Ambient on/off

Sign up

 

Continue

Continue By creating an account you agree to the Terms of Service & Privacy Policy
Resend email   |  Can't find the email? confirmation@erepublik.com

Resend the confirmation email to this address

Resend email Can't find the email? confirmation@erepublik.com

Még egyszer ugyanarról. (Gazdaság)

Day 1,536, 03:48 by xongorx
Szép napot!
.
Azt hiszem, a Q6-os fegyvercég-tulajokat ért ma reggeli meglepetés alapján visszatérhetek 3 nappal ezelőtt felvetett gazdasági vészmadárkodásomhoz. Hogy a hasonlatnál maradjak, egy, az akkorinál élesebben rikoltó hanggal.
.
(aki Mobra cikkéből nem értette meg, annyi változott, hogy egy cégben egy napon csak annyi munkás dolgozhat, amennyit az adott cég elbír: Q5-Q6 cégben naponta max 10 darab, pörgetni pedig nem lehet. Vagyis hiába vett fel az ember 50-60 embert, egy nap csak 10 fő termelését tudja felhasználni)
.

Vékonycsőrű vészmadár (tojó) a fészkén. (forrás: Wikimedia commons)
.
Miről is van szó?:
.
Egy olyan gazdaság működött mindeddig a játékban, melyben sok privát nyersanyagcég táplált néhány igen drágán felhúzott Q6-os gyárat. Az ország aktív lakosságának jó része minden nap legyártott fejenként 10-14 darab fegyvert (zömmel Q6-ot), amihez elhasznált darabonként 60 rawot. Munkásonként 600 darab nyersanyag tűnt el a piacról + a bónuszok száma szerint további max 240 (ennél több bónuszunk fegyverből nemigen volt). Egyetlen munkás Q6 cégben való munkája tehát kb 3 darab salétrom-bánya termelését használta el naponta. Hat darab bányámmal én két munkás melójához fedeztem a nyersanyagot.
.
A jelenlegi helyzetben (a 10-es limit miatt a pörgetettekre nem lesz szükség), valószínű a munkaerő meg fog olcsulni. Egy több napos folyamat végén pedig (egyre alacsonyabbról újrakezdett bérliciteket követően) minden bizonnyal labdába rúghatnak majd a Q4-Q3 szinten cégező játékosok is. Munkája tehát mindenkinek lesz, bevétele azonban egyre kevesebb.
.
Azt azonban, amit a múltkori cikkben még feltételes módban írtam, most már bizton állíthatom: a salétrom-érának, a menedzseri munkából származó tisztes bevételnek vége van.
.
Nem az egyre szaporodó bányák miatt, hanem a nyersanyag-igény visszaesése miatt. Ugyanis a fegyverenként elhasznált nyersanyag-mennyiségben az egyik szorzó a cég Q-ja: alacsonyabb minőségű cégek kevesebb vasból gyártanak ugyanannyi fegyvert. Végeztem egy kis számítást arról, hány salétrombánya kell egy munkás munkájának lefedéséhez. Az eredmények ijesztőek.
.
Q6 --- 3,43 bánya, ami 100% - ez a kiindulópont
Q5 --- 2,86 bánya, ami -17% a Q6 fogyasztásához képest.
Q4 --- 2,29 bánya, ami -33% a Q6 fogyasztásához képest.
Q3 --- 1,71 bánya, ami -50%
Q2 --- 1,14 bánya, ami -67%
Q1 --- 0,57 bánya, ami -83%
.
Vagyis, ha minden munkás átlag Q4 cégben pusztítana nyersanyagot, a menedzserként termelt nyersanyag harmadára a gazdaságban nem lesz többé szükség. Ez nyilván inkább lefelé veri majd az árakat semmint fölfelé, nem?
.
- Azt megjósolni, hogy mennyi lesz egy egységnyi raw ára, nem lehet. A trend azonban világos.
- Azt sem lehet megjósolni, hogy mi lesz a foglalkoztatottság átlag-szintje (milyen szintre esik vissza a jelenlegi Q5-Q6 ról)? Remélem, hogy a belépő Q4 cégek fel tudják szívni majd a teljes munkaerő-fölösleget.
- A nyersanyagárak nélkül nem lehet megmondani, pontosan mekkorák is lesznek a bérek. De ha a jelenlegi helyzetet tekintjük (kb 6 termék áráért termelünk meg 10-14-et) elég könnyen lehet jósolni.
- Kérdés marad, hogy mit tudunk megvenni egy ilyen séma szerint megsaccolt fizetésből? Hát 6 olyant, amit termelünk, azt biztos. Vagy kicsivel többet az eggyel gyengébből. Valamivel kevesebbet az eggyel erősebből. Kb ennyi. Spórolt pénze eddig is igen kevés embernek volt.
- Dodonai ismerőseim azt súgják, hogy a Delphoi Püthia elkóborolt papnői azt pletykálták valahol valakinek, hogy hamarosan gold-és cégupgrade akció várható.
.
Mikrobinak pedig ne higgyetek. A nyersibiznisznek mától vége van.
.
Végezetül mindenkit szeretnék nyugalomra és óvatosságra inteni. Egyérszt amiatt, mert mint minden változás, várhatóan a jelenlegi gazdasági rendszer is folyamatos finomításokon esik majd át. Emiatt a HUF-os bányák visszabontása egyáltalán nem ajánlatos. Ez alól kivételt képeznek azok a búzamezők, amelyeket 25. szinttől felfelé most már mindenki szabadon lebonthat. Az, hogy a pörgetés megszűnése hová vezet (vagyis 17% és 50% közt mennyivel esik ténylegesen az országos nyersanyag-felvétel) kb egy héten belül derül ki. Addig azonban még az egész rendszer megváltozhat.
 

Comments

Hgmg
Hgmg Day 1,536, 03:52

Éljen a hiánygazdaság : ) Mondjuk a sok raw cégem dobhatom ki..

xongorx
xongorx Day 1,536, 03:54

Én is fontolgatom.

Gabor Balazs
Gabor Balazs Day 1,536, 04:06

realizálnátok a buktát?
Legalább várjatok két hetet, mert még meggondolhatják magukat adminék, meg talán lesz pár magamfajta időhiányból lusta pörgetni q6 tulajdonos, aki felveszi a teljes létszámot a gyárába az eddigi pár lézengő melős mellé.

xongorx
xongorx Day 1,536, 04:11

- admin nem gondolja meg magát.
- a gold-árfolyam kiszámíthatatlan
- a teljes létszám 10 fő / gyár. Adná isten, hogy legyen annyi üresen álló Q6 cég a prérin.

xongorx
xongorx Day 1,536, 04:11

Ettől függetlenül én még várok egy kicsit (o:

Defender of Ascalon
Defender of Ascalon Day 1,536, 04:21

Egyetértek: erős bércsökkenés, nyersanyagár-csökkenés (majd lesz bot), kis munkanélküliség (amíg a bérek le nem mennek nagyon).

Mekkora fizetéstől éri meg a gumigyár 2 bónusznál, 0,2 huf-os nyersanyagárnál? Kiszámolhatnám, meg is tettem, de talán rosszul számoltam.

drago.14
drago.14 Day 1,536, 04:22

Hogy lehet, hogy nem voltam subolva??!! Jó cikk és sötét jövő...

Cornel Klein
Cornel Klein Day 1,536, 04:23

Vasnyersi túladagolás lesz, de ha tényleg tudnak majd foglalkoztatni a Q3-Q4 cégek is akkor azok felszívnak valamennyit, Igaz 4-5 embernek nem kell sok vas ezekben a cégekben, elképzelhető, hogy manageri munkával, esetleg Q5 rawban foglalkoztatással kitermelhető. De láttam korábban én is pár erős karaktert, akik arra rendezkedtek be, hogy felhúztak 50+ vasnyersit. Ők most szépen elbontják majd és a helyükre felhúznak Q5 nyersit és/vagy fegyvergyárat. Kérdés, hogy ha továbbra sem lesz bot, ki fogja megvenni a Q5 alatti fegyvereket. Én biztos nem. Cégfejlesztési akció biztos lesz, mert lesz kereslet a Q6 gyárakra, illetve a fejlesztésre.

Kheodum
Kheodum Day 1,536, 04:24

Majd adminék ezt is megoldják, mondjuk így:

Fegyvergyártás kétszeres nyersanyagfelhasználás szorzóval:
Q1 - 10 raw/db
Q2 - 20 raw/db
Q3 - 40 raw/db
Q4 - 80 raw/db
Q5 - 160 raw/db
Q6 - 320 raw/db

Ugyanez a kajánál tized annyi nyersifelhasználással, de tízszeres legyártott darabszámal:
Q1 - 1 raw/db
Q2 - 2 raw/db
Q3 - 4 raw/db
Q4 - 8 raw/db
Q5 - 16 raw/db
Q6 - 32 raw/db

Ha nem jön be majd kitalálnak mást, jó kísérleti nyulak vagyunk nekik ha már nem elemzik előre a fejlesztgetéseik hatását.

Gomboc.Artur
Gomboc.Artur Day 1,536, 04:26

majd beindítják a botot, és az elszívja a feles rawt

Botyar
Botyar Day 1,536, 04:29

Ennyi volt! GG EREPUBLIK. Koszonjuk ADMINOK! Huzogassatok a kotelet magatoknak! Harcoljtaok helyettunk...

xongorx
xongorx Day 1,536, 04:34

DoA: Szerintem a gumigyárat alapítani 35-40.000-es ráfordítással nem a legjobb befektetés.
Főleg, hogy a nyersanyag lesz kb az legkisebb gondod a cég-üzemeltetésben.

Cornel Klein
Cornel Klein Day 1,536, 04:37

Azért lássuk be! A kicsiknek kedveznek a változások és a nagytőkések is feltalálják magukat hamarosan. Az állandóan magas bérek, a bot és a korlátlan dolgoztatás kicsit sem életszerű. Kíváncsian várom, hogy alakul a gazdaság a következő napokban. És boldogan bontottam le a búzamezőket!

Cornel Klein
Cornel Klein Day 1,536, 04:38

Xongorx! Rövidtávon igazad van, hosszútávra meg nem lehet tervezni!

vasmegye
vasmegye Day 1,536, 04:54

Edddig is mellékes volt, most az marad csak kevesebb,

xongorx
xongorx Day 1,536, 05:04

Cornel Klein:
A belépő Q3-Q4 cégek SEMENNYI vasat sem fognak felszívni a piacról, sőt épp miattuk fog a vaspiac bedőlni.
A munkások (a naponta megklikkelt work-gombok) száma állandó: csakhogy eddig gombnyomásonként 840 raw tűnt el, ezután viszont 560 fog eltűnni vagy 700, miközben a salétrombányákban való termelés változatlan marad.

Cornel Klein
Cornel Klein Day 1,536, 05:15

Lehet, hogy igazad van. Most számolgatom, hogy épp annyi vasat termelek, sőt picit többet is, mint amennyit négyen elhasználunk naponta a Q3 fegyvergyáramban. Egyelőre én is túltermelek majd ezután. De ha lesz gyárfejlesztési akció, akkor sokan fognak nagyobb gyárat felhúzni - én is - és abban az esetben már nem lesz elég saját vasam.

KristoGabor
KristoGabor Day 1,536, 05:30

Na akkor összefoglalom:

-Nyersanyag árak csökkennek.
-q6 fegyver árak az egekbe szöknek (a q5 fegyver árak is emelkedhetnek)

-A szegényebb réteg még szegényebb lesz, mert csökkennek a bevételei, elvégre neki a q4 nyersanyag cégekből volt egy kis mellékese. A gazdagabb réteget nem nagyon fogja megérinteni ez az újítás, mert az áremelkedések majd kompenzálják a pörgetés hiányát, ha nem is teljes mértékig, de sajnálni semmiképpen se kell majd őket.

-A szegényebb réteg kevesebb pénzből kevesebb q6 fegyvert fog tudni venni, azaz a helyzetük még válságosabb lesz. A gazdagabb réteg meg úgyis ki tudja majd csengetni a szükséges összeget ahhoz, hogy q6 tankokkal pofozkodhasson.

-A konklúzió: a szegényebb és a gazdagabb réteg közötti különbség még jobban érezhetővé fog válni. Lassan már az esély illúziója se lesz meg, hogy majd egyszer teljesen önellátóvá váljék az ember. (2400 wellnes, összes ütés q6 tankkal és esetleg mellé még lana pénz)

-Ez az egész újítás a mostani állapot szerint a gazdaságot nem gerjeszti, hanem épp ellenkezőleg, befagyasztja. A gazdasági "fejlődés" egyénenként és közösségi szinten is le fog lassulni. Adminéknak ez jó, mert ha valaki hasznot akar termelni, ahhoz goldot kell vennie, hogy lehessen legalább q5 fegyver cége. A játékosoknak meg rossz, de ez kit érdekel?

juszu
juszu Day 1,536, 05:40

- fontossa valnak a bonusz regiok, es foleg a fegyver bonuszok

KristoGabor
KristoGabor Day 1,536, 05:49

@juszu: Jól látod a dolgot. Az egészben csak az a szomorú, hogy a fegyver bónuszok, ahogy a kaja bónuszok is random mód vannak szétdobálva... azaz egyes országoknak elég nehézkes mindet vagy legalábbis a nagy részét beszerezniük, míg másoknak ez csak egy karnyújtásnyiba kerül. Ezzel nem csak országos de világ szinten is újabb erős különbségek éleződnek tovább. Ez az update is csak tovább rombolja a játékélményt. Ha így folytatják adminék, lassan nem lesz játékos, akitől bevételt remélhetnének.

Kisborok
Kisborok Day 1,536, 08:23

Én így látom a helyzetet: sokkal többen fognak cégezni, így a játékkedv megnő. Az, hogy drága lesz a fegyó az sem olyan nagy probléma, mert az ellenségnek is drágább lesz.

Monsz
Monsz Day 1,536, 08:48

Még elég sokan emlékszünk rá, milyen volt, amikor 1 db q5 fegyver cirka 1 goldba került, és 1 ütésre elment.
Akkor is ment a játék, most is fog
Igazából a baj nem ez, hanem az, hogy gyakorlatilag kiszámíthatatlan módon változtatják a gazdasági környezetet hétről hétre. Mondjuk IRL is ilyen Magyarországon, nekünk feküdhet ez a dolog

loserock
loserock Day 1,536, 08:49

Ugyan már, a bot megoldja

xongorx
xongorx Day 1,536, 08:57

Kisborok:
Amíg játszunk, mindig lesz élmény :o)
Én is egyre jobban kívánok egy Q6-os céget.

Kheodum
Kheodum Day 1,536, 09:30

Kívánni lehet, de nem érdemes. 10 munkást foglalkoztatva naponta sosem hozza vissza az árát. Ezzel a lépéssel nem a goldvásárlási kedvet növelték, éppen ellenkezőleg.

Monsz
Monsz Day 1,536, 09:40

Kheodum, azt azért vedd figyelembe, hogy a nyersanyagok és a fizetések csökkenésével párhuzamosan emelkedik a tankok ára. 1 melóson a jelenlegi környezetben q6 gyárban lehet keresni vagy 150-200 hufot naponta, szemben az eddigi max. 30-40 huffal (ami sokszor inkább ennél kevesebb volt).

Kisborok
Kisborok Day 1,536, 10:28

Q5-Q6-os fegyócéget javaslok.
Kajacégből pedig a Q1-Q2-t. Talán megérheti a Q5-Q6 melósok miatt, de nem annyira, mint amennyire a fegyó megéri.
Saját meló miatt pedig a Q1-Q2 kajacégek lehetnek még nyerők.

Kisborok
Kisborok Day 1,536, 10:30

Kaja ára nem baj ha lemegy kicsit, legalább a kezdőknek több jut. Talán többet is ütnek, ha nem is fegyóval, de sok wellnesszel.

 
Post your comment

What is this?

You are reading an article written by a citizen of eRepublik, an immersive multiplayer strategy game based on real life countries. Create your own character and help your country achieve its glory while establishing yourself as a war hero, renowned publisher or finance guru.