Ambient on/off
Join eRepublik

OKO ZA OKO - ZUB ZA ZUB!

90 Day 485, 10:13 Serbia
Znam da su mnogi očekivali da se na ovom mestu pojavi članak o "Sr, Binu" koji postaje biznismen (III deo), ali suočen sa onim šta se trenutno dešava u eSrbiji, nisam mogao da preskočim ovo (nazovite ga vanredno) izdanje. Tačnije, napisao sam jedan komentar u članku *Mir među Hrvatima i Srbima* (izvinjavam se neće da rade linkovi, a komentar je bio pod rednim brojem 79), ali sam odlučio da ga izbrišem i da umesto toga napravim poseban članak na temu o kojoj sam pisao.

Dakle, tema je "Oko za oko, zub za zub"

"Kratak" uvod:

Suočeni sa činjenicom da se danas, očigledno, u eSrbiji radi TO (takeover), od strane eHrvatske, neki stanovnici su ravnodušni, neki su ljuti, neki su ushićeni, a najviše je onih koji su zbunjeni.

Ne bih mnogo ulazio u teze zašto potkrepljujem činjenicu da se radi o očiglednom TO-u (iako je Roby Petric, bivši predsednik eHrvatske, to priznao u komentaru na članak: Ванредно издање: Економско убиство еСРБИЈЕE), ali jedini razlog da to ne vidite je da ste toliko slepi da je u poređenju sa Vama slepi miš - Vidovita Zorka (prim. urednika: "čuveni prorok sa TV PINKA iz doba čika Slobe").

Juče je sa državnog računa eSrbije "skinuto" 5500 RSD-a i prebačeno na organizaciju Srbija Organization http://www.erepublik.com/en/organization/1309785, a predlog za ovu transakciju je dao poznati eHrvatski igrac Sucko. Novac je u međuvremenu već "nestao" sa računa, a kanali kojima je nestao su poznati samo vlasniku (ili vlasnicima) pomenute organizacije.

Takođe, svedoci smo da se sa novim predloženim zakonima direktno potkopava ekonomija eSrbije, sa ciljem privrednog slabljenja, zarad pripreme vojnih akcija koje će uslediti.

O tome već i eVrapci znaju skoro sve, ali sam ovde namerno naveo, zarad onih koji su u Erepubliku došli "ovih dana" pa su se našli u čudu (i zarad onih koji će možda ove redove čitati sa jedne vremenske distance).

E, sad...

Svemu ovome je prethodilo nešto drugo. Nešto što se zove istorija eSrbije (kako i kad je nastala, pod kojim okolnostima, ko su oni koji su ovu eDrzavu napravili i kome su se na tom putu direktno ili ne zamerili, kome su stali na put, kome su pomagali, ko je njima pomagao itd itd).

Napomenuću još samo u uvodu (da, sorry, ovo je jos uvek uvod), da su za trenutnu situaciju u eSrbiji, odgovorni "srpski" kongresmeni, pre svega oni koji su iz istog istupili ili koji su u prethodnom periodu svojim delovanjem doveli do toga da budu banovani (kaznjeni) i to ni manje ni više, nego permanentno (za stalno). Na ovaj način, kongresmenima koji su došli iz eHrvatske je praktično data "vlast u ruke" jer sada oni imaju većinu u kongresu i zbog toga je moguće da se danas ovakvi zakoni
usvajaju. I pre je bilo pokušaja da se novac iz državne kase prebaci na neki od "računa" organizacija koje su napravljene od strane eHrvatskih državljana (pogledajte sve predložene zakone do sada), baš kao što je bilo i pokušaja da se donesu katastrofalni zakoni (tipa: Citizen fee 100 RSD, pa Citizen fee 5 RSD, Minimal wage 1000 RSD itd itd), ali do nedavno oni nisu mogli biti izglasani, jer je u eSrpskom parlamentu bila većina koja je branila interese građana eSrbije. Danas je ta situacija izmenjena i eHrvatska može da nastavi sa takeover-om osujećenim na prethodnim izborima za kongres. Jedini (ili najveći) razlog za ovakvu sadašnju situaciju leži na plećima onih koji su izneverili eSrbiju napuštanjem kongresa.

Nije mi želja da nikoga blatim ili pravdam, već sam ovaj članak posvetio nečemu što se upravo dešava.

Kao što sam već napomenuo, nigde ne postoji pisani trag Istorije eSrbije. Mnoge stvari koje se sada rade protiv eSrbije se temelje (ili pravdaju) na nečemu što se desilo tokom ili pre stvaranja iste (lična interpretacija komentara pojedinih čelnih ljudi eHrvatske iz vremena stvaranja eSrbije - pre svega mislim na Roby Petrica, predsednika eHrvatske u to vreme). Kao što sam napomenuo, ja sam jedan od onih "mlađih" koji, ne samo da nisam učestvovao u tim dogadjajima (nisam bio prisutan u igri), nego nisam ni imao prilike da se o tim zbivanjima informišem na nekom objedinjenom mestu.

Slažem se sa bilo čijom konstatacijom da će pogledi na tu i takvu "Istoriju eSrbije" biti iskrivljeni, ili različiti, u zavisnosti od situacije i pozicije sa koje se budu pisali/komentarisali. Međutim, smatram da bi zbog novih ali i budućih igrača eSrbije bilo neophodno da kakav-takav pisani trag o tome postoji kao jedinstveni članak. Pre neki dan se pomenuti bivši predsednik eHrvatske (Roby Petric - nije prozivka već samo navodim izneto) ponudio da napiše njegovo viđenje situacije, ali se već nakon nekoliko sati predomislio (komentari na članak:Ванредно издање: Економско убиство еСРБИЈЕE ). Ključni razlog tog predomišljanja stoji u činjenici da su pojedini igrači eSrbije krenuli sa "starom dobrom praksom" pretnji, da nas to ništa ne interesuje i da ćemo vratiti "milo za drago" po principu "oko za oko, zub za zub".

Najzad dođoh do onoga što bi bila poenta ove priče...

OKO ZA OKO, ZUB ZA ZUB!

Stara poslovica koja egzistira u mnogim kulturama, a temelji iste se ogledaju u nečemu što se zove - OSVETA. E sad... Pošto smo mi "balkanci" (misleći na obe eNacije, ne želeći da vređam nijednu tim povodom) skloni da stvari interpretiramo onako kako to samo nama priliči (ko zna, možda su i drugi narodi takvi), tu dolazi do jednog fenomena. Iako termin "oko za oko" zvuči kao jednačina, ona to nikad ne bude, nego se stvari svakom novom "osvetom" samo pogoršavaju. Obično onaj koji "se sveti", to uradi na potpuno neprimeren način i onda dolazimo do fenomena koji se zove "Gradacija teze: zub za zub".

Kako to izgleda u praksi?

Možda je to najbolje opisano ovim humorističko-satiričnim sadržajem, u kome je jedan od aktera lik sa mog avatara (pogledajte video klip):
http://www.youtube.com/watch?v=10l60cUEm6A

Kako se to reflektuje u Erepublik-u? Verovatno slično: Prethodi neki meni ne poznat početak...pa onda Vi pokušato TO, pa onda mi Vama uzmemo stranku vrednu 40g, pa onda Vi nama uzmete 100 golda sa računa...itd itd. Već sam u više navrata čuo da se stvari koje se dešavaju (ili koje su se dešavale), dešavaju po principu "E, to Vam je zbog toga i toga što ste nam Vi uradili ovo i ono"... Ima li kraja?

Verovatno da ima, samo što se sa svakim odgađanjem naslućivanja istog, stvari samo komplikuju (usudio bih se da kažem - na jedan ironičan način postaju "zanimljive" strani "koja se sveti", zadovoljavajući uglavnom ekstremistički orijentisane eStanovnike). S toga je potrebno jaaaaaako puno strpljenja i hladnih glava da o tome prozbore na adekvatan način, u pokušaju da prodađu "Solomonsko rešenje".

Ima li pravog rešenja?

"Hiljadu puta" sam čuo (pročitao), sa svake strane, pozivajući se na RL događaje ili ne, da "nećemo nikad zaboraviti" i "ne treba nikad da zaboravimo". Paradoks je da je upravo ova teza ono gde mnogi stave znak jednakosti između zaboravljanja i opraštanja, pa onda ova teza "hrani" osvetoljubivi karakter pomenutog naslova ovog teksta ("Oko za oko, zub za zub"). Pa gde je onda rešenje?

Možda je pravo rešenje u pronalaženju zajedničkih (budućih) ciljeva obeju strana.

Naravno, do tog rešenja se može doći jedino otvorenim, konstruktivnim i iskrenim razgovorima.

Postoji li takvo rešenje? Verujem da postoji. Pre svega u činjenici da je bilo koja eDržava jaka koliko i njena ekonomija (svaki znak jednakosti sa RL-om je nameran). Atak na ekonomiju bilo koje od pomenutih eDržava, direktno je atak na njenu jačinu.

U ovom momentu, eHrvatska je u mogućnosti da takav udarac zada eSrbiji. Možda će u budućnosti eSrbija želeti da se zbog ovoga osveti eHrvatskoj, pa tako u krug... A možda...

Možda postoji neko, ko bi bio u stanju, da od gomile "drva" koje je pred nama, ipak uvidi veličinu šume pred kojom se nalazimo. Naravno, taj "neko" nije pojedinac, nego skup ljudi, neophodan sa obe strane, koji je u stanju da vidi opasnosti ali i potencijale koji su pred nama.

Nije mi želja da budem poput "Žalosne Sove", predviđajući samo najgore moguće scenarije, pogotovo što sam po prirodi optimista, ali u ovom trenutku ovo će mnogima izgledati kao utopistički plan.

Upravo iz tog razloga sam i pokrenuo ovaj članak, da dam šansu i onim "trezvenijim glavama" na obe strane da uvide (i ako je moguće preduzmu nešto u cilju sprečavanja) sve neželjene posledice konstantnog vrtloga nejednačine zvane "Oko za oko, zub za zub".

Svim "nevernim Tomama", kao protiv tezu mogućnosti buduće saradnje, bez obzira na sve situacije u kojima su dve strane bile "ljuti neprijatelji", a danas "odlični saveznici", neka posluže Amerika i Velika Britanija (mada primera ima mnogo). Ono što je naša, zajednička prednost, jeste jezik. Govoreći svojim maternjim jezikom, ma kako se on zvao, mi jedni druge možemo da razumemo. Neka to bude osnov za dalje, mada sam se nagledao gomile situacija gde je baš isti (misleći na jezik) bio povod za dalja prepucavanja i nadmudrivanja sa porukom "vratiću ti milo za drago".

Dozovimo se pameti.

Pre ili kasnije, sešćemo za pregovarački sto, ali bi bilo dobro da to bude pre nego što ostanemo bez mnogo "očiju i zuba".

Mislite o tome...

Vaš "Sr. Bin"

 
Report comments
 
Stevan Mokranjac
20
Stevan Mokranjac Day 485, 10:33

Kako god da bude, odajem ti priznanje jer stvari gledaš iz kože čovjeka.

Baš me zanima koliko će glasova dobiti tvoj članak, jer to će biti pokazatelj koliko svijesti ima u svima nama.

 
aveSERBIA
30
aveSERBIA Day 485, 10:34

не да изгледа него јесте утопија! жао ми је можда за 40 год не буде.

 
Belfabio
20
Belfabio Day 485, 10:35

Bilo kako bilo, samo uspjeh na sledecim izborima za kongres nas moze spasiti. Ako tada omanemo eSrbiji ce doci kraj

 
Marcus Annius Catilius Severus
19
Marcus Annius Catilius Severus Day 485, 10:37

Lipec, imaš novi nick... "Glas Razuma"... o/

 
Smiga
20
Smiga Day 485, 10:40

Чланак није ништа посебно...и овај снимак што си оставио и ову изреку "Око за око зуб за зуб" нема основа јер ми нисмо ништа њима урадили ни један 1 % неку лошу ствар а онима нама колико видиш су радили,управо раде и изгледа ће радити до краја ! Нека оду за почетак да пробамо да исправимо све и да нормално развијамо своју земљу па ћемо размислити о свему...

 
Hostilian
35
Hostilian Day 485, 10:41

Ср.Бине, јел ти мислиш да Хрвати неће преузети еСрбију ако их лепо замолимо? И шта предлажеш да радимо ако нам ипак преузму еСрбију? Јел треба да кажемо „па добро, нема везе, хајде да окренемо други образ“?

Ја немам ништа против да смо направили неки стратешки савез са еХрватском, да смо имали сви у бившој Југи добре међусобне односе, да заједно постанемо „значајан чинилац мира на еБалкану и у еСвету“. Али, чињенично стање је канда малко другачије. Хрвати су искористили своју ситну временску и бројчану предност да преузму еСрбију и за који дан ће је скоро сигурно окупирати (као што је и већ окупирана, кад смо већ код тога). Нама углавном остаје да од 28. почнемо да скупљамо паре за ослободилачки рат и/или да преузмемо комплетну власт у еХрватској и/или у еБосни.

Другим речима, не видим поенту чланака који позивају на мир у ситуацији када нам је рат на вратима и ми у вези тога можемо само да нађемо савезнике који ће нам у том рату помоћи.

 
aveSERBIA
30
aveSERBIA Day 485, 10:41

мој вам је предлог да нађете такве гласове разума на другој страни па можда заједно нешто урадите! Једностраним уразумљавањем народа овде сао идете на руку неразумнима на другој страни!

 
Stanke
33
Stanke Day 485, 10:42

dobar clanak..

 
Lunatic2903
39
Lunatic2903 Day 485, 11:00

Чланак је изузетно добар, потпуно здраво размишљање и извођење закључака. Иначе јако ценим твоје мишљење Липец, али, једна чињеница је изостављена.

На нашу велику жалост овај "глас разума" неће наићи на позитиван одзив у суседној нам и "братској" еХрватској...
Кажу наши стари да само будала два пута прави исту грешку. Оваквим смиривањем тензија ми бисмо, колико год то људски звучало, поново саме себе намагарчили. Чему смиривање тензија? Ако је таква званична политика еХрватске онда ћемо се држати онога што најбоље знамо - инатићемо се!
Нема ту сарадње и никада је бити неће.

Желим за крај да цитирам мисао Кунг Фу Цеа, или латинизовано Конфучија, великог кинеског филозофа и социолога: " Са људима који стреме другачијим циљевима не могу се правити заједнички планови".

 
Arcibald Rajs
46
Arcibald Rajs Day 485, 11:15

Слажем се са Шмигом и са Лунатиком...

 
Lipec
31
Lipec Day 485, 11:21

Ne zeleci ni sa kim da posebno ulazim u polemiku, odgovoricu pitanjima:

@ Smiga
Jesi li siguran da "Mi" nismo nista lose ucinili?

@ Hostilian
Naravno da ne mislim da treba da se postavi drugi obraz, odakle si izvukao takvu tezu?

@ aveSERBIA
Procitaj clanak pa ces videti da nije upucen samo jednoj strani.

@ Lunatic2903
U tekstu sam naveo moguci zajednicki cilj - ekonomski razvoj obe drzave. Jedan od primera bi mogle da budu konstantne "borbe" na granici, bez cilja da se zauzme neka teritorija (u slucaju da bitka krene nezeljenim tokom napadac se povlaci). U tom kontekstu, garantujem da bi eSrbija i eHrvatska konstantno imale povecan broj stanovnika (iz celog sveta) koji bi dolazili da zive u istima bas zbog "sukoba" (da se brze lvl-uju). Kakve bi to posledice po ekonomiju imalo, mozes samo da zamislis - povecana potraznja SVIH proizvoda itd itd. A to je samo jedna od stvari...

 
SsfAxon
20
SsfAxon Day 485, 11:22

Svaka cast za tekst.

 
Uros Zekic
31
Uros Zekic Day 485, 11:23

tesko da ce biti sporazuma sa hrvatima,mogu lako da nam uzmu vojvodinu[ili sta vec zele]i zasto bi se mirili sa nama?

 
aveSERBIA
30
aveSERBIA Day 485, 11:25

знам ја да није упућен само једној страни али се питам да ли у хрватским новинама има таквих текстова и да ли тамо наилазе на подршку као твоји овде.

 
Arcibald Rajs
46
Arcibald Rajs Day 485, 11:28

Липец схвати...да они желе добро и односе они би нам до сада помогли или би нам понудили то...не знам докле више...људи људи...кроз много гадости смо прошли у РЛ али не разумем толику апатију ко у РЛ ! Ајмо мало вере,слоге,духа !!!
Ми једну еОтаџбину имамо немамао резервну !!!
ЖИВЕЛА СРБИЈА !!!

 
Lunatic2903
39
Lunatic2903 Day 485, 11:32

Јасна ствар, али њихове намере ми не миришу на нешто тако чисто, као што је обостран развој. Јасно ми је у ком смеру размишљаш, али морам остати скептик по овом питању сарадње.

Е животе луталицо...

 
Marin Marin
26
Marin Marin Day 485, 12:02

kako ne shvacate da se mi u Hrvatskoj uopce ne opterecujemo s ovin to i stanjem u srbiji

 
Smiga
20
Smiga Day 485, 12:13

А што би се оптерећивали ? Државу вам нико не дира...милина...нашу унишштавате и ту је милина...Уживанција...

 
mrBaki
23
mrBaki Day 485, 12:33

Схватите људи, не ради се ни о каквом разуму, могућој сарадњи, "истом" језику и сл. Људи који покушавају ТО и то раде од првог дана еСрбије су пуни историјско културних комплекса. Свесни су Јасеновца, себе, шовинизма у себи и мржње од које им пена кипи на уши зато нас толико патолошки не воле због наше различитости од њиховог зла. Не, нећу том злу окренути други образ, има да их чекам на свакој кривини! отворили сте пандорину кутију, креће регрутација! VIVA LA RESISTANCE!

 
Marko Kovacic
20
Marko Kovacic Day 485, 12:36

napokon...ovakav clanak cekam vec mesec dana....

@Marine, nismo ni mislili da se opterecujete....
sto bi ste?
vasa lijepa je super, nego volite da kakite po komsiluku nazalost (kao i mi na kraju krajeva). a tog kraja na veliku zalost, sumnjam da ce biti uskoro.....

 
Lukaz
35
Lukaz Day 485, 13:05

&lasao

 
rodjak
41
rodjak Day 485, 13:14

@marin marin
ja shvatam da se vi uopšte ne opterećujete isto kao što se ni ja nisam opterećivao kada sam počeo ovo da igram. Sve je ovo jedana zabava. Vi ste starija veća iskusnija riba koja je rešila da proguta svoj plen i to ne zato što je gladna nego iz zadovoljstva. E tu je vaša greška. Sve ovo vam predstavlja zadovoljstvo, ali budućnost je ipak naša. Mislim da smo malo prevelika riba za vas.
Dve hiljade stanovnika sa tendencijom još većeg ulaza u ovu igricu u Srbiji. Inat je čudo. Neće nam trebati logistika kao što ste je vi imali da bi došli do cilja. Do objave rata verovatno ćete igrati bez greške sve kako ste zamislili. Posle toga mi počinjemo da igramo.
Cela vaša zamisao igranja je bila da dođete do trenutka preuzimanja eSrbije. Nije vam dovoljna ekonomska vlast koju imate od prvog dana nastanka eSrbije, ni potpuna politička vlast koju ste dobili pre neki dan. To su bile samo stepenice do konačnog porobljavanja. Verovatno vas plaši naš broj niste očekivali toliko igrača u prvom mesecu,ali prilika je jedinstvena i nećete je propustiti. Jednostavno nećete imati više takvu priliku, zato je rat neminovan. Verujte da sam na mestu vašeg ideologa i vođe Roby Petrica do ovog trenutka bih igrao isto ovako. Ne, bio bih ipak malo suroviji, za nijansu. Ali nažalost nisam , pre ste se zapalili za ovu igricu i pre ste dobili državu. Ali šta je tu je, ovo je na sreću samo igrica, bar za mene.

 
Crazy Eyes
20
Crazy Eyes Day 485, 13:27

Lipecu svaka čast za tekst, a rođaku svaka čast za komentar.

@rodjak

Šta reći osim toga da se broj stanovnika eSrbije dnevno povećava za 55.

 
bandigarf
45
bandigarf Day 485, 13:57

Lepo je Mahatma Gandhi rekao:
An Eye for an Eye will make the whole world blind. (oko za oko će učiniti ceo svet slepim)

 
DinoFr
35
DinoFr Day 485, 13:58

Vi me nasmijavate iz dana u dan.
Pratim vase sve novine od nastanka eSrbije i nemogu vijerovati kako ignorirate rijeci koje vam ne odgovaraju.
Koliko puta vam je Roby ili netko drugi s nase strane ponovio da ste sami izazvali ovaj TO.
Prvo Niste niti dobili drzavu a vec ste planirali veliku Srbiju,
drugo vec ste i tada pokazivali mrznju prema Hrvatima i planirali kako cete nas napasti i izbrisati s karte i trece vasi ljudi su pokusavali banirati naseg predsijednika prvo su mu s razlicitih acounta donirali golde da bi ga poslije isli reportati.
Svaka cast da su nasi ljudi bili brzi i poslali poruku adminima da je to sve smijesno i da se ti goldi maknu.

Sad ja vas pitam i iskreno mi odgovorite dali bi i vi ucinili isto da ste na nasoj strani?

 
ivanulus
25
ivanulus Day 485, 14:05

Odlican tekst!!!!

 
Dusan Sorgic
24
Dusan Sorgic Day 485, 15:19

svaka cast za tekst ali veruj mi ima ciljeva zbog kojih bi i ehrvatska i eserbia trebali da se slazu , ali to je nemoguce zbog nase istorije u RL

 
anarchy111
27
anarchy111 Day 485, 15:38

Dino imas li ti ikakav dokaz ili ćemo tu priču uporno ponavljati bez iznošenja istih.

 
Smiga
20
Smiga Day 485, 15:47

Dino
Molim te ne lupaj takve gluposte smesan ispadas !!!
Odavno sam ovde i nikada nismo planirali niti spominjali Veliku Srbiju svaka iole normalan je uvideo da ste solidno jaka drzava na eRepubliku.Mrznja sa nase strane nije bilo ioako je bilo u nekim minornim situacijam takvi igracu su ili banovani ili osudjivani od nase vlade...A i za ovo banovanje vaseg predsednika i dalje nemate dokaze !
Tako da ceo tvoj komentar pada u vodu i mislim da je smesan ! ! !
Ali dobro morate se potrudi da Srbe okrivite za sve ovo jer niko ne bi reko od vas "Ej Srbi sada cemo rasturiti drzavu skroz je unistiti i sprdati se sa vama a i usput solidan nas broj eGradjana vas prezire..."
Decko cao...

 
Hrvat
25
Hrvat Day 485, 16:57

Sr.Bin
Šteta sto nisi bio u Austriji.
Dans bi imali jaku i zdravu Srbiju i što je još važnije ujedinjen Balkan.
Čovjek sa mozgom i dobrim idejama.
Lijep članak.
Sve najbolje.

 
fickusowsky
21
fickusowsky Day 485, 17:02

super text! mislim da je u pravu lik koj kaye da treba naci istomishljenike i u hrvatskoj i tamo krenuti sa ovom propagandom, pa mozda se i ujedinimo, ali ovog puta samo konfederacija! ))

 
Pezos
22
Pezos Day 485, 17:26

Lipec me fascinira iz dana u dan svaka chast prijatelju!!!

Mada me ne ostavljaju ravnodusnim ni ovi vasi komentari,ne kapiram sto se ljudi toliko uzrujavaju oko TO???Pa pogledajte realno i obrnite situaciju,sta mislite da bi eSrbija drugachije postupila???

Isto tako je nebitno(mada pomalo specifichno) sto se radi o eSrbiji i eHrvatskoj,jer realno sto nebi bilo koja drzava koja je jaka (jacha od neke novoosnovane) probala da se ovajdi i iskoristi neiskustvo i bogatstva iste?!

Mi sad jedino sto treba da uradimo,je da se manemo Hrvata,da ne klonemo duhom,batalimo spike iz RL i da gledamo sta nam je chiniti posle kad nas komshije odvale od batina (sto je neminovno)...

 
NNerodimac
29
NNerodimac Day 485, 18:20

Ајде да сви пишемо ћирилицом, па, нека се намуче мало!

 
Hrvat
25
Hrvat Day 485, 20:18

"@Hrvat, ti si jedan od starijih hrvatskih igrača. Da li bi bio u stanju da posreduješ sa eHrvatskim vlastima u smeru smirivanja odnosa?"


НЕ
Ја сам изгубио већину мојег утицаја у Хрватској.
Ваша издаја у Аустрији није ни мени, а ни вама Србима помогла.
Хвала, браћо Српска.

 
NNerodimac
29
NNerodimac Day 485, 22:48

Не знам шта то у ствари треба да значи... али нема везе. Биће изгледа по овој Јеврејској.

 
tehnokrat
16
tehnokrat Day 486, 00:29

Oko za oko - pasta za zube:) Hrvati su ovo sve jako lepo isplanirali, disciplinovano odradili, naravno uz naše gluposti na koju su i računali. Inače svi znaju da smo kolektivno glupi, osim nas naravno... Hrvatima ni na kraj pameti ne pada nikakva dogovor, a i zašto bi im padao? Jači su, okupiraće nas bilo sami bilo u svom savezu koji danima sastavljaju. Ma čudiće me ako nas neko NE napadne uopšte.
Mi nažalost nemamo ni za osvetu kapacitet. To zahteva organizovanost i disciplinu, strane reči u srpskom jeziku i svesti. O predistoriji eSrbije se dosta defekalisalo (od Hrvata uglavnom), a i bilo bi glupo da Hrvati neki razlog nemaju za napad. Koliko sam shvatio neki Srbi su ih zavrnuli za pare - šokantno! Srbin nekog zavrnuo za pare??...
U svakom slučaju Hrvatima treba odati priznanje na pokazanom makijavelizmu, ja im se divim na tome. Samo bih molio Srbe da više ne budu ovce, pa nećemo svi da budemo šišani...

Sada je bitno da se svi spremimo za najgore (tako se vuku potezi, a ne očekujući najlepši ishod što uvek vodi u poraz). Spremimo se za otpor, koliko god može da se pruži, a neće moći mnogo jer nema bolnice, koju nemamo jer nam je hrvat predsednik, koji je predsednik jer... znate algoritam. Daj Bože da neformalni dilovi naših daju neki diplomatski rezultat kad bude najvažnije, jer zvanično - mi stojimo sami. I da napori Ministra odbrane, koji jeste radio, daju rezultat iako mislim da to neće biti dovoljno...
Sledeća je eBosna, kada završe sa nama.
U ovom trenutku se valja manuti politikanstva, ko je za šta kriv, to ne pomaže ni malo. Podržavam svakoga ko ima ikakvu ideju o bilo kakvom otporu. Ni najmanje me ne zanima kog je opredeljenja političkog. Glasao bih za nečijeg hrčka ukoliko bi to smenilo hrvatskog predsednika! Potpuno je nebitno ko će voditi šta... Sad je i za to kasno.
Valja makar napraviti pokret otpora, pa nek se posle radujemo da nam neće trebati. Ili je i to mnogo za nas?

 
NNerodimac
29
NNerodimac Day 486, 00:48

viva la resistance! death to fascism!

 
dedamraz
24
dedamraz Day 486, 01:02

i koji su nam sledeci koraci
sta sada
ocemo li spreciti ovo ili cemo da dozvolimo da nestanemo

 
dedamraz
24
dedamraz Day 486, 01:10

http://www.erepublik.com/en/Serbia/law/4083

i sta cemo sada gde odose NASE pare

 
mali mrav
29
mali mrav Day 486, 01:22

Ako mislimo da vodimo eSrbiju kak valja onda se treba braniti. A napad je najbolja odbrana. Dakle, u cilju spasavanja eSrbije predlazem:
1. sto brzi razvoj diplomatsko-konzularne mreze
2. sklapanje saveza sa tradicionalnim srpskim prijateljima i antiglobalistickim narodima
3. nabavku oruzja i odbrane za eSrbiju koja bi bila kupljena kod saveznika
4. osnivanje organizacije koja bi se bavila stvaranjem finansijskih i drugih sredstava za rat sa ehrvatskom

 
tHc.Matija
20
tHc.Matija Day 486, 01:57

jel moze neko da mi kaze sta radi predsednik i ostali na polozaju povodom ovoga, saveznike nemamo niti cemo imati ako ovako nastave, sTA se DeShAva?

 
Dreamfall17
20
Dreamfall17 Day 486, 02:06

Evo mene u Indoneziji i po svemu sudeci Rumuni ce da zarobe West Siberia region...borio sam se hrabro i napunio level sad cu samo da iskoristim njihovu bolnicu da nafuram wellness i eto me da branim Srbiju...Sto se tice bratstva i jedinstva to ne moze da se ostvari zato sto za to treba da postoje razumne ljude a toga ovde nema.Da ne potezem istoriju ali zna se da su Srbi stvorili SFRJ i da su se onda izdefinisale samoproklamovane drzave...tj Srbija je uvek bila najjaca drzava na Balkanu u RL a sada su Hrvati nasli da se svete u igri ali...ko drugome jamu kopa...

 
Roby Petric
24
Roby Petric Day 486, 02:21

:: "Da ne potezem istoriju ali zna se da su Srbi stvorili SFRJ i da su se onda izdefinisale samoproklamovane drzave.."

:: "Sto se tice bratstva i jedinstva to ne moze da se ostvari zato sto za to treba da postoje razumne ljude a toga ovde nema"

okrenuo sam redoslijed, mozda shvatis da pises o samome sebi u ovom slucaju. Sam sebi si kontradiktoran...

 
NeskeZemun
26
NeskeZemun Day 486, 02:42

Zapitam se nekad da li su ljudi normalni(prvenstveno mislim na Srbe i Hrvate)?

Istoriju eSrbije trebamo da pishemo sudeci po dogadjajima iz erep-a,a ne po dogadjajima koji su se deshavali pre 18 ili 19 godina...

Zashto istoriju eBalkana nismo mogli da pochnemo textom:"Srbija i Hrvatska se udruzuju i prave jednu od Vele Sila erep-a"???
Nego ce ipak biti:"Nekada davno na brdovitom Balkanu,postojala je velika zemlja Jugoslavija,nekome se odvalila daska u glavi i tu su Srbi i Hrvati pocheli da se ubijaju,19 godina kasnije,nishta znachajno se nije desilo u medju periodu,na erep-u situacija ista kao pre 19 godina..."

SRAMOTA,

Sr. Bin dobijash glas za ovo,svaka chast

 
Roby Petric
24
Roby Petric Day 486, 02:56

"ashto istoriju eBalkana nismo mogli da pochnemo textom:"Srbija i Hrvatska se udruzuju i prave jednu od Vele Sila erep-a"???"

Vjerovao ili ne - to je bio nas plan, da kao starija drzava u regiji pokusamo "okrupniti" vojsku i paliti i zariti - ne kao Jugoslavija, jer nikome to ne treba, ali kao skup drzava s zajednickim interesom.

Zasto se to nije dogodilo - odgovorit ce ti tvoji stariji igraci...

 
Kokach
28
Kokach Day 486, 03:03

Ovaj Smiga ja zakon,prica ko da je godinu dana u eR,a zapravo je dosao u igru kad je vec bilo objavljeno kad dolazi eSrbija i kad je Azo Lazo vec maznuo Austrijsku blagajnu,odnosno kad ste izigrali dogovor.
Najpametnije vam je napisao Hrvat - covjek koji je od pocetka s vama koji vam je pomagao i koji je na svojoj eKozi osjetio kako se vi drzite dogovora i kako se odnosite prema onima koji vam pomazu a nisu vase narodnosti.
Zato prestanite cviliti i glumiti zrtve,sami ste si zakuhali ovo,tj.garnitura koja vas je vodila i koja sad ima nove predstavnike u Smigi,AveSrbija i slicnima.Da je bilo vise ljudi ko Lipec i Ilija,eHrvatska i eSrbija sigurno nebi bilie u ovakvom odnosu.
Sijali ste vjetar poznjet cete oluju.

 
Lipec
31
Lipec Day 486, 03:26

@ Kokach

Čitao sam neke tvoje ranije komentare, između ostalog i pokušaj izdanja skraćene verzije "eIstorije našeg sukoba". Kao što rekoh u tekstu, bilo bi dobro da negde postoji detaljna pisana dokumentacija o tome (naravno, što nepristrasnija, ako je moguće).
Meni je, kao i većini, jasno da je eHrvatska trenutno u mogućnosti da, kako kažeš, eSrbiji "omogući" žetvu oluje zarad prethodnih sejanja vetra. Ono na čega ja apelujem je, da ako ima pameti (na obe strane, naravno), sledeći gradaciju nejednačine "oko za oko, zub za zub", posle oluje dolazi uragan. I gotovo uvek, kao po pravilu, sredstvo za pokretanje istog će se nalaziti u rukama onih koji su u datom momentu superiorniji. Neosporno je da eHrvatska to u ovom momentu jeste i samo od nje, u ovom trenutku, zavisi kakvi će budući odnosi dveju eZemalja biti. Da ne bude zabune - daleko od toga da sa eSrpske strane nisu potrebni razumni ljudi koji bi prihvatili drugačiji ishod razvoja situacije od onog koji se trenutno naslućuje.

 
NeskeZemun
26
NeskeZemun Day 486, 03:28

Roby vidim po tvojim komentarima na ostalim nazovi"vestima" da se zalazesh za ono o chemu prichash,a to si dokazao jos jednom ovim zadnjim komentarom na ovo textu...
Ne znam koliko je to istina ,to bolje znaju igrachi koji ovo igraju duze,ja sam se prikljuchio pre par dana kao shto mozesh da vidish po mom nivou...shto naravno ne znachi da nemam pravo shvatanje situacije u kojoj se nalazimo...

Ali kada bolje pogledash...
Vi(Hrvati)(a lepo je moglo da bude MI(Srbi i Hrvati)),ste nas zeznuli shto se tiche kongresa,ne znam da li smo mi(srbi) vas zeznuli negde,a verujem da jesmo,ne ostajemo ni mi ravnodushni...

Tako da smo obe nacije krive za ovo shto se trenutno dogadja,a da sada trazish(trazimo) da se ujedinimo ne bi ishlo 100%,jer uvek ce se naci neko od vashih i neko od nashih koji se ne slaze za ujedinjenje pa ce neshto da upropasti...

Ali opet mislim da ni rat izmedju dve "bratske" drzave nije reshenje za ovu situaciju...


Lepo smo mogli da se ujedinimo i vladamo barem istochnom evropom,ali shta je tu je...

 
Roby Petric
24
Roby Petric Day 486, 03:46

"Ne znam koliko je to istina ,to bolje znaju igrachi koji ovo igraju duze,ja sam se prikljuchio pre par dana kao shto mozesh da vidish po mom nivou...shto naravno ne znachi da nemam pravo shvatanje situacije u kojoj se nalazimo..."

Naravno da imas pravo na shvacanje situacije u kojj se nalazis, a jos vise je tvoje pravo da u startu zauzmes poziciju u kojoj ces braniti svoju domovinu od stranaca - i bila bi katastrofa da nije tako.

Ipak, odgovore nek ti daju tvoji stariji igraci, ako ih jos ima - mnogo ih je banirano, a neki su i otisli... Bolje da znas srpsku verziju nego hrvatsku, a objasnjavanje sigorno nista nece promijeniti.

Pomogni drzavi da se organizira, postane jaka itd. - trosi energiju na to a ne na objasnjenja.

 
NeskeZemun
26
NeskeZemun Day 486, 03:53

hehe,nsi me dobro razumeo,ali i ako pogledash na to kako si ti to napisao,opet si u pravu....

Ali ajde da vidimo kako ce dalje shta ici...

Inache jesam lvl4,ali chekam lvl15 i osnivanje nove stranke,svi cete biti mozda malo iznenadjeni...


 
Delayer
20
Delayer Day 486, 03:56

@ Roby,Dreamfall 17 je koliko ja vidim rekao da su Srbi stvorili SFRJ tako sto su ratovali i saradjivali sa saveznicima u ratu , a druge nacije SFRJ nisu radile apsolutno nista ,a Srbi su kasnije uvideli da nemaju sa kime da se brate i jedine jer ono preko Drine nisu ljudi sa kojima mogu da se dogovore(Makedonci vidli od njih pa su izimitirali) i tako sam ja to shvatio...a sto se tice RL Hrvati mogu da dodju u BG i niko nece nista zlo da im ucini ali kad sam ja dosao u Zagreb onda sam naje6o zato sto tamo vlada neko uverenje koje ne mogu da objasnim,jer ne razumem koji kur@c fali Hrvatima koji su pre 2 god napali mene dok sam bio u poseti drugu u Zagrebu(jedinom normalnom Hrvatu koga znam) i odakle sam se jedva izvukao ziv

 
NeskeZemun
26
NeskeZemun Day 486, 04:03

ja sam proshle godine kolima ishao u Italiju,ishao sam celom obalom Jadranskog mora i u Zadru sam jedva chivu glavu izvukao jer su hteli da me kamenuju zbog BG tablica...

ali opet,ajde da ne ulazimo u RL, eRepublik nije RL,nego igra...i nebih zeleo da tako bude ...

 
Lipec
31
Lipec Day 486, 04:13

@ Delayer (i Neske)

To o cemu Vi pricate se zove ekstremizam. Siguran sam da su i pojedini Hrvati, na žalost, imali slicnih problema u Srbiji ili sa Srbima. Ja licno nemam takva iskustva, iako sam vise puta boravio u Hrvatskoj u kojoj imam mnoštvo prijatelja i nekoliko poslovnih partnera sa kojima sa radio u proslosti, pogotovo u prethodnih nekoliko godina.
Generalizovanje celokupne nacije spram onoga sto urade pojedinci i jeste najveći problem nerazumevanja među nama.

 
NeskeZemun
26
NeskeZemun Day 486, 04:24

Pa ja sam odma rekao,NEBITNO,da zanemarimo to...
siguran sam i da su oni imali istih problema,mozda ne istih,ali slichnih u svakom sluchaju...

Ali pazi, ja imam brata i sestru u Zagrebu,i ujaka i ujnu u Splitu...
Mislish da sam ja od malena uchen da MRZIM,MRZIM i samo MRZIM Hrvate???

NE,NIKAKO...

Svaki put do sada(sem onog ekscesa,ali nebitno) dobro sam primljen od strane svakog Hrvata kojeg sam upoznao tamo,isto tako ja zelim svakom Hrvatu dobrodoshlicu u Srbiju...

Ali kao shto znate,nemaju svi takva mishljenja...

 
NSfreak
43
NSfreak Day 486, 04:25

tako je !!! VOTE

 
Lipec
31
Lipec Day 486, 04:34

@ PUNK BIBINJE

Zahvalio bih se na tvom, iznad svega, iskrenom komentaru. Drago mi je da će pojedinci, pre svega govoreći o pripadnica moje nacije, uvideti da razum (za kojim sada toliko vape) nije samo na jednoj strani.
Apsolutno se slažem sa onim što si izneo i mislim da si u mnogome dopunio eventualne praznine koje postoje u originalnom tekstu.
Kao što sam naveo u samom članku, mnogi eSrbi, uključujući i mene, nemaju predstavu ko je, kada i na koji način, kako kažeš, Roby Petricu (ili kome god) "stao na žulj". Mnogi će reći i da ih to ne interesuje jer ne žele da žive u eProšlosti i da ih interesuje samo eSadašnjost i eBudućnost. Na žalost istih, ono što se dešava danas, jednoga dana će biti eIstrojia.
Da li će ishod eDanašnjice uticati na eSutrašnjicu izlišno je govoriti. Upravo iz tog razloga sam i apelovao, na obe strane, da razmisle šta zaista žele u eBudućnosti i koje su prednosti, a koje su mane, nekih odluka koju su pred nama.

 
PUNK BIBINJE
25
PUNK BIBINJE Day 486, 04:35

Pa normalno! Očekivati da neče biti takvih ekcesa je glupo. Pa ja sam kao navijač Hajduka jedva preživio u Zagrebu! Ko želi mrziti, taj ima razloga na tone. samo biraj, nacionalnost, boja kože, nogometni klub, šahovski klub, globalizacija, antiglobalizacija, sirotinja, bogataši, pederi.. ma samo biraj, ima tog na tržištu i super se prodaje...
Ali kod mene, bio Srbin ili crni cigan, ako je dobar čovjek, uvijek može sjesti za moj stol i jesti što ja jedem.
A budala ima svugdje, i dobro je da ima, jer se onda više cijeni dobrog i normalnog čovjeka..

 
Dukas
21
Dukas Day 486, 04:42

Uf ala je ovde jako zestoko samo ne razumem poentu???mi ili oni ko je vise kriv!!

 
PUNK BIBINJE
25
PUNK BIBINJE Day 486, 04:48

Eto, u par komentara, i lako se vidi da i sa druge strane granice ia ljudi koji slično razmišljaju.
Što če biti, biti če, važno je da se uvijek može pričati i razgovarati, i dok se razgovara, uvijek može iskrsnuti riješenje. Samo jedna stvar treba svima bit jasna, neče odnose nikad politika uspijeti normalizirati ako to ne prate obični građani. To počinje od svakog posebnog. jer koliko god ja bio tolerantan, jedna budala tu može me dirnuti u živac s nekom uvredom i onda sam ljut, a kad je čovjek ljut, onda ne razmišlja racionalno. To važi i za naše.
Ali samo zbog toga nisam htio sudjelovati u ovom što se radi u Srbiji, samo zbog toga što znam da se neču osvetiti onima koji zaslužuju, nego svima Srbima. znači, radim štetu svima, i onima koji nisu krivi za neka vrijeđanja i slično. I onda je normalna reakcija onog ko nije za ništa kriv a ispašta. I to brzo raste, jedno se slaže na drugo, poput cigli, a kad ideš maknut te cigle onda je puno teže.

 
Lipec
31
Lipec Day 486, 04:58

@ Dukas

Odgovoriću na tvoje pitanje - pitanjem.

Šta je starije? Kokoška ili jaje?

- Ukoliko smatraš da je kokoška, moje podpitanje je - iz čega je nastala?
- Ukoliko smatraš da je jaje, moje podpitanje je - kako je nastalo?

 
Kokach
28
Kokach Day 486, 05:49

@Lipec - nas plan krajem 12 mjeseca prosle godine je bio da stvorimo jak savez bivsih jugoslavenskih republika (da krivo ne svatis nikakva okupacija nije bila upitanju sve drzave bi bile nezavisne samo bi imali zajednicku vanjsku politiku),upravo radit toga cinili smo sve sta je u nasoj moci da pomognemo Srbiji,Azo Lazo dobio je na uvid kompletan nas plan promocije,razvoja,obrambene politike,buducih planova,sve bas sve,gledali samo u vama saveznike i prijatelje.
Dobivanjem datuma vase neformalno vodstvo se osililo i s dolaskom ekstermista u samo vodstvo poceli su igrat prema nama dvostruku igru,Igrac pod nickom "Hrvat"direktno je bio ukljucen u pomaganje vama da steknete iskustvo i da nemate tako teske porodajne muke kakve smo imali mi.Mi u Hrvatskoj imali smo gotovo pa apsolutnu podrsku za nas plan podrske Srbiji,naravno uvijek ima idijota ali su bili u debeloj manjini.
Vase vodstvo dolaskom eSrbije,potpuno se okrece sovinizmu (imao sam prilike dosta puta citati izjave NikoleZ,Nebojse,Ace Laze,Filipa Filipovica i drugih,koji "biranim" rijecima govore o mome narodu i o granicama, sve jedno mi smo i dalje vjerovali da je to manjina i da ce se pravo vodstvo kad tad isprofilirati.
Nazalost pogresio sam jer najgore je tek doslo,iz ciste objesti likova pod imenima NikolaZ i Nebojsa, nevedena dvojica i njihovi pomagaci su zelili banirati naseg predsjednika,to je kap koja je i meni inace stalozenom i relanom covjeku prelila casu,(NikolaZ je bio redovan gost na nasem chatu i makar je imao avatar kakve je imao niko ga na nasem chatu nije napadao ili banirao)naredio sam da se svi Srpski igraci baniraju s naseg chata s nadom da ce doci pameti,nazalost sovinisticki "vjetar" razmahao se svom zestinom u Srbiji,naravno niko se od aktualne Srpske vlasti nije se udostojao ispricati,tj.vas ambasador je to pokusao i docekan je na noz u Srbiji.Tada smo odlucili da vise s vama nemamo sta razgovarati,jer kad ti nekom pruzis ruku a taj ti pljune u lice,bio bi budala da mu pomazes.

 
eUmbrella
Or
eUmbrella Day 486, 06:26

Lipec je lik

 
Zlatne godine
Or
Zlatne godine Day 486, 06:43

Očito je da je Srbija imala nesreču pa nije imala prave ljude na pravom mjestu u pravom trenutku, možda bi sve bilo drukčije krenulo da je neko poput Lipeca bio u vlasti...
Ali u ovakvim trenucima, teško da če tipovi poput njega doči do vlasti, ovakva situacija daje radikalima krila na izborima.. a Hrvatska im pomaže...
Pouzdano znam da su Neki Srbi pomislili da neče uspijeti privuči dovoljno igrača u ovu igru, pa su išli na kartu o "ugroženosti Srbije" nadajuči da če onda iz inata privuči puno više ljudi...
Plan je možda i dobar, ta karta uvijek je jaka u špilu, ali brate trebali ste prvo malo uredit državu pa je onda odigrati ako vam je potrebna. Ovako ste se malo zaletili prerano...

 
Lipec
31
Lipec Day 486, 06:48

@ Kokach

Razumem ja sta ti pričaš. I ja sam baš o tome i govorio u ovom članku (ne postojanju jasnih, pisanih tragove istorije eSrbije). Međutim, ono što se sada desava je:
- Niko od pomenutih "glavešina" (ako smem da upotrebim taj izraz), eSrpske politike više nije tu, u eSrbiji ili u igri uopšte.

Svi pomenuti su ili (permanentno) banovani:
- NikolaZ
- Nebojsa (cak 3 lika sa istim avatarom, sva tri banovana, treba li komentar)
- Filip Filipovic

...ili su pobegli, poput Azoo Lazo-a, čijim izlaskom iz parlamenta eSrbije (izmedju ostalog) dolazi do prevlasti eHrvatskih snaga u eSrpskom parlamentu. Koliko čujem, dotični je trenutno u eIranu, napravio svoju stranku itd...

Slažem se da je bilo mnogo više onih, od ove četvorice, koji su svojim ispadima (komentarima) više odmagali nego pomagali eSrbiju, pre svega misleći na "građenje odnosa" izmedju naše dve eNacije.

Međutim, sada dolazimo do jednog paradoksa. Oni, zbog kojih (kako sam kažeš) eHrvatska vraća "milo za drago" eSrbiji, više nisu tu. Kome ćete se onda osvetiti? Celokupnoj eSrbiji? Ima li smisla?

Naravno, daleko od toga da ne razumem Vaše porive. Stvar je samo u tome, da su i meta i "ravnoteža" osvete neprimereni. Razumeo bih da su ti ljudi još uvek "na vlasti"... Ali nisu...

eSrbiju očekuju novi izbori, za nekih 5 dana. Šta će se tada desiti i ko će biti "na čelu" eSrbije, ne bih se usudio da prognoziram, ali ćemo to zajedno moći da ispratimo.

Građanima eSrbije bih poručio da dobro promisle za koga će da glasaju, a rukovodstvu eHrvatske da preispita adekvatnost postupka na koji su se namerili.

 
anarchy111
27
anarchy111 Day 486, 08:15

Vidiš, interesantna stvar oni koji su meta osvete više nisu tu, ali to ni najmanje ne ometa činjenicu da ćemo uskoro biti zgaženi...

Toliko o dežurnim pravednicima s druge strane koji se samo svete onima koji su ih isprovocirali...

 
Grujic Khan
18
Grujic Khan Day 486, 08:26

vote&subscribe
ipak mozemo samo da se nadamo. na obe strane imamo "razumnu" i ekstremno nacionalisticku stranu. ipak, oni su jaci i ovi koji su za TO se da prevagnu jer su jaci i moze im se, pa kao "sto da ne".

 
rodjak
41
rodjak Day 486, 08:51

Iz ovih komentara saznajem dosta novih podataka koje nisam imao prilike nigde pročitati.
Mogu da shvatim vaš bes i ljutnju što vas je neki šesnaestogodišnjak preveo žedne preko vode. Mogu da shvatim i bes zbog vređanja na nacionalnoj osnovi i zbog neprimerenih avatara.
Jedino što nemogu da shvatim vaše poimanje prava i pravde. Svi koji su vam se zamerili su kažnjeni. Ostaje još da se kazni i eNarod.
Po vašem poimanju pravde, krivica nije pojedinačna već kolektivna. Znači prevedeno ako neko napravi neko krivično delo, kažnjava se on ali i cela njegova porodica.
E to je ona nit koja prolazi kroz sve vaše tekstove i komentare. Neko je nekom pojedincu stao na žulj, odgovornost je kolektivna.
Svi moraju biti kažnjeni.
Isto tako verujem da u većini tekstova sa naše strane vi nalazite nit nacionalizma. Upadamo u začaran krug.
Umesto dve zemlje koje ekonomski i vojno napreduju dobićemo zajedno jednog velikog bogalja.

 
Broj Jedan
34
Broj Jedan Day 486, 09:45

Opusteno i ignor sve diskisije sa nebitnim subjektima u ovoj za nas bitnoj prici.
Panika je poslata tamo gde treba da ide uskoro ce zakucati na vrata a dotle strpljenja dragi sugradjani.

No Pasaran

 
ivcam
10
ivcam Day 486, 09:58

Srbija do Tokija preko Milvokija!

 
Arcibald Rajs
46
Arcibald Rajs Day 486, 10:35

http://www.erepublik.com/en/article/-za-hrvatsku-i-za-dom--758627/1/20#comments
Neverovatan bezobrazluk sa hrvatske strane i jos jedan dokaz koliko se podli i da unistavaju eSrbiju vec nedeljama !!! Dokle vise moramo slozno svi da isteramo okupatore ! Ajmo ima u nama jos patriotskog ponosa !!!

 
Damjan Grozni
31
Damjan Grozni Day 486, 10:42

ma da nije bilo hrv takeovera i da nije izabran hrvat za predsjednika srbije i da nije sredjeno da srbija objavi rat hrv i da srbija ne izgubi vecinu svojih regija ti isti ljudi koji su sada smirili strasti bi se jos zalagali da srbija udje u peace, da se napadne bih ili hrv.

stvar je u tome da ste krenuli preagresivno i da su vas i bih i hrv mogle gledati kao buduce neprijatelje. sta smo vas trebali pustiti da se razvijate sljedeca 3 mjeseca pa da nas napadnete?
a siguran sam da bi napali prvo bih.a napali biste sigurno zato jer vasi banani igraci bi i dalje bili na vlasti.

sta je jos gore nudili smo svu svoju pomoc i davali savjete...savjete koje smo mi na nasoj kozi iskusili u stvaranju ehrv...zajedno sa svim problemima koji vas mogu zadesiti. bih je prihvatila nasu pomoc i s njima cemo biti u najboljim saveznickim odnosima.

zabili ste nam noz u ledja i sada snosite posljedice zbog svoje arogantnosti. valjda ste nesto naucili iz ovoga

 
Arcibald Rajs
46
Arcibald Rajs Day 486, 10:46

Ne padajte pod njihovu sada vec jaku medijsku propagandu ! I ovaj Damjan prica sta bi bilo da je bilo...boze moj...pa ja tvrdim da vas nikad ne bi napali jer sam ljudi kako u RL tako i ovde zatrovani svacice i isprani o samo nasoj krivicu za sve i milion drugih stvari.

 
Damjan Grozni
31
Damjan Grozni Day 486, 11:25

arcibald nemas pojma ni ocemu ja pricam ni o cemu sam pricas.
neka gradjani srbije sami prosude tko je u pravu...nisi mi mi nista argumentirano odgovorio

a ti si ili igrac star par dana pa nemas pojma sto se dogadjalo ili si jedan od onih koji su banani jer su svojim ekstremistickim ponasanjem doveli do ovoga stanja u kakvom je sada srbija

u svakom slucaju bolje suti

 
Lipec
31
Lipec Day 486, 11:46

@ Damjan Grozni

Ne napadaj Archibalda da nema pojma o cemu prica, jer je tvoja teza "da bi eSrbija usla u PEACE" da je vi ne napadate apsolutno kontraproduktivna.

Ako su Atlantis i Peace, kao vatra i voda, toliko razlicite, šta misliš čime ćemo se braniti ako nas vatra (Vi) bude napala? Sigurno ne "drugom" vatrom...

Žao mi je što sam, upravo malo pre pročitao članak predsednika eHrvatske u kome pored gomile neistina iznosi i kako je eSrbija objavila rat eHrvatskoj. Tehnički, on "ne laže", Borkan objavljuje rat, eHrvatski poslanici u skupstine eSrbije ga izglasavaju.

link: http://www.erepublik.com/en/article/-za-hrvatsku-i-za-dom--758627

Mislim da je to jedna od prvih pogrešnih stvari koju ste tokom ove "besprekorne" akcije izveli... Bojim se da neće biti i poslednja.

Kako stvari sada stoje, izgleda da je "Žalosna Sova" ipak bio u pravu...

 
kedans
30
kedans Day 486, 13:50

hmmmm, sve ovo poprima velike razmere.
moje misljenje je da rat nikome nece doneti dobro i da sve sto donese ce da traje kratko.
oni ce nama uzeti teritorije, mi cemo onda (ovim putem zelim sve srbe da pozovem) uci u njihov parlament i podrivati njihov rad , sto je neminovno i realno.

da ne duzim , na ovaj nacin ce se obe strane oslabiti medjusobnim ratovima i smicalicama i postati laki plen za zemlje iz naseg okruzenja.
ako nam je sve to potrebno, u redu . neka ratne igre otpocnu!

 
Luka Djevenica
9
Luka Djevenica Day 486, 14:29

KOJI RAT KAD VLADA NI BOLNICE NE GRADI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dok su Hrvati na vlasti nema nama ljeba
oslobodilacki rat..........to je nama deviza
i mozda koji saveznik............

 
Luka Djevenica
9
Luka Djevenica Day 486, 14:35

I mir je dobar.........

 
joki-minimal
20
joki-minimal Day 486, 15:34

neka zapamte svi

SRBIJA SE UMIRITI NE MOZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sve se vraca, sve se placa

 
PUNK BIBINJE
25
PUNK BIBINJE Day 486, 23:05

Ljudi, vidimo se preko nišana. Nadam se našoj pobjedi, i iako nisam želio ovaj rat, naši su odlučili da če biti, i bit če.
I sve je to u redu, koliko god se vi ljutili il ne, Hrvatskoj je u ovoj igri valjda ovaj rat potreban i nadam se da če dobiti nešto od toga, a i vi čete, od ovog čete barem imati koristi, više nego od države u kakvom je sad stanju.
Ali mogu vam reči da sam ljut na naše zbog toga što su nas lagali da naša vlast ne stoji iza ovoga da bi danas sve ispalo drukčije.
i mnogi se ljute, smatraju da njih 20 su upravljali svima, i da su i oni imali pravo znati što se dešava..
A ništa, veselim se novoj zanimljivosti u ovoj igri, i želim vam dobru borbu, i nek pobijedi bolji, (mi nadam se)...
Nek vam za utjehu bude to što u ovom ratu neče bit mrtvih, iako bi neki od vas sad sigurno htjeli vidjeti mrtve ))

 
Bogumilka
14
Bogumilka Day 487, 02:41

Izmedju glupog nacionalistickog prepucavanja idiota Srba i Hrvata stradacemo samo mi mladi i siromasni gradjani eRepublike... leave us alone

 
Bogumilka
14
Bogumilka Day 487, 02:42

Beograd treba da se otcepi od Srbije i da zivi normalno!

 
Lunatic2903
39
Lunatic2903 Day 487, 03:52

@ Bogumilka

nemoj sa ovakvim glupostima da se pojavljujes u komentarima, ili barem prvo razmisli... ako si u stanju...

 
evelinda
22
evelinda Day 487, 05:06

Bravo Lipec.

 
jurj
17
jurj Day 487, 05:37

Hrvati su najjaca nacija na svijetu,zato sto nicega se ne srame a uvjek izigravaju zrtve

 
Delayer
20
Delayer Day 487, 05:38

Krenuo sam da nagovaram presednika jedne od eDrzava(u kojoj sam ratovao) da napadne Hrvatsku dok oni budu bili u ratu protiv Srbije i on je pokazao interesovanje za tu akciju ako se obustave vojne akcije na njihovoj teritoriji.Uz malo srece ta eDrzava ce za koji dan izglasati objavu rata Hrvatskoj...pa videcemo ko ce koji kraj izvuci u ovom puskaranju

 
Slobodan Milovanovic
20
Slobodan Milovanovic Day 487, 07:58

Ja mislim da eSrbija treba da donese zakon da imena koja se koriste za naloge moraju se sastojati od punog imena i prezimena...

 
Luka Djevenica
9
Luka Djevenica Day 487, 08:42

Oce bit novih regrutacija?

 
drenic
33
drenic Day 668, 05:51

то је немогућа мисија...зашто нико не покуша да покрене иницијативу за сарадњу са Грчком,која је такодје јака земља у еРепублику, које су предности сараднје са хрватском у односу на сарадњу са грчком?