Ambient on/off
Join eRepublik

Fordítás: A francia elnöknő reagálása a történtekre!

29 Day 714, 12:58 Hungary
Tőlem nem megszokott cikkel, egy fordítással jelentkezem (ami nem nagy erősségem). A francia elnöknő írta a minap ezt a cikket, elég sok vote-ot kapott. Hogy én mit gondolok róla? Aláhúzott, zárójeles szövegben kommenteltem a sorok közé.




Kedves PEACE GC kongresszusi tagok és polgárok!

Áruló. Gyáva. Erkölcstelen. Gyökér. Idióta. Önző.

Ha holnap is PEACE tagok akartok lenni, támadjátok meg az USÁt most! Az összes PEACE ország nagy, koordinált erőfeszítéseket tesz éppen, és ha nem csináltok semmit, akkor senki, ismétlem: senki nem fog segíteni nektek, ha a spanyolok megtámadnak titeket.

Ezeket a szavakat használták a PEACE tagok az elmúlt pár napban a franciákkal való beszélgetéseik közben. Különösen velem, a francia elnöknővel beszéltek így.

Miért?

eFranciaország nem támadta meg az USÁt a manitobai, és nunavuti csaták alatt. Pár magyar IRC-n is megkért, hogy támadjak. Megmondtam nekik, hogy megteszem, ha ez egy nagyobb terv része (eredetileg nem volt semmi „ha”) (mint elterelés, ahol a következő lépések a csaták eredményeitől függenek). De csak olyan válaszokat kaptam, hogy „csak csináld, ez segíteni fog nekünk!”. Továbbá a magyarokon kívül senki, különösen a PEACE supreme commenderek sem kérték ezt tőlem (legtöbbjük osztotta a véleményemet, miszerint ez egy hasztalan támadás lenne (Elég baj, hogy ilyen hiper-szuper stratégák ülnek a vezetői székekben).) Másodszor, 2 napja, eMagyarország, és eSzerbia közölte velem IRC-n, hogy meg szeretnék támadni a horvátokat. Kértem tőlük kidolgozott terveket, leírták, és azt mondtam, érdekesnek találom, és előterjesztem a francia kongresszusnak. Kérdeztem, hogy eSzerbián, és eMagyarországon kívül ki tud a tervről, de erre nem kaptam választ. Tegnap a terv megváltozott, mindenféle figyelmeztetés nélkül: nem lesz régiócsere, hogy az olaszok megtámadhassák a horvátokat, nem lesz támadás a lengyelek ellen… És nem volt rajta Franciaország sem a támadók listáján. Megkérdeztem, hogy ezzel egyetértenek-e (különösen a PEACE vezetőink), és rájöttem, hogy nem. Némelyikük órákkal a szlovén hadüzenet után sem volt tisztában a projekttel. Nem nyerhetsz háborút ilyen kevés előkészítéssel, és megbeszéléssel. 2 ország nem dönthet 30 országról (tán az fájt, hogy páran gondolkoznak, és nem akarnak a seggükön ülni?).

Szeretném megbosszulni a horvátok TO-ját eOlaszországban, de reménytelen csaták elindítása csak gyengíti a PEACE-t, és ez szerintem nem a legjobb dolog, amit tehetünk. (Leginkább az gyengíti a PEACE-t, hogy mindenki jobban tudja a másiknál)

Ez az egy dolog megmutat mindent, ami rossz a szövetségünkben. A kevés nagy, erős, nagyravágyó, gazdag ország rá akarja kényszeríteni az agresszív politikáját az egész szövetségre, privát találkozókon, és átláthatatlan döntéseken keresztül. Azt mondják: „a PEACE GC megváltozott, ezt el kellene már fogadnotok”, de a szövetségünk nem változott, csak ők akarnak ránk hatni, hogy változzunk meg.(ezért kellene egy új szövetséget létrehozni, amiben nem az a kitűzött cél, hogy majd minden ország a zöld réten fog ülni, és teasütit fog majszolni, legyen az baráti, vagy ellenséges)

A PEACE GC tagok népessége, és a kongresszusa nem tud ezekről a beszélgetésekről (Miért kellene mindenkinek mindenről tudnia??? Ezt a magyar közéletben sem értem. Nem jó, ha mindenki tud mindenről.). Attól tartok, a PEACE államelnökök fele képtelen megmagyarázni, miért támadnak egyes országok, de továbbmegyek: azt tudják egyáltalán, kik a PEACE vezetői? (Ez tán a so called „PEACE-országok” vezetőinek a hibája. Ha ennyire érdektelenek, miért vannak bent a szövetségben?)

A nyár alatt pár ember megpróbálta tökéletesíteni a PEACE GC szerveződését, és kommunikációját, de ugyanazokkal a nehézségekkel kellett szembenézniük, ugyanaz a közöny fogadta őket, nem is beszélve a viszályokról, amik a tagok egyenlőségére vonatkozó megmozdulásokat kísérték. Példaképp a PEACE el kezdett dolgozni a PEACEkeepers sereg szervezésén, mielőtt az EDEN el kezdte volna szervezni az EMC-t. Most az EMC erős, és jól szervezett, a PEACEkeepers viszont gyenge és hatástalan (Ha a franciák hozzáállása nem az lett volna, hogy majd a magyarok elintézik, bizonyára szervezettebb lenne már a PEACEkeepers). Vagy a Media Mogul Program: A PEACE GC elkezdte, csinált egy sikeres „hullámot”, majd feladta, míg az EDEN most is használja. (Nosza, rajta, csináljuk! Mutathatnál példát, kedves elnöknő! Elég olvasott a lapod, vagy az ismerőseid lapja, vagy az állami közlönyeitek.)

Franciaország népességével és erejével én is játszhattam volna ugyanezt a játékot, és ráerőltethettem volna dolgokat a szövetségre, amik a saját országom érdekeit szolgálják. De nekem van erkölcsöm, szeretem a PEACE-t (akkor, miért nem akarsz beletartozni?), hiszek a szövetségem filozófiájában, és nem adom fel a nézeteimet – azokat a nézeteket, amit sok francia, és sok „kis” ország is oszt.

Áruló. Gyáva. Erkölcstelen. Gyökér. Idióta. Önző.
Menjetek a francba! (Én is szeretlek téged)

Lyne Faynel – eFranciaország miniszterelnök-asszonya, és a PEACE GC polgára.

Tudom, tök feleslegesen szólogatok be a saját cikkemben, magyarul a francia elnöknőnek, de azért jól esik

Üdv.: Lisztes

 
Report comments
 
Ernst von Jacob
34
Ernst von Jacob Day 714, 13:01

Az eredeti cikknel annyi a comment hogy lefagy a script..
Gyavak a franciak, nincs mit varni toluk......

 
OmniCorp Holding
Or
OmniCorp Holding Day 714, 13:04

Lisztes: ha majd a write-only üzemmódot kikapcsolod, és rásasolsz arra a kis haditerv-részre, amit a francia elnöknő hiányolt, rájössz, hogy tökéletesen igaza van...

Fragreg

 
rkazinczy
22
rkazinczy Day 714, 13:05

Szerintem is igaza van.

 
moczok
32
moczok Day 714, 13:05

Azt a
leborult szivarvégit.

 
Robert the Gallant
31
Robert the Gallant Day 714, 13:06

Tényleg ilyen gyökér?

 
zdavid
24
zdavid Day 714, 13:22

Akkor lehetne igazat adni neki ha a francia blokk valamifele aldozat lett volna reszukrol. De a franciak szamara semmi hatranyt nem jelentett volna a dolog, az a 4 MPP amit aktivaltak volna az amerikaiak megtamadasaval, 4 nevetsegesen kicsi orszag lett volna.


Szoval ha egy baratom ker tolem valamit ami nekem abszolut semmibe nem kerul, akkor nem azt mondom neki hogy hat ize magyarazd el mi lesz ezutan pontosan 2 hetre elore, meg hogy majd meglatom, hanem azt mondom, hogy persze, orulok, hogy segithetek.

A kedves elnokno cikkebol kiderul baratainknak tart-e minket. Innentol kezdve meg nincs nagyon mirol beszelni

 
Lisztes
40
Lisztes Day 714, 13:25

Nos, amíg mindenki hadügyi zseninek képzeli magát, és megvan a saját véleménye, amihez ragaszkodik, nem fog ez a szövetség előrejutni. Ez igaz az országon belül is
1 - Hm, támadjunk!
2 - Oké!
3 - Nem, várjatok, ne így csináljuk tudok egy kicsit olcsóbb utat!
4 - Oké, én veletek vagyok!
5 - Én meg velük!
6 - Nekem még jobb tervem van!

Na, és ez így megy 30 országon keresztül, akkor biza egyik terv sem fog sikerülni. De ha már belekezdtek egybe, ami lehet, nem a legjobb, de megvalósítható... és mindenki odateszi magát, akkor meg is fog valósulni.

 
Adam Zahovay
26
Adam Zahovay Day 714, 13:28

Szerintem ez Margit féke:D:D Eddig is sejtettem, de mostmár biztos vagyok benne!

 
Quicksilver
25
Quicksilver Day 714, 13:28

Egyszerűen pipogya, és nem mert dönteni. Jól mutatja ezt a 'betrejesztettem a kongresszusnak' kitétel. Nem való elnöknek az, aki gyáva vállalni a döntés felelősségét.

 
Kampec
40
Kampec Day 714, 13:35

tényleg. fragreg, hidd ******************** sípolás ráadásul kamuzik is.

"A nyár alatt pár ember megpróbálta tökéletesíteni a PEACE GC szerveződését, " itt nyilván matthieu-ra (aki pasija irl) utalhat, vagy nem tudom kire ha nem rá), aki igazából mindig is csak feleslegesen kavarta a kakát PEACE csatin.

reméljük Lyne után értelmes elnök lesz franciáknál.

 
prucsok
24
prucsok Day 714, 13:36

LOL, Burgenland után a franciákat kritizálni egy elvi állásfoglalás miatt?!
Másrészt a helyében én sem támadtam volna, mint ahogy az egész hadműveletnek csak a magyarok keménykedése volt az értelme, és következménye persze a menetrendszerű pofáraesés. Ebben nem vettem volna részt, és nem feletsétek el, hoyg ők a French Toast után nagyon jól tudják mit jelentenek a nyitott mpp-k...

   
Rodric
36
Rodric Day 714, 13:43

Látom, jól megy nekünk a PEACE propaganda. Nem is értem, hogy az EDEN miért fáradozik egyáltalán a dumájával, amikor házon belül is megoldjuk, hogy kívül is belül is utáljon minket mindenki. Nem kell ide PEACE reform, mert hamarosan csak azok maradnak mellettünk, akiknek végképp nincs más választásuk.

 
Tankred Orfeusz
42
Tankred Orfeusz Day 714, 13:47

Jól látod, Brainbow, az a lényeg hogy mindig lehessen másra mutogatni meg kifogást találni.

 
Tankred Orfeusz
42
Tankred Orfeusz Day 714, 13:50

A száraz tények pedig: a hadjárat el lett indítva így ahogy. És az alaszkai területcserével megbukott egy óra alatt.

 
Kalmoran
20
Kalmoran Day 714, 14:04

hát igen be kell vallani hogy propagandában messze fölülmúlt minket az Eden. Az egész világ a magyarokon röhög és az edent élteti. Horvát csatát ahogy elnéztem ezeket az országokat egyenként Magyarország simán meghódítaná(lehet ezzel a felfedezéssel nem sokat újat mondtam) viszont együtt képesek minket megállítani. Sztem amíg képesek minket az elnyomó szerepében tartani, addig lesz egy közös céljuk ellenünk ami egyben tartja őket és ez a rólunk kialakult kép szintén feszültségeket okoz(okozna) a PEACE-en belül (mint a franciák esetében is láthattuk). Amíg ezt a képet nem tudjuk levetkőzni, addig sztem ne csodálkozzunk hogy minden fontosabb csatát elvesztünk.lehet mi vagyunk a legerősebb nemzet, de a sok lúd disznót győz el ránk is igaz.

 
Shawn O
23
Shawn O Day 714, 15:52

most komolyan, nő az istenadta mit lehet várni tőle?

 
Akitlosz
28
Akitlosz Day 714, 15:52

Egyetértek az elnöknővel, a cikkíróval meg nem.

 
Sylvanus
24
Sylvanus Day 714, 23:22

Hagymaszag van

 
Grundolf
32
Grundolf Day 714, 23:27

Ez egy buta liba.
Mint minden francia. Nem véletlenül utálom őket.
1. Nem ismerem a PEACE szabályzatot, de ha a PEACE azt mondja támadás akkor egy elnöknek nem szabadna, hogy joga legyen azt mondani, hogy hát én nem nyomom meg a gombot.
2. Ha mindenki ismerné a taktikát és az hogy mi miért történik akkor nagyon hamar az ellenfelek fülébe is eljutna és akkor kb
sz*rt se érne.

 
Chuwbacca
25
Chuwbacca Day 715, 00:01

Én ezt nem értem.

Nem vagyok hadügyi zseni, de az alaszkai területcserével hogyhpgy nem számolt a PEACE stratégiai csapata? Ezen kívül minamellett, hogy a franciák girnyók és csak a saját érdekeit nézik, tényleg nem lehet fix terv, lépéssorozat nélkül belevágni egy ilyen akcióba, arról nem is beszélve, hogy a lakosság (ami eMagyarország erejének meghatározó része, főleg amikor szarban a gazdaság) is kezd kifogyni a pénzből. Fene tudja hányadik csata volt már amire a lakosság saját erőből jelentős összegeket költ. Nem lehet ilyen hűbelebalázs módon világot hódítani...

Arról nem is beszélve, hogy nagyot fogunk szopni a jövőben, mert a nemzetközi megítélésünk szar (mi vagyunk a világelnyomó szemetek), és ahogy az elnöknő cikkét olvasom PEACEn belül sem állunk túl jól (" A kevés nagy, erős, nagyravágyó, gazdag ország rá akarja kényszeríteni az agresszív politikáját az egész szövetségre"). Ezen sürgősen változtatni kell, mert rossz vége lesz.

 
Istencsaszar
37
Istencsaszar Day 715, 01:18

Ez a hozzáállás, ami a francia elnöktől tapasztalható, ez vitte odáig a helyzetet, ahol most tartunk. Nem hajlandó megtámadni sebzáselvonásból az usa ellen, amikor egyik legerősebb szövetségese ezt kéri tőle? Alapból ez a kérdés még akkor sem merülhetne fel, ha egy MPP sem lenne aktiválva ellenük. De így, hogy már 10 aktív mpp van, mitől félt? Talán az észak-koreai, vagy a maláj mpp aktiválódásától? Nevetséges. A támadás költsége sztem 100 goldba nem került volna. (ráadásul annak idején fehérló jóvoltából kaptak is 7000-t, szóval abból alkalomadtán 100at áldozhatnának a mi céljainkért.)
Az egyedüli igazság, ami az írásában van, az az, hogy tényleg több fronton kellett volna támadni. Lengyeleket senki sem támadta, olaszok is jöhettek volna a horvátok ellen. Meg lehetett volna ezt jobban is szervezni.

 
Agaba
24
Agaba Day 715, 02:16

Szerintem mindkét dologban van igazság... (Az elnöknőnek is meg a kommenteknek is) A baj hogy elbeszélünk egymás mellett. Elég agresszíven csináljuk a hülyeségeinket, de szerintem egy barát a cserbenhagyásnál jobb módszerrel is szólhat, hogy "Hee pattanyá le a magas paciról!"

És a munkakerülés már eÉlet velejárója is:)

 
Black Hole Hun
24
Black Hole Hun Day 715, 03:18

Legyünk őszinték! A franciák leszarják, hogy mit akarunk mi, mi meg leszarjuk, hogy mit akarnak a franciák. Így mégis miféle együttműködést várunk?
Egyébként meg szerintem most betonoztuk be Lyne-t az elnöki székbe a bölcs és mértékletes reakciónkkal, úgyhogy a következő hónapra se számoljunk velük.

 
reduit
33
reduit Day 716, 01:14

Egyszerü a megoldás:
A NŐ!
És ezzel mindent elmondtam, még azt is amit nem.
Második szó ami eszembe jut.
OSTOBA!
Közvetlenül ez után.
BABAZSÚR az éterben.
És innen már csak egy az, hogy mit nyafog ez itt?

Ha ez a PEACE akkor jobb azon kívül és alkalmi háborúhoz, alkalmi szövetségest kell keresni, nem kell állandó szövetségi rendszerben gondolkodni!
Állítólag a spanyol aranyból is kaptak!!!!
MINEK is?

 
LV-426
39
LV-426 Day 716, 09:19

Nem szeretem a franciákat, de 90% igaza van az elnöküknek, ezekkel a tervezés nélküli csatákkal több kárt szenvedtünk országok és egyének szintjén, mintha csak a seggünkön ültünk volna. (Sajnos)
Az egy más kérdés, hogy a tehetetlenségük és félelmük mondatja ezt velük, de mégis igaz...
(Csak egy megjegyzés, soha nem szerettem Kampecet, meg a csapatát, de abban az időben, legalább elhittem, hogy, ha csata van, az meg van tervezve és nyugodtan beleölhetek mindent, ha arra kérnek.)
Mondjuk öröm az ürömben, hogy most már legalább nem esek abba a hibába, hogy elhitetik velem azt, hogy megéri leütnöm magam, drága fegyvert és WP-t vennem, mert ilyen megalázó vereségek után már a hitemet vesztettem a katonai vezetés iránt...

 
Cylon Centurio
23
Cylon Centurio Day 716, 09:56

Ésszerűnek tűnhet az elnöknő magyarázata, de viszont, ha minden úgy lenne ahogy ő szeretné, a terveink előbb kerülnének az ellenfél kezébe mint a szövetségeseinkébe és borzasztó hosszú lenne bármiféle döntés meghozatala.

 
Aataron
28
Aataron Day 716, 12:01

EGY egységes PEACE vezetőt a népnek!
Nem tudom, miért ideírom, Hgmg cikkjei után jól esik ezt itt megjegyezni, hogy, TÉNYLEG egy VEZÉR kellene a PEACE élére (Esetleg ez a tisztség a miniszter elnök lenne? Nohát, eddig miért nem akart egyik se semmit sem csinálni?..)