar fi la guvernare, jocul, ca si marea o sa isi revendice ce e al lui. In 2 luni de lupte cu ungurii si bulgarii si cu o populatie de 13-14.000 (sa nu zic 16.000 cum eram pe vremuri) probabil pretul armelor o sa creasca iar teribil pana o sa atinga apogeuri gen &quot;Andrha Paresh&quot; , &quot;Podolia - WSR&quot; cand erau preturi intre 9.50 - 11 Ron la arme q1.

In rest numai de bine si respect

 
deejayutzORG
Or
deejayutzORG Day 776, 04:18

@ Kiri II: ti`a explicat foarte frumos: nu contaeza culoarea politica cat calitatea omului. punct. daca esti un om capabil auto-propune-te. daca la conducere sunt oameni capabili te vor asculta.

treaba asta cu culoarea politica personal o consider o porcarie care limiteaza.

Deejayutz, The Group

 
Kiri II
24
Kiri II Day 776, 04:23

Mi se pare un pic penibil sa ma autopropun. Singurul om care m-a bagat in seama pana acum a fost Joao. Si chiar nu m-am autopropus ci el a venit cu propunerea. Si nu e vorba numai de mine, nu ma consider extraordinar... dar avem oameni de calitate in partid care nu sunt bagati in seama. Vezi exemplul meu cu ministerul media.
Da mi-a explicat foarte frumos, d-asta am si venit cu intrebari pe langa ce a spus el

 
deejayutzORG
Or
deejayutzORG Day 776, 04:34

Nu e cu nimic penibil sa te auto-propui. Probabil vei fi evaluat oricum. Important e sa iesi in fata daca ai ceva bun de oferit. Nu este echipa de scout-ing sa umble sa caute talente. Si aici vorbesc de orice jucator. Chiar fac un apel cu aceasta ocazia. Tu, jucatorule, daca in marea ta umilinta consideri ca ai ceva bun de spus, de oferit, fa-o. Fa-o din proprie initiativa.

 
Kiri II
24
Kiri II Day 776, 04:40

pai uite m-am autopropus acum o luna sa fiu ambasador. am dat un mesaj ministrului de externe, pentru ca am citit intr-un articol ca se cauta ambasadori. n-am primit raspuns nici pana acum...

 
Onmyown
23
Onmyown Day 776, 06:24

Votat.... frumos ...

 
Frostxtq
27
Frostxtq Day 776, 06:27

Sunt de acord, este o cretinatate sa-ti doresti taxe mici in jocu asta ca sa faci si tu 1 ron in +, tara este si va fi falita pt. mult timp de acum incolo daca voi vreti taxe mici. Credeti ca se va compensa cu faptul ca ati facut voi cu 30 ron mai mult intr-o luna? yeah right ca si aia 30 ron probabil ii bagati in firme q1 falimentare(asa fac majoritatea) decat sa va luati o arma q4 pt Ro.

 
Jagas26
26
Jagas26 Day 776, 06:39

sincer mai fura o data votul meu adiemus daca mai candida :D dar asa il primeste Xigna

 
ProtiX
35
ProtiX Day 776, 06:44

bun


votat

 
5thReich
37
5thReich Day 776, 07:00

foarte bine punctat. excelent articol.

pur si simplu.... votat

 
schich
33
schich Day 776, 07:02

precis .vot

 
Royal Blue
Or
Royal Blue Day 776, 07:05

frumos articolul ... votat

 
humulus
32
humulus Day 776, 07:17

dsalageanu dar ciorapii carpiti cate parele fac?)))

 
Jack-Black
23
Jack-Black Day 776, 08:04

bun articol
de acord si cu Kiri II, preturile la arme (si la iron) au ramas la valori decente pentru ca exista depozite facute in mai bine de juma de an

 
Matanibi
31
Matanibi Day 776, 09:06

din nou un articol la rece si care e necesar din cind in cind.Jos palaria in fata ta,sa ne ramii aproape inca mult timp.
CRONICARUL REVINE!

 
CSI-Org
Or
CSI-Org Day 776, 09:31

Bun articol

 
rocgf
24
rocgf Day 776, 09:51

Daca n-as sti, as spune ca esti din The Group.

Ce n-am avut eu curaj sa scriu pentru ca as fi fost considerat subiectiv, ai expus tu aici. Nu ca as fi eu vreun mare media mogul, dar na...

Ultima luna a fost cu siguranta cea mai frumoasa de cand sunt in acest joc si sunt convins ca a fost la fel pentru cei de aceeasi varsta in-game ca mine.

Credeti-ma ca The Group nu a fost avantajata cu nimic, desi 3 oameni de-ai nostri au ocupat functii importante in stat.

Desi aveam anumite rezerve in priviinta lui Adiemus, trebuie sa recunosc ca sunt placut surprins.

Sper doar ca jocul sa fie asa mereu!
.

 
Shadow Figure
29
Shadow Figure Day 776, 10:23

dap, votat

 
GabrielP
27
GabrielP Day 776, 13:14

Guvernarea Adiemus &amp; CO nu se poate compara cu Guvernarea dsalageanu...

... este ca si cum ai compara ciorapii lui Heidi Klum cu ciorapii rupti ai lui dsalageanu...


Dar, revenind la finalul articolului, trebuie sa recunoastem ca toti imbatranim si devenim senili... si trebuie sa distingem sa nu votam un presedinte din categoria asta...

 
MermaidPrincess
43
MermaidPrincess Day 776, 13:55

votat

 
Alvin Diaspar
23
Alvin Diaspar Day 776, 16:12

excelent articol !!

 
faf.docs
36
faf.docs Day 777, 23:39

Votat!

 
Von Rammstein
32
Von Rammstein Day 777, 23:41

Foarte bun articol.

 
the_mihai
38
the_mihai Day 777, 01:19

Bai tu nu mai mori odata? )
Votat, na... sa vezi ca (inca) te citesc si eu (ca ai zis de mine, logic ).

 
dsalageanu
24
dsalageanu Day 777, 02:06

@kojakk1984: de acord cu observatia relativa la stocul de arme. asa e. pe de alta parte, pietele nu au luat-o complet razna. de exemplu, piata de gifts q2 a fost aproape epuizata (la un moment dat mai ramasesera vreo 2-3 firme cu oferte active), dar preturile nu au urcat la valori astronomice.

@Kiri II: scuze ca nu am avut timp sa raspund. scriu acum pe fuga:

1. politicile fiscale nu mi se par parghii &quot;hard&quot; in jocul asta, deoarece nu avem motivatii &quot;hard&quot;. parghiile cele mai eficiente sunt cele care actioneaza asupra motivatiei. Asta inseamna ca, in cazul ideal, as vota pentru cei care vor sa conduca Romania intr-o directie aventuroasa, chiar daca riscanta. Pentru ca e un joc si prefer sa ma distrez si sa pierd decat sa nu fac nimic si sa castig.

Altfel spus, asa cum la nivel individual nu conteaza daca sunt bogat sau sarac atata timp cat nu am nici o motivatie sa intru in joc, la nivel colectiv conteaza prea putin daca economia merge sau nu atata timp cat nu avem nici un tel pentru care sa luptam sau o viziune pe care sa o indeplinim.

2. ma intereseaza prea putin in ce partide sunt oamenii, ceea ce iti recomand si tie. daca sunt oameni misto, voteaza-i, fa echipa cu ei si asa mai departe. daca eticheta de &quot;partid&quot; este atat de importanta pentru ei, whatever. eu am intrat in eUGD pentru ca vroiam sa lucrez cu Mihai, Alex, Ovidiu303 si altii de pe-acolo, nu pentru ca ar fi contat real pentru mine in ce partid sunt. Spre norocul meu, am reusit sa fac asta fara sa renunt la colegii mei din RU, sau la prietenii fara apartenenta &quot;politica&quot;.

 
HackJack
23
HackJack Day 777, 03:50



E FOARTE greu sa poti sa gandesti &quot;la rece&quot; intr-un joc unde practic nu ai ce pierde, nu? Desigur...

Tu confunzi a fi pasional cu a fi irational sau grabit sau prea instinctiv. Nu e asa. O persoana pasionala poate foarte bine sa gandeasca &quot;la rece&quot;. In plus nu cred ca un leader &quot;pasional&quot; ar lua decizii dupa 5 secunde dupa ce a aflat de situatie. Numara pana la zece si dupa aia gandeste. Deci in orice caz nu ar fi influentat de propria &quot;flacara&quot;.

Nu mai aduceti prostiile astea in discutii, va rog. Sunt niste idiotii.

Pe de alta parte, sunt foarte de acord cu ce ai scris despre economie si, ca sa fiu sincer, nici nu credeam ca sunt persoane care gandesc altfel.

 
xanthia22
44
xanthia22 Day 777, 04:13

bun articolul,votat

 
Kiri II
24
Kiri II Day 777, 05:23

@dsalageanu: jocul fiind foarte limitat din pct de vedere economic am incercat sa vin cu niste idei noi pentru a aduce bani la buget. Intr-adevar politica fiscala &quot;liberala&quot; nu am gandit-o foarte profund. Stiam ca e buna din RL, dar nu m-am gandit la factorul &quot;calitatea vietii&quot; intr-adevar ai dreptate cu ce ai spus.
In ceea ce priveste echipa, am niste oameni buni in partid si as fi intentionat sa aduc si pe altii. Cu unii am vorbit si au fost de acord iar cu altii nu. Am observat ca sunt cativa oameni promitatori in joc, dar care nu sunt bagati in seama.
Oricum stiam ca n-am prea mari sanse sa castig, mi-am jucat sansa, si mi-o voi juca pana maine la ora 10 Am intrat in cursa pentru experienta, fun si din speranta. Cred ca pana acum a fost un exercitiu bun si am invatat cate ceva.
Mersi pentru raspunsuri

 
dsalageanu
24
dsalageanu Day 777, 06:21

@HackJack: oamenii iau FOARTE RAR decizii cu adevarat rationale. Atat in joc cat si in realitate. Procesul decizional este in esenta lui un proces emotional, in care &quot;decidem&quot; care din argumente sunt mai valoroase / importante / relevante.

Dintre fostii presedinti ai eRomaniei, un exemplu de om super-competent, inteligent si informat care sub presiune avea tendinta de a lua decizii tembele -&gt; Smif. Din fericire stia si el chestia asta si, la fel ca si Adiemus, se baza de regula pe parerea unor oameni valorosi din jurul sau.

Daca pornim de la premisa ca nu vom gresi, ca &quot;ne descurcam noi&quot;, ca &quot;vedem la fata locului si la momentul respectiv&quot;, o sa iasa un mare dezastru. Singura certitudine cu care putem porni la drum este ca SIGUR vom gresi, SIGUR nu vom fi in stare sa avem o perspectiva de ansamblu suficient de acurata, SIGUR vom improviza pe moment o mare tampenie.

Daca reusim sa intelegem treburile astea si sa ne pregatim mecanisme adecvate care nu neaparat sa &quot;evite&quot; greselile, cat sa le corecteze atunci cand acestea se vor intampla, avem semnificativ mai multe sanse de succes.

 
Gogu.cu.sclipici
24
Gogu.cu.sclipici Day 777, 06:26

Sper sa nu ma dea afara de la munca pentru ca stau si iti citesc articolul, dar merita

 
DDL1972
32
DDL1972 Day 777, 06:36

excelent articol

 
Radoo4life
18
Radoo4life Day 777, 09:32

Votat.

 
axedion
27
axedion Day 777, 09:55

Lung , pentru a parcurge toata lectura. M-am oprit aici &quot;...fara posibilitatea de a crea noi produse sau de a le marketa diferit. Intr-o piata cu concurenta perfecta si cu un set finit de produse...&quot; Toata terminologia e din RL. Sa nu uitam ca suntem in mediul virtual. NU vrem sa copiem RL, cred ca vrem sa ne reinventam.

Sunt doar de 5 zile aici, s-ar putea sa ma insel.

 
dsalageanu
24
dsalageanu Day 777, 10:16

@axeldion: citeste mai departe

 
stanyk
35
stanyk Day 777, 10:20

jet fah !

 
prutycris
23
prutycris Day 777, 10:36

votat! foarte bine spus.

 
axedion
27
axedion Day 777, 10:38

@dsalageanu - am mai citit. Am gasit doar de 2 ori referinte derivate din cuvantul &quot;razboi&quot;, ceea ce e impresionant (fara nici o urma de sarcasm).

Astept un articol din partea ta cu Piramida lui Maslow in eR , o comparatie cu RL si dupa ce citesc iti spun daca o sa mai trec pe aici sau daca m-ai pierdut.

PS. daca vrei imi schimb porecla din axedion in axeLdion.

 
carpediem4life
43
carpediem4life Day 777, 11:30

vote....un articol scris din suflet

 
GabrielP
27
GabrielP Day 777, 12:00

@ dsalageanu: datorita OPORTUNISMULUI josnic ai plecat in eUGD de la conducerea partidului Romania Unita ca sa fii propus de presedinte, ceea ce din pacate s-a si intamplat, cu pretul aproape al dizolvarii RU, RU care in acel moment se considera &quot;partid de opozitie&quot; fata de eUGD

... admir &quot;pasiunea&quot; de care poate sa dea dovada un &quot;tradator&quot;...

 
dsalageanu
24
dsalageanu Day 777, 15:40

@GabrielP: you say tomato...

 
Adiemus
45
Adiemus Day 777, 17:16

Multumesc dsalageanu!
Succes andyr!

 
BeznaWarrior
32
BeznaWarrior Day 778, 00:33

interesant!Astept cu interes noul modul economic si o analiza la fel de pertinenta asupra lui!