Ambient on/off

Sign up

 

Continue

Continue By creating an account you agree to the Terms of Service & Privacy Policy

Instruktaż do Guerilla Fight - przed walkami w Turcji

Day 1,957, 05:04 Published in Poland Poland by rlip


Witajcie!

Już jutro o godzinie 8 czeka na nas trudna bitwa z Turcją, dlatego ważne jest to, żeby biorąc udział w walkach partyzanckich nie nabijać influence przeciwnikom.

1. Czy warto brać udział w walkach partyzanckich?

- Jeśli walczysz tylko dla medalu BH to tak - każda wygrana to dodatkowe influence, które przybliży Cię do medalu.
- Jeśli walczysz w ważnej bitwie, to warto, pod warunkiem, że więcej razy wygrasz niż przegrasz - bo każdej porażce więcej influence trafia na stronę przeciwną

Przeciwko Turcji odradzam walkę partyzancką tym, którzy mają niewielką siłę, gdyż im mniejsza siła tym większe szanse trafienia na znacznie silniejszego przeciwnika, którego trudno będzie pokonać. Wyjątkiem są te osoby, które pomimo niskiej siły wiedzą jak walczyć i mają dobrą statystykę wygranych do przegranych.
Odradzam walkę także tym, którzy nie chcą wydawać kasy na komplet ochronny i granaty, bo bez tego szanse na wygraną są znacznie mniejsze.


2. Przygotowanie do walki

Przed każdą walką należy się do niej przygotować, czyli:
- uzupełnić komplet ochronny,
- wymienić bronie w których kończy się amunicja, najlepiej posiadać shotguna, karabinek, 2x snajperkę za golda i granaty. Pistolet nie jest potrzebny.
- sprawdzić, czy nie ma się mniej niż 100 zdrowia (w takim wypadku nie walczymy)
- wybrać karabin jako broń podstawową (zaznaczona na rysunku) - gdyż jest ona najbardziej odpowiednia do strzelania od razu



3. Walka

Taktyka podczas walki zależy przede wszystkim od działań i broni przeciwnika, jednak jest parę rzeczy na które dobrze jest zwrócić uwagę:

- ruszaj się tylko jak to naprawdę konieczne - w takiej sytuacji jak na rysunku oczywiście strzelamy.


- gdy przeciwnik ma snajperkę, najlepiej zostać przy tej broni (karabin), utrzymując odpowiednio mały dystans - żeby Cię nie trafiał. Gdyby przeciwnik z rysunku miał snajperkę to dystans należy już teraz zmniejszyć (edit: lub użyć granatu), bo 554m to niemalże pewne trafienie ze snajperki. Snajperkę trzeba co strzał przeładowywać, więc nie jest trudno strzelać z karabinu i jednocześnie utrzymywać niewielki dystans, unikając trafień. Jeśli przeciwnik na to nie pozwala - bo cały czas się oddala - to można rozwazyć zmianę broni na snajperkę.

- jeśli przeciwnik podchodzi do ciebie z bronią na krótszy dystans, to w odpowiednim momencie zmień swoją na tą samą i nie ruszając się jak najwięcej strzelaj. Chyba że ta broń to pistolet, wtedy lepiej wybrać Shotguna i walczyć tak:
1 tura - odległość 80m - przeciwnik strzela, Ty się oddalasz, przeciwnik pudłuje,
2 tura - ty strzelasz, trafiasz przeciwnika,
3 tura i kolejne: jeśli przeciwnik się przybliżył, to się oddal, jeśli nie to strzelaj dalej

- jeśli zaczynasz przegrywać, postaraj się to zmienić - kombinuj lub uciekaj. Zazwyczaj podejście bliżej i zmiana broni na taką na krótszy dystans (ale nie na pistolet) pomaga. Do pierwszego przybliżenia (ale również oddalenia) najlepiej wybrać moment w którym przeciwnik przeładowuje broń - w ten sposób najprawdopodobniej unikniesz jednego trafienia

- koniecznie posiadaj granaty, gdyż często przesądzają o wygraniu bitwy. Użycie granatu zmniejsza szanse na trafienie przez przeciwnika, ale gdy te szanse są bardzo wysokie, to przeciwnik i tak Cię trafi, dlatego najlepiej używaj ich przy przeciętnej szansie na trafienie. Granaty przydatne też są pod koniec, gdy wynik jest niepewny, a musimy przeładować broń, wtedy najlepiej skończyć taką bitwę granatami.

- jeśli masz bezpieczną przewagę (zazwyczaj gdy trafimy na słabego lub nieogarniętego przeciwnika) zamiast narażać się na utratę cennego zdrowia, lepiej uciekać od strzałów do końca walki(ale nie zawsze), a w wolnym czasie można ładować magazynki, przygotowując się do następnej walki.


Pozdrawiam
rlip
 

Comments

NoreT
NoreT Day 1,957, 05:09

Pierwszy

rforce
rforce Day 1,957, 10:17

Poradnika pisać mi się nie chce, a jest szansa że ktoś doczyta do drugiego komentarza.
Po pierwsze - div1 jak najbardziej powinien bić w guerilla - po stronie przeciwnika i z łapy. To darmowe influ w guerilla choćby dla tanków w div4 po naszej stronie.
Po drugie - w komentarzach niżej autor chwali się wynikiem ok. 30-20. Mój to około 30-5, te 5 to potyczki z ludźmi mającymi po 35k siły - za duża różnica w dmg. Moje ustawienie jest proste - plnowa snajperka w łapie, goldowa w zapasie, granaty tylko te za golda. Poza tym karabinek i shotgun. Podstawą jest wyczuć przeciwnika - wiedzieć kiedy będzie strzelał a kiedy ruszał się. Jeżeli jesteśmy w stanie wyrobić sobie przewagę nawet kilku hp a przeciwnik posiada karabinek (bardzo popularne) - cofamy się co turę. Ponad połowa moich walk to oddanie jednego strzału i ucieczka do 20 tury. W ten sposób nie tracę 100 energii w walce ani nie zużywam amunicji w broni. Granaty przydają się często w ostatnich turach - jeśli przeciwnik właśnie przeładował snajperkę to unikamy jego strzału samemu strzelając po nim - brawo, kolejna wygrana.

Dvidk
Dvidk Day 1,958, 05:06

Ponad 15-5 a nie korzystam z broni za golda. Wystarczy wyczuć przeciwnika i w odpowiednim momencie robić uniki

Abrusssi1
Abrusssi1 Day 1,957, 05:41

"odradzam walkę partyzancką tym, którzy mają niewielką siłę"
Najcenniejsza uwaga na jutro!

zybex
zybex Day 1,957, 08:49

wygrałby tym tekstem "złote usta")

WujekRemo
WujekRemo Day 1,957, 05:45

Polecam! o7
I vote oczywiście.

666Biohazard666
666Biohazard666 Day 1,957, 05:55

Voted. Dobre wskazowki

hesar Day 1,957, 05:57

Comment deleted

SaveMeFromMySelf
SaveMeFromMySelf Day 1,957, 05:58

Przyda się wielu. vote o/

Coehoorn
Coehoorn Day 1,957, 06:02

A ja się nie zgodzę z wyborem broni podstawowej, bo najlepsza jest snajperka na początek, oczywiście ta za golda bo zwykła zadaje zbyt mało obrażeń szczególnie, że co strzał trzeba przeładowywać i absolutnie nie używam shotgunów, bo one mają kiepska celność, a poza tym spowalniają poruszanie się.
http://easycaptures.com/fs/uploaded/589/1349549088.jpg
Przed walką dobrze mieć minimum 7 strzałów ze snajperki, na screenie powyżej widać że mam ze sobą 3 snajperki, bo akurat ta co jest jako podstawowa ma ostatni strzał. Ale jak ktoś ma 2 pełne snajperki lub 1 pełną i 1 napoczętą to też może być. Co do używania karabinków to tylko kiedy zaczynamy na bardzo krótkim dystansie i nie jestem w stanie uciec od przeciwnika.
Jeżeli trafiacie na o wiele silniejszego przeciwnika nie jesteście na straconej pozycji, ale tylko wtedy kiedy przeciwnikiem tym nie jest jakiś gość z bilansem 100-10 bo tacy wiedzą doskonale jak sobie radzić w każdej sytuacji. Przeciwnika znacznie silniejszego można pokonać dzięki granatom/unikom, jednak w takich sytuacjach sprawdzają się tylko granaty za golda. Zwykłe granaty też są dobre ale kiedy przeciwnik jest nieznacznie silniejszy lub słabszy, bo wtedy nie ucieka nam tak dzięki bonusiowi do hita.

rlip
rlip Day 1,957, 06:36

Nie przekonałeś mnie. Z karabinem przeciwko snajperce, gdy startuję na małym dystansie 300-400m - od razu mam przewagę. Przy większym dystansie w 1 turze się przybliżam i przeciwnik zwykle pudłuje. A później to mam przewagę wynikającą z tego, że na każde 4 tury w których nie poruszamy się ja oddam 3 strzały, a snajperka tylko 2.

NeverKnewMyself
NeverKnewMyself Day 1,957, 07:06

jak spudłuje to tak, ale jak cie trafi, i jak się przybliżysz on również zmieni na karabinek i jesteś praktycznie 2 strzały w plecy.

rlip
rlip Day 1,957, 07:26

Jakim cudem będę 2 strzały w plecy. Jeśli mnie trafi, a na to moim zdaniem są szanse mniejsze niż 50% to ja go trafię gdy będzie zmieniał broń na karabinek i się wyrówna.

machine9899
machine9899 Day 1,957, 07:01

Na początkową snajperkę jest świetny sposób. To najłatwiejsza broń do skontrowania granatem. Jeśli wiemy, że ktoś będzie strzelał, wtedy używamy granatów. W ten sposób przeciwnik traci 30hp, 3 tury i snajperkę, a my mamy wygraną praktycznie w kieszeni, jeśli to się uda.

NeverKnewMyself
NeverKnewMyself Day 1,957, 07:07

nie wiem ile dokładnie % do trafienia odbiera granat ale zwykle nawet jak go użyjesz jak gość ma dużo % że trafi to cię trafi i będziesz w plecy.

machine9899
machine9899 Day 1,957, 07:10

Z doświadczenia wiem, że to działa. Granat goldowy i tak bije każdą broń, bo zadaje co turę 10 obrażeń. Snajperka ok 15 ale co 2 tury - no i mamy sporą szansę przeciwnikowi odebrać takiego "strzała". Zawsze na plus imo.

Coehoorn
Coehoorn Day 1,957, 07:12

Owszem granatami się świetnie kontruje, ale nie myśl, że ja się z tym nie liczę. Jak widzę że przeciwnik jest doświadczony i można się po nim spodziewać granata jak jest dobry dystans dla mnie do strzału ze snajperki to zawsze można go przechytrzyć i zrobić ruch do tył. Wtedy granat zabierze ci tylko 3hp, a przeciwnikowi zostaną 2 użycia. Ważniejsza od broni jest dobra taktyka i doświadczenie, ale jednak polecam zaczynać ze snajperki.

Ferumdriel
Ferumdriel Day 1,957, 09:11

O ile granat zmniejsza szansę na trafienie? Bo jakims cudem pomimo rzucenia granatem trafiają mnie mając standardowo tylko 65% szansy na trafienie z broni.

CaveoPoland
CaveoPoland Day 1,957, 06:03

Vote! Bo dobry art

Arasis
Arasis Day 1,957, 06:09

Vote!

Dobro powraca
Dobro powraca Day 1,957, 06:15

W czasie bitki z Turasami polecam walkę przez Gorilla, co każde 5 hitów - przegrana daje 1,5x normalnego influ, wygrana x2. Do tego niewykorzystane influ wraca do nas : D

rlip
rlip Day 1,957, 06:22

wygrana da 2x influ po naszej stronie i 1x po stronie przeciwnika, i niewykorzystane zdrowie wraca dla nas. Przegrana odwrotnie, czyli tak jakby wbić 1x influ po stronie przeciwnika

dezynteria
dezynteria Day 1,957, 06:35

przegrana daje 1x normalne influ. za to 2x więcej stronie przeciwnej.

Dobro powraca
Dobro powraca Day 1,957, 06:36

To mnie Aniaa w błąd wprowadziła... Ale co tam, i tak jutro żremy kebaba!!!

Aniaa
Aniaa Day 1,957, 13:18

taaa, tez mnie uswiadomili, że źle na to spojrzałam przepraszam za wprowadzenie w bład ^^ tak to jest jak cos sie w pospiechu robi

Dobro powraca
Dobro powraca Day 1,957, 13:42

No i wyszło nasze nieogarstwo : P

jedimindtrick
jedimindtrick Day 1,957, 06:30

zupełnie inaczej biję goryla :]

666Biohazard666
666Biohazard666 Day 1,957, 07:31

Ty tam nie bij goryla, tylko rece grzecznie na kolderke ; )

jedimindtrick
jedimindtrick Day 1,957, 09:36

ale ja lubię bić goryla xD

666Biohazard666
666Biohazard666 Day 1,957, 09:46

Tak publicznie pod artem? : P

jedimindtrick
jedimindtrick Day 1,957, 14:16

też

gnasher.armorer
gnasher.armorer Day 1,957, 06:31

Dobry art, niezle wskazowki w komentach.
Zasluzony vote o/

Pazi0
Pazi0 Day 1,957, 06:57

@rlip jaki masz bilans walk?

rlip
rlip Day 1,957, 07:15

33 wygrane do 21 przegranych
Może nie jest taki jak niektórych tanków, bo z moją siłą dość często trafiam na mocniejszych., a granatów praktycznie nie używam, bo cienko u mnie z goldem.

Dryblas
Dryblas Day 1,957, 07:59

Mam 64:11, biję zupełnie inaczej.

rlip
rlip Day 1,957, 08:07

Romper jest w twojej klasie siłowej i ma lepszy wynik

Dryblas
Dryblas Day 1,957, 08:24

Tak, podobnie jak wielu innych graczy, którzy jednak mają gorsze wyniki. Zresztą musi być naprawdę ogromna różnica w sile, żeby bonus był zauważalny. Nawet na osobach z 25k mam jedynie bonus 2 dmg.

Dryblas
Dryblas Day 1,957, 08:39

Zresztą, nie miałem zamiaru chwalić się bilansem, ale raczej poddać zwątpieniu trafność Twoich porad.

Ferumdriel
Ferumdriel Day 1,957, 09:35

Ale każdy poradnik, nawet, jeżeli z błędami, może naprowadzic gracza na pewniejszą drogę (wskazówki, a czasem też błędy, których gracz bez tego poradnika by nei zauważył).

avrukh
avrukh Day 1,957, 06:58

Ja wyjadę do Turcji i specjalnie będę przegrywać o/

avrukh
avrukh Day 1,958, 14:01

Tak też zrobiłem.

machine9899
machine9899 Day 1,957, 07:04

Kolejna rada na ważne bitwy: nie uciekamy z bitwy w beznadziejnej sytuacji, walczymy do końca jak najlepiej, aby zabrać jak najwięcej energii przeciwnikowi!

Yarpen
Yarpen Day 1,957, 08:21

"odradzam walkę partyzancką tym, którzy mają niewielką siłę"
Hmm... ile to jest "niewielka siła"?

rlip
rlip Day 1,957, 08:34

To pojęcie względne i dotyczy tych, którzy nawet jak się starają, to ze względu na niską siłę po kilkunastu, czy kilkudziesięciu walkach częściej przegrywają.

Ferumdriel
Ferumdriel Day 1,957, 09:12

Ja jestem w takim razie szczęsciarzem, bo przeważnie trafiając na ludzi z bonusem do dmg +4 i tak ich klepię, chocby nie wiem jaki mieli bilans :o No ale podczas wojny z kebabami będę mógł się na tym nieźle przejechac, dlatego zrezygnuję z GF na ten czas.

lee-oon
lee-oon Day 1,957, 14:41

chyba poniżej 20k mi przy 20 i GOWie jest ciężko

Arbooz
Arbooz Day 1,957, 09:29

"jeśli zaczynasz przegrywać, postaraj się to zmienić"

najlepsza porada!

Kusznik Paulson
Kusznik Paulson Day 1,957, 12:50

Czy to znaczy, że granatami się rzuca na dowolną odległość?

PhateAdemar
PhateAdemar Day 1,957, 14:47

Tak.

 
Post your comment

What is this?

You are reading an article written by a citizen of eRepublik, an immersive multiplayer strategy game based on real life countries. Create your own character and help your country achieve its glory while establishing yourself as a war hero, renowned publisher or finance guru.